abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72344423
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:16 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat kindertehuis doet niets af aan de prestatie die Laura heeft neergezet en doet ook helemaal niet terzake. Ik zou het er ook niet bij hebben gezet, kan alleen maar tegen je werken.
Is ook zo, als die vader haar daar had opgevangen, of achter haar aan was gevaren, was het natuurlijk ook nooit gebeurd.
pi_72344424
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:12 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, nee, ik spreek nu van meer dan 40 jaar terug, toen in verschillende jachthavens bleek (w.o de onze) dat buiten medeweten van de ouders jongerern van zo'n pakweg 15 jaar de zeiljachten van hun ouder pakten om eens een keertje naar Engeland te gaan. Havenmeesters beloofden strenger op te treden, mijn broer (die al herhaalde malen tochtjes naar Engeland had gemaakt) kreeg joost mag weten wat voor sancties, net als vele van zijn vriendjes.
Toen in die tijd, vonden de ouders het een blijk van ondeskundig zeilen, als je de Noordzee overging naar Engeland, zonder dat iemand dat wist. Ook al was je behouden heen en weer gekomen, die ouders beschouwden het toen als erg dom. Geen van mijn broers vriendjes is later ooit bekend geworden als zeezeiler, ook al zijn het levenslang hobbyzeilers gebleven.
Uitzonderingen. Hoeveel zullen dat er geweest zijn? En 40 jaar geleden... hele andere tijden. Denk alleen al aan sattelietnavigatie, radar, weervoorspelling etc.
quote:
Mijn broer had wel de ambitie om groot zeezeiler teworden.
Jarenlater besteedde mijn broer de erfenis van Oma aan de aankoop van een zeewaardig jacht. Hij kocht dat en knapte dat op in de Middellandse Zee, en was van plan er mee naar Vlissingen te varen. "Nee, dat kon hij makkelijk, hoevaak was hij al wel niet de Noordzee overgezeild, tussen zijn twaalfde en zijn vijftiende, en nou, als je de Noordzee over kon varen, dan kon je alles. Nou de Middellandse Zee is hij er wel mee uitgevaren, echter de Golf van Biskaje is hij nooit doorgekomen. Helaas kwam mijn broer daar steeds in contact met foute havenmeesters, die de weersomstandigheden verkeerd inschatten, met knullige botenbouwers, die zijn schip steeds verkeerd restaureerden, en dat alles belemmerde zijn talenten zo, dat hij na de vierde keer averij/schipbreuk in Biskaje wat er nog restte aan karkas verkocht heeft. Voor een schijntje.
Lullig voor je broer, maar wat heeft het met het verhaal van Laura te maken?
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:21:07 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72344499
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Deze hoertjes zijn het probleem niet zozeer. Het probleem is dat ze stemrecht hebben en dat ze hun mening--die ze net als ieder vrij mens gewoon mogen hebben--dus ook met geweld kunnen afdwingen.
Het is voor een hoop mannen lastig als ze een intelligente vrouw tegenover zich hebben staan, om te voorkomen dat ze er echt last van hebben wenden ze zich over het algemeen tot coservatieve organisaties als de SGP. Dan zitten ze tenminste in een kliek die ook denkt dat het onmogelijk is dat een vrouw intelligenter is dan zijzelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72344586
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is voor een hoop mannen lastig als ze een intelligente vrouw tegenover zich hebben staan, om te voorkomen dat ze er echt last van hebben wenden ze zich over het algemeen tot coservatieve organisaties als de SGP. Dan zitten ze tenminste in een kliek die ook denkt dat het onmogelijk is dan een vrouw intelligenter is dan zijzelf.
Intelligente vrouwen weten wanneer ze over een onderwerp wel genoeg gezegd hebben. Die kakelen niet maar door, en door... en door...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_72344607
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is voor een hoop mannen lastig als ze een intelligente vrouw tegenover zich hebben staan, om te voorkomen dat ze er echt last van hebben wenden ze zich over het algemeen tot coservatieve organisaties als de SGP. Dan zitten ze tenminste in een kliek die ook denkt dat het onmogelijk is dan een vrouw intelligenter is dan zijzelf.
Au, dat doet pijn.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:25:18 #131
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72344626
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waar zijn vader dus een conclusie geeft dat het slechts voor morele steun was, mocht er iets gebeuren dan konden ze weinig tot niets voor elkaar betekenen.
Misschien had Mike wat meer morele support van zijn vader nodig op die leeftijd. Wellicht is Laura verder in haar ontwikkeling dan Mike op zijn veertiende. Dat zal het rapport uitwijzen. Toch?
We zullen dat in vergelijking met Mike nooit kunnen zeggen, simpelweg omdat Laura zelden ervaringstochten over zeeën heeft gemaakt en Mike vele. Door zijn trainingervaring kan Mike aangeven wat zijn zwakke en sterke punten in coping zijn, daar waar Laura blijft steken in "kvinnut wel leuk" en "mensen zijn ook niets gewend meer tegenwoordig".
Zou mij niets verbazen dat de uitkomst van het copingsonderzoek wordt dat ons wonderkind simpelweg te weinig zeilervaring heeft om überhaupt iets zinnigs over haar coping skill te kunnen zeggen.
pi_72344627
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

Intelligente vrouwen weten wanneer ze over een onderwerp wel genoeg gezegd hebben. Die kakelen niet maar door, en door... en door...
En intelligente mannen proberen op de vrouw te spelen als ze het met argumenten niet kunnen redden?
pi_72344765
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En intelligente mannen proberen op de vrouw te spelen als ze het met argumenten niet kunnen redden?
Deze man probeert intelligente vrouwen een spiegel voor te houden.

Te weten dat jullie nu al tig topics bezig zijn met speculeren over personen die je enkel van teksten op het internet kent. En dat jullie dat niet altijd even netjes doen. Wat betreft Laura en haar vader wordt hier nogal op de man gespeeld, vind je niet?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:29:59 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72344772
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond.
pi_72344874
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:29 schreef OllieA het volgende:

[..]

Te weten dat jullie nu al tic topics bezig zijn met speculeren over personen die je enkel van teksten op het internet kent. En dat jullie dat niet altijd even netjes doen. Wat betreft Laura en haar vader wordt hier nogal op de man gespeeld, vind je niet?
Je hebt zelf ook deelgenomen in die hele reeks, en je doet dat nog steeds (pot en ketel enzo...)

En ja, deze discussie gaat idd over het voornemen van Laura om solo de wereld rond te reizen, en de rol van haar vader in dat verhaal. Over wie anders zou er dan gesproken moeten worden?
pi_72344912
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:25 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

We zullen dat in vergelijking met Mike nooit kunnen zeggen, simpelweg omdat Laura zelden ervaringstochten over zeeën heeft gemaakt en Mike vele. Door zijn trainingervaring kan Mike aangeven wat zijn zwakke en sterke punten in coping zijn, daar waar Laura blijft steken in "kvinnut wel leuk" en "mensen zijn ook niets gewend meer tegenwoordig".
Zou mij niets verbazen dat de uitkomst van het copingsonderzoek wordt dat ons wonderkind simpelweg te weinig zeilervaring heeft om überhaupt iets zinnigs over haar coping skill te kunnen zeggen.
Ja als dochter van een ervaren zeezeiler en botenbouwer zou je misschien ervan uit kunnen gaan dat ze iets meer heeft gezien dan de lokale waterplas. Daarnaast is het natuurlijk gemakkelijk om te oordelen dat ze niet geschikt is gezien haar optreden in de media. Ga zelf eens voor een aantal camera's staan.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:34:40 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72344927
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je hebt zelf ook deelgenomen in die hele reeks, en je doet dat nog steeds (pot en ketel enzo...)

En ja, deze discussie gaat idd over het voornemen van Laura om solo de wereld rond te reizen, en de rol van haar vader in dat verhaal. Over wie anders zou er dan gesproken moeten worden?
Over jou en je dochter
pi_72344958
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja als dochter van een ervaren zeezeiler en botenbouwer zou je misschien ervan uit kunnen gaan dat ze iets meer heeft gezien dan de lokale waterplas. Daarnaast is het natuurlijk gemakkelijk om te oordelen dat ze niet geschikt is gezien haar optreden in de media. Ga zelf eens voor een aantal camera's staan.
Laura heeft een beetje media-training nodig, meer niet.
pi_72345007
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ach mijn paar bijdragen vallen in het niet bij de slowchat die jullie er over begonnen zijn.
quote:
Je zou er eens over kunnen ophouden, als intelligente vrouw hoef je maar niet voortdurend dezelfde argumenten en beschuldigingen te herhalen hoor.
Alles wat er zo ongeveer over gezegd, geargumenteerd, en gekakeld kan worden is nu wel gezegd, geargumenteerd en gekakeld.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_72345019
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

Over jou en je dochter
Mja, maar afgezien dat dat ging om een foute diagnose van 1 kinderarts en de hele juridische ellende die daaruit voortkwam, is er geen enkel raakvlak Kan daar slechts aan toevoegen dat ik die zaak gewonnen heb, dat mijn dochter eindelijk de juiste diagnose heeft gekregen (Pernicieuze Anemie) en dat ze sinds ze goed behandeld wordt enorm is opgeknapt en dat dat hele verhaal is afgerond en achter ons ligt.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:40:06 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72345085
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Mja, maar afgezien dat dat ging om een foute diagnose van 1 kinderarts en de hele juridische ellende die daaruit voortkwam, is er geen enkel raakvlak Kan daar slechts aan toevoegen dat ik die zaak gewonnen heb, dat mijn dochter eindelijk de juiste diagnose heeft gekregen (Pernicieuze Anemie) en dat ze sinds ze goed behandeld wordt enorm is opgeknapt en dat dat hele verhaal is afgerond en achter ons ligt.
Het was een grapje Maar ik ben blij voor jullie goede afloop.

Laura hoeft geen media training wat mij betreft, juist niet. Laat haar maar overkomen zoals ze is en niet dat gelikte.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:40:14 #142
3542 Gia
User under construction
pi_72345089
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:29 schreef OllieA het volgende:

[..]

Te weten dat jullie nu al tig topics bezig zijn met speculeren over personen die je enkel van teksten op het internet kent. En dat jullie dat niet altijd even netjes doen. Wat betreft Laura en haar vader wordt hier nogal op de man gespeeld, vind je niet?
Euh, dat lijkt me logisch als je het onderwerp van een discussie bent. En daar hebben ze toch echt zelf voor gezorgd.

Het onderwerp is Laura, maar als je als mening hebt dat je het niet met haar voornemen eens bent, speel je op de man. Right!!

Trouwens, wij dames moeten wel doorkakelen, aangezien je er anders van beticht wordt geen antwoord te geven.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:45:18 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72345230
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Laat haar maar lekker in de valkuilen trappen van de media. Wat een prestatie, en wat zat jij te smullen met een bak popcorn.
ja ik ben dol op popcorn

Ik heb haar tot nu toe nog niet in de valkuilen van de media zien trappen hoor en dat verwacht ik eigenlijk ook niet. Ik vind dat ze heel behoedzaam overkomt.
pi_72345256
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ongeschikte moeder ben jij dat je het leven van je kind van de mening van slechts één arts laat afhangen. Een goede ouder had hoe dan ook om een second opinion gevraagd--het gaat tenslotte om het leven van je kind, dat is niet iets om over te spotten--. Ik vind dat je uit de ouderlijke macht gezet moet worden.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:55:06 #145
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72345547
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is wel sneu voor je broer

Wij waren vroeger minder rebels, enige wat wij deden was met een platbodem het wad op gaan en ons daar droog laten vallen... en dan flink feesten
Ja was wel sneu voor mijn broer ... maar ook wel erg dom. Mijn broer had ook altijd het idee dat hij een wonderkind was voor wie het burgerlijk bestaan te knellend was. Vandaar dat hij zelfs tot op veertigjarige leeftijd bedelend op de stoep van mijn ouders stond. Iedereen in de familie heeft wel een talent voor fotografie (ja een leuk talent, bedoel ik dan), maar hij overschatte dat zo, dat hij dacht wel een speciaal soort fotostudio in te kunnen richten. Dat mislukte falikant, ik geloof dat hij ooit vijf klanten heeft gehad. Krijgt hij een erfenis van een andere opa, koopt hij daarmee in het zuiden een boerderijtje en krijgt het idee om een wijnboerderij te starten. Flessenlabels waren al gedrukt, hij had al (volgens hem) al deals met toprestaurants afgesloten, maar de ranken op mijn achterbalkon staan er weelderiger bij dan op zijn boerderij.
En ga zo maar door, en ga zo maar door .... 89 ambachten, 205 mislukkingen.
Let wel, ik lach hem niet uit, hoor, al schrijf ik wat cynisch. Ik beschouw zijn "wonderkind idee" meer als een psychische ziekte, die steeds schrijnender werd, naarmate hij met het klimmen der jaren ook zijn medestanders voor het wonderkind-idee verloor.

Kan best zijn, dat ik daarom zo fel ben als men met de wonderkindmythe naar voren komt.

Ik ben betrokken bij het onderwijs, en elke klas die ik voor me krijg zit voor mij vol met kinderen vol van wonderen. Gaandeweg het schooljaar is het jaar in jaar uit weer grappig, hoe elk kind (fout, ik moet zeggen: elke jongere) een deeltje van dat wonder dat er in zit naar buiten weet te brengen. En de meesten weten dat te volbrengen. Onder degenen die dat niet weten te volbrengen, zittten veel kinderen die al van jongs af aan door de ouders tot wonderkind (of milleniumkind, of aquariuskind, of vroeg- of extreem sensitiviteitskind, of noem maar op wat we aan wonderkinderen hebben) zijn gebombardeerd, en zo zijn geïndoctrineerd, dat zij niet meer in staat zijn zich in vrijheid te openen voor de wereld.

Ik hoor ook absoluut niet bij de mensen die zeggen dat de jeugd van tegenwoordig het allemaal zo verkeerd doet. In tegendeel, ik vind de jongeren sociaal, ze doen best heel veel aan vrijwilligerswerk, al is dat niet meer in de stramiens van de jaren tachtig, Globaal gesproken, dan, he, want het aandeel prinsjes en prinsesjes neemt ook wel degelijk toe, maar ik zie dat als triest, maar voorbijgaand verschijnsel.
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 16:57:43 #146
137949 Disana
pi_72345643
Een kind stimuleren is één ding, een kind wijsmaken dat het bijzonder is en ver zal komen is een tweede. Dat is pushen en leidt tot een irreeel zelfbeeld dat voor mislukkingen zorgt.
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 17:02:12 #147
8781 crew  Frutsel
pi_72345794
@allemaal
Zullen we het gewoon ontopic houden, elkaar in waarde laten en reageer eens niet op elkaar als de ander daar weer wat op zegt.

Persoonlijke flames houd je maar voor je of je gaat elkaar maar pm'en

Dank jullie
pi_72345805
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
Een kind stimuleren is één ding, een kind wijsmaken dat het bijzonder is en ver zal komen is een tweede. Dat is pushen en leidt tot een irreeel zelfbeeld dat voor mislukkingen zorgt.
Helemaal mee eens. Daarom ben ik ook zo tegen de leerplicht en de leugen die daarmee gepropageerd wordt dat als je maar altijd braaf naar school gaat en je best doet je later kunt worden wat je wilt maar als je dat niet doet dan beland je per definitie in de goot.
pi_72346054
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik ben dol op popcorn

Ik heb haar tot nu toe nog niet in de valkuilen van de media zien trappen hoor en dat verwacht ik eigenlijk ook niet. Ik vind dat ze heel behoedzaam overkomt.
Je ziet niet de overduidelijke missers in haar media optreden, maar wel tot in detail alle gevaren die zij tegemoet zal zien op haar zeiltocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')