In Amsterdam durven de Nederlanders niet meer over de straat. Omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Met immigranten : dat zijn je woorden.
Ik heb het gehad met mensen zoals jij die niet de moeite nemen om precies aan te geven wat ze bedoelen.
Bedoel je nieuwkomers met een asielverzoek , illegalen , of ook immigranten die al een verblijfsvergunning hebben of bedoel je Heil Nassau , eigen volk eerst , nederland voor de blanken ?
In Moskou durven Afrikanen al niet meer over straat te lopen , wil jij daar ook naar toe in Amsterdam ?
quote:Op woensdag 2 september 2009 13:11 schreef kitao het volgende:
Bedankt.
Het zou inderdaad beter zijn als het westen er meer aan zou doen om ter plaatse de omstandigheden te verbeteren zodat er minder immigranten hier naar toe komen.
Naar ik heb begrepen zou bijv. een stop op bio-brandstoffen daaraan kunnen bijdragen.
Verder is het ook een eigen verantwoording om lokaal de omstandigheden zelf te verbeteren maar met dictoriale regimes wordt dat nu eenmaal lastig.
En om het wereldwijde vluchtelingenprobleem veroorzaakt door oorlogen nu alleen aan de buurlanden ter plaatse over te laten is wel erg egoistisch.
Er is ook een tijd geweest dat het buitenland klaar stond voor vluchtelingen vanuit een door oorlogsgeweld verscheurd europa.
Geen handel bedrijven met regeringen die hun volk onderdrukken , boycotten van produkten en het intrekken van vergunningen van multinationals die zaken doen met dergelijke regeringen , actief meedoen aan oplossingen voor de voedselnood , en als uiterste maatregel een internationale troepenmacht opzetten die de dictatoriale regimes kan aanpakken.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:25 schreef kriele het volgende:
[..]
Kan ik in meegaan. Mensen in nood moeten geholpen worden. Ze hierheen halen vind ik geen goede oplossing, maar daar hulp bieden wel. Wij hebben na WO2 ook op zo'n manier hulp gehad. Zonder die hulp had Europa zich ook nooit gered.
De manier waarop westerse bedrijven de grondstoffen meeroven uit Afrika vind ik ook niet kunnen. De Afrikaanse bevolking kan er geen enkel graantje van meepikken. Dit is overigens niet alleen de schuld van net westen. De corrupte regeringen daar zijn er net zo schuldig aan. De vraag is nu: Hoe kan je daar de situatie verbeteren? Ik zou het zo niet weten, want de ene corrupte regering wordt afgezet en de volgende is misschien nog wel erger.
Inderdaad, boeven als Silvio hebben we niet nodig, wat voegt dat kutland in hemelsnaam toe aan de EU? Zo zijn er wel meer lidstaten die we nog eens tegen het licht moeten houden imho.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
nou zet italie maar uit de EU dan.
Corrupt kutland.
Italië heeft het vierde BNP van de EU en het zevende wereldwijd. Om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Inderdaad, boeven als Silvio hebben we niet nodig, wat voegt dat kutland in hemelsnaam toe aan de EU?
Boeien, hun auto's kunnen we missen als kiespijn en op vakantie kunnen we ook naar niet EU landenquote:Op woensdag 2 september 2009 17:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Italië heeft het vierde BNP van de EU en het zevende wereldwijd. Om maar eens wat te noemen.
Ze zijn belangrijk maar het gaat niet goed daar. De economie kent vele gebreken. Lage en trage innovatie, hoge werkloosheid, lage groeicijfers, slecht investeringsklimaat, hoge belastingen. Voorts kennen ze een grote armoede, veel ongelijkheid, een slecht overheidapparaat, corrupte bedrijven, een onrechtvaardig onderwijssysteem.... Nee, ik vind het niks. Dat zo verfoeide Frankrijk is dan een veel beter land. Die vallen bijv. nu ook niet zo sterk terug met deze crisis. Waarom? Omdat de politiek zich daar niet heeft mee laten voeren met neoliberale waanzin. Italië heeft dat ook niet gedaan maar die vallen, ondanks dat ze een nog voorzichtigere groei kenden dan Frankrijk, nu iets meer terug.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
BNP kent ook veel beperkingen, maar het is even illustratief voor het feit dat Italië gewoon een belangrijke Europese economie is.
Het rijdt en heeft vier wielen. Daarmee is alles gezegd over de Italiaanse auto's.quote:Ze produceren auto's,
Klopt. Ik houd niet van die stijl maar het klopt.quote:mooie kleding,
Klopt ook.quote:allerlei lekkernijen,
Owja? Wat maken die dan?quote:hebben kundige ingenieurs
Welk bedrijf doet dat dan? Welk bedrijf verblijdt ons met koelkasten, televisies en medische apparatuur?quote:en maken goede elektrische apparaten.
Waarmee je eigen theorie gelijk ontkracht is.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Frankrijk is dan een veel beter land. Die vallen bijv. nu ook niet zo sterk terug met deze crisis. Waarom? Omdat de politiek zich daar niet heeft mee laten voeren met neoliberale waanzin. Italië heeft dat ook niet gedaan maar die vallen, ondanks dat ze een nog voorzichtigere groei kenden dan Frankrijk, nu iets meer terug.
De nieuwe Fiat 500 is een verkoop hit. Alfa Romeo verkoop vrij goed.. Daarnaast zijn er toch nog wel redelijk wat bedrijfswagens die goed verkopen. En dan natuurlijk nog Ferrari. Laten we trouwens motoren niet vergeten, Ducati, Aprilia, Moto Guzzi.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het rijdt en heeft vier wielen. Daarmee is alles gezegd over de Italiaanse auto's.
Italië heeft goede civiele ingenieurs, constructeurs en architecten.quote:Owja? Wat maken die dan?
Espressoapparaten, ovens, pastamachines. Merken weet ik zo snel niet, maar er wordt veel apparatuur voor in de keuken gemaakt.quote:Welk bedrijf doet dat dan? Welk bedrijf verblijdt ons met koelkasten, televisies en medische apparatuur?
quote:Italy's closest trade ties are with the other countries of the European Union, with whom it conducts about 59% of its total trade. Italy's largest EU trade partners, in order of market share, are Germany (19%), France (13%), and the Netherlands (6%).
Da's niet waar. In aantallen gemeten is de totale verkoop van Lancia beter dan die van Alfa Romeo. Beide zijn sowieso relatief kleine spelers, al zijn de wagens vaak wel mooi.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
De nieuwe Fiat 500 is een verkoop hit. Alfa Romeo verkoop vrij goed.. Daarnaast zijn er toch nog wel redelijk wat bedrijfswagens die goed verkopen. En dan natuurlijk nog Ferrari. Laten we trouwens motoren niet vergeten, Ducati, Aprilia, Moto Guzzi.
Echt succes heeft natuurlijk twee kanten: èn goede verkopen èn een goed product. Ik weet trouwens niet waaruit jij afleidt dat Alfa's rammelbakken zijn. Ik heb er nog nooit een gezien die door zijn assen gezakt was, of een waar de vlammen uit de motorkap komen.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weer erg typisch van Bolkestein (meer bepaald: het ligt in zijn straatje van denken) dat hij succes af meet aan verkoopaantallen.
Oké, die Fiat 500 is een kek wagentje en tot nu toe zijn er geen grote gebreken geconstateerd maar Alfa's zijn nog steeds rammelbakken. En Ferrari.... sorry hoor maar voor 3 ton is het geen kunst om een goede auto te maken (geinig is dat Ferrari's vroeger trouwens wel heel snel stuk gingen), dan is het meer de kunst om die dingen te verkopen en met allemaal marketings/misleidingstruuks een goed imago mee te geven.
Ik dacht altijd dat de 147 wel goed liep. Maar echte cijfers heb ik daar niet van.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:00 schreef lyolyrc het volgende:
Da's niet waar. In aantallen gemeten is de totale verkoop van Lancia beter dan die van Alfa Romeo. Beide zijn sowieso relatief kleine spelers, al zijn de wagens vaak wel mooi.
De markt heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weer erg typisch van Bolkestein (meer bepaald: het ligt in zijn straatje van denken) dat hij succes af meet aan verkoopaantallen.
Alfa's zijn traditioneel rammelbakken. Dat imago hebben ze en dat stamt al uit de jaren '60 en '70. Toen Fiat Alfa eind jaren '80 over nam begonnen de Alfa zowel uiterlijk als technisch steeds meer lijken op de Fiat's. Dat kon natuurlijk niet dus draaide men dat terug. De trend werd gekeerd met de Alfa 156 (die de nietszeggende auto van het jaar award kreeg) maar daarmee kwam ook de onbetrouwbaarheid weer terug....quote:Op woensdag 2 september 2009 20:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Echt succes heeft natuurlijk twee kanten: èn goede verkopen èn een goed product. Ik weet trouwens niet waaruit jij afleidt dat Alfa's rammelbakken zijn. Ik heb er nog nooit een gezien die door zijn assen gezakt was, of een waar de vlammen uit de motorkap komen.
Dat laatste heb ik overigens wel een keer bij een Fiat gezien, maar daar zat vast geen druppel koelvloeistof meer in.
Je maakt er een grapje van maar zo is het natuurlijk wel. Jij bent heilig overtuigd van de goedheid van de markt en dus ben je ook al meteen om als je verkoopcijfers van een massaproduct ziet.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de 147 wel goed liep. Maar echte cijfers heb ik daar niet van.Lancia maakt overigens echt mooie wagens, maar ik zie ze eigenlijk bijna nooit.
[..]
De markt heeft altijd gelijk.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |