abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:45:59 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72429295
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Jawel, dat blijft , daar heeft de politiek niets mee te doen en zal dat ook niet willen, dit is geen communisme
De politiek kan prima besluiten het aflossen van schulden aan te moedigen door de HRA voor niet-aflossers in te perken... Daar is niks communistisch aan.
censuur :O
pi_72429347
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De politiek kan prima besluiten het aflossen van schulden aan te moedigen door de HRA voor niet-aflossers in te perken... Daar is niks communistisch aan.
Dat is toch niet te doen joh

Beter de bijtelling fors omhoog en dan tzt afschaffen die onzin
pi_72429431
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:13 schreef dvr het volgende:
Amersfoort lijkt me in dit geval niet zo representatief.. er zijn vernietigende TV-programma's geweest over Vathorst en de ziekmakende balansventilatie die in de woningen daar gebruikt wordt. Iemand die dat gezien heeft zal er niet willen wonen.
klopt..Echter Amersfoort is niet de enige.
pi_72429452
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Behalve als je nationale hypotheek garantie hebt.
Dan blijf je bij gedwongen verkoop niet zitten met een restschuld.
Jawel...

Wanneer de geldnemer de lening niet meer kan betalen, wordt de geldgever door het fonds betaald. De geldnemer is daarmee niet uit de problemen; deze is nog steeds aansprakelijk, alleen heeft nu te maken met de Stichting als schuldeiser. Wanneer de reden van "verplichte verkoop" met een restschuld echtscheiding, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid is en de geldnemers hebben gezorgd voor het beperken van het verlies, kan de stichting de schuld kwijtschelden.
pi_72429608
In Belgie bestaan geen aflossingvrije hypotheken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72429619
HRA alleen voor linaire hypotheken en annuiteiten hypotheken.

Huizen krijgen een realistische prijs. Mensen lossen af en je stopt voor een groot deel het spekken van verzekeraars, banken, projectontwikkelaars etc.
pi_72430086
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:58 schreef Fck-er het volgende:

Huizen krijgen een realistische prijs. Mensen lossen af en je stopt voor een groot deel het spekken van verzekeraars, banken, projectontwikkelaars etc.
Dit lijkt mij op de lange termijn verstandig. En inderdaad niet de spaarhypotheek want daar wordt alleen de bank beter van.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_72430180
De staat geeft HRA dus het lijkt me dat de staat alle recht heeft om eisen te stellen aan hypotheken

Door eisen te stellen aan hypotheken kun je ondanks dat gedwongen verkopen niet echt een probleem is, die beperken en de huizenmarkt betaalbaar houden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72430323
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:58 schreef Fck-er het volgende:

Helemaal geen aftrek en subsidie meer

Dus de bijtelling fors omhoog, dat is beter dan HRA afschaffen

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 04-09-2009 13:40:40 ]
pi_72430760
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:51 schreef Fck-er het volgende:

[..]

Jawel...

Wanneer de geldnemer de lening niet meer kan betalen, wordt de geldgever door het fonds betaald. De geldnemer is daarmee niet uit de problemen; deze is nog steeds aansprakelijk, alleen heeft nu te maken met de Stichting als schuldeiser. Wanneer de reden van "verplichte verkoop" met een restschuld echtscheiding, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid is en de geldnemers hebben gezorgd voor het beperken van het verlies, kan de stichting de schuld kwijtschelden.

Als gevolg van de crisis je baan verliezen en daardoor je huis moeten verkopen is daardoor gedekt. Als je dan voor een marktconforme prijs je huis verkoopt (-50% bijvoorbeeld) dan kan je redelijkerwijs hard maken dat je de schuld beperkt hebt.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:06:17 #136
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72456085
http://www.nu.nl/economie(...)ring-woningbouw.html
quote:
DEN HAAG - Het kabinet trekt opnieuw geld uit voor de stimulering van de woningbouw, nu 150 miljoen euro.
© ANP

Gemeenten kunnen van 1 oktober tot 1 november aanstaande subsidieaanvragen indienen voor projecten die zijn vertraagd of stilgevallen door de economische crisis.

Voor deze tweede tranche in de stimuleringsmaatregel stelt het kabinet twee extra voorwaarden. ''Ten eerste zal nu ook gekeken worden naar de daadwerkelijke kans op realisatie binnen de gestelde periode vóór 1 juli 2010."

"Ten tweede wordt nu ook meegewogen of het project extra werkgelegenheid met zich meebrengt door spin-off, bijvoorbeeld doordat met de woningbouw ook winkels of een parkeergarage worden gebouwd.''
Een goed idee?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:12:04 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72456206
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De staat geeft HRA dus het lijkt me dat de staat alle recht heeft om eisen te stellen aan hypotheken
Probleem is natuurlijk dat vrijwel iedereen in de regering, van ministers tot kamerleden, last hebben van belangenverstrengeling. Ze hebben zelf ver bovenmodale salarissen, met ongetwijfeld een bijpassende hoge hypotheek. En ze willen zichzelf natuurlijk niet in de vingers snijden, pas als ze zichzelf compenseren (net als bij de bijtelling voor dienstauto's...) zullen ze de HRA willen afschaffen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:14:03 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72456238
quote:
Dus:
Nieuwbouwhuis kost 250.000 euro. Hiervan is zo'n 55% bedoeld voor de grond, m.a.w. het kleine stukje zand. De overheid geeft een paar euro subsidie, i.p.v. het daadwerkelijke probleem aan te pakken?
Grondprijzen kunnen prima zakken naar 10.000 euro per huis, dan nog gaat de prijs van landbouwgrond meerdere keren over de kop.
Raar dat er alles aan gedaan wordt om de prijzen hoog te houden, terwijl lage prijzen veel gunstiger zijn voor het land.
pi_72456886
Lage prijzen zijn gunstig voor het land, niet voor de babyboom.
pi_72456945
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:

Raar dat er alles aan gedaan wordt om de prijzen hoog te houden, terwijl lage prijzen veel gunstiger zijn voor het land.
De politiek in ons land is 'corrupt as hell', allemaal hebben ze wel wat persoonlijke belangen bij hoge prijzen. Gelukkig houd deze situatie geen stand, maar we moeten voorkomen dat publiek geld verder afvloeit in de zakken van de criminelen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:01:50 #141
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72457083
Ik denk dat de ellende met de huizenprijzen wel weer voorbij is. Op lange termijn hebben we een groeiende bevolking (zolang Wilders niet aan de macht komt en de massaimmigratie stopt) en een beperkt grondaanbod. Combineer dat met het feit dat er momenteel weinig wordt gebouwd en dan concludeer ik dat er zo weer schaarste wordt gecreëerd. Dit zal de prijzen weer aanjagen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:45:21 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72458073
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:
Ik denk dat de ellende met de huizenprijzen wel weer voorbij is. ... Dit zal de prijzen weer aanjagen.
Wat noem jij "ellende met de prijzen"? Begrijp ik goed dat je lage prijzen (die wel al 25 jaar niet meer hebben) "ellende" noemt?
Zeg hetzelfde eens over de prijs van je dagelijkse boodschappen, en realiseer je dan hoe raar het klinkt...
pi_72458107
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:.
Dit zal de prijzen weer aanjagen.
En nog meer hoogopgeleide jongeren die het land ontvluchten
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:01:58 #144
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72458482
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat noem jij "ellende met de prijzen"? Begrijp ik goed dat je lage prijzen (die wel al 25 jaar niet meer hebben) "ellende" noemt?
Nou vooruit, de gepercipieerde waarde en ellende dan. Ikzelf huur dus van mij mag alles morgen halveren. Ik vind 200K+ voor een paar bakstenen en een postzegel grond absurd. Dat neemt echter niet weg dat ik verdere prijsstijgingen verwacht die boven de inflatie zullen liggen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_72458663
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou vooruit, de gepercipieerde waarde en ellende dan. Ikzelf huur dus van mij mag alles morgen halveren. Ik vind 200K+ voor een paar bakstenen en een postzegel grond absurd. Dat neemt echter niet weg dat ik verdere prijsstijgingen verwacht die boven de inflatie zullen liggen..
Ik den het niet, lonen stijgen niet , sterker nog, het netto te besteden zal fors afnemen
dus de payability zal fors dalen
Banken willen geen tijdelijke contracten en geen acht keer het jaarinkomen meer
Eigen geld hebben starters niet en de ouders zijn ook banger geworden om zoonlief de opbrengst van een tweede hypotheek op het eigen huis te gunnen, of krijgen van de bank geen toestemming

En er zal wel weer gebouwd worden , de speculatieve grondprijs past zich aan naar de markt
pi_72458740
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:01 schreef Napalm het volgende:
Ik denk dat de ellende met de huizenprijzen wel weer voorbij is. Op lange termijn hebben we een groeiende bevolking (zolang Wilders niet aan de macht komt en de massaimmigratie stopt) en een beperkt grondaanbod. Combineer dat met het feit dat er momenteel weinig wordt gebouwd en dan concludeer ik dat er zo weer schaarste wordt gecreëerd. Dit zal de prijzen weer aanjagen.
Er is helemaal geen grond schaarste, er is een schaarste aan politici die de ballen hebben om wat aan het grondbeleid te doen.
I'll sing you a lullaby.
pi_72458766
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik den het niet, lonen stijgen niet , sterker nog, het netto te besteden zal fors afnemen
dus de payability zal fors dalen
Banken willen geen tijdelijke contracten en geen acht keer het jaarinkomen meer

En er zal wel weer gebouwd worden , de speculatieve grondprijs past zich aan naar de markt

Tot op heden neemt de koopkracht nog steeds toe

Maar ja, eens zal hij gaan dalen
pi_72458816
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tot op heden neemt de koopkracht nog steeds toe

Maar ja, eens zal hij gaan dalen
Koopkracht neemt toe omdat alles goedkoper wordt , (behalve de overheidsbelastingen), niet omdat we netto meer krijgen, tenminste ik niet

Als je ontslagen wordt, dan ga je met je overuren die je eerst had, zo naar 70% van het oude netto
pi_72458860
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Koopkracht neemt toe omdat alles goedkoper wordt , (behalve de overheidsbelastingen), niet omdat we netto meer krijgen, tenminste ik niet
Je begrijpt het begrip koopkacht niet dus
pi_72458993
quote:
BiddinghuizenNieuw bungalowpark van Landal 01-09-2009
Landal GreenParks bouwt een een nieuw bungalowpark bij Biddinghuizen. Er komen in totaal 200 villa's en 150 appartementen.

De bezoekers kunnen gebruik maken van een jachthaven, een binnenzwembad en een overdekt speelparadijs voor kinderen. Hoeveel arbeidsplaatsen het nieuwe park gaat opleveren, is nog niet bekend.

Volgens Landal zal het park vanaf juli 2010 open zijn.

bron
Het grappige is dat dit nieuwbouwproject voorheen: "buitenplaats veluwemeer" was mislukt project

De vakantie huisjes moesten minstens 320k gaan kosten en je mocht er niet eens permanent wonen
En voor die 320k zat je dan lekker pal achter de dijk de hele zomer muggen weg te houden van je terras
Nu kun je daar dus zometeen bij Landal voor minder geld in deeltijd gaan doen

Dit project loopt al minstens 5 jaar en ik geloof dat er in al die tijd 1 huisje verkocht is, want de term villa betekend nl. alleen maar dat het vrijstaande huisjes zijn. Dit project is opgestart in de tijd dat het de projectontwikkelaars volkomen naar het hoofd gestegen was, hopelijk gaan ze allemaal failliet de komende tijden
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')