abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72191726
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus al tijden zeggen.

Jeugdzorg is te schijterig om echte probleem gezinnen aan te pakken maar hier zetten ze dr tanden wel even in hoor!

Bah bah en bah.
reacties hier ook trouwens.
Laat dat kind godver dr droom najagen.
Dus je gelooft echt dat ze tussen het zeilen door braaf haar HAVO kan doen, ongeacht welke situatie?
Waarom denken mensen dat het geen kwaad kan dat ze er 2 jaar tussenuit gaat als 13-jarige. Geen sociale contacten (ook niet bij die om de 3 weken "stops" want dan moet in elke haven iemand staan...) en geen controle op dat onderwijs. Er moet gewoon een volwassene met haar mee om dat onderwijs te verrichten.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 08:25:15 #227
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72191775
Mensen die hier lopen te brallen dat ze hier 'zat' haar HAVO bij kan doen: ik dacht het niet. Zeilen is een 24/7 taak, helemaal voor een gratenpakhuis als Laura. Ze kan waarschijnlijk net haar eten klaarmaken en ff slapen, laat staan studeren
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72191903
quote:
Laura zat even in kindertehuis
AMSTERDAM - De 13-jarige Laura Dekker, die in haar eentje rond de wereld wil zeilen, is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden.

Ze was naar Engeland gezeild, maar de autoriteiten vonden het te gevaarlijk om haar alleen op zee terug te laten varen. Omdat haar vader aanvankelijk niet naar Engeland wilde komen om haar op te halen, werd ze tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Dat zei haar advocaat Peter de Lange donderdag naar aanleiding van berichtgeving in de Volkskrant.

Daarop besloot vader Dick toch maar naar Engeland af te reizen. Maar eenmaal op de kade aangekomen negeerde hij de Britten en lioet Laura toch in haar eentje terug naar Nederland terugvaren. „Dat is ook helemaal niet strafbaar, niet van hem en niet van haar”, aldus De Lange, die niet uitsluit dat Laura werd tegengehouden na een tip uit Nederland.

De Britten schakelden vervolgens de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg in.

De Lange benadrukt dat Laura eerder door de autoriteiten is tegengehouden, toen zij alleen op bijvoorbeeld het IJsselmeer of langs de Nederlandse kust zeilde. „Maar dat leverde nooit een probleem op, want het is niet illegaal.”

De kinderrechter in Utrecht beslist vrijdag of de ouders van Laura worden beperkt in het gezag over hun dochter. Ze wil alleen de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen de plannen voor de twee jaar durende reis.

Laura's ouders zijn gescheiden en de moeder van de havo-scholiere zou niet staan te springen bij de plannen van haar dochter. Ze zou het echter toelaten omdat ze het contact met Laura niet wil verliezen.
bron
pi_72191981
quote:
Laura's ouders zijn gescheiden en de moeder van de havo-scholiere zou niet staan te springen bij de plannen van haar dochter. Ze zou het echter toelaten omdat ze het contact met Laura niet wil verliezen.
Dit maakt ook al een hoop duidelijk. Ik kon me sowieso al niet voorstellen hoe een moeder haar 13-jarige kind alleen de wereldzeeën op zou sturen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 08:48:20 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72192022
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

De Marine lijkt me geen babysitter
Dus dat! Mijn hemel, de marine er achter aan laten varen, wat een idee
  donderdag 27 augustus 2009 @ 08:50:02 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72192053
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..

nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
Ik begrijp wat je drijfveer is. Maar er is wel een verschil tussen een turncarrière en 2 jaar alleen de wereld rondzeilen, op je 13e.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:01:56 #232
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72192246
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 07:01 schreef voyeur het volgende:

[..]

Papa lijkt al wel langer out of touch with reality.

Solozeilster eerder al tegengehouden
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 27 augustus 2009 06:00, bijgewerkt op 23:41
AMSTERDAM - De 13-jarige Laura Dekker die vanaf september solo rond de wereld wil zeilen, is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden. Omdat haar vader vervolgens niet wilde komen, is ze tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Later zijn hierdoor ook de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg ingeschakeld. Dat stellen meerdere bronnen rond Laura Dekker. Haar advocaat Peter de Lange bevestigt het verhaal.
De havo-scholiere was in het begin van de meivakantie in haar eentje naar Engeland gezeild in haar boot Guppy. Ze kwam aan in de haven van Lowestoft. De autoriteiten vonden het echter te gevaarlijk voor een 13-jarige alleen op zee en wilden haar niet terug laten varen. Ze belden Laura’s vader, Dick Dekker, om haar op te halen en te begeleiden tijdens de terugreis.

Haar vader weigerde aanvankelijk om te verschijnen. Maar toen de Engelse autoriteiten voet bij stuk hielden en zijn dochter in een kindertehuis plaatsten, besloot hij alsnog naar Engeland te gaan.

Eenmaal op de kade besloot hij echter om de autoriteiten te negeren: hij liet haar toch solo terugzeilen naar Nederland. Daarop heeft de Engelse politie de Nederlandse politie ingelicht. In Nederland heeft een wijkagent een gesprek gevoerd met Laura en haar vader. Uiteindelijk is Bureau Jeugdzorg ingeschakeld door middel van een zogeheten ‘zorgmelding’.

Peter de Lange, Laura’s advocaat: ‘Haar vader had er in eerste instantie niet veel trek in om te komen. Hij vond dat er niets aan de hand was en dat ze gewoon kon zeilen.’

Dat hij haar tegen de wil van de autoriteiten liet vertrekken, is volgens De Lange geen probleem. ‘Is dat verwaarlozing of is dat gewoon weten hoe je kind in elkaar steekt? Ik denk dat het juridisch prima in orde is. Bovendien is Laura hier zelf redelijk onverschillig onder. Ze zeilt al jaren alleen en is wel vaker vastgehouden.’

Vrijdag doet de kinderrechter uitspraak in de zaak-Laura Dekker. De Raad voor de Kinderbescherming heeft de rechter verzocht de ouders van Laura tijdelijk te schorsen uit het ouderlijk gezag. Haar ouders zijn gescheiden. Haar vader staat achter de reis. Haar moeder is naar verluidt niet blij, maar zou zich er min of meer bij neerleggen om het contact met haar dochter te behouden.

Over haar Engelse reis schreef Laura onlangs in het blad Zeilen.

aldus de Volkskrant.
Mijn god! Wie nu nog denkt dat die vader een hele normale, verantwoordelijke, intelligente en betrokken ouder is, heeft denk ik zelf een steekje los. Ze hadden die pa toen al het ouderlijk gezag moeten ontnemen.

Dat kind woont vrijdagmiddag in een pleeggezin, mark my words.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:06:06 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72192292
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..

nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
Pak ze terug, ontmondigen en in een gesloten tehuis zetten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 09:08:34 #234
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72192321
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik weet niet zeker of Dekker onder deze omstandigheden een geldig wereldrecord kan vestigen, maar het lijkt me het overwegen waard. Op deze manier zeilt ze alleen en op zichzelf, maar wel met een team in de buurt dat in geval van ernstige nood in actie kan komen.
Ben jij je realiteitsgevoel kwijt?

Zo'n fregat kost een paar ton per dag om in de vaart te houden, en dan moet het 2 jaar achter zo'n kansloze brugklasser aanvaren? Ik heb liever dat ze in de golf van Aden rondvaren en piraten onder vuur nemen voor dat geld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 09:15:34 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72192417
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus al tijden zeggen.

Jeugdzorg is te schijterig om echte probleem gezinnen aan te pakken maar hier zetten ze dr tanden wel even in hoor!

Bah bah en bah.
reacties hier ook trouwens.
Laat dat kind godver dr droom najagen.
Ach kom, als dat kind bij Oostende over boord slaat en verzuipt had het land te klein geweest. 'Jeugdzorg Was Door Engelse Autoriteiten Al Ingelicht!'

Kom nou toch yvonne. Ervaren zeebonken hebben de grootste moeite met een solo zeiltocht om de wereld. Doe nou niet alsof het een soort van romantisch tochtje is, het is simpelweg onverantwoord.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 09:18:10 #236
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72192444
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach kom, als dat kind bij Oostende over boord slaat en verzuipt had het land te klein geweest. 'Jeugdzorg Was Door Engelse Autoriteiten Al Ingelicht!'

Kom nou toch yvonne. Ervaren zeebonken hebben de grootste moeite met een solo zeiltocht om de wereld. Doe nou niet alsof het een soort van romantisch tochtje is, het is simpelweg onverantwoord.
Inderdaad, dan was de wereld te klein geweest en hadden de mensen die dit nu onzin vinden het hardst moord en brand lopen schreeuwen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:19:45 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72192471
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Lijkt me ook niet meer dan terecht dat die britten haar tegen hielden om terug te varen. Beetje jammer dat pa pas wilde komen toen dochterlief in een tehuis werd geplaatst.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:34:16 #238
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72192713
quote:

[..]

En die hele houding moeten we kwijtraken. niet huilen als een kind de wereld om wil zeilen en niet janken als het kind daardoor doodgaat. Die ziekelijke behoefte om andere mensen te controleren, bah.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72192753
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En die hele houding moeten we kwijtraken. niet huilen als een kind de wereld om wil zeilen en niet janken als het kind daardoor doodgaat. Die ziekelijke behoefte om andere mensen te controleren, bah.
Waar begint het dan en waar eindigt het? Scholen 365 dagen per jaar open en 24 uur per dag zodat alle kindjes gefaciliteerd kunnen worden?
Mr. Prolapse 2009
pi_72192963
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Waar begint het dan en waar eindigt het? Scholen 365 dagen per jaar open en 24 uur per dag zodat alle kindjes gefaciliteerd kunnen worden?
Ja , want initiatief moet gestimuleerd worden. Weg met dat suffe onderwijs, alleen als de kindjes het zélf willen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 09:53:04 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72193070
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
pi_72193254
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
Maar Laura is "anders"
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:05:31 #243
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72193285
quote:
Uitspraak zaak 13-jarige zeilster

Utrecht, 24 augustus - De rechtbank in Utrecht doet vrijdag 28 augustus om 10.00 uur uitspraak in de zaak over de 13-jarige zeilster die van plan is binnenkort solo de wereld rond te varen.

De rechtbank heeft maandag achter gesloten deuren een verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming behandeld. De Raad voor de Kinderbescherming wil dat het gezag van de ouders geschorst wordt en dat Bureau Jeugdzorg in Utrecht als tijdelijke voogd voor het meisje benoemd wordt.

De uitspraak zal mondeling en in het openbaar worden gedaan. Audiovisuele pers wordt verzocht zich uiterlijk donderdagmiddag aan te melden voor het bijwonen van deze uitspraak, via de afdeling communicatie van de rechtbank Utrecht: 030-223 3027

Bron: Rechtbank Utrecht
Datum actualiteit: 24 augustus 2009
Zitten jullie ook al te F5'en op rechtspraak.nl?
Of is er een live-nieuwsradio aanwezig bij de mondelinge uitspraak?
pi_72193326
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Heb je een link naar de zaak?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:07:54 #245
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72193332
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Euhm... niet echt. Morgen is pas de uitspraak.
quote:
De rechtbank in Utrecht doet vrijdag 28 augustus om 10.00 uur uitspraak in de zaak over de 13-jarige zeilster die van plan is binnenkort solo de wereld rond te varen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:09:14 #246
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72193357
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:07 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Euhm... niet echt. Morgen is pas de uitspraak.
[..]
Damn, ik kan ook niet lezen ook hè. Ik dacht serieus dat het al 28 augustus was en was te lui om het woordje 'vrijdag' te lezen.

† In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 10:16:52 #247
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72193511
quote:

Kom nou toch yvonne. Ervaren zeebonken hebben de grootste moeite met een solo zeiltocht om de wereld.
Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
  Admin donderdag 27 augustus 2009 @ 10:17:30 #248
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_72193521
quote:

[..]

Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.

Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken

En:
@PierreSpaninks Dezelfde overheid die meisjes van 14 verbiedt solo te zeilen werft wel knaapjes van 16 voor de landmacht.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 10:22:20 #249
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72193622
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
Dus ze gaan met z'n tachtigen de wereld rondzeilen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72193666
Ik zou het haar ten sterkste afraden, denk dat ze weinig kans maakt. Maar als zij en de volwassenen in haar naaste omgeving (ouders, andere familie) het wel willen proberen, dan vind ik dat ze moet kunnen gaan. Ik ben fel tegen wetten die mensen tegen zichzelf beschermen, mensen moeten hun eigen risico's kunnen nemen, behalve als het echt jonge kinderen betreft. Voor tieners moeten volwassenen uit de naaste omgeving zoals ouders en andere familie wel mee-beslissen, maar de regering die zich ermee gaat bemoeien gaat mijns inziens te ver in de richting van betutteling.

Het enige argument waardoor ik een verbod wel zou steunen is als ze met haar zeiltocht anderen in gevaar brengt; daarover hoor ik nog weinig en weet ik zelf ook te weinig van af. Maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als ze in de problemen komt in een storm, de reddingsdiensten van het land waar ze bij in de buurt is zich door haar leeftijd en de media aandacht gedwongen voelen een helicopter te sturen ook als dat eigenlijk onverantwoord is, terwijl ze het niet zouden doen voor een 30-jarige man. Helicopter stort in zee... Dat soort risico's vind ik zwaarder wegen dan de risico's die Laura zelf neemt. Ook al overleeft ze het niet, misschien heeft ze wel meer 'geleefd' in haar 13 jaar dan zo iemand als ik in mijn 41 die niet eens een 'avontuurlijke' vakantie in een ander werelddeel boekt. Maar het is haar keuze dus moet het ook bij haar risico blijven (binnen redelijke grenzen, want er kan bij elk zeiltochtje iets gebeuren waardoor er hulpdiensten moeten uitrukken, en er kan ook bij een gewone inzet wat misgaan).

PS ik heb 't geheel redelijk gevolgt maar ook lang niet alle artikelen en postjes gelezen, heeft Henk van de Velde (die Nederlandse solo-zeiler) al zijn commentaar gelevert? Diens mening lijkt me 1000x meer waard in alle overwegingen dan de meningen van de politiek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')