abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72209821
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dan loopt ze zelfs een jaar achter! Ze zou in havo 3 moeten zitten als ze een gewone vroege leerling is, en dat is ze. 12 jaar brugklas, 13 jaar havo 2, 14 jaar havo 3.
Dat bedoel ik dus.
pi_72209858
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:20 schreef MOVO het volgende:

[..]

Wat ik wel herken: een vader die vindt dat geen wet voor hem geldt of het nu gaat om het wonen op een boot of het zelfstandig laten zeilen na ingrijpen van de britse overheid of leerplicht. Die als het allemaal niet zo uitkomt probeert zijn dochter uit te schrijven (met een verlopen paspoort notabene, ik denk dat NZ deze aanvraag dan ook zeer serieus gaat behandelen als het staatsburgerschap zo belangrijk is dat je je paspoort niet laat verlengen, maar dit terzijde) net die vader belooft met zijn hand op het hart van zijn dochter dat ze braaf haar huiswerk gaat maken terwijl ze aan het zeilen is. Op een af andere manier vind ik hem niet zo betrouwbaar.
NZ gaat deze zaak zeker serieus behandelen, zag ik daarnet op het nieuws. Denk dat ze daar ook bot vangt- om maar eens een vissersterm te gebruiken.
pi_72209866
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ze is van plan om tijdens haar reis examen te doen en moet nog twee jaar havo, naar ik heb begrepen.
Nee, ze gaat nu naar 2 HAVO, vorig schooljaar deed ze de brugklas.
pi_72209880
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:22 schreef Bommenlegger het volgende:
Wanneer ga jij een solo wereldreis maken muis?
Relmuis heeft veel gezeild, maar kreeg genoeg van haar maatje..
Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Haar eigen verhaal.

Hieruit volgt dat de boot niet van haar was, en dus denk ik eerder dat zij overboord is gezet door haar maatje, ipv. andersom..
pi_72210109
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dan loopt ze zelfs een jaar achter! Ze zou in havo 3 moeten zitten als ze een gewone vroege leerling is, en dat is ze. 12 jaar brugklas, 13 jaar havo 2, 14 jaar havo 3.
In leeftijd loopt ze een jaar voor op haar klasgenoten Dus de bewering dat ze een jaar voorloopt op haar klasgenoten, is correct. Alleen neemt iedereen klakkeloos aan dat die bewering geldt voor haar kennis, terwijl het in werkelijkheid om leeftijd gaat.
pi_72210207
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In leeftijd loopt ze een jaar voor op haar klasgenoten Dus de bewering dat ze een jaar voorloopt op haar klasgenoten, is correct. Alleen neemt iedereen klakkeloos aan dat die bewering geldt voor haar kennis, terwijl het in werkelijkheid om leeftijd gaat.
En wij maar denken dat ze hoogbegaafd is.. Ik ben idd. benieuwd naar haar zeilprestaties.

Ze is dus 1x van Engeland naar huis gevaren.. Verder kan ze maximaal 7 jaar ervaring hebben, als ze idd. begon op haar 6e (Hoe betrouwbaar is dat, in aanmerking genomen dat de vader het niet zo nauw neemt met de waarheid?)

Klinkt niet als bijzonder veel.. Eigenlijk vrij weinig in verhouding tot een solozeiler met tientallen jaren ervaring..
pi_72210326
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:24 schreef Shitney het volgende:

[..]

Gaan we weer. Kom nou eens met bronnen die niet Laura zelf zijn.

Laura's advocaat beweert dat Laura een jaar voorloopt op leeftijdsgenoten qua schoolprestaties, maar tegelijkertijd gaat ze naar Havo 3. Ze wordt dit najaar 14, en dus volgt ze een normale schoolcarrière, want kinderen van 14 horen ook in Havo 3.

Laura's vader beweert dit:
[..]

En Laura zelf beweert dit:
[..]

Terwijl de werkelijkheid dit is:
[..]

Laura, haar vader en haar advocaat nemen het dus niet zo nauw met de waarheid, en daarom zou ik graag andere bronnen voor haar prestaties willen zien. Waar zijn de wedstrijduitslagen bijvoorbeeld van al die prijzen die ze in de kast heeft staan?
Op de rest ga ik later in .. ondertussen wil ik even constateren dat je een antwoord op mijn vraag ontwijkt .. kan die man een inschatting geven van de uitwerking die dit zal hebben op haar ontwikkeling, kan hij dat wel overzien?
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:43:10 #58
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72210338
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik zag in een van die fragmenten die advocaat toch echt zeggen dat Laura uitzonderlijk intelligent is en een jaar voorloopt, en op het gebied van wiskunde en nog iets zelfs nog meer. In datzelfde fragment kwam ook die bewering dat ze vrijwillig naar de havo zou zijn gegaan ipv naar het vwo voor.

Dat is echt een onrealistische bewering. Mijn man doet veel in de muziek (speelt in een orkest) en wij kennen dus ook veel pubers die iets met muziek doen. Die zitten vrijwel zonder uitzondering op het VWO en spelen tegelijkertijd in allerhande orkesten, gaan op grote tournees, doen vooropleiding conservatorium, steken uren in lessen, geven zelf les, etcetera en ik ken er meerdere die zelfs ook klassen op het vwo overgeslagen hebben. Als er juist ergens veel kinderen andere talenten combineren met school is het wel op het VWO.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72210410
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik zag in een van die fragmenten die advocaat toch echt zeggen dat Laura uitzonderlijk intelligent is en een jaar voorloopt, en op het gebied van wiskunde en nog iets zelfs nog meer. In datzelfde fragment kwam ook die bewering dat ze vrijwillig naar de havo zou zijn gegaan ipv naar het vwo voor.

Dat is echt een onrealistische bewering. Mijn man doet veel in de muziek (speelt in een orkest) en wij kennen dus ook veel pubers die iets met muziek doen. Die zitten vrijwel zonder uitzondering op het VWO en spelen tegelijkertijd in allerhande orkesten, gaan op grote tournees, doen vooropleiding conservatorium, steken uren in lessen, geven zelf les, etcetera en ik ken er meerdere die zelfs ook klassen op het vwo overgeslagen hebben. Als er juist ergens veel kinderen andere talenten combineren met school is het wel op het VWO.
True.
pi_72210450
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Op de rest ga ik later in .. ondertussen wil ik even constateren dat je een antwoord op mijn vraag ontwijkt .. kan die man een inschatting geven van de uitwerking die dit zal hebben op haar ontwikkeling, kan hij dat wel overzien?
Waarom ga je daar later op in? Dit is zeer relevant.
De toekomst voorspellen is onmogelijk, dus dat is een onzinnige vraag.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:46:59 #61
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72210467
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Had je mij een vraag gesteld dan? Dat had ik dan niet gezien. Ik heb geen idee of die man dat kan want ik weet niet over welke man je het hebt, maar zelf denk ik wel een inschatting te kunnen maken: er worden miljoenen kinderen op de wereld gewoon volwassen zonder dat ze al hun dromen waarmaken. De meeste van die volwassenen worden zelfs gelukkig en krijgen andere dromen. Het zal dus wel mee vallen met die geestelijke schade. En als die toch zou ontstaan, is dat vooral een bewijs dat ze zo'n wereldreis al helemaal niet aangekund zou hebben.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72210619
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:46 schreef Shitney het volgende:

[..]

Had je mij een vraag gesteld dan? Dat had ik dan niet gezien. Ik heb geen idee of die man dat kan want ik weet niet over welke man je het hebt, maar zelf denk ik wel een inschatting te kunnen maken: er worden miljoenen kinderen op de wereld gewoon volwassen zonder dat ze al hun dromen waarmaken. De meeste van die volwassenen worden zelfs gelukkig en krijgen andere dromen. Het zal dus wel mee vallen met die geestelijke schade. En als die toch zou ontstaan, is dat vooral een bewijs dat ze zo'n wereldreis al helemaal niet aangekund zou hebben.
Het is ook zo'n non-argument.. Het kind zou beschadigd worden als ze haar zin niet krijgt.. De redenering van een verwend mormel. Dat is -zoals eerder opgemerkt- projectie
pi_72210803
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En wij maar denken dat ze hoogbegaafd is.. Ik ben idd. benieuwd naar haar zeilprestaties.
hoogbegaafd heeft volgens mij niemand beweert, gewoon meid met VWO advies die voor HAVO heeft gekozen om beiden tegelijk te kunnen doen ..
quote:
Ze is dus 1x van Engeland naar huis gevaren..
heen en terug op de route die gezien wordt als de ultieme test van je kennis, golfstromen, wind die constant verandert, drukke scheepsvaartroute .. het is niet voor niets dat ervaren zeilers zeggen dat als je dat aankan je de wereldzeeën ook aankan
quote:
Verder kan ze maximaal 7 jaar ervaring hebben, als ze idd. begon op haar 6e (Hoe betrouwbaar is dat, in aanmerking genomen dat de vader het niet zo nauw neemt met de waarheid?)

Klinkt niet als bijzonder veel.. Eigenlijk vrij weinig in verhouding tot een solozeiler met tientallen jaren ervaring..
Je vergeet dat zij de eerste vier jaar op een boot heeft doorgebracht, dat het zeilen haar met de paplepel is ingegoten, en dat geeft haar een basis die je niet kan leren ..
pleased to meet you
pi_72210963
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:

[..]

hoogbegaafd heeft volgens mij niemand beweert, gewoon meid met VWO advies die voor HAVO heeft gekozen om beiden tegelijk te kunnen doen ..
[..]
Ze zou een jaar voorlopen, en dat was één van de argumenten om haar te laten gaan, weet je nog?
Waarom doet ze in godsnaam geen vwo?
quote:
heen en terug op de route die gezien wordt als de ultieme test van je kennis, golfstromen, wind die constant verandert, drukke scheepsvaartroute .. het is niet voor niets dat ervaren zeilers zeggen dat als je dat aankan je de wereldzeeën ook aankan
[..]
Dus ze begint met een ultieme test als eerste ervaring op open zee?
quote:
Je vergeet dat zij de eerste vier jaar op een boot heeft doorgebracht, dat het zeilen haar met de paplepel is ingegoten, en dat geeft haar een basis die je niet kan leren ..
Een kind dat zeilt van haar nulde tot haar vierde?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:03:36 #65
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72211008
quote:

[..]

[..]

[..]

Jij zeilt, toch? Wat is Marcom-B? en klopt het dat de golf van biskaje in september een van de gevaarlijkste stukken zee is en dat Laura daar precies in die tijd doorheen vaart? En klopt het dat haar bootje vrij klein is voor bepaalde gevaren? Wat gebeurt er bijvoorbeeld als ze averij oploopt?

Je hebt verder toch ook zelf kinderen? Als je kind de eerste vier jaar van zijn/haar leven in een huis is opgegroeid, betekent dat dan ook dat ze met 13 jaar zelfstandig kunnen wonen? Dat is ze immers met de paplepel ingegoten...
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:08:18 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72211140
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat maakt de 2 jaar niet minder lang.
[..]

Eh, ja, maar om een 13-jarige nou dingen te gaan laten doen wat ze emotioneel-sociaal nog niet aankan lijkt me wat vooruit lopen op de zaken.
[..]

Hoor ik daar Moussie praten? Kom er maar weer in Swets met je vioolmuziek. Ook dat hoort erbij, bijna alle pubers hebben wel een onrealistische droom.
Als je overal en wet tegen maakt, zijn alle dromen onrealistisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72211177
quote:

[..]

[..]

ik denk dat ze de eerste paar jaar geen benul had waar ze was, en de laatste twee jaar aan een lijntje vastgebonden in een beperkte ruimte moest spelen.
pi_72211202
heeft ze ook wel genoeg plaats in d'r boot voor tampons & maandverband?
want dat zal er ook wel aan zitten komen.
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 20:11:17 #69
137949 Disana
pi_72211239
quote:

[..]

[..]

Jawel dat beweerde jij gisteren al, jij kwam ermee en koppelde het aan de wens tot alleen zijn. En vandaag weidde je uit over kuddes en daarbij willen horen.
pi_72211287
quote:

Dus dan zat ze de hele tijd aan een lijntje? Een hond heeft het nog beter dan zij.. Ze kon niet eens normaal buiten spelen..
Het arme schaap is haar tijd helemaal niet vooruit, ze heeft nooit kind kunnen zijn en gaat straks weer een periode overslaan..
Wat afschuwelijk voor haar..
's Lands wetten is niet het enige dat de ouders niet interesseert..
pi_72211417
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:46 schreef Shitney het volgende:

[..]

Je quote mijn vraag .. dan ga ik ervan uit dat je daar antwoord op wil geven ipv een litanie lezen over little white lies ..

En die miljoenen kinderen worden volwassen, klopt, voor sommigen was die droom een bevlieging en zijn ze zo weer vergeten, voor anderen is het een teleurstelling die hun leven ingrijpend verandert, was die droom geen bevlieging maar iets waar je jaren naar toe hebt gewerkt, iets waarvan jij weet dat jij het aan kan .. dat betekend niet dat zij de wereldreis niet aangekund zou hebben, het betekend dat de teleurstelling te groot was
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:16:59 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72211439
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ze heeft nooit kind kunnen zijn
Ja, ze is toch al verpest. Laat haar maar lekker creperen op zee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18:16 #73
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72211489
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:40 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik geloof best dat Laura niet in staat is om alle gevaren in te schatten, maar het gaat er meer om dat 1 vage bron gebruikt wordt om een hele argumentatie op te bouwen. Als het echt een aansprekende man was geweest die dit had beweerd dan had zijn naam er wel bij gestaan of was deze genoemd. Het kan best zijn dat wat hij zegt waar is, maar ik geloof het idd niet voor 100 procent als het zo gebracht wordt. Zonder dat ik Laura gelijk voor 100 procent geloof.
Dus omdat zijn naam er niet bij staat heeft de beste man ongelijk
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:19:42 #74
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72211527
quote:

[..]

Nou... je zat er anders dicht tegenaan....
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef moussie het volgende:
Wat jullie nu stellen is dat een erg intelligent meisje met een duidelijke doelstelling zichzelf maar terug moet begeven in de middenmoot, je mag je niet sneller ontwikkelen dan de rest
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
Mwah, wonderkind zou ik niet willen zeggen, wel iemand die uitermate intelligent is en met zeebenen geboren
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:20:58 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72211573
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is ook zo'n non-argument.. Het kind zou beschadigd worden als ze haar zin niet krijgt.. De redenering van een verwend mormel. Dat is -zoals eerder opgemerkt- projectie
Dus dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')