Ervaring mee?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:23 schreef P.F het volgende:
Zo een flacon wodka in je zak stoppen en dan zo stiekem drinken!
daar heb ik zelf ook al over na gedacht, maar ik ben zo bang dat het geroken wordt. mijn ouders spraken er maanden geleden al over dat die oom het merkte als een vriend van hem, die vaak bij hem thuis komt, gedronken had. al had die vriend maar een paar biertjes op en was daarna nog een paar uur blijven nakletsen in het cafe dan werd dat nog opgemerkt (onbewust wellicht, dat weet ik verder ook niet). nu is dat tijdens het feest wellicht niet zo schadelijk als er daadwerkelijk helemaal niets wordt geserveert, maar ik zou mij geen houding weten als ik door de oom in kwestie (of wat voor familielid dan ook) ervan beschuldigd wordt alcohol gebruikt te hebben.quote:
Daar kun je je heel makkelijk uitlullen: "Ik kan er wel mee omgaan!"quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:27 schreef herzberg het volgende:
[..]
daar heb ik zelf ook al over na gedacht, maar ik ben zo bang dat het geroken wordt. mijn ouders spraken er maanden geleden al over dat die oom het merkte als een vriend van hem, die vaak bij hem thuis komt, gedronken had. al had die vriend maar een paar biertjes op en was daarna nog een paar uur blijven nakletsen in het cafe dan werd dat nog opgemerkt (onbewust wellicht, dat weet ik verder ook niet). nu is dat tijdens het feest wellicht niet zo schadelijk als er daadwerkelijk helemaal niets wordt geserveert, maar ik zou mij geen houding weten als ik door de oom in kwestie (of wat voor familielid dan ook) ervan beschuldigd wordt alcohol gebruikt te hebben.
Het gaat dus om een oom van een zwager?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:27 schreef herzberg het volgende:
[..]
daar heb ik zelf ook al over na gedacht, maar ik ben zo bang dat het geroken wordt. mijn ouders spraken er maanden geleden al over dat die oom het merkte als een vriend van hem, die vaak bij hem thuis komt, gedronken had. al had die vriend maar een paar biertjes op en was daarna nog een paar uur blijven nakletsen in het cafe dan werd dat nog opgemerkt (onbewust wellicht, dat weet ik verder ook niet). nu is dat tijdens het feest wellicht niet zo schadelijk als er daadwerkelijk helemaal niets wordt geserveert, maar ik zou mij geen houding weten als ik door de oom in kwestie (of wat voor familielid dan ook) ervan beschuldigd wordt alcohol gebruikt te hebben.
Dan mag er op een volgend feest geen tekenfilms meer gekeken worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SillyWalks het volgende:
Wiet en dan in de kinderkamer meekijken met Jetix.
Dan gaan ze over op SBS6quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:40 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dan mag er op een volgend feest geen tekenfilms meer gekeken worden.
Dus er bestaan mensen die zoiets achterlijks als een trouwerij zonder alcohol kunnen doorstaan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SharQueDo het volgende:
Of je drinkt gewoon niet? Is dat nou zo moeilijk? Zo ja, alcoholist.
Ik heb gehoord dat er rumoeren rondgaan over bepaalde mensen die zeggen dat er mensen bestaan die beweren dat zei tegen beter weten in en tegen al het wetenschappelijk onderzoek in nog steeds claimen geen alcohol te drinken. Maar dit is slechts een rumoer dat ik heb opgepikt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:44 schreef APK het volgende:
[..]
Dus er bestaan mensen die zoiets achterlijks als een trouwerij zonder alcohol kunnen doorstaan?
Jouw post is een hint van bewijs richting het tegendeel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:46 schreef Siniti het volgende:
Ik heb gehoord dat er rumoeren rondgaan over bepaalde mensen die zeggen dat er mensen bestaan die beweren dat zei tegen beter weten in en tegen al het wetenschappelijk onderzoek in nog steeds claimen geen alcohol te drinken. Maar dit is slechts een rumoer dat ik heb opgepikt.
Doe normaal, zonder alcohol is het geen feest maar een bijeenkomstquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SharQueDo het volgende:
Oehahahahahahaha wat grappig zeg.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Doe normaal, zonder alcohol is het geen feest maar een bijeenkomst
Dat ze bij jou thuis van de blauwe knoop zijn en je nog niet eens shandy mocht drinken van je ouders, wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen. Jij kwam nooit verder dan de jeugdsoos van de Gereformeerde Kerk?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 05:18 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Oehahahahahahaha wat grappig zeg. [ afbeelding ]
"Kijk mama, ik drink alcohol, ik ben stoer!"
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 04:08 schreef Unstoppable het volgende:
Als die kerel zo slap in zijn schoenen staat heeft hij gewoon niks op feestjes te zoeken. Maak jezelf populair en neem een kofferbak vol bier, wijn en sterke drank mee
Daar is het toch familie voorquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Doe normaal, zonder alcohol is het geen feest maar een bijeenkomst
Dacht ik ook aanquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:28 schreef remlof het volgende:
Je kan ook gewoon wiet meenemen en gebruiken natuurlijk.
Dan moet je die tampon er is uithalen na een paar uur. Wedden dat ie ruikt!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:20 schreef 2NutZ het volgende:
Gewoon een tampon vol laten zuigen met drank en in je anus.
Ruik je ook niks.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:49 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Dan moet je die tampon er is uithalen na een paar uur. Wedden dat ie ruikt!!
Wodka puur schijn je inderdaad niet te ruiken maar vermengd met cola en vruchtensappen wel he.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:53 schreef vanderaalst het volgende:
flaconnetje wodka.
Wodka ruik je niet, dus is ideaal voor dit soort gelegenheden.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:39 schreef Acinonyx het volgende:
Heb je dan per se alcohol nodig om het leuk of gezellig te kunnen hebben ? Beetje droevig wordt ik hier van, erg droevig..
1 sukkel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu wordt iedereen gestraft omdat er 1 sukkel is die er niet mee om kan gaan.
dat je van drank vrolijk wordt is ook meer placebo effect.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met die Marokkaanse partijen? Daar trouwt men om de haverklap en met veel bombarie, op waarschijnlijk niet meer dan lauwe jus d'orange en liters thee met suiker.
Zullen dat geen verschrikkelijke feestjes zijn?
Of hangt Oomlief daar ook met een flaconnetje in de toiletten rond?
Geen idee maar op de Turkse en Iraanse bruiloften waar ik ben geweest werd er gewoon gedronken, ook door moslims.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met die Marokkaanse partijen? Daar trouwt men om de haverklap en met veel bombarie, op waarschijnlijk niet meer dan lauwe jus d'orange en liters thee met suiker.
Zullen dat geen verschrikkelijke feestjes zijn?
Of hangt Oomlief daar ook met een flaconnetje in de toiletten rond?
Heul niet. Die oom is familie van zijn zwager.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:23 schreef mafkees01 het volgende:
Kan jou het verrotten, tis toch geen familie...
quote:
het gaat er niet om of ik met alcohol om kan gaan. volgens mij ziet het gros van de familie mij liever vandaag dan morgen een delirium drinken. het gaat er om dat mijn oom niet in verleiding wordt gebracht om alcohol te consumeren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Daar kun je je heel makkelijk uitlullen: "Ik kan er wel mee omgaan!"
het hoeft niet gezellig te zijn, maar ik wil het er graag levend van af brengen. het hoeft ook niet veel te zijn, een paar borrels doen wonderen. de wrange nasmaak van het feest drink ik later wel weg.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:39 schreef Acinonyx het volgende:
Heb je dan per se alcohol nodig om het gezellig te kunnen hebben ? Beetje droevig wordt ik hier van, erg droevig..
dat weet ik. dat heb ik in mijn beginpost duidelijk gemaakt. wat is je punt?quote:
ik doe het liever met wat jongere jongensquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:37 schreef Godtje het volgende:
Het hele feest omgooien omdat een oom van je zwager zijn grens niet kent?Fuck him
ik ga er heen omdat mijn zus nu juist het enige familielid is waarmee ik altijd een uitstekende relatie gehad heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:02 schreef Shadowlyse het volgende:
Als een feest niet leuk is zonder onder invloed te zijn waarom ga je er dan heen? Alcohol kan een leuke bijkomstigheid zijn maar zonder is het ook prima. Zo niet dan ga je niet
die oom is niet 'vaag', het is de oom van mijn zwager. mischien heeft niet iedereen het door, maar die zwager is dus met mijn zus getrouwd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:56 schreef dushigirly het volgende:
Je kan het voorleggen aan je zus: Wie is er nou belangrijker, een oom of ik? En moeten dan de directe familieleden lijden onder 'vage' familieleden?
dit wist ik nog niet. iedereen die een slechte verstandhouding heeft met mijn familie is dus psychologisch niet in orde. ik zie persoonlijk trouwens meer in psychoanalyse. voldoet dat ook?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:47 schreef ABombali het volgende:
10 sessies met de psycholoog vooraf, en 5 achteraf zou genoeg moeten zijn. Los je problemen op..
veel moslimlanden kennen een 'gedoogbeleid' wat betreft alcohol. het mag niet, maar zolang je het niet te openlijk doet (en zolang je vriendjes blijft met de arm van de wet) is er niets aan de hand. maar tijdens de ramadhan is het verbod een stuk strenger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Geen idee maar op de Turkse en Iraanse bruiloften waar ik ben geweest werd er gewoon gedronken, ook door moslims.
Dit!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:20 schreef 2NutZ het volgende:
Gewoon een tampon vol laten zuigen met drank en in je anus.
Ruik je ook niks.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:15 schreef Wickedangel het volgende:
Als iemand mij ooit nog zo gek krijgt om te trouwen, dan nodig ik voor het feest dit bandje uit:
Polonaise verplicht en iedereen die geen alcohol drinkt, wordt eruit gezet.
Ik schrijf je bij in mijn balboekje.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:38 schreef Ringo het volgende:
Een linksdragende zebrabroek!
Ik zou er bijnamijn best voor doen.
zat is wat anders dan iemand die onlangs bijna kapot is gegaan aan de drankquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:15 schreef Wickedangel het volgende:
Te zot voor woorden dat een bruidspaar z'n huwelijksfeest laat dicteren door een zatte oom.
Verder is het sneu dat TS zich zonder alcohol niet denkt te kunnen vermaken.
Als iemand mij ooit nog zo gek krijgt om te trouwen, dan nodig ik voor het feest dit bandje uit:
Polonaise verplicht en iedereen die geen alcohol drinkt, wordt eruit gezet.
Als je alleen voor je zus gaat is het dan geen mogelijkheid om maar even naar dat feest te gaan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:27 schreef herzberg het volgende:
ik ga er heen omdat mijn zus nu juist het enige familielid is waarmee ik altijd een uitstekende relatie gehad heb.
[..]
Als je niet functioneerd zonder alcohol moet je toch echt eens op zoek naar therapie...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:37 schreef SharQueDo het volgende:
Mijn eerste gedachte...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:17 schreef swollywood het volgende:
Thuis indrinken.
Het gaat niet om functioneren. Het gaat om toch nog een beetje gezelligheid erin houden als je verplicht bent om tijd door te brengen met mensen die je eigenlijk liever niet ziet. En ik weet hoe dat voelt..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Als je niet functioneerd zonder alcohol moet je toch echt eens op zoek naar therapie...
dan moet je er niet heen gaan, als je ze liever niet ziet. je bent helemaal nergens toe verplicht. genoeg mensen die het contact met hun ouders hebben verbroken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het gaat niet om functioneren. Het gaat om toch nog een beetje gezelligheid erin houden als je verplicht bent om tijd door te brengen met mensen die je eigenlijk liever niet ziet. En ik weet hoe dat voelt..
Maar dat is ook weer zo a-sociaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
dan moet je er niet heen gaan, als je ze liever niet ziet. je bent helemaal nergens toe verplicht. genoeg mensen die het contact met hun ouders hebben verbroken.
x2, waarom moet iedereen leiden voor 1 ex verslaafde belachelijk, dat hij dan gewoon niet komt!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Daar kun je je heel makkelijk uitlullen: "Ik kan er wel mee omgaan!"
Dat er geen alcohol geschonken wordt vind ik al van de zotte. Ze kunnen toch gewoon die oom op de vingers tikken als ie al alleen maar kijkt naar een flesje bier?
Nu wordt iedereen gestraft omdat er 1 sukkel is die er niet mee om kan gaan.
Dus de oom moet accepteren dat hij nooit meer naar een familiefeestje kan zonder overal aangestaard te worden door alcohol?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
x2, waarom moet iedereen leiden voor 1 ex verslaafde belachelijk, dat hij dan gewoon niet komt!
Dat is inderdaad het dilemma van een (ex-)verslaafde.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:28 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dus de oom moet accepteren dat hij nooit meer naar een familiefeestje kan zonder overal aangestaard te worden door alcohol?
Dan vind ik dat daar best wel wat begrip voor opgebracht mag worden. Daarom is het ook zo lief dat de hele familie heeft besloten maar geen alcohol te schenkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dilemma van een (ex-)verslaafde.
ja, hij heeft toch een probleem veroorzaakt. problemen moet je op jezelf betrekken, niet op anderen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:28 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dus de oom moet accepteren dat hij nooit meer naar een familiefeestje kan zonder overal aangestaard te worden door alcohol?
En het is ieder voor zich en zoquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, hij heeft toch een probleem veroorzaakt. problemen moet je op jezelf betrekken, niet op anderen.
als ik jou was zou ik ook 's nachts wakker liggen van het niets doen en het negeren van je familie..(op je zus na)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:15 schreef herzberg het volgende:
hallo, ik heb volgende week een familiefeest. mijn zus viert haar 12,5 jarig huwelijk. uiteraard kan ik (en wil ik) niet afwezig zijn. probleem is alleen dat er is afgesproken dat er geen alcohol gedronken zal worden. dat komt vanwege een oom van mijn zwager die zich niet al te lang geleden bijna dood gedronken heeft. de goede man komt op het feest en mag niet in de verleiding worden gebracht om ook maar een enkele druppel alcohol te consumeren. voor ons allemaal afzien dus.
probleem voor mij is dat ik echt niet weet hoe om te gaan met familie bijeenkomsten. in het daaglijks leven negeer ik (op mijn zus na) mijn gehele familie. het is niet mijn slag mensen. ik ontmoet ze alleen op de verplichte feestjes en dan weet ik bij god nooit wat ik zeggen moet. conversaties worden in de regel vraaggesprekken waarin ik word uitgehoord over mijn studie en wat ik zo al doe in mijn vrije tijd (helemaal niets!). mijn familie weet nagenoeg alles van mij en ik ben al blij als ik alle namen juist heb.
op zo'n avond neem ik dus graag een glaasje om een beetje los te komen en vol goede moed de familie tegemoed te treden. (al lul ik uit mijn nek, dat is nog beter dan helemaal niets te vertellen). dit is de eerste keer dat dit niet mogelijk is voor mij en ik ben doodsbenauwd. wat moet ik nu doen?
ik lig er echt wakker van 's nachts
waarom, zijn familie heeft hem toch niet verslaafd gemaakt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:49 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En het is ieder voor zich en zoNee, ik vind en zeker als het ook nog eens familie is dat een iets schappelijkere houding wel op zijn plaats is.
Ik weet niet hoe groot jouw familie is. En het moet vast een hele lieve oom zijn. Anders zou ik zeggen dat er meer manieren zijn om iemand van het drinken af te houden dan de complete omgeving mede droog te leggen opdat de arme man niet in de verleiding komt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan vind ik dat daar best wel wat begrip voor opgebracht mag worden. Daarom is het ook zo lief dat de hele familie heeft besloten maar geen alcohol te schenken
idd, het feest kan gewoon doorgaan met alcohol en als oomlief probeert te drinken, haalt zijn familie het glas gewoon weg. En het omgaan met mensen die wel alcohol drinken in jouw bijzijn is ook een onderdeel van verslavingszorg.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot jouw familie is. En het moet vast een hele lieve oom zijn. Anders zou ik zeggen dat er meer manieren zijn om iemand van het drinken af te houden dan de complete omgeving mede droog te leggen opdat de arme man niet in de verleiding komt.
Jawel, rekening houden met elkaar is nooit weg. Maar je zegt het niet voor niks: elkaar. It cuts both ways.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:18 schreef Black_Tulip het volgende:
Als familie mag je toch wel een beetje rekening met elkaar houden? En ik zat niet te denken dat vanaf nu alle familiefeestjes van hen maar alcoholloos moeten zijn. Maar het is wel een mooi gebaar zolang oomlief aangeeft er niet goed tegen te kunnen als er wel alcohol gedronken wordt.
Het gaat natuurlijk niet om TS alleen, er zijn meerdere mensen die wel van een drankje houden, vermoed ik zo.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jawel, rekening houden met elkaar is nooit weg. Maar je zegt het niet voor niks: elkaar. It cuts both ways.
Als niemand op het feestje er een probleem van maakt, en het feestje wordt een leuk feestje, wat valt dan er nog te zeuren?
En waarom heb jij dan in godsnaam dit topic geopend?
Zo erg is het toch allemaal niet, voor één keertje?
Er is iets mis met de oom van de zwager, hij kan niet met drank omgaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 02:35 schreef FL_Freak het volgende:
Als je zonder drank niet gewoon ff gezellig met je familie kan zijn is er iets goed mis met jou of je familie
Ik heb enkel de openingspost gelezen, niet de reacties.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:15 schreef herzberg het volgende:
hallo, ik heb volgende week een familiefeest. mijn zus viert haar 12,5 jarig huwelijk. uiteraard kan ik (en wil ik) niet afwezig zijn. probleem is alleen dat er is afgesproken dat er geen alcohol gedronken zal worden. dat komt vanwege een oom van mijn zwager die zich niet al te lang geleden bijna dood gedronken heeft. de goede man komt op het feest en mag niet in de verleiding worden gebracht om ook maar een enkele druppel alcohol te consumeren. voor ons allemaal afzien dus.
probleem voor mij is dat ik echt niet weet hoe om te gaan met familie bijeenkomsten. in het daaglijks leven negeer ik (op mijn zus na) mijn gehele familie. het is niet mijn slag mensen. ik ontmoet ze alleen op de verplichte feestjes en dan weet ik bij god nooit wat ik zeggen moet. conversaties worden in de regel vraaggesprekken waarin ik word uitgehoord over mijn studie en wat ik zo al doe in mijn vrije tijd (helemaal niets!). mijn familie weet nagenoeg alles van mij en ik ben al blij als ik alle namen juist heb.
op zo'n avond neem ik dus graag een glaasje om een beetje los te komen en vol goede moed de familie tegemoed te treden. (al lul ik uit mijn nek, dat is nog beter dan helemaal niets te vertellen). dit is de eerste keer dat dit niet mogelijk is voor mij en ik ben doodsbenauwd. wat moet ik nu doen?
ik lig er echt wakker van 's nachts
Daarom zeg ik, als de oom vanaf nu zou verlangen dat ieder familiefeestje alcoholvrij wordt is dat teveel gevraagd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jawel, rekening houden met elkaar is nooit weg. Maar je zegt het niet voor niks: elkaar. It cuts both ways.
Die oom heeft er een probleem mee.quote:Als niemand op het feestje er een probleem van maakt, en het feestje wordt een leuk feestje, wat valt dan er nog te zeuren?
Um.... Ik ben de TS niet..?quote:En waarom heb jij dan in godsnaam dit topic geopend?
Zo erg is het toch allemaal niet, voor één keertje?
Waar lees jij in de OP dat die oom er om gevraagd heeft?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:44 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, als de oom vanaf nu zou verlangen dat ieder familiefeestje alcoholvrij wordt is dat teveel gevraagd.
[..]
Die oom heeft er een probleem mee.
[..]
Um.... Ik ben de TS niet..?
Ja de mijne ook...zuip je eerst klem en ga dan naar het feest (maar ga dan even niet met je eigen autoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |