En datquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef TNA het volgende:
Je kunt die updates gewoon uitschakelen, het kan zelfs per update. Je faalt met Windows.
Verwachtte reacties:quote:
Ik wil een NEE/JA stikkerquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef TNA het volgende:
Je kunt die updates gewoon uitschakelen, het kan zelfs per update. Je faalt met Windows.
Zo moeilijk is het idd ook niet. Draai je Windows ME ofzo?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik wil een NEE/JA stikker
NEE: géén IE 8
JA: wél beveiligingsupdates
moet toch niet zo moeilijk zijn?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:32 schreef Penisbaard het volgende:
Browserreltopic
Tevens Besturingssysteemreltopic
Ja, dat is precies wat je in kan stellenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
2x XP en 1x Vistaquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:36 schreef WurM het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het idd ook niet. Draai je Windows ME ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
Is mij nog nooit gelukt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:37 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat je in kan stellen
alhoewel ik het AUTOAANVULLEN niet krijg uitgezet (ook niet met hulp van google)quote:
Ik wil juist wel automatische updates, beveiligingsupdates, driverupdates, maar geen ieupdates.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef SuperFucker het volgende:
Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Services en toepassingen > Services > Automatische updates> >> UITSCHAKELEN
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik wil juist wel automatische updates, beveiligingsupdates, driverupdates, maar geen ieupdates.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:37 schreef classpc het volgende:
Vink Internet Explorer 8 uit in dat lijstje.
Klik daarna op updates installeren.
Daarna vink je aan "Deze update(s) niet meer weergeven".
Klaar
Uitvoeren als admin.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef Skunkkk het volgende:
[..]
alhoewel ik het AUTOAANVULLEN niet krijg uitgezet (ook niet met hulp van google)
want mijn ''Privacy'' tablad ziet er heel anders uit!! Hoaxx (veel minder instelmogelijkheden)
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Sinds kort:
* Joooo-pi ubuntu![]()
Ben er echt snel aan gehecht geraakt en begin me aan windows te ergeren. Neem alleen al de update-agents van diverse programma's in het geheugen (systray o.a.). WHAT A WASTE. In ubuntu gewoon 1 packagemanager die alles voor je bijhoudtsuper! Waarom doet MS dat niet?
ubuntu is een heerlijk systeem en ik draai het op mijn vorige pc!!
Als ik het vinkje bij IE8 weghaal wordt de knop Installeren grijs en kan ik daar niet meer op klikken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:37 schreef classpc het volgende:
Vink Internet Explorer 8 uit in dat lijstje.
Klik daarna op updates installeren.
Daarna vink je aan "Deze update(s) niet meer weergeven".
Klaar
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik wil juist wel automatische updates, beveiligingsupdates, driverupdates, maar geen ieupdates.
ik niet, maar er zijn gratis alternatieven die net zo goed of zelfs beter kunnen draaien. Steek die euro's lekker in je hardwarequote:
Ga Windows 3.11 draaien.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Sneller, waarmee? Met berekeningen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik niet, maar er zijn (gratis) alternatieven die net zo goed of zelf beter kunnen draaien. Steek die euro's lekker in je hardware![]()
(dat werkt dubbelop, want ubuntu = ook al sneller)
ik zou neit weten wat ik dan moet proberenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:46 schreef WurM het volgende:
[..]
Probeer het toch maar. De oplossing zat iig in die hoek.
Dat jij er geen games mee kan draaien ligt niet aan ubuntu, maar aan de ontwikkelaars van de games. Die kiezen voor windows. Btw met wat tools kun je heel wat games draaien hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:50 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Sneller, waarmee? Met berekeningen?Je kunt er geen games mee draaien dus waarvoor heb je die snelheid nodig?
Steeds meer toepassingen ondersteunen OpenGL, dat veel beter werkt dan DirectX en ook nog cross-platform is. OpenOffice 3.1 is zeer professioneel en doet niet onder voor MicroSoft Office.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:50 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Sneller, waarmee? Met berekeningen?Je kunt er geen games mee draaien dus waarvoor heb je die snelheid nodig?
Dat dus. Heb op mijn Vista PC ook IE8 geinstalleerd, maar gebruik uitsluitend Firefox dus heb ik er ook geen last van.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:56 schreef Igen het volgende:
Maar als je IE toch niet gebruikt, wat heb je er dan voor last van als er IE8 ipv IE7 geïnstalleerd is?
Bij mij wordt er terwijl ik een film kijk een nieuwe kernel geïnstalleerd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:12 schreef Joooo-pi het volgende:
ohja en die irritante "u moet opnieuw opstarten" melding na elke minuscule update in windows
Dat is natuurlijk een beetje krom, maar als alle OS'en dezelfde goede dingen konden dan waren ze t zelfdequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Sinds kort:
* Joooo-pi ubuntu![]()
Ben er echt snel aan gehecht geraakt en begin me aan windows te ergeren. Neem alleen al de update-agents van diverse programma's in het geheugen (systray o.a.). WHAT A WASTE. In ubuntu gewoon 1 packagemanager die alles voor je bijhoudtsuper! Waarom doet MS dat niet?
ubuntu is een heerlijk systeem en ik draai het op mijn vorige pc!!
Ziehier nog de Windows XP gebruiker. In Win7 is dit al heel andersquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:12 schreef Joooo-pi het volgende:
ohja en die irritante "u moet opnieuw opstarten" melding na elke minuscule update in windows
Hmoah vind je?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Steeds meer toepassingen ondersteunen OpenGL, dat veel beter werkt dan DirectX en ook nog cross-platform is. OpenOffice 3.1 is zeer professioneel en doet niet onder voor MicroSoft Office.
Windows is gebruikersvriendelijker voor mensen die weinig verstand van die hiërarchie van computers hebben, maar daarin schuilt ook een gevaar, omdat er veel achter je rug om automatisch wordt geïnstalleerd sluipt er ook makkelijk een virus naar binnen.
Ik ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:22 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hmoah vind je?
Ik vind OpenOffice nog behoorlijke pulp vergeleken met MS Office.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Steeds meer toepassingen ondersteunen OpenGL, dat veel beter werkt dan DirectX en ook nog cross-platform is. OpenOffice 3.1 is zeer professioneel en doet niet onder voor MicroSoft Office.
Windows is gebruikersvriendelijker voor mensen die weinig verstand van die hiërarchie van computers hebben, maar daarin schuilt ook een gevaar, omdat er veel achter je rug om automatisch wordt geïnstalleerd sluipt er ook makkelijk een virus naar binnen.
en vroeggáh luste bartje al geen bruine bonenquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik had vroeger een MSX
met Home Office
jammer dat wine prestatie vermindering oplevert en ja je gebruikt dan gewoon windowsquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:54 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat jij er geen games mee kan draaien ligt niet aan ubuntu, maar aan de ontwikkelaars van de games. Die kiezen voor windows. Btw met wat tools kun je heel wat games draaien hoor.
Eensch, werkt voor geen meter, en ziet er ook niet uit. Met name die spreadsheet functie suckt aars.quote:
Dan klik je op Annuleren?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als ik het vinkje bij IE8 weghaal wordt de knop Installeren grijs en kan ik daar niet meer op klikken.
Omdat Ubuntu niet zoals Windows na installatie van de updates elk kwartier blijft zeiken over rebooten als je op "later opnieuw opstarten" geklikt hebt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:35 schreef kr4t0s het volgende:
Of je configureert is Windows goed. Maar in Ubuntu krijg je ook meldingen dat er updates beschikbaar zijn dus..... waarom mag het in Ubuntu wel en in Windows niet
Ooit Win7 gebruikt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:37 schreef swollywood het volgende:
[..]
Omdat Ubuntu niet na installatie van de updates elk kwartier blijft zeiken over rebooten als je op "later opnieuw opstarten" geklikt hebt zoals Windows.
updates lijken mij noodzakelijk om met je tijd mee te gaan. Ubuntu heeft met de packagemanager updates wel een stuk beter voor elkaar. Ik denk dat weinig mensen het daarmee oneens zullen zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:35 schreef kr4t0s het volgende:
Of je configureert is Windows goed. Maar in Ubuntu krijg je ook meldingen dat er updates beschikbaar zijn dus..... waarom mag het in Ubuntu wel en in Windows niet
rond juli ?? vaag...quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk niet dat Ubuntu meer mensne gaat trekken. Het is een tijdje hip geweest. Rond juli vorig jaar. Maar vrijwel iedereen is weer naar Win 7 of XP gegaan.
Naja, april, toen 8.04 uitkwam.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
rond juli ?? vaag...
Btw wie gaat er nu nog "overstappen" naar XP? Als je het al draait, oké, maar nu nog een licentie kopen ? ? ?
XP is een aardig prima OS, maar inmiddels 8 jaar oud...quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Naja, april, toen 8.04 uitkwam.
en niet overstappen, maar terugstappen. De meeste computers zijn immers nog steeds OEM en dus met Windows geleverd. Dit zal ook niet gaan veranderen.
Pakketmanager is er. Opzich hoeft er in Ubuntu maar zeer weinig via command line.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:45 schreef Dibble het volgende:
Ubuntu is gewoon fuckin DOS-alike. Ik haat die kut terminal en codes die je moet intypen. Ze moeten alles gewoon met de GUI full intergraden. De shell moet gewoon het OS zijn. En kom niet met die vage shit dat je via de terminal heel diep kan gaan. Fuck dat. Als je als newb iets wilt installeren duurt het eeuwen voor je het doorhebt en dat komt de gebruiksvriendelijkheid echt niet goed van pas.
GUI packagemanager Synapticquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:45 schreef Dibble het volgende:
Ubuntu is gewoon fuckin DOS-alike. Ik haat die kut terminal en codes die je moet intypen. Ze moeten alles gewoon met de GUI full intergraden. De shell moet gewoon het OS zijn. En kom niet met die vage shit dat je via de terminal heel diep kan gaan. Fuck dat. Als je als newb iets wilt installeren duurt het eeuwen voor je het doorhebt en dat komt de gebruiksvriendelijkheid echt niet goed van pas.
En het wordt nog steeds in netbooks en retail geleverd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:45 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
XP is een aardig prima OS, maar inmiddels 8 jaar oud...
Lol, een paar progamma's zijn dat als je t verglijkt met XP. Helft met bugs en te amateuristisch. Respect dat z t proberen maar ubuntu zal altijd een ''experimenteel'' OS blijven voor mensen die lekker willen knutselen en urenlang met commandlines willen kloten.quote:
niet de extended libraries geopend?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef Dibble het volgende:
[..]
Lol, een paar progamma's zijn dat als je t verglijkt met XP. Helft met bugs en te amateuristisch. Respect dat z t proberen maar ubuntu zal altijd een ''experimenteel'' OS blijven voor mensen die lekker willen knutselen en urenlang met commandlines willen kloten.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef Dibble het volgende:
[..]
Lol, een paar progamma's zijn dat als je t verglijkt met XP. Helft met bugs en te amateuristisch. Respect dat z t proberen maar ubuntu zal altijd een ''experimenteel'' OS blijven voor mensen die lekker willen knutselen en urenlang met commandlines willen kloten.
wil nie eens weten wat dat isquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
niet de extended libraries geopend?
Dat kan vervelend zijn in Windows ja. Daarom update ik mijn Windows update altijd voordat ik toch ga rebooten. Heb op mijn laptop Ubuntu 9.04, PC windows XP, tweede PC windows 7 en Mac OSX 10.5.8.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:37 schreef swollywood het volgende:
[..]
Omdat Ubuntu niet zoals Windows na installatie van de updates elk kwartier blijft zeiken over rebooten als je op "later opnieuw opstarten" geklikt hebt.
Alleen de beta, aangezien Windows 7 pas eind oktober echt gereleased wordt en dan ook pas te koop is.quote:
Elke ochtend na patch tuesday is mijn PC automatisch al gereboot.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:55 schreef kr4t0s het volgende:
[..]
Dat kan vervelend zijn in Windows ja. Daarom update ik mijn Windows update altijd voordat ik toch ga rebooten. Heb op mijn laptop Ubuntu 9.04, PC windows XP, tweede PC windows 7 en Mac OSX 10.5.8.
Sowieso dat mensen zeiken op die UAC, vindt het wel relaxed.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef switchboy het volgende:
Wel linux installeren maar te lui zijn om windows een beetje af te richten![]()
Windows is out of the box in n00b stand. Dit betekend dat hij dan zoveel mogelijk idioot-proof staat en een hoop automatisch doet. Als poweruser zit je daar niet op te wachten en zet je de meeste van die kinderachtige dingen uit.
- Automatische updates: zet ze op automatisch downloaden, maar installeren op afroep. En installeer die updates gewoon flak voordat je je PC uitzet.
- UAC in windows 7 geen issue meer. Ik had er bij vista veel last van in 7 is hij minder irritant. En anders is het uit te zetten.
- Vervelende ballonetjes die je van nutteloze dingen op de hoogte houden. Uit te zetten
- verbergen van systeembestanden extensies en verborgen mappen. uit te zetten
Maar dat is met ieder OS zo. Geen enkel OS zal out of the box direct naar jouw wensen ingesteld staan. Daar moet je even wat tijd in steken. Ja ook bij Linux
Topreactiequote:Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef switchboy het volgende:
Windows is out of the box in n00b stand. Dit betekend dat hij dan zoveel mogelijk idioot-proof staat en een hoop automatisch doet. Als poweruser zit je daar niet op te wachten en zet je de meeste van die kinderachtige dingen uit.
- Automatische updates: zet ze op automatisch downloaden, maar installeren op afroep. En installeer die updates gewoon flak voordat je je PC uitzet.
- UAC in windows 7 geen issue meer. Ik had er bij vista veel last van in 7 is hij minder irritant. En anders is het uit te zetten.
- Vervelende ballonetjes die je van nutteloze dingen op de hoogte houden. Uit te zetten
Maar dat is met ieder OS zo. Geen enkel OS zal out of the box direct naar jouw wensen ingesteld staan. Daar moet je even wat tijd in steken. Ja ook bij Linux
Inderdaad. Ik was bij een kennis een week of twee geleden omdat ze niet begreep hoe ze een *.rar bestand moest uitpakken, laat staan winrar installeren. Haar pc was een maand of 5 oud en ze had de standaard Windows Vista erop staan. Het is misschien heel leuk al dat flashy gedoe en al die meldingen die je krijgt als je wat wilt installeren, maar iemand die net nieuw is met computers begrijpt er niks van.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef switchboy het volgende:
Precies. Kwestie van uitschakelen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:41 schreef Afwazig het volgende:
TS kan er niet mee omgaan. Ik heb hier nou nooit last van.
Wat is er mis met Ubuntu? Is het niet stoer omdat je geen commandline hoeft te gebruiken? Linux is tegenwoordig gebruiksvriendelijker dan Windows, dus ik snap niet waarom je gaat bitchen op Ubuntu. Mag je alleen Linux gebruiken als je een versie kiest waarbij je alles handmatig moet compilen, ben je dan pas de man?quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:46 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Precies. Kwestie van uitschakelen.
Ondertussen heel stoer schrijven dat je een Linux-distributie gebruikt. En welke? Ubuntu. Schei toch uit.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef WurM het volgende:
Windows vraagt mij wel of ik nooit meer meldingen van de uitgevinkte updates wil ontvangen. Mss beter kijken de volgende keer?
Verwachtte reacties:
Chrome
Chrome
FF
FF
IE
IE
Opera
Opera
EDIT:
[..]
Verwachtte reacties:
XP
XP
Vista
Vista
Win7
Win7
Linux
Linux
Mac OS
Mac OS
DOS
DOS
Noem eens een voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:15 schreef Marurk het volgende:
Ubuntu
Daar draait geeneen fokking normaal program op.![]()
Mwah, het ligt er aan wat je er mee wil doen. Voor huis- tuin- en keukengebruik is er echt niks mis met OpenOffice. Voor zakelijk gebruik (met name als je werkt met databases) werkt MS Office goed.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Office ofzo?
Ja, OpenOffice, dat wel, maar kom op zeg.
Bahahaha met een Intel chipset van 3 jaar oud ja. Net zo vaak problemen gehad met Linux. Als het goed gaat ben je snel klaar. Gaat het mis dan loop je 2 weken te mailen met een developer omdat je geluid niet wil met een SBLivequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:43 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
In 30 seconde volledig operationeel! Probeer dat maar eens met Windhoos
Ontzettende linux pauper.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:32 schreef ouderejongere het volgende:
Ik gebruik sinds april bijna alleen nog maar Ubuntu, heel af en toe laat ik mijn computer nog wel eens op Windows draaien, elke keer komt dat verrotte icoontje "essentiële updates beschikbaar". Elke keer staan daar beveiligingsupdates, maar ook elke keer standaard aangevinkt IE8.
IK WIL IE 8 NIET
Ik gebruik die kutbrowser sowieso al nooit, niet op Windows en niet op Linux.
Waarom maken ze er niet een aanvinkvakje bij "NEE, NIET INSTALLEREN EN VRAAG MIJ DIT GOFFERMOMME OOK NOOIT MEER"
klacht 1: Windows
klacht 2: IE
[ afbeelding ]
Downloaden jweetz!!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik niet, maar er zijn gratis alternatieven die net zo goed of zelfs beter kunnen draaien. Steek die euro's lekker in je hardware![]()
(dat werkt dubbelop, want ubuntu = ook al sneller)
als je dan een hekel hebt aan tweaken, begin dan niet aan een illegale windowsversie en deze vervolgens wel updaten met cracks e.d. Ga dan gewoon voor ubuntuquote:
Alsof je wat hebt aan die updatesquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Van een steen van een kopere knuppel is ook een grote verbetering, maar daarom zou ik mijn Opinel nog niet weggooienquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:12 schreef Kipmans het volgende:
Ik ben zelf een die-hard Linux user, maar waarom geen IE 8. Is IMO best een grote verbetering tov. de eerdere versies...
Als je geen verstand van computers hebt uitwijken naar een Macquote:Op woensdag 2 september 2009 03:04 schreef Henno het volgende:
Werkstations: Windows voor als je games speelt, anders linux!
Voor servers: Linux
Jij houdt geloof ik wel van peperkoek he?quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Wat is er mis met Ubuntu? Is het niet stoer omdat je geen commandline hoeft te gebruiken? Linux is tegenwoordig gebruiksvriendelijker dan Windows, dus ik snap niet waarom je gaat bitchen op Ubuntu. Mag je alleen Linux gebruiken als je een versie kiest waarbij je alles handmatig moet compilen, ben je dan pas de man?
Als je zo graag op Linux/Ubuntu zeikt, moet je het niet gebruiken, lekker Windows Vista/7 erop zetten, maar je er ook niet met Linux bemoeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |