Ik heb veel buitenwijken die hoger liggen dan het kantoor zelf. Dus op weg ernaartoe is het aardig stampen met de kilo's achterin. Wehkamp en telefoongidsen zijn eruit, genoeg ander zwaar spul hebben we nog.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bedoel je in je werk? Maar dat zijn meestal toch korte stukjes waarbij je steeds moet stoppen?
('k heb 't zelf ook een paar jaar als vakantiewerk gedaan.)
Moeten jullie nog steeds de Wehkamp en telefoongidsen ed bezorgen?
Volgens mij is Noorwegen niet zo'n probleem voor Argentijnen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:43 schreef flipsen het volgende:
Ik zal het doorgevenOverigens wil Mariela maar al te graag emigreren om haar horizon te verbreden, dus daar zal het niet aan liggen
Probleem is dat ze alleen een Argentijns paspoort heeft en dan ben je in andere landen niet zo welkom. Tenzij je een echtgenoot hebt die zijn koninklijke schaapjes wel op het droge heeft natuurlijk, maar dat ligt bij mij net effe anders.
Nou, misschien kan DAM je helpen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:43 schreef flipsen het volgende:
Ik zal het doorgevenOverigens wil Mariela maar al te graag emigreren om haar horizon te verbreden, dus daar zal het niet aan liggen
Probleem is dat ze alleen een Argentijns paspoort heeft en dan ben je in andere landen niet zo welkom. Tenzij je een echtgenoot hebt die zijn koninklijke schaapjes wel op het droge heeft natuurlijk, maar dat ligt bij mij net effe anders.
Wat absurd zeg! Ik wist niet dat het tegenwoordig zo erg was!quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:05 schreef Hik het volgende:
Volgens mij is dit het enige topic op Fok waar je normaal over dit onderwerp kunt praten zonder dat je gelijk een emmer stront over je krijgt uitgegooid...![]()
Anyway: het systeem is inderdaad belachelijk. Heb ook wat ervaring in die hoek gehad ooit en veel mensen ontmoet die in soortgelijke situaties zaten toen (net als Bluesparkle bijvoorbeeld) en de verhalen die je soms hoorde waren bizar. Eén meisje had een zoontje van twee met haar Dominicaanse man (getrouwd volgens de Nederlandse wet) en ze kreeg het niet voor elkaar om voor hem een paspoort te regelen, omdat hij ooit geadopteerd was door zijn stiefvader en hij daarom een verschillende naam had op zijn geboorte- en schoolpapieren. Zij zat dus in Nederland met haar zoontje, hij zat daar.
En dan te bedenken dat die regels in het leven zijn geroepen om schijnhuwelijken tegen te gaan (toch een behoorlijk overtuigend schijnhuwelijk dan, als je samen een kind hebt).
Maargoed, don't get me started, want ik heb iets te veel nare voorbeelden in die hoek. Volgens mij zijn zij uiteindelijk naar Spanje uitgeweken trouwens.
In POL of NWS krijg je dan gelijk de eretitel van landverrader (of erger).quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat absurd zeg! Ik wist niet dat het tegenwoordig zo erg was!![]()
Die zijn het beste af in een overdekt bungalowpark of all-in resort.quote:Op maandag 14 september 2009 15:20 schreef Fogel het volgende:
Onrust? Zijn dat van die mensen die alles precies vantevoren willen weten en evalueren voordat ze het gaan doen?
Twee van dit soort processen van dicht bij meegemaakt en het is vooral allemaal erg vastgelegd in regels, die vooraf bekend kunnen zijn en voor iedereen gelijk zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik heb wel buitenlanders (van buiten Europa) in de familie die nogal wat hebben moeten aanklooien om een paspoort te krijgen, maar dat is uiteindelijk goed gekomen (de aanhouder wint). Men was trouwens wel goed te spreken over de cursussen Nederlands die bij het inburgeringsverhaal hoorden.
En dan vooral niet buiten komen...quote:Op maandag 14 september 2009 15:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die zijn het beste af in een overdekt bungalowpark of all-in resort.
2 dagen Madrid is:quote:Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik heb nog meer vakantiedagen over dan ik mee mag nemen naar volgend jaar... En nog net voldoende budget over voor twee dagen Madrid of zo...
Nee, wel wat nummer zitten luisteren, maar Muse is m.i. een band die je live het beste kunt zien en beleven, niet om thuis te zitten luisteren. De nummers die ik hoorde, waren een beetje teveel REM-achtig voor mijn gevoel.quote:Op maandag 14 september 2009 15:32 schreef Fogel het volgende:
Iets anders: Heb je het nieuwe album van Muse al?
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om veel band live te bekijken en beleven. REM-achtig zie ik niet helemaal, lijken eerder Queen-invloeden in te zitten. Misschien dat het na een paar keer luisteren beter wordt, maar vooralsnog vind ik het vorige album een stuk beter.quote:Op maandag 14 september 2009 15:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, wel wat nummer zitten luisteren, maar Muse is m.i. een band die je live het beste kunt zien en beleven, niet om thuis te zitten luisteren. De nummers die ik hoorde, waren een beetje teveel REM-achtig voor mijn gevoel.
Wel eergisteren nog op BBC3 de documentaire van hun concert van twee weken terug in hun geboorteplaats zitten kijken.
Echter, één keertje flink stappen en je bent minimaal het dubbele kwijtquote:Op maandag 14 september 2009 15:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
2 dagen Madrid is:
35 euro vliegticket retour (incl tas enzo)
12 euro 2 dagkaarten metro
35 euro 1 nachtje hotel in binnenstad
20 euro 2x tapas, wijntje, terrasje
15 euro overig eten
Totaal 117 euro
Als je het goed uitkiest, dan kun je ook nog gratis naar de grote musea. Weet even niet meer of die nou op vaste dagen gratis zijn, of altijd.
Ik had toch een ander lijstje:quote:Op maandag 14 september 2009 15:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
2 dagen Madrid is:
35 euro vliegticket retour (incl tas enzo)
12 euro 2 dagkaarten metro
35 euro 1 nachtje hotel in binnenstad
20 euro 2x tapas, wijntje, terrasje
15 euro overig eten
Totaal 117 euro
Als je het goed uitkiest, dan kun je ook nog gratis naar de grote musea. Weet even niet meer of die nou op vaste dagen gratis zijn, of altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |