Maar de trailer past hier toch wel bij: Leo in heli, vreemde dingen gebeuren, Leo schrikt wakker in een vliegtuig. Leo die je niet ziet lopen in wat door kan gaan voor de echte wereld. Okay, allemaal speculatie, maar wel leuk om de tijd mee te doden tot ... half 2010 ... oef.quote:A supposed plot of the film surfaced the internet as this:
"Leo is a paraplegic who discovers a portal to escape his paralyzed existence through his own mind that takes him to another plane of existence. His wife has left him because of his pursuit which takes him on a journey that seldom people have gone except for the MENSA level geniuses. Over time he gets better at escaping through his own mind to this other dimension but government types begin to find about this path."
This has later been admitted as an April Fool's joke.
Eerste waar ik aan dacht ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:14 schreef Sigmund666 het volgende:
Vind dat het een beetje op The Matrix lijkt. Iemand die me hierin volgt?
Altijd maar vergelijken met andere films? Waarom? Tuurlijk heeft het een matrix vibe zo met dat vechten etc, is ook een hele coole stijl van filmen vind ik.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:14 schreef Sigmund666 het volgende:
Vind dat het een beetje op The Matrix lijkt. Iemand die me hierin volgt?
Het maakt mij niet enorm veel uit, maar dan heb je een impressie welke richting de film op gaatquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:05 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Altijd maar vergelijken met andere films? Waarom? Tuurlijk heeft het een matrix vibe zo met dat vechten etc, is ook een hele coole stijl van filmen vind ik.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:13 schreef IQM het volgende:
Teaser zegt me weinig. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd naar nieuw werk van Nolan.
Vindt DiCaprio sinds ik heb hem gezien in The Aviator, The Departed & Blood Diamond echt enorm gegroeid als acteur. Heeft zijn imago als tiener idooltje met deze films definitief afgeschudquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad.
En Gordon-Levitt en DiCaprio maken een film altijd wel het kijken waard.
Niet alleen een poster, ik heb de teaser ook gezien en die ziet er ook best aardig uit.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:27 schreef Gillingham het volgende:
Dat jullie zo enthousiast kunnen worden naar aanleiding van een weinigzeggend postertje.
If the cast ain't broken, don't try to fix it?quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Blaxje het volgende:
Ja, hij hergebruikt zijn casts wel onwijs vaak. Opzich niks mis mee natuurlijk
Iedereen heeft zo zijn favoriete acteurs.quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Blaxje het volgende:
Ja, hij hergebruikt zijn casts wel onwijs vaak. Opzich niks mis mee natuurlijk
Zolang ik niet het idee krijg dat ik elke keer naar die zelfde personages aan het kijken ben vind ik 't niet erg.quote:Op maandag 28 december 2009 20:45 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Iedereen heeft zo zijn favoriete acteurs.
En nieuwe infoquote:Inception is a heist film about guys who can create dreams for people, bring them in and use that to steal their thoughts
Nolan says he loves IMAX but it wouldnt have suited Inception.
Nolan influenced by Kubrick, Malick, early Ridley Scott, and seeing Star Wars for the first time. Pretty much just like every movie fan.
Christopher Nolan says that despite the sci-fi trappings, "Inception" is a heist movie. A wacky, brainy heist movie.
INCEPTION looks like a dream-state industrial espionage thriller. Aka "The Freud Supremacy." Or "The Jung Identity."
"Inception" looks stunning. It may be stunning as a movie, or just a massive mindf***. That would be OK, too.
I think INCEPTION could be the perfect Nolan movie - lots of ideas, which is what he's best at.
Loved the Inception footage; while Nolan was dry the dude knows his shit. Says 65mm 5-perf is the best film format in terms of image quality
I speak like this rarely, so that it might mean something: INCEPTION looks gorgeous, dense, thrilling, stark, bold. Top of my must-see list.
Christopher Nolan showed clip of his upcoming film Inception at Wondercon. Visually stunning.
Inception extended Wondercon trailer, Wow! Straight to the top of 010 for me
Holy shit chris nolan's inception looks f'n amazing! #wondercon
Holy crap. Just saw the extended trailer for Christopher Nolan's Inception. Trust me, you want to see this film.
no idea how to describe Inception. it's classic Nolan, something about security for dreams/subconscious.
INCEPTION looks fascinating. It has my attention!
Inception footage: incredible art direction, crush-worthy cast
Holy mindfuck Batman! That looks amazing!!!! Just saw the trailer for Inception. Wowzers
omg..inception looks freakin awesome!! #wondercon
Inception WILL be the movie of the summer...from what I gather its about agents who extract sensitive security info from dreams #wondercon
http://thefilmstage.com/2(...)xt-will-be-batman-3/quote:Inception has a $160 million budget.
Leonardo DiCaprio plays Dom Cobb, “a dream thief who plucks secrets from the minds of tycoons after pumping them full of drugs and hooking them up to a mysterious contraption.” He is a “wounded dreamer” after his wife died. Shutter Island anyone?
described as a “brainy Mission: Impossible by way of The Matrix.”
Nolan has thought about the project since he was 16, wrote the script 7 to 8 years ago.
Originally written as a heist movie, the emotional life of DiCaprio’s character now drives the story upon recent rewrites: “The character issues, those are the things that pull the audience through it and amplify the experience no matter how strange things get.”
Built giant rotating hallways and a massive tilting nightclub for scenes when “dream-sector physics take a sharp turn into chaos.”
On the rotating hallway and Joseph Gordon-Levitt: “It was like some incredible torture device; we thrashed Joseph for week, but in the end we looked at the footage, and it looks unlike anything any of us has seen before. The rhythm of it is unique, and when you watch it, even if you know how it was done, it confuses your perceptions. It’s unsettling in a wonderful way . . . we want an extraordinary thing that happens in an ordinary way. That’s always been the goal.”
On the computer effects: “Several vivid sequences show a dream metropolis in churning calamity, a city skyline seems to fold in on itself as a dream begins to lose its shape and, unlike many Hollywood versions of dream surrealism, the scene has the look of a massive mechanical failure, not a morphing, liquid calamity.”
Architecture plays a “major influence on the culture of the film too with dreams that are more like blueprints than poems.”
The idea of otherness is set in reality unlike Avatar, Surrogates, Gamer and Tron: Legacy. Think of more like The Matrix, Dark City, The Thirteenth Floor, and Memento. “They were based in the principles that the world around you might not be real.”
Cillian Murphy plays one of Cobb’s targets in the film and he says it’s very dark and always interesting, unlike some of the fantasy films we have recently got (i.e. Avatar).
Inception “gives much of its prime screen time” to Ellen Page and Joseph Gordon-Levitt, DiCaprio’s junior partners.
Scenes were shot in “a converted old zeppelin hangar”, the same place used in his Batman films.
Some Batman sets are still up; “Arkham Asylum, the Narrows and other Gotham City landmarks”
The third Batman will “almost certainly be Nolan’s next project.”
Page says Nolan is set apart due to him making “a summer film that evokes literature and architecture in an era when other directors seem to be tilting toward a video-game aesthetic.”
Page also says “the story is complicated but never confusing.” The “emotional spine” and “sincerity” are still there.
Lastly, Nolan wants us to “be in the maze”: “Think of film noir and if you picture the story as a maze, you don’t want to be hanging above the maze watching the characters make the wrong choices because it’s frustrating. You actually want to be in the maze with them, making the turns at their side, that keeps it more exciting . . . I quite like to be in that maze.”
Inception hits theaters July 16th, 2010.
Nolan =quote:Op maandag 17 mei 2010 00:26 schreef PirE het volgende:
Zag toevallig een trailer voorbijkomen tijdens het basketballen, was de 1e keer dat ik iets heb gezien van deze film. Trailer ziet er gaaf uit, ben benieuwd of de hele film ook kijkwaardig is![]()
Ja klopt. Ben heel benieuwd hoe hij het doet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet dat gastje van 3rd Rock from the Sun ?
Die heeft de laatste jaren al behoorlijk wat goede rollen gehad. (500 Days of Summer, The Lookout, Brick)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:29 schreef Sigmund666 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet dat gastje van 3rd Rock from the Sun ?
500 Days of Summer is een topfilm met dito muziekquote:Op maandag 7 juni 2010 23:28 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Die heeft de laatste jaren al behoorlijk wat goede rollen gehad. (500 Days of Summer, The Lookout, Brick)
Leukquote:
Ik wil natuurlijk niet direct als spellnazi uit de kast komen, maar het is:quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef wolfrolf het volgende:![]()
![]()
![]()
Sjeezus mensen. Ik zit hier snoeihard te fappen op die promo plaatjes.
MUST SEE
PS. Michael Cane
Nicequote:
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat Inception zo'n beetje het jaar redt, want voorlopig vind ik 2010 op filmvlak maar de ene losse flodder na de andere afschieten.
En alleen daarom al waard om te gaan zienquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.
En Anton Corbijn, Terrence Malick en Sofia Coppola komen ook nog met nieuwe producties!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.
quote:The mind-blowing movie event of the summer arrives just in time to hold back the flow of Hollywood sputum that’s been sliming the multiplex. ‘Inception’…will be called many things, starting with James Bond Meets ‘The Matrix.’ You can feel the vibe of Ridley Scott’s ‘Blade Runner’ in it, and Nolan’s own ‘Memento’ and ‘The Dark Knight.’ But ‘Inception’ glows with a blue-flame intensity all its own. Nolan creates a dream world that he wants us to fill with our own secrets. I can’t think of a better goal for any filmmaker. Of course, trusting the intelligence of the audience can cost Nolan at the box office. We’re so used to being treated like idiots. How to cope with a grand-scale epic, shot in six countries at a reported cost of $160 million, that turns your head around six ways from Sunday? Dive in and drive yourself crazy, that’s how.
Inderdaad hé, daar noem je me d'r toch een paar genieėn! Mooie tijden op komst!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Toad het volgende:
[..]
En Anton Corbijn, Terrence Malick en Sofia Coppola komen ook nog met nieuwe producties!
Maar hier snel weer verder over Inception.
http://chud.com/articles/(...)INCEPTION/Page1.htmlquote:You have caught glimpses of the remarkable zero G fight in Inception's trailers and ads, but nothing you've seen has fully prepared you for the full breadth of that scene. On its own the fight would be one of the most stunning cinematic action scenes in memory, but in context - as part of an extended, reality-spanning, cross-cutting sequence - it's breathtaking.
Hij is inderdaad behoorlijk spoilerificquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:48 schreef Bronson het volgende:
Ik durf alleen niet te kijken, want dan ben ik bang dat ik teveel nieuwe beelden zie.
quote:Bottom Line: A devilishly complicated, fiendishly enjoyable sci-fi voyage across a dreamscape that is thoroughly compelling. In a summer of remakes, reboots and sequels comes "Inception," easily the most original movie idea in ages.
Now "original" doesn't mean its chases, cliffhangers, shoot-outs, skullduggery and last-minute rescues. Movies have trafficked in those things forever. What's new here is how writer-director Christopher Nolan repackages all this with a science-fiction concept that allows his characters to chase and shoot across multiple levels of reality.
This is, in some ways, a con-game movie, only the action takes place entirely within the characters' minds while they dream.
Following up on such ingenious and intriguing films as "The Dark Knight" and "Memento," Nolan has outdone himself. "Inception" puts him not only at the top of the heap of sci-fi all-stars, but it also should put this Warner Bros. release near or at the top of the summer movies. It's very hard to see how a film that plays so winningly to so many demographics would not be a worldwide hit.
Not that the film doesn't have its antecedents. "Dreamscape" (1984) featured a man who could enter and manipulate dreams, and, of course, in "The Matrix" (1999) human beings and machines battled on various reality levels created by artificial intelligence.
In "Inception," Nolan imagines a new kind of corporate espionage wherein a thief enters a person's brain during the dream state to steal ideas. This is done by an entire team of "extractors" who design the architecture of the dreams, forge identities within the dream and even pharmacologically help several people to share these dreams.
A good deal of the first hour is spent, essentially, selling the audience on this sci-fi idea. As you witness an extraction that fails and then Dom's recruitment of his new team around the world, the movie lays out all the hows, whys, whos and what-the-hells behind "extractions."
Leonardo DiCaprio plays Dom Cobb, a master extractor, who is for what initially are vague reasons on the run and cannot return home to his children in the States. Then along comes a powerful businessman, Saito (Ken Watanabe), who offers Dom his life back -- if he'll perform a special job.
Saito wants Dom to do the impossible: Instead of stealing an idea, he wants Dom to plant one, an idea that will cause the mark, Robert Fischer (Cillian Murphy), to break up his father's multibillion-dollar corporation for "emotional" reasons.
Meanwhile, you meet the other team members -- Arthur (Joseph Gordon-Levitt), Dom's longtime point man; Eames (Tom Hardy), the forger; Yusuf (Dileep Rao), the chemist; and Dom's father-in-law (Michael Caine), who is not on the team but the professor who taught Dom to share dreams.
Dom's late wife, Mal (Marion Cotillard), haunts his own dreamworld like a kind of Mata Hari, intent on messing with his mind if not staking a claim to his very life. He doesn't let on about this, but Dom's new architect, Ariadne (Ellen Page), figures it out -- which makes her realize how dangerous it is to share dreams with Dom.
If you don't follow all this, join the club. It will perhaps take multiple viewings of these multiple dream states to extract all the logic and regulations. (At least that's what the filmmakers hope.)
Something else might come more easily on subsequent viewings: With incredibly tense situations suspended across so many dreams within dreams, all that restless energy might induce a kind of reverse stress in audiences, producing not quite tedium, but you may want to shout, "C'mon, let's get on with it."
This is especially true when the hectic action in one dream, a van rolling down a hill with its dreamers aboard, causes a hotel corridor to roll in another, producing a weightless state in the characters. Even Fred Astaire didn't dance on the ceiling as much as these guys do.
Probably what "sells" this tricky movie is the actors. In his second consecutive movie to question reality -- "Shutter Island" came earlier this year, remember -- DiCaprio anchors the film with a performance that is low-key yet intense despite hysterical chaos breaking out all around him.
Page too displays sharp intelligence and determination in the face of this absolute jumble of reality. Especially surprising is Murphy as the mark; you find yourself genuinely sympathetic to a guy who just wanted to catch a little shut-eye and finds his mind kidnapped.
It also is nice that Nolan strives to keep CG effects to a minimum and do as many stunts in-camera as possible. This photo-realism certainly helps to keep the dream realities looking more plausible.
Credit cinematographer Wally Pfister with so neatly blending the real and surreal without any hokey moments. Ditto that for production designer Guy Hendrix Dyas and the various stunt coordinators and effects teams. Meanwhile, editor Lee Smith does a Herculean job of juggling those different realities.
Sometimes originality comes at a cost though: At the end, you may find yourself utterly exhausted.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:39 schreef speknek het volgende:
6 reviews pas, maar nog wel 100% op rottentomatoes.
quote:
Die rating zakt ook nog wel. Kom op: Dark Knight stond weken achtereen op nummer #2 in de top 250quote:Op maandag 12 juli 2010 18:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat opvallend is, aangezien bijna niemand 'm nog gezien heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed stuk, Hollywood zit de laatste jaren echt wel op een bijna ongezien creatief dieptepunt.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:29 schreef Toad het volgende:
Leuk stuk op /film over Inception:
Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies?
http://www.slashfilm.com/(...)ion-save-the-movies/
Alleen de laatste jaren?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Goed stuk, Hollywood zit de laatste jaren echt wel op een bijna ongezien creatief dieptepunt.
Oprechte vraag: waarom is Inception zo'n bijzonder project?quote:Op zondag 18 juli 2010 00:02 schreef Mike het volgende:
Volgens de eerste resultaten zal de opbrengst dit weekend rond de $ 58.5 miljoen dollar liggen. Da's een erg goeie opening en moet elke filmliefhebber deugd doen, want mocht deze film zijn geflopt, dan zouden filmstudio's nog minder snel geld uitgeven aan dit soort bijzondere projecten.
Om /film maar te quoten:quote:Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waarom is Inception zo'n bijzonder project?
Ik ben in ieder geval benieuwd genoeg om de film op korte termijn in de bioscoop te gaan kijken.
Read more: Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies? | /Film http://www.slashfilm.com/(...)ovies/#ixzz0u7SLsGhWquote:I don’t think the film is perfect, nor a masterpiece. It’s a hugely ambitious film about the nature of ideas and dreaming, that happens to be a crowd-pleasing action blockbuster, but it’s also flawed in many significant respects (see Adam’s review for an explanation of some of them). Yet rarely does a studio give a director $100+ million to create a spared-no-expense, pulls-no-punches, extravagant action film based on an original story (notable previous examples: The Matrix and more recently, Avatar). The result, this time around, is something unique and visually arresting, a true standout among a sea of 2010’s cinematic crap.
The success of films such as Transformers and those from the Marvel franchises has catalyzed a feeding frenzy for movies based on existing properties. The focus for greenlighting films these days is so tied into the ability to market them that it occasionally feels as though true artistry no longer has a place in Hollywood anymore (how else to explain the existence of films based on Battleship and the Magic 8-Ball, or Disney’s refusal to sequelize one of the most profitable films of 2009 because they couldn’t make a ride based on it?). Brave, original filmmaking is still going on in America, but it feels as though less and less of it makes its way into our cineplexes, or even to our DVD players, these days. I mean, if your film idea can’t sell novelty glasses, what’s the point of even trying?
Dankjewel. Dat artikel zal ik binnenkort ook eens lezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Om /film maar te quoten:
[..]
Read more: Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies? | /Film http://www.slashfilm.com/(...)ovies/#ixzz0u7SLsGhW
quote:based on an original story (notable previous examples: (..) Avatar)
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ze ermee bedoelen, of niet?
Ze bedoelen dat de film geen deel uit maakt van een al bestaande reeks of een verfilming is.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.
Of remake. Maar je hebt gelijk lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:59 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ze bedoelen dat de film geen deel uit maakt van een al bestaande reeks of een verfilming is.
Avatar is niet gebaseerd op een bestaand iets; dus geen sequel op een succesvolle film, geen karakters die we al ergens van moeten kennen. Dat het verhaal overeenkomt met Pocahontas is dan totaal iets anders. Wellicht dat je met Inception ook kunt wijzen naar David Lynch films als "inspiratie" maar dat weet ik niet omdat ik deze nog niet gezien heb.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.
Ik had hetzelfde probleem inderdaad, zag m'n fout later ook inquote:Op maandag 19 juli 2010 21:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Of remake. Maar je hebt gelijk lijkt me.
Ik zat denk ik te veel aan het Nederlandse 'origineel' te denken en niet zo zeer 'oorspronkelijk'.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:26 schreef Jeeh het volgende:
morgen nacht naar de vroege voorstelling![]()
meer mensen om 00:05 erbij in schouwburgplein?
Eens, maar IMAX heb je daar niet. En ik woon hartje centrum, dus tis wat makkelijkerquote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Eens, maar IMAX heb je daar niet. En ik woon hartje centrum, dus tis wat makkelijker
Dat valt toch wel mee? Amerikaanse media en Nederlandse media zijn grotendeels positief.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik de krant waren ze er niet zo lovend over.
Brabands Dagblad geloof ik. Al moet ik zeggen dat ze wel vaker rare beoordelingen geven.quote:
3 sterren is een beetje standaard terwijl deze film zeker niet standaard is !quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Amerikaanse media en Nederlandse media zijn grotendeels positief.
Meestal doen ze dat woensdags al. Maar ze hebben altijd van die rare meningquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:57 schreef Toad het volgende:
Ieder z'n mening toch? Grosso modo zijn de reacties positief. Apart trouwens dat Brabants Dagblad al op woensdag de filmstukken publiceert. Ik dacht dat GPD-kranten daar pas donderdag mee kwamen.
Ja, dat vond ik ook wel. Hoewel het toch nog best snel voorbij ging.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enige verwijt dat ik al heb gelezen, is dat de film (zoals alle films van Nolan) te lang is.
Werkelijk geen last van gehad. Dat terwijl de stoel en beenruimte was gemaakt voor iemand van 1.60cm. Vond hem heerlijk wegkijkenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enige verwijt dat ik al heb gelezen, is dat de film (zoals alle films van Nolan) te lang is.
valt reuze mee:quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:51 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Brabands Dagblad geloof ik. Al moet ik zeggen dat ze wel vaker rare beoordelingen geven.
[..]
3 sterren is een beetje standaard terwijl deze film zeker niet standaard is !
Waarom heeft het Parool een negatieve recensie?quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:19 schreef planethugo het volgende:
[..]
valt reuze mee:
http://www.popcornmeter.nl/film/477/Inception.html
Het was nog even gedoe om kaarten te bestellen, maar ik zit in de zaal om 21:10quote:
Pathé Arena Imaxquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
In Oss zal dat geen probleem zijn denk ik
Ja ik kon ook amper kaarten bestellen gisterenquote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:39 schreef Timo20 het volgende:
Zoals in de trailer al een beetje duidelijk werd bevat de film veel special effects.
quote:Inception had close to 500 visual effects shots (in comparison, Batman Begins had approximately 620) which is considered minor in comparison to contemporary visual effects epics that can have around 1,500 or 2,000 VFX shots.
Voor wat het waard is, niks dusquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja en voor wat het waard is.
Spits geeft 5 uit 5.
Filmtotaal 4,5 uit 5
Movie2movie 4,5 uit 5
Film.nl 4 uit 5
NRC 3 uit 5
Metro 4 uit 5
Rij 17 is het uiteindelijk geworden bij mijquote:Op donderdag 22 juli 2010 15:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja ik kon ook amper kaarten bestellen gisterenFaalsite, uiteindelijk wel gelukt.
Ach ja, zo heeft iedereen wel eens wat. Misschien gevoelige voor flikkerende kleurtjes en hippe actie figuren?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Voor wat het waard is, niks dus
NRC geeft Toy Story 3 een 5/5 en Avatar een 4/5 maar Inception krijg een 3/5Wat een prutrecensist dan.
Kom je maar op 1 manier achter hequote:Op donderdag 22 juli 2010 16:47 schreef Marble het volgende:
Is dit niet gewoon de filmadaptatie van Link's Awakening waar we al sinds 1993 op zaten te wachten?
Zoals altijd: Nintendo did it first.
Neen van Imaginationlandquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:47 schreef Marble het volgende:
Is dit niet gewoon de filmadaptatie van Link's Awakening waar we al sinds 1993 op zaten te wachten?
Zoals altijd: Nintendo did it first.
Ik kan me nog van vroegah (toen ik bij m'n ouders woonde die lid waren van de NRC) herinneren dat je scores van de NRC altijd om moest draaien; er zaten toen nogal snobs die goede films expres leken af te kraken en bagger de hemel inprezen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef RacerDKB het volgende:
NRC geeft Toy Story 3 een 5/5 en Avatar een 4/5 maar Inception krijg een 3/5Wat een prutrecensist dan.
Nee, het was op zich wel overkomelijk, en zo nu en dan leek het weer goed te zijn (en sowieso na de pauze), maar het was wel gepruts (en ik heb het vaker bij die bioscoop gehad)quote:
quote:
Director:Christopher Nolanquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:50 schreef RijstNatie het volgende:
Deze film was echt fucking mind cracking.
halverwege de film zat ik te denken; degene die dit verhaal heeft verzonnen en zo in beeld brengt moet echt een masterbrein hebben of knetter lunatic zijn
een film om niet snel te vergeten en zeker nog eens te bekijken![]()
9/10![]()
Ik moest ook met de metro naar huis omdat een of andere debiel zijn fiets aan mijn fiets had vastgemaaktquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohmygod wat een film
Nu maar eens in de metro naar huis
Wow, dan lijken het er meer dan het zijn. Nolan zei in Empire al dat hij graag zoveel mogelijk echt deed, zonder effecten. Dan heeft ie dat wel heel erg waar gemaaktquote:Op donderdag 22 juli 2010 15:50 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja ik kon ook amper kaarten bestellen gisterenFaalsite, uiteindelijk wel gelukt.
[..]
[..]
Vond het verhaal van Inception toch echt een stuk beter dan dat van Minority Report.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ook, behoorlijk zelfs. De film bevatte voor mij geen wow-moment zoals The Matrix of een intrigerend verhaal zoals Minority Report.
Er zat wel een aantal leuke visuele effecten in (hotelscčne!), maar ik voelde me redelijk op afstand van de film.
Ik vond 'm wel beter dan The Dark Knight, trouwens. Dat vond ik helemaal een dat-hebben-we-allemaal-wel-eens-eerder-gezien-film. Inception had wel een aantal leuke vondsten.
Indeed, hier zit episch herkenbaar denkwerk in.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:51 schreef Skylark. het volgende:
Ik kom nooit in FILM, maar dit moet ik delen.
Sowieso een 10/10. Voorheen stond Sin City bij mij op #1, maar deze stoot SC van de troon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een film![]()
4 lagen zijn prima uitgewerkt, en dus ook prima te volgenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:30 schreef huhggh het volgende:
Ook afgelopen avond gezien.
De beste film sinds jaren inderdaad. Ectht een conceptuele fuilm te noemen, en die zijn er maar weinig.
Ik begrijp alleen niet dat velen er blijkbaar moeite mee hebben om het verhaal te begrijpen.
Nu weet ik niet of ik nou zo slim ben of de rest....
Maar kon het verhaal, mits je uiteraard wel gewoon oplet natuurlijk, gewoon volgen.
Zo is de "scene" met de witte bus zeer innovatief, iets wat ik nog nergens eerder was tegengekomen.
Het einde is gewoon een leuke teaser.
Muziek: ook perfect en draagt er ook toe bij dat je goed in de film kan zitten.
Bijna leeg?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:41 schreef Skull-splitter het volgende:
NRC is vergeten dat het een heist film is (en heeft de dubbele bodem gemist, maar ik ga nu eerst het topic doorlezen of de rest hem ook gemist heeft ondanks de ENORME hint)
Gisteren geweest, bijna leeg om 1530
Lekkere plaatsen, geluid stond NET iets te hard voor mijn smaak, maar de film zelf: fenomenaal. En deze man wil een Bond film doen? Mijn zegen heeft ie.
En dan een vergelijking maken met half 10quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 12:59 schreef Regenbui het volgende:
Iedereen zei dat de film moeilijk te begrijpen was vanwege de verschillende lagen, maar hier is mijn idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Skull-splitter op 23-07-2010 09:21:04 ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:08 schreef FireFox1 het volgende:
Is dit een film om mijn date naar mee te nemen?
Wil er morgen met haar heen namelijk
Duidelijkquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En dan een vergelijking maken met half 10Lees nog eens zou ik zeggen
En dan blijkt er in het hele topic maar 1 te zijn die er nagenoeg dezelfde lezing als mij op nahoudt:
[..]Ik zeg helemaal niks over verschillende lezingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meesten schijnen de film nog ingewikkeld te vinden, terwijl ik 'm gewoon kon volgen van begin tot einde.Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
Ze is wel in een voor een mindfuckquote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Alleen als je van diepzinnige gesprekken achteraf houdt, mijn vriendin vond hem iig geweldig.
Das dus de eerste laag, of terug tot laag 0 in mijn lezing.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:23 schreef huhggh het volgende:
De meesten schijnen de film nog ingewikkeld te vinden, terwijl ik 'm gewoon kon volgen van begin tot einde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:07 schreef Skull-splitter het volgende:kleine correctie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:44 schreef Dosadi het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:55 schreef Dosadi het volgende:
[..]
kleine correctie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Je kan het topic ook gewoon in zijn geheel vermijden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:35 schreef HeulMacho het volgende:
Must. Not. Read. Spoilers!
Beste remedie is gewoon naar de film gaanquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je kan het topic ook gewoon in zijn geheel vermijden.
Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
Ja, dit weekend!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Beste remedie is gewoon naar de film gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige jammere aan het laatste shot vond ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:51 schreef speknek het volgende:
Wat mij overigens de hele film verbaasde, maar misschien heb ik het gemist:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige jammere aan het laatste shot vond ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILER: plaatje voor als je er geen klote van snapt, alleen kijken als je de film al gezien hebt.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door pfefferkatze op 23-07-2010 16:44:37 ]![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:35 schreef RacerDKB het volgende:
SPOILER: plaatje voor als je er geen klote van snapt, alleen kijken als je de film al gezien hebt.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:51 schreef speknek het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:45 schreef speknek het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:45 schreef speknek het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Origin-naam:013skullsplitter![]()
![]()
In een wilde bui getekend.
En hopelijk vanavond er weer heen. Heel benieuwd hoe hij een 2e keer is.(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
SPOILER: plaatje voor als je er geen klote van snapt, alleen kijken als je de film al gezien hebt.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakt het een stuk duidelijker
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
In een andere lay-out is dat plaatje trouwens gewoon te zien...Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Tof, maar niet op te lossenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef Jeeh het volgende:
[ afbeelding ]
En hopelijk vanavond er weer heen. Heel benieuwd hoe hij een 2e keer is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Idd, erg kut.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:06 schreef Arcee het volgende:
In een andere lay-out is dat plaatje trouwens gewoon te zien...![]()
![]()
Zo was het ook niet helemaal bedoelt. Wat je nu ziet van het doolhof is de 'omgekeerde' versie. Eigenlijk loopt er een zwart raamwerk omheen en zijn de rode delen dan gewoon wit (dan klopt hij wel)quote:
Omdat ik het op deze manier mooier vond heb ik het zo gelaten
(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Kruisjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:55 schreef Jeeh het volgende:
[ afbeelding ]
En hopelijk vanavond er weer heen. Heel benieuwd hoe hij een 2e keer is.
![]()
![]()
Vanmiddag gezien. 10/10 geweldige film..
Ga hem zeker nog een x zien in de bioswelcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!![]()
Gisteren gezien, geweldige film!
Maar, wat ik niet goed begrijpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:17 schreef Orbeatle het volgende:
Gisteren gezien, geweldige film!
Maar, wat ik niet goed begrijpHaha, dat viel mij inderdaad ook opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar was niet bedoeld als 'doe maar een stapje deze kant op', neem ik aan![]()
![]()
Nee preciesquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Haha, dat viel mij inderdaad ook op
Maar was niet bedoeld als 'doe maar een stapje deze kant op', neem ik aan. Erg vreemde scene vond ik dat...
![]()
Mij viel het ook even op.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:46 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Nee precies. Erg vreemde scene vond ik dat...
Maar al die dingen storen niet en leiden ook niet af van het verhaal.Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.![]()
Nee, het voegt zelfs wat toe aan het verhaal.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:51 schreef huhggh het volgende:
[..]
Mij viel het ook even op.
Maar al die dingen storen niet en leiden ook niet af van het verhaal.![]()
Nee schat nu even nietquote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Haha, dat viel mij inderdaad ook op
Maar was niet bedoeld als 'doe maar een stapje deze kant op', neem ik aan
![]()
![]()
Wat een super film, heb hem deze avond in de bioscoop gezien.. wat een aanrader, je wordt echt meegesleept in het verhaal. Logisch dat deze film gemiddeld een 9.3 op IMDB krijgt.![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[spoiler=plaatje voor als je er geen klote van snapt, alleen kijken als je de film al gezien hebt.]http://i29.tinypic.com/dqlt3p.jpg[/url][/spoiler]
Dit plaatje geeft goed weer zoals de films volgens mij in elkaar steekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 02:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik ga 'm vanavond eens in Antwerpen bekijken, ben benieuwd.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_![]()
Voor diegene die de film al hebben gezien is hier een site die de meest waarschijnlijke interpretatie uitlegt van de film. http://www.chud.com/articles/articles/24477/1/NEVER-WAKE-UP-THE-MEANING-AND-SECRET-OF-INCEPTION/Page1.htm
Nu ik die site heb gelezen vind ik het egt een nog betere film, wat een fantastisch verhaal is het eigenlijk.![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:10 schreef UnholyMessias het volgende:
Voor diegene die de film al hebben gezien is hier een site die de meest waarschijnlijke interpretatie uitlegt van de film. http://www.chud.com/articles/articles/24477/1/NEVER-WAKE-UP-THE-MEANING-AND-SECRET-OF-INCEPTION/Page1.htm
Nu ik die site heb gelezen vind ik het egt een nog betere film, wat een fantastisch verhaal is het eigenlijk.
wat er in dat verhaal verteld wordt, is eigenlijk ook wat ik hoopte en dacht op het einde van de film.
Mal had gewoon gelijk
Nothing to see here, carry on
Forum Opties Forumhop: Hop naar: