Kinderen zijn geen kleine volwassenen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En die hele houding moeten we kwijtraken. niet huilen als een kind de wereld om wil zeilen en niet janken als het kind daardoor doodgaat. Die ziekelijke behoefte om andere mensen te controleren, bah.
Maar Laura is "anders"quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
Zitten jullie ook al te F5'en op rechtspraak.nl?quote:Uitspraak zaak 13-jarige zeilster
Utrecht, 24 augustus - De rechtbank in Utrecht doet vrijdag 28 augustus om 10.00 uur uitspraak in de zaak over de 13-jarige zeilster die van plan is binnenkort solo de wereld rond te varen.
De rechtbank heeft maandag achter gesloten deuren een verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming behandeld. De Raad voor de Kinderbescherming wil dat het gezag van de ouders geschorst wordt en dat Bureau Jeugdzorg in Utrecht als tijdelijke voogd voor het meisje benoemd wordt.
De uitspraak zal mondeling en in het openbaar worden gedaan. Audiovisuele pers wordt verzocht zich uiterlijk donderdagmiddag aan te melden voor het bijwonen van deze uitspraak, via de afdeling communicatie van de rechtbank Utrecht: 030-223 3027
Bron: Rechtbank Utrecht
Datum actualiteit: 24 augustus 2009
Heb je een link naar de zaak?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Zitten jullie ook al te F5'en op rechtspraak.nl?![]()
Of is er een live-nieuwsradio aanwezig bij de mondelinge uitspraak?
Euhm... niet echt. Morgen is pas de uitspraak.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Zitten jullie ook al te F5'en op rechtspraak.nl?![]()
Of is er een live-nieuwsradio aanwezig bij de mondelinge uitspraak?
quote:De rechtbank in Utrecht doet vrijdag 28 augustus om 10.00 uur uitspraak in de zaak over de 13-jarige zeilster die van plan is binnenkort solo de wereld rond te varen.
Damn, ik kan ook niet lezen ook hè.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:07 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Euhm... niet echt. Morgen is pas de uitspraak.
[..]
Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom nou toch yvonne. Ervaren zeebonken hebben de grootste moeite met een solo zeiltocht om de wereld.
Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, als dat kind bij Oostende over boord slaat en verzuipt had het land te klein geweest. 'Jeugdzorg Was Door Engelse Autoriteiten Al Ingelicht!'
Kom nou toch yvonne. Ervaren zeebonken hebben de grootste moeite met een solo zeiltocht om de wereld. Doe nou niet alsof het een soort van romantisch tochtje is, het is simpelweg onverantwoord.
Dus ze gaan met z'n tachtigen de wereld rondzeilen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
Wat begrijp je niet ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus ze gaan met z'n tachtigen de wereld rondzeilen?
Zoiets schreef ik ook al eerder in voorgaande delen. Ballet? Turnen? Zwemmen ? Allemaal geen enkel probleem. Kinderen die *beroemd* willen worden vanaf hun 4e? Geen enkel probleem. Religeuze/spirituele mishandeling? Mag allemaal maar o wéé als een meid de media opzoekt omdat ze graag een record wil verbreken en d'r HAVO ook nog eens via de moderne communicatiemiddelen wil gaan doen, dán opeens springt half Nederland omhoog.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef yvonne het volgende:
me.
Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken
En:
@PierreSpaninks Dezelfde overheid die meisjes van 14 verbiedt solo te zeilen werft wel knaapjes van 16 voor de landmacht.
Ook, maar het één sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.
Willen die ook 2 jaar vrij van school?quote:Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken
Nee het hele idee was dat ze SOLO ging zeilen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
Anders dan ouders die willens en wetens kinderen in een onverantwoorde ongecontroleerde risicovolle situatie brengenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.
Als daar ook onverantwoorde risico's bijgenomen worden geldt hetzelfde. Maar omdat A wel gebeurt moet B ook maar gebeuren?quote:Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken
Daar zit al 2 jaar leeftijdsverschil in. En knaapjes van 16 worden echt niet uitgezonden.quote:En:
@PierreSpaninks Dezelfde overheid die meisjes van 14 verbiedt solo te zeilen werft wel knaapjes van 16 voor de landmacht.
Ik lees in jou bericht dat ze in sommige havens met 80 mensen vertrekken, dat betekent dus dat ze niet SOLO om de wereld gaat varen maar een aantal babysitters op volle zee bij zich heeft?quote:
Is het jouw kind? Nee? Nou dan, waar bemoei je je mee. Ga je eigen kinderen eens opvoeden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
Nou wordt ie helemaal mooi, omdat het je eigen kind niet is mag je daar niks over zeggen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Is het jouw kind? Nee? Nou dan, waar bemoei je je mee. Ga je eigen kinderen eens opvoeden.
Toch wel frappant dan dat het record jongste solozeiler oversteek Atlantische Oceaan een Engelse jongen is, van destijds 14 ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet meer dan terecht dat die britten haar tegen hielden om terug te varen. Beetje jammer dat pa pas wilde komen toen dochterlief in een tehuis werd geplaatst.
het schijnt niet illegaal te zijn. Dat zijn wel meer dingen niet die niet goed kunnen zijn. Daar is de wet niet op aangepast.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Toch wel frappant dan dat het record jongste solozeiler oversteek Atlantische Oceaan een Engelse jongen is, van destijds 14 ..
inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand. Ze doet niemand kwaad door te gaan zeilen, dus heeft niemand er wat over te zeggen. Stop eens met die ziekelijke behoefte andermans leven te willen beheersen. Ga een hobby zoeken ofzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou wordt ie helemaal mooi, omdat het je eigen kind niet is mag je daar niks over zeggen?
Dat blijft iedereen maar tot in den treure herhalen, maar lees nou eens: dat. is. niet. waar. Zodra ouders hun wettelijke plichten niet vervullen, zijn kinderen de verantwoordelijkheid van de overheid. Zoals elke burger in ons land onder verantwoordelijkheid van de overheid valt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand.
Check. "Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden." (quote website Laura Dekker) Dat is heel iets anders dan de jongste solo-zeiler ooit worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ik lees in jou bericht dat ze in sommige havens met 80 mensen vertrekken, dat betekent dus dat ze niet SOLO om de wereld gaat varen maar een aantal babysitters op volle zee bij zich heeft?
Fokken is één van mn hobby'squote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand. Ze doet niemand kwaad door te gaan zeilen, dus heeft niemand er wat over te zeggen. Stop eens met die ziekelijke behoefte andermans leven te willen beheersen. Ga een hobby zoeken ofzo.
Dus als een kind op straat gemolestreerd wordt door zijn ouders mag je er ook niets van zeggenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Is het jouw kind? Nee? Nou dan, waar bemoei je je mee. Ga je eigen kinderen eens opvoeden.
En ze heeft een Nieuw-Zeelands paspoort, dus ze heeft helemaal niks te maken met de Nederlandse wet als Nederland dit probeert tegen te houden. Dit alles is gewoon kleinzielig gedrag van de kinderbescherming die even haar subsidie weer moet veiligstellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat blijft iedereen maar tot in den treure herhalen, maar lees nou eens: dat. is. niet. waar. Zodra ouders hun wettelijke plichten niet vervullen, zijn kinderen de verantwoordelijkheid van de overheid. Zoals elke burger in ons land onder verantwoordelijkheid van de overheid valt.
Gut, weer zo iemand die dit vergelijkt met fysieke mishandeling en kinderverkrachting.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus als een kind op straat gemolestreerd wordt door zijn ouders mag je er ook niets van zeggen
Hou nou toch eens op met al die insinuaties gebaseerd op je onderbuik .. pa heeft haar gepushed, pa heeft dit geschreven etc etc ...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hmmm nou juist dat, dat zie ik nergens. Al die artikeltjes etc, inclusief de website, die zijn niet door Laura zelf geschreven en gemaakt, maar door haar vader. En juist dat, is best een beetje eng in het hele verhaal.
Gelukkig bemoeit jeugdzorg zich ermee, of wil je die soms opheffen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gut weer zo iemand die het in gevaar brengen van kinderen alleen als de verantwoordleijkheid van de ouders zietquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gut, weer zo iemand die dit vergelijkt met fysieke mishandeling en kinderverkrachting.
Ja. Tenzij je een zielig persoontje bent met een kutleventje die alleen plezier kan halen uit het vergallen van andermans leven. Want ja, jij hebt een kutleven, dus stel je voor dat iemand wel een leuk leven heeft hè, dat kan niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Fokken is één van mn hobby's![]()
Is dat tegenwoordig een criterium? Dat het kind niemand kwaad doet en als de ouders het goed keuren dan moet het allemaal maar kunnen? Gelukkig werkt dat niet zo in dit land.
De Nieuw Zeelandse wetgeving is op dit punt exact hetzelfde als de Nederlandse. Zoals in vrijwel elk beschaafd land de wetgeving op dit punt hetzelfde is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En ze heeft een Nieuw-Zeelands paspoort, dus ze heeft helemaal niks te maken met de Nederlandse wet als Nederland dit probeert tegen te houden. Dit alles is gewoon kleinzielig gedrag van de kinderbescherming die even haar subsidie weer moet veiligstellen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met al die insinuaties gebaseerd op je onderbuik<knip>zijn mi overduidelijke indicaties dat die meid al jaren weet waar haar hart ligt
Dat lijkt me een prima plan. als er een instelling faalt is het jeugdzorg wel. Tenzij er publiciteit te halen valt, zoals nu. Dan kunnen ze opeens binnen een paar dagen iemand uit hun ouderlijke macht ontzetten. Maar als kinderen door hun ouders gedood worden is het opeens "oeps, sorry, foutje".quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Gelukkig bemoeit jeugdzorg zich ermee, of wil je die soms opheffen?
Het zal mij allemaal een worst wezen. Meen ik. Voor haar dezelfde regels laten gelden als de rest van de kinderen die toestemming nodig hebben voor een paar weken vrij. Maakt ze haar lessen op gewoon netjes? Mooi toch? Zo niet? Gevolgen ook gewoon voor het gezin.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die hier lopen te brallen dat ze hier 'zat' haar HAVO bij kan doen: ik dacht het niet. Zeilen is een 24/7 taak, helemaal voor een gratenpakhuis als Laura. Ze kan waarschijnlijk net haar eten klaarmaken en ff slapen, laat staan studeren
Met dit bericht in het achterhoofd had er al helemaal geen rechtszaak aangespannen moeten worden.quote:
Wanneer er steun genoeg is, is dit gewoon geldklopperij geweest. Van mij mag ze dus gaan. Verdrinkt ze? Ook niet mijn probleem. Hoop dan alleen dat het geen geld gaat kosten om haar te zoeken etc.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sommige ouders maken domme beslissingen (JA - dat gebeurt echt) en dan is het goed dat jeugdzorg erbij wordt geroepen. Ik vind dit ook een domme beslissing, een fysiek en geestelijk onvolgroeid kind 2 jaar op zichzelf laten zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus omdat ze nu WEL op tijd zijn is het opeens een kut instantie. Je zou zeggen dat wanneer ze hun treackrecord verbeteren.....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima plan. als er een instelling faalt is het jeugdzorg wel. Tenzij er publiciteit te halen valt, zoals nu. Dan kunnen ze opeens binnen een paar dagen iemand uit hun ouderlijke macht ontzetten. Maar als kinderen door hun ouders gedood worden is het opeens "oeps, sorry, foutje".
Toch vreemd dat een beschaafd land als Engeland haar niet kon tegenhouden de noordzee over te varen. Of is Engeland opeens niet beschaafd?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Shitney het volgende:
[..]
De Nieuw Zeelandse wetgeving is op dit punt exact hetzelfde als de Nederlandse. Zoals in vrijwel elk beschaafd land de wetgeving op dit punt hetzelfde is.
De zoveelste drogreden en verkeerde aannames.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja. Tenzij je een zielig persoontje bent met een kutleventje die alleen plezier kan halen uit het vergallen van andermans leven. Want ja, jij hebt een kutleven, dus stel je voor dat iemand wel een leuk leven heeft hè, dat kan niet.
www.lauradekker.nlquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:43 schreef Shodan het volgende:
[..]
Check. "Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden." (quote website Laura Dekker) Dat is heel iets anders dan de jongste solo-zeiler ooit worden.
Ze vaart alleen op haar eigen schip de wereld over, in groepsverband. Dat betekent dat iemand wel de nodige ervaring moet hebben om het aan te kunnen, maar ze staat niet alleen. Haar boot is helemaal niet geschikt om moederziel alleen (dat is wat men hier kennelijk denkt) over te varen. Daarvoor zijn er veel meer voorzieningen nodig. Ook zouden ervaren zeilers in dat geval beduidend scherper reageren.
Conclusie: het gaat in mijn ogen alleen over de leerplicht-kwestie. Alle andere argumenten zijn erbij gesleept om ervoor te zorgen dat de publieke opinie gemanipuleerd wordt, ten nadele van de zaak.
Ze zetten hun prioriteiten verkeerd. Ze gaan mensen uit hun ouderlijke macht ontzetten omdat er heel misschien iets fout kan gaan. Kom op zeg, als we dat gaan doen is het hek van de dam. Dan kunnen we beter elk kind weghalen, want ja, in elk gezin is er potentie van mislukking.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus omdat ze nu WEL op tijd zijn is het opeens een kut instantie. Je zou zeggen dat wanneer ze hun treackrecord verbeteren.....
Waarom? Ik begrijp dit niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef paddy het volgende:
Jeugdzorg kan beter hun pijlen ergens anders op richten.
Als je als ouder 6 weken op vakantie gaat en je 10 jarige kind thuis laat omdat ie dat wel aan kan, kan je ook een bezoekje van justitie en jeugdzorg verwachten. Je kind 2 jaar achterlaten, of dat nu op een boot is of thuis, waarbij het ook al niet naar school gaat, is volgens de letter van de wet verwaarlozing. Sim-pel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gut, weer zo iemand die dit vergelijkt met fysieke mishandeling en kinderverkrachting.
Solo als in alleen op een boot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
www.lauradekker.nl
Kijk eens naar het logo linksboven.
Wat staat daar?
Jongste solo-zeiler ter wereld
Sowieso is er nog niets beslist en het gaat in dit geval wel wat verder dan 'misschien iets fout kan gaan' plus dat er wetten ontdoken worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze zetten hun prioriteiten verkeerd. Ze gaan mensen uit hun ouderlijke macht ontzetten omdat er heel misschien iets fout kan gaan. Kom op zeg, als we dat gaan doen is het hek van de dam. Dan kunnen we beter elk kind weghalen, want ja, in elk gezin is er potentie van mislukking.
Maar jij bent toch pro-pedoseksualiteit? Dat gaf je aan in een vorig topic. Volgens jou moet het gewoon kunnen als een kind van 13 seks met iemand van 43 wil hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:
Jeugdzorg maakt idd blunders, dat wil niet zeggen dat je het moet opgeven.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima plan. als er een instelling faalt is het jeugdzorg wel. Tenzij er publiciteit te halen valt, zoals nu. Dan kunnen ze opeens binnen een paar dagen iemand uit hun ouderlijke macht ontzetten. Maar als kinderen door hun ouders gedood worden is het opeens "oeps, sorry, foutje".
De wetgeving van Engeland is niet van toepassing op een Nederlands meisje - iig niet die van jeugdzorg (blijkt uit het bericht?). Strafrechtelijk ligt het eea wat anders volgens mij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch vreemd dat een beschaafd land als Engeland haar niet kon tegenhouden de noordzee over te varen. Of is Engeland opeens niet beschaafd?
Engeland plaatste haar toch in een kindertehuis? Dat haar vader, toen ze terug onder zijn hoede werd geplaatst vervolgens haar doodleuk weer op een boot schopte, is in geen geval een bewijs van het feit dat de Engelse overheid dit goedkeurt. Vandaar de melding van de Engelse overheid bij de verantwoordelijke Nederlandse instanties, in casu Jeugdzorg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch vreemd dat een beschaafd land als Engeland haar niet kon tegenhouden de noordzee over te varen. Of is Engeland opeens niet beschaafd?
Buiten het feit dat ik het idee dat je opgewonden raakt van een 13-jarige bespottelijk vind....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:54 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Maar jij bent toch pro-pedoseksualiteit? Dat gaf je aan in een vorig topic. Volgens jou moet het gewoon kunnen als een kind van 13 seks met iemand van 43 wil hebben.
+ de kanttekening dat jeugdzorg niets beslist hier.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is er nog niets beslist en het gaat in dit geval wel wat verder dan 'misschien iets fout kan gaan' plus dat er wetten ontdoken worden.
ooh ja? ik spreek over indicaties, wel even iets anders dan iets neer te zetten als een feit, dat pa haar gepusht heeft en dat pa dat geschreven heeft en daar zelf nog de conclusie aan verbinden dat al dat gepush maar eng isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jezelf echt in 3 regels tegenspreken.
Hebben we het hier nu over een wereldreis of over een vaartocht over de Noordzee naar Engeland? Ik vind daar toch echt verschil in zitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee nee, je begrijpt me verkeerd, het was niet eens hypotethisch=quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik het idee dat je opgewonden raakt van een 13-jarige bespottelijk vind....
In principe kun je dus inderdaad die lijn ook naar dit soort zaken doortrekken ja, want immers, de ouders grijpen wel in indien nodig toch?
Ja dat snap ik daarom ook dat laatste gedeelte. Zolang de ouders akkoord zijn en het goed vinden mag niemand anders zich ermee bemoeien, daar komt het op neer. Ongeacht of het wel of niet mag van de wet of wat dan ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Nee nee, je begrijpt me verkeerd, het was niet eens hypotethisch, figuren als ethiraseth hebben het zo goed als hardop uitgesproken dat ze geen enkel probleem hebben met pedoseksualiteit als de minderjarige in kwestie het "wil". Figuren zoals Mooii, Loedertje, Moussie, zijn wat dat betreft precies het soort volk waar de pedo-partij uit bestond.
Scherp.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:55 schreef Shitney het volgende:
[..]
Engeland plaatste haar toch in een kindertehuis? Dat haar vader, toen ze terug onder zijn hoede werd geplaatst vervolgens haar doodleuk weer op een boot schopte, is in geen geval een bewijs van het feit dat de Engelse overheid dit goedkeurt. Vandaar de melding van de Engelse overheid bij de verantwoordelijke Nederlandse instanties, in casu Jeugdzorg.
en morgen gaat Nederland net als Engeland dit kind onder toezicht en uit huis plaatsen.
Nee, ze gaan mensen tijdelijk uit de ouderlijke macht ontheffen om te onderzoeken of er geen sprake is van verwaarlozing en nalatigheid en om te voorkomen dat dit kind hem gesmeerd is voordat ze dat hebben kunnen vaststellen. Zoals ze bijvoorbeeld ook zouden doen bij ouders waarvan de verwachting is dat ze hun kind naar Iran ontvoerd hebben voordat er ingegrepen kan worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze zetten hun prioriteiten verkeerd. Ze gaan mensen uit hun ouderlijke macht ontzetten omdat er heel misschien iets fout kan gaan. Kom op zeg, als we dat gaan doen is het hek van de dam. Dan kunnen we beter elk kind weghalen, want ja, in elk gezin is er potentie van mislukking.
Niet gemerkt dat zelfs de ouders naar de zij-lijn worden geschoven? De voorgaande topics staan bomvol opmerkingen over de ouders die eigenlijk alleen maar met dat kind gelijk moeten hebben. Want als ze tegengas zouden geven, dan liggen ze een droom in de weg, dan benauwen ze iemand en dwingen ze haar in een keurslijf. Nee de ouders weten het volgens deze types NIET beter, want alleen het kind is de persoon die het beste weet wat goed voor hem of haar is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja dat snap ik daarom ook dat laatste gedeelte. Zolang de ouders akkoord zijn en het goed vinden mag niemand anders zich ermee bemoeien, daar komt het op neer. Ongeacht of het wel of niet mag van de wet of wat dan ook.
Tja, als je dan afgaat op de algemene consensus dat vrouwen zich sneller ontwikkelen dan mannen en dat zij ongeveer 2 jaar voorlopen wordt een leeftijdsgrens helemaal een arbitraire lijn ergens in een wetboek ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
het schijnt niet illegaal te zijn. Dat zijn wel meer dingen niet die niet goed kunnen zijn. Daar is de wet niet op aangepast.
Niet als het om zaken als leerplicht en verantwoordelijkheid gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, als je dan afgaat op de algemene consensus dat vrouwen zich sneller ontwikkelen dan mannen en dat zij ongeveer 2 jaar voorlopen wordt een leeftijdsgrens helemaal een arbitraire lijn ergens in een wetboek ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |