Het waren er dus zoveel, 40 jaar geleden (ondanks gebrek aan sattelietnavigatie, radar, weersvoorspellingen, etc), dat havenmeesters gezamenlijke pogingen ondernamen dit soort vaarten te verminderern. Het was dus niets uitzonderlijks. Men vond het echter wel waaghalzerig en dom, en niet wonderkinderig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Uitzonderingen. Hoeveel zullen dat er geweest zijn? En 40 jaar geleden... hele andere tijden. Denk alleen al aan sattelietnavigatie, radar, weervoorspelling etc.
[..]
Lullig voor je broer, maar wat heeft het met het verhaal van Laura te maken?
En wat is belangrijker?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je ziet niet de overduidelijke missers in haar media optreden, maar wel tot in detail alle gevaren die zij tegemoet zal zien op haar zeiltocht.
tja, maar dat was nou juist 'jullie' uitgangspunt in deze .. dat pa dat kind wel gepusht zal hebben, zijn eigen dromen op haar projecteren etc etc .. allemaal gebaseerd op aannames. Die man krijgt nog minder dan de 'benefit of doubt' van jullie, het is gewoon beklonken zaak.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
Een kind stimuleren is één ding, een kind wijsmaken dat het bijzonder is en ver zal komen is een tweede. Dat is pushen en leidt tot een irreeel zelfbeeld dat voor mislukkingen zorgt.
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:15 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar dat was nou juist 'jullie' uitgangspunt in deze .. dat pa dat kind wel gepusht zal hebben, zijn eigen dromen op haar projecteren etc etc .. allemaal gebaseerd op aannames. Die man krijgt nog minder dan de 'benefit of doubt' van jullie, het is gewoon beklonken zaak.
En nu zijn er ineens weer mensen die haar wijsmaken dat zij bijzonder is? Waar? Zij heeft een voor haar leeftijd uitzonderlijke zeilkennis volgens iedereen die haar kent en zij is zeker niet dom (gezien het schooladvies), en dat zou je niet tegen haar mogen zeggen? Zij valt niet in de categorie 'gemiddeld kind', dat is duidelijk, en ja, dat maakt haar bijzonder .. maar waar je dat 'ver zal komen' vandaan haalt is mij een raadsel .. uit het feit dat er gezegd wordt dat zij door kan leren, VWO of whatever, als zij terug is?
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:12 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Het waren er dus zoveel, 40 jaar geleden (ondanks gebrek aan sattelietnavigatie, radar, weersvoorspellingen, etc), dat havenmeesters gezamenlijke pogingen ondernamen dit soort vaarten te verminderern. Het was dus niets uitzonderlijks. Men vond het echter wel waaghalzerig en dom, en niet wonderkinderig.
Relatie met Laura: iets wat heel vaak gebeurt wordt in haar geval als wonderkinderig beschouwd. Iets wat vaak gebeurt en als waaghalzerig en dom wordt beschouwd, moet bij Laura als wonderkinderig beschouwd worden.
Voor een deel heb ik al beantwoord aan wat dit verhaal met Laura te maken heeft. Zij is één van de velen.
Vele zeezeilers en solo-zeilers zeggen dat je met die oversteek zowat alles mee kan maken. Niks bullshit, jouw ervaring (of beter, van je broer) tegenover vele ander ervaren zeilers.quote:Het andere wat met Laura te maken heeft is dit: Hoewel onder bepaalde omstandigheden de vaart over de Noordzee als een zeer riskante wordt beschouwd, en zeer zeker tot je zeilervaring zal bijdragen, is die vaart geen enkele garantie dat je dan ook andere zeeën kan trotseren.
De relatie met het verhaal van Laura is dat wat Pa beweert, dat de oversteek van de Noordzee de ultieme test voor een wereldreis is, gewoon een bullshit verhaal is.
Nou, als dochter van een zeer ervaren arts (chirurg), wonende in een huis waar drie avonden per week patiënten aan huis kwamen, en die elke zondag meeging als haar vader een rondje langs zijn patiënten ging maken, kan ik je ervan verzekeren dat je buitengewoon grote risico's loopt als ik je blindendarm zou verwijderen. Het milieu en de ethiek zijn mij natuurlijk doordrongen, maar de kennis en de vaardigheden niet, zelfs niet als ik in de vakanties de zusters mocht helpen. O, bedenk ik me opeens, zou het misschien komen omdat ik geen wonderkind wasquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja als dochter van een ervaren zeezeiler en botenbouwer zou je misschien ervan uit kunnen gaan dat ze iets meer heeft gezien dan de lokale waterplas. Daarnaast is het natuurlijk gemakkelijk om te oordelen dat ze niet geschikt is gezien haar optreden in de media. Ga zelf eens voor een aantal camera's staan.
Waarom denk je dat er haakjes staan om die jullie? Lezen wat er staat blijft een kunst apart blijkbaar, en tja, sneren is anyway makkelijker dan gewoon antwoord geven.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.
Met of zonder haakjes, je hebt het toch maar weer even gezegd en jezelf onderscheiden van de massa die 'jullie' heet. Overigens was mijn bericht bedoeld voor ValseNoot maar jij ging ermee aan de haal om naar 'ons' te sneren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er haakjes staan om die jullie? Lezen wat er staat blijft een kunst apart blijkbaar, en tja, sneren is anyway makkelijker dan gewoon antwoord geven.
Zeezeilen vergelijken met het verwijderen van een blinde darm.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, als dochter van een zeer ervaren arts (chirurg), wonende in een huis waar drie avonden per week patiënten aan huis kwamen, en die elke zondag meeging als haar vader een rondje langs zijn patiënten ging maken, kan ik je ervan verzekeren dat je buitengewoon grote risico's loopt als ik je blindendarm zou verwijderen. Het milieu en de ethiek zijn mij natuurlijk doordrongen, maar de kennis en de vaardigheden niet, zelfs niet als ik in de vakanties de zusters mocht helpen. O, bedenk ik me opeens, zou het misschien komen omdat ik geen wonderkind was![]()
Tja, ik zou ook niet gelukkig zijn voor een camera. Maar als het uit vrije wil was, en van te voren afgesproken, zou ik het nog niet zo weten te verknollen als Laura. Maar met optreden in de media hebben we het niet alleen over camera's. Ook haar website druipt van de verongelijktheid en de rellerigheid. Nergens een positief beeld van Laura te ontdekken.
Het draagt allemaal bij aan de beeldvorming waar jij zo van kan genieten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
En wat is belangrijker?
Die paar onhandige opmerkingen die zij heeft gemaakt vallen nog wel mee mi.
Zij wordt ook voor mediageil uitgemaakt .. nou nou, 2 interviews op het Jeugdjournaal en dan maar een site online gezet, nu iedereen ineens van alles van haar wil weten .. voor die site online was werd dat geïnterpreteerd als slechte voorbereiding en toen die online stond is dat verandert naar mediageil ..quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.
Nou dat Laura zich als wonderkind ziet, en zo gepromoot wordt door de Dekkerkliek, daar heb ik geen twijfels over. 1. Zij is geboren tijdens wereldomzeiling van de ouders, leefde van 0-4 jaar op schip, dus moet wel bijzondere zeiltalenten hebben 2. Zij kreeg op haar zesde jaar een dinghy, dus moet wel bijzonder zijn 3. Op haar tiende kreeg zij beschikking over een Hurley 7, dus ze moet wel bijzonder zijn. 4. Vanaf haar tiende ging zij wel eens zes weken alleen op zeilvakantie, dus zij moet wel bijzonder zijn. Etc. etc. etc. blalblabla-en-geleuterquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:23 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar ik heb niet de indruk dat Laura zich als wonderkind ziet, dat wordt er momenteel van gemaakt. En zo ontzettend vaak gebeurt dit niet.
[..]
Vele zeezeilers en solo-zeilers zeggen dat je met die oversteek zowat alles mee kan maken. Niks bullshit, jouw ervaring (of beter, van je broer) tegenover vele ander ervaren zeilers.
Heuh .. je zegt dat dit bericht tegen mij gericht was, maar ik snappum niet? Leggus uit?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou, jij tegen de wereld? Ik voel me niet aangesproken te reageren als je mensen op een hoop gooit en jezelf daar als uitzondering tegenover stelt.
Weet niet, vind het iig wel vreemd dat Laura er alsmaar in haar eentje vandoorpeert, ipv serieuze oefentochten met pa en/of f amilievriend onderneemt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Dragorius het volgende:
Soort geval van klassiek vluchtgedrag, ValseNoot?
Nee joh, dat niet maar dit:quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:48 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Heuh .. je zegt dat dit bericht tegen mij gericht was, maar ik snappum niet? Leggus uit?
Datzelfde heb ik ook. Als ik lees dat een kind van 11 zelfstandig, maar wel in aanwezigheid van haar vader 6 weken op de meren heeft gezeild, dan vind ik dat leuk en zelfs bewonderenswaardig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:50 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Weet niet, vind het iig wel vreemd dat Laura er alsmaar in haar eentje vandoorpeert, ipv serieuze oefentochten met pa en/of f amilievriend onderneemt.
nee, dat is wat jij ervan wil makenquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Met of zonder haakjes, je hebt het toch maar weer even gezegd en jezelf onderscheiden van de massa die 'jullie' heet.
Want dan mag ik daar niet op inhaken of zo? Ga dan lekker via pm converseren of zo, kan er niemand tussen komen .. daarnaast, hoezo sneren, ik stel dat dat 'jullie' uitgangspunt was en dat dat gebaseerd is op aannames, en nu ga je een stap verder, nou hebben mensen haar verteld dat zij bijzonder is en heel ver zal komen ..quote:Overigens was mijn bericht bedoeld voor ValseNoot maar jij ging ermee aan de haal om naar 'ons' te sneren.
Het is bijna onmogelijk om bij jou de warrige kluwen van invullingen, projecties, sneren en aannames te scheiden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat is wat jij ervan wil maken
[..]
Want dan mag ik daar niet op inhaken of zo? Ga dan lekker via pm converseren of zo, kan er niemand tussen komen .. daarnaast, hoezo sneren, ik stel dat dat 'jullie' uitgangspunt was en dat dat gebaseerd is op aannames, en nu ga je een stap verder, nou hebben mensen haar verteld dat zij bijzonder is en heel ver zal komen ..
en tja, bijzonder is zij, al 16 topics lang blijkbaar, maar wie heeft haar verteld dat zij heel ver zal komen .. heb je daar ook maar een bron van ? Of bestaat daar even weinig bewijs van als van die aanname dat pa dat arme kind zit te pushen omdat hij zijn droom op haar projecteert?
Aja, zo ...quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee joh, dat niet maar dit:
13-jarige wil alleen de wereldzeeën bevaren # 16
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou dat Laura zich als wonderkind ziet, en zo gepromoot wordt door de Dekkerkliek, daar heb ik geen twijfels over. 1. Zij is geboren tijdens wereldomzeiling van de ouders, leefde van 0-4 jaar op schip, dus moet wel bijzondere zeiltalenten hebben 2. Zij kreeg op haar zesde jaar een dinghy, dus moet wel bijzonder zijn 3. Op haar tiende kreeg zij beschikking over een Hurley 7, dus ze moet wel bijzonder zijn. 4. Vanaf haar tiende ging zij wel eens zes weken alleen op zeilvakantie, dus zij moet wel bijzonder zijn. Etc. etc. etc. blalblabla-en-geleuter
Nog maar ff herhalen, zo wordt dat door de Dekkerkliek gepromoot.\
Je zou ook kunnen zeggen, dat het een verwaarloosd kind is, dat van haar geboorte tot haar vierde aan een lijntje in de kajuit heeft doorgebracht, omdat haar ouders zo nodig moesten zeilen.
Je zou ook kunnen zeggen, dat een kind dat op 10-jarige leeftijd alleen op zeilvakantie gaat, de overheersende invloed van het gezin wilde ontvluchten, want noch uit haar site, nocht uit haar inerviews blijkt dat Laura liefde heeft voor zeilen.
Hoewel de Dekkerkliek niets doet om de publiciteit te schuwen, ook niet op internet, blijkt ergens dat Laura een kind heeft dat plezier heeft in het zeilen, in het leven, in mensen ..... alleen in het record, en in die wens zou zij een wonderkind moeten zijn?
Volgens mij is het een onderontwikkeld, humeurig kind, dat geen enkele andere notie heeft van de wereld om zich heen dan dat "men tegenwoordig niets meer gewend is."
Bizarquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.
Andersom gebeurt dat ook niet, en dat verbaast mij net zo zeer.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat mij ook verbaast is dat ze geen woord over haar moeder en zusje uit.
En zo ja wat ze op haar boterhammetjes had?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
Maarruh....weet iemand of Laura nu gewoon naar school is gegaan vandaag?
En of haar vader wel een sappig rood appeltje in haar boterhamtrommeltje heeft gestopt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:43 schreef beeer het volgende:
[..]
En zo ja wat ze op haar boterhammetjes had?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:43 schreef beeer het volgende:
[..]
En zo ja wat ze op haar boterhammetjes had?
Die is nog hilarischer dan die grap van Beerquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En of haar vader wel een sappig rood appeltje in haar boterhamtrommeltje heeft gestopt.
Tsja...... laten we het er maar op houden dat je het ook zo zou kunnen interpreteren. Ieder zijn mening.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:43 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou dat Laura zich als wonderkind ziet, en zo gepromoot wordt door de Dekkerkliek, daar heb ik geen twijfels over. 1. Zij is geboren tijdens wereldomzeiling van de ouders, leefde van 0-4 jaar op schip, dus moet wel bijzondere zeiltalenten hebben 2. Zij kreeg op haar zesde jaar een dinghy, dus moet wel bijzonder zijn 3. Op haar tiende kreeg zij beschikking over een Hurley 7, dus ze moet wel bijzonder zijn. 4. Vanaf haar tiende ging zij wel eens zes weken alleen op zeilvakantie, dus zij moet wel bijzonder zijn. Etc. etc. etc. blalblabla-en-geleuter
Nog maar ff herhalen, zo wordt dat door de Dekkerkliek gepromoot.\
Je zou ook kunnen zeggen, dat het een verwaarloosd kind is, dat van haar geboorte tot haar vierde aan een lijntje in de kajuit heeft doorgebracht, omdat haar ouders zo nodig moesten zeilen.
Je zou ook kunnen zeggen, dat een kind dat op 10-jarige leeftijd alleen op zeilvakantie gaat, de overheersende invloed van het gezin wilde ontvluchten, want noch uit haar site, nocht uit haar inerviews blijkt dat Laura liefde heeft voor zeilen.
Hoewel de Dekkerkliek niets doet om de publiciteit te schuwen, ook niet op internet, blijkt ergens dat Laura een kind heeft dat plezier heeft in het zeilen, in het leven, in mensen ..... alleen in het record, en in die wens zou zij een wonderkind moeten zijn?
Volgens mij is het een onderontwikkeld, humeurig kind, dat geen enkele andere notie heeft van de wereld om zich heen dan dat "men tegenwoordig niets meer gewend is."
Ik denk het wel maar een paar dagen geleden twijfelde ze nog:quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
Maarruh....weet iemand of Laura nu gewoon naar school is gegaan vandaag?
http://twitter.com/LauraGuppyquote:Dit weekend veel overleg voor maandag: naar school? Maar hoe en wat verder allemaal. Toch maar rondje zeilen, lekkere wind.6:35 AM Aug 29th from web
quote:Laura en haar vader hebben niet alleen een sportief belang. Ze zijn ook naarstig op zoek naar sponsors voor de tocht. Een vluchtige blik op Laura's website leert dat achter het initiatief een doordachte strategie zit. Laura werft namelijk actief fondsen. En wat kan ze daar beter bij gebruiken dan publiciteit. Dat weet haar familie maar al te goed.
Ik suggereer niet dat de huidige mediahype terecht is. Ook weet ik niet zeker of de familie ten volle de gevolgen overziet. Het getuigt echter van een tergende naïviteit om de pers te veroordelen om de hype, terwijl de familie in ieder geval tot voor kort de regie voerde over een bewuste campagne.
Uiteraard is een 'probleem' van meer dan een kant bekijken uiterst verwarrend, vooral als daar een stukje technische kennis bijkomt waar velen weinig tot niets vanaf weten, dan baseer je je mening al gauw op die van 'experts' die voor deze situatie vrijwel irrelevante informatie aan komen dragen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is bijna onmogelijk om bij jou de warrige kluwen van invullingen, projecties, sneren en aannames te scheiden.
Ik dacht toch echt dat ik het over haar vader had die zonder enige aanwijzing en/of bewijs (dat van Engeland was toen nog niet eens bekend) voor van alles en nog wat werd uitgemaakt en ik vroeg me af wie dan nou weer tegen haar gezegd zou hebben dat zij niet alleen bijzonder is maar ook heel ver zou komen ..quote:Mijn opmerking was een reactie op ValseNoot, die in het algemeen iets stelde over de bijzonderheid van kinderen - dus niet specifiek over Laura. Daar mag iedereen op reageren, maar jij legde me zaken in de mond die ik over Laura gezegd zou hebben.
Het is ook uiterst hinderlijk als mensen niet lezen wat je schrijft maar over een paar significante haakjes heen lezen om een sneer te kunnen uitdelenquote:Het is uiterst hinderlijk dat je iedereen over één kam scheert in je strijd tegen 'jullie'. Ik kan je zo ook moeilijk serieus nemen, sorry.
Bedankt voor de info Disana.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:26 schreef Disana het volgende:
Grappig is wel dat op Laura's site de link naar het Guinness Book of Records onklaar is gemaakt.
http://community.guinness(...)/532696/7691.html?b=quote:This will not be the first time that Mike Perham from Potters Bar, Hertfordshire has been credited by Guinness World Records. Back in January 2007, he became the youngest person to sail solo across the Atlantic at the age of 14.
Maar ook mét steun van ouders, gaan dromen aan diggelen. Dat is bij Laura misschien zo, bij mij was dat zeker zo. Ik heb me van mijn 6e jaar tot mijn 15e jaar te pletter getraind, eerst 2 uurtjes per dag, toen 4 uurtjes per dag, de laatste 5 jaren waren dat 6 uren per dag. En net enkele maanden nadat ik in de Nederlandse Selectie zwom, werd ik ernstig ziek en moest ik abrupt stoppen (zonder aftrainen, wat nog een extra flinke aanslag op mijn lijf was). Mijn droom was deelnemen aan de Olympische Spelen, bijna gehaald... maar toch niet. That's life, soms heb je de wind in de zeilen, maar soms ook niet. Ik heb daarna andere dromen gekregen, en ook daarvan is nog wel eens wat gesneuveld.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:30 schreef moussie het volgende:
[..]
En tja, in tegenstelling tot banjerkanjer (of Laura) werd ik ik mijn droom niet gesteund door mijn ouders, dus ik weet first hand wat voor impact dat kan hebben, maar dat is dan schijnbaar projectie, informatie die niemand wil horen .. ja maar we doen het toch echt met de beste bedoelingen, haar tegen houden ..
Misschien omdat er geen eer meer aan te behalen is? In dat boek staan namen van andere jongeren die het wel is gelukt, maar Laura's naam zal er niet meer in komen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bedankt voor de info Disana.
Ja zeker apart dat dat onklaar is gemaakt. Waarom zou dat zijn?
Oh het draait om jou? Ik las gewoon BanjerKanjers mening en gaf daar een reactie op. Aan jou dacht ik helemaal niet tot je me woorden in de mond begon te leggen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat ik het over haar vader had die zonder enige aanwijzing en/of bewijs (dat van Engeland was toen nog niet eens bekend) voor van alles en nog wat werd uitgemaakt en ik vroeg me af wie dan nou weer tegen haar gezegd zou hebben dat zij niet alleen bijzonder is maar ook heel ver zou komen ..
Als je niet zo goed past in een schoolsysteem, kun je altijd nog wel meer zelfstandig gaan doen.. Maar een kind zal idd. ook zich sociaal moeten ontwikkelen.. In groepjes een project doen ed. Ook zij zal dat moeten leren.. Dat leer je niet op een zeilboot, waar je wellicht wel allerlei theorie in je hoofd kan stampen. Wat heel nuttig is, maar toch uiteindelijk eenzijdig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:26 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Daar kan ik me iets bij voorstellen (zelf bij onderwijs). Niet ieder kind leert op dezelfde manier, de één leert meer van zelfstandig aan het huiswerk bezig zijn, de ander meer door de behandeling van de stof in de klas, en veel leerlingen door een mix daarvan. Het is niet onwaarschijnlijk, dat je, als je twee jaar lang zelfstandig gestudeerd hebt, je die zelfstandigheid wilt behouden als je weer in een klassikaal systeem komt.
Maar niet alleen door die reden pas je dan minder in het klassikaal systeem. Zo'n klas is namelijk een sociaal verband, en het lesgeven in een klas doet heel vaak een beroep op dat verband. Bijvoorbeeld: je probeert interesse voor een onderwerp te wekken, ondersteunt dat door leerlingen vragen te stellen, iets te laten vertellen, zodat zij die interesse op hun eigen manier bij elkaar kunnen versterken, dat zij elkaar op ideeën brengen om buiten de boeken om op een onderwerp door te gaan ........ nou ja, noem maar op.
Maar als daar iemand in de klas zit met veel meer, of een andere levenservaring, kan die persoon als een stoorzender werken. Of het kan zijn, dat die leerling niet gevoelig is voor die klassikale processen.
Maar goed, ook dan is er nog geen man overboord, want je kan dit probleem aankaarten bij de school, en er zijn beslist oplossingen te bedenken. Binnen de school zelf, of op een totaal andere school. Je zou zelfs die vermaledijde leerplichtambtenaar om advies kunnen vragen
Dit is voor het eerst dat ik mijn eigen profiel eens open klik, maar daar staat stond idd iets andersquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Behoor je tot het vrouwelijke geslacht dan? In je profiel staat iets anders..
Het is lullig als je lichaam je zo'n hak zet, en ja, dan gaat je droom ook aan diggelen. Maar je hebt ze in ieder geval op mogen zoeken, je eigen grenzen, je hebt je droom iig een tijdje waar kunnen maken .. hoe zou je leven eruit hebben gezien als je vader van begin af aan nee had gezegd, je zoekt het maar uit met je 'thuis voelen in het water'? Die machteloze woede die je dan voelt (en ja, dat is aanname.projectie), op wie is die dan gericht? Bij jou op je lichaam, nadat je je droom hebt kunnen volgen, vermoed ik ?quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar ook mét steun van ouders, gaan dromen aan diggelen. Dat is bij Laura misschien zo, bij mij was dat zeker zo. Ik heb me van mijn 6e jaar tot mijn 15e jaar te pletter getraind, eerst 2 uurtjes per dag, toen 4 uurtjes per dag, de laatste 5 jaren waren dat 6 uren per dag. En net enkele maanden nadat ik in de Nederlandse Selectie zwom, werd ik ernstig ziek en moest ik abrupt stoppen (zonder aftrainen, wat nog een extra flinke aanslag op mijn lijf was). Mijn droom was deelnemen aan de Olympische Spelen, bijna gehaald... maar toch niet. That's life, soms heb je de wind in de zeilen, maar soms ook niet. Ik heb daarna andere dromen gekregen, en ook daarvan is nog wel eens wat gesneuveld.
Als je, zoals dit gezin lijkt te zijn, vergroeid bent met de zee heb je andere uitgangspunten .. wat dat aangaat ben ik heel tevreden met de uitspraak van de rechter, er is geen objectieve informatie over welk perspectief de juiste isquote:Maar ik weet zeker, als mijn droom was geweest om mijn leven in gevaar te brengen... dan had mijn vader mij daar beslist niet in gesteund
Net was het nog ValseNoot .. meissie tochquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh het draait om jou? Ik las gewoon BanjerKanjers mening en gaf daar een reactie op. Aan jou dacht ik helemaal niet tot je me woorden in de mond begon te leggen.
Ja het was inderdaad op ValseNoot. Zo zie je wat je krijgt als je mensen woorden in de mond legt en blijft leggen: dan kun je geen normale conversatie met jou hebben want je raakt verstrikt in je insinuaties en invullingen. En het erge is dat je dat zuigen nog lekker vindt ook, getuige je reactie.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Net was het nog ValseNoot .. meissie toch
Nou... Zo is het eigenlijk ook gegaan. Ik ben altijd een waterrat geweest. Toen ik op mijn 4e op zwemles ging, had ik op mijn 5e mijn D-diploma (inclusief reddingszwemmen) op zak. En ik wilde dolgraag wedstrijdzwemmen. Dat mocht nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is lullig als je lichaam je zo'n hak zet, en ja, dan gaat je droom ook aan diggelen. Maar je hebt ze in ieder geval op mogen zoeken, je eigen grenzen, je hebt je droom iig een tijdje waar kunnen maken .. hoe zou je leven eruit hebben gezien als je vader van begin af aan nee had gezegd, je zoekt het maar uit met je 'thuis voelen in het water'? Die machteloze woede die je dan voelt (en ja, dat is aanname.projectie), op wie is die dan gericht? Bij jou op je lichaam, nadat je je droom hebt kunnen volgen, vermoed ik ?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |