Ja, maar die tocht van Perham was een oefentocht, met Daddy sailing right behind (over de Atlantic). De tocht duurde ongeveer zes weken. Dat heeft toch een totaal ander impact op je emotioneel/sociale ontwikkeling dan een tocht van twee jaar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Mike Perham ging op zijn veertiende voor het ruime sop. Daar hoor ik niets over de sociale en emotionele ontwikkelingen. Daarnaast is het toch zo dat meiden in hun ontwikkeling vaak iets voor zijn op jongens?
Wees dan een vent en neem de rest van het stuk ook mee:quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Van de site van zeilmeisje:
"Er rijpt een plannetje bij Laura's vader. 'Vaar maar eens naar Engeland' daagt hij haar uit."
http://zeilmeisje.nl/laura.php
Ik loop ander nergens op vooruit, ik zeg dat dat haar planning is..quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reageerde dan ook op Moussie![]()
Die begon ermee![]()
![]()
![]()
Bah, lijkt me nietsquote:
Maar ik las dat jouw vader dus ook zo'n toffe peer was als de vader van Laura, er niet mee eens zijn en je toch steunen ..quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
![]()
Ga eens wat nuttigs doen, joh!
Ik doe precies hetzelfde als jullie: nuttige adviezen geven aan personen op het internet, op grond van wat ik op het internet lees over die personen.quote:
Nee, Laura wilde direct naar de Carib zeilen. Paps zei toen: "Zeil jij eerst maar eens naar Engeland". Het idee van paps is dus een afzwakking van het idee van Laura zelf.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bah, lijkt me niets
Maar het ging er dus om, dat het idee om naar Engeland te varen, niet door Laura is bedacht maar door papa. Wat Laura daar vervolgens zelf van vond of heeft gedaan, vind ik minder belangrijk.
En gewonnen ook nog eens!quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat was anders een heel nuttige tip van mij, voor jou persoonlijk, zodat je niet weer in de rechtbank belandt door artsen, ivm je 13-jarige dochter.
Mijn hartelijke felicitaties daarmee!quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En gewonnen ook nog eens!![]()
Mijn dochter is nu sinds bijna een half jaar onder behandeling in het AMC, en ze is daardoor onwijs opgeknapt!
Rechter heeft wel een paar artsen en instanties onwijs op hun flikker gegeven, en terecht. De gezondheid van een kind, is niet iets om mee te spotten.
Jij doet dat nooit, de lat zo hoog leggen dat je denkt 'dat haalt die nooit', want zomaar die droom aan gruzelementen door plompweg verbieden 'omdat je het toch nog niet kan' is ook weer zo wreed?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bah, lijkt me niets
Maar het ging er dus om, dat het idee om naar Engeland te varen, niet door Laura is bedacht maar door papa. Wat Laura daar vervolgens zelf van vond of heeft gedaan, vind ik minder belangrijk.
Dacht dat jij die taak op je had genomenquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Maar ik las dat jouw vader dus ook zo'n toffe peer was als de vader van Laura, er niet mee eens zijn en je toch steunen ..
maar hoe je in hemelsnaam een extra activiteit in een vaste dagelijkse routine kan vergelijken met een dagelijks tijdschema dat niet vaststaat, zoals op de trip die Laura wil maken .. onbegrijpelijk .. je dacht dat je de wind even kan vertellen hoe die moet waaien of zo?
Kinderen willen van alles, dat kun je als ouder heus wel in een reëel perspectief plaatsen. Om een kind dan vervolgens tóch een dergelijk avontuur aan te laten gaan...quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, Laura wilde direct naar de Carib zeilen. Paps zei toen: "Zeil jij eerst maar eens naar Engeland". Het idee van paps is dus een afzwakking van het idee van Laura zelf.
Waar zijn vader dus een conclusie geeft dat het slechts voor morele steun was, mocht er iets gebeuren dan konden ze weinig tot niets voor elkaar betekenen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:52 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Ja, maar die tocht van Perham was een oefentocht, met Daddy sailing right behind (over de Atlantic). De tocht duurde ongeveer zes weken. Dat heeft toch een totaal ander impact op je emotioneel/sociale ontwikkeling dan een tocht van twee jaar.
Mike zegt er zelf over dat het feit dat zijn vader dichtbij was, en hij alsmaar in staat was telefonisch contact te maken een hele morele hulp was tijdens die reis.
Zijn vader beaamt dat en vult verder aan:
citaat:
Peter: I think if you're going to sail around the world solo you've got to try and train the best you can, and yes, clearly the Atlantic voyage introduced him to singlehanded sailing. But in terms of the scale, the Atlantic was like scale 1, and around the world is like scale 10. You can't compare the Southern Ocean, for example, to what you get in the trade winds in the North Atlantic Ocean. There's a huge, huge difference[...] Yes, we took two boats across the Atlantic, but to be honest that was more of a moral support I think. Because if you are in, as we were, a force 9 gale in the Atlantic with big seas, there's not a lot you can do if one boat has got a problem - you can't just hop onto the other one.
(staat op: http://yachtpals.com/youngest-sailing-7013
We hebben het hier dus over een totaal andere kijk op mentale voorbereiding / geschiktheid voor een solotocht rond de wereld dan de Dekkerkliek, die het hebben over niets aan de hand, konvooizeilen, korte tochtjes, en prima weersomstandigheden. Mike en Peter Perham geven blijk van een realistische kijk op ontberingen en gevaren, daar waar de Dekkerkliek ons een clear sailing scenario voorspiegelt.
Ligt eraan waar het om gaat, als er werkelijke risico's aan zitten voor je gezondheid oid, dan grijp ik zeker in.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij doet dat nooit, de lat zo hoog leggen dat je denkt 'dat haalt die nooit', want zomaar die droom aan gruzelementen door plompweg verbieden 'omdat je het toch nog niet kan' is ook weer zo wreed?
Ik geloof dat jij een hele andere site hebt gelezen dan ik. Hij plaatst het in een prima perspectief door haar eerst een overtocht naar Engeland te laten maken. En dat deed hij om haar met de neus op de feiten te drukken, alleen pakte het blijkbaar anders uit en deed Laura die oversteek prima. Hij liet er dus juist NIET op een dergelijk avontuur gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kinderen willen van alles, dat kun je als ouder heus wel in een reëel perspectief plaatsen. Om een kind dan vervolgens tóch een dergelijk avontuur aan te laten gaan...
Hij heeft er ook maar even gemakshalve uitgelaten dat dat tripje is onderbroken doordat Laura tussen de heen en terugreis daar in een kindertehuis is gezet...quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:10 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij een hele andere site hebt gelezen dan ik. Hij plaatst het in een prima perspectief door haar eerst een overtocht naar Engeland te laten maken. En dat deed hij om haar met de neus op de feiten te drukken, alleen pakte het blijkbaar anders uit en deed Laura die oversteek prima. Hij liet er dus juist NIET op een dergelijk avontuur gaan.
Deze hoertjes zijn het probleem niet zozeer. Het probleem is dat ze stemrecht hebben en dat ze hun mening--die ze net als ieder vrij mens gewoon mogen hebben--dus ook met geweld kunnen afdwingen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:07 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee, jullie zijn hier lekker bezig in deze serie. Stelletje internetdozen. En maar kwekken over Laura en papa en piraten.
Nou, nee, ik spreek nu van meer dan 40 jaar terug, toen in verschillende jachthavens bleek (w.o de onze) dat buiten medeweten van de ouders jongerern van zo'n pakweg 15 jaar de zeiljachten van hun ouder pakten om eens een keertje naar Engeland te gaan. Havenmeesters beloofden strenger op te treden, mijn broer (die al herhaalde malen tochtjes naar Engeland had gemaakt) kreeg joost mag weten wat voor sancties, net als vele van zijn vriendjes.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:35 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee? Niks uitzonderlijks? Hoeveel kinderen van 13 ken jij die bijv. alleen de oversteek naar Engeland hebben gedaan in hun eigen zeilboot? Als ik alle verhalen zo lees van mensen die ook op zee zeilen en wereldreizen maken, heeft ze, zeker voor een 13 jarige meid, wel een uitzonderlijke kennis van zeilen.
Lullig hequote:Op dinsdag 1 september 2009 16:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Deze hoertjes zijn het probleem niet zozeer. Het probleem is dat ze stemrecht hebben en dat ze hun mening--die ze net als ieder vrij mens gewoon mogen hebben--dus ook met geweld kunnen afdwingen.
Hoertjes zou ik ze niet noemen, beeer, maar verder heb je wel gelijk vrees ik.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:12 schreef beeer het volgende:
[..]
Deze hoertjes zijn het probleem niet zozeer. Het probleem is dat ze stemrecht hebben en dat ze hun mening--die ze net als ieder vrij mens gewoon mogen hebben--dus ook met geweld kunnen afdwingen.
Dat kindertehuis doet niets af aan de prestatie die Laura heeft neergezet en doet ook helemaal niet terzake. Ik zou het er ook niet bij hebben gezet, kan alleen maar tegen je werken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hij heeft er ook maar even gemakshalve uitgelaten dat dat tripje is onderbroken doordat Laura tussen de heen en terugreis daar in een kindertehuis is gezet...
Maw, de waarheid ligt vast ergens in het gunstige midden?
Dat is wel sneu voor je broerquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:12 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, nee, ik spreek nu van meer dan 40 jaar terug, toen in verschillende jachthavens bleek (w.o de onze) dat buiten medeweten van de ouders jongerern van zo'n pakweg 15 jaar de zeiljachten van hun ouder pakten om eens een keertje naar Engeland te gaan. Havenmeesters beloofden strenger op te treden, mijn broer (die al herhaalde malen tochtjes naar Engeland had gemaakt) kreeg joost mag weten wat voor sancties, net als vele van zijn vriendjes.
Toen in die tijd, vonden de ouders het een blijk van ondeskundig zeilen, als je de Noordzee overging naar Engeland, zonder dat iemand dat wist. Ook al was je behouden heen en weer gekomen, die ouders beschouwden het toen als erg dom. Geen van mijn broers vriendjes is later ooit bekend geworden als zeezeiler, ook al zijn het levenslang hobbyzeilers gebleven.
Mijn broer had wel de ambitie om groot zeezeiler teworden.
Jarenlater besteedde mijn broer de erfenis van Oma aan de aankoop van een zeewaardig jacht. Hij kocht dat en knapte dat op in de Middellandse Zee, en was van plan er mee naar Vlissingen te varen. "Nee, dat kon hij makkelijk, hoevaak was hij al wel niet de Noordzee overgezeild, tussen zijn twaalfde en zijn vijftiende, en nou, als je de Noordzee over kon varen, dan kon je alles. Nou de Middellandse Zee is hij er wel mee uitgevaren, echter de Golf van Biskaje is hij nooit doorgekomen. Helaas kwam mijn broer daar steeds in contact met foute havenmeesters, die de weersomstandigheden verkeerd inschatten, met knullige botenbouwers, die zijn schip steeds verkeerd restaureerden, en dat alles belemmerde zijn talenten zo, dat hij na de vierde keer averij/schipbreuk in Biskaje wat er nog restte aan karkas verkocht heeft. Voor een schijntje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |