abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:34:56 #201
11102 knep
Mountainfreak
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:36:44 #202
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72879056
quote:
Dat was al een hele tijd bekend, stond ook al op de wiki van The Shack

Dit hebben ze tot dusver:
Team RadioShack #1 - Lance na Kazachstaans uitstapje weer naar USA
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:43:18 #203
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72879273
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:28 schreef jakkop het volgende:
Swift beated Hagen!

36 minutes ago from mobile web

laurenstendam
En Pozzato eindigde als 2e, Boasson Hagen dus 3e.

Ach wat zal het hem
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:46:25 #204
11102 knep
Mountainfreak
pi_72879374
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:36 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat was al een hele tijd bekend, stond ook al op de wiki van The Shack

Dit hebben ze tot dusver:
Team RadioShack #1 - Lance na Kazachstaans uitstapje weer naar USA
Vandaag dus officieel bevestigd: http://www.nieuws.be/nieu(...)oShack_2ad268de.aspx
pi_72880112
Uitslag Kampioenschap van Vlaanderen (1.1):

1 - De Jongh
2 - Langeveld
3 - Traksel

Compleet gedomineerd door Nederlanders dus. De Jongh en Langeveld kwamen samen aan.
pi_72881417
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:

1 - De Jongh
2 - Langeveld
3 - Traksel

Compleet gedomineerd door Nederlanders dus. De Jongh en Langeveld kwamen samen aan.
pi_72881666
Mooi dat De Jongh nog een prijsje pakt in zijn laatste jaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:48:28 #208
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72882858
Meestal wint hij wel een paar van dit soort koersen ja. Zou zonde zijn als hij, onder meer door pech, dit jaar droog zou hebben blijven staan.
pi_72885374
quote:
Rabo heeft hem dus ook een aanbod gedaan, ze zijn dus kennelijk wel op zoek naar wat versterking bergop.
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:31:41 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72911209
Boasson Hagen wint de Ronde van Groot Brittannië.

Michele Merlo van Barloworld won de laatste etappe.
Kai Reus zakte nog 2 plaatsen en eindigde als 4e in het klassement
pi_72928575
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:

1 - De Jongh
2 - Langeveld
3 - Traksel

Om 14.00 vandaag op Sporza zijn er hier beelden van te zien.

Daarna een kort jaaroverzichtje.
sig verwijderd door FA
  zondag 20 september 2009 @ 14:54:20 #212
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72933467
Kozontchuk jaar bij Rabo getekend bijgetekend, had aflopend contract. Tot en met 2010 dus.
Garate bijgetekend tot en met 2011.
Bron rabosport

Reus kan hoogstwaarschijnlijk bijtekenen, maar zit nog in besprekingen.
Bron wielerupdate
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72934475
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:24 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Om 14.00 vandaag op Sporza zijn er hier beelden van te zien.

Daarna een kort jaaroverzichtje.
Mancebo in de kopgroep te stampen op een enorm verzet
pi_72939084
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:18 schreef wimderon het volgende:
2 koersen in Canada toegevoegd aan de Pro Tour.
Die zouden in september afgewerkt worden.
  zondag 20 september 2009 @ 18:34:00 #215
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_72941354
Giovanni Visconti wint de GP Industria & Commercio di Prato voor Francesco Gavazzi en Luca Paolini.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_72964085
Het seizoen is nog niet ten einde, maar misschien leuk om eens terug te blikken

-Wie vielen mee? (renners en ploegen kan allebei)
-Wie vielen tegen? (idem dito)
-Leukste wedstrijd?
-Meest teleurstellende wedstrijd?
-Grootste revelaties?
-Grootste sterren?
-Grootste antisterren?
pi_72964401

Nederland als geheel in de Vuelta. De Tour viel tegen en ook in de Giro konden Nederlanders niet echt een vuist maken. Maar de Vuelta was goed te noemen. Qua ploegen heeft Cervelo mij aangenaam verrast. Klinkt raar, want ze hebben een selectie vol grote namen. Maar het was al snel een gestroomlijnd geheel. En zowel in de klassiekers als in etappewedstrijden maakten ze een vuist.

Katusha als ploeg. Ze hebben natuurlijke mooie zeges geboekt (Ivanov, Pozzato). Maar ik had ze in meer wedstrijden competitief verwacht. Verder was dat gerommel met de dopinggevallen en dat gedonder met Steegmans niet zo chique. Astana vond ik in de Giro en Vuelta wat tegenvallen. In de Giro deden ze het nog best goed en natuurlijk stond alles in het teken van de Tour. Maar in zowel Giro als Vuelta stonden ze met lege handen, qua ritzeges.

Rabobank viel in de Tour tegen, ondanks de ritzege van Garate. Freire had een offyear. Verder vielen Sastre, Evans en Menchov tegen in de Tour. Maar die zou ik niet als totale tegenvallers willen noemen. Menchov en Sastre blonken immers uit in de Giro en Evans reed een goede Vuelta.

-Leukste wedstrijd?

De Giro was leuk en Parijs-Nice was ook boeiend. Omloop het Nieuwsblad was leuk, maar voor Nederland een anticlimax. Van het klassieke voorjaar heb ik veel niet gezien.

De Tour viel tegen. De echte climax liet lang op zich wachten en kwam eigenlijk nooit. Maar wel mooie dingen die Contador liet zien.

-Grootste revelaties?

Edvald Boasson Hagen, Heinrich Haussler, Tyler Farrar. De eerste twee komen uiteraard niet uit het niets. Boasson gold als een groot talent en Haussler won al eerder fraaie koersen. Maar ze kwamen dit jaar echt tot ontbolstering. Dit geldt ook voor Farrar. Verder brak Wiggins door in de hoedanigheid van ronderenner. Voor Nederland braken Boom en Hoogerland goed door. Zo ook Lieuwe Westra. Ook Borut Bozic verraste mij, hoewel hij uiteraard ook al eerder goede dingen liet zien.

-Grootste sterren?

Contador, Cavendish, Boasson Hagen. Ook wel Greipel.

-Grootste antisterren?

Dan kom je toch wel snel bij de dopinggevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 21-09-2009 13:15:53 ]
  maandag 21 september 2009 @ 14:06:22 #218
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72966061
Lance Armstrong
Denis Menchov in de Giro

Denis Menchov in de Tour
Cadel Evans in de Tour
Carlos Sastre
Jean Paul van Poppel
Oscar Freire

-Leukste wedstrijd?
Hopelijk wordt dat het WK

Kom ik toch bij de Tour uit. Saaie etappes, weinig actie en op de Ventoux was het alleen maar kijken naar elkaar.

-Grootste revelaties?
Edvald Boasson Hagen
Wat een koning op zijn leeftijd
Verder noem ik Tyler Farrar, die echt overal meedeed om de ereplaatsen.
Haussler verraste me in het voorseizoen.

-Grootste sterren?
Tja toch Lance Armstrong, wat een aandacht nam die met zich mee.
Alles was om hem te doen.
Cavendish ook al vind ik hem een vreselijke kwal.
En Kenny was trouwens ook wereldberoemd

-Grootste antisterren?
Vinokoerov
Stijn Devolder Met als dieptepunt een WK-selectie eisen omdat ie wel meer dan één dag goed zou zijn. Word toch wakker man, je hebt maar 1 dag iets laten zien
Danilo di Luca

[ Bericht 8% gewijzigd door Szura op 21-09-2009 14:12:37 ]
  maandag 21 september 2009 @ 14:41:01 #219
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72967243
Grootste meevaller zal wel Team Columbia zijn, al vertrouw ik ze nog steeds voor geen meter. Alle talenten/subtoppers/net-niet renners die allemaal tegelijk die laatste stap vooruit doen om aansluiting te vinden bij de top... nah.

Grootste tegenvallers zijn al die LBL/AGR sterren die tegen de dopinglamp liepen zoals Di Luca, Rebellin en ongetwijfeld ook nog Valverde (zelfs Boogerd zweeft op de achtergrond nog steeds ergens dubieus rond).

Qua wedstrijden schoten de grote rondes zwaar te kort tegen de eendagswedstrijden op vlak van attractiviteit. Van de ongeveer 60 wedstrijddagen in Giro, Tour en Vuelta hadden er makkelijk 50 op 10 kilometer van de finish kunnen beginnen met de uitzending zonder dat je ook maar iets had gemist. Vlakke ritten waren overal vrijwel identiek, maar ook de bergritten vielen tegen.

De Giro bestond uit LPR die als gekken gegroepeerd naar de slotklim reden met Di Luca die in de laatste 3 kilometer Menchov probeerde te lossen. De Tour bestond uit Astana die als gekken gegroepeerd naar de slotklim reden en in de laatste 3 kilometer probeerden Contador of Armstrong wat (afhankelijk wat er op Twitter stond de dag ervoor). De Vuelta bestond uit Caisse die als gekken gegroepeerd naar de slotklim reden en in de laatste 3 kilometer gingen eventueel Gesink of Mosquera of gebeurde er gewoon helemaal niets. Het zal wel een gevolg zijn van de dolle, supersnelle eerste uren van alle ritten waarbij iedereen blijkbaar nog tot aan de finish zit na te hijgen. Het hoort gewoon bij het moderne wielrennen. Wel, dat vind ik het moderne wielrennen ronduit kut (op dit vlak).

Trouwens niet alleen de klassiekers, maar ook de gewone etappewedstrijden (Romandië, Zwitserland, Parijs-Nice en zelfs de Ronde van België) waren stukken en stukken toffer dan de grote 3.

Verder was de comeback voor Armstrong wel interessant. Zonder hem was de Tour helemaal de saaiste van de laatste 20 jaar geworden (OK, ook nog een pluim voor Cavendish daar).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_72968712
Van mij mag Armstrong weer thuis blijven hoor. Op dat soort spanning zat en zit ik niet te wachten. Ik vind het zo een eikel.

Tour viel tegen. Giro gemist helaas en Vuelta alleen de helft kunnen zien want de tweede helft zat ik in England waar ze alleen maar over voetbal en cricket praten.
O en mee viel brad Wiggins in de tour. en natuurlijk Alberto in de tour. super!

En Robert Gesink in de vuelta

Menchov in de Giro
pi_72968863
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:31 schreef itsme het volgende:
Vuelta alleen de helft kunnen zien want de tweede helft zat ik in England waar ze alleen maar over voetbal en cricket praten.
Heb anders behoorlijk wat mensen gesproken hier over de prestaties van Gesink/Reus.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 21 september 2009 @ 15:49:41 #222
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_72969209
Bouygues Telecom wist ondanks haar status als kleine ploeg toch mooi twee ritzeges in de Tour te boeken (Fédrigo en Voeckler). Dat dit mede dankzij het feit is dat er geen boni's op de streep te halen vallen en dat daarom de klassementsploegen grotendeels de benen stil hielden, hetgeen tot een betrekkelijk saaie Tour heeft geleid.

Silence Lotto, zowel in het voorjaar als in de rondes. Evans dan wel tweede in de Dauphine maar in de Tour gaf hij niet thuis, evenals Menchov overigens.

-Leukste wedstrijd?
De Monte Paschi Eroica en de Tro-Bro Léon, vanwege de pittoreske beelden.

Qua koersverloop nog geen hoogtepunten gezien, alhoewel ik de finale van de AGR wel spannend vond. Ik hoop op een explosief WK aanstaande zondag.

Leukste Tour-etappe was die waarin Hincapie kans op geel had totdat Garmin de gaskraan opentrok. Zelfs Evans kwam toen vooraan nog even tempo maken. Hincapie strandde op 5 seconden van Nocentini en de pers tekende gretig op wat Stapleton en Vaughters te zeggen hadden.

Zowat iedere wedstrijd / rit waar een renner van Columbia won...

-Grootste revelaties?
Mattia Gavazzi (okay, hij wint alleen in b-koersen maar hij heeft wel 11 overwinningen)
Francesco Ginanni (met drie overwinningen in Italiaanse semi-klassiekers nu de bevestiging)
Edvald Boasson Hagen (geen uitleg nodig)

-Grootste sterren?
Simon Gerrans, die in 1,5 jaar tijd in alle drie de grote rondes een ritzege pakt.
Fabian Cancellara, die met twee vingers in z'n neus iedere tijdrit wint waar hij start.

-Grootste antisterren?
Thomas Dekker.
Alessandro Ballan, een wereldkampioen die alleen de Ronde van Polen wint (goed, hij had in het voorjaar een virus, maar toch, maar toch...)
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_72969945
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:49 schreef Bismarck het volgende:

Alessandro Ballan, een wereldkampioen die alleen de Ronde van Polen wint (goed, hij had in het voorjaar een virus, maar toch, maar toch...)
Nou ja, er waren in het verleden ook wereldkampioenen die in hun regenboogtrui niks wonnen. Ballan heeft nog twee grote koersen om zijn seizoen glans te geven.
pi_72970387
Bij leuke wedstrijden wil ik trouwens nog Dwars door Vlaanderen zetten. Op papier een van de minder aansprekende Vlaamse koersen, maar dit jaar was ie leuk. Haussler zat nogal in de tang bij QS en reed behoorlijk doldriest, maar hij maakte er toch een mooie strijd van (misschien wel juist door de twee eerder genoemde zaken)
pi_72970532
Cancellara & Cavendish, toppers die steeds weer kunnen bevestigen in 'hun' discipline, erg knap. Verder Contador, die verbazend makkelijk de ene na de andere grote ronde blijft winnen.

Team Columbia-HTC heeft een overwinningsprobleem.

Steegmans, Devolder in de TdF/Vuelta. De pogingen van andere sprintersploegen om de hegemonie van Team Columbia-HTC te doorbreken. Al die oud tourwinnaars of troonpretendenten die er weinig of niets van bakten in de tour (menchov, sastre, evans, etc).

-Leukste wedstrijd?
Parijs-Roubaix, ondanks de val veroorzaakt door Flecha (waarbij hij twee renners van silence-lotto en hushovd meesleurt).

Ik vond de fringale van Contador in Parijs-Nice ook gedenkwaardig, vreemd om zo'n kampioen te zien zwalpen.

Gilbert die Cunego weet af te houden en zo oververdiend wereldkampioen werd.

Tja, Tour de France, alweer veel te hoge verwachtingen.

-Grootste revelaties?
Met stip, Bradley Wiggins, van pistier tot ronderenner, ongezien.
Verder Boasson Hagen en Hausler. En allez kom, Johnny Hoogerland.

-Grootste sterren?
Cancellara, Cavendish, Contador.

En daaronder, palmaresvedetten als Armstrong, Boonen etc.

-Grootste antisterren?
De dopinggevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')