Ach, ik ben vorige week ruim een half uur in bed gaan liggen tijdens werktijd en had niet eens een jetlagquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan ben ik helemaal gerustgesteld
denk ik, hoe typisch om aan productiviteit te denken, een Thai of Indier zou dat niet in z'n hoofd halen , begrijpu?
Is dit alles?quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Welkom in de SC van het travelforum!
Ik had het ook bij alleen welkom kunnen laten. Aan duidelijkheid dus geen gebrek.quote:
Leuk voor jequote:Op maandag 31 augustus 2009 01:55 schreef flipsen het volgende:
Wat niet dramatisch is, en daarom ook nog steeds geen vakantie gehad, is dat het lijkt dat de Nederlandse vakantievierder weer vertrouwen heeft in de economie. De aanvragen stromen letterlijk binnen, ik heb het te druk!
In het Zuiden is het gewoon nog vakantie hoorquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:51 schreef Thetallguy het volgende:
Merk weer goed dat de vakanties voorbij zijn inderdaad zo in de ochtendspitstreinen
Ook dat, naast mijn ouders en broertje komen er opeens nog een neef en een nicht met haar man. De neef voor 1 week, helemaal gek geworden die gozerquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuk voor jeNiet allemaal bruiloftsgasten?
Van en naar Utrecht ook vanwege de hele spoorsector en de Rabobank.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:16 schreef k_man het volgende:
Van en naar Den Haag vaak wel (rijksambtenaren....).
Zolang het maar vol zit en niet staat is het toch OK?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van en naar Utrecht ook vanwege de hele spoorsector en de Rabobank.
Eigenlijk zit in de spits de 1e klas overal wel net vol. Daarbuiten is het altijd erg prettig reizen.
Precies. Net als in Engeland en Duitsland, waar het ook altijd precies vol zit en er niet onnodig lege stoelen van A naar B gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Fogel het volgende:
Zolang het maar vol zit en niet staat is het toch OK?
Wanneer ga je?quote:Op woensdag 2 september 2009 10:40 schreef Hik het volgende:
Hi! Ook weer terug...
Afgelopen weekend een dagje naar Maastricht geweest voor Preuvenemint. Leuk en lekker!
En om nu maar even aan de realliteit van alledag te ontsnappen zit in nu aan de telefoon met Vliegtarieven om te kijken naar tickets AMS-San José-Panama-AMS (met een voorkeur voor een stopover in NY, vandaar de telefoon)
December. Een echte stopover in NY gaat waarschijnlijk niet lukken en in deze periode ook geen award ticket (logische conclusie is dan die award miles te gebruiken voor tickets NY op een later tijdstipquote:
lijkt me ook niet, aangezien ik 960quote:Op woensdag 2 september 2009 11:43 schreef Hik het volgende:
[..]
December. Een echte stopover in NY gaat waarschijnlijk niet lukken en in deze periode ook geen award ticket (logische conclusie is dan die award miles te gebruiken voor tickets NY op een later tijdstip).
Heb nu een ticket gezien voor 768 euro, wat me in die periode geen slechte deal lijkt!
KLM rechtstreeks?quote:Op woensdag 2 september 2009 11:48 schreef Blik het volgende:
[..]
lijkt me ook niet, aangezien ik 960euro heb betaald voor een retourtje Panama
Delta Airways, dus niet eens rechtstreeks. KLM was 1100 euro toen ik boekte. Maar ik ben natuurlijk wel in de zomerperiode gegaan, wat de prijs flink opdrijft.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:39 schreef Hik het volgende:
[..]
KLM rechtstreeks?
Dit is Continental. Niet heel geweldig, maar ook niet vreselijk. Hebben we ook gevlogen naar Colombia. Je moet wel goed kijken, sommige van die tickets zijn echt bizar, met twee overstaps en nachten overblijven enzo, zodat je uiteindelijk pas na twee dagen aankomt...![]()
Maar dit is een vrij normaal ticket, al twijfel ik nog een beetje of ik niet zal gaan voor een ticket waarbij ik op de terugweg alsnog ongeveer 20 uur in NY heb. Kunnen we toch nog even shoppen...
Sorry baby... maar weet zeker dat het toch wel een schitterend feest wordt (gezien ook lokatie enzo). Ik zal aldaar wel een... eh... lokaal biertje (Blik?) op jullie geluk drinken!quote:Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef flipsen het volgende:
* flipsen schrapt Hik+partner van de lijst...
Balboaquote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef Hik het volgende:
[..]
Sorry baby... maar weet zeker dat het toch wel een schitterend feest wordt (gezien ook lokatie enzo). Ik zal aldaar wel een... eh... lokaal biertje (Blik?) op jullie geluk drinken!
Leuke tip kwam ik tegen op de LP TT trouwens, in de Panama sectie...quote:Op woensdag 2 september 2009 21:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Balboa
Panama
Soberana
Atlas
Allemaal prima te drinken, Soberana is een beetje de lokale variant van Corona
welke tip precies?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:50 schreef Hik het volgende:
[..]
Leuke tip kwam ik tegen op de LP TT trouwens, in de Panama sectie...
Staan we allemaal op een virtuele lijst?quote:Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef flipsen het volgende:
* flipsen schrapt Hik+partner van de lijst...
Sterkte!quote:Op zondag 6 september 2009 16:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh gut, ik moet naar me schoonmoeder....
Geen van allen: studie.quote:
quote:
Niet allemaalquote:Alle accounts gehackt?
Ja, maar volop voorzorgsmaatregelen getroffenquote:Mexicaanse griepepidemie?
quote:Iedereen verliefd?
Wij gaan op reis, niet op vakantiequote:Op vakantie?
morgen 08.00 weerquote:Op het werk?
Ik weet dat ik naar de kapper moetquote:In scheiding?
quote:Aan het bevallen?
quote:Over de rooie?
quote:In de bak?
quote:Of al 6 feet lager?....
Thx! Ik heb het weer overleefd.quote:
BIjna wel jaquote:Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef Bora-Bora het volgende:
Oef, er zijn nog overlevenden!![]()
[..]
@Blik: Oh, jij post alleen van je werk?
quote:
quote:@DT: al een afspraak? (voor de kapper)![]()
Of laat je 't er op aan komen?
Je bent gewoon jezelfquote:@iedereen: Oh ben ik lastig?
Ik zat er al klaar voor. Stephen Fry is altijd goed.quote:Op zondag 6 september 2009 20:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tv tip voor UIO en andere TRV'ers: http://www.bbc.co.uk/lastchancetosee/
Met Stephen Fry. Dus leuk.
Ben naast m'n werk begonnen aan een post doctorale studie, maar was nu bezig met de voorbereiding op een examen voor een projectmanagementcursus. Wat dus weer daarnaast is. Druk!quote:Op zondag 6 september 2009 22:18 schreef Bora-Bora het volgende:
@UIO: Studie? In de voetstappen van Fogel? Of eeuwige student? (Of is dat hetzelfde?)
Hopelijk krijg ik goed betaald na het behalen van de postdoc. Niet dat ik nu slecht verdien. De postdoc zelf wordt - net als de boeken - uiteraard betaald door de werkgever.quote:Op zondag 6 september 2009 23:15 schreef Fogel het volgende:
Ik neem aan dat je ook goed betaald krijgt voor de postdoc?
Ik ben nu eerst maar even bezig met doc. worden, kan ik daarna verder met postdocquote:Op maandag 7 september 2009 09:46 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hopelijk krijg ik goed betaald na het behalen van de postdoc. Niet dat ik nu slecht verdien. De postdoc zelf wordt - net als de boeken - uiteraard betaald door de werkgever.
Ik zit nu helemaal niet op mijn werkquote:Op maandag 7 september 2009 09:47 schreef Thetallguy het volgende:
Drukke banen allemaal dat er zomaar vanaf het werk gepost kan worden.
quote:Op maandag 7 september 2009 12:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Projectmanagementcursus met goed gevolg afgerond. Examen was om 11 uur met direct na afloop de uitkomst. 41 van de 70 goed. Ruimschoots voldoende.
Kijken of meedoen?quote:Op maandag 7 september 2009 12:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Nu maar weer iets TRV-gerelateerds: donderdag ga ik weer naar Manchester voor de British Open squashkampioenschappen.
Check. De foundation is nu gelegd.quote:
Kijken. Meedoen gaat al jaren niet meer. En toen ik nog speelde, was m'n niveau net niet (quote:
OK, met spierziekte is het niet prettig squashen, was ik even vergeten.quote:Op maandag 7 september 2009 13:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kijken. Meedoen gaat al jaren niet meer. En toen ik nog speelde, was m'n niveau net niet () hoog genoeg. Volgend jaar ga ik als coach mee. Dat zit ergens tussen kijken en meedoen volgens mij.
Geeft niks, ik vergeet het ook wel eens. Duurt meestal niet lang voor ik er weer aan herinnerd wordt dan, maar toch.quote:Op maandag 7 september 2009 14:06 schreef Fogel het volgende:
OK, met spierziekte is het niet prettig squashen, was ik even vergeten.
Nederlandse mannen in de 45+ categorie. Helaas.quote:Coach voor het vrouwen/meisjesteam zeker?
18 jaar is veel te jong voor me. Ben geen viezerik! Bah! Hoe durf je het voor te stellen?quote:Op maandag 7 september 2009 14:22 schreef Thetallguy het volgende:
Die 45+ mannen nemen natuurlijk allemaal hun 18-jarige dochters mee.
Neem er twee?quote:Op maandag 7 september 2009 15:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
18 jaar is veel te jong voor me. Ben geen viezerik! Bah! Hoe durf je het voor te stellen?
Nou, 'ruimschoots'... Eerder hakken over de sloot. Maar goed, desondanks gefeliciteerd.quote:Op maandag 7 september 2009 12:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Projectmanagementcursus met goed gevolg afgerond. Examen was om 11 uur met direct na afloop de uitkomst. 41 van de 70 goed. Ruimschoots voldoende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2009 21:45:48 ]
Heeft UIO dat écht gedaan. Dat met die nierstenen ?quote:Op maandag 7 september 2009 21:59 schreef k_man het volgende:
Oh, jij hebt met je blote handen een gorilla van z'n nierstenen afgeholpen? Ha! Ik had 63 punten bij m'n Prince2 examen, nu jij weer!
Oh, dat wist je niet? Mja, hij is soms gewoon té bescheiden.quote:Op maandag 7 september 2009 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Heeft UIO dat écht gedaan. Dat met die nierstenen ?
Dat in tegenstelling tot degenen die dit nummer als lijflied hebbenquote:Op maandag 7 september 2009 22:12 schreef k_man het volgende:
Oh, dat wist je niet? Mja, hij is soms gewoon té bescheiden.
Nee, bij lange na niet.quote:Op maandag 7 september 2009 22:14 schreef DutchTrain het volgende:
Erg herkenbaar. Maar in 2 dagen heb je de stad toch wel gezien?
Ja, dat moet ronduit afschuwelijk zijn. Maar goed, daarom ga ik ook zelden ergens heen in het hoogseizoen. Het is dat het in de winter nogal onaangenaam kan zijn, maar ik zou denken dat okt/nov of jan/feb misschien beter zijn.quote:En besef je, dat je nu niet in het hoogseizoen daar was en hoe druk het daar dan is...
Ga eens naar Budapest of Zagreb, dan weet je dat het nog erger kan.quote:Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef k_man het volgende:
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).
Voorbeelden van dat laatste: de chauffeur van een busje die opeens de deur naast je dichtsmijt zonder van tevoren even te waarschuwen, of de ober die zonder een woord te zeggen ('bedankt, tot ziens') de toekijkt als je de zaak verlaat.
quote:Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef k_man het volgende:
De contra's:
- ik vond het op sommige plekken afschuwelijk druk en toeristisch (op enkele van de interessantse plekken echter, ontmoet je niemand),
- veel inboorlingen spreken slecht Engels
-ik spreek geen Tsjechisch
Even kort de activiteiten;quote:Op maandag 7 september 2009 22:14 schreef DutchTrain het volgende:
Erg herkenbaar. Maar in 2 dagen heb je de stad toch wel gezien?
Daar was ik toch niks mee opgeschoten?quote:Op maandag 7 september 2009 22:51 schreef DutchTrain het volgende:
Ziet er niet uit als een superdruk programma. De oude stad en burcht/kasteel kun je met een goede wandeling wel op één dag combineren en dan op zondag de musea langs.
Heb je jezelf naar voren moeten beuken in de incheckrij om als eerste aan boord te komen? Of ging je misschien met een bus naar het vliegtuig waardoor de laatste die naar binnen gaat in de bus als eerste in het vliegtuig zit?quote:Op maandag 7 september 2009 23:21 schreef k_man het volgende:
Oh, en wat ook wel fijn was: op de terugweg (met Wizzair) had ik een plek met extra beenruimte. Normaal gesproken betaal je daar extra voor, maar dat hadden te weinig mensen gedaan en volgens de veiligheidsvoorschriften moeten er daar mensen zitten, om de nooddeuren te kunnen openen. En aangezien ik als eerste het vleigtuig in kwam (zonder te betalen voor priority boarding trouwens)...
Toen ik daar zat, zonder reservering dus, en het boarden nog aan de gang was, stuurde de stewardess andere mensen consequent weg van de plaatsen met extra beenruimte ("no, you can't sit here, these are reserved seats."). Dus ik had - in een bomvol vliegtuig - niet alleen een plek met extra beenruimte, maar ook de plaats naast me vrij.
Dat laatste inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:39 schreef Fogel het volgende:
Heb je jezelf naar voren moeten beuken in de incheckrij om als eerste aan boord te komen? Of ging je misschien met een bus naar het vliegtuig waardoor de laatste die naar binnen gaat in de bus als eerste in het vliegtuig zit?
quote:Op maandag 7 september 2009 21:45 schreef k_man het volgende:
Nou, 'ruimschoots'... Eerder hakken over de sloot. Maar goed, desondanks gefeliciteerd.35 vragen goed was een voldoende. Een score van 41 is dan ruimschoots voldoende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij waren trouwens de eersten die het examen nieuwe stijl (Prince2 versie 2009) hebben gedaan. Met het proefexamen oude stijl zat ik rond de 60 goed van de 75. Maar ik vertel liever over die keer dat ik een gorilla van z'n nierstenen afhielp. Met blote handen natuurlijk.Well hello!quote:
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
Dank je wel. Groot compliment.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:13 schreef flipsen het volgende:
Ik wil wel een kiekje insturen naar die wedstrijd, hoewel ik geen kans maak tegen topfotografen als k_man (en dat bedoel ik nog serieus ook). Nog een paar boekingen en ik ga toch maar eens een echte camera aanschaffen
pinguins!quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef flipsen het volgende:
Maar het gaat om een ´mooie lokatie´ foto, niet om dierenfoto´s!
Misschien vind je ze wel weer terug, net als ik mijn flamingo´s...quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:11 schreef DutchTrain het volgende:
Kom er nu achter dat de pinguïns weg zijn![]()
Er staat nu een graafmachine met drilboor voor in de plaats. Ik vrees dat ik ze terug moet gaan vinden in Artis nuquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:19 schreef flipsen het volgende:
Misschien vind je ze wel weer terug, net als ik mijn flamingo´s...
[ afbeelding ]
dat kun je pas beweren als er niemand overleden is na het eten ervanquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:20 schreef flipsen het volgende:
En om maar even geheel off-topic te gaan... Mijn baklava-probeersel is redelijk gelukt
Dat was tot maandag niet zo moeilijk voor mij.... dat was namelijk mijn uitzicht vanuit m'n woonkamerquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:54 schreef Fogel het volgende:
Als je nu eens een foto maakt met pinguins en flamingos in een mooie omgeving, dan ga je winnen
quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:20 schreef flipsen het volgende:
En om maar even geheel off-topic te gaan... Mijn baklava-probeersel is redelijk gelukt
Doe 's posten?quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat was tot maandag niet zo moeilijk voor mij.... dat was namelijk mijn uitzicht vanuit m'n woonkamer
Nu kan ik je alleen nog flamingo's, ooievaars en een mooi bouwwerk uit 1927 aanbieden temidden van wat prille herfstkleuren en een roze rode lucht van een ondergaande zon. nou ja, dat was een uur geleden dan
Ala wattes? Was de vis wel dood?quote:Op woensdag 9 september 2009 00:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik heb vanavond een ("rauwe) vis à la tahitienne" uitgeprobeerd en ben ook nog niet dood.
Hartstikke simpel eigenlijk en heerlijk fris; ik had het eerder moeten doen!
In citroensap?quote:Op woensdag 9 september 2009 00:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik heb vanavond een ("rauwe) vis à la tahitienne" uitgeprobeerd en ben ook nog niet dood.
Hartstikke simpel eigenlijk en heerlijk fris; ik had het eerder moeten doen!
quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef flipsen het volgende:
Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de Tierra del Fuego foto´s...
Ja, met kokossap en citroensap.quote:
Donker en grauw is niet zo on-logisch... Tierra del Fuego IS nou eenmaal donker en grauwquote:Op woensdag 9 september 2009 01:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Om je maar een FOTreaktie te geven: de eerste TdF foto vind ik was donker en grauw. De tweede heeft teveel overbelichte plekken in de lucht, en verder klopt de compositie net niet voor mijn gevoel. Bovendien hebben ze de kleurstelling van veel van de foto's van ElizabethR, en daar zul het waarschijnlijk tegen afleggen
![]()
De eerste van Bariloche is perfect
Tja, dat zijn indd de duurste.... Maar wel exotisch natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 02:54 schreef flipsen het volgende:
Ik heb vorige week toch even stiekem zitten kijken op de site van LAN voor vluchten richting Papeete. Maar ook weer gauw dichtgeklikt helaasVluchten vallen nog wel mee (ik heb voldoende punten voor een stukje gratis), maar een beetje leuk onderkomen valt vooral tegen. Want vriendin-lief is helemaal gek van die hutjes boven het water
Het is zo ongeveer het nationale gerecht van Guam, ook wel gemaakt met kip of met garnalen, waarvan me de naam nu totaal ontschietquote:Op woensdag 9 september 2009 01:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, met kokossap en citroensap.
Het citroensap "brandt" de vis beetje dicht, zeg maar. Je zult het indd wel kennen; dit (traditioneel Polynesische) gerecht komt oorspronkelijk volgens mij uit de Aziatische hoek.
Cevichequote:Op woensdag 9 september 2009 06:39 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het is zo ongeveer het nationale gerecht van Guam, ook wel gemaakt met kip of met garnalen, waarvan me de naam nu totaal ontschietEr is toch ook een Zuid Amerikaanse variant?
400 euro per nacht gok ikquote:Op woensdag 9 september 2009 02:54 schreef flipsen het volgende:
Ik heb vorige week toch even stiekem zitten kijken op de site van LAN voor vluchten richting Papeete. Maar ook weer gauw dichtgeklikt helaasVluchten vallen nog wel mee (ik heb voldoende punten voor een stukje gratis), maar een beetje leuk onderkomen valt vooral tegen. Want vriendin-lief is helemaal gek van die hutjes boven het water
Ceviche in Panama is ook lekker hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 09:09 schreef Hik het volgende:
[..]
Ceviche![]()
Garnalen, vis, schelpdieren en/of inktvis met chili, uien en koriander in limoensap.
Mijn absoluut favoriete gerecht in Peru. Ze hebben het ook in Chili en in Ecuador, maar daar kunnen ze er niet veel van (en als ik dat beweer tegen mijn partners in Quito krijg ik altijd ruzie...).
Gewoon zin om nacht te braken.quote:Op woensdag 9 september 2009 05:07 schreef flipsen het volgende:
Nou, de Tahiti/BoraBora plannen gaan voorlopig nog wel even in de ijskast. Maar ooit... Ik heb het haar beloofd
Vanwaar zo laat nog op? Vroeg hij nieuwsgierig...
CDG is niet bepaald een droomvliegveld, moet ik zeggen...quote:Op woensdag 9 september 2009 12:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is er trouwens nog een beetje fatsoelijke koffie te scoren op het vliegveld in Parijs?
Heb niet zo heel veel problemen met overstappen op CDG, maar als ik daar 2,5 uur heb, dan wil ik natuurlijk ook wel een beetje entertainment hebben in de vorm van koffie of winkeltjes.
Is dan meer de citroen/limoen overheersend, in die contreien, of proef je de kokos ook goed?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:50 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb onlangs eens zelf ceviche gemaakt (met tilapiafilet, geloof ik), omdat ik nog zoveel limoenen en citroenen over had. Smaakte nog opvallend goed. Maar in Peru is het gewoon een subliem gerecht!
Kokos zit niet in ceviche. Het recept van Hik is het juiste.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Is dan meer de citroen/limoen overheersend, in die contreien, of proef je de kokos ook goed?
Punt is dat die "pilotis" bij de duurdere hotels horen natuurlijk....quote:
Tsssk, vrouwen van tegenwoordig.quote:
Oja, terwijl in de Polynesische variant vooral de kokosmelk overheerst, en 'dan pas' de citroen/koriander/komkommer enz.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kokos zit niet in ceviche. Het recept van Hik is het juiste.
Citroensap toevoegen aan de limoen had ik overigens niet moeten doen, maakte het wat te zuur.
Overheersend is normaal gesproken de mix van chili, koriander en limoen, met de bite van de 'rauwe' vis.
Mijn Chéri is nou eenmaal niet zo'n nachtmens, dus dan valt er weinig te beginnen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tsssk, vrouwen van tegenwoordig.
Je hoort gewoon naast je vent te liggen en hem de nacht van zijn leven te bezorgen als je wakker bent. Elke nacht weer.
Werken die Fransen nooit? Of komt daar de uitdrukking 'met de Franse slag' vandaan?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:32 schreef Bora-Bora het volgende:
Mijn Chéri is nou eenmaal niet zo'n nachtmens, dus dan valt er weinig te beginnen.![]()
Nee, da's meer iets voor overdag: ik bezorg hem elke dag de dag van z'n leven![ afbeelding ]
Dat is forsquote:Op woensdag 9 september 2009 12:24 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Punt is dat die "pilotis" bij de duurdere hotels horen natuurlijk....
Je zat nog niet hoog genoeg:
Intercontinental Bora-Bora: 55,900.00 CFP Franc = 468.442 Euro is het goedkoopste tarief, als je vooruit boekt, en geen ontbijt neemt.![]()
wellicht een starbucksquote:Op woensdag 9 september 2009 12:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is er trouwens nog een beetje fatsoelijke koffie te scoren op het vliegveld in Parijs?
Heb niet zo heel veel problemen met overstappen op CDG, maar als ik daar 2,5 uur heb, dan wil ik natuurlijk ook wel een beetje entertainment hebben in de vorm van koffie of winkeltjes.
Iets anders dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
CDG is niet bepaald een droomvliegveld, moet ik zeggen...![]()
En ik drink geen koffie dus ik daar kan ik je helaas niets over vertellen...
En Starbucks is helemaal niet zo briljant als de meeste Nederlanders willen geloven! Tenzij ze er van die enorm relaxte fauteuils hebben. Dan is het wel een briljante plek!quote:
quote:
Oh, ik had trouwens een datum in september/oktober uitgekozen: laagseizoen dus...quote:
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En Starbucks is helemaal niet zo briljant als de meeste Nederlanders willen geloven! Tenzij ze er van die enorm relaxte fauteuils hebben. Dan is het wel een briljante plek!
Dat heb ik even gemist geloof ik!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.
http://www.world66.com/myworld66/gowherequote:Your travel type: Travel Yup
The Travel Yup likes exotic and adventurous travel, but prefers big cities with fast paced life. He has a keen interest in other cultures and always brings home a few souvenirs.
Shopping in Bangkok, getting a tailor made suite in Kuala Lumpur, that's the kind of thing the Travel Yup is into. Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable.
top destinations:
Beirut
Paris
Venice
stay away from:
Hampi
Ciudad Perdida
Darien Gap
Mwa...quote:The Party Animal always wears sunglasses during his vacation. He likes a good hotel, with a swimming pool and room service. A couple of drinks at night, maybe see a show, maybe roll the dice, that's the way to spend the evening.
Culture? A museum? The others can go while the Party Animal stays in bed. You'll find him by the side of the pool when you get back with a martini to get rid of the hangover.
top destinations:
Las Vegas
Amsterdam
New York
stay away from:
Cairo
Ciudad Perdida
Darien Gap
Amsterdam!?quote:Your travel type: Rough guy
When the going gets tough, the rough guy gets going! Sleep outside, hike up mountains, eat raw lizards for breakfast, that's his perfect holiday. Ten days of hiking through unspoilt jungle between Colombia and Panama, that kind of thing.
top destinations:
Ciudad Perdida
Alice Springs
Amsterdam
stay away from:
Las Vegas
Paris
Tokyo
Beetje late reply, maar inderdaad... Onderdeel van Pepsi Music 2009.quote:Op maandag 7 september 2009 19:40 schreef Lemans24 het volgende:
Flipsen, jij zei toch onlangs dat er weinig goed concerten in Argentinië zijn?
nu wil het geval:
Faith no More komt naar BA (en Santiago, ook bij jou in de buurt toch) en die zijn na de wederopstanding live werkelijk fantastisch!
vind ik
Kaart voor alle dagen kost ongeveer 85 euro, da´s niet veel geld natuurlijk voor zoveel optredensquote:- Día 1: viernes 30 de Octubre - INTERNACIONAL
THE PRODIGY
- Día 2: sábado 31 de Octubre - NACIONAL
NO TE VA GUSTAR / LOS CAFRES / KAPANGA / LAS PELOTAS / FIDEL / ARBOL
- Día 3: domingo 1 de Noviembre - INTERNACIONAL
FAITH NO MORE / DIE TOTEN HOSEN / CARAJO / CADENA PERPETUA / BULLDOG / VIOLADORES / THE LOCOS
- Sabádo 7 de Noviembre - NACIONAL
DIVIDIDOS / LA VELA PUERCA / LIVING COLOUR / RATONES PARANOICOS / NONPALIDECE / CIELO RAZZO
- Domingo 8 de Noviembre - NACIONAL
CALLE 13 / CATUPECU MACHU / VICENTICO / MISTERIO / LOS AUTENTICOS DECADENTES / LOS TIPITOS / KARAMELO SANTO / DANTE
Jahoor, ik ben ook een:quote:Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.world66.com/myworld66/gowhere
Maar ik ben gek op Venetië, en wil dolgraag een keer naar Tokyo!!quote:Your travel type: Travel Yup
The Travel Yup likes exotic and adventurous travel, but prefers big cities with fast paced life. He has a keen interest in other cultures and always brings home a few souvenirs.
Shopping in Bangkok, getting a tailor made suite in Kuala Lumpur, that's the kind of thing the Travel Yup is into. Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable.
top destinations:Alice Springs
Ngorongoro
Tahiti
stay away from:Venice
Darien Gap
Tokyo
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:48 schreef flipsen het volgende:
Ik geloof dat nummer 2 van Top Destinations ook goed in het rijtje Stay Away from zouden passen, bij sommige TRV´ers
Denk dat het vooral aan ligt dat we geld kunnen en willen uitgeven, zonder perse een 6 hours shopping spree te hebben. "Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable."quote:Op woensdag 9 september 2009 22:57 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jahoor, ik ben ook een:
[ afbeelding ]
Zou het de leeftijd zijn?![]()
[..]
Maar ik ben gek op Venetië, en wil dolgraag een keer naar Tokyo!!![]()
![]()
Tahiti is dan natuurlijk weer een bijzonder toepasselijke topbestemming voor mij!![]()
Iets heel anders: Een collega van me heeft deze zomer per fiets incl 60kg baggage de route Lindesnes-Nordkapp afgelegd zonder daarvoor eerst te trainen!quote:
Ik snap ook niet wat Tokyo in jouw rijtje te vermijden bestemmingen doet. Je zou toch denken dat die stad juist prima past binnen "prefers big cities with fast paced life".quote:Op woensdag 9 september 2009 22:57 schreef Bora-Bora het volgende:
Maar ik ben gek op Venetië, en wil dolgraag een keer naar Tokyo!!![]()
![]()
Tahiti is dan natuurlijk weer een bijzonder toepasselijke topbestemming voor mij!![]()
Wat zijn trouwens afstanden waar jij gemiddeld de tanden inzet, Ivo?quote:
Nee precies, dat leek me ook al vreemd.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat Tokyo in jouw rijtje te vermijden bestemmingen doet. Je zou toch denken dat die stad juist prima past binnen "prefers big cities with fast paced life".
Yep, de vragen waren indd niet echt super toepasselijk;quote:Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Denk dat het vooral aan ligt dat we geld kunnen en willen uitgeven, zonder perse een 6 hours shopping spree te hebben. "Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable."
De keuzes waren ook niet altijd relevant trouwens en kiezen wat het dichtst in de buurt komt maar niet weerspiegeld wat je eigenlijk wil, is wel jammer.
Inderdaad. Deze zomervakantie hadden we de gedachte om omgeveer bedrag X te besteden aan vakantie, het werd bijna 2X, maar dat was minder belangrijk dan het goed naar de zin hebben. We hadden ook ruim lager uit kunnen komen, maar gemakzucht he (bv op 500 meter van het hotel had ik gratis kunnen parkeren bv, maar voor ca 100¤ kon ik ook droog in een parkeerkelder onder het hotel staan)quote:Op woensdag 9 september 2009 23:30 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Yep, de vragen waren indd niet echt super toepasselijk;
maarja, het feit van wat uitgeefbaar geld ter beschikking te hebben, hoort natuurlijk (toch) wel een beetje bij de leeftijd.Ik bedoel: je wordt een tikje gemakzuchtiger daardoor.
Een vuistregel is dat je 2000km/maand kunt rijden met volle bepakking. Ik ga hier meestal overheen (bepakking is dan zo'n 30kilo). Ga ik lichtgewicht dan wordt 't extreem, twee maanden terug 1400km in 5 dagen met ongeveer 5-7kilo bepakking.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:26 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat zijn trouwens afstanden waar jij gemiddeld de tanden inzet, Ivo?
(En met hoeveel kilo bagage?)
die 25 km naar huis lopen als je de bus gemist hebt, doet het hem. Doe ik echt...quote:Op woensdag 9 september 2009 23:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Denk dat het vooral aan ligt dat we geld kunnen en willen uitgeven, zonder perse een 6 hours shopping spree te hebben. "Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable."
De keuzes waren ook niet altijd relevant trouwens en kiezen wat het dichtst in de buurt komt maar niet weerspiegeld wat je eigenlijk wil, is wel jammer.
kun je ook zeggen dat je de kosten wat slecht kan inschatten. Ik ga gewoon uit van 2X en dan blijf ik binnen dat budgetquote:Op woensdag 9 september 2009 23:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze zomervakantie hadden we de gedachte om omgeveer bedrag X te besteden aan vakantie, het werd bijna 2X, maar dat was minder belangrijk dan het goed naar de zin hebben. We hadden ook ruim lager uit kunnen komen, maar gemakzucht he (bv op 500 meter van het hotel had ik gratis kunnen parkeren bv, maar voor ca 100¤ kon ik ook droog in een parkeerkelder onder het hotel staan)
Ook een punt. Ben nu alweer vergeten wat het gekost heeft, maar ik heb het een keer gepost.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
kun je ook zeggen dat je de kosten wat slecht kan inschatten. Ik ga gewoon uit van 2X en dan blijf ik binnen dat budget
Tijd om het bedrag bij te stellenquote:Op donderdag 10 september 2009 10:06 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik heb eigenlijk nooit een totaalbudget voor een reisje. Ik kijk wel naar de afzonderlijke onderdelen; dat de prijs van een hotel een beetje binnen de perken blijft, of dat de vlucht aantrekkelijk geprijsd is. Maar waar het totaal op uitkomt? Dat zie ik na afloop wel.
Al heb ik sinds kort mezelf wel een maximumbedrag per jaar opgelegd, dat aan vakanties besteed mag worden. Dat is nu - na Iran, Luxemburg, Duitsland en Praag - nagenoeg op.
quote:Op donderdag 10 september 2009 06:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een vuistregel is dat je 2000km/maand kunt rijden met volle bepakking. Ik ga hier meestal overheen (bepakking is dan zo'n 30kilo). Ga ik lichtgewicht dan wordt 't extreem, twee maanden terug 1400km in 5 dagen met ongeveer 5-7kilo bepakking.
Neem je daarvoor een bepaald % van je salaris ofzo?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:34 schreef k_man het volgende:
Nee, dat bedrag is er niet voor niets.
In dat geval moet hij even om loonsverhoging vragenquote:Op donderdag 10 september 2009 22:24 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Neem je daarvoor een bepaald % van je salaris ofzo?'k Vraag me trouwens af of je deze laatste maanden nog gaat overleven, zonder weer aan het reizen te slaan!
meer superlange dagen maken, of de dagen wat langer maken dan gebruikelijkquote:Op donderdag 10 september 2009 22:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zow, dan heb je behoorlijk gescheurd!!
![]()
Of maakte je echt superlange dagen?
Eigenlijk totaal niet. Maar ik fiets altijd al veel, dus ben gewend aan lange dagen en veel gewicht.quote:Als je met (over)volle bepakking op stap gaat, wanneer wordt het dan afzien? Elk einde van de dag, of pas echt in het laatste gedeelte van je reis?
Als ik onderweg een leuke lens voor m'n camera kan scoren, dan zeker.quote:Kom je weleens met kilo's meer bagage thuis dan je was vertrokken?
Yep.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Neem je daarvoor een bepaald % van je salaris ofzo?
Hmm, ik heb nog meer vakantiedagen over dan ik mee mag nemen naar volgend jaar... En nog net voldoende budget over voor twee dagen Madrid of zo...quote:'k Vraag me trouwens af of je deze laatste maanden nog gaat overleven, zonder weer aan het reizen te slaan!
Maarja, dat gaat dan natuurlijk pas in op 1 januari....quote:Op donderdag 10 september 2009 22:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
In dat geval moet hij even om loonsverhoging vragen
Joh, maar dat ga je niet redden, met nog 3 en halve maand voor de boeg!quote:Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Hmm, ik heb nog meer vakantiedagen over dan ik mee mag nemen naar volgend jaar... En nog net voldoende budget over voor twee dagen Madrid of zo...
Ik kreeg gister te horen dat ik per juli (met terugwerkende kracht) er ca 2000¤ per jaar op vooruit ben gegaan...quote:Op donderdag 10 september 2009 22:54 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Maarja, dat gaat dan natuurlijk pas in op 1 januari....
Neem vakantiedagen op om een paar dagen hamburgers te flippen bij de mcdonalds en van dat geld kan je dan een ryanair ticket kopen voor 1¤quote:Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Hmm, ik heb nog meer vakantiedagen over dan ik mee mag nemen naar volgend jaar... En nog net voldoende budget over voor twee dagen Madrid of zo...
Bedoel je in je werk? Maar dat zijn meestal toch korte stukjes waarbij je steeds moet stoppen?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Eigenlijk totaal niet. Maar ik fiets altijd al veel, dus ben gewend aan lange dagen en veel gewicht.
Da's pas klasse!!quote:Op donderdag 10 september 2009 23:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik kreeg gister te horen dat ik per juli (met terugwerkende kracht) er ca 2000¤ per jaar op vooruit ben gegaan...
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Neem vakantiedagen op om een paar dagen hamburgers te flippen bij de mcdonalds en van dat geld kan je dan een ryanair ticket kopen voor 1¤
Inflatiecorrectiequote:
Hee, het is een manier om zowel van de vakantiedagen af te komen en geld te krijgen om te reizenquote:Tuurlijk. Logisch.
Tja, verhuis anders naar Noorwegen, als jullie straks getrouwd zijn.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:40 schreef flipsen het volgende:
Lol, Fogel krijgt aan inflatiecorrectie waar mijn vriendin 3 maanden voor moet werken (5 dagen a 9 uur)...
En het is zo leuk, wat spanning in je huwelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 01:17 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja maar misschien dat je vriendin/vrouw dan voor een leuk aanvullend inkomen kan zorgen!
Wel effe Noors leren en aan het klimaat wennen, maar da's een peuleschilletje...
Precies! En daar moet je vroeg mee beginnnen!quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En het is zo leuk, wat spanning in je huwelijk
Ik heb veel buitenwijken die hoger liggen dan het kantoor zelf. Dus op weg ernaartoe is het aardig stampen met de kilo's achterin. Wehkamp en telefoongidsen zijn eruit, genoeg ander zwaar spul hebben we nog.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bedoel je in je werk? Maar dat zijn meestal toch korte stukjes waarbij je steeds moet stoppen?
('k heb 't zelf ook een paar jaar als vakantiewerk gedaan.)
Moeten jullie nog steeds de Wehkamp en telefoongidsen ed bezorgen?
Volgens mij is Noorwegen niet zo'n probleem voor Argentijnen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:43 schreef flipsen het volgende:
Ik zal het doorgevenOverigens wil Mariela maar al te graag emigreren om haar horizon te verbreden, dus daar zal het niet aan liggen
Probleem is dat ze alleen een Argentijns paspoort heeft en dan ben je in andere landen niet zo welkom. Tenzij je een echtgenoot hebt die zijn koninklijke schaapjes wel op het droge heeft natuurlijk, maar dat ligt bij mij net effe anders.
Nou, misschien kan DAM je helpen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:43 schreef flipsen het volgende:
Ik zal het doorgevenOverigens wil Mariela maar al te graag emigreren om haar horizon te verbreden, dus daar zal het niet aan liggen
Probleem is dat ze alleen een Argentijns paspoort heeft en dan ben je in andere landen niet zo welkom. Tenzij je een echtgenoot hebt die zijn koninklijke schaapjes wel op het droge heeft natuurlijk, maar dat ligt bij mij net effe anders.
Wat absurd zeg! Ik wist niet dat het tegenwoordig zo erg was!quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:05 schreef Hik het volgende:
Volgens mij is dit het enige topic op Fok waar je normaal over dit onderwerp kunt praten zonder dat je gelijk een emmer stront over je krijgt uitgegooid...![]()
Anyway: het systeem is inderdaad belachelijk. Heb ook wat ervaring in die hoek gehad ooit en veel mensen ontmoet die in soortgelijke situaties zaten toen (net als Bluesparkle bijvoorbeeld) en de verhalen die je soms hoorde waren bizar. Eén meisje had een zoontje van twee met haar Dominicaanse man (getrouwd volgens de Nederlandse wet) en ze kreeg het niet voor elkaar om voor hem een paspoort te regelen, omdat hij ooit geadopteerd was door zijn stiefvader en hij daarom een verschillende naam had op zijn geboorte- en schoolpapieren. Zij zat dus in Nederland met haar zoontje, hij zat daar.
En dan te bedenken dat die regels in het leven zijn geroepen om schijnhuwelijken tegen te gaan (toch een behoorlijk overtuigend schijnhuwelijk dan, als je samen een kind hebt).
Maargoed, don't get me started, want ik heb iets te veel nare voorbeelden in die hoek. Volgens mij zijn zij uiteindelijk naar Spanje uitgeweken trouwens.
In POL of NWS krijg je dan gelijk de eretitel van landverrader (of erger).quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat absurd zeg! Ik wist niet dat het tegenwoordig zo erg was!![]()
Die zijn het beste af in een overdekt bungalowpark of all-in resort.quote:Op maandag 14 september 2009 15:20 schreef Fogel het volgende:
Onrust? Zijn dat van die mensen die alles precies vantevoren willen weten en evalueren voordat ze het gaan doen?
Twee van dit soort processen van dicht bij meegemaakt en het is vooral allemaal erg vastgelegd in regels, die vooraf bekend kunnen zijn en voor iedereen gelijk zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik heb wel buitenlanders (van buiten Europa) in de familie die nogal wat hebben moeten aanklooien om een paspoort te krijgen, maar dat is uiteindelijk goed gekomen (de aanhouder wint). Men was trouwens wel goed te spreken over de cursussen Nederlands die bij het inburgeringsverhaal hoorden.
En dan vooral niet buiten komen...quote:Op maandag 14 september 2009 15:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die zijn het beste af in een overdekt bungalowpark of all-in resort.
2 dagen Madrid is:quote:Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef k_man het volgende:
Nee, wel wat nummer zitten luisteren, maar Muse is m.i. een band die je live het beste kunt zien en beleven, niet om thuis te zitten luisteren. De nummers die ik hoorde, waren een beetje teveel REM-achtig voor mijn gevoel.quote:Op maandag 14 september 2009 15:32 schreef Fogel het volgende:
Iets anders: Heb je het nieuwe album van Muse al?
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om veel band live te bekijken en beleven. REM-achtig zie ik niet helemaal, lijken eerder Queen-invloeden in te zitten. Misschien dat het na een paar keer luisteren beter wordt, maar vooralsnog vind ik het vorige album een stuk beter.quote:Op maandag 14 september 2009 15:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, wel wat nummer zitten luisteren, maar Muse is m.i. een band die je live het beste kunt zien en beleven, niet om thuis te zitten luisteren. De nummers die ik hoorde, waren een beetje teveel REM-achtig voor mijn gevoel.
Wel eergisteren nog op BBC3 de documentaire van hun concert van twee weken terug in hun geboorteplaats zitten kijken.
Echter, één keertje flink stappen en je bent minimaal het dubbele kwijtquote:Op maandag 14 september 2009 15:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
2 dagen Madrid is:
35 euro vliegticket retour (incl tas enzo)
12 euro 2 dagkaarten metro
35 euro 1 nachtje hotel in binnenstad
20 euro 2x tapas, wijntje, terrasje
15 euro overig eten
Totaal 117 euro
Als je het goed uitkiest, dan kun je ook nog gratis naar de grote musea. Weet even niet meer of die nou op vaste dagen gratis zijn, of altijd.
Ik had toch een ander lijstje:quote:Op maandag 14 september 2009 15:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
2 dagen Madrid is:
12 euro 2 dagkaarten metro
35 euro 1 nachtje hotel in binnenstad
20 euro 2x tapas, wijntje, terrasje
15 euro overig eten
Totaal 117 euro
Als je het goed uitkiest, dan kun je ook nog gratis naar de grote musea. Weet even niet meer of die nou op vaste dagen gratis zijn, of altijd.
Hier was de NG Traveler vorige week al binnen. Kwam weer tegelijk met Columbus magazine. Die laatste met een special over Frans Polynesiëquote:Op maandag 14 september 2009 19:23 schreef Thetallguy het volgende:
Voor kerst een abbo op de NG Traveler gekregen, 2x is het niet goedgegaan met de aanvraag en mistte ik het nummer dus al. Kwam vandaag de buurman met mijn Traveler aanIs het eindelijk gelukt met een complete aanvraag doen staat het huisnummer er verkeerd in.
Ik zit voor een weekje Madrid in november te zoeken, maar goedkoper dan 80 euro retour is momenteel niet mogelijk. Dat vind ik overigens nog steeds een prima prijs, voor Amsterdam-Madrid op normale tijden, en dus zonder één enkele shuttle bus.quote:Op maandag 14 september 2009 15:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
2 dagen Madrid is:
80 euro voor een all in prijs op voor jou gunstige tijden vanaf Schiphol is zeker een goede prijsquote:Op maandag 14 september 2009 20:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zit voor een weekje Madrid in november te zoeken, maar goedkoper dan 80 euro retour is momenteel niet mogelijk. Dat vind ik overigens nog steeds een prima prijs, voor Amsterdam-Madrid op normale tijden, en dus zonder één enkele shuttle bus.
Deze twee samen met Reizen van ANWB is het wel. Gewoon afwisselend een proefabonnement nemen op ieder van de bladen en zien wat je aanspreekt.quote:Op maandag 14 september 2009 21:39 schreef Blik het volgende:
Over abonnementen op reistijdschriften gesproken. Ben van plan om een abo te nemen op één van de tijdschriften. Wat zijn nou de meest interessante reistijdschriften? (of welke is de beste?)
Columbus klinkt dan wel goed, maar dat van die proefabonnementen is wel een goed idee. Ik kan de Reizen overslaan want die hebben mijn ouders al. Alle interessante artikelen geven ze sowieso al aan mijquote:Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Deze twee samen met Reizen van ANWB is het wel. Gewoon afwisselend een proefabonnement nemen op ieder van de bladen en zien wat je aanspreekt.
Reizen lees je makkelijk weg en staan alle gangbare bestemmingen in en heeft een handige website voor abonnees, NG Traveller is wat meer Amerikaans met veel plaatjes en korte verhalen (goed voor in trein en vliegtuig) en Colombus vind ik zelf steeds beter met wat actueler nieuws en soms interessante tips voor city trips of verrassende budgetreizen, maar wel vaak te veel nadruk op 'meet the locals' en 'doe vooral niet zoals de andere toeristen'.
Jij hebt een abo op Reizen? Kan je in de laatste editie even zoeken naar enig artikel over Argentinië? Ik ben namelijk min of meer vals voorgelicht maar kan het zelf niet checken behalve online:quote:Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Deze twee samen met Reizen van ANWB is het wel.
...
Reizen lees je makkelijk weg en staan alle gangbare bestemmingen in en heeft een handige website voor abonnees
En ik heb dus een kleine advertentie op de pagina waar je 9 adverteerders samen vindt geplaatst. Voor best veel centjes, omdat ik dacht dat er ´uitgebreid aandacht´ aan Argentinië zou worden besteed. Maar als ik op de website kijk bij de inhoud van het laatste nummer zie ik he-le-maal niets over Argentinie.quote:Graag doe ik u via deze weg een voorstel voor het plaatsen van een advertorial in de uitgave Reizen Magazine van de ANWB.
Deze uitgave gaat 28 augustus verschijnen.
In deze uitgave komt o.a. de bestemming Argentinie uitgebreid aan bod.
Naar ik hoop interessant om op in te haken met een advertorial van Tipica Reizen.
Mooi hè?!!quote:Op maandag 14 september 2009 20:22 schreef Thetallguy het volgende:
Columbus kwam gelukkig wel op tijd, ik hoop voor ze dat de blauwe inkt in de aanbieding was met al die Frans Polynesische fotos!
Bora-Bora werd nog een aantal keer genoemd
Jij ook al geïnteresseerd?quote:Op maandag 14 september 2009 23:41 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, DT... als je die Frans Polynesië special uit hebt, stuur die dan even naar:
Mariela Ibarra
Bustillo km. 24300
(8400) San Carlos de Bariloche
Republica Argentina
Tof!quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:34 schreef Vogue het volgende:
Yes! Geboekt, eindelijk weer eens het land uit: 27 sep AMS-MAD, 4 dagen stad verkennen, door met de nachttrein naar Lissabon alwaar ik de stad een paar dagen onveilig ga maken met een Spaanse ex-collega die er tijdelijk is voor zijn werk, en vervolgens LIS-AMS! Yippie![]()
Kosten ticket KLM 103 euro met dank aan mijn flying blue miles, treinkaartje Madrid-Lissabon 24 euro (!!), hostel Madrid zo'n 60 euro, verblijf Lissabon gratisDat noem ik nou nog eens een leuk geprijsde vakantie.
quote:Op maandag 14 september 2009 23:40 schreef flipsen het volgende:
Jij hebt een abo op Reizen? Kan je in de laatste editie even zoeken naar enig artikel over Argentinië? Ik ben namelijk min of meer vals voorgelicht maar kan het zelf niet checken behalve online:
Nu wil ik ook naar Madridquote:Op dinsdag 15 september 2009 00:34 schreef Vogue het volgende:
Yes! Geboekt, eindelijk weer eens het land uit: 27 sep AMS-MAD, 4 dagen stad verkennen,
I'll see what I can do...quote:Op maandag 14 september 2009 23:41 schreef flipsen het volgende:
Oh ja, DT... als je die Frans Polynesië special uit hebt, stuur die dan even naar:
Mariela Ibarra
Bustillo km. 24300
(8400) San Carlos de Bariloche
Republica Argentina
je bent gewoon een laggard hoor, Mei 2008 zat ik al in Madrid.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:01 schreef k_man het volgende:
Oh gut, ik roep iets over een paar dagen Madrid en opeens moet iedereen naar Madrid? Kunnen jullie zelf niks bedenken, stelletje trendvolgers?
Telt niet. Je loopt (neem ik toch aan) ook niet meer in kleren van 15 jaar geleden. Wat 15 jaar geleden een trend was, is dat nu niet meer, of hoogstens opnieuw.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn eerste bezoek aan Madrid was al 15 jaar geleden. Dus wie is er nu eigenlijk trendsettend?
Ik kwam toevallig pas een dEUS shirt tegen van 15 jaar geleden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Telt niet. Je loopt (neem ik toch aan) ook niet meer in kleren van 15 jaar geleden. Wat 15 jaar geleden een trend was, is dat nu niet meer, of hoogstens opnieuw.
En ik ben er 5 jaar geleden getrouwd.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:06 schreef Blik het volgende:
[..]
je bent gewoon een laggard hoor, Mei 2008 zat ik al in Madrid.
Weet je vrouw daar van?quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
En ik ben er 5 jaar geleden getrouwd.
Al mijn vrouwen weten daarvanquote:
Helemaal gelijk in ja. Belachelijk ook dat die vijfjarige zich niet even in kan lezen. Zo moeilijk is de LP nou ook niet geschreven, en als je c-a-t kunt lezen, is K-i-l-l-i-n-g-f-i-e-l-d-s nog maar een klein stapje.quote:Op maandag 14 september 2009 15:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die zijn het beste af in een overdekt bungalowpark of all-in resort.
Pff moeilijk. Ik weet niet hoe avontuurlijk ze zijn, het ene kind vind een schedel gruwelijk vet en het andere kind afschuwelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mgoed, wat die Killing Fields betreft: Blik? Hik? Doen of niet (met name met het oog op de ukken)?
Ik zou kinderen van een jaar of 5 niet meenemen naar Tuol Sleng. Ik kan me één foto nog exact voor de geest halen en dat is geen prettige herinnering. En dat terwijl het toch een jaar of 8 terug is dat ik daar was.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Pff moeilijk. Ik weet niet hoe avontuurlijk ze zijn, het ene kind vind een schedel gruwelijk vet en het andere kind afschuwelijk.
Daarbij zijn de Killing Fields op zich niet super indrukwekkend (voor kinderen tenminste). De gevangenis is vele malen indrukwekkender met alle foto's e.d.
Heb de Reizen nog teruggevondenquote:Op maandag 14 september 2009 23:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij hebt een abo op Reizen? Kan je in de laatste editie even zoeken naar enig artikel over Argentinië? Ik ben namelijk min of meer vals voorgelicht maar kan het zelf niet checken behalve online:
[..]
En ik heb dus een kleine advertentie op de pagina waar je 9 adverteerders samen vindt geplaatst. Voor best veel centjes, omdat ik dacht dat er ´uitgebreid aandacht´ aan Argentinië zou worden besteed. Maar als ik op de website kijk bij de inhoud van het laatste nummer zie ik he-le-maal niets over Argentinie.
Ze wilden een ondertekend contract voor automatsche afschrijving, blij dat ik die niet getekend heb
Ik ook!quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:23 schreef Blik het volgende:
Heb een proefabo voor Columbus genomen. Volgende editie komt helaas pas eind november binnen. Heb dan maar als voorproefje de editie met de Filipijnen besteld (waarschijnlijk volgende reisbestemming zomervakantie)
Goh, had ik indd nooit bij stilgestaan, dat van het intoetsen van nummers tijdens het gesprek!!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:40 schreef Fogel het volgende:
Zo, ik heb nu een hotel geboekt in het exotische Steinkjer. Ik zeg "een" hotel, maar zover ik met de reguliere booking engines kan vinden is het ook het enige hotel in die plaats.
Op de website van het hotel zelf stond een aanbieding voor 30% korting, maar kreeg alleen 2 1-persoonskamers te zien... dus ik wilde het hotel bellen om te vragen of dat klopt, kwam daar in een men "toets 1 voor ..." en dat is leuk en aardig, maar met een telefoon met uitsluitend touch screen die op dat moment geen toetsen weergeeft is dat wat lastig... maar opgehangen en naar aanleiding van een van de keuzes via een andere website (coop) gekeken. En jawel hoor, niet alleen hadden ze daar een tweepersoons kamer, maar met flexibelere voorwaarden en goedkoper!
... lief dagboek ...
Ik hoef op 't ogenblik echt niet naar Madrid hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Telt niet. Je loopt (neem ik toch aan) ook niet meer in kleren van 15 jaar geleden. Wat 15 jaar geleden een trend was, is dat nu niet meer, of hoogstens opnieuw.
Ik heb een Nokia 5800 XpressMusic (deel 2) De truc is dat je wel terug naar het menu kan gaan, en daar een toestenbord naar boven kan toveren waarmee je de toetsen kan gebruiken om je keuze door te geven. Ben verder erg tevreden met de telefoon, vooral het grote scherm ben ik erg blij mee omdat er een heel QWERTY toesenbord op past met knoppen die net niet te klein zijn om met de vingers te bedienen. Daardoor is het een stuk makkelijker om een SMS te sturen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:13 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Goh, had ik indd nooit bij stilgestaan, dat van het intoetsen van nummers tijdens het gesprek!!
Wat voor foon heb jij? En bevalt 'ie verder, of zijn er nog meer van die irritante details bij touchscreen telefoons?
Steinkjer, ik wist niet eens waar het lag. Volgens mij ga jij het daar net zo gezellig hebben als wij in Schotland.(-> De 1e dagen regent het, heb ik al kunnen zien...
)
Wanneer ga je?
Want je bent er al?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:15 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik hoef op 't ogenblik echt niet naar Madrid hoor.![]()
Valt nog mee. Hilton Milaan, Stazione Centrale, rekende in de gulden tijd, en dan praat ik over 1998 al 40 (veertig) gulden voor een ontbijt! Dan loop ik uit principe wel even de hoek om, om bij de eerste de beste bar een geweldige koffie en een of andere met jam gevulde croissant te scoren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:07 schreef Hik het volgende:
Ik heb wel eens in het Hilton in Lyon gezeten waar ze een geweldig ontbijt hadden... oh ja, en of je even 25 euro wilde lappen...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik moet naar de VS om mijn publicatie te gaan presenteren(heeft iemand toevallig ergens de link voor dat nieuwe registratiegebeuren om de VS in te mogen voor mij?)
Zal nu even uit (laten) zoeken of er een omweg via de asado-party mogelijk is
Tuol Sleng slaan we dus over. Tnx!quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zou kinderen van een jaar of 5 niet meenemen naar Tuol Sleng. Ik kan me één foto nog exact voor de geest halen en dat is geen prettige herinnering. En dat terwijl het toch een jaar of 8 terug is dat ik daar was.
Het Royal Palace is daarentegen wel heel leuk en lijkt mij een stuk kindvriendelijker.
Das lulligquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:22 schreef Thetallguy het volgende:
Heb de Reizen nog teruggevonden
Geen woord over Argentinie in dit nummer. Van Madeira tot Sluis tot Singapore, maar in Z-Amerika zijn ze dit nummer niet geweest.
http://www.esta-online.nl/quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:23 schreef Fogel het volgende:
Ik moet naar de VS om mijn publicatie te gaan presenteren(heeft iemand toevallig ergens de link voor dat nieuwe registratiegebeuren om de VS in te mogen voor mij?)
Zal nu even uit (laten) zoeken of er een omweg via de asado-party mogelijk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, ik had de orginele vraag een beetje gemist eigenlijk...quote:Op woensdag 16 september 2009 02:45 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tuol Sleng slaan we dus over. Tnx!En ja, het Royal Palace zullen we zeker doen. National Museum ook. Ankor Wat lijkt me heel erg leuk met ze. Dan nog een paar dagen beetje slenteren en rondneuzen, en we zijn onder de pannen
Ah, ik zag de boeken laatst in de boekhandel liggen, maar heb ze nog niet aangeschaft. In ieder geval de films maar eens bekijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:03 schreef Fogel het volgende:
En daar gaan we de verfilming van "Flickan som lekte med elden" van Stieg Larsson bekijken, deel 2 van de trilogie.
Deel 1 is overigens binnenkort(?) ook in Nederland te zien, "Män som hatar kvinnor", een echte aanrader!
In het Nederlands?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ah, ik zag de boeken laatst in de boekhandel liggen, maar heb ze nog niet aangeschaft. In ieder geval de films maar eens bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |