Dat is ook de reden dat velen na de studie afnokken, huisvesting is te duur en de belastingen zijn te hoog omdat de overheid zo nodig de opgeblazen woningmarkt moet beschermenquote:Op woensdag 2 september 2009 23:03 schreef Fastmatti het volgende:
Of dat jaarcontracten niet verlengd worden, het is echt fijn als starter. Voor mij reden om direct te beginnen met over de grens te kijken, eigenlijk wilde ik er nog een paar jaar mee wachten.
Ik heb de indruk dat er meer geld gaat naar handhaving van steeds meer zinloze regels. Studiecommissies, projectgroepen etc, kortom de eindeloze vergadercultuur en nieuwe overbodige regels implenteren.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:13 schreef henkway het volgende:
en de belastingen zijn te hoog omdat de overheid zo nodig de opgeblazen woningmarkt moet beschermen
In Belgie zijn de prijzen voor het eerst in dertig jaar gedaald.quote:Op donderdag 3 september 2009 02:03 schreef Bankfurt het volgende:
Na een snelle blik in Vlaanderen (tussen Antwerpen en Maastricht) schrok ik toch wel van het ENORME aanbod aan huizen te koop op dit moment bij onze zuiderburen..
Was / is daar ook een huizen bubble dan? Ik dacht dat huizen vooral in NL overprijsd waren.quote:Op donderdag 3 september 2009 02:03 schreef Bankfurt het volgende:
Na een snelle blik in Vlaanderen (tussen Antwerpen en Maastricht) schrok ik toch wel van het ENORME aanbod aan huizen te koop op dit moment bij onze zuiderburen..
Dacht dat Belgie iig goedkoper was ja, vandaar al die Nederlandse vluchtelingen vlak over de grens. Maar ook daar kunnen ze natuurlijk relatief (te) veel zijn gestegen. Belastingontduikende Nederlanders hebben daar een bubble gecreëerdquote:Op donderdag 3 september 2009 10:01 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Was / is daar ook een huizen bubble dan? Ik dacht dat huizen vooral in NL overprijsd waren.
Mensen die 10 jaar in Belgie willen wonen nadat ze hun bedrijf overgedaan hebben zorgen inderdaad voor een huizen bubble :´) Het is uberhaubt ook geen belastingontduiking, maar het klinkt zo lekkerquote:Op donderdag 3 september 2009 10:53 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dacht dat Belgie iig goedkoper was ja, vandaar al die Nederlandse vluchtelingen vlak over de grens. Maar ook daar kunnen ze natuurlijk relatief (te) veel zijn gestegen. Belastingontduikende Nederlanders hebben daar een bubble gecreëerd
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 2 september 2009 21:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch is de vastgoedzeepbel een heel reeël iets.
"Er is geen vuiltje aan de lucht", hoe harder mensen dat gaan roepen hoe meer zorgen je je moet maken
Klopt. Het gehele fiscale stelsel zou wat dat betreft wel eens uitgedund mogen worden. Maar hey, degenen die zichzelf er mee aan het werk houden zijn ook degenen die het besluit zouden moeten nemen dat ze dan zelf werkloos zijn...quote:Op woensdag 2 september 2009 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als ik die zin zo lees is het eigenlijk best wel absurd, aftrek en bijtelling, overdrachtsbelasting.
3 volslagen overbodige dingen die alleen groot aantal ambtenaren aan het werk houden.
Verbaasd me niks, half Brasschaat staat te koop.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In Belgie zijn de prijzen voor het eerst in dertig jaar gedaald.
Feitelijk is dat de afgelopen 10 jaar al uitgebreid gedaan. Er zijn veel minder aftrekposten en rare regelingetjes dan vroeger. Alleen al het verdwijnen van de aftrekbaarheid van consumptief krediet, en de spielerei met film- en scheeps-C.V.'s moeten bij de belastingdienst honderden manjaren schelen. Al is daar de uitvoering van de toeslagen (zorg, huur etc) bijgekomen, maar dat is dan bij andere instanties weer verdwenen.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Klopt. Het gehele fiscale stelsel zou wat dat betreft wel eens uitgedund mogen worden.
bron rtv utrechtquote:donderdag 3 september 2009 19:17 uur
Grote leegstand dreigt in Vathorst
AMERSFOORT - De recessie op de woningmarkt komt in Amersfoort erg hard aan. Dat blijkt uit cijfers van het ontwikkelingsbedrijf Vathorst.
Amersfoort kent een afzetdaling in de nieuwbouw van zeventig procent. Landelijk is dat vijftig procent. En dat terwijl het bestaande aanbod van koopwoningen is gestegen met 28%.
Verder zijn de prijzen gedaald met bijna zes procent en staan huizen in de verkoop vaak maanden in de etalage. Door de recessie heeft Amersfoort besloten 22 miljoen euro te bezuinigen in Vathorst. Vooral de Venetiaanse wijk wordt versoberd.
Het is ook belachelijk hoeveel daar word bij gebouwd, als ze zo doorgaan ligt Nijkerk vast aan Amersfoort. Overigens ga eens kijken naar de gigantische hoeveelheden bedrijfs en kantoorruimte die er leeg staat in Amersfoort.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:52 schreef Fck-er het volgende:
[..]
bron rtv utrecht
bovenstaand bericht zegt genoeg. Er gaan nog harde klappen vallen
Eigenlijk probeert Amersfoort dus een gezonde markt te creërenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk hoeveel daar word bij gebouwd, als ze zo doorgaan ligt Nijkerk vast aan Amersfoort. Overigens ga eens kijken naar de gigantische hoeveelheden bedrijfs en kantoorruimte die er leeg staat in Amersfoort.
In mijn dorp staan ook genoeg vers afgebouwde huizen leeg en de prijzen daarvan zijn al 10% gedaald, de prijzen van nieuwbouwprojecten zijn ook al flink aan het dalen. Je kan al een rijtjeshuis kopen vanaf 160k v.o.n. Twee-onder-een-kap vanaf 180k v.o.n. Nog even wachten en die laatste kost 150k v.o.n.
Steek je kop maar nog dieper in het zand.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, een midengrote stad is inderdaad veelzeggend over de landelijke huizenmarkt
Hulde voor Amersfoortquote:Op donderdag 3 september 2009 21:20 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eigenlijk probeert Amersfoort dus een gezonde markt te creëren
Het hoeft niets te zeggen over de landelijke huizenmarkt, maar Amersfoort ligt aan de rand van de randstad en is geen dorpje in de kop van Groningen. Dus volgens mij mag je hier wel enige waarde aan hechten.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, een midengrote stad is inderdaad veelzeggend over de landelijke huizenmarkt
Kantoorleegstand is zelfs een probleem van voor de crisis. Daar was al eens een interessante reportage over.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk hoeveel daar word bij gebouwd, als ze zo doorgaan ligt Nijkerk vast aan Amersfoort. Overigens ga eens kijken naar de gigantische hoeveelheden bedrijfs en kantoorruimte die er leeg staat in Amersfoort.
In mijn dorp staan ook genoeg vers afgebouwde huizen leeg en de prijzen daarvan zijn al 10% gedaald, de prijzen van nieuwbouwprojecten zijn ook al flink aan het dalen. Je kan al een rijtjeshuis kopen vanaf 160k v.o.n. Twee-onder-een-kap vanaf 180k v.o.n. Nog even wachten en die laatste kost 150k v.o.n.
We vinden de woningmarkt hier zo normaal, dat we de gezonde kantorenmarkt als abnormaal zienquote:Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Kantoorleegstand is zelfs een probleem van voor de crisis. Daar was al eens een interessante reportage over.
Dat mag je zelf bepalen natuurlijk maar het is als een waarheid te gebruiken is ook zo overdrevenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het hoeft niets te zeggen over de landelijke huizenmarkt, maar Amersfoort ligt aan de rand van de randstad en is geen dorpje in de kop van Groningen. Dus volgens mij mag je hier wel enige waarde aan hechten.
Klopt, want de woningmarkt is hier een totaal gezonde markt die vooral niet in de problemen zit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat mag je zelf bepalen natuurlijk maar het is als een waarheid te gebruiken is ook zo overdreven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |