quote:Op woensdag 2 september 2009 12:36 schreef Exoteria het volgende:
[..]
de wesp was onderweg naar mijn "nest"
Zijn wij anders niet gewoon precies hetzelfde? Of heb je ooit gepraat met de wespen, dat ze je dit hebben verteld? Volgens mij hebben de wespen net zoveel bewustzijn als ons, echter hebben ze andere mogelijkheden om te communiceren. Zou hier iig nog geen conclusie aan durven verbinden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jullie missen allebei het slaghout > een wesp heeft geen bewustzijn, geen besef van ik. Hij dient enkel het collectief, het "nest".
Instinctief handelen, dat is het enige waar een wesp toe in staat is.
En, sad but true, dat maakt een wesp in bepaalde opzichten beter dan wij zelf zijn
Eerst de prik, dan de bult?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:36 schreef Exoteria het volgende:
[..]
de wesp was onderweg naar mijn "nest"
Er zijn verscheidene test geweest (met heel veel dieren waaronder wespen bijvoorbeeld) waaruit moet blijken of zij een bewustzijn hebben, een besef van de "ik" en de gevolgen van zijn daden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zijn wij anders niet gewoon precies hetzelfde? Of heb je ooit gepraat met de wespen, dat ze je dit hebben verteld? Volgens mij hebben de wespen net zoveel bewustzijn als ons, echter hebben ze andere mogelijkheden om te communiceren. Zou hier iig nog geen conclusie aan durven verbinden.
Dit zorgt er uiteraard voor dat ze een goed zelfvertrouwen hebben. Daarom denk ik dan ook dat wij misschien wel eens ondergeschikt zijn aan de wespen, omdat wij teveel vragen stellen. Die apen waar jij het over hebt, doen dat ook waarschijnlijk, dat teveel vragen stellen. Oftewel ze zijn uit hun balans gehaald, net zoals wij vaak niet helemaal in balans zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er zijn verscheidene test geweest (met heel veel dieren waaronder wespen bijvoorbeeld) waaruit moet blijken of zij een bewustzijn hebben, een besef van de "ik" en de gevolgen van zijn daden.
Bepaalde apensoorten hebben dat bijvoorbeeld wel, en geloof dat varkens dat ook hadden (weet het niet zeker mee) maar andere dieren hebben dat niet.
Puur instinct-driven en dat is zowel hun sterke als hun zwakke kant.
1 onderdeel was herkenning in een spiegel. Er waren meer tests maar die van de spiegel is vrij essentieel geloof ik.
quote:Op woensdag 2 september 2009 12:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Eerst de prik, dan de bult?
Als je jezelf niet hoeft te zien, omdat je erop vertrouwt dat goed zit. Dan ga je hier toch niet naar kijken? Of hebben ze aan de wesp gevragen of hij zichzelf zag. Mijn idee is dan ook dat het de wesp niet boeit, omdat het nutteloze informatie is.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:48 schreef Dragorius het volgende:
Die spiegeltest heeft niets met uiterlijk te maken en zelfvertrouwen maar het herkennen van de "ik" als individu, het dus kunnen spiegelen (sorry) van je eigen ik aan het beeld dat je ziet.
Jup, en mijn nuchtere idee hierover is dat wij denken dat we meer nodig hebben om te overleven, dan dat we eigenlijk nodig hebben.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:55 schreef nokwanda het volgende:
Overigens lijkt het me onzinnig om te stellen dat de ene soort intelligenter of beter is dan de andere soort. Het ligt aan de soort en aan wat die soort nodig heeft om te overleven. Wij als mens bepalen maar even wat intelligent of beter is en dat is onterecht. We vergelijken appels met peren.
quote:Op woensdag 2 september 2009 12:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]Dat is meestal het geval. Ik hou nu mijn hart vast voor Exoteria's vijfde spruit.
De dieren begonnen vaak te communiceren naar zichzelf, alsof ze dus een ander tegenkwamen. En vanwege de spiegelreactie raakten ze gefrustreerd. Dat toont aan dat ze dus zichzelf niet herkennen (er hangt een hele theorie achter btwquote:Op woensdag 2 september 2009 12:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je jezelf niet hoeft te zien, omdat je erop vertrouwt dat goed zit. Dan ga je hier toch niet naar kijken? Of hebben ze aan de wesp gevragen of hij zichzelf zag. Mijn idee is dan ook dat het de wesp niet boeit, omdat het nutteloze informatie is.
Dat zou de oplossing zijn van de meeste, zo niet, alle problemen.quote:Ik kan me overigens niet voorstellen hoe krachtig wij zouden zijn, als we op deze manier gingen samenwerken.
Nijmegen was toch reserve limbo land?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:29 schreef Oversight het volgende:
[..]
wordt je dan meer, of juist minder reserve-belg ?
Een man met een goed zelfvertrouwen zal dan ook niet iedereen die hij tegenkomt aanspreken, alleen als dat zijn doel is. Hij weet wat hij kan, en wat hij moet doen. Oftewel dat spiegelbeeld is onbelangrijk. Dat is meer mijn punt eigenlijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De dieren begonnen vaak te communiceren naar zichzelf, alsof ze dus een ander tegenkwamen. En vanwege de spiegelreactie raakten ze gefrustreerd. Dat toont aan dat ze dus zichzelf niet herkennen (er hangt een hele theorie achter btwen dit was niet de enige proef)
Ik snap wat je bedoelt maar het gaat hier in die tests om het herkennen van de "ik" oftewel het zelfbewustzijnquote:Op woensdag 2 september 2009 13:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Een man met een goed zelfvertrouwen zal dan ook niet iedereen die hij tegenkomt aanspreken, alleen als dat zijn doel is. Hij weet wat hij kan, en wat hij moet doen. Oftewel dat spiegelbeeld is onbelangrijk. Dat is meer mijn punt eigenlijk.
Oef ja... welke dieren stonden ook al weer op die lijst. Zo uit mijn kop zijn dat mensapen, olifanten (maar dat weet ik niet zeker), varkens zou ook goed kunnen, veel dolfijnen en walvissen, en als laatste eksters en een paar andere vogels uit die groep. Maar wiki weet dat vast beter dan ikquote:Op woensdag 2 september 2009 12:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er zijn verscheidene test geweest (met heel veel dieren waaronder wespen bijvoorbeeld) waaruit moet blijken of zij een bewustzijn hebben, een besef van de "ik" en de gevolgen van zijn daden.
Bepaalde apensoorten hebben dat bijvoorbeeld wel, en geloof dat varkens dat ook hadden (weet het niet zeker mee) maar andere dieren hebben dat niet.
Puur instinct-driven en dat is zowel hun sterke als hun zwakke kant.
1 onderdeel was herkenning in een spiegel. Er waren meer tests maar die van de spiegel is vrij essentieel geloof ik.
van de man waarschijnlijkquote:Op woensdag 2 september 2009 13:54 schreef nokwanda het volgende:
Varkens bleken in die testen ovr meer creativiteit en zelfherkenning te beschikken dan mensapen. De soort intelligentie van varkens ligt zo ongeveer het dichtst bij die van de mens.
Orca's scoren ook erg hoog. Die vertonen bijvoorbeeld ook veel tekenen van cultuur.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:54 schreef nokwanda het volgende:
Varkens bleken in die testen ovr meer creativiteit en zelfherkenning te beschikken dan mensapen. De soort intelligentie van varkens ligt zo ongeveer het dichtst bij die van de mens.
??quote:Op woensdag 2 september 2009 21:35 schreef Oversight het volgende:
[..]
WTF,.. precies hetzelfde als gisteren om deze tijd...
niks live dus...
Daar staan inderdaad elke avond djs te draaien, en het is mij niet bekend dat het niet live is.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar staan inderdaad elke avond djs te draaien, en het is mij niet bekend dat het niet live is.
Vind je het klinken?
Sorry, er was een volksopstand en de mannen in het zwart en in het roze waren al bezet.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:59 schreef Oversight het volgende:volgens mij slapen de blauwen....
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Sorry, er was een volksopstand en de mannen in het zwart en in het roze waren al bezet.
Je weet dat ik nooit slaap...denk terug aan de Catalapsean Nodequote:Op woensdag 2 september 2009 22:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
damn, dacht dat je al sliep...
Slapen ze alle 4 nu? en voelen ze zich wat beter?quote:Op woensdag 2 september 2009 22:06 schreef Oversight het volgende:of de kinderen in bad doen of zo...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Slapen ze alle 4 nu? en voelen ze zich wat beter?
Zielugquote:Op woensdag 2 september 2009 22:16 schreef Oversight het volgende:
[..]
2 slapen, 1 hangt aan een tepel, en 1 roept pappa, en spuugt al de hele dag alles wat je erin probeert te stoppen, en meer....
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zielug
pas je wel op voor uitdroging? vast welen denk je ook nog wel aan jezelf?
![]()
Mijjn huis,wat doe jequote:Op donderdag 3 september 2009 00:29 schreef ATuin-hek het volgende:
*kuch hoest rochel*
Even de roet en koolmonoxide uit m'n longen hoesten. Fikkie stoken blijft mooi
En waarom maak je de aanname dat ik geen bed-beestje ben?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:38 schreef ATuin-hek het volgende:
Het was eigenlijk het bed van een huisgenoot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |