abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72342533
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

knip
In die zin bedoel ik dus 'het uitzonderingen maken'. Laura gaat er nu al vanuit dat ze bij terugkomst direct examen havo kan doen. Dat betwijfel ik dus ten sterkste. En ik vind dat ze dan uitgebreid getest moet worden hoe het met haar niveau gesteld is.
Lijkt met dat een examen HAVO doen een prima test is om te kijken of je de stof voor een HAVO examen daadwerkelijk in de vingers hebt . Oftewel, dat examen ís die test.
pi_72342602
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:15 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Om ontopic te gaan: dat is wat mij bij de zaak Laura zo stoort. Ze mag blijkbaar niet een meisje zijn dat gewoon de mogelijkheden die het opgroeien rondom Wijk bD verkent, kennis maakt met allerlei vakken op de Havo, en erg geniet van het feit dat ze zo goed kan zeilen en daar alle mogelijkheid toe heeft.
Nee, het moet een wonderkind zijn, dat eigenlijk makkelijk VWO had kunnen doen en ook nog als allerjongste de wereld rond gaat zeilen.
Volgens mij leeft dat meer in de hoofden van bepaalde personen hier op Fok! dan dat het echt zo is.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:20:33 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72342627
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In die reactie loopt Leandra ook op de zaken vooruit
Ik reageerde dan ook op Moussie
Die begon ermee
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72342644
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Volgens mij leeft dat meer in de hoofden van bepaalde personen hier op Fok! dan dat het echt zo is.
En maken een vergelijking met hun eigen (pleeg) kinderen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:22:40 #80
3542 Gia
User under construction
pi_72342701
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En maken een vergelijking met hun eigen (pleeg) kinderen.
Wie? Waar?
pi_72342741
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:15 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Om ontopic te gaan: dat is wat mij bij de zaak Laura zo stoort. Ze mag blijkbaar niet een meisje zijn dat gewoon de mogelijkheden die het opgroeien rondom Wijk bD verkent, kennis maakt met allerlei vakken op de Havo, en erg geniet van het feit dat ze zo goed kan zeilen en daar alle mogelijkheid toe heeft.
Nee, het moet een wonderkind zijn, dat eigenlijk makkelijk VWO had kunnen doen en ook nog als allerjongste de wereld rond gaat zeilen.
Ja, zo zie ik het ook namelijk. Laura lijkt in geen enkel opzicht af te wijken van mijn eigen dochter en haar vriendenkring (voornamelijk zeeverkenners, en allemaal 13/14 jaar, allemaal al aan het zeilen vanaf hun 6e jaar). Deze kids gaan ook met grote regelmaat lekker de plassen op (helaas moeten zij hun boot dan wel huren, want eigen zeilboten moeten ze nog bij elkaar gaan werken later). Het is dus niet zo heel wonderbaarlijk dat kinderen zeilen, het is wel érg apart dat een dergelijk kind denkt even de wereld rond te kunnen zeilen in haar uppie en daar vervolgens 2 jaar voor uit wil trekken, terwijl andere (maar toch behoorlijke oudere) kids met een zelfde wens en poging tot het behalen van dat record, hun reis in maximaal 9 maanden plannen.
pi_72342915
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik het ook namelijk. Laura lijkt in geen enkel opzicht af te wijken van mijn eigen dochter en haar vriendenkring (voornamelijk zeeverkenners, en allemaal 13/14 jaar, allemaal al aan het zeilen vanaf hun 6e jaar). Deze kids gaan ook met grote regelmaat lekker de plassen op (helaas moeten zij hun boot dan wel huren, want eigen zeilboten moeten ze nog bij elkaar gaan werken later). Het is dus niet zo heel wonderbaarlijk dat kinderen zeilen, het is wel érg apart dat een dergelijk kind denkt even de wereld rond te kunnen zeilen in haar uppie en daar vervolgens 2 jaar voor uit wil trekken, terwijl andere (maar toch behoorlijke oudere) kids met een zelfde wens en poging tot het behalen van dat record, hun reis in maximaal 9 maanden plannen.
Mike Perham ging op zijn veertiende voor het ruime sop. Daar hoor ik niets over de sociale en emotionele ontwikkelingen. Daarnaast is het toch zo dat meiden in hun ontwikkeling vaak iets voor zijn op jongens?
pi_72342961
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie? Waar?
Ik nodig je uit om de afgelopen 15 topics eens terug te lezen.
Of nog beter zie de post van BanjerKanjer hierboven.
pi_72343047
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik nodig je uit om de afgelopen 15 topics eens terug te lezen.
Of nog beter zie de post van BanjerKanjer hierboven.
Als een kind van een bepaalde leeftijd over een uitzonderlijke gave en intelligentie zou beschikken, dan is het toch niet heel raar dat je dan een vergelijking trekt met kinderen van precies diezelfde leeftijd, met precies diezelfde interesses?

En ik kan dan echt niets uitzonderlijks ontdekken.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:33:08 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72343048
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik reageerde dan ook op Moussie
Die begon ermee

Arme moussie
pi_72343097
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Mike Perham ging op zijn veertiende voor het ruime sop. Daar hoor ik niets over de sociale en emotionele ontwikkelingen. Daarnaast is het toch zo dat meiden in hun ontwikkeling vaak iets voor zijn op jongens?
Mike Perham was 15 toen hij de altlantische oceaan overvoer (en zijn vader volgde hem daarbij in het kielzog). Ergens in het begin van deze reeks heeft iemand geroepen dat hij 14 zou zijn geweest, en dat is daarna een eigen leven gaan leiden. Hij was echter 15.
pi_72343103
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als een kind van een bepaalde leeftijd over een uitzonderlijke gave en intelligentie zou beschikken, dan is het toch niet heel raar dat je dan een vergelijking trekt met kinderen van precies diezelfde leeftijd, met precies diezelfde interesses?

En ik kan dan echt niets uitzonderlijks ontdekken.
Nee? Niks uitzonderlijks? Hoeveel kinderen van 13 ken jij die bijv. alleen de oversteek naar Engeland hebben gedaan in hun eigen zeilboot? Als ik alle verhalen zo lees van mensen die ook op zee zeilen en wereldreizen maken, heeft ze, zeker voor een 13 jarige meid, wel een uitzonderlijke kennis van zeilen.
pi_72343168
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:35 schreef Casos het volgende:

[..]

Nee? Niks uitzonderlijks? Hoeveel kinderen van 13 ken jij die bijv. alleen de oversteek naar Engeland hebben gedaan in hun eigen zeilboot? Als ik alle verhalen zo lees van mensen die ook op zee zeilen en wereldreizen maken, heeft ze, zeker voor een 13 jarige meid, wel een uitzonderlijke kennis van zeilen.
Die oversteek is nooit haar eigen idee geweest, die MOEST ze maken van haar vader (gewoon na te lezen op zowel haar eigen site, als ook op de site van zeilmeisje.nl).

Vraag je maar eerder af welke ouder zijn 13-jarige dochter alleen naar Engeland stuurt en weer terug, op een zeilbootje.
pi_72343254
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Mike Perham was 15 toen hij de altlantische oceaan overvoer (en zijn vader volgde hem daarbij in het kielzog). Ergens in het begin van deze reeks heeft iemand geroepen dat hij 14 zou zijn geweest, en dat is daarna een eigen leven gaan leiden. Hij was echter 15.
Van zijn eigen site:
03.01.07 - Antigua Mike Perham becomes the youngest person to sail across the Atlantic Ocean - aged 14

Maar hij zat alleen in zijn zeilboot. Dus wanneer Laura haar vader, haar zou volgen dan zou ze het opeens wel kunnen en van Fok! mogen?
pi_72343335
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Van zijn eigen site:
03.01.07 - Antigua Mike Perham becomes the youngest person to sail across the Atlantic Ocean - aged 14

Maar hij zat alleen in zijn zeilboot. Dus wanneer Laura haar vader, haar zou volgen dan zou ze het opeens wel kunnen en van Fok! mogen?
Ja hoor, dan mag ze óók de Atlantische Oceaan oversteken (wel met papa erachteraan, en in de schoolvakantie).

Maar niet de wereld rond.

PS: Gek trouwens, dat er op andere sites weer de leeftijd van 15 is genoemd, maar op zijn eigen site staat idd 14.
pi_72343379
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die oversteek is nooit haar eigen idee geweest, die MOEST ze maken van haar vader (gewoon na te lezen op zowel haar eigen site, als ook op de site van zeilmeisje.nl).

Vraag je maar eerder af welke ouder zijn 13-jarige dochter alleen naar Engeland stuurt en weer terug, op een zeilbootje.
Op haar site staat dat vader en dochter samen hebben besloten om eerst naar Engeland te varen.
Maar of die informatie betrouwbaar is....?
pi_72343413
quote:
Wat voor mensen willen elk kind met geweld in de schoolbankjes zetten alsof het vee is?

Mensen die een grote makke middenklasse willen creeeren zodat hun eigen pensioen zonder klagen bekostigd kan worden.
pi_72343429
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Op haar site staat dat vader en dochter samen hebben besloten om eerst naar Engeland te varen.
Maar of die informatie betrouwbaar is....?
Van de site van zeilmeisje:

"Er rijpt een plannetje bij Laura's vader. 'Vaar maar eens naar Engeland' daagt hij haar uit."

http://zeilmeisje.nl/laura.php
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:47:16 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72343437
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Van zijn eigen site:

Wanneer haar vader haar de hele weg zou begeleiden/volgen zou ik er idd niet zo gek veel moeite mee hebben, ik heb eerder al gezegd dat als ik het me had kunnen permitteren dat ik dan het liefst een wereldreis gemaakt zou hebben met mijn zoon toen hij 13/14 jaar was, omdat ze idd wel op reis oppikken wat ze op school missen (en waarschijnlijk meer).
En daarmee pleit ik niet voor het buiten de vakanties van school halen als men toch alleen maar op Playa del Bieros all-inclusive gaat liggen tanken.

Het grote probleem in deze vind ik echter dat een 13/14 jarige simpelweg niet in staat is volledig voor zichzelf te zorgen en niet kan overzien wat de risico's van bepaald handelen onderweg kunnen zijn, en men dit ook niet van een kind van die leeftijd mag verwachten, ook al denkt het kind zelf wel dat het daartoe in staat is, het is pubers namelijk eigen te denken dat ze al volwassen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72343499
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

Arme moussie
Ja, hahaha.

Is Laura naar school gegaan btw?
pi_72343506
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wanneer haar vader haar de hele weg zou begeleiden/volgen zou ik er idd niet zo gek veel moeite mee hebben, ik heb eerder al gezegd dat als ik het me had kunnen permitteren dat ik dan het liefst een wereldreis gemaakt zou hebben met mijn zoon toen hij 13/14 jaar was, omdat ze idd wel op reis oppikken wat ze op school missen (en waarschijnlijk meer).
En daarmee pleit ik niet voor het buiten de vakanties van school halen als men toch alleen maar op Playa del Bieros all-inclusive gaat liggen tanken.

Het grote probleem in deze vind ik echter dat een 13/14 jarige simpelweg niet in staat is volledig voor zichzelf te zorgen en niet kan overzien wat de risico's van bepaald handelen onderweg kunnen zijn, en men dit ook niet van een kind van die leeftijd mag verwachten, ook al denkt het kind zelf wel dat het daartoe in staat is, het is pubers namelijk eigen te denken dat ze al volwassen zijn.
Volledig mee eens!
pi_72343544
quote:

[..]

Ik geloof alleen niet dat ze het heel vervelend vond om die reis te moeten maken (en MOEST ze die reis niet maken om te laten zien dat ze geschikt is om alleen een lange zeilreis te maken? Imo een hele andere soort moeten, dan je hier probeert te suggereren).

En welke ouder zijn dochter alleen naar Engeland stuurt hoef ik me niet af te vragen, dat weet ik na 16 topics wel, de vader van Laura Dekker en ik geef hem groot gelijk.

Even opgezocht:

Na twee vakanties alleen kriebelt het. Laura wil op wereldreis. Veel te laat merkt vader dat zijn enthousiaste verhalen het vuur bij Laura opstoken. Hij gooit het over een andere boeg; 'Heel vaak is het echt niet leuk!'

Er rijpt een plannetje bij Laura's vader. 'Vaar maar eens naar Engeland' daagt hij haar uit. In de hoop dat dit voorstel zo overweldigend is dat zij terug schrikt. Laura die liever gelijk naar de caraïben zou varen neemt het voorstel met beide handen aan en vertrekt in de mei-vacantie, inmiddels 13 jaar oud naar Engeland.
pi_72343556
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 01-09-2009 16:56:47 (niet doen) ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:52:26 #99
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72343581
Zo eens even hier bijlachen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72343590
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:50 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik geloof alleen niet dat ze het heel vervelend vond om die reis te moeten maken (en MOEST ze die reis niet maken om te laten zien dat ze geschikt is om alleen een lange zeilreis te maken? Imo een hele andere soort moeten, dan je hier probeert te suggereren).

En welke ouder zijn dochter alleen naar Engeland stuurt hoef ik me niet af te vragen, dat weet ik na 16 topics wel, de vader van Laura Dekker en ik geef hem groot gelijk.
Maar dit plannetje van papa, kwam wel meteen en direct bij hem op, nadat Jessica Watson op 13 mei wereldkundig maakte dat zij een record wilde vestigen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')