Leukquote:
Ik wil natuurlijk niet direct als spellnazi uit de kast komen, maar het is:quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:16 schreef wolfrolf het volgende:![]()
![]()
![]()
Sjeezus mensen. Ik zit hier snoeihard te fappen op die promo plaatjes.
MUST SEE
PS. Michael Cane
Nicequote:
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat Inception zo'n beetje het jaar redt, want voorlopig vind ik 2010 op filmvlak maar de ene losse flodder na de andere afschieten.
En alleen daarom al waard om te gaan zienquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.
En Anton Corbijn, Terrence Malick en Sofia Coppola komen ook nog met nieuwe producties!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Darren Aronofsky komt dit jaar anders ook weer met een film, waar Natalie Portman en Mila Kunis een dampende seksscene schijnen te hebben.
quote:The mind-blowing movie event of the summer arrives just in time to hold back the flow of Hollywood sputum that’s been sliming the multiplex. ‘Inception’…will be called many things, starting with James Bond Meets ‘The Matrix.’ You can feel the vibe of Ridley Scott’s ‘Blade Runner’ in it, and Nolan’s own ‘Memento’ and ‘The Dark Knight.’ But ‘Inception’ glows with a blue-flame intensity all its own. Nolan creates a dream world that he wants us to fill with our own secrets. I can’t think of a better goal for any filmmaker. Of course, trusting the intelligence of the audience can cost Nolan at the box office. We’re so used to being treated like idiots. How to cope with a grand-scale epic, shot in six countries at a reported cost of $160 million, that turns your head around six ways from Sunday? Dive in and drive yourself crazy, that’s how.
Inderdaad hé, daar noem je me d'r toch een paar genieën! Mooie tijden op komst!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Toad het volgende:
[..]
En Anton Corbijn, Terrence Malick en Sofia Coppola komen ook nog met nieuwe producties!
Maar hier snel weer verder over Inception.
http://chud.com/articles/(...)INCEPTION/Page1.htmlquote:You have caught glimpses of the remarkable zero G fight in Inception's trailers and ads, but nothing you've seen has fully prepared you for the full breadth of that scene. On its own the fight would be one of the most stunning cinematic action scenes in memory, but in context - as part of an extended, reality-spanning, cross-cutting sequence - it's breathtaking.
Hij is inderdaad behoorlijk spoilerificquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:48 schreef Bronson het volgende:
Ik durf alleen niet te kijken, want dan ben ik bang dat ik teveel nieuwe beelden zie.
quote:Bottom Line: A devilishly complicated, fiendishly enjoyable sci-fi voyage across a dreamscape that is thoroughly compelling. In a summer of remakes, reboots and sequels comes "Inception," easily the most original movie idea in ages.
Now "original" doesn't mean its chases, cliffhangers, shoot-outs, skullduggery and last-minute rescues. Movies have trafficked in those things forever. What's new here is how writer-director Christopher Nolan repackages all this with a science-fiction concept that allows his characters to chase and shoot across multiple levels of reality.
This is, in some ways, a con-game movie, only the action takes place entirely within the characters' minds while they dream.
Following up on such ingenious and intriguing films as "The Dark Knight" and "Memento," Nolan has outdone himself. "Inception" puts him not only at the top of the heap of sci-fi all-stars, but it also should put this Warner Bros. release near or at the top of the summer movies. It's very hard to see how a film that plays so winningly to so many demographics would not be a worldwide hit.
Not that the film doesn't have its antecedents. "Dreamscape" (1984) featured a man who could enter and manipulate dreams, and, of course, in "The Matrix" (1999) human beings and machines battled on various reality levels created by artificial intelligence.
In "Inception," Nolan imagines a new kind of corporate espionage wherein a thief enters a person's brain during the dream state to steal ideas. This is done by an entire team of "extractors" who design the architecture of the dreams, forge identities within the dream and even pharmacologically help several people to share these dreams.
A good deal of the first hour is spent, essentially, selling the audience on this sci-fi idea. As you witness an extraction that fails and then Dom's recruitment of his new team around the world, the movie lays out all the hows, whys, whos and what-the-hells behind "extractions."
Leonardo DiCaprio plays Dom Cobb, a master extractor, who is for what initially are vague reasons on the run and cannot return home to his children in the States. Then along comes a powerful businessman, Saito (Ken Watanabe), who offers Dom his life back -- if he'll perform a special job.
Saito wants Dom to do the impossible: Instead of stealing an idea, he wants Dom to plant one, an idea that will cause the mark, Robert Fischer (Cillian Murphy), to break up his father's multibillion-dollar corporation for "emotional" reasons.
Meanwhile, you meet the other team members -- Arthur (Joseph Gordon-Levitt), Dom's longtime point man; Eames (Tom Hardy), the forger; Yusuf (Dileep Rao), the chemist; and Dom's father-in-law (Michael Caine), who is not on the team but the professor who taught Dom to share dreams.
Dom's late wife, Mal (Marion Cotillard), haunts his own dreamworld like a kind of Mata Hari, intent on messing with his mind if not staking a claim to his very life. He doesn't let on about this, but Dom's new architect, Ariadne (Ellen Page), figures it out -- which makes her realize how dangerous it is to share dreams with Dom.
If you don't follow all this, join the club. It will perhaps take multiple viewings of these multiple dream states to extract all the logic and regulations. (At least that's what the filmmakers hope.)
Something else might come more easily on subsequent viewings: With incredibly tense situations suspended across so many dreams within dreams, all that restless energy might induce a kind of reverse stress in audiences, producing not quite tedium, but you may want to shout, "C'mon, let's get on with it."
This is especially true when the hectic action in one dream, a van rolling down a hill with its dreamers aboard, causes a hotel corridor to roll in another, producing a weightless state in the characters. Even Fred Astaire didn't dance on the ceiling as much as these guys do.
Probably what "sells" this tricky movie is the actors. In his second consecutive movie to question reality -- "Shutter Island" came earlier this year, remember -- DiCaprio anchors the film with a performance that is low-key yet intense despite hysterical chaos breaking out all around him.
Page too displays sharp intelligence and determination in the face of this absolute jumble of reality. Especially surprising is Murphy as the mark; you find yourself genuinely sympathetic to a guy who just wanted to catch a little shut-eye and finds his mind kidnapped.
It also is nice that Nolan strives to keep CG effects to a minimum and do as many stunts in-camera as possible. This photo-realism certainly helps to keep the dream realities looking more plausible.
Credit cinematographer Wally Pfister with so neatly blending the real and surreal without any hokey moments. Ditto that for production designer Guy Hendrix Dyas and the various stunt coordinators and effects teams. Meanwhile, editor Lee Smith does a Herculean job of juggling those different realities.
Sometimes originality comes at a cost though: At the end, you may find yourself utterly exhausted.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:39 schreef speknek het volgende:
6 reviews pas, maar nog wel 100% op rottentomatoes.
quote:
Die rating zakt ook nog wel. Kom op: Dark Knight stond weken achtereen op nummer #2 in de top 250quote:Op maandag 12 juli 2010 18:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat opvallend is, aangezien bijna niemand 'm nog gezien heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed stuk, Hollywood zit de laatste jaren echt wel op een bijna ongezien creatief dieptepunt.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:29 schreef Toad het volgende:
Leuk stuk op /film over Inception:
Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies?
http://www.slashfilm.com/(...)ion-save-the-movies/
Alleen de laatste jaren?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Goed stuk, Hollywood zit de laatste jaren echt wel op een bijna ongezien creatief dieptepunt.
Oprechte vraag: waarom is Inception zo'n bijzonder project?quote:Op zondag 18 juli 2010 00:02 schreef Mike het volgende:
Volgens de eerste resultaten zal de opbrengst dit weekend rond de $ 58.5 miljoen dollar liggen. Da's een erg goeie opening en moet elke filmliefhebber deugd doen, want mocht deze film zijn geflopt, dan zouden filmstudio's nog minder snel geld uitgeven aan dit soort bijzondere projecten.
Om /film maar te quoten:quote:Op maandag 19 juli 2010 11:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waarom is Inception zo'n bijzonder project?
Ik ben in ieder geval benieuwd genoeg om de film op korte termijn in de bioscoop te gaan kijken.
Read more: Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies? | /Film http://www.slashfilm.com/(...)ovies/#ixzz0u7SLsGhWquote:I don’t think the film is perfect, nor a masterpiece. It’s a hugely ambitious film about the nature of ideas and dreaming, that happens to be a crowd-pleasing action blockbuster, but it’s also flawed in many significant respects (see Adam’s review for an explanation of some of them). Yet rarely does a studio give a director $100+ million to create a spared-no-expense, pulls-no-punches, extravagant action film based on an original story (notable previous examples: The Matrix and more recently, Avatar). The result, this time around, is something unique and visually arresting, a true standout among a sea of 2010’s cinematic crap.
The success of films such as Transformers and those from the Marvel franchises has catalyzed a feeding frenzy for movies based on existing properties. The focus for greenlighting films these days is so tied into the ability to market them that it occasionally feels as though true artistry no longer has a place in Hollywood anymore (how else to explain the existence of films based on Battleship and the Magic 8-Ball, or Disney’s refusal to sequelize one of the most profitable films of 2009 because they couldn’t make a ride based on it?). Brave, original filmmaking is still going on in America, but it feels as though less and less of it makes its way into our cineplexes, or even to our DVD players, these days. I mean, if your film idea can’t sell novelty glasses, what’s the point of even trying?
Dankjewel. Dat artikel zal ik binnenkort ook eens lezen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Om /film maar te quoten:
[..]
Read more: Can Christopher Nolan’s Inception Save The Movies? | /Film http://www.slashfilm.com/(...)ovies/#ixzz0u7SLsGhW
quote:based on an original story (notable previous examples: (..) Avatar)
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ze ermee bedoelen, of niet?
Ze bedoelen dat de film geen deel uit maakt van een al bestaande reeks of een verfilming is.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.
Of remake. Maar je hebt gelijk lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:59 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ze bedoelen dat de film geen deel uit maakt van een al bestaande reeks of een verfilming is.
Avatar is niet gebaseerd op een bestaand iets; dus geen sequel op een succesvolle film, geen karakters die we al ergens van moeten kennen. Dat het verhaal overeenkomt met Pocahontas is dan totaal iets anders. Wellicht dat je met Inception ook kunt wijzen naar David Lynch films als "inspiratie" maar dat weet ik niet omdat ik deze nog niet gezien heb.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet precies. Het lijkt er wel op dat wat ze bedoelen me eigenlijk niet zo interesseert. Ik hoop dat Inception echt bijzonder is.
Ik had hetzelfde probleem inderdaad, zag m'n fout later ook inquote:Op maandag 19 juli 2010 21:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Of remake. Maar je hebt gelijk lijkt me.
Ik zat denk ik te veel aan het Nederlandse 'origineel' te denken en niet zo zeer 'oorspronkelijk'.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:26 schreef Jeeh het volgende:
morgen nacht naar de vroege voorstelling![]()
meer mensen om 00:05 erbij in schouwburgplein?
Eens, maar IMAX heb je daar niet. En ik woon hartje centrum, dus tis wat makkelijkerquote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Eens, maar IMAX heb je daar niet. En ik woon hartje centrum, dus tis wat makkelijker
Dat valt toch wel mee? Amerikaanse media en Nederlandse media zijn grotendeels positief.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik de krant waren ze er niet zo lovend over.
Brabands Dagblad geloof ik. Al moet ik zeggen dat ze wel vaker rare beoordelingen geven.quote:
3 sterren is een beetje standaard terwijl deze film zeker niet standaard is !quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Amerikaanse media en Nederlandse media zijn grotendeels positief.
Meestal doen ze dat woensdags al. Maar ze hebben altijd van die rare meningquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:57 schreef Toad het volgende:
Ieder z'n mening toch? Grosso modo zijn de reacties positief. Apart trouwens dat Brabants Dagblad al op woensdag de filmstukken publiceert. Ik dacht dat GPD-kranten daar pas donderdag mee kwamen.
Ja, dat vond ik ook wel. Hoewel het toch nog best snel voorbij ging.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enige verwijt dat ik al heb gelezen, is dat de film (zoals alle films van Nolan) te lang is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |