valt hier in utrecht nog wel mee...quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klopt, want de woningmarkt is hier een totaal gezonde markt die vooral niet in de problemen zit.
In de praktijk kan het natuurlijk 95% van de huizenbezitters echt aan de reet roesten of de prijzen zakkenquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Klopt, want de woningmarkt is hier een totaal gezonde markt die vooral niet in de problemen zit.
Men verhuisd gemiddeld eens in de zeven jaar dus bij forse problemen heeft het wel invloed op meer mensen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In de praktijk kan het natuurlijk 95% van de huizenbezitters echt aan de reet roesten of de prijzen zakken
Je huis wat je koopt wordt niet goedkoper?quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Men verhuisd gemiddeld eens in de zeven jaar dus bij forse problemen heeft het wel invloed op meer mensen.
Tot er massaontslagen komen. Tot je gedwongen wordt van de Randstad naar Groningen te verhuizen. Tot.. Het is allemaal al een keer gebeurd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan verhuis je over 3 jaar, zo groot is dat probleem echt niet
T=0 Koopt huis van e200.000, hypotheek van e200.000quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je huis wat je koopt wordt niet goedkoper?
Behalve als je nationale hypotheek garantie hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:56 schreef iehlaak het volgende:
[..]
T=0 Koopt huis van e200.000, hypotheek van e200.000
T=1 Huizenprijzen halveren. Waarde huis is e100.000, hypotheek blijf e200.000
T=2 Verhuizing naar zelfde type huis. Inkomsten uit verkoop: e100.000. Aflossing hypotheek e100.000. Kosten aankoop e100.000, nieuwe hypotheek e100.000, restschuld e100.000.
Klopt. Wat zou het mooi zijn als de woningmarkt ook een paar procent leegstand had! Morgen verhuizen? Prima, kan je kiezen uit duizenden huur- en koopwoningen!quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We vinden de woningmarkt hier zo normaal, dat we de gezonde kantorenmarkt als abnormaal zienZo'n tien procent leegstand duidt op een gezonde markt. Nu hebben we crisis dus zal het iets meer zijn, maar het is wel volkomen normaal.
Sterker nog: lagere prijzen zorgen voor een veel langere overdrachtsbelasting. Lagere OZB, lagere verzekeringspremies, lagere makelaarskosten, etc. De kortzichtigheid van de huidige te-dure-huizenbezitters zorgt dat ze de lange-termijn-voordelen niet zien.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Men verhuisd gemiddeld eens in de zeven jaar dus bij forse problemen heeft het wel invloed op meer mensen.
Tsja, eigen schuld als je niet aflost... En het feit dat je niet aflost komt doordat je dan meer kan lenen. En meer lenen is iets wat iedereen doet, wat weer zorgt voor hogere huizenprijzen... M.a.w. wat je nu aanhaalt als gevolg is eigenlijk de oorzaak.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:56 schreef iehlaak het volgende:
[..]
T=0 Koopt huis van e200.000, hypotheek van e200.000
T=1 Huizenprijzen halveren. Waarde huis is e100.000, hypotheek blijf e200.000
T=2 Verhuizing naar zelfde type huis. Inkomsten uit verkoop: e100.000. Aflossing hypotheek e100.000. Kosten aankoop e100.000, nieuwe hypotheek e100.000, restschuld e100.000.
Zweden wil jonge Nederlandersquote:vr 04 sep 2009, 05:30 | 60 reacties | lees voor
Zweden lonkt naar Nederlandse immigrant door Johan van den Dongen
KALIX - Zweden stort zich vol op het binnenhalen van Nederlandse immigranten. Vijf gemeenten in het noorden van het Scandinavische land zien Nederlanders als de ideale inwoners voor de toekomst. De Zweden hopen dat Nederlanders vallen voor de vrije natuur, de rust en de spotgoedkope woningen. "Voor 20.000 euro heb je bij ons een groot vrijstaand huis", zegt Stig Kerttu namens de gemeenten Kalix, Överkalix, Haparanda, Pajala en Övertorne, in de oksel van de Botnische golf. "Onze rust is niet te vergelijken met de drukte bij jullie. Per vierkante kilometer telt onze omgeving twee inwoners, tegen 398 in Nederland. We weten dat ieder jaar 130.000 Nederlanders emigreren.
We hebben een prachtig investeringssysteem, lage kosten, subsidies, verzekeringen. Luchthavens zijn in de buurt. En om de kou hoef je ook niet weg te blijven. Als het in jullie natte klimaat min tien graden is, is het koud. In onze droge lucht merk je niets van min tien."
Heb je een linkje naar dat 20.000 euro huis?quote:
De vraag is natuurlijk wel wat het niveau van de beschikbare banen in de omgeving is en hoeveel werk er überhaupt te vinden is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat 20.000 euro huis?
De taal staat me tegen, maar Zweedse vrouwen zijn over het algemeen erg leuk! Het land is mooi, ruimte is geweldig, hoewel het noordelijke puntje van mij nou ook weer niet hoeft...
Zoiets dus qua huizen:
http://www.viviun.com/AD-134498/
http://www.viviun.com/AD-129696/
10% van wat het hier kost, in een veel mooiere omgeving...
Oftewel de ideale plek om met je bedrijf en voltallige personeelsbestand naar toe te verhuizen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:08 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wel wat het niveau van de beschikbare banen in de omgeving is en hoeveel werk er überhaupt te vinden is.
Denk je? Die garantie is er voor de bank hoor niet voor jouquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Behalve als je nationale hypotheek garantie hebt.
Dan blijf je bij gedwongen verkoop niet zitten met een restschuld.
Yep, iedereen gaat ervanuit dat hij zijn lasten gewoon kan blijven betalen als hij niet ontslagen wordt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Denk je? Die garantie is er voor de bank hoor niet voor jou
Nationale hypotheek garantie bestaat niet meer als de huizenprijzen kelderen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Of totdat de bom valt, is allemaal al een keer gebeurdquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Tot er massaontslagen komen. Tot je gedwongen wordt van de Randstad naar Groningen te verhuizen. Tot.. Het is allemaal al een keer gebeurd.
Aflossingsvrije hypotheken afschaffen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, eigen schuld als je niet aflost... En het feit dat je niet aflost komt doordat je dan meer kan lenen. En meer lenen is iets wat iedereen doet, wat weer zorgt voor hogere huizenprijzen... M.a.w. wat je nu aanhaalt als gevolg is eigenlijk de oorzaak.
Goed punt. NHG heeft een budget van nog geen half procent meen ik van de huizenprijzen waar ze voor garant staan. Dat kan alleen goed blijven gaan zolang prijzen stijgen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:43 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nationale hypotheek garantie bestaat niet meer als de huizenprijzen kelderen.
Kanquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken afschaffen?
Gewoon de bijtelling gelijk maken aan de aftrek en wet Hillen en de overdachtsbelasting afschaffen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan
Het lijkt me een goed begin om de HRA bij aflossingsvrije hypotheken af te schaffen. Dus: alleen nog HRA als je daadwerkelijk je lening in 30 jaar gaat terugbetalen o.i.d.
Nu blijkt dat banken dankzij dergelijke zaken over de kop dreigen te gaan, en Staatssteun nodig hebben, is dat niet meer het geval.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:04 schreef henkway het volgende:
[..]
Of mensen aflossen of niet is een zaak tussen de bank en de client
Jawel, dat blijft , daar heeft de politiek niets mee te doen en zal dat ook niet willen, dit is geen communisme,quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu blijkt dat banken dankzij dergelijke zaken over de kop dreigen te gaan, en Staatssteun nodig hebben, is dat niet meer het geval.
De politiek kan prima besluiten het aflossen van schulden aan te moedigen door de HRA voor niet-aflossers in te perken... Daar is niks communistisch aan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Jawel, dat blijft , daar heeft de politiek niets mee te doen en zal dat ook niet willen, dit is geen communisme
Dat is toch niet te doen johquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De politiek kan prima besluiten het aflossen van schulden aan te moedigen door de HRA voor niet-aflossers in te perken... Daar is niks communistisch aan.
klopt..Echter Amersfoort is niet de enige.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:13 schreef dvr het volgende:
Amersfoort lijkt me in dit geval niet zo representatief.. er zijn vernietigende TV-programma's geweest over Vathorst en de ziekmakende balansventilatie die in de woningen daar gebruikt wordt. Iemand die dat gezien heeft zal er niet willen wonen.
Jawel...quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Dit lijkt mij op de lange termijn verstandig. En inderdaad niet de spaarhypotheek want daar wordt alleen de bank beter van.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:58 schreef Fck-er het volgende:
HRA alleen voor linaire hypotheken en annuiteiten hypotheken.
Huizen krijgen een realistische prijs. Mensen lossen af en je stopt voor een groot deel het spekken van verzekeraars, banken, projectontwikkelaars etc.
Helemaal geen aftrek en subsidie meerquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:58 schreef Fck-er het volgende:
HRA alleen voor linaire hypotheken en annuiteiten hypotheken.
Huizen krijgen een realistische prijs. Mensen lossen af en je stopt voor een groot deel het spekken van verzekeraars, banken, projectontwikkelaars etc.
Als gevolg van de crisis je baan verliezen en daardoor je huis moeten verkopen is daardoor gedekt. Als je dan voor een marktconforme prijs je huis verkoopt (-50% bijvoorbeeld) dan kan je redelijkerwijs hard maken dat je de schuld beperkt hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:51 schreef Fck-er het volgende:
[..]
Jawel...
Wanneer de geldnemer de lening niet meer kan betalen, wordt de geldgever door het fonds betaald. De geldnemer is daarmee niet uit de problemen; deze is nog steeds aansprakelijk, alleen heeft nu te maken met de Stichting als schuldeiser. Wanneer de reden van "verplichte verkoop" met een restschuld echtscheiding, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid is en de geldnemers hebben gezorgd voor het beperken van het verlies, kan de stichting de schuld kwijtschelden.
Een goed idee?quote:DEN HAAG - Het kabinet trekt opnieuw geld uit voor de stimulering van de woningbouw, nu 150 miljoen euro.
© ANP
Gemeenten kunnen van 1 oktober tot 1 november aanstaande subsidieaanvragen indienen voor projecten die zijn vertraagd of stilgevallen door de economische crisis.
Voor deze tweede tranche in de stimuleringsmaatregel stelt het kabinet twee extra voorwaarden. ''Ten eerste zal nu ook gekeken worden naar de daadwerkelijke kans op realisatie binnen de gestelde periode vóór 1 juli 2010."
"Ten tweede wordt nu ook meegewogen of het project extra werkgelegenheid met zich meebrengt door spin-off, bijvoorbeeld doordat met de woningbouw ook winkels of een parkeergarage worden gebouwd.''
Probleem is natuurlijk dat vrijwel iedereen in de regering, van ministers tot kamerleden, last hebben van belangenverstrengeling. Ze hebben zelf ver bovenmodale salarissen, met ongetwijfeld een bijpassende hoge hypotheek. En ze willen zichzelf natuurlijk niet in de vingers snijden, pas als ze zichzelf compenseren (net als bij de bijtelling voor dienstauto's...) zullen ze de HRA willen afschaffen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De staat geeft HRA dus het lijkt me dat de staat alle recht heeft om eisen te stellen aan hypotheken
Dus:quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:06 schreef Zero2Nine het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ring-woningbouw.html
[..]
Een goed idee?
De politiek in ons land is 'corrupt as hell', allemaal hebben ze wel wat persoonlijke belangen bij hoge prijzen. Gelukkig houd deze situatie geen stand, maar we moeten voorkomen dat publiek geld verder afvloeit in de zakken van de criminelen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar dat er alles aan gedaan wordt om de prijzen hoog te houden, terwijl lage prijzen veel gunstiger zijn voor het land.
Wat noem jij "ellende met de prijzen"? Begrijp ik goed dat je lage prijzen (die wel al 25 jaar niet meer hebben) "ellende" noemt?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:
Ik denk dat de ellende met de huizenprijzen wel weer voorbij is. ... Dit zal de prijzen weer aanjagen.
En nog meer hoogopgeleide jongeren die het land ontvluchtenquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:.
Dit zal de prijzen weer aanjagen.
Nou vooruit, de gepercipieerde waarde en ellende dan. Ikzelf huur dus van mij mag alles morgen halveren. Ik vind 200K+ voor een paar bakstenen en een postzegel grond absurd. Dat neemt echter niet weg dat ik verdere prijsstijgingen verwacht die boven de inflatie zullen liggen..quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat noem jij "ellende met de prijzen"? Begrijp ik goed dat je lage prijzen (die wel al 25 jaar niet meer hebben) "ellende" noemt?
Ik den het niet, lonen stijgen niet , sterker nog, het netto te besteden zal fors afnemenquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nou vooruit, de gepercipieerde waarde en ellende dan. Ikzelf huur dus van mij mag alles morgen halveren. Ik vind 200K+ voor een paar bakstenen en een postzegel grond absurd. Dat neemt echter niet weg dat ik verdere prijsstijgingen verwacht die boven de inflatie zullen liggen..
Er is helemaal geen grond schaarste, er is een schaarste aan politici die de ballen hebben om wat aan het grondbeleid te doen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:
Ik denk dat de ellende met de huizenprijzen wel weer voorbij is. Op lange termijn hebben we een groeiende bevolking (zolang Wilders niet aan de macht komt en de massaimmigratie stopt) en een beperkt grondaanbod. Combineer dat met het feit dat er momenteel weinig wordt gebouwd en dan concludeer ik dat er zo weer schaarste wordt gecreëerd. Dit zal de prijzen weer aanjagen.
Tot op heden neemt de koopkracht nog steeds toequote:Op zaterdag 5 september 2009 13:10 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik den het niet, lonen stijgen niet , sterker nog, het netto te besteden zal fors afnemen
dus de payability zal fors dalen
Banken willen geen tijdelijke contracten en geen acht keer het jaarinkomen meer
En er zal wel weer gebouwd worden , de speculatieve grondprijs past zich aan naar de markt
Koopkracht neemt toe omdat alles goedkoper wordt , (behalve de overheidsbelastingen), niet omdat we netto meer krijgen, tenminste ik nietquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tot op heden neemt de koopkracht nog steeds toe
Maar ja, eens zal hij gaan dalen
Je begrijpt het begrip koopkacht niet dusquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Koopkracht neemt toe omdat alles goedkoper wordt , (behalve de overheidsbelastingen), niet omdat we netto meer krijgen, tenminste ik niet
Het grappige is dat dit nieuwbouwproject voorheen: "buitenplaats veluwemeer" was mislukt projectquote:BiddinghuizenNieuw bungalowpark van Landal 01-09-2009
Landal GreenParks bouwt een een nieuw bungalowpark bij Biddinghuizen. Er komen in totaal 200 villa's en 150 appartementen.
De bezoekers kunnen gebruik maken van een jachthaven, een binnenzwembad en een overdekt speelparadijs voor kinderen. Hoeveel arbeidsplaatsen het nieuwe park gaat opleveren, is nog niet bekend.
Volgens Landal zal het park vanaf juli 2010 open zijn.
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |