Je bent de enige en dat op zich zegt al genoeg... tenminste, als dat kwartje bij je valt dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef speknek het volgende:
Ik vind dat niemand hier behalve ik geestelijke volwassenheid heeft, btw. En over mezelf ben ik ook nog niet zo zeker.
Denken en lezen is voor veel mensen moeilijk heb ik gemerkt. Kijk nog eens goed naar die pagina.quote:
Dit is nog zo'n lijstje uit het heldere en heel speciale brein van Laura:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Niet overspannen doen. Dit werkt als een lijstje waar je je geboorte maand en dag bij elkaar zoekt zodat er een rare zin ontstaat. Beetje giegelgedrag.
De rest van haar verborgen blogs kan ik niet lezen maar als je alles leest wat publiekelijk is kun je niet opmaken dat ze hoogbegaafd is. Zoveel is zeker.
Precies, laten we een voorbeeld nemen aan Laura.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:06 schreef speknek het volgende:
Ik vind dat niemand hier behalve ik geestelijke volwassenheid heeft, btw. En over mezelf ben ik ook nog niet zo zeker.
Nee die andere pubers willen ook ontdekken en losbandig zijn, Laura is niet echt anders dan haar leeftijdsgenootjes. Dat was mijn puntquote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, die gaan ook 2 jaar alleen zeilend de wereld rond, was ik even vergeten.
Ja, slimpie. En met alle keuzes die je maakt ontvouwt zich een rare zin. Gewoon 13-jarige lol zeg maar.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dit is nog zo'n lijstje uit het heldere en heel speciale brein van Laura:
Kleur van je shirt:
Rood – omdat ik TOTAAL geen leven heb
Zwart – omdat jan-peter balkenende mij geiler vind dan jou
Blauw –omdat ik ooit een keer dood ga
Groen – omdat ik luister naar de stemmetjes in mijn hoofd
Wit – omdat ik asociaal ben
Roze – omdat ik gewoon beter ben dan jij
Geel – omdat kanaries altijd beter zijn
Paars – omdat ik (g)een leven heb
Grijs – omdat ik de beste ben
Bruin – ja omdat ik het waard ben DUUH
Streepjes – omdat ik van stippen hou
Oranje – omdat ik geen liefde heb
Anders – omdat ik een dikke scheet in je gezicht gelaten heb
ah zoquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nee die andere pubers willen ook ontdekken en losbandig zijn, Laura is niet echt anders dan haar leeftijdsgenootjes. Dat was mijn punt
Dus je vind Laura toch een loser...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:08 schreef nikk het volgende:
Anyways, een waardeloze Hyves. Maar Hyves is dan ook alleen voor losers.
dat lijkt me wel zelf ingevuld, gezien de dt fout om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja, slimpie. En met alle keuzes die je maakt ontvouwt zich een rare zin. Gewoon 13-jarige lol zeg maar.
Get over it.
Klopt, ze kan er ook in NZ naar fluiten. Misschien kan ze nog iets met haar Duitse paspoort.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:09 schreef Shitney het volgende:
Ik las net trouwens op de site van nrc in een van de commentaren dat Nieuw Zeeland een wet heeft die stelt dat het strafbaar is om kinderen tot 14 jaar zonder toezicht alleen te laten. Thuis dus.
Dit is niet normale lol voor een 13 jarige! Mijn dochter en pleegkids hebben never dergelijke taal uitgeslagen, en al helemaal niet op die leeftijd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja, slimpie. En met alle keuzes die je maakt ontvouwt zich een rare zin. Gewoon 13-jarige lol zeg maar.
Get over it.
Nee, het is zo'n invul spelletje waarbij dan rare zinnen ontstaan. Die hadden we vroeger ook al, alleen kwamen er dan gezelligere zinnetjes uit zoals ik ben verliefd - sinds vorige week - op - naam leuke jongen. Dan moest je 10 vragen beantwoorden of iets dergelijks en die antwoorden gaven dan een geheime boodschap.quote:
Samenvatting: Laura gaat nergens naartoe. Die zit 1 september gewoon op school.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:11 schreef Dragorius het volgende:
Ik volg het nu ook niet meer nee.
Klopt, dit is een door Laura zelf ingevuld lijstje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat lijkt me wel zelf ingevuld, gezien de dt fout om maar wat te noemen.
Dit dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, het is zo'n invul spelletje waarbij dan rare zinnen ontstaan. Die hadden we vroeger ook al, alleen kwamen er dan gezelligere zinnetjes uit zoals ik ben verliefd - sinds vorige week - op - naam leuke jongen. Dan moest je 10 vragen beantwoorden of iets dergelijks en die antwoorden gaven dan een geheime boodschap.
Dit zal wel de hedendaagse variant zijn.
13-jarigen slaan die taal ook niet uit waar je bij bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dit is niet normale lol voor een 13 jarige! Mijn dochter en pleegkids hebben never dergelijke taal uitgeslagen, en al helemaal niet op die leeftijd.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dit is niet normale lol voor een 13 jarige! Mijn dochter en pleegkids hebben never dergelijke taal uitgeslagen, en al helemaal niet op die leeftijd.
Misschien is dat brein van Laura helemaal niet zo enorm hoog ontwikkeld, maar juist onderontwikkeld.
Ja, droom veilig verder...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wrong, ik check iedere letter van mijn kids die ze via internet met elkaar wisselen. En aangezien mijn kids graag thuis zijn, kan ik ook hun gesprekken volgen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:15 schreef Matteüs het volgende:
[..]
13-jarigen slaan die taal ook niet uit waar je bij bent.
Ga voor de lol in de bosjes staan bij het schoolplein van je kids. Denk dat je een illusie rijker bent over het idee hoe voorbeeldig je kinderen volgens jou zijn.
Dan word je in Nederland meteen opgepaktquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:15 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ga voor de lol in de bosjes staan bij het schoolplein van je kids.
Jij...quote:
Een kind vindt al vrij snel dat hij wel voor zichzelf kan zorgen, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:55 schreef beeer het volgende:
[..]
Als mijn kind van 4 verder ook voor zichzelf kan zorgen en mij niet meer nodig heeft dan honoreer ik dat.
De wereld bestaat niet alleen uit asociale randdebielen. Mgoed, mijn dochter gaat dan ook naar het VWO, misschien is dit inderdaad wel normale taal voor een HAVO leerling, dat zal dan wel.quote:
Droom lekker verder als je niet wilt begrijpen dat kinderen daar veel slimmer in zijn dan jij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wrong, ik check iedere letter van mijn kids die ze via internet met elkaar wisselen. En aangezien mijn kids graag thuis zijn, kan ik ook hun gesprekken volgen.
Dus bewaren ze de vunzige taal wel voor op het schoolplein, want daar kan mama niet meeluisteren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wrong, ik check iedere letter van mijn kids die ze via internet met elkaar wisselen. En aangezien mijn kids graag thuis zijn, kan ik ook hun gesprekken volgen.
Denkniveau zegt helaas voor jou niets over sociale vaardigheden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De wereld bestaat niet alleen uit asociale randdebielen. Mgoed, mijn dochter gaat dan ook naar het VWO, misschien is dit inderdaad wel normale taal voor een HAVO leerling, dat zal dan wel.
Ik denk dat de meerderheid hier een VWO leerling is geweest, en dat die allemaal zulke taal gebezigd hebben. Maar goed, zwaar offtopic...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De wereld bestaat niet alleen uit asociale randdebielen. Mgoed, mijn dochter gaat dan ook naar het VWO, misschien is dit inderdaad wel normale taal voor een HAVO leerling, dat zal dan wel.
Jij spoort niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Droom lekker verder als je niet wilt begrijpen dat kinderen daar veel slimmer in zijn dan jij.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ok, iedereen slaat blijkbaar dergelijke taal uit. Wie beweerde ook alweer dat Laura heeeeeeeel speciaal was en heeeeeeel anders dan alle andere 13 jarigen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid hier een VWO leerling is geweest, en dat die allemaal zulke taal gebezigd hebben. Maar goed, zwaar offtopic...
Dat vind ik ook. Nu ben ik er nog meer van overtuigd dat ze gewoon lekker naar school moet gaan 1 september en zich met vriendinnetjes moet bezighouden ipv in haar uppie op die boot te gaan zitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan word je in Nederland meteen opgepakt
Maar even serieus, het is inderdaad meer de taal van de jeugd van nu. Veel van dit soort zaken. Begrijpelijk dus. Maar toont mij ook dat ze dus net als haar leeftijdgenootjes bezig is met zaken als dit, niet zoals anderen haar hoog omschreven als iemand die boven hyves etc. zou zijn uitgestegen...
Wanneer heb ik gezegd dat ze hoogbegaafd is of "voor" loopt?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Jij...
Volgens jou is Laura hoogbegaafd en superwoman.... en een loser.
Geen wonder dat je die opmerking eerder van me ontweek
Nee hoor, intelligentie is gewoon een erfelijke factor. Kom je bij zeelui idd niet veel tegen als gevolg van inteelt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Echt, ik zou er trots op zijn... VWO... dan heb je toch als ouder wel iets bereikt.
Net zo min als je goed de gevaren begrijpt van haar zeiltocht, begrijpt Laura de impact van dergelijk gedrag op hyves niet. Aangezien haar mede 13 jarigen zich ook zo gedragen op internet kun je dat er ook niet in krijgen. Ze groeien er wel overheen. Voor nu zien ze enkel de lol er van.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:19 schreef Shitney het volgende:
Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als mijn oudste dergelijke onderwerpen als in jezelf snijden, weglopen en geen liefde kennen op hyves als lol zou omschrijven. Ik zou me net als banjerkanjer dan ernstig zorgen maken over zijn psychische welzijn.
Ja joh... je lult jezelf vast door te stellen dat hyves enkel voor losers is, en ik heb het gedaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:21 schreef nikk het volgende:
En ik reageerde niet op je vorige opmerking omdat ik heb besloten na het vorige topic niet meer te reageren op valse aannames en verkeerde conclusies. Voor deze ene keer maak ik een uitzondering.
Inderdaad een VWO leerling geweest maar zelf nooit over zulke deprimerende onderwerpen gegiebeld. En ik kan me dat ook niet echt herinneren van klasgenoten of vriendinnetjes, dat soort heftige shit vind ik als ouwe doos inderdaad wel echt iets van "de jeugd van tegenwoordig". Wij zwijmelden meer over die stoere jongen uit de vijfde en schreven een stuk onschuldigere briefjes over zoenen en niet over pijpen. Volgens mij wist ik niet eens wat dat was op mijn dertiende, maar dat kan ook geromantiseerd zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid hier een VWO leerling is geweest, en dat die allemaal zulke taal gebezigd hebben. Maar goed, zwaar offtopic...
Ik zat gewoon op het VWO hoor, toen mijn vriendjes en ik in de 1e/2e klas een hele stripserie maakten van hoe de gemene leraren hele klassen uitroeiden, door ze met hun hoofd tegen de slijptol in het handvaardigheidslokaal aan te houden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hulde voor je man dan. Van jou kan ze het niet hebben gezien je niveau...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, intelligentie is gewoon een erfelijke factor. Kom je bij zeelui idd niet veel tegen als gevolg van inteelt.
Kap eens met dat trollen en offtopic gezeur.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, intelligentie is gewoon een erfelijke factor. Kom je bij zeelui idd niet veel tegen als gevolg van inteelt.
Nu ik dit topic nog wat meer gelezen heb weet ik zeker dat ik de enige ben. My godquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:07 schreef Matteüs het volgende:
Je bent de enige en dat op zich zegt al genoeg... tenminste, als dat kwartje bij je valt dan.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja joh... je lult jezelf vast door te stellen dat hyves enkel voor losers is, en ik heb het gedaan.
Wie is er dan een asociale randdebiel? Laura, of pubers die dergelijke tekstjes op internet zetten?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zodra jij je bul hebt gehaald, praten we op gelijk niveau wel weer verder.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hulde voor je man dan. Van jou kan ze het niet hebben gezien je niveau...
Op zich is het vervelend genoeg dat Laura de impact van bepaald gedrag niet begrijpt... zeker als ze alleen de wereld rond moet gaan varen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:22 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Net zo min als je goed de gevaren begrijpt van haar zeiltocht, begrijpt Laura de impact van dergelijk gedrag op hyves niet. Aangezien haar mede 13 jarigen zich ook zo gedragen op internet kun je dat er ook niet in krijgen. Ze groeien er wel overheen. Voor nu zien ze enkel de lol er van.
Geef eens antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Oh please... denk eens na voor je je eigen blunder onder het tapijt wil vegen.
Ik, ze kan namelijk veel beter zeilen. Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze hoogbegaafd is. Dat argument kun je zelfs gelijk omverschieten door er op te wijzen dat ze op de HAVO zit. Maar: ze is ook geen mongool, iemand die, als ze op haar veertiende een jaar eruit is, gedoemd is tot in een verzorgingstehuis kwijlend in een suspensor te hangen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ok, iedereen slaat blijkbaar dergelijke taal uit. Wie beweerde ook alweer dat Laura heeeeeeeel speciaal was en heeeeeeel anders dan alle andere 13 jarigen?
Van zes weken op een meer naar 2 jaar op open zee. Ja...echt vergelijkbaar.quote:Ze kan veel beter zeilen en ze is gewend om een hele lange tijd op open zee te zitten. That's all.
... en dit getuigt van niveau?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zodra jij je bul hebt gehaald, praten we op gelijk niveau wel weer verder.
Een lange tijd op zee zitten: toen was ze niet alleen (eerste paar jaar van haar leven) en niet verantwoordelijk over een hele zeilboot voor een lange tijd. Naar Engeland zeilen duurt maximaal een paar dagen en niet 2 jaar. Ze heeft dus nauwelijks noemenswaardige ervaring naast dat ze zich een paar daagjes alleen kan redden en en de boeg van een zeilboot gedurende die tijd richting het noord-westen kan houden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik, ze kan namelijk veel beter zeilen. Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze hoogbegaafd is. Dat argument kun je zelfs gelijk omverschieten door er op te wijzen dat ze op de HAVO zit. Maar: ze is ook geen mongool, iemand die, als ze op haar veertiende een jaar eruit is, gedoemd is tot in een verzorgingstehuis kwijlend in een suspensor te hangen.
Ze kan veel beter zeilen en ze is gewend om een hele lange tijd op open zee te zitten. That's all.
Het was inderdaad alleen moussie volgens mij die haar hoge intelligentie toebedeelde en beweerde dat ze in de klas doodongelukkig zou zijn en geen aansluiting zou vinden omdat niemand haar denkwereld begreep.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik, ze kan namelijk veel beter zeilen. Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze hoogbegaafd is. Dat argument kun je zelfs gelijk omverschieten door er op te wijzen dat ze op de HAVO zit. Maar: ze is ook geen mongool, iemand die, als ze op haar veertiende een jaar eruit is, gedoemd is tot in een verzorgingstehuis kwijlend in een suspensor te hangen.
Ze kan veel beter zeilen en ze is gewend om een hele lange tijd op open zee te zitten. That's all.
Dat is niet helemaal waar, er is wel degelijk beweerd in deze discussie (door wie maakt niet uit), dat Laura zéér intelligent zou zijn, en eigenlijk op het VWO zou moeten studeren, maar dat ze zelf voor HAVO had gekozen, omdat ze dit avontuur aan wilde gaan. HAVO zou dus zwaar onder haar niveau zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:28 schreef speknek het volgende:
[..]
a) ze zit niet 2 jaar achtereenvolgend op open zee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:29 schreef Dragorius het volgende:
Van zes weken op een meer naar 2 jaar op open zee. Ja...echt vergelijkbaar.
Boeit me geen reed. Een vorum is geen diktee tentaamen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen "jou" en "jouw" niet kent, durf ik dat ernstig te betwijfelen.
Dan moet je medeforummers ook niet op hun (door jou vermeende) intelligentie of opleiding aanspreken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:33 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Boeit me geen reed. Een vorum is geen diktee tentaamen.
a) ze gaat echt van die 2 jaar niet 1,5 jaar in de havens rondhangen. Zeg dat ze 20 van de 24 maanden in d'r uppie is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:31 schreef speknek het volgende:
[..]
a) ze zit niet 2 jaar achtereenvolgend op open zee.
b) ze heeft de eerste 4-6 jaar van haar leven rondgezworven op zee.
c) wie heeft het uberhaupt over vergelijkbaar? Als er iets vergelijkbaars was, was dit hele topic er niet geweest want dan had ze al gewonnen.
Dan is het record ook niet geldig aangezien het non-stop moet zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Amen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Shitney het volgende:
Volgens haar eigen site heeft ze 3 echte solotochten gedaan: een keer de Friese meren, een keer de Waddenzee en een keer de oversteek naar Engeland en terug. Die laatste tocht duurde een week, waarvan ze er ook nog een paar dagen dankzij Britse justitie in een kindertehuis heeft doorgebracht, wat ze in haar artikel in het blad zeilen omschreef als "ik kwam een aardig echtpaar tegen die een kindertehuis hadden" .
Daaruit kunnen we volgens mij wel opmaken dat het met die zeilervaring helemaal niet zo buitengewoon is gesteld en dat zij en haar vader er ook niet vies van zijn om zaken aan te dikken of te verdraaien om haar imago als superzeiler in stand te houden.
De link die jij geeft betreft idd een nep-hyves.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:23 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Is dit nou wel of niet haar hyves.?Het zou niet de echte Laura zijn? http://lautjuhh5.hyves.nl
Er is ook nog een andere link van iemand met dezelfde naam"zag ik in vorig topic.Weet iemand dat nog?bvd
Zeker wel. Typefouten van mij door snel in te haken op een discussie als deze, weegt nagenoeg niets bij een verminkt sociaal denkvermogen zoals jij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan moet je medeforummers ook niet op hun (door jou vermeende) intelligentie of opleiding aanspreken.
Nee, maar ook geen paar weken. Hoe denk je de atlantische oceaan anders over te steken, langs groenland?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Non argument. Ze was toen tussen de 0 en de 6, dan leer je niet zeilen.quote:b) ze heeft de eerste 4-6 jaar van haar leven rondgezworven op zee.
Hoe intelligent en of ze wel of niet hoogbegaafd is doet er niet toe, en ook niet af te leiden uit haar opleidingsniveau, onder de mavopatiënten zit ook wel eens een verdwaalde hoogbegaafde.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er is wel degelijk beweerd in deze discussie (door wie maakt niet uit), dat Laura zéér intelligent zou zijn, en eigenlijk op het VWO zou moeten studeren, maar dat ze zelf voor HAVO had gekozen, omdat ze dit avontuur aan wilde gaan. HAVO zou dus zwaar onder haar niveau zijn.
Precies. Het enige wat haar record makkelijker maakt is dat ze een record "with assistance" doet. Dat klinkt naar meer dan het werkelijk is. Het betekent namelijk alleen maar, dat zij bij een volgende haven materiaal mag inslaan voor reparatie aan de boot. Wanneer je een record "without assistance" doet, moet je de hele tocht uitzingen met alle middelen waarmee je bent gestart.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dan is het record ook niet geldig aangezien het non-stop moet zijn.
Al vaker aangehaald maar de Laura verdedigers stappen er gewoon over heen.
Toch klopt 1 ding niet, ik dacht dat Laura uit Wijk bij Duurstede kwam maar op die hyves staat Maurik.....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:36 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
De link die jij geeft betreft idd een nep-hyves.
De echte hyves is, zoals reeds op pagina 2 van dit topic gemeld, deze: http://xxl-a-u-r-axx78.hyves.nl/?ref=sr
Daarnaast heeft ze wedstrijdervaring en natuurlijk het zeilen tezamen met haar ouders.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Shitney het volgende:
Volgens haar eigen site heeft ze 3 echte solotochten gedaan: een keer de Friese meren, een keer de Waddenzee en een keer de oversteek naar Engeland en terug. Die laatste tocht duurde een week, waarvan ze er ook nog een paar dagen dankzij Britse justitie in een kindertehuis heeft doorgebracht, wat ze in haar artikel in het blad zeilen omschreef als "ik kwam een aardig echtpaar tegen die een kindertehuis hadden" .
Daaruit kunnen we volgens mij wel opmaken dat het met die zeilervaring helemaal niet zo buitengewoon is gesteld en dat zij en haar vader er ook niet vies van zijn om zaken aan te dikken of te verdraaien om haar imago als superzeiler in stand te houden.
Ben ik het helemaal mee eens, vandaar ook dat het een non-argument is (maar al vaak aangehaald in de discussie).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe intelligent en of ze wel of niet hoogbegaafd is doet er niet toe, en ook niet af te leiden uit haar opleidingsniveau, onder de mavopatiënten zit ook wel eens een verdwaalde hoogbegaafde.
Waar het wel om gaat, is of ze wel of niet oud genoeg is om dit te doen, dat heeft weinig met intelligentie of hoogbegaafdheid te maken, een kind van 13 is een kind van 13, en hoe "volwassen" je dan ook voor je leeftijd kunt zijn, je bent niet volwassen en niet in staat zelf de beslissing te nemen dat je in je eentje de wereld rond kunt reizen.
Sommige mensen zijn dat overigens op hun 31ste nog niet, maar niemand is dat op zijn 13de, en een ouder die dat toestaat is wat mij betreft volledig de weg kwijt.
Kan iemand anders dit bevestigen? Jij lult enkel in het voordeel van dat wicht, dus ik geloof je 123 niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Precies. Het enige wat haar record makkelijker maakt is dat ze een record "with assistance" doet. Dat klinkt naar meer dan het werkelijk is. Het betekent namelijk alleen maar, dat zij bij een volgende haven materiaal mag inslaan voor reparatie aan de boot. Wanneer je een record "without assistance" doet, moet je de hele tocht uitzingen met alle middelen waarmee je bent gestart.
In een boot midden op de oceaan? Dat is namelijk het enige wat relevant is qua ervaring.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze wedstrijdervaring en natuurlijk het zeilen tezamen met haar ouders.
Of telt dat niet mee?
Ik denk dat ze meer tijd op een boot heeft doorgebracht dan jij nu doet voorkomen.
In het voordeel?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Kan iemand anders dit bevestigen? Jij lult enkel in het voordeel van dat wicht, dus ik geloof je 123 niet.
Maar als je gelijk hebt, is het zo.
Is dat echt zo? Ik vroeg een paar topics geleden namelijk al hoe groot de kans sowieso is dat ze dat record kan vestigen, maar ik begrijp hier uit dat ze dat record dus voor de start al niet meer kan halen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:35 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dan is het record ook niet geldig aangezien het non-stop moet zijn.
Al vaker aangehaald maar de Laura verdedigers stappen er gewoon over heen.
Maurik en Wijk bij Duurstede grenzen aan elkaar. Haar bootje ligt in de jachthaven van Maurik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Toch klopt 1 ding niet, ik dacht dat Laura uit Wijk bij Duurstede kwam maar op die hyves staat Maurik.....
Ja, maar ze mag wel proviand en materiaal inslaan bij tussenstops.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:42 schreef Shitney het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik vroeg een paar topics geleden namelijk al hoe groot de kans sowieso is dat ze dat record kan vestigen, maar ik begrijp hier uit dat ze dat record dus voor de start al niet meer kan halen?
Waar hebben we het dan in godesnaam over? Als er geen sprake is van een record, dan is de hele bodem onder haar vertrek toch weg?
Weet je zeker dat het non stop moet zijn om in het GBOR te komen?
Gaan we weer... al 400x aangehaald. Dan maar weer de repliek:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik denk dat ze meer tijd op een boot heeft doorgebracht dan jij nu doet voorkomen.
Ja, alleen daar leer je wat zeilen is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:42 schreef ioko het volgende:
[..]
In een boot midden op de oceaan? Dat is namelijk het enige wat relevant is qua ervaring.
Afhankelijk van het kind, wat mij betreft ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Gaan we weer... al 400x aangehaald. Dan maar weer de repliek:
Mijn kind woont al 13 jaar bij me in huis. Die mag/kan volgens jouw beredenering op haarzelf wonen?
Nee, ze woont niet in Wijk bij Duurstede:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Toch klopt 1 ding niet, ik dacht dat Laura uit Wijk bij Duurstede kwam maar op die hyves staat Maurik.....
http://community.guinness(...)log/532696/7691.htmlquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:42 schreef Shitney het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik vroeg een paar topics geleden namelijk al hoe groot de kans sowieso is dat ze dat record kan vestigen, maar ik begrijp hier uit dat ze dat record dus voor de start al niet meer kan halen?
Waar hebben we het dan in godesnaam over? Als er geen sprake is van een record, dan is de hele bodem onder haar vertrek toch weg?
Weet je zeker dat het non stop moet zijn om in het GBOR te komen?
Ja want anders heb jij je werk niet goed gedaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Gaan we weer... al 400x aangehaald. Dan maar weer de repliek:
Mijn kind woont al 13 jaar bij me in huis. Die mag/kan volgens jouw beredenering op haarzelf wonen?
Nee, dat kun je ook ergens anders leren. Alleen de situatie op een oceaan is wel wat anders dan op een meer of rivier. Dus ervaring op oceanen en grote zeen telt wat mij betreft, de rest is minder relevant.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, alleen daar leer je wat zeilen is.
Nee, wat mij betreft niet. ik heb nul verstand van zeilen, maar logisch nadenken leert me dat heel goed kunnen fietsen op fietspaden in Nederland, vast ook niet vergelijkbaar is met het rijden van de Tour de France. Voordat ons bakvisje aan dit avontuur gaat beginnen zou ik als ik haar vader was haar in ieder geval een stuk of 20, 30 weken- of maandenlange tochten op open zee hebben laten maken waar ik bij was. Zes weken Sneekweek lijkt mij in ieder geval niet vergelijkbaar met piraten ontwijken voor de kust van Somalie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze wedstrijdervaring en natuurlijk het zeilen tezamen met haar ouders.
Of telt dat niet mee?Ik denk dat ze meer tijd op een boot heeft doorgebracht dan jij nu doet voorkomen.
Het blijft een herhaling van zetten, maar het risico dat een kind van 12 overlijdt doordat het naar de universiteit gaat is net wat kleiner dan het risico daarop tijdens een wereldreis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Afhankelijk van het kind, wat mij betreft ja.
Een enkel kind van 12 gaat al naar de universiteit. Dat mag dus van jou niet omdat geen enkele 12-jarige daarvoor klaar kan zijn?
Naar de universiteit gaan is ineens hetzelfde als op jezelf wonen? Gut, dan ga ik al wel heel lang naar de universiteit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een enkel kind van 12 gaat al naar de universiteit. Dat mag dus van jou niet omdat geen enkele 12-jarige daarvoor klaar kan zijn?
Maar die 12-jarige die naar de universiteit gaat woont dan nog niet zelfstandig maar gewoon bij papa en mama thuis.... van een andere orde dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In dit topic? Weinig kans.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In het voordeel?
Leer lezen.
Lachen he?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:48 schreef ioko het volgende:
[..]
Het blijft een herhaling van zetten,
Ik vind het in elk geval niet bijzonder, er blijkt niet uit dat ze speciaal is of hoogbegaafd. Het lijkt me eerder dat ze een doorsneemeisje is dat gewoon door haar vader is opgefokt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De vergelijkingen die je maakt slaan natuurlijk nergens op. Dan zou niemand meer op een boot moeten stappen... Oeh wie weet kom ik Piet Piraat tegen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft niet. ik heb nul verstand van zeilen, maar logisch nadenken leert me dat heel goed kunnen fietsen op fietspaden in Nederland, vast ook niet vergelijkbaar is met het rijden van de Tour de France. Voordat ons bakvisje aan dit avontuur gaat beginnen zou ik als ik haar vader was haar in ieder geval een stuk of 20, 30 weken- of maandenlange tochten op open zee hebben laten maken waar ik bij was. Zes weken Sneekweek lijkt mij in ieder geval niet vergelijkbaar met piraten ontwijken voor de kust van Somalie.
Exact.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het in elk geval niet bijzonder, er blijkt niet uit dat ze speciaal is of hoogbegaafd. Het lijkt me eerder dat ze een doorsneemeisje is dat gewoon door haar vader is opgefokt.
Ja, maar toch ook wel een beetje triest. Het zijn namelijk mensen die kinderen hebben of nog krijgen. Brrr...quote:
Volgens mij doet BanjerKanjer dat juist niet. Die is er net zo op tegen dat ze gaat als jij en ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Kan iemand anders dit bevestigen? Jij lult enkel in het voordeel van dat wicht, dus ik geloof je 123 niet.
Maar als je gelijk hebt, is het zo.
Ja, een tijdje, een paar weken en dan ook alleen maar als ze nog wel iemand hebben om op terug te vallen.... even bij opa en oma langs voor een maaltijd die wel de schijf van vijf bevat, maar echt volledig full-time voor zichzelf zorgen waarbij dat kind zich regelmatig op plekken bevindt waar het leven een beetje anders in elkaar steekt dan in de eigen veilige omgeving is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
Sommige 13-jarigen kunnen prima voor zichzelf zorgen. Alleen wil dat er bij sommige mensen niet in omdat in hun wereldbeeld iedereen van dertien bepaald gedrag vertoont en elke afwijking daarvan is volstrekt onmogelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |