abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 10:24:27 #251
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72193668
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dus ze gaan met z'n tachtigen de wereld rondzeilen?
Wat begrijp je niet ?
  † In Memoriam † donderdag 27 augustus 2009 @ 10:30:29 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72193825
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef yvonne het volgende:

me.

Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken

En:
@PierreSpaninks Dezelfde overheid die meisjes van 14 verbiedt solo te zeilen werft wel knaapjes van 16 voor de landmacht.
Zoiets schreef ik ook al eerder in voorgaande delen. Ballet? Turnen? Zwemmen ? Allemaal geen enkel probleem. Kinderen die *beroemd* willen worden vanaf hun 4e? Geen enkel probleem. Religeuze/spirituele mishandeling? Mag allemaal maar o wéé als een meid de media opzoekt omdat ze graag een record wil verbreken en d'r HAVO ook nog eens via de moderne communicatiemiddelen wil gaan doen, dán opeens springt half Nederland omhoog.
Ben je niet zo heel goed op school maar wil je wel graag een avontuur beleven als soldaat? Kom maar, bij de landmacht is het leuk

Wie nu gaat miepen dat je voor dat laatste toch minimaal 16 moet zijn, meiden lopen ver voor in hun ontwikkeling tijdens de pubertijd
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:30:54 #253
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72193839
quote:

[..]

Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.
Ook, maar het één sluit het ander niet uit.
quote:
Pak dan ook iedere ouder het kind af die er op jonge leeftijd een "sportfenomeen"van wil maken
Willen die ook 2 jaar vrij van school?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:31:11 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72193849
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
Nee het hele idee was dat ze SOLO ging zeilen?
quote:

[..]

Nou dan verzuipt dat kind, jeugdzorg heeft andere dingen om mee te moeien lijkt me.
Anders dan ouders die willens en wetens kinderen in een onverantwoorde ongecontroleerde risicovolle situatie brengen Volgens mij is dat toch juist de taak van jeugdzorg?
quote:
Als daar ook onverantwoorde risico's bijgenomen worden geldt hetzelfde. Maar omdat A wel gebeurt moet B ook maar gebeuren?
quote:
En:
@PierreSpaninks Dezelfde overheid die meisjes van 14 verbiedt solo te zeilen werft wel knaapjes van 16 voor de landmacht.
Daar zit al 2 jaar leeftijdsverschil in. En knaapjes van 16 worden echt niet uitgezonden.

Sorry hoor, maar allemaal drogredenen.
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 10:34:15 #255
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72193925
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet ?
Ik lees in jou bericht dat ze in sommige havens met 80 mensen vertrekken, dat betekent dus dat ze niet SOLO om de wereld gaat varen maar een aantal babysitters op volle zee bij zich heeft?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:35:59 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72193974
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen kleine volwassenen.
Is het jouw kind? Nee? Nou dan, waar bemoei je je mee. Ga je eigen kinderen eens opvoeden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:37:50 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194022
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Is het jouw kind? Nee? Nou dan, waar bemoei je je mee. Ga je eigen kinderen eens opvoeden.
Nou wordt ie helemaal mooi, omdat het je eigen kind niet is mag je daar niks over zeggen?
pi_72194034
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet meer dan terecht dat die britten haar tegen hielden om terug te varen. Beetje jammer dat pa pas wilde komen toen dochterlief in een tehuis werd geplaatst.
Toch wel frappant dan dat het record jongste solozeiler oversteek Atlantische Oceaan een Engelse jongen is, van destijds 14 ..
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:39:23 #259
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194053
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Toch wel frappant dan dat het record jongste solozeiler oversteek Atlantische Oceaan een Engelse jongen is, van destijds 14 ..
het schijnt niet illegaal te zijn. Dat zijn wel meer dingen niet die niet goed kunnen zijn. Daar is de wet niet op aangepast.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:40:42 #260
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194082
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou wordt ie helemaal mooi, omdat het je eigen kind niet is mag je daar niks over zeggen?
inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand. Ze doet niemand kwaad door te gaan zeilen, dus heeft niemand er wat over te zeggen. Stop eens met die ziekelijke behoefte andermans leven te willen beheersen. Ga een hobby zoeken ofzo.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:43:30 #261
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72194156
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand.
Dat blijft iedereen maar tot in den treure herhalen, maar lees nou eens: dat. is. niet. waar. Zodra ouders hun wettelijke plichten niet vervullen, zijn kinderen de verantwoordelijkheid van de overheid. Zoals elke burger in ons land onder verantwoordelijkheid van de overheid valt.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_72194157
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ik lees in jou bericht dat ze in sommige havens met 80 mensen vertrekken, dat betekent dus dat ze niet SOLO om de wereld gaat varen maar een aantal babysitters op volle zee bij zich heeft?
Check. "Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden." (quote website Laura Dekker) Dat is heel iets anders dan de jongste solo-zeiler ooit worden.

Ze vaart alleen op haar eigen schip de wereld over, in groepsverband. Dat betekent dat iemand wel de nodige ervaring moet hebben om het aan te kunnen, maar ze staat niet alleen. Haar boot is helemaal niet geschikt om moederziel alleen (dat is wat men hier kennelijk denkt) over te varen. Daarvoor zijn er veel meer voorzieningen nodig. Ook zouden ervaren zeilers in dat geval beduidend scherper reageren.

Conclusie: het gaat in mijn ogen alleen over de leerplicht-kwestie. Alle andere argumenten zijn erbij gesleept om ervoor te zorgen dat de publieke opinie gemanipuleerd wordt, ten nadele van de zaak.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:45:04 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194197
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:40 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

inderdaad. Het is de verantwoording van de ouders wat het kind wel en niet mag doen, verder van niemand. Ze doet niemand kwaad door te gaan zeilen, dus heeft niemand er wat over te zeggen. Stop eens met die ziekelijke behoefte andermans leven te willen beheersen. Ga een hobby zoeken ofzo.
Fokken is één van mn hobby's
Is dat tegenwoordig een criterium? Dat het kind niemand kwaad doet en als de ouders het goed keuren dan moet het allemaal maar kunnen? Gelukkig werkt dat niet zo in dit land.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:46:38 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194245
quote:

[..]

Dus als een kind op straat gemolestreerd wordt door zijn ouders mag je er ook niets van zeggen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:48:04 #265
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194279
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:43 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dat blijft iedereen maar tot in den treure herhalen, maar lees nou eens: dat. is. niet. waar. Zodra ouders hun wettelijke plichten niet vervullen, zijn kinderen de verantwoordelijkheid van de overheid. Zoals elke burger in ons land onder verantwoordelijkheid van de overheid valt.
En ze heeft een Nieuw-Zeelands paspoort, dus ze heeft helemaal niks te maken met de Nederlandse wet als Nederland dit probeert tegen te houden. Dit alles is gewoon kleinzielig gedrag van de kinderbescherming die even haar subsidie weer moet veiligstellen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:48:38 #266
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194291
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus als een kind op straat gemolestreerd wordt door zijn ouders mag je er ook niets van zeggen
Gut, weer zo iemand die dit vergelijkt met fysieke mishandeling en kinderverkrachting.
pi_72194301
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Hmmm nou juist dat, dat zie ik nergens. Al die artikeltjes etc, inclusief de website, die zijn niet door Laura zelf geschreven en gemaakt, maar door haar vader. En juist dat, is best een beetje eng in het hele verhaal.
Hou nou toch eens op met al die insinuaties gebaseerd op je onderbuik .. pa heeft haar gepushed, pa heeft dit geschreven etc etc ...

Het feit dat het kind destijds heeft gekozen om bij haar vader te blijven, dat moeder nu schoorvoetend toestemt bij die reis, zijn mi overduidelijke indicaties dat die meid al jaren weet waar haar hart ligt
pleased to meet you
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:49:00 #268
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72194305
quote:

[..]

Gelukkig bemoeit jeugdzorg zich ermee, of wil je die soms opheffen?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:49:12 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194307
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Gut, weer zo iemand die dit vergelijkt met fysieke mishandeling en kinderverkrachting.
Gut weer zo iemand die het in gevaar brengen van kinderen alleen als de verantwoordleijkheid van de ouders ziet

En quote me even waar ik het over verkrachting heb stupide bokkenlul.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:49:50 #270
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194329
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

Fokken is één van mn hobby's
Is dat tegenwoordig een criterium? Dat het kind niemand kwaad doet en als de ouders het goed keuren dan moet het allemaal maar kunnen? Gelukkig werkt dat niet zo in dit land.
Ja. Tenzij je een zielig persoontje bent met een kutleventje die alleen plezier kan halen uit het vergallen van andermans leven. Want ja, jij hebt een kutleven, dus stel je voor dat iemand wel een leuk leven heeft hè, dat kan niet.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:50:21 #271
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72194346
quote:

[..]

En ze heeft een Nieuw-Zeelands paspoort, dus ze heeft helemaal niks te maken met de Nederlandse wet als Nederland dit probeert tegen te houden. Dit alles is gewoon kleinzielig gedrag van de kinderbescherming die even haar subsidie weer moet veiligstellen.
De Nieuw Zeelandse wetgeving is op dit punt exact hetzelfde als de Nederlandse. Zoals in vrijwel elk beschaafd land de wetgeving op dit punt hetzelfde is.
Does it lead you home?
When you're all alone
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:50:23 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194348
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op met al die insinuaties gebaseerd op je onderbuik<knip>zijn mi overduidelijke indicaties dat die meid al jaren weet waar haar hart ligt

Jezelf echt in 3 regels tegenspreken.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:50:53 #273
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194367
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Gelukkig bemoeit jeugdzorg zich ermee, of wil je die soms opheffen?
Dat lijkt me een prima plan. als er een instelling faalt is het jeugdzorg wel. Tenzij er publiciteit te halen valt, zoals nu. Dan kunnen ze opeens binnen een paar dagen iemand uit hun ouderlijke macht ontzetten. Maar als kinderen door hun ouders gedood worden is het opeens "oeps, sorry, foutje".
pi_72194374
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen die hier lopen te brallen dat ze hier 'zat' haar HAVO bij kan doen: ik dacht het niet. Zeilen is een 24/7 taak, helemaal voor een gratenpakhuis als Laura. Ze kan waarschijnlijk net haar eten klaarmaken en ff slapen, laat staan studeren
Het zal mij allemaal een worst wezen. Meen ik. Voor haar dezelfde regels laten gelden als de rest van de kinderen die toestemming nodig hebben voor een paar weken vrij. Maakt ze haar lessen op gewoon netjes? Mooi toch? Zo niet? Gevolgen ook gewoon voor het gezin.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Met dit bericht in het achterhoofd had er al helemaal geen rechtszaak aangespannen moeten worden.
Misschien wat zwart op wit laten tekenen zodat de ouders zelf voor de gevolgen op gaan draaien.
Ze is toch nog dertien? Of vergis ik mij daar nou in?

Besef dat zo'n uitspraak etc etc etc echt niet gratis is. Wie draait er voor al die kosten op trouwens?

Jeugdzorg kan beter hun pijlen ergens anders op richten.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze gaat toch niet alleen? In Knevel&v/d Brink zei een vriend van pa dat ze met een hele ploeg vertrekken uit de havens waar Laura gaat aanmeren, soms zelfs wel 80 zeilers. Ik zie het probleem niet zo.
Wanneer er steun genoeg is, is dit gewoon geldklopperij geweest. Van mij mag ze dus gaan. Verdrinkt ze? Ook niet mijn probleem. Hoop dan alleen dat het geen geld gaat kosten om haar te zoeken etc.

En ja, ook mij lijkt ze te tenger om een reis rond de wereld aan te kunnen, maar zeilen er mensen met haar mee is ze niet alleen en kan iemand haar snel helpen mocht ze het nodig hebben.

Ze zeilt dus in een soort van groep, dus niet alleen lees ik nu.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 10:51:31 #275
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72194382
quote:

[..]

Sommige ouders maken domme beslissingen (JA - dat gebeurt echt) en dan is het goed dat jeugdzorg erbij wordt geroepen. Ik vind dit ook een domme beslissing, een fysiek en geestelijk onvolgroeid kind 2 jaar op zichzelf laten zijn.

Maar laten we gewoon afwachten wat de rechter er van zegt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:51:35 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194388
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima plan. als er een instelling faalt is het jeugdzorg wel. Tenzij er publiciteit te halen valt, zoals nu. Dan kunnen ze opeens binnen een paar dagen iemand uit hun ouderlijke macht ontzetten. Maar als kinderen door hun ouders gedood worden is het opeens "oeps, sorry, foutje".
Dus omdat ze nu WEL op tijd zijn is het opeens een kut instantie. Je zou zeggen dat wanneer ze hun treackrecord verbeteren.....
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:51:37 #277
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194389
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Shitney het volgende:

[..]

De Nieuw Zeelandse wetgeving is op dit punt exact hetzelfde als de Nederlandse. Zoals in vrijwel elk beschaafd land de wetgeving op dit punt hetzelfde is.
Toch vreemd dat een beschaafd land als Engeland haar niet kon tegenhouden de noordzee over te varen. Of is Engeland opeens niet beschaafd?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:52:03 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194398
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja. Tenzij je een zielig persoontje bent met een kutleventje die alleen plezier kan halen uit het vergallen van andermans leven. Want ja, jij hebt een kutleven, dus stel je voor dat iemand wel een leuk leven heeft hè, dat kan niet.
De zoveelste drogreden en verkeerde aannames.
Want het kán niet zo zijn in jouw ogen dat ik gelukkig ben met mn leven en tóch kritiek heb op iemand anders leven
pi_72194399
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:43 schreef Shodan het volgende:

[..]

Check. "Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden." (quote website Laura Dekker) Dat is heel iets anders dan de jongste solo-zeiler ooit worden.

Ze vaart alleen op haar eigen schip de wereld over, in groepsverband. Dat betekent dat iemand wel de nodige ervaring moet hebben om het aan te kunnen, maar ze staat niet alleen. Haar boot is helemaal niet geschikt om moederziel alleen (dat is wat men hier kennelijk denkt) over te varen. Daarvoor zijn er veel meer voorzieningen nodig. Ook zouden ervaren zeilers in dat geval beduidend scherper reageren.

Conclusie: het gaat in mijn ogen alleen over de leerplicht-kwestie. Alle andere argumenten zijn erbij gesleept om ervoor te zorgen dat de publieke opinie gemanipuleerd wordt, ten nadele van de zaak.
www.lauradekker.nl
Kijk eens naar het logo linksboven.
Wat staat daar?
Jongste solo-zeiler ter wereld
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:00 #280
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194421
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus omdat ze nu WEL op tijd zijn is het opeens een kut instantie. Je zou zeggen dat wanneer ze hun treackrecord verbeteren.....
Ze zetten hun prioriteiten verkeerd. Ze gaan mensen uit hun ouderlijke macht ontzetten omdat er heel misschien iets fout kan gaan. Kom op zeg, als we dat gaan doen is het hek van de dam. Dan kunnen we beter elk kind weghalen, want ja, in elk gezin is er potentie van mislukking.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:08 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194423
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef paddy het volgende:

Jeugdzorg kan beter hun pijlen ergens anders op richten.
Waarom? Ik begrijp dit niet.
We hebben het over een minderjarig KIND. Het is een simpel gegeven dat kinderen van die leeftijd NIET instaat zijn verstrekkende gevolgen te overzien.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:16 #282
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72194424
quote:

[..]

Als je als ouder 6 weken op vakantie gaat en je 10 jarige kind thuis laat omdat ie dat wel aan kan, kan je ook een bezoekje van justitie en jeugdzorg verwachten. Je kind 2 jaar achterlaten, of dat nu op een boot is of thuis, waarbij het ook al niet naar school gaat, is volgens de letter van de wet verwaarlozing. Sim-pel.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:26 #283
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72194427
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

www.lauradekker.nl
Kijk eens naar het logo linksboven.
Wat staat daar?
Jongste solo-zeiler ter wereld
Solo als in alleen op een boot.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:07 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72194445
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ze zetten hun prioriteiten verkeerd. Ze gaan mensen uit hun ouderlijke macht ontzetten omdat er heel misschien iets fout kan gaan. Kom op zeg, als we dat gaan doen is het hek van de dam. Dan kunnen we beter elk kind weghalen, want ja, in elk gezin is er potentie van mislukking.
Sowieso is er nog niets beslist en het gaat in dit geval wel wat verder dan 'misschien iets fout kan gaan' plus dat er wetten ontdoken worden.
pi_72194451
quote:
Maar jij bent toch pro-pedoseksualiteit? Dat gaf je aan in een vorig topic. Volgens jou moet het gewoon kunnen als een kind van 13 seks met iemand van 43 wil hebben.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:22 #286
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72194456
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jeugdzorg maakt idd blunders, dat wil niet zeggen dat je het moet opgeven.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72194465
Overigens is mijn neutrale post, waarin een kleine kritische kanttekening wordt gezet, niet in het gastenboek geplaatst. Enkel de positieve posts komen er te staan.
Dat geeft maar even aan hoever ze daar al zijn. Alles wat kritisch is negeren en lekker je eigen plan trekken

Dan gaat ze maar lekker in zo'n woestijnland zonder duidelijke regels wonen hoor.
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 10:55:06 #288
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72194471
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Toch vreemd dat een beschaafd land als Engeland haar niet kon tegenhouden de noordzee over te varen. Of is Engeland opeens niet beschaafd?
De wetgeving van Engeland is niet van toepassing op een Nederlands meisje - iig niet die van jeugdzorg (blijkt uit het bericht?). Strafrechtelijk ligt het eea wat anders volgens mij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:55:48 #289
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72194479
quote:

[..]

Engeland plaatste haar toch in een kindertehuis? Dat haar vader, toen ze terug onder zijn hoede werd geplaatst vervolgens haar doodleuk weer op een boot schopte, is in geen geval een bewijs van het feit dat de Engelse overheid dit goedkeurt. Vandaar de melding van de Engelse overheid bij de verantwoordelijke Nederlandse instanties, in casu Jeugdzorg.

en morgen gaat Nederland net als Engeland dit kind onder toezicht en uit huis plaatsen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72194482
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:54 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Maar jij bent toch pro-pedoseksualiteit? Dat gaf je aan in een vorig topic. Volgens jou moet het gewoon kunnen als een kind van 13 seks met iemand van 43 wil hebben.
Buiten het feit dat ik het idee dat je opgewonden raakt van een 13-jarige bespottelijk vind....

In principe kun je dus inderdaad die lijn ook naar dit soort zaken doortrekken ja, want immers, de ouders grijpen wel in indien nodig toch?
Mr. Prolapse 2009
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2009 @ 10:56:09 #291
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72194492
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso is er nog niets beslist en het gaat in dit geval wel wat verder dan 'misschien iets fout kan gaan' plus dat er wetten ontdoken worden.
+ de kanttekening dat jeugdzorg niets beslist hier.

Dat doet de rechter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72194493
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jezelf echt in 3 regels tegenspreken.
ooh ja? ik spreek over indicaties, wel even iets anders dan iets neer te zetten als een feit, dat pa haar gepusht heeft en dat pa dat geschreven heeft en daar zelf nog de conclusie aan verbinden dat al dat gepush maar eng is
pleased to meet you
pi_72194541
quote:

[..]

Hebben we het hier nu over een wereldreis of over een vaartocht over de Noordzee naar Engeland? Ik vind daar toch echt verschil in zitten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72194579
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik het idee dat je opgewonden raakt van een 13-jarige bespottelijk vind....

In principe kun je dus inderdaad die lijn ook naar dit soort zaken doortrekken ja, want immers, de ouders grijpen wel in indien nodig toch?
Nee nee, je begrijpt me verkeerd, het was niet eens hypotethisch=

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 27-08-2009 11:47:32 ]
--- Cameron Hodge ---
pi_72194594
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Nee nee, je begrijpt me verkeerd, het was niet eens hypotethisch, figuren als ethiraseth hebben het zo goed als hardop uitgesproken dat ze geen enkel probleem hebben met pedoseksualiteit als de minderjarige in kwestie het "wil". Figuren zoals Mooii, Loedertje, Moussie, zijn wat dat betreft precies het soort volk waar de pedo-partij uit bestond.
Ja dat snap ik daarom ook dat laatste gedeelte. Zolang de ouders akkoord zijn en het goed vinden mag niemand anders zich ermee bemoeien, daar komt het op neer. Ongeacht of het wel of niet mag van de wet of wat dan ook.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:01:43 #296
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72194613
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:55 schreef Shitney het volgende:

[..]

Engeland plaatste haar toch in een kindertehuis? Dat haar vader, toen ze terug onder zijn hoede werd geplaatst vervolgens haar doodleuk weer op een boot schopte, is in geen geval een bewijs van het feit dat de Engelse overheid dit goedkeurt. Vandaar de melding van de Engelse overheid bij de verantwoordelijke Nederlandse instanties, in casu Jeugdzorg.

en morgen gaat Nederland net als Engeland dit kind onder toezicht en uit huis plaatsen.
Scherp.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:03:06 #297
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_72194647
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, ze gaan mensen tijdelijk uit de ouderlijke macht ontheffen om te onderzoeken of er geen sprake is van verwaarlozing en nalatigheid en om te voorkomen dat dit kind hem gesmeerd is voordat ze dat hebben kunnen vaststellen. Zoals ze bijvoorbeeld ook zouden doen bij ouders waarvan de verwachting is dat ze hun kind naar Iran ontvoerd hebben voordat er ingegrepen kan worden.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_72194703
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja dat snap ik daarom ook dat laatste gedeelte. Zolang de ouders akkoord zijn en het goed vinden mag niemand anders zich ermee bemoeien, daar komt het op neer. Ongeacht of het wel of niet mag van de wet of wat dan ook.
Niet gemerkt dat zelfs de ouders naar de zij-lijn worden geschoven? De voorgaande topics staan bomvol opmerkingen over de ouders die eigenlijk alleen maar met dat kind gelijk moeten hebben. Want als ze tegengas zouden geven, dan liggen ze een droom in de weg, dan benauwen ze iemand en dwingen ze haar in een keurslijf. Nee de ouders weten het volgens deze types NIET beter, want alleen het kind is de persoon die het beste weet wat goed voor hem of haar is.

-edit- Kappen

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 27-08-2009 12:27:23 ]
--- Cameron Hodge ---
pi_72194776
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

het schijnt niet illegaal te zijn. Dat zijn wel meer dingen niet die niet goed kunnen zijn. Daar is de wet niet op aangepast.
Tja, als je dan afgaat op de algemene consensus dat vrouwen zich sneller ontwikkelen dan mannen en dat zij ongeveer 2 jaar voorlopen wordt een leeftijdsgrens helemaal een arbitraire lijn ergens in een wetboek ..
pleased to meet you
pi_72194808
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, als je dan afgaat op de algemene consensus dat vrouwen zich sneller ontwikkelen dan mannen en dat zij ongeveer 2 jaar voorlopen wordt een leeftijdsgrens helemaal een arbitraire lijn ergens in een wetboek ..
Niet als het om zaken als leerplicht en verantwoordelijkheid gaat.
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')