Het waren er dus zoveel, 40 jaar geleden (ondanks gebrek aan sattelietnavigatie, radar, weersvoorspellingen, etc), dat havenmeesters gezamenlijke pogingen ondernamen dit soort vaarten te verminderern. Het was dus niets uitzonderlijks. Men vond het echter wel waaghalzerig en dom, en niet wonderkinderig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Uitzonderingen. Hoeveel zullen dat er geweest zijn? En 40 jaar geleden... hele andere tijden. Denk alleen al aan sattelietnavigatie, radar, weervoorspelling etc.
[..]
Lullig voor je broer, maar wat heeft het met het verhaal van Laura te maken?
En wat is belangrijker?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je ziet niet de overduidelijke missers in haar media optreden, maar wel tot in detail alle gevaren die zij tegemoet zal zien op haar zeiltocht.
tja, maar dat was nou juist 'jullie' uitgangspunt in deze .. dat pa dat kind wel gepusht zal hebben, zijn eigen dromen op haar projecteren etc etc .. allemaal gebaseerd op aannames. Die man krijgt nog minder dan de 'benefit of doubt' van jullie, het is gewoon beklonken zaak.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
Een kind stimuleren is één ding, een kind wijsmaken dat het bijzonder is en ver zal komen is een tweede. Dat is pushen en leidt tot een irreeel zelfbeeld dat voor mislukkingen zorgt.
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:15 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar dat was nou juist 'jullie' uitgangspunt in deze .. dat pa dat kind wel gepusht zal hebben, zijn eigen dromen op haar projecteren etc etc .. allemaal gebaseerd op aannames. Die man krijgt nog minder dan de 'benefit of doubt' van jullie, het is gewoon beklonken zaak.
En nu zijn er ineens weer mensen die haar wijsmaken dat zij bijzonder is? Waar? Zij heeft een voor haar leeftijd uitzonderlijke zeilkennis volgens iedereen die haar kent en zij is zeker niet dom (gezien het schooladvies), en dat zou je niet tegen haar mogen zeggen? Zij valt niet in de categorie 'gemiddeld kind', dat is duidelijk, en ja, dat maakt haar bijzonder .. maar waar je dat 'ver zal komen' vandaan haalt is mij een raadsel .. uit het feit dat er gezegd wordt dat zij door kan leren, VWO of whatever, als zij terug is?
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:12 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Het waren er dus zoveel, 40 jaar geleden (ondanks gebrek aan sattelietnavigatie, radar, weersvoorspellingen, etc), dat havenmeesters gezamenlijke pogingen ondernamen dit soort vaarten te verminderern. Het was dus niets uitzonderlijks. Men vond het echter wel waaghalzerig en dom, en niet wonderkinderig.
Relatie met Laura: iets wat heel vaak gebeurt wordt in haar geval als wonderkinderig beschouwd. Iets wat vaak gebeurt en als waaghalzerig en dom wordt beschouwd, moet bij Laura als wonderkinderig beschouwd worden.
Voor een deel heb ik al beantwoord aan wat dit verhaal met Laura te maken heeft. Zij is één van de velen.
Vele zeezeilers en solo-zeilers zeggen dat je met die oversteek zowat alles mee kan maken. Niks bullshit, jouw ervaring (of beter, van je broer) tegenover vele ander ervaren zeilers.quote:Het andere wat met Laura te maken heeft is dit: Hoewel onder bepaalde omstandigheden de vaart over de Noordzee als een zeer riskante wordt beschouwd, en zeer zeker tot je zeilervaring zal bijdragen, is die vaart geen enkele garantie dat je dan ook andere zeeën kan trotseren.
De relatie met het verhaal van Laura is dat wat Pa beweert, dat de oversteek van de Noordzee de ultieme test voor een wereldreis is, gewoon een bullshit verhaal is.
Nou, als dochter van een zeer ervaren arts (chirurg), wonende in een huis waar drie avonden per week patiënten aan huis kwamen, en die elke zondag meeging als haar vader een rondje langs zijn patiënten ging maken, kan ik je ervan verzekeren dat je buitengewoon grote risico's loopt als ik je blindendarm zou verwijderen. Het milieu en de ethiek zijn mij natuurlijk doordrongen, maar de kennis en de vaardigheden niet, zelfs niet als ik in de vakanties de zusters mocht helpen. O, bedenk ik me opeens, zou het misschien komen omdat ik geen wonderkind wasquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja als dochter van een ervaren zeezeiler en botenbouwer zou je misschien ervan uit kunnen gaan dat ze iets meer heeft gezien dan de lokale waterplas. Daarnaast is het natuurlijk gemakkelijk om te oordelen dat ze niet geschikt is gezien haar optreden in de media. Ga zelf eens voor een aantal camera's staan.
Waarom denk je dat er haakjes staan om die jullie? Lezen wat er staat blijft een kunst apart blijkbaar, en tja, sneren is anyway makkelijker dan gewoon antwoord geven.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.
Met of zonder haakjes, je hebt het toch maar weer even gezegd en jezelf onderscheiden van de massa die 'jullie' heet. Overigens was mijn bericht bedoeld voor ValseNoot maar jij ging ermee aan de haal om naar 'ons' te sneren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er haakjes staan om die jullie? Lezen wat er staat blijft een kunst apart blijkbaar, en tja, sneren is anyway makkelijker dan gewoon antwoord geven.
Zeezeilen vergelijken met het verwijderen van een blinde darm.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, als dochter van een zeer ervaren arts (chirurg), wonende in een huis waar drie avonden per week patiënten aan huis kwamen, en die elke zondag meeging als haar vader een rondje langs zijn patiënten ging maken, kan ik je ervan verzekeren dat je buitengewoon grote risico's loopt als ik je blindendarm zou verwijderen. Het milieu en de ethiek zijn mij natuurlijk doordrongen, maar de kennis en de vaardigheden niet, zelfs niet als ik in de vakanties de zusters mocht helpen. O, bedenk ik me opeens, zou het misschien komen omdat ik geen wonderkind was![]()
Tja, ik zou ook niet gelukkig zijn voor een camera. Maar als het uit vrije wil was, en van te voren afgesproken, zou ik het nog niet zo weten te verknollen als Laura. Maar met optreden in de media hebben we het niet alleen over camera's. Ook haar website druipt van de verongelijktheid en de rellerigheid. Nergens een positief beeld van Laura te ontdekken.
Het draagt allemaal bij aan de beeldvorming waar jij zo van kan genieten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
En wat is belangrijker?
Die paar onhandige opmerkingen die zij heeft gemaakt vallen nog wel mee mi.
Zij wordt ook voor mediageil uitgemaakt .. nou nou, 2 interviews op het Jeugdjournaal en dan maar een site online gezet, nu iedereen ineens van alles van haar wil weten .. voor die site online was werd dat geïnterpreteerd als slechte voorbereiding en toen die online stond is dat verandert naar mediageil ..quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.
Nou dat Laura zich als wonderkind ziet, en zo gepromoot wordt door de Dekkerkliek, daar heb ik geen twijfels over. 1. Zij is geboren tijdens wereldomzeiling van de ouders, leefde van 0-4 jaar op schip, dus moet wel bijzondere zeiltalenten hebben 2. Zij kreeg op haar zesde jaar een dinghy, dus moet wel bijzonder zijn 3. Op haar tiende kreeg zij beschikking over een Hurley 7, dus ze moet wel bijzonder zijn. 4. Vanaf haar tiende ging zij wel eens zes weken alleen op zeilvakantie, dus zij moet wel bijzonder zijn. Etc. etc. etc. blalblabla-en-geleuterquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.
[..]
Vele zeezeilers en solo-zeilers zeggen dat je met die oversteek zowat alles mee kan maken. Niks bullshit, jouw ervaring (of beter, van je broer) tegenover vele ander ervaren zeilers.
Heuh .. je zegt dat dit bericht tegen mij gericht was, maar ik snappum niet? Leggus uit?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.
Weet niet, vind het iig wel vreemd dat Laura er alsmaar in haar eentje vandoorpeert, ipv serieuze oefentochten met pa en/of f amilievriend onderneemt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Dragorius het volgende:
Soort geval van klassiek vluchtgedrag, ValseNoot?
Nee joh, dat niet maar dit:quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:48 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Heuh .. je zegt dat dit bericht tegen mij gericht was, maar ik snappum niet? Leggus uit?
Datzelfde heb ik ook. Als ik lees dat een kind van 11 zelfstandig, maar wel in aanwezigheid van haar vader 6 weken op de meren heeft gezeild, dan vind ik dat leuk en zelfs bewonderenswaardig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:50 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Weet niet, vind het iig wel vreemd dat Laura er alsmaar in haar eentje vandoorpeert, ipv serieuze oefentochten met pa en/of f amilievriend onderneemt.
nee, dat is wat jij ervan wil makenquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Met of zonder haakjes, je hebt het toch maar weer even gezegd en jezelf onderscheiden van de massa die 'jullie' heet.
Want dan mag ik daar niet op inhaken of zo? Ga dan lekker via pm converseren of zo, kan er niemand tussen komen .. daarnaast, hoezo sneren, ik stel dat dat 'jullie' uitgangspunt was en dat dat gebaseerd is op aannames, en nu ga je een stap verder, nou hebben mensen haar verteld dat zij bijzonder is en heel ver zal komen ..quote:Overigens was mijn bericht bedoeld voor ValseNoot maar jij ging ermee aan de haal om naar 'ons' te sneren.
Het is bijna onmogelijk om bij jou de warrige kluwen van invullingen, projecties, sneren en aannames te scheiden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat is wat jij ervan wil maken
[..]
Want dan mag ik daar niet op inhaken of zo? Ga dan lekker via pm converseren of zo, kan er niemand tussen komen .. daarnaast, hoezo sneren, ik stel dat dat 'jullie' uitgangspunt was en dat dat gebaseerd is op aannames, en nu ga je een stap verder, nou hebben mensen haar verteld dat zij bijzonder is en heel ver zal komen ..
en tja, bijzonder is zij, al 16 topics lang blijkbaar, maar wie heeft haar verteld dat zij heel ver zal komen .. heb je daar ook maar een bron van ? Of bestaat daar even weinig bewijs van als van die aanname dat pa dat arme kind zit te pushen omdat hij zijn droom op haar projecteert?
Aja, zo ...quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee joh, dat niet maar dit:
13-jarige wil alleen de wereldzeeën bevaren # 16
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou dat Laura zich als wonderkind ziet, en zo gepromoot wordt door de Dekkerkliek, daar heb ik geen twijfels over. 1. Zij is geboren tijdens wereldomzeiling van de ouders, leefde van 0-4 jaar op schip, dus moet wel bijzondere zeiltalenten hebben 2. Zij kreeg op haar zesde jaar een dinghy, dus moet wel bijzonder zijn 3. Op haar tiende kreeg zij beschikking over een Hurley 7, dus ze moet wel bijzonder zijn. 4. Vanaf haar tiende ging zij wel eens zes weken alleen op zeilvakantie, dus zij moet wel bijzonder zijn. Etc. etc. etc. blalblabla-en-geleuter
Nog maar ff herhalen, zo wordt dat door de Dekkerkliek gepromoot.\
Je zou ook kunnen zeggen, dat het een verwaarloosd kind is, dat van haar geboorte tot haar vierde aan een lijntje in de kajuit heeft doorgebracht, omdat haar ouders zo nodig moesten zeilen.
Je zou ook kunnen zeggen, dat een kind dat op 10-jarige leeftijd alleen op zeilvakantie gaat, de overheersende invloed van het gezin wilde ontvluchten, want noch uit haar site, nocht uit haar inerviews blijkt dat Laura liefde heeft voor zeilen.
Hoewel de Dekkerkliek niets doet om de publiciteit te schuwen, ook niet op internet, blijkt ergens dat Laura een kind heeft dat plezier heeft in het zeilen, in het leven, in mensen ..... alleen in het record, en in die wens zou zij een wonderkind moeten zijn?
Volgens mij is het een onderontwikkeld, humeurig kind, dat geen enkele andere notie heeft van de wereld om zich heen dan dat "men tegenwoordig niets meer gewend is."
Bizarquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.
Andersom gebeurt dat ook niet, en dat verbaast mij net zo zeer.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |