abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72185641
als ik dit geweten had, had ik ook lekker een paar jaar gewoon weggegaan, lekker gaan leren op hawai en de cariben. Maar ja, mijn ouders voelden zich verantwoordelijk en stuurden mij gewoon naar school.
pi_72185681
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:36 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Jij hebt het helemaal door Geraniums erbij en iedereen is gelukkig.Doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg
Mooiiii, volg je deze topics wel? Heb je alle bijdragen gelezen? Ook die over de ervaren zeezeilers? Wellicht denk je er dan een beetje anders over.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:43:46 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72185787
Weet je, dit kind zouden ze gewoon blind moeten laten testen door een onpartijdige psychiater die niet weet wat er tegenover zit om te beslissen of haar psyche ertegen bestand is.

Vermoedelijk is het antwoord 'ja'
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:45:53 #54
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72185864
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:43 schreef jogy het volgende:

Vermoedelijk is het antwoord 'ja'
Je zet als TRU-mod maar even je paranormale gaven in?
pi_72185983
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooiiii, volg je deze topics wel? Heb je alle bijdragen gelezen? Ook die over de ervaren zeezeilers? Wellicht denk je er dan een beetje anders over.
Ja en ik lees ook haar site.Maar ga me hier niet druk maken ,maar me verheugen op en droom die ze na wil jagen.Nogmaals ,tis iets tussen Laura en haar ouders vind ik.En dat school gedoe boeit me totaal niet,Die meid die komt er wel.Nu ga ik weer verder lezen in m'n boek
Norman Ollestad die een vliegtuigcrash overleefde op z.n 11de jaar en door "pushen/liefde van z'n vader " het heeft overleeft."Crazy for the Storm"
Risico's zijn er altijd in het leven ,zeker de bewuste.En daar moeten Laura ,ouders en familie mee leven.
gaat mij geen vlikker aan
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=HqLnh1biSa0

[ Bericht 1% gewijzigd door Mooiiiiiii op 26-08-2009 22:54:40 ]
Love music!
pi_72185990
Dus als ik het goed begrijp wil een 13-jarige meisje (wat geestelijk nog gevormd moet worden en wat denkt te weten dat goed voor haar is) een wereldreis van 2 jaar maken in d'r eentje, waarbij ze zeer waarschijnlijk geestelijke en lichamelijk uitputting op gaat lopen (delirium, chronische uitputting), en daarnaast ook nog via Internet onderwijs op afstand gaan volgen, en dit alles zonder op de rotsen te slaan in een storm en/of uitgewoond te worden door een paar gefrustreerde matrozen/Somalische piraten?
En jullie vinden het gek dat de kinderbescherming en de onderwijsinspectie dit wil voorkomen?

2
pi_72186016
Owja waarom dit in het nieuws moet snap ik ook niet, er zijn wel meer kinderen die weglopen/van school wegblijven
pi_72186126
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef moussie het volgende:

blabla
Shit man, zit je nou de hele dag hier op dit onderwerp te tikken?
pi_72186133
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil een 13-jarige meisje (wat geestelijk nog gevormd moet worden en wat denkt te weten dat goed voor haar is) een wereldreis van 2 jaar maken in d'r eentje, waarbij ze zeer waarschijnlijk geestelijke en lichamelijk uitputting op gaat lopen (delirium, chronische uitputting), en daarnaast ook nog via Internet onderwijs op afstand gaan volgen, en dit alles zonder op de rotsen te slaan in een storm en/of uitgewoond te worden door een paar gefrustreerde matrozen/Somalische piraten?
En jullie vinden het gek dat de kinderbescherming en de onderwijsinspectie dit wil voorkomen?

2
Nee, dat vind ik helemaal niet gek, daar ben ik blij om. Als de ouders het niet doen doen de instanties het tenminste. Dit kind moet beschermd worden.
pi_72186204
die overheid moet zich niet overal zo mee willen bemoeien laat die mensen lekker doen wat ze niet laten kunnen als die ouders het prima vinden nou wat let ze.... dat kind komt heus wel goed terecht
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:55:50 #61
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72186217
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat ik verder kijk dan jou beperkte denkraam ben ik een beetje dom?
Nou, nee, eerder omdat je geen argumenten geeft maar steeds maar je eigen frustraties blijft herhalen. Maar die opmerking had ik al terug genomen, en dat staat. Neemt niet weg dat ik die kapotte grammofoon wel heel irritant vind. Je kent me niet, dus je weet helemaal niet of ik een beperkt denkraam heb. En ik durf te wedden dat een heleboel tegenstanders juist heel goed weten wat het is om dromen na te jagen, dromen te stimuleren en dromen waar te maken. Ik krijg gewoon jeuk van je zwart witte gezeur over dat de wereld óf een groot avontuur is met allerlei onverantwoorde risico's, óf een lange neukpartij in een keet onder het genot van een breezer nadat je op school over nagellak hebt gegiecheld. Daar tussen in zit echt nog heel veel meer.
quote:
Dat is wedstrijdzeilen lieve schat, en dan krijg je dus dat schadelijke staccato slapen ..
Ze was toch topsporter? Die doen over het algemeen aan wedstrijden mee. Doet ze dat niet, dan is ze dus ook geen sporter.
quote:
1. Mag dat kind ook zelf bepalen hoe ver die verzorging gaat of heeft die dat RECHT niet?
2. Emotionele ondersteuning is ook je kind helpen zijn dromen te realiseren
3. Zeur dan ook niet dat er een volwassene bij moet zijn
4. En toch laat je het zo achter bij vreemden terwijl het huilt, om van het besmettingsgevaar in een kinderdagverblijf maar te zwijgen
5. Wordt haar die dan ontzegt, of is het dat als zij het nodig mocht hebben langer moet wachten dan 15 minuten?
1. Nee. Zelf bepalen mag vanaf je achttiende. Zou lekker worden ook, als het aan mijn verwende monsters zou liggen bestond hun verzorging uit 1 keer in de maand douchen, zeven keer per week junkfood eten, 16 uur per dag nintendo-en en als beloning een uurtje sporten. Met als toetje slagroomtaart voor het ontbijt.
2. Ja, en bij dromen realiseren hoort ook realisme, omgaan met tegenslagen, opstaan nadat je neergeslagen bent, relativeren, plannen, doorzettingsvermogen hebben, kritiek kunnen incasseren en zelfreflectie kunnen toepassen. Stampvoeten, dreinen en dwingelanden is over het algemeen de kortste weg naar falen en dat is een les die verstandige ouders hun kinderen als peuter al beginnen bij te brengen.
3. De definitie van onderwijs is, het woord zegt het al, dat je onderwezen wordt. Dat doe je in de regel niet zelf, anders heette het wel zelfkickerij.
4. Je punt is? Mijn kinderen zitten niet op een kinderdagverblijf, die zitten op een BSO en een sport BSO. En op school natuurlijk, waar Laura ook hoort.
5. Die vader gaf aan dat hij in minimaal 20 uur bij haar kon zijn. Lijkt me rijkelijk laat voor een gevalletje acute blindedarm.
quote:
Mi is er wel aan de ouderlijke plichten voldaan .. maar ja, ze verschillen van die van het 'gemiddelde' gezin met het 'gemiddelde' kind .. en dat mag natuurlijk niet
Als je nou eens begint met aangeven hoe jij vindt dat er aan de ouderlijke plichten is voldaan, dan hebben we het tenminste ergens over. Mijn buren vervullen hun ouderlijke plicht ook anders dan ik, dat is geen argument om hen uit de ouderlijke macht te ontheffen. Ik heb al beargumenteerd waarom ik vind dat deze ouders dat wel zouden moeten worden, als jij nu eens met argumenten, dus niet met Tina en Boeket reeks fantasietjes, hetzelfde doet?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72186263
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ook dat is een talent
nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..

nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
pleased to meet you
pi_72186296
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik helemaal niet gek, daar ben ik blij om. Als de ouders het niet doen doen de instanties het tenminste. Dit kind moet beschermd worden.
Ik begrijp de bezorgdheid heus wel hoor.Maar echt kennen doet niemand hier die Laura..
Love music!
pi_72186434
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Shit man, zit je nou de hele dag hier op dit onderwerp te tikken?
Ze is niet de enige hoor als ik zo lees
Love music!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:03:24 #65
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72186474
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (klassiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..

nu zo erop terug kijkend kan ik niet anders dan constateren dat mijn leven bepaald is door die woede en teleurstelling, dat was mijn ding dat ik wou doen .. mijn ouders hebben mij niet behoed voor een teleurstelling, mijn ouders waren de teleurstelling.
Tja, mijn ouders stimuleerden die droom wel, en lieten me wel privé lessen volgen en brachten me wel op godsonmogelijke tijdstippen van hot naar her, en ik brak op mijn zestiende mijn knie. Shit happens, ook mét stimulans van het thuisfront is de realiteit dat van al die honderdduizenden "uitzonderlijke talentjes" er maar een handjevol ook de droom bereikt.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72186573
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:03 schreef Shitney het volgende:

[..]

Tja, mijn ouders stimuleerden die droom wel, en lieten me wel privé lessen volgen en brachten me wel op godsonmogelijke tijdstippen van hot naar her, en ik brak op mijn zestiende mijn knie. Shit happens, ook mét stimulans van het thuisfront is de realiteit dat van al die honderdduizenden "uitzonderlijke talentjes" er maar een handjevol ook de droom bereikt.
Ja ,shit happens en als het aan Laura's ouders en voornl Laura ligt gaat ze dus haar en WTF ook haar ouders dromen waarmaken.Als ouders mag je ook dromen hebben samen met je kind,en waar proberen te maken.
Love music!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:32 #67
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72186699
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Ja ,shit happesns en als het aan Laura's ouders en VNL Laura ligt gaat ze dus haar en WTF ook haar ouders dromen waarmaken.Als ouders mag je ook dromen hebben samen met je kind.
Natuurlijk mag dat, ik droom ook van de Olympische Spelen samen met mijn kind. Maar als volwassene en vooral als ouder is je primaire taak niet om als kippen zonder koppen achter dromen aan te jagen, maar gewoon je kinderen op te voeden tot leuke, stabiele mensen. Die als ze geluk hebben ook nog die droom waarmaken, maar niet ten koste van alles en zeker niet van hun leven.

Een droom waarmaken is geen basis mensenrecht hoor.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72186708
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:57 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, meer oorzaak > gevolg .. mijn droom werd, ondanks steun van 2 profs, door mijn ouders de grond in geboord, ik moest leren ipv dansen (kla

ssiek ballet) .. maar ja, van leren kwam niet veel meer terecht, niet alleen moest ik altijd maar wachten op de langzaamste uit de klas (je had toen nog geen scholen voor hoogbegaafde kinderen) maar als mijn ouders mij betrapten op het nadansen van stukjes ballet die ik ergens had gezien werden ze boos, ik moest maar eens kappen met die 'onzin'. Ik mocht dan wel op een turnvereniging, en die wilden mij binnen no time op zo'n speciale gymnastiek afdeling, voor wedstrijden en zo, ze hadden zelden iemand gezien die zo lenig is ..

Hoe oud ben jij dan? Want toen ik als hoogbegaafd kind naar school ging, bestonden daar toch echt al speciale klassen/scholen voor. Heb er zelf gebruik van mogen maken in die tijd.

Mgoed, mijn dochter wil ook wel dingen die niet haalbaar zijn. Ontneem ik haar daar een droom mee? Neu... het is slechts de tering naar de nering zetten. Ik zou best op vakantie willen naar Hawaii, maar camping "Het grote Bos" op de Veluwe, ligt qua budget meer in de lijn der verwachtingen Kutmoeder ben ik ook, om mijn kids af te schepen met een camping op de Veluwe, terwijl het hun droom is om op Hawaii te zitten.
pi_72186819
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:19 schreef mikerw het volgende:
Hugo Borst is het er wel mee eens, hehehehehee
Alsof Hugo Borst ergens verstand van heeft .....

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:13:24 #70
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72186855
Nou inderdaad, wat een kutmoeder ben jij! Je zit zeker ook achter de geraniums in Schubbekutteveen je kinderen de hele dag te traumatiseren en af te remmen? Dat ze daar dat Bureau Jeugdzorg nog niet op hebben afgestuurd, het is een schande!
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72186896
Dit kind is net van de basisschool af en dan alleen de wereld rond willen reizen is in mijn ogen te zot voor woorden.
Als ouder heb je de plicht om je kinderen te beschermen, niet om ze willens en wetens de oceaan op te sturen en bloot te stellen aan allerlei gevaren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_72186958
Ik wil trouwens wedden dat Laura gewoon stiekem vertrekt, en dat de ouders dan verklaren "Ze is zomaar het huis uit geslopen 's nachts!"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:17:37 #73
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72187040
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik wil trouwens wedden dat Laura gewoon stiekem vertrekt, en dat de ouders dan verklaren "Ze is zomaar het huis uit geslopen 's nachts!"
Ik denk inderdaad dat dat gaat gebeuren. En dan draaien pa en moe de bak in, wordt zij in de eerste haven opgewacht door de Guardia Civil, wordt ze op het vliegtuig naar huis gezet en mag ze de rest van haar puberteit in een pleeggezin doorbrengen.

Hele verstandige ouders inderdaad.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72187153
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:02 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Ze is niet de enige hoor als ik zo lees
Weet ik ook wel. Maar ze is een tegenstander van mij in deze discussie en daarom pik ik haar eruit.

..of was deze eerlijkheid niet zo slim?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:22:42 #75
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_72187231
Genoeg kinderen van Nederlanders in het buitenland die niet op school zitten en van op afstand les krijgen. Daar zijn dan wel afentoe ouders beschikbaar aan wie ze zo afentoe wat kunnen vragen, maar dat gezeur over het contact met leeftijdsgenoten gaat daar blijkbaar ook niet op.
pi_72187246
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef TeringHenkie het volgende:
Jep, ik denk dat je dat mag verwachten. Ik ga daar vanuit iig.

Maar daarmee is het spel niet gewonnen (het lijkt of Laura en papa denken een spelletje te spelen en de ernst er niet zo van in zien). In dat geval stelt de rechter Laura as vrijdag om 10.00 uur onder OTS, wordt er een OAT op de telex gezet (Opsporen, Afhalen, Thuisbrengen), en wordt Laura in de eerste haven waar ze gaat aanleggen opgewacht, ingerekend, en terug naar Nederland gebracht. En uit huis geplaatst!!!! (Joehoe... wakker worden allemaal!!!! Zo is hoe die dingen gaan namelijk!).

Papa Dekker zal iig een geldboete krijgen, en als hij die niet wil/kan betalen, dan volgt daar een gevangenisstraf. Hij is immers degene die verantwoordelijk is voor dit alles. Hoe mams ervan af gaat komen... denk een stuk milder, die heeft zich nooit als voorstander van dit hele avontuur uitgesproken, maar ook zij draagt verantwoordelijkheid hierin.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:23:58 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72187285
Die Laura Dekker is denk ik psychisch gezien minder bestand tegen de storm van kritiek en bemoeienis die ze nu over zich heen krijgt, dan tegen de onderneming zelf Wat een bemoeizucht. Alsof ook maar iemand hier kan bepalen, of zelfs maar inschatten, in hoeverre Dekker dit aan kan.

Aan de andere kant: Er zijn natuurlijk ook gevaren, en die mogen erkend worden. Vooral piraterij en andere uitingen van menselijk wangedrag kunnen een groot risico vormen

Zou het daarom een optie kunnen zijn om Dekker zonder hulp van buitenaf in haar eentje te laten zeilen, maar dan wel op zekere afstand gevolgd door eenheden van de marine? Die haar bij een onvoorziene ramp bij kunnen staan, en die haar enigszins in de gaten te kunnen houden?
Ik weet niet zeker of Dekker onder deze omstandigheden een geldig wereldrecord kan vestigen, maar het lijkt me het overwegen waard. Op deze manier zeilt ze alleen en op zichzelf, maar wel met een team in de buurt dat in geval van ernstige nood in actie kan komen.

Mocht dit trouwens goed aflopen voor Dekker, dan is de publiciteit wel weer goed voor onze reputatie als zeevaardersnatie met VOC-mentaliteit
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_72187355
s
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef Shitney het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, ik droom ook van de Olympische Spelen samen met mijn kind. Maar als volwassene en vooral als ouder is je primaire taak niet om als kippen zonder koppen achter dromen aan te jagen, maar gewoon je kinderen op te voeden tot leuke, stabiele mensen. Die als ze geluk hebben ook nog die droom waarmaken, maar niet ten koste van alles en zeker niet van hun leven.

Joh toen mijn zoon ook 14 was heeft ie oa getraind met Timo de Bakker./Op dit moment 151 op de wereld ranglijst tenniser.Zoon tennist nu helemaal niet meer,zal me een worst zijn,is jammer maar helaas."Omdat ie weinig sport op dit moment"Kinderen moeten het zelf willen .Laura wilt dat duidelijk wel.Dus ik gun haar die kans ,ook al wordt het haar dood.Die weet echt wel waar ze mee bezig is lijkt me.Adviezen vanuit de hele wereld..En misschien is ze na 3 weken weer thuis.Of opgevroten door de haaien
Love music!
pi_72187388
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Zou het daarom een optie kunnen zijn om Dekker zonder hulp van buitenaf in haar eentje te laten zeilen, maar dan wel op zekere afstand gevolgd door eenheden van de marine? Die haar bij een onvoorziene ramp bij kunnen staan, en die haar enigszins in de gaten te kunnen houden?
I
De Marine lijkt me geen babysitter
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_72187440
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:13 schreef Shitney het volgende:
Nou inderdaad, wat een kutmoeder ben jij! Je zit zeker ook achter de geraniums in Schubbekutteveen je kinderen de hele dag te traumatiseren en af te remmen? Dat ze daar dat Bureau Jeugdzorg nog niet op hebben afgestuurd, het is een schande!
Btw... Camping het Grote Bos op de Veluwe, moet eigenlijk zijn Hotel Stella Palace op Kreta... Mgoed, een mens kan maar eens nooit tevreden zijn en altijd meer verlangen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:30:51 #81
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_72187530
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef Shitney het volgende:

[..]

Of je een kind tegen zichzelf in bescherming moet nemen valt te bediscussiëren maar wat heb je aan een leven zonder een droom om waar te maken? Ben je zo afgestompt en vlakgemaaid dat je braaf meegaat in het huisje-boompje-beestje ideaal net al 99,99% van de Nederlanders?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:32:31 #82
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72187581
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Btw... Camping het Grote Bos op de Veluwe, moet eigenlijk zijn Hotel Stella Palace op Kreta... Mgoed, een mens kan maar eens nooit tevreden zijn en altijd meer verlangen
Oh, gelukkig, ik was al op zoek naar het nummer van Meld Misdaad Anoniem. Volgend jaar wel minstens een voettocht door Australië gaan maken hoor, anders lap ik je er alsnog bij als kindermishandelaar en bekrompen muts.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72187599
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Of je een kind tegen zichzelf in bescherming moet nemen valt te bediscussiëren maar wat heb je aan een leven zonder een droom om waar te maken? Ben je zo afgestompt en vlakgemaaid dat je braaf meegaat in het huisje-boompje-beestje ideaal net al 99,99% van de Nederlanders?
Zodra je een droom waarmaakt, is het geen droom meer. Waarom moeten alle dromen per sé om zeep worden geholpen? Ik pleit voor het voortbestaan van dromen!

pi_72187601
quote:
Die Laura Dekker is denk ik psychisch gezien minder bestand tegen de storm van kritiek en bemoeienis die ze nu over zich heen krijgt, dan tegen de onderneming zelf Wat een bemoeizucht. Alsof ook maar iemand hier kan bepalen, of zelfs maar inschatten, in hoeverre Dekker dit aan kan.

Aan de andere kant: Er zijn natuurlijk ook gevaren, en die mogen erkend worden. Vooral piraterij en andere uitingen van menselijk wangedrag kunnen een groot risico vormen

Ik weet niet zeker of Dekker onder deze omstandigheden een geldig wereldrecord kan vestigen, maar het lijkt me het overwegen waard. Op deze manier zeilt ze alleen en op zichzelf, maar wel met een team in de buurt dat in geval van ernstige nood in actie kan komen.

Mocht dit trouwens goed aflopen voor Dekker, dan is de publiciteit wel weer goed voor onze reputatie als zeevaardersnatie met VOC-mentaliteit
Haar psychische toestand en of ze het wel of niet aan kan is één ding, maar het gaat mij vooral om het feit dat die ouders hun 13-jarige kind alleen op zee de wereld over sturen. Dan kan ze nog zo volwassen zijn voor een 13-jarige, ik vind het gewoon krankzinnig.

Bovendien is dat kind net zo leerplichtig als elk ander 13-jarig kind in Nederland. Dat ze zou kunnen leren/studeren in een zeilboot vind ik ook een beetje vergezocht. Dat gaat vast goed werken zonder een docent.
pi_72187658
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:32 schreef Shitney het volgende:

[..]

Oh, gelukkig, ik was al op zoek naar het nummer van Meld Misdaad Anoniem. Volgend jaar wel minstens een voettocht door Australië gaan maken hoor, anders lap ik je er alsnog bij als kindermishandelaar en bekrompen muts.
Ja ook weer zoiets, ieder jaar moet er een schepje bovenop, anders komen ze de teleurstelling en het in duigen vallen van hun dromen nooit meer te boven

Op die manier gaan we vast nog wel eens op Hawaii belanden...
pi_72187667
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Alsof ze die droom niet waar kan maken als ze 18 is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:35:58 #87
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72187710
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja ook weer zoiets, ieder jaar moet er een schepje bovenop, anders komen ze de teleurstelling en het in duigen vallen van hun dromen nooit meer te boven

Op die manier gaan we vast nog wel eens op Hawaii belanden...
Keep dreaming, baby, keep dreaming.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72187735
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:55 schreef Shitney het volgende:

Ze was toch topsporter? Die doen over het algemeen aan wedstrijden mee. Doet ze dat niet, dan is ze dus ook geen sporter.
Is zeilen tegenwoordig geen sport meer? Ze is wedstrijdzeiler, hoor.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:37:17 #89
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_72187760
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Zodra je een droom waarmaakt, is het geen droom meer. Waarom moeten alle dromen per sé om zeep worden geholpen? Ik pleit voor het voortbestaan van dromen!

Leuk verzonnen hoor
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:37:42 #90
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72187775
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:36 schreef Euridice het volgende:

[..]

Is zeilen tegenwoordig geen sport meer? Ze is wedstrijdzeiler, hoor.
Volgens Moussie was ze dat niet. Ze is weliswaar heel uitzonderlijk getalenteerd, maar aan wedstrijden doet ze niet. Zij doet aan pretroutes en recordpogingen.
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:38:07 #91
pi_72187788
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:26 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

De Marine lijkt me geen babysitter
Iemand anders dan. Ook goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:39:10 #92
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_72187816
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Ik reageerde alleen op iemand die vond dat dromen niet zo belangrijk zijn in het leven .
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:39:35 #93
pi_72187832
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dan haalt ze wat wereldrecord niet. Daar gaat het nou juist om.
pi_72187889
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat haalt ze sowieso niet omdat het record om een "nonstop" reis gaat.
Wat nu?
pi_72187907
quote:

En iedereen de kruimels wil meepikken
Love music!
pi_72187909
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het is haar allemaal te doen om een wereldrecord? Moet niet gekker worden dit hoor. Dan probeert ze maar op een andere manier in het Guinness boek te komen.
pi_72187916
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:Zou het daarom een optie kunnen zijn om Dekker zonder hulp van buitenaf in haar eentje te laten zeilen, maar dan wel op zekere afstand gevolgd door eenheden van de marine? Die haar bij een onvoorziene ramp bij kunnen staan, en die haar enigszins in de gaten te kunnen houden?
pi_72187941
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:35 schreef Shitney het volgende:

[..]

Keep dreaming, baby, keep dreaming.
Met sponsors he, want ieder mens heeft het RECHT om zijn dromen in vervulling te brengen. Als je het zelf niet kunt betalen, dan kunnen anderen dat wel, moet kunnen toch? En als die anderen de dromen van mijn kinderen niet in vervulling willen brengen, dan vind ik ze maar stom en bekrompen en stinken ze naar spruitjes... nou dan gaan we ons gewoon uitschrijven en vertrekken we naar Australië. Ozo!

Intelligent hè?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:43:57 #99
pi_72187976
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:33 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Haar psychische toestand en of ze het wel of niet aan kan is één ding, maar het gaat mij vooral om het feit dat die ouders hun 13-jarige kind alleen op zee de wereld over sturen. Dan kan ze nog zo volwassen zijn voor een 13-jarige, ik vind het gewoon krankzinnig.
Maar het is onmogelijk om als buitenstaander te bepalen of je ideeën hierover juist zijn. Haar ouders kunnen dat beter, en ik neem aan dat die niet zomaar toestemmen als ze denken dat Laura het nooit zou kunnen halen.
quote:
Bovendien is dat kind net zo leerplichtig als elk ander 13-jarig kind in Nederland. Dat ze zou kunnen leren/studeren in een zeilboot vind ik ook een beetje vergezocht. Dat gaat vast goed werken zonder een docent.
Er zijn anders zat leerlingen die op die manier hun leerjaar afmaken of hun diploma halen. Denk maar aan langdurig zieken, die thuis of in het ziekenhuis moeten blijven en hun huiswerk opsturen via e-mail.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:44:47 #100
pi_72188007
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat haalt ze sowieso niet omdat het record om een "nonstop" reis gaat.
Wat nu?
Meen je dat nou? Dan heb ik iets gemist, blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')