abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72262620
Ik begrijp het gebitch tussen links en rechts in deze niet. Niemand steekt de hand in eigen boezem, maar iedereen wijst naar elkaar. Ondertussen wordt door dat stelletje klootzakken in Den Haag dit land in een paar jaar naar de klote geholpen.

Waar kunnen we geld vandaan halen?

-HRA: 't is mooi geweest. De koek is op. Niet in één keer afschaffen, maar langzaam uitfaseren.

-WaJong: Honderdduizenden mensen die nimmer meer aan de bak komen? Baarlijke nonsens. De bezem d'r door.

-Woningbouwcorporaties :als de sodemieter nationaliseren. Daar zit een enorm pak geld en de bestuurders kunnen er niet mee omgaan. Opkrassen d'r mee

-Zorg: daar wordt zo ontzettend veel over de balk gegooid dat het niet te bevatten is. Daar kan enorm bezuinigd worden. Nee linksjes, niet meteen gaan gillen. Ik denk dat dat kan, en dat er ook meer handen aan het bed kunnen komen. Op dit moment verdwijnen er PER ziekenhuis of zorginstelling miljoenen, soms zelfs tientallen miljoenen per jaar aan onzinnige verbouwingen, mega-managementlagen en de fameuze externe consultants.

-Afghanistan: Hoewel ik me terdege realiseer dat het internationaal van belang is dat het westen daar bezig is, denk ik dat Nederland haar steentje voldoende heeft bijgedragen aan internationale missies. Ik heb het bedrag van 1 miljoen per dag al meermaals voorbij zien komen, daar kunnen we andere leuke dingen mee doen.

-Ontwikkelingshulp de komende vijf jaar bevriezen en van die tijd gebruik maken om het geheel grondig op de schop te nemen. Niet meer blindelings geld smijten.

-Zorgverzekeraars keihard aanpakken. Belachelijk dat bedrijven met winstoogmerk bepalen hoe het werkt. Als kind uit een VVD nest schaam ik me de ogen uit het hoofd voor wat een Hans Hoogervorst op z'n geweten heeft. Overigens, wie is z'n huidige werkgever ook alweer? Wat mij betreft smeren we hem in met pek en veren en rijden we hem op een strontkar door het hele land zodat iedereen 'm vanalles naar z'n hoofd kan gooien

-Slochteren: hier ben ik niet zeker van, maar ik meen ooit eens te hebben gelezen dat er jaaaren terug een deal gesloten is met Italië waardoor we verplicht vastzitten aan een vaste lage prijs, waardoor wij nu zelf duur moeten inkopen bij Rusland. Zo ja, openbreken die handel. Is er iemand die daar meer van weet?

-EU afdacht: Dat kan best wat minder. Laat men daar de broekriem ook maar eens aanhalen. Bovendien hóeven we niet het braafste kind uit de klas te zijn. Hupsakee, miljard per jaar d'r af.

En dan als toetje: de overheid zelve. Keihard snijden. 20% d'r af qua budget. Alleen dan zit je al op 45 miljard. Daarvan 10 miljard uitgeven om de werkloze ambtenaren om te scholen en aan de bak te krijgen en we zijn weer helemaal boven jan

Nutteloze projekten als Betuwelijnen, tramtunnels, Noord-Zuidlijnen enzovoort zijn te ver heen om te stoppen, helaas. JSF ben ik voor. Juist in tijden van crisis en instabiliteit moet je niet bezuinigen op defensie, eerder het budget opschroeven.
pi_72263104
Wat een verstandige opvattingen.
pi_72263298
Snijden in de hypotheekrente aftrek!!
pi_72263348
Als de HRA eruit gaat, dan wordt het tijd dat iedereen hetzelfde tarief aan inkomstenbelasting gaan betalen. Iedereen 40%
Laten we ook even de huurmarkt vrijgooien zodat iedereen er hetzelfde voorstaat
pi_72263486
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:41 schreef draaijer het volgende:
Snijden in de hypotheekrente aftrek!!
Ja, snijden in de hypotheekrenteaftrek! Als je geen hypotheek kunt betalen is een eigen huis niet voor jou weggelegd. Iets dat overigens geen schande is.

De HRA is m.i. één van de oorzaken van de huidige ellende. HRA is er onder andere voor bedacht om starters een kans op de hiuzenmarkt te geven. Ik woon in de pijp in Amsterdam. Een half zoldertje vann 30 meter in 't vierkant in een straatje waar ik niet dood gevonden wil worden kost nu 180.000 euro. Belachelijk!

De enigen die beter worden van de HRA zijn grondboeren en banken. Moeten die nu echt nóg meer verdienen? Ik zeg ook niet dat morgen de HRA moet worden afgeschaft, maar dat die langzaam moet worden uitgefaseerd, gecombineerd met met vrijgave van bouwgrond. Ja, de huizenmarkt krijgt dan eveneen douw, maar uiteindelijk wordt iedereen daar beter van. Om de ergste klappen op te vangen kun je via vergoedingen enbelastingmazzeltjes de zwaarst getroffenen tijdelijk compenseren tijdens de overgangsfase...

Er mag best een beetje lucht uit die bel hoor
pi_72263538
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, snijden in de hypotheekrenteaftrek! Als je geen hypotheek kunt betalen is een eigen huis niet voor jou weggelegd. Iets dat overigens geen schande is.

De HRA is m.i. één van de oorzaken van de huidige ellende. HRA is er onder andere voor bedacht om starters een kans op de hiuzenmarkt te geven. Ik woon in de pijp in Amsterdam. Een half zoldertje vann 30 meter in 't vierkant in een straatje waar ik niet dood gevonden wil worden kost nu 180.000 euro. Belachelijk!

De enigen die beter worden van de HRA zijn grondboeren en banken. Moeten die nu echt nóg meer verdienen? Ik zeg ook niet dat morgen de HRA moet worden afgeschaft, maar dat die langzaam moet worden uitgefaseerd, gecombineerd met met vrijgave van bouwgrond. Ja, de huizenmarkt krijgt dan eveneen douw, maar uiteindelijk wordt iedereen daar beter van. Om de ergste klappen op te vangen kun je via vergoedingen enbelastingmazzeltjes de zwaarst getroffenen tijdelijk compenseren tijdens de overgangsfase...

Er mag best een beetje lucht uit die bel hoor
Ik begrijp dat het momenteel niet gebruikt wordt waarvoor het ooit is ontworpen, maar het is dan ook echt het enige voordeel wat ik geniet. Voor de rest worden we op alles uitgeknepen. KDV is 1,5 keer zo duur als het KDV van vrienden. Dat terwijl de kiddo's even lang op het KDV moeten zitten en het KDV hetzelfde is
pi_72263633
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:51 schreef draaijer het volgende:

Ik begrijp dat het momenteel niet gebruikt wordt waarvoor het ooit is ontworpen, maar het is dan ook echt het enige voordeel wat ik geniet. Voor de rest worden we op alles uitgeknepen. KDV is 1,5 keer zo duur als het KDV van vrienden. Dat terwijl de kiddo's even lang op het KDV moeten zitten en het KDV hetzelfde is
Daarom stel ik ook dat de zwaarst getroffenen ook gecompenseerd dienen te worden. Dat kan ook als er enorm bespaard wordt. En het betekent ook dat je uiteindelijk misschien minder voor je huis terugkrijgt,maar het betekent ook dat jouw kleintjes straks iets minder hoeven te krabben en bijten dan jij nu als ze een huisje willen kopen....
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:14:57 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72264191
Afschaffen van de HRA is juist in het voordeel van de 'rijken'. Als je geld hebt kun je zo'n huis toch wel cash afrekenen. Bovendien zullen de prijzen zakken als de HRA is afgeschaft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72264252
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:14 schreef SeLang het volgende:
Afschaffen van de HRA is juist in het voordeel van de 'rijken'. Als je geld hebt kun je zo'n huis toch wel cash afrekenen. Bovendien zullen de prijzen zakken als de HRA is afgeschaft.
Waardoor de 'armen' weer makkelijker een hypotheekje kunnen krijgen. Iedereen blij, zowel arm als rijk

okee, beetje kort door de bocht
pi_72264737
quote:
Wat?!
Het is helemaal niet in het voordeel?! Hoe kom je daar nou bij. Leg uit.

Het is juist het enige voordeel wat ik kan verzinnen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:03:09 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72265307
quote:
Laten dat er eens een paar duizend mensen zijn?
HRA afschaffen is prima hoor, maar dan wel de inkomstenbelasting verlagen, cq de schalen flink opschuiven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72265407
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten dat er eens een paar duizend mensen zijn?
HRA afschaffen is prima hoor, maar dan wel de inkomstenbelasting verlagen, cq de schalen flink opschuiven.
Iedereen 40% laten afdragen
pi_72267136
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

dat doen we al
http://www.belastingdiens(...)09-09.html#P644_9239

iedereen tussen de 15.000 en 55.000 betaald 42%
daarboven betaal je iets extra

gewoon alle aftrekposten, subsidies en bijtellingen afschaffen
HRA weg scheelt 15 miljard
WAO weg scheelt 20 miljard
AWBZ weg scheelt ook 25 miljard
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:03:28 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72270858
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:12 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik begrijp het gebitch tussen links en rechts in deze niet. Niemand steekt de hand in eigen boezem, maar iedereen wijst naar elkaar. Ondertussen wordt door dat stelletje klootzakken in Den Haag dit land in een paar jaar naar de klote geholpen.

-HRA: 't is mooi geweest. De koek is op. Niet in één keer afschaffen, maar langzaam uitfaseren.

-WaJong: Honderdduizenden mensen die nimmer meer aan de bak komen? Baarlijke nonsens. De bezem d'r door.

-Woningbouwcorporaties :als de sodemieter nationaliseren. Daar zit een enorm pak geld en de bestuurders kunnen er niet mee omgaan. Opkrassen d'r mee

-Zorg: daar wordt zo ontzettend veel over de balk gegooid dat het niet te bevatten is. Daar kan enorm bezuinigd worden. Nee linksjes, niet meteen gaan gillen. Ik denk dat dat kan, en dat er ook meer handen aan het bed kunnen komen. Op dit moment verdwijnen er PER ziekenhuis of zorginstelling miljoenen, soms zelfs tientallen miljoenen per jaar aan onzinnige verbouwingen, mega-managementlagen en de fameuze externe consultants.

-Afghanistan: Hoewel ik me terdege realiseer dat het internationaal van belang is dat het westen daar bezig is, denk ik dat Nederland haar steentje voldoende heeft bijgedragen aan internationale missies. Ik heb het bedrag van 1 miljoen per dag al meermaals voorbij zien komen, daar kunnen we andere leuke dingen mee doen.

-Ontwikkelingshulp de komende vijf jaar bevriezen en van die tijd gebruik maken om het geheel grondig op de schop te nemen. Niet meer blindelings geld smijten.

-Zorgverzekeraars keihard aanpakken. Belachelijk dat bedrijven met winstoogmerk bepalen hoe het werkt. Als kind uit een VVD nest schaam ik me de ogen uit het hoofd voor wat een Hans Hoogervorst op z'n geweten heeft. Overigens, wie is z'n huidige werkgever ook alweer? Wat mij betreft smeren we hem in met pek en veren en rijden we hem op een strontkar door het hele land zodat iedereen 'm vanalles naar z'n hoofd kan gooien

-Slochteren: hier ben ik niet zeker van, maar ik meen ooit eens te hebben gelezen dat er jaaaren terug een deal gesloten is met Italië waardoor we verplicht vastzitten aan een vaste lage prijs, waardoor wij nu zelf duur moeten inkopen bij Rusland. Zo ja, openbreken die handel. Is er iemand die daar meer van weet?

-EU afdacht: Dat kan best wat minder. Laat men daar de broekriem ook maar eens aanhalen. Bovendien hóeven we niet het braafste kind uit de klas te zijn. Hupsakee, miljard per jaar d'r af.

En dan als toetje: de overheid zelve. Keihard snijden. 20% d'r af qua budget. Alleen dan zit je al op 45 miljard. Daarvan 10 miljard uitgeven om de werkloze ambtenaren om te scholen en aan de bak te krijgen en we zijn weer helemaal boven jan

Nutteloze projekten als Betuwelijnen, tramtunnels, Noord-Zuidlijnen enzovoort zijn te ver heen om te stoppen, helaas. JSF ben ik voor. Juist in tijden van crisis en instabiliteit moet je niet bezuinigen op defensie, eerder het budget opschroeven.
Brrr, nog zo'n vies rechtsje die gebruik/misbruik maakt van deze crisis.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72271211
HRA helemaal niet afschaffen, anders gewoon iedereen heel veel % laten betalen, leuk zeg als je al een huisje heb voor 10 jaar en opeens is die HRA weg
pi_72271757
quote:

Je vergeet de nutteloze landbouwsubsidies waar vooral de Franse chateaus mee weg komen,
kosten per jaar voor Nederland 8 miljard euro van de 10 die we moeten dokken
pi_72271835
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:18 schreef Stephan1237 het volgende:
HRA helemaal niet afschaffen, anders gewoon iedereen heel veel % laten betalen, leuk zeg als je al een huisje heb voor 10 jaar en opeens is die HRA weg
Natuurlijk is dat niet leuk.

Bezuinigen is nooit leuk voor de betroffenen. Maar zo nu en dan is het gewoon absoluut nodig.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 01:00:09 #293
236264 crew  capricia
pi_72271905
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:18 schreef Stephan1237 het volgende:
wees niet bang. Ze zullen nooit in 1x de hra afschaffen. Dat trekt de woningmarkt en de bv nederland niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:09:27 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72272041
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als de HRA afgeschaft wordt dan kan de IB juist fors omlaag.
The End Times are wild
pi_72272045
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:00 schreef capricia het volgende:

[..]

wees niet bang. Ze zullen nooit in 1x de hra afschaffen. Dat trekt de woningmarkt en de bv nederland niet.
wel als ze gelijk de bijtelling en WOZ afschaffen en de IB verlagen

HRA is er alleen voor de miljonairs
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:12:16 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72272090
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ok, hier heeft de gehele samenleving inclusief de overheid schuld aan. Volgende vraag is natuurlijk waar al dat geld is heen gegaan...
Dat geld is via allerlei wegen gewoon de economie ingepompt. Men heeft keukens gekocht, tuinen laten aanleggen, auto's aangeschaft, op vakantie geweest en ga zo maar door.

De immer stijgende huizenprijzen waren grotendeels gebaseerd op de verwachting van de altijd doorgaande economische groei. Maar die groei kwam stiekum voort uit al het geld dat met die huizenprijzen en de daarop liggende hypotheken gefinancierd werd. Een klassieke zeepbel.

Nu hebben we én die drijvende kracht achter de economische groei niet meer, én moet al dat geld terugbetaald worden. Dat gaat echt veel pijn doen. Meer dan de regering zich nu beseft.
The End Times are wild
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 01:18:42 #297
236264 crew  capricia
pi_72272173
Die huizenprijzen gaan wel weer stijgen. En zoveel zijn ze, hier in utrecht, ook niet echt gezakt. Tov 5 jaar geleden toch nog een overwaarde van 25%.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72272289
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:18 schreef capricia het volgende:
Die huizenprijzen gaan wel weer stijgen. En zoveel zijn ze, hier in utrecht, ook niet echt gezakt. Tov 5 jaar geleden toch nog een overwaarde van 25%.
Dat geloof ik niet, de jongeren hebben geen eigen geld, alleen schulden en we gaan allemaal netto minder verdienen
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:33:51 #299
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72272368
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Brrr, nog zo'n vies rechtsje die gebruik/misbruik maakt van deze crisis.
Niet eensch:
quote:

Mee eens, maar tegelijk ook de huursubsidie aanpakken.
quote:
Niet mee eens, er zitten heel veel mensen in op terechte gronden. Het grote probleem (net als met de WAO) is dat er met de mensen die nog wel wat kunnen (vaak nog heel veel, alleen aangepast) niets wordt gedaan: de bedrijven willen ze niet en de overheid bedenkt enkel stompzinnige regels en cursussen waardoor bedrijven ze wederom niet willen...)
quote:
Gisteren graag. Of doe maar eergisteren.
quote:
Gecombineeerd met deze:
quote:
Alleen het ministerie van volksgezondheid: decimeren en de belangrijke onderdelen onderbrengen in aparte diensten: zo blijf je én die kennis en vaardigheid behouden en kan je ze gemakkelijk aansturen én controleren. Hierdoor een einde aan de absurde regelziekte. Idem met OCW.
Rest van de ministeries kunnen dan waarschijnlijk uitbreiden en dan houden we nog geld over, alhoewel die ook zullen moeten verkleinen.
Overigens: onderwijs ook meer naar kennisvergaring, zodat Nederland over een paar jaar weer mensen heeft dien kunnen rekenen en schrijven. Onder andere door voor iedereen (behalve LBO, dat zijn de vaklui) meer vakken te geven. Ben je gelijk van het tekort aan schooluren af.
quote:
Combineer het met deze:
quote:
Maar dan op de echte manier: stuur ze naar gebieden waar echt hulp nodig is, is ook ontwikkelingshulp, kweek je veel goodwill mee en wellicht leuke handelsconnecties.
quote:
Wat neem jij mee, dan pak het andere
Voorstel: gewoon weer oude systeem invoeren, ben je zo van die zorgverzekeraars af.
quote:
Tja, VOC-mentaliteit zou het zo aanpakken. Onze staatschman Balkenende helaas niet.
quote:
Gewoon veel meer terugbrengen naar een Economische Gemeenschap, scheelt een hoop ergernis en geld.
quote:
JSF kan rustig nog wat jaren wachten, heb je niet nodig voor een vredesmissie in Afrika (ook niet in Afghanistan trouwens)
Nieuwe grootschalige projecten ook bekijken vanuit praktisch oogpunt: ideeën als 'hogesnelheidsbusbaan' zijn inderdaad heel knap bedacht, maar compleet waanzin om ooit uit te voeren. HSL is al eerder genoemd, Betuwelijn idem. Gewoon, investeren in het bestaande wegen- en spoornet, waar nodig uitbreiden.
Oh ja, overheidsfinanciën ook anders aanpakken: rijksuitgaven bij het rijk laten en niet afschuiven naar provincies en gemeenten die het vervolgens met een te klein budget moeten gaan doen. Dubbele belastingen ook afschaffen, evenals iets als successierecht.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 01:34:10 #300
236264 crew  capricia
pi_72272375
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, de jongeren hebben geen eigen geld, alleen schulden en we gaan allemaal netto minder verdienen
dat was niet anders toen ik nog jong was.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')