Boeien, hun auto's kunnen we missen als kiespijn en op vakantie kunnen we ook naar niet EU landenquote:Op woensdag 2 september 2009 17:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Italië heeft het vierde BNP van de EU en het zevende wereldwijd. Om maar eens wat te noemen.
Ze zijn belangrijk maar het gaat niet goed daar. De economie kent vele gebreken. Lage en trage innovatie, hoge werkloosheid, lage groeicijfers, slecht investeringsklimaat, hoge belastingen. Voorts kennen ze een grote armoede, veel ongelijkheid, een slecht overheidapparaat, corrupte bedrijven, een onrechtvaardig onderwijssysteem.... Nee, ik vind het niks. Dat zo verfoeide Frankrijk is dan een veel beter land. Die vallen bijv. nu ook niet zo sterk terug met deze crisis. Waarom? Omdat de politiek zich daar niet heeft mee laten voeren met neoliberale waanzin. Italië heeft dat ook niet gedaan maar die vallen, ondanks dat ze een nog voorzichtigere groei kenden dan Frankrijk, nu iets meer terug.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
BNP kent ook veel beperkingen, maar het is even illustratief voor het feit dat Italië gewoon een belangrijke Europese economie is.
Het rijdt en heeft vier wielen. Daarmee is alles gezegd over de Italiaanse auto's.quote:Ze produceren auto's,
Klopt. Ik houd niet van die stijl maar het klopt.quote:mooie kleding,
Klopt ook.quote:allerlei lekkernijen,
Owja? Wat maken die dan?quote:hebben kundige ingenieurs
Welk bedrijf doet dat dan? Welk bedrijf verblijdt ons met koelkasten, televisies en medische apparatuur?quote:en maken goede elektrische apparaten.
Waarmee je eigen theorie gelijk ontkracht is.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Frankrijk is dan een veel beter land. Die vallen bijv. nu ook niet zo sterk terug met deze crisis. Waarom? Omdat de politiek zich daar niet heeft mee laten voeren met neoliberale waanzin. Italië heeft dat ook niet gedaan maar die vallen, ondanks dat ze een nog voorzichtigere groei kenden dan Frankrijk, nu iets meer terug.
De nieuwe Fiat 500 is een verkoop hit. Alfa Romeo verkoop vrij goed.. Daarnaast zijn er toch nog wel redelijk wat bedrijfswagens die goed verkopen. En dan natuurlijk nog Ferrari. Laten we trouwens motoren niet vergeten, Ducati, Aprilia, Moto Guzzi.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het rijdt en heeft vier wielen. Daarmee is alles gezegd over de Italiaanse auto's.
Italië heeft goede civiele ingenieurs, constructeurs en architecten.quote:Owja? Wat maken die dan?
Espressoapparaten, ovens, pastamachines. Merken weet ik zo snel niet, maar er wordt veel apparatuur voor in de keuken gemaakt.quote:Welk bedrijf doet dat dan? Welk bedrijf verblijdt ons met koelkasten, televisies en medische apparatuur?
quote:Italy's closest trade ties are with the other countries of the European Union, with whom it conducts about 59% of its total trade. Italy's largest EU trade partners, in order of market share, are Germany (19%), France (13%), and the Netherlands (6%).
Da's niet waar. In aantallen gemeten is de totale verkoop van Lancia beter dan die van Alfa Romeo. Beide zijn sowieso relatief kleine spelers, al zijn de wagens vaak wel mooi.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
De nieuwe Fiat 500 is een verkoop hit. Alfa Romeo verkoop vrij goed.. Daarnaast zijn er toch nog wel redelijk wat bedrijfswagens die goed verkopen. En dan natuurlijk nog Ferrari. Laten we trouwens motoren niet vergeten, Ducati, Aprilia, Moto Guzzi.
Echt succes heeft natuurlijk twee kanten: èn goede verkopen èn een goed product. Ik weet trouwens niet waaruit jij afleidt dat Alfa's rammelbakken zijn. Ik heb er nog nooit een gezien die door zijn assen gezakt was, of een waar de vlammen uit de motorkap komen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weer erg typisch van Bolkestein (meer bepaald: het ligt in zijn straatje van denken) dat hij succes af meet aan verkoopaantallen.
Oké, die Fiat 500 is een kek wagentje en tot nu toe zijn er geen grote gebreken geconstateerd maar Alfa's zijn nog steeds rammelbakken. En Ferrari.... sorry hoor maar voor 3 ton is het geen kunst om een goede auto te maken (geinig is dat Ferrari's vroeger trouwens wel heel snel stuk gingen), dan is het meer de kunst om die dingen te verkopen en met allemaal marketings/misleidingstruuks een goed imago mee te geven.
Ik dacht altijd dat de 147 wel goed liep. Maar echte cijfers heb ik daar niet van.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:00 schreef lyolyrc het volgende:
Da's niet waar. In aantallen gemeten is de totale verkoop van Lancia beter dan die van Alfa Romeo. Beide zijn sowieso relatief kleine spelers, al zijn de wagens vaak wel mooi.
De markt heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weer erg typisch van Bolkestein (meer bepaald: het ligt in zijn straatje van denken) dat hij succes af meet aan verkoopaantallen.
Alfa's zijn traditioneel rammelbakken. Dat imago hebben ze en dat stamt al uit de jaren '60 en '70. Toen Fiat Alfa eind jaren '80 over nam begonnen de Alfa zowel uiterlijk als technisch steeds meer lijken op de Fiat's. Dat kon natuurlijk niet dus draaide men dat terug. De trend werd gekeerd met de Alfa 156 (die de nietszeggende auto van het jaar award kreeg) maar daarmee kwam ook de onbetrouwbaarheid weer terug....quote:Op woensdag 2 september 2009 20:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Echt succes heeft natuurlijk twee kanten: èn goede verkopen èn een goed product. Ik weet trouwens niet waaruit jij afleidt dat Alfa's rammelbakken zijn. Ik heb er nog nooit een gezien die door zijn assen gezakt was, of een waar de vlammen uit de motorkap komen.
Dat laatste heb ik overigens wel een keer bij een Fiat gezien, maar daar zat vast geen druppel koelvloeistof meer in.
Je maakt er een grapje van maar zo is het natuurlijk wel. Jij bent heilig overtuigd van de goedheid van de markt en dus ben je ook al meteen om als je verkoopcijfers van een massaproduct ziet.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de 147 wel goed liep. Maar echte cijfers heb ik daar niet van.Lancia maakt overigens echt mooie wagens, maar ik zie ze eigenlijk bijna nooit.
[..]
De markt heeft altijd gelijk.![]()
De 147 loopt op zijn eind, want zijn vervanger Milano komt volgend jaar. Ik heb zelf ook geen idee van het aantal verkochte exemplaren. De 156 was in ieder geval een succesnummer, al vind ik persoonlijk de 159 mooier.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht altijd dat de 147 wel goed liep. Maar echte cijfers heb ik daar niet van.Lancia maakt overigens echt mooie wagens, maar ik zie ze eigenlijk bijna nooit.
Wat een hoekige koektrommel. Echt zo 15 jaar terug.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, dit is een schitterende wagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Prachtig
Zagato is ook niet de minste in auto land he, wie een beetje geïnteresseerd is in auto's weet dat Zagato erg mooie carrosserieën ontwerpt.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef Klopkoek het volgende:
Alles van Zagato?
Je hebt ook overal verstand van he? Heb je ook verstand van architectuur en kunst?
Ga er maar voor rijden en kijk dan in je achteruitkijkspiegel, dan zie je die koplampen op je af komen, en ga je spontaan naar de rechterbaan.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:06 schreef Igen het volgende:
Wat een hoekige koektrommel. Echt zo 15 jaar terug.
Zagato heeft niet zoveel gemaakt meer de laatste 20 jaar, vandaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooie link die naar Autoweek site, leuke gegevens.
[..]
Zagato is ook niet de minste in auto land he, wie een beetje geïnteresseerd is in auto's weet dat Zagato erg mooie carrosserieën ontwerpt.En van kunst, literatuur, dans, films en architectuur heb ik totaal geen verstand, in dat geval kijk ik gewoon wat ik wel en niet mooi vind.
Ik vind hem nog redelijk beschaafd. Van die macho-bakken houd ik niet van. Van die figuren die zich ook meteen God voelen. Gelukkig bestaat er nu een slurptax, een mooi neveneffect er van is dat het precies die macho's raaktquote:[..]
Ga er maar voor rijden en kijk dan in je achteruitkijkspiegel, dan zie je die koplampen op je af komen, en ga je spontaan naar de rechterbaan.
Dat vond ik ook altijd een prachtige wagenquote:Grrrr:
[ afbeelding ]
Net als bij de BMW 850 bijvoorbeeld, hoewel dat natuurlijk wel gewoon een lompe Duitse kilometervreter is:
[ afbeelding ]
Dat was een beetje goedkoop van Citroën. Het enige wat ze daar gedaan hebben is de auto iets verlengen. Rijgedrag ging daardoor achteruit en voor dat simpele werk van een een paar decimeter eraan plakken rekenden ze wel behoorlijk wat centjes. Ze gebruikten wel de wielbasis van de stationcar lees ik nu (wist ik nog niet).quote:Op woensdag 2 september 2009 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er staat hier een CX Prestige (2,5 liter turbo dacht ik) in de buurt. Prachtige auto, en van alles snufjes voorzien en een heel apart dashboard.
Dit waren hoekige koektrommels:quote:Op woensdag 2 september 2009 21:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een hoekige koektrommel. Echt zo 15 jaar terug.
En die hogesnelheidstrein die we krijgen is ook door Italiaanse topdesigners ontworpen en lijkt ook al nergens naar.
Als die dingen het beste zijn wat Italië te bieden heeft...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |