Ceviche in Panama is ook lekker hoorquote:Op woensdag 9 september 2009 09:09 schreef Hik het volgende:
[..]
Ceviche![]()
Garnalen, vis, schelpdieren en/of inktvis met chili, uien en koriander in limoensap.
Mijn absoluut favoriete gerecht in Peru. Ze hebben het ook in Chili en in Ecuador, maar daar kunnen ze er niet veel van (en als ik dat beweer tegen mijn partners in Quito krijg ik altijd ruzie...).
Gewoon zin om nacht te braken.quote:Op woensdag 9 september 2009 05:07 schreef flipsen het volgende:
Nou, de Tahiti/BoraBora plannen gaan voorlopig nog wel even in de ijskast. Maar ooit... Ik heb het haar beloofd
Vanwaar zo laat nog op? Vroeg hij nieuwsgierig...
CDG is niet bepaald een droomvliegveld, moet ik zeggen...quote:Op woensdag 9 september 2009 12:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is er trouwens nog een beetje fatsoelijke koffie te scoren op het vliegveld in Parijs?
Heb niet zo heel veel problemen met overstappen op CDG, maar als ik daar 2,5 uur heb, dan wil ik natuurlijk ook wel een beetje entertainment hebben in de vorm van koffie of winkeltjes.
Is dan meer de citroen/limoen overheersend, in die contreien, of proef je de kokos ook goed?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:50 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb onlangs eens zelf ceviche gemaakt (met tilapiafilet, geloof ik), omdat ik nog zoveel limoenen en citroenen over had. Smaakte nog opvallend goed. Maar in Peru is het gewoon een subliem gerecht!
Kokos zit niet in ceviche. Het recept van Hik is het juiste.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Is dan meer de citroen/limoen overheersend, in die contreien, of proef je de kokos ook goed?
Punt is dat die "pilotis" bij de duurdere hotels horen natuurlijk....quote:
Tsssk, vrouwen van tegenwoordig.quote:
Oja, terwijl in de Polynesische variant vooral de kokosmelk overheerst, en 'dan pas' de citroen/koriander/komkommer enz.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kokos zit niet in ceviche. Het recept van Hik is het juiste.
Citroensap toevoegen aan de limoen had ik overigens niet moeten doen, maakte het wat te zuur.
Overheersend is normaal gesproken de mix van chili, koriander en limoen, met de bite van de 'rauwe' vis.
Mijn Chéri is nou eenmaal niet zo'n nachtmens, dus dan valt er weinig te beginnen.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tsssk, vrouwen van tegenwoordig.
Je hoort gewoon naast je vent te liggen en hem de nacht van zijn leven te bezorgen als je wakker bent. Elke nacht weer.
Werken die Fransen nooit? Of komt daar de uitdrukking 'met de Franse slag' vandaan?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:32 schreef Bora-Bora het volgende:
Mijn Chéri is nou eenmaal niet zo'n nachtmens, dus dan valt er weinig te beginnen.![]()
Nee, da's meer iets voor overdag: ik bezorg hem elke dag de dag van z'n leven![ afbeelding ]
Dat is forsquote:Op woensdag 9 september 2009 12:24 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Punt is dat die "pilotis" bij de duurdere hotels horen natuurlijk....
Je zat nog niet hoog genoeg:
Intercontinental Bora-Bora: 55,900.00 CFP Franc = 468.442 Euro is het goedkoopste tarief, als je vooruit boekt, en geen ontbijt neemt.![]()
wellicht een starbucksquote:Op woensdag 9 september 2009 12:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is er trouwens nog een beetje fatsoelijke koffie te scoren op het vliegveld in Parijs?
Heb niet zo heel veel problemen met overstappen op CDG, maar als ik daar 2,5 uur heb, dan wil ik natuurlijk ook wel een beetje entertainment hebben in de vorm van koffie of winkeltjes.
Iets anders dan?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
CDG is niet bepaald een droomvliegveld, moet ik zeggen...![]()
En ik drink geen koffie dus ik daar kan ik je helaas niets over vertellen...
En Starbucks is helemaal niet zo briljant als de meeste Nederlanders willen geloven! Tenzij ze er van die enorm relaxte fauteuils hebben. Dan is het wel een briljante plek!quote:
quote:
Oh, ik had trouwens een datum in september/oktober uitgekozen: laagseizoen dus...quote:
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En Starbucks is helemaal niet zo briljant als de meeste Nederlanders willen geloven! Tenzij ze er van die enorm relaxte fauteuils hebben. Dan is het wel een briljante plek!
Dat heb ik even gemist geloof ik!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
We hadden het er in 1 van de vorige slowchattopics over. Vandaar.
http://www.world66.com/myworld66/gowherequote:Your travel type: Travel Yup
The Travel Yup likes exotic and adventurous travel, but prefers big cities with fast paced life. He has a keen interest in other cultures and always brings home a few souvenirs.
Shopping in Bangkok, getting a tailor made suite in Kuala Lumpur, that's the kind of thing the Travel Yup is into. Even though he likes to get away, he prefers his travels to be comfortable.
top destinations:
Beirut
Paris
Venice
stay away from:
Hampi
Ciudad Perdida
Darien Gap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |