Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het nut van een dubbele achteras is het verminderen van de druk per vierkante centimeter op het wegdek.
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.quote:Dat 't een meesturende achteras is is enkel omdat ie anders 't wegdek aan stukken trekt als 't voertuig door een bocht gaat.
De draaicirkel wordt iets kleiner, waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen. Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.quote:De sleepas volgt enkel alleen maar de aangedreven as en stuurt verder niks, dat kan alleen als allebei de assen zouden meesturen.
Blijkbaar hoog genoeg. Het is overigens ook geen verdubbeling, de sleepas is enkel lucht.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.
Met stuurbekrachtiging maakt dat amper uit.quote:[..]
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden
Die blijft 't zelfde als bij een enkele as.quote:en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.
Niet dus. De bus draait om de voorste achteras, net als bij een enkele as.quote:[..]
De draaicirkel wordt iets kleiner,
Dat is bij een enkele meesturende as.quote:waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen.
Inderdaad. Maar dat heeft er verder niks mee te maken. Daarvoor moet de starre as verder naar achteren.quote:Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Morsecodes?
Dat is denk ik niet waar hij op doeldequote:Op vrijdag 11 september 2009 08:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe manier van plaatsnamen aangeven? in barcodes?
Idd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde![]()
Wel een hele slechte sluitertijd dan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde
Dat effect heeft overigens gewoon te maken met het type filmkast, iets met frequenties ofzo. In het echt zie je er wel gewoon letters en cijfers staan
quote:Limburg houdt vervoerbedrijf Veolia overeind
Gepubliceerd: 11 september 2009 12:22 | Gewijzigd: 11 september 2009 12:25
Door onze correspondent
Maastricht, 11 sept. De provincie Limburg wil met miljoenen euro’s aan steun openbaar vervoerbedrijf Veolia draaiende houden. De onderneming dreigt anders op termijn failliet te gaan. Gedeputeerde Bert Kersten (PvdA, Openbaar vervoer) heeft een pakket aan maatregelen naar Provinciale Staten gestuurd. Het gaat om drie miljoen euro voor de extra kosten van de invoering van de OV-chipkaart en een half miljoen per jaar voor projecten op het gebied van sociale veiligheid. Daarnaast zou Veolia toestemming krijgen om onrendabele lijnen te schrappen, wat het bedrijf 1,2 miljoen euro per jaar scheelt.
Gedeputeerde Kersten, Veolia en gemeenten onderhandelen nog over de financiering van taxivervoer in het kader van de Wet op de Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Bij een akkoord zal de provincie ook daar enige tonnen bijleggen.
Veolia is sinds december 2006 verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Limburg. Het bedrijf verzorgt de busdiensten, het vervoer in het kader van de WMO en het exploiteert treinlijnen in het Heuvelland (Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Kerkrade) en langs de Maas (Roermond-Venlo- Nijmegen).
Tot nu draaide Veolia 19 miljoen euro verlies op de Limburgse concessie. Directeur René de Beer: „Het probleem is structureel. De kosten stijgen harder dan verwacht. Ook Arriva en Connexxion hebben het lastig. Wij zijn er alleen wat opener over. Vroeg of laat komt het toch uit."
Bert Kersten noemt de steun noodzakelijk.
Kijk, dat is nog 's logica.quote:„Als Veolia Limburg failliet gaat, moeten ze volgens de concessie een boete van tien miljoen betalen, maar dan zitten we wel met een groot probleem."
Klopt.quote:Op zondag 13 september 2009 20:52 schreef Peter het volgende:
En veolia heeft net de concessie voor Den Haag binnen toch?
goede zaakquote:Op maandag 14 september 2009 09:07 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)5D%5B3%5D_EX_CXX.jpg
Valt dus tegen, dit is dat zelfde ding dat eerder in Utrecht is gespot.quote:Op maandag 14 september 2009 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er maar meer die kant op mogen gaan
quote:Nog problemen met Veolia Westland
maandag 7 september 08:00
WESTLAND - De busmaatschappij Veolia kampt nog steeds met problemen in de regio Westland. De bussen van lijn 38 rijden niet op tijd in de spits. Ze vertrekken te vroeg of te laat en zijn overvol.
Een woordvoerder van Veolia verklaarde tegenover Omroep West dat er met kleine busjes op de route wordt gereden omdat de grote bussen niet door Schipluiden mogen rijden. Veolia zet wel extra kleine busjes in.
quote:Maandag 7 september, 21:03 uur
Busjes door Schipluiden
Ruim aangekondigd met prachtige reclames: Connexxion wordt Veolia! Inmiddels weten we dat de overgang niet bepaald vlekkeloos verloopt, maar het vervoer op lijn 38 van Maassluis naar Delft heeft nog extra problemen. Op deze lijn rijden geen bussen van Veolia, ook niet de beloofde midi-bussen. Eigenlijk rijden er heel vaak helemaal geen bussen, tenminste niet als je dat volgens de dienstregeling verwacht.
Wie rijden er wel? Taxibusjes van Westlandbus, van Pasteur-reizen, van onbekend merk, een midi-bus van Connexxion, een vreemde combinatie.
Gelukkig heeft Veolia een klantenservice en na veel bellen krijg ik iemand te spreken. Helaas kan hij geen klachten aannemen over lijn 38, want 'die doet Veolia helemaal niet (?!?!?). Lijn 38 is uitbesteed aan een ander bedrijf.' De vraag bij wie de klachten dan moeten zijn, kan hij niet beantwoorden.
Wie rijdt er wel op lijn 38? Uiteindelijk van een buschauffeur de naam 'Turquoise' gehoord, maar zoeken op Internet levert geen busbedrijf van deze naam.
Vandaag het toppunt tot nu toe: de 8-persoonsbus van 16:58 uit Delft was vol, gewacht tot de 12-persoonsbus van 17:28. De chauffeur vertelde dat de grote touringcar in de spits niet wordt ingezet, want dan past het niet in Schipluiden. Hoe deed Connexxion dat ook al weer
XX moet ook nog wel wat leren hoor :|quote:Op maandag 14 september 2009 10:55 schreef zwahiel het volgende:
Misschien moet Veolia eens leren van zichzelf. De truc die ze met de treinen uitgevoerd hebben zou prima gaan voor wat betreft busvervoer. Wellicht zouden bussen eens aansluiting moeten hebben. Misschien zouden ze op grotere stations zoals bijvoorbeeld Venlo of Roermond eens borden kunnen gebruiken die er al sinds mensenheugenis hangen om centraal aan te geven welke bus waarheen gaat en hoe laat.
Wellicht zouden ze eens kunnen zorgen dat ze ipv heel tof alle halteborden te vervangen gewoon eens een bus rijden. Misschien zouden ze de bussen ook kunnen onderhouden en deals maken met lokale winkels bij bushaltes waar je dan strippenkaarten kunt kopen.
Misschien heel misschien zouden ze gewoon een fatsoenlijke bedrijfsvoering kunnen doen, eentje waarbij je wel eerst rekent en niet zomaar alles schrapt wat nu weer gaat gebeuren. Eentje waarbij effectief gebruik gemaakt wordt van de middelen die je hebt en eens gekeken wordt waar de meeste reizigers reizen (spits) en daar het vervoer eens deels op aanpassen.
Maar nee, wat weet ik daar nu van. Wat ik wel weet is dat het in de tijd van Hermes een stuk beter was, want Hermes was dan wel overgenomen door xx de gemeenten waar ze reed hadden nog wel enige invloed. En Hermes gebruikte wel middelen om 't publiek te informeren, ok sloot ook niet goed aan op andere ov voorzieningen maar deed 't op vele punten veel beter dan Veolia met veel beloften en weinig daar uiteindelijk.
Wellicht komt 't ook wel door het hoofdkantoor dat in Noord-Brabant gevestigd is en zo weinig lokale voeling heeft met de grootste concessie die 't heeft...
Just my 2 cents.
quote:Op maandag 14 september 2009 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt.
Veolia Transport Limburg lijkt me een franchise.
Maar hoe lang nog.quote:Het moederbedrijf is verre van insolvabel.
quote:Dinsdag 1 september 11.59 uur
Niet zeuren
Ik vind dat het stadsgewest niet moet zeuren dat het niet goed gaat de eerste dagen
(en misschien ook later) met Veolia omdat ze daar zelf voor hebben gekozen. Veolia
was namelijk vijftien procent goedkoper dan Connexion en Qbus.
Inmiddels is de directeur die bewuste concessie heeft geleid de laan uitgestuurd,
omdat er een gerucht gaat dat hij veel te laag heeft geoffreerd. Maar het
stadsgewest zegt gedane zaken nemen geen keer dus het moet zoals afgesproken
(misschien wel terecht). Dus maak je borst maar nat de chauffeur gaat dit betalen
want er moet geld bij.
Prachtige nieuwe bussen op aardgas met een chauffeur die het liefst voor niets
rijdt. Dit terwijl de HTM dik betaald wordt door Den Haag en niet worden
aanbesteed. Lang leve de aanbestedingen en goedkoop is duurkoop.
he wat een lelijk dingquote:Op maandag 14 september 2009 18:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de mensen die klagen dat er te veel over het noorden word geluld hier....
[ afbeelding ]
Merk en type: MAN
Eigenaar: Veolia
Land van herkomst: Nederland
Locatie: A20 ter hoogte van Vlaardingen
Datum: 31 augustus 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Regio Rijnmond
Koud hè, in Vrieslân.quote:Op maandag 14 september 2009 18:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de mensen die klagen dat er te veel over het noorden word geluld hier....
Nou die andere 127 nog, en een beetje vlot graag.quote:[ afbeelding ]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...quote:Op maandag 14 september 2009 01:06 schreef NoBody122 het volgende:
Alliance 2585
Want dat ding heeft geen chipknip-lezers?quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...
en wat dacht je van hoge vloer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want dat ding heeft geen chipknip-lezers?
Apart, want toen de Alliances in
Fryslân Knilles, Fryslân !quote:Frieslân
Dat waren de Hermesen en daar zijn ze ook later pas (medio 2007) (op een enkeling na) ingebouwd.quote:nog het bussen-wegbeeld bepaalden, zaten er volgens mij in de meesten al chipknip-lezers![]()
En dat maakt ze minder lelijk?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[.lelijke bakken.]
Ik zit er anders wel dagelijks in.
Ze mogen van mij hier ook vaker rijden. Als in: 'alleen maar'.quote:Tenminste iets anders dan een VDL Ramba.
't had ook op een trailer gekund en 't is goedkoper dan een bovenleiding aanleggen voor alleen dat ritje naar Arnhem hè. Blijkbaar kon die trekker wel even gemist worden.quote:
Triest. Ze moeten de auto van die relschopper gewoon tot een pakketje vouwen. Boeten zal hijquote:Op woensdag 16 september 2009 12:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=7152
het buschaffeur terrorisme heeft fryslan ook gevonden
hmhmquote:Op woensdag 16 september 2009 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Triest. Ze moeten de auto van die relschopper gewoon tot een pakketje vouwen. Boeten zal hij
Hij loopt een beetje rijkquote:Op donderdag 17 september 2009 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
En weer eentje:
[ afbeelding ]
En dat was/is dus vandaag?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu doneert nog wat echte bussen aan dit topic:
[ link | afbeelding ]
de 2800
[ link | afbeelding ]
nog meer 2800!
[ link | afbeelding ]
nog meer! en wat broertjes en zusjes
[ link | afbeelding ]
JA! de 2800 is OV-Chipknip certified![]()
Waar de 2800 de heledag al op lijn 99 Heerenveen - Harlingen FerryTerminal heen en weer pendeld
Yup, om 20 voor 12 's ochtends en 10 voor 3 's middags, genomen met een HTC Touch Pro T7272.quote:
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?quote:Op donderdag 17 september 2009 01:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel slordig dat de oude garagesticker niet is verwijderd.
Dat deed ook een Lion's City 8800, zo'n anderhalve week terug in Alkmaar, getuige een vette rookpluim die er achter uit kwam bij 't gas geven. Euro 4, jazeker, maar die toen even niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[.2297 afgefikt.]
Hij loopt een beetje rijk
nah in de tussentijd me zelf naar school geholpen met een fryskertjequote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Yup, om 20 voor 12 's ochtends en 10 voor 3 's middags, genomen met een HTC Touch Pro T7272.
En wat heb je in de tussen tijd uitgevreten? Toch geen sjoofs afgetuigd hè?
[..]
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?
De MAN 3800's van Amstelland Meerlanden hebben ook van die stickers
Overigens rijden er ondertussen nog een paar uit die zelfde serie bij Arriva.
Vreemd dat deze bussen al jaren lang opgelegd stonden terwijl ze net zo oud of jonger zijn dan de 8000 van Hermes. Ze zijn 14 dagen geleden opnieuw op naam gesteld.
[..]
Dat deed ook een Lion's City 8800, zo'n anderhalve week terug in Alkmaar, getuige een vette rookpluim die er achter uit kwam bij 't gas geven. Euro 4, jazeker, maar die toen even niet.
Ook Cxx-bussen uit Overijssel hebben garagestickers.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef BeefRWijker het volgende:
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?
De MAN 3800's van Amstelland Meerlanden hebben ook van die stickers
God wat een drama. Ik zou het aanspannen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Minimaal.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Tsja, je begrijpt toch ook wel dat je van de huidige tarieven niet zomaar over kunt gaan naar die dure OV chipkaart hè.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplaktquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
t ziet er trouwens niet uit die CXX 25xyen bij Arriva
je denkt steeds dat er een XX bus rijd :/
Ok.....quote:Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou die andere 127 nog, en een beetje vlot graag.
iddquote:Op zaterdag 19 september 2009 07:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplakt
Nog even en dan loont het om voor een traject in één zone een 2-zonekaart te kopen. Scheelt maar 10 cent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Ik kende hem nog niet, hij's wel leukquote:Op zondag 20 september 2009 12:52 schreef qu63 het volgende:
Iemand deze al gezien?
Opgenomen in een bus van Ahrenstravel![]()
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Net even klassiek gep0wned geworden
Ik zat in GVU lijn 12 naar de Uithof, en net bij de halte Heidelberglaan wilde ik eruit. En met mij nog vier anderen, naar later bleek. Maar aangezien we ALLE 5 dachten "iemand anders zal wel op het knopje drukken", en alle 5 te belazerd waren om naar het lampje te kijkenkonden we dus vanaf het ziekenhuis terug lopen
![]()
Overkomt je zelden, en iedereen is schuldig. Kon er dan ook alleen maar smakelijk om lachen
Is toch ook zo met de dalkaartjes en strippen..quote:Op maandag 21 september 2009 02:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat kan beter bij Connexxion.
Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
Hangt er van af of jij hen die aangesmeerd hebt of dat ze er zelf om vroegen zonder te zeggen waar ze heen gingen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
Het is idd verbazingwekkend hoe vaak mensen menen dat wij precies weten wie waar uit zal gaan stappen en dan ook nog eens vreemd op kijken als dat niet zo is
Zo had ik vandaag een allochtoon gezinnetje dat in Leeuwarden opstapte op lijn 92 naar Bolsward. Daarna moesten ze verder op lijn 98 naar Makkum (net als ik), maar dat wist ik natuurlijk niet, want men reisde met dalkaartjes, niet met strippen.
Daar is kwa klantvriendelijkheid nog wel wat aan bij te spijkeren. Zo is een nichtje van mij eens in Bolsward blijven staan omdat de bus waar ze in zat en die zogenaamd niet verder ging dan Bolsward toch onder een ander nummer doorreed naar haar eindbestemming. Tegen de tijd dat ze door had dat ze in dezelfde bus weer moest instappen was ie onder-tussen vertrokken. Die was even geen 'happy customer'. Weer een auto rijder erbij.quote:Dus ik laat iedereen eerst bij het uitstapperron in Bolsward uitstappen, om vervolgens naar het perron van lijn 98 te rijden.
Als jij had gezegd dat je doorreed naar Makkum waren ze niet uitgestapt. Toch?quote:Zegt de (vermoedelijke) vader van het stel: "Wij moeten naar Makkum hoor.". Ja, dus?![]()
quote:
Dat zou kunnen als het elke dag en de hele dag door de zelfde omloop zou zijn. Zo niet dan is het niet eerlijk. Dat zou sommige reizigers bevoordelen boven andere reizigers. Maar ja, dalkaartjes zijn dan ook zowiezo niet erg eerlijk.quote:Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
In N- en ZW-Fryslân wel maar bij subregio specifieke kaartjes meestal niet. Daar zijn dalkaartjes 1 ritten kaartjes die bij uitstappen vervallen. Sterker nog, hier moet je op 167 (A'maar B'wijk en vv) zelfs 2 dalkaartjes kopen als je voorbij Castricum (regio grens) wilt. Zowel IJmond als Zaanstreek hebben 2 tot 3 verschillende dalkaartjes.quote:Op maandag 21 september 2009 04:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo met de dalkaartjes
quote:en strippen..
En gelijk hebben ze als 't een overstap halte betreft. Daar wordt nog al eens de hand meegelicht.quote:Op zondag 20 september 2009 16:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.
Stadsdienst Oss.quote:Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef RubenK het volgende:
Arriva heeft er ook wat in brabant, heb er nog eentje op foto (post straks wel)
quote:
Jup, ze hebben die 2839 idd ook al vrij snel geconvisceerd voor de stadsdienstquote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien. Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst. Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Zou dat ook niet kunnen liggen aan roulatie van bussen door Fryslân?quote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien.
Was dat niet al eerder gemeld?quote:Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst.
quote:Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Daar zijn Ofyles en ik nog niet uitquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:15 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
waar is het kastje op de betaaltafel voor?
Altijd weer die automobilisten, sommigen moeten ze hun roze papiertje afnemen. Sommigen zijn echt een stelletje hersenloze faalhazen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Zuidtangent bus omgekieperd:
[ afbeelding ]
Meer foto's
Beetje veel wazig.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu trof vanmiddag dus een EX-haaglanden Amba aan
[ link | afbeelding ]
beetje wazig.. maar de VEOLIA ad zat er nog in
juistquote:Op woensdag 23 september 2009 23:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Beetje veel wazig.
Hier is een iets minder wazige:
[ afbeelding ]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.quote:Connexxion zou nu al verlies lijden in Noordwest- en Zuidwest-Friesland
Das wel leuk gedaanquote:Op woensdag 23 september 2009 22:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan maar weer 's een reclame van 'even bellen':
[ afbeelding ]
tja, ze willen van alles vanuit de provincie ( consessie verleners ) .. maar geld er voor ? dat kennen ze nietquote:Op donderdag 24 september 2009 17:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Openbaar Vervoer zet Friesland onder druk
En dat nog wel in de LC.
[..]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.
indeed!quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Nou de stadsbussen nog.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
En degelijk spul.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Ook die is al 2 keer eerder gesignaleerd hier in 't topic.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800.
quote:Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
Als passagier kan ik daar niet zo veel mee en een aantal sjoofs zullen 't ook niet met je eens zijn.quote:
zal waarschijnlijk ook de laatste zijn. de 2585 heeft geen ovchipkaart apparatuur en zal afgevoerd worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800. Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
die hebben gewoon EHBOquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
het is wel weer klaar met het geblèr, PSM en BRW
Jupquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaan er nog meer mensen van hier naar Busworld Kortrijk 2009 ?
Wat voor kentekenplaat had hij, NL/DE/anders?quote:Op zaterdag 26 september 2009 07:00 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag gistermorgen op de provinciale weg N33 vlak voor Appingedam een hermes alliance rijden. Maar dan zonder bestickering, busnummers etc. Op de filmkast stond ook niets. Op dat gedeelte van de weg rijden normaliter geen lijnbussen ofzo.
Zoals ik hem zag is te vergelijken met deze op de foto op ovib:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat die bus hier doet / van wie die kan zijn ?
Hoi,quote:Op zondag 27 september 2009 02:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor kentekenplaat had hij, NL/DE/anders?
Als er in/bij Appingedam ook ergens een veerhaven is, zou hij zomaar eens van de bijhorende rederij kunnen zijn, die pendelt tussen parkeerplaats en veerpont.
In Harlingen bij rederij Doeksen hebben ze ook 2 witte Alliances in gebruik om mensen van en naar de parkeerplaatsen voor lang parkeren te vervoeren
http://www.fuckfrance.com/topic/3528125/1/France/Pacified-Fwance-update-Lyon-bus-depot-arson-fire-destroys-34-buses.html&replies=2quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:03 schreef marcel.nl het volgende:
http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85401
![]()
arriva tuig bus!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:03 schreef marcel.nl het volgende:
http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85401
![]()
Ja maar wel zonde van die mooie Mercedes Integroquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
arriva tuig bus!
totaal niet boeiend
true.. maar hijs lelijk nuquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja maar wel zonde van die mooie Mercedes Integro
Ja en die bestuurderscabine van alle gemakken voorzien. Vooral veel lekkere zit en chill vlakken. Ik zou er pluche op vastmonterenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:14 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fraai busje
Ondertussen weet ik dat we vrijdag de 16e gaanquote:Op zaterdag 26 september 2009 03:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
Nog geen idee welke dag het gaat worden..
Die (vermoedelijk) zelfde '12m MAN' (Lion's City) kwam ik vanmiddag dus al tegen bij HHw, richting Lwd, om 12u45.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:50 schreef NoBody122 het volgende:
[]
En er zat op de laatste rit van lijn 350 richting Alkmaar ineens een 12m MAN (eerder vandaag was dat op diezelfde omloop wel gewoon een Integro).. Die Integro zal wel pech hebben gekregen ofzo, aangezien hij ook niet op de stalling stond
Leuk dit keer ook de reportage over die berger met een Waterstof hybride bus van Van Hool met z'n voorloop-as ipv een naloop-as in het dubbele asstel. Nooit bij stil gestaan wat zoiets voor gevolgen heeft als zo'n dubbel asser bus moet worden afgesleept. Zo leer je nog 's wat. Waarvoor dat ding nou volgeladen naar Wenen moest worden afgesleept bleef helaas onvermeld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:34 schreef Ofyles2 het volgende:
En bijna vier jaar geleden deden ze dat ook met aardgasbussen van Connexxion, bij RTL Transportwereld.
Dat zou dezelfde kunnen zijn. Die moet dan om 15:01 nog een keer naar Alkmaar heen en weer gereden zijn en daarna om 20:01 nog een keer naar Zurich en terug, om vervolgens om 22:01 ook nog een keer op en neer naar Zurich te gaan. Die die ik zag was die van 22:01 vanuit Leeuwarden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die (vermoedelijk) zelfde '12m MAN' (Lion's City) kwam ik vanmiddag dus al tegen bij HHw, richting Lwd, om 12u45.
Volgens (vermoedelijk) Atze stond er idd een blauwe Integro bij de Connexxion garage in Alkmaar.
Die rijdt alweer minstens een maand of 2 voor Alkmaar.quote:Rijdt die grijze Integro 2945 nu eigenlijk nog steeds voor Fryslân of is ie al weer terug naar Alkmaar?
Ik zal je ff aanschieten danquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:24 schreef Alexxxxx het volgende:
qu63, dan ga ik ook, als je iemand met een buzzybeeforum.nl pet en polo ziet, dat ben ik
wist niet dat CXX ook in bosnie rijd :-Pquote:Op maandag 5 oktober 2009 06:33 schreef NoBody122 het volgende:
Een aantal ge-exporteerde bussen, dat nu in Bosnië rondrijdt (foto's van tussen 18 en 25 september dit jaar):
Ex-Connexxion Alliance 2468 en ex-BBA MB 914:
[ afbeelding ]
De 2468 in de kracht van zijn leven:
[ afbeelding ]
Ex-Connexxion Interliner Alliance 5714:
[ afbeelding ]
Vroeger in Nederland (op lijn 350 nog wel):
[ afbeelding ]
Ex-Connexxion Interliner(?) Alliance 5787:
[ afbeelding ]
Geen archiefbeeld van die bus. 5787 is bij Connexxion nu een 15m MAN-QLiner.
Ex-Connexxion Duvedec 9014:
[ afbeelding ]
Archief:
[ afbeelding ]
Bron: OViB
Ja, ik zou als pers of als medewerker op de donderdag, maar het was kostentechnisch (carpoolenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zal je ff aanschieten dan
Je bent er dan als bezoeker neem ik aan?
Het viel me wel op, maar ik hield me gedeisd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat niemand die ex-HTM Neoplan op is gevallen valt me vies tegen trouwens.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:40 schreef NoBody122 het volgende:
Late update; de betreffende OV-chipkaart demobus:
[ afbeelding ]
Ook stond ie pontifikaal op een foto uit Fred Bergman z'n reportagequote:OV Chipbus
Door Jan Verkerk
Deze bus heb ik afgelopen vrijdag van Alphen aan den Rijn naar Deventer gereden.
Busnr. 2546, Kenteken BH-XR-52
Bron: OViBquote:Open dag provincie Overijssel
Door Fred Bergman
Met festiviteiten in park de Weezenlanden.
Een tochtje met de cabriobus 9969 naar de werkplaats van connexxion en
wat foto's van wat er nog meer om de stalling stond
Knap, die had ik namelijk voor een ex-HTM Mercedes aangezien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat niemand die ex-HTM Neoplan op is gevallen valt me vies tegen trouwens.
Ik bekijk niet alle reportages. Die heb ik daarom niet gezien en de foto zal dan ook niet in m'n cache staan helaas, anders had ik hem hier nog even gepost voor de volledigheidquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ook stond ie pontifikaal op een foto uit Fred Bergman z'n reportage
[..]
Bron: OViB
Helaas zijn al die foto's niet meer terug te vinden.
Je zou 's in je browser cache kunnen kijken naar foto's getiteld 090919_32???.jpg
Joh, en nou heb jij de hele ochtend duimen zitten draaien?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ah, werk aan de winkel zie ik, zit tegenwoordig op de service afdeling
Tijd om je grieven 's te melden bij de provincie, met een cc: aan Connexxion.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:27 schreef RubenK het volgende:
Even een update over mijn ov-shitkaart situatie... het is nu al wel 4x gebeurd dat ik niet kon uitchecken en 4 euro weg was, heb voor elke keer een aparte brief voor restitutie de deur uit gedaan. NOOIT meer iets van gehoord en al helemaal geen geld terug gekregen
Ik hoop toch ECHT dat er hier anders mee omgesprongen wordt in de toekomst want dit is echt schandalig, ik word in feite gewoon beroofd elke keer weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |