In de kleedkamer?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:28 schreef ralfseltje het volgende:
Hey volgens mij heb ik jou gezien in Vera op de Kemenade paar maandjes terug? Was toen aangenaam verrast
Mja daarboven, trap op en dan rechtdoor, aan de kant van de straat. Meer een vergader/hangruimtequote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 12:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Lekker bezig Prep/Spaceman/Tim
Absoluut niet. Inmiddels heb ik mijn plaat helemaal opgenomen en ik heb nog nooit iemand van Excelsior in de studio gezien. Behalve Frans Hagenaars, maar die heeft ons totaal geen richting opgestuurd en alleen creatief meegedacht en ons opgenomen. Het is juist zo dat ze mij helemaal laten gaan met wat ik doe. Ik denk niet dat je bij een andere platenmaatschappij zo vrijgelaten wordt. Ik ben heel blij met ze!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:06 schreef ralfseltje het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: Excelsior is in best veel kringen niet echt populair, hoor vaak dat veel bands op het label hetzelfde klinken, de 'Excelsior-sound' ofzo. Ben jij daar niet ook bang voor, dat je muziek (mede door Excelsior) in dezelfde hoek wordt geplaatst, of, nog erger, dat je muziek door je label een bepaalde kant op wordt geduwd?
En Jeroen Kleijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Absoluut niet. Inmiddels heb ik mijn plaat helemaal opgenomen en ik heb nog nooit iemand van Excelsior in de studio gezien. Behalve Frans Hagenaars...
Heb je toevallig nog meer informatie over nieuw nederlands talent op Noorderslag?quote:
Ik voorspel dat ook Waylon, Go Back to the Zoo, Rigby en zelfs Moke zullen aantreden. Of ehhh...check gewoon de Noorderslag-sitequote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:00 schreef tberkhoudt het volgende:
[..]
Heb je toevallig nog meer informatie over nieuw nederlands talent op Noorderslag?
Heb je al een cover laten maken? Het komt er nu wel heel snel aan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:52 schreef Mr.Spaceman het volgende:
CD release party: http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/TIM-KNOL.htm
quote:09/01/10 Tim in Joure De Stam NL
Time: 3:30pm. TRY OUT (let op: aanvang stipt 16.00)
09/01/10 Tim in Tilburg Cul de Sac NL
Time: 8:00pm. TRY OUT
Joure is op zich goed bereikbaar, een dik uur van Amsterdam, maar hoever Tilburg daarvandaan is weet ik niet. Plus het is een zaterdag dus weinig files.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef cafca het volgende:
Dit vind ik trouwens best een strakke planning:
[..]
Zou wel leuk zijn als we die kunnen bestellen bij hem. Heb immers ooit nog een naam voor hem bedacht hier op FOK! Kan een leuke triviavraag worden als ie over tien jaar zeer bekend is.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef bigshadow het volgende:
Krijgen we een gesigneerde plaat thuis gestuurd??
Ja: "Noem alle 12 namen waaronder Tim Knol op Fok! gepost heeft"quote:Op woensdag 23 december 2009 16:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als we die kunnen bestellen bij hem. Heb immers ooit nog een naam voor hem bedacht hier op FOK! Kan een leuke triviavraag worden als ie over tien jaar zeer bekend is.
Is een foutjequote:Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef cafca het volgende:
Dit vind ik trouwens best een strakke planning:
[..]
Lijkt me logischerquote:Op woensdag 23 december 2009 20:29 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Is een foutje
We doen Joure en Emmeloord op een dag![]()
Heb het aangepast op de site
Wanneer, wanneer, wanneer!!!!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hij moet nog in de luisterpaal komen!
Gaat goed met je publiciteit zeg!quote:
Is dat nog ergens terug te luisteren?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:40 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Morgen tussen 8 en 9 in de ochtendshow van Giel Beelen! Met de band..
Hoe en waar?quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:19 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb de CD al geluisterd!
Vond vooral de eerste helft erg aangenaam, aan het einde werd het wat minder spannend en ging het maar een beetje door.
Mijn conclusie: aangename CD.
Gewoon, hier, bij mij thuis. En in de CD-speler.quote:
Maar hij komt pas de 25ste uit!quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Gewoon, hier, bij mij thuis. En in de CD-speler.
Connecties natuurlijk. Die zo lief zijn een illegale kopie te maken.quote:
Ik wil ook een gesigneerde CD+LP, maar ik vind het in totaal met de verzendkosten best een bedrag...quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:52 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Connecties natuurlijk. Die zo lief zijn een illegale kopie te maken.
Maar..... ik ga natuurlijk wel een gesigneerd exemplaar als 'ie echt uit is, zo ben ik ook wel weer.
Wow.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:03 schreef guitarist het volgende:
Ah, een eigen topic!
Album is al besteld.
Was mooi vanmorgen bij Giel!!!
http://tinyurl.com/yg35e8n
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:03 schreef guitarist het volgende:
Ah, een eigen topic!
Album is al besteld.
Was mooi vanmorgen bij Giel!!!
http://tinyurl.com/yg35e8n
De drummert in elk geval (dat is ook Fok!'s BeRightBack).quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zitten de jongens van BRB eigenlijk nog in de band?
Ik hoorde het ook. De naam kwam me al bekend voor, maar nu weet ik het weer. Die zit op FOK!quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:34 schreef schaap001 het volgende:
Giel promoot Tim as we speak ook nog even bij De Wereld Draait Doorachter z'n DJ-ding bij het intro-praatje
huppatee!
Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef methodmich het volgende:
"Broertje van Dennis van der Geest of kleinzoon van Anton Geesink, maar wel in staat gevoelige luisterliedjes te schrijven."
Oe, de herhaling even kijken, 't is alweer voorbij.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:08 schreef TUFKAL het volgende:
Nu op DWDD
Inderdaad. De vijf sterren moet je wel een beetje in perspectief zien. Welke platen zou hij nog meer 5 sterren gegeven hebben?quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://extra.volkskrant.nl/select/muziek/artikel.php?id=2956
Ik weet niet hoor. Niks ten nadele van Tim Knol, maar Menno en Gijsbert zijn soms wel wat enthousiaster dan nodig is als het om Excelsior releases gaat. Ik heb hem gehoord, en het luistert best prettig weg, maar 5 sterren?
Op de luisterpaal nu. Ik vind het een erg fijn plaatje.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:46 schreef _Flea_ het volgende:
Ben erg benieuwd naar het album. Optreden in DWDD klonk goed, maar helaas wat het maar 1 minuut.
Zal 'm vanavond eens gaan beluisteren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:51 schreef Neleos het volgende:
[..]
Op de luisterpaal nu. Ik vind het een erg fijn plaatje.
Het is ook eigenlijk geen recensie, maar eerder een (Excelsior) namedroppinglijstje. Inhoudelijk staat er nagenoeg niets over het album.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
http://extra.volkskrant.nl/select/muziek/artikel.php?id=2956
Ik weet niet hoor. Niks ten nadele van Tim Knol, maar Menno en Gijsbert zijn soms wel wat enthousiaster dan nodig is als het om Excelsior releases gaat. Ik heb hem gehoord, en het luistert best prettig weg, maar 5 sterren?
Ik heb zijn hand wel eens vastgehouden!!!quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:01 schreef bigshadow het volgende:
Ja kids, ik heb nog geinternet met TIM KNOL!
Toffe plaat, ruime voldoende maar 5 sterren is mij ook net iets te
OEH! NOOIT MEER WASSEN!quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb zijn hand wel eens vastgehouden!!!
Logisch, Anne Soldaat speelt op het album. Ook live tourt hij met hem...quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef Terreros85 het volgende:
Hele fijne plaat. De liedjes klinken aardig hetzelfde, maar dat is niet storend. Vijf sterren misschien iets teveel. Vier dan maar. Hij doet me denken aan Anne Soldaat. En dat is een goed teken!
http://www.nu.nl/cultuur/2167964/tim-knol---tim-knol-.htmlquote:Tim Knol - Tim Knol
Uitgegeven: 22 januari 2010 11:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2010 12:01
Na het optreden van Tim Knol in De Wereld Draait Door waarin Matthijs van Nieuwkerk hem met Neil Young vergeleek en en passant vergat dat Johan ook uit Hoorn kwam, heeft het twintigjarige talent weinig introductie meer nodig.
Wie hem de afgelopen jaren al niet ergens in een voorprogramma van onder andere Johan had gezien, kent de jongste Excelsiortelg nu van tv.
Na het uiteenvallen van The Squires begon Neil Young zijn lange internationale muzikale carrière samen met een stel andere getalenteerde twintigers, waaronder Stephen Stills, in Buffalo Springfield.
Dat was in 1966 en nu in 2010 is er een Nederlandse twintiger die dat geluid even komt oppoetsen. Net als bands als Wilco, The Jayhawks of het Nederlandse Daryll Ann grijpt Knol terug op rootsrock uit de jaren '60. En net als deze artiesten doet hij dat met een geheel eigen draai.
Zonnig
Het meeste doet Tim Knol nog denken aan The Jayhawks. Het warme, haast zonnige geluid, de wel gefabriceerde liedjes en de scheurende Gibson SG die daardoor heen knalt. Alles geeft je dat fijne melancholische gevoel dat je zoekt in muziek.
Daar speelt de ervaren begeleidingsband (onder andere Anne Soldaat en Jeroen Kleijn) natuurlijk een belangrijke rol in. Maar het is ook duidelijk dat Knol op zijn twintigste de rol van gezel binnen het Excelsiorgilde van de ambachtelijke liedjes allang ontgroeid is.
Houthakkersblouse
Op Tim Knol valt geen toon ongepast, staat geen nummer te veel. Het is het debuut waar je op je twintigste alleen van kan dromen. Goed, de muziek draagt een zwartwit geblokte bloes, maar een plaat mag ook gewoon goed zijn zonder te verrassen.
Er is goed in pa’s platencollectie gegraven en daar heeft Knol van al dat vinyl zijn eigen geluid gesmolten. Een geluid dat diep in de groef geperst mag worden.
Tim Knol zal niet de originaliteitprijs winnen, maar met zoveel kwaliteit gaat hij zeker hoge ogen gooien in 2010. Een boud statement, net halverwege januari, maar een dat met deze plaat moeilijk valt tegen te spreken.
9/10
© NU.nl/Tjeerd van Erve
Wij hebben hem ooit op Lowlands ontmoet en wat samen rondgehangen, zijn 1e keer en toen mocht hij nog niet eens een biertje kopen, hij was te jong.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb zijn hand wel eens vastgehouden!!!
Ah gatver ze spreken van een hypequote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.nrcnext.nl/blo(...)-knol-14-is-een-hit/
En SackBlab +1quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:49 schreef bigshadow het volgende:
Tim; 4 maart, gastenlijst 2 x Bigshadow!!
webfreak wil ookquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:49 schreef bigshadow het volgende:
Tim; 4 maart, gastenlijst 2 x Bigshadow!!
En ik ook!quote:
Ah, je bent dus tóch nog op Fok te vinden, ik had laatst al een keer in het alt.country-topic geschreven op de avond dat je in DWDD was, maar zag toen dat je onder je oude nick al een tijdje niet meer op Fok gereageerd had.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:11 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hallo!
Wat leuk dat het nieuws hier is opgepakt. Ik heb nu een nieuwe nickname, deze houd ik ook, haha.
Grtjes,
Tim
Een vriend waarmee ik in de Rotown was zei hetzelfdequote:Op donderdag 11 maart 2010 01:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Tim Knol gezien bij Opium, doet me denken aan Tom Chaplin, de leadzanger van Keane.
Deed een cover van Townes van Zandt - Rex's Blues
Laat Tim maar eens een album afleveren dan het kaliber Hopes & Fears, dan praten we wel verder.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:01 schreef methodmich het volgende:
Da's dan alleen qua uiterlijk, want qua zang is Tim natuurlijk een klasse beter dan Tom! Maar dat mag duidelijk zijn.
Check.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Laat Tim maar eens een album afleveren dan het kaliber Hopes & Fears, dan praten we wel verder.
Waarom moet hij eerst een saai album makenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Laat Tim maar eens een album afleveren dan het kaliber Hopes & Fears, dan praten we wel verder.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Waarom moet hij eerst een saai album maken
Inderdaad, Keane zal nooit echt verrassen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:34 schreef ralfseltje het volgende:
Mja het was mij toch net wat te veilig allemaal.
Als ik het over Keane had zei ik wel dat ik het kut vind. Tim Knol was gewoon heel saai en zoetsappig (vind ik). Niet dat het slecht was, maar de hele hype is wmb niet echt op zijn plaats.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Inderdaad, Keane zal nooit echt verrassen.
Maar laten we het weer over Tim Knol hebben. De topics voor middelmaat zijn een paar deuren verder.
Lovende recensies zijn toch niet persé een hype?quote:Op maandag 22 maart 2010 11:58 schreef ralfseltje het volgende:
Nouja ik lees toch vrijwel unaniem (zeer) lovende recensies. Het is geen hype als in een Arctic Monkeys-hype, maar toch wat overtrokken voor mijn gevoel.
Nopequote:Op maandag 22 maart 2010 12:12 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Lovende recensies zijn toch niet persé een hype?
Nu dus in de quiz.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:20 schreef belsen het volgende:
Afgelopen zaterdag weer erg mooi.
En uit betrouwbare bron dat hij binnenkort bij dit programma in de quiz zit.
En we hebben fietjes gegeten en een ijsje gegeten. Lang leve Amsterdam.quote:Op zondag 18 april 2010 08:22 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Meer dan op tijd was je. Hehe.
Was een beetje verkouden en ziekjes gister. Maar wel leuk dat je er even was. Nog lekker een terras gepakt met je gezin?
Tot een volgende keer en dan praten we even bij..
Tim kan sowieso moeiteloos op de radio. Een verademing tussen alle tik tok zangeresjes.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:20 schreef belsen het volgende:
En gisteren op Bevrijdingspop Tim voor het eerst () met complete band gezien. Viel niet tegen, ik dacht wel misschien kan een nummer als When I am king voor radiogebruik eens opnieuw worden opgenomen met deze band, want die krijgen een heel andere, meer poppyfeel, in het huidige arrangement.
Hij werd tijdens Bevrijdingsfestival geinterviewd, dat lieten ze laatst horen op KinkFM, toen liet hij al doorschemeren dat dit ging gebeuren. Alleen hij mocht nog niks bevestigen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:28 schreef belsen het volgende:
En hij komt op Lowlands.
Nieuwe namen Lowlands bekendgemaakt
Grappig maar waarom zou hij een clip maken? De TMF's hebben toch geen belangstelling?quote:
Volgens mij maken artiesten allang geen videoclips meer voor TV. Youtube is veel interessanter, veel groter publiek.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Grappig maar waarom zou hij een clip maken? De TMF's hebben toch geen belangstelling?
Ja is ook zo. Zit niet zo in de clipjesquote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Volgens mij maken artiesten allang geen videoclips meer voor TV. Youtube is veel interessanter, veel groter publiek.
De verwijzing naar Bob Dylan is echt briljant!quote:Op zondag 4 juli 2010 23:48 schreef belsen het volgende:
De nieuwe clip is overigens Sam, gemaakt door Jean-Marc van Tol (Fokke en Sukke): http://timknol.hyves.nl/video/1006680785/0/MFfl/
Normaal doet-ie dat met een viltje, dus dat zegt wel genoeg, denk ik. Alleen Derksen zal het misschien kunnen waarderen.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:21 schreef methodmich het volgende:
Gisteren zat Van der Gijp continu met het doosje van Tims album te spelen bij VI Oranje. Waar Tim optrad met het nummer Sam.
Stuk geslaagder dan die Fokke&Sukke rommel welquote:Op zondag 4 juli 2010 23:48 schreef belsen het volgende:
De nieuwe clip is overigens Sam, gemaakt door Jean-Marc van Tol (Fokke en Sukke): http://timknol.hyves.nl/video/1006680785/0/MFfl/
Dat klinkt niet slecht.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef Burnett het volgende:
Zondag 1 augustus speelt Tim samen met Anne Soldaat voor theater De Vest te Alkmaar!
Gratis en voor niets!
(naast de Grote Kerk in 't centrum).
thanks!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:05 schreef Diaan73 het volgende:
Nu Tim Knol Live 3On Stage Sessie @LL
ja, dat vertelde hij net....quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:07 schreef alors het volgende:
[..]
thanks!
aahh deze deed ie ook in Zwolle, geschreven voor een jongetje die terminaal was
Michiel Veenstra van 3fm heeft had ook aan en nog een paar mensen achter de schermen zag ikquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:14 schreef belsen het volgende:
Slecht geluid hier, maar toch ook maar even luisteren.
Dat t-shirt van Mathijs van Duijvenbode: Tim Knol is VET!
En terecht!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:03 schreef Evertjan het volgende:
Twee Edison nominates (Beste Nieuwkomer en Beste Album) voor Tim Knol
Waar?quote:Op zondag 5 september 2010 14:02 schreef belsen het volgende:
Oja, en Tim en Excelsior roepen iedereen op om Sam officieel te kopen, om het zo de singlelijsten in te helpen. Hij stond vorige week op 33, maar hoger moet toch kunnen (je staat 1 bij 500 exemplaren, ofzow?).
Ik heb hem overigens al, de originele op vinyl dan, voor het luttele bedrag van 3 euri.
[ afbeelding ]
Itunes, de Excelsior shop online en de diverse Plato's, Velvets en dergelijke.quote:
Daar is ie toch echt 6!quote:Op zondag 5 september 2010 14:51 schreef belsen het volgende:
[..]
Itunes, de Excelsior shop online en de diverse Plato's, Velvets en dergelijke.
Toch echt E. 2,99 volgens mijn bonnetje bij Plato.quote:
Ik vind het echt een eer dat ze sam heeft gekozen om te coveren. Heel vet!!quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
En terecht!
Trouwens, als Jacq je al gaat coveren, dan ben je echt aan het doorbreken.
Hoe ervaar je dat zelf Tim?
Ik zet daarnet de cd op, zegt mijn zoontje (4): Hé, dat is Tim Knol. Schijnbaar populair bij groot en klein.quote:Op zondag 5 september 2010 17:49 schreef methodmich het volgende:
Onze verdedigende middenvelder loopt ook al een week lang Sam te zingen voor de trainingen. Heeft de CD inmiddels geleend van me.
TIM!!quote:Op zondag 5 september 2010 15:44 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Ik vind het echt een eer dat ze sam heeft gekozen om te coveren. Heel vet!!
quote:Op zondag 5 september 2010 22:14 schreef guitarist het volgende:
[..]
TIM!!Je bent geneens te groot geworden om op FOK! te posten!
Alles goed man?
... waar het niveau van de muziekkennis van de gemiddelde Fok!ker ook weer pijnlijk duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:07 schreef belsen het volgende:
En nu ook nog Tim op de FP, het wordt steeds gekker.
Tim Knol wil Duitsland veroveren
waarom duitsland echt...quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:07 schreef belsen het volgende:
En nu ook nog Tim op de FP, het wordt steeds gekker.
Tim Knol wil Duitsland veroveren
Kan ook de nerveusheid zijn hoorquote:Op donderdag 9 september 2010 20:23 schreef TUFKAL het volgende:
Tikkeltje verlegen zo met zn handen steeds op zn achterhoofd
Waarom niet? Weet je hoe groot die afzetmarkt is? Het is als Nederlander volgens mij veel makkelijk doorbreken daar dan in de UK.quote:
Dat album is ook mooi, maar volgens mij heeft dat, stiekem, toch minder indruk gemaakt dan het album van Tim. Wel een labelgenoot, overigens.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:11 schreef The_Dean het volgende:
Helaas onze Tim niet
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43935415
m.i. is dat album ook net iets beter.quote:Op vrijdag 10 september 2010 01:11 schreef The_Dean het volgende:
Helaas onze Tim niet
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43935415
Zeker gaan! Is echt de moeite waard!quote:Op zondag 12 september 2010 11:48 schreef belsen het volgende:
Ik moet nog een datum uitprikken wanneer ik naar de clubtour ga, maar twee logische gigs (Haarlem en Den Haag) zijn alweer aan me voorbij getrokken, omdat ik niet kon...
Utrecht, Zaandam of Amstelveen lijken nu de beste opties.
Ja, ik heb Tim al eens solo gezien bij Johan en een paar keer op festivals, maar de echte clubavonden heb ik steeds weten te missen, om de een of andere reden.quote:Op zondag 12 september 2010 11:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Zeker gaan! Is echt de moeite waard!
quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:09 schreef MrVanderbilt het volgende:
Edison voor beste nieuwkomer. Proficiat!
Wow, had ik niet verwacht als meest alternatieve act met concurentie van Waylon en Lisa Loïs!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:09 schreef MrVanderbilt het volgende:
Edison voor beste nieuwkomer. Proficiat!
Gisteravond bij de NOS ook al.quote:Op maandag 4 oktober 2010 07:52 schreef belsen het volgende:
Vanmorgen op RTL Nieuws laten ze alle prijswinnaars zien, behalve...
Ja, Peace heeft hem al gezien op Lowlands en was ook helemaal enthousiast...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:30 schreef iggyinthehouse het volgende:
Leuk! Dan kun je je echt ergens op verheugen. Hij is goed
Ahh noice, jij bent ook in Zwolle en Snits wezen kijken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:33 schreef alors het volgende:
Ik ben gisteravond geweest en het was echt super! Ze waren de Edison aan het vieren en hadden al een slokje opBij het eerste nummer wilde het geluid niet meewerken, al weet ik niet of dat nou echt niet wilde of een grap was van de geluidsman, de sfeer was daar wel naar namelijk. Toen ging Tim het helemaal akoestisch doen zonder microfoon en versterking, zaal muisstil. Heel erg mooi
Veel nieuwe nummers waarvan ik een paar al in Zwolle had gehoord, helaas geen Only Waiting.
Verder gewoon een heel leuk en goed optreden![]()
We liepen eerst verkeerd en toen liepen we blijkbaar achter de oefenruimte langs en ik hoorde wel gepingel, maar ik dacht dat kun je vast niet zien. Alleen toen ik door het raam keek zag ik daar gewoon Tim en Matthijs zitten oefenen![]()
Voorprogramma Tommy Ebbens was ook goed, dat eerste nummer
Kloptquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:48 schreef Melodicloud het volgende:
[..]
Ahh noice, jij bent ook in Zwolle en Snits wezen kijken.
Gisteren in de P60 ook geweldig. Het plezier spatte van het podium en ze hadden er, tijdens én na het optreden, zichbaar plezier in.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:32 schreef Diaan73 het volgende:
Het was een geweldig optreden!!![]()
en ik sta met hem op de foto![]()
Ben het er wel mee eens, dat vind ik ook echt irritant, mensen die hun bek niet even 2 uur kunnen houden, evenals mensen die doen alsof ze in een kroeg zijn en om de vijf minuten naar de bar lopen om bier te halenquote:Het is volle bak in ’t Bolwerk als kersverse Edison winnaar Tim Knol Sneek aandoet voor zijn najaarstour. Sinds januari is de Hoornse twintiger als een speer gegaan: hij verscheen in menig krant, zijn debuutalbum kreeg lovende kritieken en de eerste single When I Am King werd op alle grote radiostations gedraaid. Ook Friesland blijkt enthousiast over de sixties sound van Knol, die een best indrukwekkende live band om zich heen heeft verzameld met onder meer Matthijs van Duijvenbode (Johan) en Anne Soldaat.
De support act is gitarist/zanger Tommy Ebben. Normaal speelt hij met zijn band The Small Town Villains, maar vanavond heeft hij alleen 'villain' Maarten Rischen meegenomen voor ondersteuning op de toetsen. Met z'n tweeën zetten ze een fijne set bluesy liedjes neer, soms stoer en swingend, dan weer ingetogen en gevoelig. Ebben heeft een pakkende, warme stem die uitermate geschikt is voor zowel ruigere nummers als voor zijn ballades. En als hij zijn lange bruine haren naar achter gooit, komt qua beeld en bezieling even vluchtig de gedachte aan Rory Gallagher voorbij gewaaid.
Een verrassend begin dan van Tim Knol: in plaats van zijn vertrouwde, typerende stemgeluid komen de eerste drie woorden van de show er galmend en vals uit. Er blijkt iets mis met de microfoon en terwijl de geluidsman aan het werk wordt gezet, besluit Knol impulsief om het liedje Don’t Expect Me Too Soon akoestisch te doen. Hij krijgt de zaal muisstil, het enige moment in de hele set. Zelfs tijdens de toegift met het emotionele Music In My Room kletst een groot gedeelte van het publiek gezellig door.
Wanneer het geluid weer goed zit, valt de band in met Clean Up en als een geoliede machine wisselt de band nummers van het debuutalbum en nieuw materiaal af. Met de nieuwe nummers laat Knol horen dat hij niet stilstaat in zijn geliefde roots hoek. Deze songs zijn wat langer, vertelt hij zelf, en dat lijkt te komen doordat er tussen de pakkende refreinen meer ruimte voor experiment is. Door ook nog wat meer te rocken dan op de plaat weet Knol te variëren terwijl hij trouw blijft aan zijn oorspronkelijke geluid.
Verbazingwekkend is het eigenlijk dat het publiek niet stil wordt van zo’n goede band. Overigens lijkt iedereen wel degelijk onder de indruk, want het applaus is keer op keer daverend, zeker na het prachtige Sounds Familiar en de afsluiter Sam. In dit laatste nummer zit een dwingend, krachtig gevoel dat nog niet eerder naar boven is gekomen en doet afvragen wat verder misschien nog achter die rustige uitstraling en blozende wangen schuilgaat. Maar dat is een vraag voor de toekomst. Vanavond is ’t Bolwerk enthousiast over wat Knol en band nu neerzetten: tijdloze gitaarliedjes en een relaxte, enthousiaste podiumverschijning.
Wie: Tim Knol
Waar: Het Bolwerk, Sneek
Wanneer: 9 oktober 2010
Opkomst: Dik 300
Alles met mate natuurlijk. Het viel mij wel op dat Tim, die toch wel gewaagd met een heel zacht akoestisch nummer begon, wel meteen de zaal stil kreeg.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:47 schreef alors het volgende:
Ik vond nog een recensie over het optreden in het Bolwerk
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44042236
[..]
Ben het er wel mee eens, dat vind ik ook echt irritant, mensen die hun bek niet even 2 uur kunnen houden, evenals mensen die doen alsof ze in een kroeg zijn en om de vijf minuten naar de bar lopen om bier te halen![]()
In Amstelveen ook, maar zelden irritant en als wel, dan waren mensen weer snel stil. Dat is nu eenmaal het verschil tussen theater- en poppodiumpubliek. Ik vond dat de show er prima uitkwam.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:19 schreef Diaan73 het volgende:
Hij begon vrijdag ook met een heel zacht akoestisch nummer, erg goed. Deed me aan Tom McRae denken, dat heb ik hem ook gezegd en hij vond het een compliment. Ik vind dat hij die rustige nummers sowieso erg goed doet.
In Enschede vond ik het verschillend... soms waren de mensen echt heel stil, andere momenten was er wat meer geroezemoes.
Ik heb 1 moment gehad dat ik het irritant vond, maar dat was snel weer over en verder ook geen last gehad, gelukkig. De show leed er in Enschede ook niet onder denk ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:44 schreef belsen het volgende:
[..]
In Amstelveen ook, maar zelden irritant en als wel, dan waren mensen weer snel stil. Dat is nu eenmaal het verschil tussen theater- en poppodiumpubliek. Ik vond dat de show er prima uitkwam.
Zie ook: Praten tijdens concerten: Hou gewoon je smoel eens dicht...quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb 1 moment gehad dat ik het irritant vond, maar dat was snel weer over en verder ook geen last gehad, gelukkig. De show leed er in Enschede ook niet onder denk ik.
quote:wauw cool! Ik ben zelfs in de buurt danOp woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef peaceman het volgende:
Tim en band zijn uitgenodigd om in maart op het SXSW festival in Austin Texas te komen spelen.
Hoe gaaf is dat!
quote:Ahh vet voor ze!Op woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef peaceman het volgende:
Tim en band zijn uitgenodigd om in maart op het SXSW festival in Austin Texas te komen spelen.
Hoe gaaf is dat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |