abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:05:46 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71811341
De Nokia 5800 XpressMusic

Officiële Nokia site

Dit is Nokia's eerste telefoon met touchscreen. Ook is de telefoon bekend onder de naam Tube.

Naar aanleiding van de eerste vragen in deel 1, staan hier een paar terugkerende vragen en antwoorden.

Er is een nieuwe firmware uitgegeven. Hoe kan ik die installeren?
Voor verschillende regio's heeft Nokia verschillende productcodes aangemaakt. Als gevolg van grijze import kun je bijvoorbeeld een Duits toestel hebben en het kan zijn dat de Duitse update nog niet is vrijgegeven (dit o.a. om de updateservers te ontlasten).
Ook zit er een verschil tussen het releasemoment van de firmware in Over The Air (OTA) updaten en via je computer (Nokia Software Updater). Je kunt dus het beste beide manieren proberen.
Voor OTA kies je op de dialer
  • *#0000#
  • Opties
  • Controleren op updates
  • Ja
  • Kies de verbinding die voor jou van toepassing is
  • Volg de instructies op het scherm
    N.B. Het is aan te bevelen om een backup van de telefoon te maken voordat je gaat updaten.

Telefoon blijft raar doen. Wat nu?
    Om te beginnen: probeer het eens met het uitschakelen en opnieuw opstarten. Even de batterij verwijderen wil ook wel eens helpen. Is dat niet de oplossing, kun je de telefoon resetten.
  • toets *#7780# op je dailer
  • Ja
  • 12345
  • OK en nadat het toestel weer is opgestart,
  • toets *#7370# op je dailer
  • Ja
  • 12345
  • OK
    Let op: je wist alle gegevens op het interne geheugen en hiermee komt de telefoon weer in de standaard firmware terecht. De inhoud op de geheugenkaart wordt niet gewist. Misschien voor de zekerheid wel verstandig om de geheugenkaart te verwijderen voor de reset.

Doet je telefoon echt helemaal niks meer dan is er nog een laatste vingeroefening
  • uitzetten van de telefoon
  • knoppen combinatie indrukken: rode knop + groene knop + camera knop
  • aanzetten van de telefoon weer aanzetten terwijl je de knoppen ingedrukt houdt tot je bij het pincode-scherm komt.

Ik ben mijn handleiding kwijt
    Voor wie de handleiding kwijt is (of te lui is om hem uit de doos te halen) staat hier een PDF-versie in het Nederlands.

Applicaties
  • Opera Mini
  • Tunin.fm
  • PhoneTorch
  • Garmin MobileXT
  • Sygic Mobile

Vragen? Opmerkingen? Aanvullingen? Geef maar aan zodat de OP in de Wiki aangepast kan worden.

[ Bericht 45% gewijzigd door ManAtWork op 12-08-2009 20:23:26 ]
  • Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
    Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:06:26 #2
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71811350
    Laatste vraag uit deel 1.
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef ManAtWork het volgende:
    Vraagje: na de update naar v.30 valt me het volgende op. Als ik een taak instel met een herinnering, geeft ie op het ingestelde tijdstip maar één keer het deuntje en schakelt dan weer terug in de normale stand. Normaal krijg ik het venster met 'OK' enzo.
    Zijn er meer mensen die dit hebben? (Of zal het aan mijn theme liggen?)
    Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:18:30 #3
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71811594
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:06 schreef ManAtWork het volgende:
    Laatste vraag uit deel 1.
    [..]
    Geen idee, maar de wekkerfunctie doet het iig nog prima met de laatste firmware, met [stop] en [snooze]
    pi_71811898
    Ik kan nog steeds niet updaten vanuit het toestel, wel vanuit nokia pc suite.
    Als ik dus de update start in mijn toestel dan wil hij een serverprofiel hebben met gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl er een internetprofiel is welke gewoon werkt.
    pi_71811958
    TVP:$
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:33:10 #6
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71811968
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef MarkyB het volgende:
    Als ik dus de update start in mijn toestel dan wil hij een serverprofiel hebben met gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl er een internetprofiel is welke gewoon werkt.
    Heb je al eerder via wifi contact gemaakt met internet? Anders moet ie idd eerst het password van je router weten.
    pi_71812157
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Heb je al eerder via wifi contact gemaakt met internet? Anders moet ie idd eerst het password van je router weten.
    Ik zal het zo eens proberen, de info die hij vraagt nadat ik op ' nieuw serverprofiel aanmaken' heb geklikt:
    quote:
    Servernaam (server 1)
    server-ID (Is verplicht)
    serverwachtwoord (****)
    toegangspunt (Altijd vragen)
    hostadres (Is verplicht)
    poort (80)
    gebruikersnaam (Is verplicht)
    wachtwoord (****)
    configuratie toestaan (Ja)
    netwerkverificatie (Nee)
    Zo staat deze standaard ingevuld.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:41:18 #8
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71812189
    Dat zegt me werkelijk helemaal niets
    pi_71812235
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:41 schreef remlof het volgende:
    Dat zegt me werkelijk helemaal niets
    Ik wou dat ik het kon filmen, dan kon je het zien, het is echt raar.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:43:32 #10
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71812247
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Geen idee, maar de wekkerfunctie doet het iig nog prima met de laatste firmware, met [stop] en [snooze]
    Die doet het bij mij ook zonder problemen hoewel ik daar ook verschillende mensen over hoor met problemen.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:45:06 #11
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71812297
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef MarkyB het volgende:
    Kun je niet kiezen om het internetprofiel te gebruiken? Hij geeft bij mij namelijk de keuze welke verbinding gebruikt moet worden.
    pi_71812407
    Als ik een internetverbinding 'hard' ingeef dan kan ik dus wel kiezen voor t-mobile internet en wifi enzo, maar dan blijven alle andere opties nog oningevuld. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds het host adres en gebruikersnaam+wachtwoord ingeven.

Als jullie de update starten (menu=>telefoon=>telefoonbeheer=>apparaatupdates=>opties=>serverprofielen) Wat staat daar dan?
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:56:01 #13
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71812593
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef MarkyB het volgende:
    Als ik een internetverbinding 'hard' ingeef dan kan ik dus wel kiezen voor t-mobile internet en wifi enzo, maar dan blijven alle andere opties nog oningevuld. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds het host adres en gebruikersnaam+wachtwoord ingeven.

Als jullie de update starten (menu=>telefoon=>telefoonbeheer=>apparaatupdates=>opties=>serverprofielen) Wat staat daar dan?
    Dan zegt ie "Select connection:" en is standaard mijn wifi geselecteerd.

Hij geeft trouwens ook de optie "Search for WLAN".

Ja ik heb mijn 5800 op engels ingesteld.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:58:24 #14
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71812654
    Ow trouwens ik doe dat via "Settings > Phone > Phone management > Device updates".

Er staat dan nergens "server profiles" tussen de opties.
    pi_71812702
    Het pad welke jij bewandeld is in ieder geval hetzelfde, ik was al even bang dat ik een hele verkeerde optie tepakken had. Hoef jij alleen maar een verbinding te kiezen dan? Geen compleet profiel invullen?
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:05:15 #16
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71812817
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 11:00 schreef MarkyB het volgende:
    Het pad welke jij bewandeld is in ieder geval hetzelfde, ik was al even bang dat ik een hele verkeerde optie tepakken had. Hoef jij alleen maar een verbinding te kiezen dan? Geen compleet profiel invullen?
    Klopt. Ik doe hetzelfde wat remlof zegt.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:06:01 #17
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_71812832
    Nope, hij vraagt alleen maar welke verbinding ik wil gebruiken of dat ie naar een WLAN op zoek moet.
    pi_71812870
    Dadelijk even terug naar de winkel dan, daar gaat mijn pauze
      woensdag 12 augustus 2009 @ 21:16:43 #19
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71830470
    Nokia en Microsoft Office
    Alleen nog afwachten wat het gaat kosten. (Hé, we blijven Nederlander. )
    pi_71831806
    Even een TVP plaatsen.

En ik ben nog steeds tevrede met mijn 5800
    pi_71835723
    heb vanavond de update uitgevoerd naar 30 versie. In eerste instantie was ik daar erg enthousiast over omdat het lekker snel ging allemaal. Alleen...had ik de blokkeercode aanstaan. Nadat deze is ingeschakeld na 3 minuten niets meer doen kom ik niet meer in mijn telefoon. Hij geeft van alle geprobeerde codes aan dat het een foute code is. Ik heb mijn eigen code gebruikt, 0000 en 1234. Geen van alle werkt.

Iemand een oplossing hier?
      donderdag 13 augustus 2009 @ 09:18:28 #22
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71840775
    Blokkeercode is standaard 12345.
    pi_71843876
    Pakt hij niet. Ik heb al op internet gezocht en ben nog veel meer mensen tegen gekomen met dit probleem. De code is tijdens het updaten veranderd naar een onbekende code. Waarschijnlijk is de enige oplossing een ritje NSC.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 12:07:25 #24
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_71844676
    Volgens mij heb ik het ook een keer geprobeerd door hem op alfanumeriek te zetten en dan 12345 (of je eigen ingestelde code) te gebruiken. Je tikt dan als het ware .adgj
    Uiteraard,... ik geef geen garantie.

[ Bericht 1% gewijzigd door ManAtWork op 13-08-2009 13:24:43 ]
    pi_71845108
    Er valt helemaal niets te doen helaas. Je krijgt het numerieke toetsenbord zonder opties om iets aan te passen Ik had eerst het alfanumerieke toetsenbord, voor de update, dus mijn code was al zoals jij het omschrijft. Nu krijg ik een toetsenbord waarvan het * en het # het niet doen en alleen cijfers zijn mogelijk.

Heb al van alles geprobeerd, tot een harde reset toe maar ook dat gaf geen oplossing. Heb net een NSC aan de telefoon gehad en die gaat vanmiddag het een en ander proberen. In ieder geval is het een fout in het toestel/firmware update. Ik las ook een jongen die expres de blokkering uitgezet had tijdens de update en die kwam toch voor hetzelfde probleem te staan.

Had ik maar iets aan jouw garantie Was een stuk makkelijker geweest
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')