abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72377970
Bij jullie gaat het ook al zo hard! Nog ff en je dak zit er weer op!

Dat kastje is volgens mij heel veel te vinden op MP.

Oh enne... die tank zie ik ook hoor!
pi_72378056
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:06 schreef Ml-etje het volgende:
Ik zoek overigens een kleine servieskast die ik op kan hangen in de keuken, dit model of iets groter.

[ afbeelding ]
http://www.deantieksite.nl/zoeken/antiek-zoek-uitgebreid.php
Misschien kun je hier iets mee vinden? Ik heb ook even geprobeerd wat te vinden, maar kon zo 1, 2, 3 niet iets vinden... (Het zag er in elk geval uit als een antiekstuk... )
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:17 schreef styliste het volgende:

[..]

It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72378407
quote:

Goed hé
Ik ga eens bij jou spieken
Ja dacht ook al aan MP heb alleen geen zin om te zoeken (ook voor het eerst).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72378458
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:19 schreef Nero22 het volgende:

[..]

http://www.deantieksite.nl/zoeken/antiek-zoek-uitgebreid.php
Misschien kun je hier iets mee vinden? Ik heb ook even geprobeerd wat te vinden, maar kon zo 1, 2, 3 niet iets vinden... (Het zag er in elk geval uit als een antiekstuk... )
[..]

Thanks!!
Ja L's oma had er ook zo 1 alleen die is met iemand anders mee.. wij hebben een heel mooi borduurwerk van haar georven
pi_72378565
Ohohohohoh!

Alleen dat prijs op aanvraag duidelijk tijd voor MP als de schilder begint dan wel
pi_72378775
heb jij al naar de elektra tips gekeken dame??
pi_72378872
Nee geen heel monument al die regelgeving en dat gedoe
pi_72378966
quote:

Trouwens wel een beetje jammer in een week klussen zoveel geld armer als je dan even bedenkt hoe hard het gaat of zou je ook betalen voor de snelheid
pi_72379167
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Trouwens wel een beetje jammer in een week klussen zoveel geld armer als je dan even bedenkt hoe hard het gaat of zou je ook betalen voor de snelheid
god nou, daar werk ik 5 maanden voor hoor! (onze nota was nog niet zo hoog maar dan dus nog )
pi_72379241
5 maanden werken a Jan Modaal (1500 netto p.p. x2 ) = 15000 euro och dat valt mee ja (ik doe maar wat hoor natuurlijk geen idee van jullie salarissen en hoef ik ook niet te weten natuurlijk )
Dat is netjes hoor!
pi_72379416
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
5 maanden werken a Jan Modaal (1500 netto p.p. x2 ) = 15000 euro och dat valt mee ja (ik doe maar wat hoor natuurlijk geen idee van jullie salarissen en hoef ik ook niet te weten natuurlijk )
Dat is netjes hoor!
ik zeg ik he.
De grote nota volgt nog. Die zal wel iets meer in de richting komen van wat jij noemt ja. Nog wel een paar maandjes werken meer denk ik
pi_72379573
Je moet tenslotte ergens voor werken straks kun je er heerlijk van genieten
pi_72380126
Wat een verbouwing zeg! Zeker als je die foto's zo ziet met dat hele dak er af.... schrok je niet toen je je huis voor de eerste keer zo zag?

Hoe groot is de oppervlakte precies boven? Jouw huis heeft wel iets weg van dat van mij als ik het zo zie op de foto's. Ik ben dus wel benieuwd hoe die kamers boven gaan worden en hoe groot ze dan zijn.

Veel succes in ieder geval nog met de rest van de verbouwing!
pi_72380372
Thnx Sleeve.
En ja ik schrok me een hoedje vooral van die gevel. En heb ook genoeg mensen die over de dijk reden zien kijken en bijna eraf zien rijden.
De kast moet ik nameten en de rest ook hoor maar ongeveer;
De ene slaapkamer is 20 vierkante meter vloeropp (dat is excl het stukje dak waar we een berging maken, daar kan niets staan).
De andere 15 vierkante meter
Kast en overloop zullen samen 4-5 vierkante meter zijn denk ik.
Ga morgen eens meten als het mogelijk is, ben zelf ook wel benieuwd maar liep enorm in de weg.

wat voor soort huis heb je zelf?
pi_72381673
Ik zie het helemaal voor me.. mensen die van de dijk afrijden... Ik was al half in paniek toen alleen maar de dakpannen van mijn huis af waren.

Als ik het goed begrijp heb je dus twee slaapkamers en een kast en overloop boven, maar geen badkamer?
pi_72382080
Klopt helemaal!

Ik heb het zonder pannen niet gezien helaas zo eens bemopperen dat ik daar straks wel een foto van wil.
Badkamer zit beneden ja.
Eventueel kunnen we ook een slaapkamer beneden maken wanneer dat nodig mocht zijn.
pi_72382533
Ik heb hier de badkamer ook beneden, maar zou het zelf juist wel graag boven willen. Helaas heb ik op dit moment niet de financiële middelen voor een dergelijke verbouwing.

De indeling van de bovenverdieping is me nog niet helemaal duidelijk... zit de trap en overloop in het midden en dan links en rechts een slaapkamer?
pi_72382668
Als je trap op komt sta je op de overloop met je gezicht tegen de muur van de grootste slaapkamer.
Draai je je naar links zie je de deur van de kledingkast, draai je je naar rechts kijk je naar buiten en zet je dan 2 stappen heb je aan je linkerkant de deur naar de grootste slaapkamer en aan je rechterkant de deur naar de kleine slaapkamer.

Badkamer beneden dan lastig?
pi_72383063
Ik begrijp nog niet helemaal hoe het zit met de bovenverdieping maar dat wordt vast wel duidelijk naarmate de verbouwing vordert...

De badkamer beneden vind ik niet echt ideaal. Ik vergeet altijd om schone kleding mee te nemen. Vervolgens moet ik dus na het douchen of badderen in mijn blote kont langs maarliefst vijf ramen rennen... Verder vind ik het weleens lastig dat er maar één wc is en die is dus beneden in de badkamer.
pi_72383452
Ah ok. Dat probleem hebben wij niet.
Geen buren dus geen geren mocht ik iets vergeten en trek altijd een badjas aan na het douchen .
pi_72383892
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:36 schreef Ml-etje het volgende:
Ah ok. Dat probleem hebben wij niet.
Geen buren dus geen geren mocht ik iets vergeten en trek altijd een badjas aan na het douchen .
[ afbeelding ]
Grappig, ik had toch de juiste indeling van de bovenverdieping in mijn hoofd. Bij mijn huis zit de trap aan de rechterzijde van het huis in de woonkamer, ik heb wel de mogelijkheid om (in de toekomst mocht ik het willen) de trap te verplaatsen naar de hal in het midden. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de indeling.
pi_72383961
Mja de kleine kamerdeur staat verder op de overloop zei net en de deuren draaien anders maar vooruit.
Onze trap zit in de hal overigens.
Zal morgen wel even snel de benedenverdieping painten.
Voor nu vallen mijn ogen dicht, truste!
  donderdag 3 september 2009 @ 08:04:59 #175
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72389688
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:43 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Maar kijk dan!
[ afbeelding ]
Zo lijkt het toch wel een beetje op een tank?
[..]
Nu zie ik het ook
En ik game nooit.. hihi... maar even zonder gekheid... als je het zo bekijkt en laat zien dan zie ik het ook. Maar ik heb serieus naar foto 3 zitten kijken en dacht.... waar heeft de beste man het over??

@ ML. Was uiteindelijk het dak dicht? En hebben jullie ook regen en wind (gehad)?
Hopelijk is alles nog droog
pi_72389760
Goedemorgen! Net even onder het genot van een warme choco met een collega bijgebept.
Het puntje is niet dicht, de platen van de vloer wel allemaal en daar is de regen ook op gevallen.
Het is nu droog dus kan het weer droog waaien (wat een wind!).
Vandaag gaan ze met de platen beginnen, ze wilden eerst gisteren al een deel doen maar het is of helemaal dicht maken of niet want met deze wind waait alles weg.

Ws krijgen we toch een openslaand raam op de overloop daar de aannemer een dubbel openslaande had besteld daar en die past echt niet..
Hij heeft hem als het goed is gehalveerd en dan hebben we een openslaande ipv een dichte
  donderdag 3 september 2009 @ 09:14:52 #177
248562 Rallydame
pi_72390547

Wel handig zo'n raam. En fijn dat alles droog is gebleven.
Mioest erg aan je denken toen het vanmorgen weer begon te regenen..
pi_72390824
Hmm ja bij ons is het hout wel nat hoor maar als het goed is de benedenverdieping niet.
ZIjn je spullen dan ook nat styliste??
pi_72391854
Het viel gelukkig nog mee. We hadden alles al aan de andere kant van het huis gezet gelukkig..
pi_72392063
Oh gelukkig , tsja bij ons kan er behalve hetgeen we zelf laten slingeren niets nat worden dus jullie hebben het slechter.
pi_72392192
Ach ja, slechter... Wij hebben al onze gevels (weer) staan dus wat dat betreft hebben jullie het weer slechter :p
pi_72392449
Ehmm kan niet kiezen hihi ik had net aan de lijn en die vertelde aan de muur in de woonkamer te zijn begonnen. Ik heel onnozel "jamaar moet dan niet eerst het dak dicht? "
Ehmm we kunnen niet met z'n 5-en daar rond gaan stekkeren... Oh ja!
pi_72403922
Olakes!
Fotoshoot van vandaag ;

Deze platen gingen de dakkapel op

Kacheltje!!

Woonkamer wand

Keukenwand

Inloopkast ook gemeten 2,40 x 2,60 maar dan wel een stuk onder schuin dak (erg handig voor schoenendozen en andere troepjes en genoeg ruimte voor 2 hanggedeeltes en heel veel legplanken).
pi_72410558
nee voorlopig niet, moet de gipser voor komen. Maar de staandertjes zijn er al.
En wat vind je van mijn luifel houden zo?
pi_72410719
Nee het hout?
pi_72411566
Hihihihi heb de neiging er een franje aan te hangen.
Ht is jammer van de wind anders was het zitten onder de luifel.
pi_72423240
Voor de bouwheren die de voorschriften niet zo nauw nemen;

Zone-indeling in badkamers
In de badkamer is een verhoogd gevaar van elektrische schok doordat een vochtige / natte huid een verlaging van de lichaamsweerstand geeft en het lichaam veelvuldig in contact is met het aardpotentiaal. Hierdoor zijn in badkamers speciale beschermingmaatregelen noodzakelijk.

Voor het bepalen van de benodigde beschermingsmaatregelen wordt de badkamer verdeeld in 4 zones.

Omschrijving zone

Zone 0
De ruimte in de badkuip of de douchebak

Zone 1
de ruimte begrensd door de bovenzijde van de badkuip of douchebak tot een hoogte van 2,25 m gerekend vanaf de normaal betreedbare vloer.

Als het een douche zonder douchebak betreft moet als begrenzing worden aangehouden een grondvlak met een straal van 0,6 m gerekend van de verticale projectie van de douchekophouder op de normaal betreedbare vloer.

Zone 2
De ruimte begrensd door een vlak van 0,6 m vanaf zone 1 tot een hoogte van 2,25 m gerekend vanaf de normaal betreedbare vloer.

Zone 3
De ruimte begrensd door een vlak op 2,4 m vanaf zone 2 tot een hoogte van 2,25 m gerekend vanaf de normaal betreedbare vloer.

Besturingen en beveiligingstoestellen, schakelaars, scheiders en wandcontactdozen mogen niet worden toegepast in de zones 0, 1 en 2. Trekschakelaars mogen in de zones 1 en 2 toegepast worden, mits ze volledig uit niet geleidende materialen zijn opgebouwd.

In zone 3 mogen wandcontactdozen worden toegepast. De wandcontactdozen moeten dan wel voldoen aan één van de volgende 3 voorwaarden:

1.Elke wandcontactdoos moet afzonderlijk worden gevoed door een beschermingstransformator, waardoor een veilige scheiding van de stroomketens (S-ketens) ontstaat.
2.De wandcontactdozen moeten worden gevoed door een SELV-keten (Safety Extra-Low Voltage) waarvan de grenswaarde van de aanrakingsspanning onder normale omstandigheden gelijk is aan 50V bij wisselspanning en 120V bij gelijkspanning (zonder rimpel).
3.De wandcontactdozen zijn beveiligd door een aardlekschakelaar met een nominale aanspraakstroom van maximaal 30mA.
Voor al het overige elektrische materieel gelden, indien ze niet gevoed worden door een SELV-keten, de volgende voorwaarden:

•In zone 0 mogen alleen toestellen toegepast worden die speciaal ontwikkeld zijn voor gebruik in een badkuip. Deze toestellen moeten bovendien vast bevestigd worden.
•In zone 1 mogen uitsluitend vast bevestigde warmwatertoestellen, zoals elektrische boilers, elektrische doorstroomtoestellen, gasgeisers en gasboilers met elektrische ontsteking en combiketels worden toegepast.
•In zone 2 mogen naast vast bevestigde warmwatertoestellen en vast bevestigde verlichtingstoestellen van klasse III worden toegepast.
Wasautomaten en wasdrogers mogen niet in de zones 0, 1 en 2 geplaatst worden. Moeten deze apparaten wel in de badkamer opgesteld worden, dan moet hier bij de bouwkundige indeling al rekening mee gehouden worden.

Vloerverwarming kan in een badkamer worden toegepast. De verwarmingselementen mogen in elke zone geplaatst worden, mits ze voldoen aan één van de volgende voorwaarden:

•Boven de elementen moet een deugdelijk gevlochten of gelast metalen mat aangebracht zijn, die geaard is. De mat moet minimaal een draaddiameter van 2 mm hebben en de maaswijdte mag maximaal 0,15 m bedragen.
•De elementen moeten voorzien zijn van een geaard metalen scherm.
Daarnaast moet de mat of het scherm tevens worden verbonden met een plaatselijk aangebrachte potentiaalvereffening, die alle vreemde geleidende delen, welke door een defect of door potentiaalverslepen onder spanning kunnen komen, verbindt met de beschermingsleidingen van alle gestellen in de zones 1, 2 en 3.

Deurknoppen, scharnieren, ophanghaken en raam- of deurkozijnen zijn voorbeelden van geleidende delen die niet door een defect of potentiaalverslepen onder spanning kunnen komen. Deze onderdelen hoeven daarom ook niet met de potentiaalvereffening worden verbonden.

Tenslotte geeft NEN 1010 een groot aantal bepalingen waaraan het leidingnetwerk van de badkamer moet voldoen.
pi_72423463
Waarom ook hier geplaatst?

Vandaag gaat het dak er volledig op!!!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:51:49 #193
248562 Rallydame
pi_72423909

Wat fijn Heb net even je foto's bekeken maar dat gaat al lekker vlot zeg. Goed bezig weer
pi_72424004
Ja hé, de straatkant is nu ook dicht dus nu alleen de polderkant nog even en dan is het dicht
pi_72424056
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:14 schreef Ml-etje het volgende:
Waarom ook hier geplaatst?

Gezien jou reactie bij styliste;

Ik wist het ook niet maar aan de ractie van de bouwheren hier op de bank nemen ze dat dus niet zo nauw (zo ook straks bij ons, ben benieuwd). Ze hanteren de regel die ik hierboven getypt heb.
pi_72424139
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:00 schreef exlurker het volgende:

[..]

Gezien jou reactie bij styliste;

Ik wist het ook niet maar aan de ractie van de bouwheren hier op de bank nemen ze dat dus niet zo nauw (zo ook straks bij ons, ben benieuwd). Ze hanteren de regel die ik hierboven getypt heb.
Dat denk je ja en hoop je.
Over het algemeen geldt de regel die ik bij styliste heb gezet.
Komt er geen water bij in de buurt dan geen aparte spotjes. Het is ook niet de aannemer die die spotjes zet bij ons voor het geval dat dat gedacht wordt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:10:25 #197
248562 Rallydame
pi_72424253
Bij ons hetzelfde. Geen water in de buurt dus geen speciale spots...
Ze kunnen niet direct nat worden maar we hebben er wel naar gekeken of ze een beetje stoom aan kunnen. Ondanks het raam wat eigenlijk altijd open zal staan en de ventilatie kan het er wel wat vochtig worden natuurlijk. Daar hebben we wel naar gekeken en dat was geen probleem...
pi_72424341
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:10 schreef Rallydame het volgende:
Bij ons hetzelfde. Geen water in de buurt dus geen speciale spots...
Ze kunnen niet direct nat worden maar we hebben er wel naar gekeken of ze een beetje stoom aan kunnen. Ondanks het raam wat eigenlijk altijd open zal staan en de ventilatie kan het er wel wat vochtig worden natuurlijk. Daar hebben we wel naar gekeken en dat was geen probleem...
Als je bovenstaande Nen regels gaat naleven dan wordt het een erg duur feestje.
Ervaren mensen mbt dit soort zaken kunnen zelf uitstekend inschatten of het noodzakelijk is of niet.
Zelfde met de badkamerregels voor vloerverwarming..zal vanavond eens navragen of die nageleeft worden.
pi_72424419
Toch jammer dan dat onervaren mensen de Nen hebben ontwikkeld
pi_72425027
Daar laat ik me niet over uit
Maar ga er even vanuit dat er in onze badkamer bewust gehandeld wordt en het hoe en wat laat ik lekker aan hen over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')