quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef ManAtWork het volgende:
Vraagje: na de update naar v.30 valt me het volgende op. Als ik een taak instel met een herinnering, geeft ie op het ingestelde tijdstip maar één keer het deuntje en schakelt dan weer terug in de normale stand. Normaal krijg ik het venster met 'OK' enzo.
Zijn er meer mensen die dit hebben? (Of zal het aan mijn theme liggen?)
Geen idee, maar de wekkerfunctie doet het iig nog prima met de laatste firmware, met [stop] en [snooze]quote:
Heb je al eerder via wifi contact gemaakt met internet? Anders moet ie idd eerst het password van je router weten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef MarkyB het volgende:
Ik kan nog steeds niet updaten vanuit het toestel, wel vanuit nokia pc suite.
Als ik dus de update start in mijn toestel dan wil hij een serverprofiel hebben met gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl er een internetprofiel is welke gewoon werkt.
Ik zal het zo eens proberen, de info die hij vraagt nadat ik op ' nieuw serverprofiel aanmaken' heb geklikt:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je al eerder via wifi contact gemaakt met internet? Anders moet ie idd eerst het password van je router weten.
Zo staat deze standaard ingevuld.quote:Servernaam (server 1)
server-ID (Is verplicht)
serverwachtwoord (****)
toegangspunt (Altijd vragen)
hostadres (Is verplicht)
poort (80)
gebruikersnaam (Is verplicht)
wachtwoord (****)
configuratie toestaan (Ja)
netwerkverificatie (Nee)
Die doet het bij mij ook zonder problemen hoewel ik daar ook verschillende mensen over hoor met problemen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen idee, maar de wekkerfunctie doet het iig nog prima met de laatste firmware, met [stop] en [snooze]
Kun je niet kiezen om het internetprofiel te gebruiken? Hij geeft bij mij namelijk de keuze welke verbinding gebruikt moet worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:30 schreef MarkyB het volgende:
Ik kan nog steeds niet updaten vanuit het toestel, wel vanuit nokia pc suite.
Als ik dus de update start in mijn toestel dan wil hij een serverprofiel hebben met gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl er een internetprofiel is welke gewoon werkt.
Dan zegt ie "Select connection:" en is standaard mijn wifi geselecteerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:49 schreef MarkyB het volgende:
Als ik een internetverbinding 'hard' ingeef dan kan ik dus wel kiezen voor t-mobile internet en wifi enzo, maar dan blijven alle andere opties nog oningevuld. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds het host adres en gebruikersnaam+wachtwoord ingeven.
Als jullie de update starten (menu=>telefoon=>telefoonbeheer=>apparaatupdates=>opties=>serverprofielen) Wat staat daar dan?
Klopt. Ik doe hetzelfde wat remlof zegt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:00 schreef MarkyB het volgende:
Het pad welke jij bewandeld is in ieder geval hetzelfde, ik was al even bang dat ik een hele verkeerde optie tepakken had. Hoef jij alleen maar een verbinding te kiezen dan? Geen compleet profiel invullen?
Da's inderdaad heel vreemd. Als je het # niet ingedrukt kan houden wordt het moeilijk om over te schakelen naar alfanumeriek.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:23 schreef Swingding het volgende:
Er valt helemaal niets te doen helaas. Je krijgt het numerieke toetsenbord zonder opties om iets aan te passenIk had eerst het alfanumerieke toetsenbord, voor de update, dus mijn code was al zoals jij het omschrijft. Nu krijg ik een toetsenbord waarvan het * en het # het niet doen en alleen cijfers zijn mogelijk.
Klinkt dus inderdaad als een dikke bug.quote:Heb al van alles geprobeerd, tot een harde reset toe maar ook dat gaf geen oplossing. Heb net een NSC aan de telefoon gehad en die gaat vanmiddag het een en ander proberen. In ieder geval is het een fout in het toestel/firmware update. Ik las ook een jongen die expres de blokkering uitgezet had tijdens de update en die kwam toch voor hetzelfde probleem te staan.
Sorry, was een klein maar belangrijk woordje vergeten.quote:Had ik maar iets aan jouw garantieWas een stuk makkelijker geweest
superquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:48 schreef MarkyB het volgende:
De instellingen die ik dus bij het updateprofiel moet invullen:
Server Name Nokia
Server ID Nokia
Server password firmupservpass
Access point [Always Ask]
Host address https://dms.update.nokia.com/dms/omadm
Port 443
User name nokiams
Password nokiamspass
Allow configuration Yes
Auto accept requests Yes
Nu doetie het wel
Zelfde hier, toestel sinds vandaag binnen zoek ook alleen nog de optie om ongewest dataverkeer te blokkeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef MallePias het volgende:
Kun je op deze telefoon ook alle hsdpa/umts/gprs/wap verbindingen uitschakelen en alleen wifi gebruiken? Ik ben nl. van plan een abo zonder databundel aan te schaffen omdat ik alleen via wifi ga internetten.
Je gooit gewoon alle overige verbindingsmogelijkheden eruit. Dan kan de telefoon ook geen verbinding tot stand brengen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef MallePias het volgende:
Kun je op deze telefoon ook alle hsdpa/umts/gprs/wap verbindingen uitschakelen en alleen wifi gebruiken? Ik ben nl. van plan een abo zonder databundel aan te schaffen omdat ik alleen via wifi ga internetten.
Kan niemand helpen? Ik ben alles nagegaan maar weet echt niet waar het aan ligt!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:53 schreef samara het volgende:
Sinds kort heb ik een nokia 5800. Maar wat is nu het geval ? een paar keer per dag gaan de verbindingspijltjes aan zeg maar, ik merk dit omdat ik berichtjes krijg om mijn prepaidbeltegoed op te waarderen!
Ik durf het toestel niet te gebruiken met mijn abonnementsimkaart , die heb ik maar in mijn n73 laten zitten.
Zonet heb ik dus 10 berichten ontvangen om het tegoed op te waarderen. Herkent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?
Dat heb ik ook, maar bij een van de standaard meegeleverde GPS programmas krijg ik geen vraag en gaat alles gewoon over 3.5G, zelfs al heb ik een WLAN tot mijn beschikking (zelfs als die verbinding al actief is in een ander programma wat ik ook open heb).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je gooit gewoon alle overige verbindingsmogelijkheden eruit. Dan kan de telefoon ook geen verbinding tot stand brengen.
Ik heb het zo ingesteld dat de telefoon moet vragen welke verbinding gebruikt moet worden. Klinkt omslachtig maar dan weet ik tenminste wat ie doet.
@Samara: dat dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je gooit gewoon alle overige verbindingsmogelijkheden eruit. Dan kan de telefoon ook geen verbinding tot stand brengen.
Ik heb het zo ingesteld dat de telefoon moet vragen welke verbinding gebruikt moet worden. Klinkt omslachtig maar dan weet ik tenminste wat ie doet.
Bedoel je dat je je telefoon altijd in de "offline" modus hebt? Of is er een andere manier om alle overige verbindingsmogelijkheden eruit te gooien? En hoe stel je in dat de telefoon vraagt welke verbinding gebruikt moet worden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dankje! Had net volgens mij al iets hiervan gevonden, zal zo dit eens proberen!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:07 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb (in principe) bij de verbindingen voor internet, alleen WLAN netwerken staan.
Menu -> Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemmingen -> Internet
Als de telefoon verbinding zoekt met internet vraagt ie welke verbinding gebruikt moet worden. Dit staat bij
Menu -> Internet -> Web -> Opties -> Instellingen -> Algemeen -> Toegangspunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |