Tnx Melanie, hebben we idd gedaan... Telefoon gaat wel over, maar geen reactie op SMS en voicemails... Googlen werkte niet want de aannemer (althans degene die we kennen) heeft de meest veelvoorkomende Nederlandse naam ever.
Poes is in narcose gebracht omdat hij veel last had met ademhalen door zijn opgezwollen keel/tong, de dierenarts houdt hem in de gaten en noemt het "spannend"...

Ondertussen heb ik wat meer gegoogled op symptomen van de stoffen die in NL gebruikt worden, en ik vind niet echt een match... Wat wel kan meespelen is dat onze kat toch af en toe al wat last van luchtwegen en allergieën heeft (wat nooit echt goed door de DA's verklaard is) en misschien een atypisch sterke ontstekingsreactie heeft.
Inmiddels hebben we thuis even verder gekeken, er is een klein bovenraampje open gezet (2mtr hoog) om te luchten, dat wisten wij ook, maar er stond een werktrap op kleine afstand... Mss hebben ze ook op het dak gekeken. Ik denk dat de poes via het trapje door het raam naar binnen is gesprongen

Dat zou ook verklaren waarom hij niet weer direct terug naar buiten is gegaan bij het ruiken, want van binnen kan je door dat raampje niet meer naar buiten

Wel door het katteluikje die stond in 'one-way' naar buiten stand, maar die heeft hij blijkbaar niet geprobeerd, hij is misschien direct weggedoken op de plek waar 't minst stonk (waar ze niet direct hebben gespoten), hij zat achter de TV.
Maar dat zou mss wel betekenen dat hij ruim NA het spuiten pas in contact is gekomen, want hij is vrij bang en zal zeker niet binnen komen als er andere mensen zijn, dus dan zou de dosis die hij heeft gekregen beperkt zijn... Maar ja, dat is wishful thinking

Ik kan er echt niet aan denken hoe dat arme beest daar heeft gezeten in de pleuriszooi tot m'n vriendin hem vond. Dit was echt onze grote angst en ze heeft 3x gedubbelcheckt of alle katten buiten waren, luikjes dicht etc voordat ze bezig gingen...
Inmiddels kan het topic misschien maar beter naar F&F want ik denk dat de kans klein is dat we nog achter de stof gaan komen, ik hoop op een belletje...
Sorry voor deze rant, niet informatief maar ik praat ook even tegen mezelf.
[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 27-08-2010 22:15:34 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel