ik zou echt zo snel mogelijk alle zichtbare en aangetaste delen ruim weghalen, en geen weken wachten, gezien de verspreidingssnelheid van die zwam.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Iridal het volgende:
Dat is zondermeer zo, alles moet vervangen worden, de sporen zijn microscopisch klein en kunnen tot ver in het hout doordringen.
Ventileren doe ik al, probleem is echter dat de zwam zijn eigen vocht produceert, ergo: het houdt zichzelf in stand....
Wel, het is gevolgschade. Er is lekkage geweest, die komt op eigen rekening, en de gevolgschade van de lekkage wordt gedekt door de verzekering.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:17 schreef Forno het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het onder een verzekering valt.
Zo is het bij mijn opa en oma ook gegaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:21 schreef nuget het volgende:
wat vaak word gedaan (ook bij mijn ouders thuis) is de hele vloer vervangen en de ruimte daaronder opvullen met schelpen (die drogen de boel uit).
Werkt perfect (al 8 jaar lang)
Ik kan me voorstellen dat je tegen waterschade verzekerd bent,maar dit is volgens mij vervolgschade van veel achterstallig onderhoud.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:24 schreef Iridal het volgende:
[..]
Wel, het is gevolgschade. Er is lekkage geweest, die komt op eigen rekening, en de gevolgschade van de lekkage wordt gedekt door de verzekering.
Heb ondertussen bericht van het expertisebuerau gekregen, en die hebben de verzekeraar aanbevolen de schade binnen de polis te dekken.
Bedrag ligt rond de 8.5k euro, best fors.
Nu maar even met de verzekeraar bellen en vragen hoe/wat een en ander geregeld gaat worden.
Inderdaad,geen bericht goed bericht he.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:03 schreef error_404 het volgende:
@fokkieslim: topic is al meer dan een jaar oud. Waarschijnlijk is het probleem bij TS al opgelost...
Pertinent onwaar wat je hier stelt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef longinus het volgende:
Alle huizen hebben sporen van de huiszwam, het zijn de omstandigheden die het laten groeien, maar als je het goed behandeld is de kans dat het terugkomt minimaal.
Horror is het absoluut. Toen ik begon met slopen van mijn vloer en muren stond het huilen mij nader dan het lachen. En het was onder de vloer veel erger dan ik ooit had kunnen dromen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:03 schreef kotterfoto het volgende:
Het is een blijft een kl..beest of zwam.Je moet er niet te lang bij nadenken want het is echt horror. We zitten nu op een hele dikke laag beton en het vochtprobleem is opgelost en nergens meer hout. De muren hebben weer gipsplaten en behang maar de financiele ellende heb ik nog wel een paar jaar...(tweede hypotheek.)Mag ik vragen welke verzekering u had.De mijne (nationale nederlanden )zegt dat ik niets uit de opstal/onboedel krijg maar dat ze alles willen verhalen op de buurman zijn aansprakelijkheid. En die zijn expert zegt dat ze niet aansprakelijk zijn...En daar zit je dan als jan met de pet..Hypotheek bij NN en verzekeringen en nu dus de tweede hypotheek ook ben hun .Fijne klantenbinding.....
Een koekoek maken is op zich toch niet zo duur?quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:32 schreef Iridal het volgende:
100% huiszwam, daar zijn de experts echt wel over uit.
Wanden en vloeren zijn hier compleet verwijdered geweest, alles opnieuw eringezet, behandeld met én boorzuur én loodhoudende menie. Verder alles tot 2 meter boven de grond afgefakkeld met brander. Tevens gatenpatroon in de muur geboord, muren onder hopge druk geinjecteerd met boorzuur.
Uiteraard kan ik een betonnen vloer erin kwakken, echter dan druk ik mijn bestaande fundereing aan gort.
Kruipruimte volstorten met een speciaal soort chips is ook mogelijk, maar neemt niet direct het probleem weg, het zal behalve een isolerende werking een vertragende werking hebben op de zwam.
Ventileren is een must, mits daar de mogelijkheden voor zijn. Helaas is mijn huis erg oud (1900) en is het aanbrengen van een goede ventilatie onder de vloer een verschrikkelijk dure oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |