"Goedendag, U bent verbonden met de Online klantenservice. Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek, u wordt zo spoedig mogelijk doorverbonden".
5 minuten later:
"Goedemiddag u spreekt met ... waarmee kan ik u van dienst zijn?"
"Nou, ik heb sinds een paar dagen geen internet en telefonie meer. Ik heb de Livebox gereset en ik zag dat Online geen storingen heeft."
"Goed meneer, wilt u even de stekker van uw livebox uit het stopcontact halen en 30 seconden wachten?"
20 seconden later: "meneer, ik krijg een signaal binnen van uw modem, hij zou nu weer moeten werken"
"Euh sorry hoor, maar ik sta hier nog met de stekker in mijn hand, u kúnt geen signaal ontvangen!"
"Oh? Dan ben ik bang dat er een technische storing is. Ik zal uw probleem aan de technische dienst voorleggen, zij zullen uiterlijk morgen contact met u opnemen".
Zondagavond 19.45 uur (5 dagen later), telefoon van Online (via mobiel):
"Goedenavond meneer, ik heb hier een melding voor me liggen dat u een storing heeft in uw livebox."
(na 20 minuten proberen) "Ik ga een nieuwe livebox voor u bestellen, dat zult u uiterlijk vrijdag in huis hebben."
Vrijdags nog niks ontvangen, dus wéér een telefoontje richting de klantenservice:
"Nou meneer, ik zal uw melding doorgeven aan onze technische dienst, zij zullen contact met u opnemen".
Zaterdagavond 20.00 uur:
"Goedenavond, Online technische dienst, ik zie dat u geen telefonie en internet meer heeft?"
"Nee, al bijna 3 weken niet"
"Goed meneer, ik zal nu meteen een nieuwe livebox voor u bestellen, dan heeft u die uiterlijk vrijdag in huis."
"Hoe kan dat nou? Die was al besteld en die zou ik gisteren ontvangen!"
"Dan denk ik dat mijn collega verzuimt heeft die te bestellen maar maakt u zich geen zorgen, ik zorg ervoor dat het in orde komt"
"Weet u wat meneer? Steekt u die livebox maar in uw reet, ik hoef 'm al niet meer, ik zeg hierbij per direct mijn abonnement bij Online op!"
"Ik begrijp uw frustraties meneer, en ik kan u geen ongelijk geven als u uw abonnement wilt opzeggen. Online is in gebreke geweest. Belt u maandag even naar de klantenservice en vraag naar het storneringsformulier, u heeft recht op 3 weken teruggaaf."
Maandagochtend, klantenservice Online (weer via mobiel):
"Ik wil per direct mijn abonnement opzeggen (met uitleg)."
"Het spijt me meneer, dat is helaas niet mogelijk,wij hanteren een opzegtermijn van één maand."
"Dat interesseert me niet, ik heb al 3 weken geen internet en telefonie, dat probleem is nog steeds niet opgelost dus stel ik u in gebreke en beeindig mijn abonnement per vandaag!"
"Meneer, ik verbind u door met de technische dienst."
"Maar die wil ik helemaal niet...tuuuuut...tuuuttttt...."technische dienst, wat kan ik voor u doen?"
"Nou, eigenlijk niets, ik wou alleen mijn abonnement opzeggen."
"Geen probleem, ik verbind u weer door met de klantenservice"
"Meneer, u geeft aan dat uw livebox niet meer werkt zoals het hoort, daarvoor hebben wij de technische dienst"
"Ja, dat weet ik, daar heb ik al 2x mee gesproken maar omdat er fouten zijn gemaakt wil ik van het abo af."
"Indien er storingen zijn, zullen zij het oplossen, ik verbind u door."
(een hele boel woorden die niet voor herhaling vatbaar zijn)
"Sorry meneer, maar die mevrouw van de klantenservice snapt niet dat ik u niet eens wil spreken".
"Geen probleem, ik stuur u terug naar de klantenservice" (he he)
"Meneer, zoals ik u al zei hanteren wij een opzegtermijn van één maand, u kunt dus niet per direct opzeggen."
"Mevrouw, nogmaals...ik heb al ruim 3 weken géén internet en géén telefonie meer, wie betaalt mijn mobiele kosten voor het telkens naar het 0900 nummer bellen?"
"U heeft waarschijnlijk een storing in uw livebox, ik verbind u weer door met de technische dienst, zij kunnen u verder helpen"
"NEEEEE, ik wil de technische dienst niet meer!!!! U zorgt ervoor dat ik voor het einde van de week de schriftelijke bevestiging heb van mijn opzegging" En toen werd de verbinding verbroken...........................
De brief kwam 3 dagen later.
Maar ik krijg straks wel de rekening van m'n mobiele provider voor in totaal anderhalf uur bellen naar dat 0900 nummer van Online
Dat mens aan de telefoon snapte maar niet dat je iemand in gebreke kunt stellen en dat dat een reden is om een abonnement per direct op te zeggen pffffffffffffff.
Ze heeft ons tijdens het laatste gesprek serieus 3x met de technische dienst doorverbonden terwijl we dat niet eens wilden, het had toch geen zin, we wilden alleen het abonnement opzeggen.
Soms...héél soms wou ik maar dat ik iemand zo door de telefoon kon trekken