Dankzij Van Basten is al het geld nu op en zitten we met een hele volle bank waardeloze reserves. Het zal dus wel of een aanvaller of een verdediger worden. Ik reken nergens meer op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 08:44 schreef BoNi het volgende:
Mooi om te zien dat tot twee weken geleden de aanval nog onze sterkste linie was en dat de prioriteit voor versterkingen toch echt de verdediging en het middenveld was en nu heeft niemand het meer over de verdediging en moet alles op alles gezet worden om een nieuwe spits te halen
Ja, je hebt wat gemistquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:12 schreef fuckbuddy het volgende:
Alves zou gisteren toch gepresenteerd worden dacht ik?!
Of heb ik iets gemist?
Op zich is het een goede mentaliteit dat Lindgren zich wil bewijzen en hij is één van de spelers die ik zelf ook liever niet zie vertrekken, maar voor Ajax is het niet echt gunstig natuurlijk.quote:
Hou toch op met van Basten overal de schuld van te gevenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:23 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dankzij Van Basten is al het geld nu op en zitten we met een hele volle bank waardeloze reserves. Het zal dus wel of een aanvaller of een verdediger worden. Ik reken nergens meer op.
Ik geef hem helemaal niet overal de schuld van, maar noem jij maar eens een aankoop op van hem die niet vaak op de bank zit. De enige die ik mij kan bedenken is Enoh en die kwam als een gelukje uit de hemel vallen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hou toch op met van Basten overal de schuld van te geven
Dat zijn aankopen van de club, niet puur Van Basten. En daarnaast zit er meer fout, al jaren. Ogararu, Kennedy, Luque, die vind ik echt erger dan die paar van Van Basten (op Sno na die echt volledig kansloos is).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik geef hem helemaal niet overal de schuld van, maar noem jij maar eens een aankoop op van hem die niet vaak op de bank zit. De enige die ik mij kan bedenken is Enoh en die kwam als een gelukje uit de hemel vallen.
35 miljoen geïnvesteerd in bankzitters. De waarheid is soms hard
Van Basten had de touwtjes in handen wat betreft het transferbeleid, dus hij is wel de eindverantwoordelijke. Die nutteloze faalhazen van de seizoenen ervoor kochten ook alleen maar mislukkelingen (uitzonderingen daargelaten), maar het verschil was dat die weinig kostten. Van Basten heeft de hele kas geleegd aan spelers die niet basiswaardig zijn. Sulejmani heeft nog steeds niet zijn oude vorm (al vind ik hem geen miskoop), Aissati is een leuk talent en Oleguer zie ik er liever staan dan Wielaert, maar het feit blijft dat geen van allen basisspelers zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zijn aankopen van de club, niet puur Van Basten. En daarnaast zit er meer fout, al jaren. Ogararu, Kennedy, Luque, die vind ik echt erger dan die paar van Van Basten (op Sno na die echt volledig kansloos is).
Mee eens, er zijn ook veel fouten gemaakt voordat van Basten iets te zeggen had bij Ajax. Ook lijkt het mij nog steeds zeer sterk dat van Basten een pot geld krijgt en dan op een dag terugkomt en in ene 16 miljoen heeft uitgegeven. Van Basten was dan wel de baas op technisch gebied, maar het is een club die een speler koopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zijn aankopen van de club, niet puur Van Basten. En daarnaast zit er meer fout, al jaren. Ogararu, Kennedy, Luque, die vind ik echt erger dan die paar van Van Basten (op Sno na die echt volledig kansloos is).
Maar is er een club die Lindgren wil kopen dan? Of desnoods transfervrij wil overnemen? Volgens mij zijn onze jongens niet zo gewild.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:26 schreef BoNi het volgende:
[..]
Op zich is het een goede mentaliteit dat Lindgren zich wil bewijzen en hij is één van de spelers die ik zelf ook liever niet zie vertrekken, maar voor Ajax is het niet echt gunstig natuurlijk.
Op dit moment heeft Ajax teveel contractspelers en het lijkt erop dat er pas iemand bij kan komen als er mensen verkocht gaan worden. Als nu iedereen die mag vertrekken deze houding aanneemt komen we nog niks verder.
Ik vind het allemaal erg tegenvallend. Daarbij: RKC en Sparta ... we hebben een spits nodig die goed is tegen RKC en Sparta, maar ook PSV, Twente, AZ, HSV, Villareal, Atletico, enz.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Tegen RKC vond ik hem de eerste helft uitstekend, en tegen teams als Sparta is hij zo handig. Dat heeftie vorig jaar vaak genoeg laten zien.
Ik lees anders helemaal niets in de Spaanse media noch elders over een mogelijk vertrek van Oleguer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef Urquhart het volgende:
Ik zie Cvitanich en Oleguer een dezer dagen nog zeker vertrekken.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik lees anders helemaal niets in de Spaanse media noch elders over een mogelijk vertrek van Oleguer.
Ik zoek: Ajax foto'squote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Tim21 het volgende:
Ajacieden, ik ben opzoek naar een mooie Ajaxfoto voor aan de muur.
Mag een 'historische' foto zijn (Cruijff, MvB, Litmanen enz.) maar ook een nieuwe. Liefst een speler zonder tegenstander (duidelijk) op de foto. Heitinga juichend bij de bekerfinale niet.
Dus ken/heb je nog een mooie foto, die ik bij de fotograaf kan opvragen of al in hoge resolutie op inet staat graag even melden, desnoods via PM.
Notts County zeker?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:12 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens meldt Eurosport dat Ajax interesse heeft gehad in Sol Campbell. Maar die heeft een clubje uit de 2e divisie verkozen boven o.a. Ajax en Aston VillaMaar goed, deze naam heb ik eerder nog niet voorbij zien komen - wie weet met welke verrassingen ze nog komen.
Edit: naar verluidt gaat hij daar ongeveer EUR 3 miljoen verdienen!!! Die nieuwe investeerders ook altijd.
Ja maar vorig jaar stond hij als verdediger op de Ajaxsite hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:35 schreef fathank het volgende:
Mensen die Enoh rechtsback willen zetten
Inderdaad, die zijn overgenomen door een stel rijke Arabieren.quote:
We mogen in eigen huis toch wel winnen van Sparta.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Inderdaad, die zijn overgenomen door een stel rijke Arabieren.
Ontopic: Ik begin een beetje moe te worden van al de doemdenkers hier, er zijn zondag genoeg kansen gecreerd en dat ze niet vallen is pech. We zijn niet van de mat gespeeld door Sparta zoals vorig seizoen wel tegen dit soort teams.
Dat klopt, maar het ligt in dit geval niet aan Jol ofzo. Het positieve punt is dat er genoeg kansen waren. Zo'n wedstrijd als deze zegt niets over de rest van het seizoen denk ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:49 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
We mogen in eigen huis toch wel winnen van Sparta.
Zeuren bij deze scheids kan je beter niet doen. Je hebt direct een kaart aan de broek.quote:Costas Kapitanis is door de UEFA aangewezen als scheidsrechter voor de returnwedstrijd in de Europa League tegen Slovan Bratislava. De arbiter uit Cyprus wordt donderdag in Slowakije bijgestaan door zijn landgenoten en assistent-scheidsrechters Andreas Xanthou en Michael Soteriou. Kapitanis floot niet eerder een officieel duel van Ajax.
Panayiotis Kailis vervult in het Tehelné Pole Stadion de rol van vierde official. De return tussen Slovan Bratislava en Ajax begint donderdag om 18.30 uur en is live te volgen op deze website - middels een minutenverslag - en te zien op Veronica. Ajax won de thuiswedstrijd tegen de kampioen van Slowakije afgelopen donderdag met 5-0.
Met postzegel?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Zeuren bij deze scheids kan je beter niet doen. Je hebt direct een kaart aan de broek.
En hebben Erikson aangesteld als technisch directeur. Daar gaan nog wel een paar spelers van naam heen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Inderdaad, die zijn overgenomen door een stel rijke Arabieren.
Ontopic: Ik begin een beetje moe te worden van al de doemdenkers hier, er zijn zondag genoeg kansen gecreerd en dat ze niet vallen is pech. We zijn niet van de mat gespeeld door Sparta zoals vorig seizoen wel tegen dit soort teams.
Die naam heb ik hier nog gedropt voor de geinquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:12 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens meldt Eurosport dat Ajax interesse heeft gehad in Sol Campbell. Maar die heeft een clubje uit de 2e divisie verkozen boven o.a. Ajax en Aston VillaMaar goed, deze naam heb ik eerder nog niet voorbij zien komen - wie weet met welke verrassingen ze nog komen.
Edit: naar verluidt gaat hij daar ongeveer EUR 3 miljoen verdienen!!! Die nieuwe investeerders ook altijd.
quote:Alves nog geblesseerd
Marvin Emnes komt dinsdagavond waarschijnlijk alweer in actie voor Middlesbrough, dat in het kader van het League Cup-toernooi op bezoek gaat bij Nottingham Forest. De 21-jarige aanvaller werd zaterdag nog per brancard van het veld gedragen.
Voor Emnes was het duel met Doncaster Rovers al na zestien minuten afgelopen. De aanvaller kon niet verder spelen na een harde botsing met doelman Neil Sullivan. De international van Jong Oranje heeft geen blijvende schade overgehouden aan het incident.
In tegenstelling tot Emnes kan manager Gareth Southgate voorlopig niet beschikken over Afonso Alves. De Braziliaan, die in de belangstelling staat van Ajax, heeft last van een achillespeesblessure en een teenkwetsuur. Middenvelder Gary O'Neill moet een herniaoperatie ondergaan.
Het lijkt me echt super als Honda komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:57 schreef Nashje het volgende:
Ajax moet als een gek gaan investeren in Honda. Gewoon doen. Die gast is echt fenomenaal en in Japan worden ze allemaal gek als 'ie naar het grote Ajax gaat. Ik hoop echt dat hij komt. En Ajax moet gewoon spelers gaan pushen naar andere clubs.
Liever Honda dan een spits. Honda kan Suarez vervangen als 'ie een keer afwezig is, Alves of een McCarthy niet. Honda maakt ook doelpunten, is veel creatiever dan de spitsen die ik noemde. Lekker met 3 aanvallende middenvelders spelen.
Ik hoop dat hij blijft.. Denk echt wel dat hij het goed kan doen, maarja dan moet hij wel spelen natuurlijk. En Honda moet ook gewoon komen. dan leg je die 10 miljoen maar op tafel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:03 schreef Noshiba het volgende:
Gister liep ik heel toevallig een argentijn tegen het lijf met een gigantische zonnebril. Ik meende hem te herkennen en zei hey dario en hij reageerde.
Hij ging uiteten hier in de stad.
Heb heel snel gevraagd of hij bij ajax bleef, daarop zei hij: I don't know.
Dus we zullen zien.
Dario moet gewoon het vertrouwen krijgen. Dit werkt zo toch ook niet. Dario moet er elke keer staan als ie nog 5 minuutjes mag meedoen. Op deze wijze kun je 15 spitsen gaan halen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het lijkt me echt super als Honda komt.
Van mij mag Dario z'n kans ook nog gaan krijgen, heb wel vertrouwen in hem.
Niet aan beginnen hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:58 schreef Urquhart het volgende:
Mochten we trouwens voor Alves gaan:
[..]
quote:Ajax sprak al met Koevermans
25-08-09
P$V-spits Danny Koevermans is op dit moment de meest realistische speler, die de overstap naar Ajax kan maken. Binnen Ajax wordt rekening gehouden met een vertrek van Luis Suárez. Daarnaast is men niet langer overtuigd van de kwaliteiten van Dario Cvitanich, die terug zou kunnen naar Argentinië. Vanuit de scouting wordt aan highlow.nl medegedeeld dat al met Koevermans is gesproken.
Het zit de 31-jarige Danny Koevermans dwars dat hij in zijn carrière op hoog niveau nooit een basisplaats heeft weten te veroveren. Nadat de Schiedammer pas als 22-jarige onder Willem van Hanegem doorbrak bij Sparta, bleef hij vijf seizoenen bij de Kasteelclub voetballen. In 2005 maakte hij de overstap naar AZ, maar bij de Alkmaarders werd hij niet langer als centrumspits gebruikt. Vanaf de bank werd hij steeds vaker ingezet als pinchhitter.
De trotse Koevermans vond dat niets en liet zich door P$V ophalen. Nadat hij zowel in rotterdam met Sparta als in Alkmaar met AZ een kampioenschaal misliep, wist hij in 2008 eindelijk als landskampioen het seizoen af te sluiten met P$V. Ook in Eindhoven is Koevermans dé man om een wedstrijd open te breken, zoals afgelopen zondag. P$V stond met 1-0 achter tegen NAC Breda, maar met twee doelpunten keerde de Schiedammer hoogstpersoonlijk het tij.
Ajax heeft inmiddels met Koevermans gesproken, terwijl ook Alfons Alves en Benny McCarthy nog op het verlanglijstje staan van Martin Jol. Ajax zag zondagmiddag Luis Suárez falen als spits en speelde roemloos met 0-0 gelijk. Dario Cvitanich kan terug naar Argentinië, waar River Plate en San Lorenzo hem willen inlijven. Beide clubs zouden hem inmiddels al hebben ingeschreven bij de Fifa voor internationale wedstrijden.
Het mag de naam scouting niet dragen als je met dit soort voorstellen komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Vanuit de scouting wordt aan highlow.nl medegedeeld dat al met Koevermans is gesproken.
Dat is ook het eerste dat in mij op kwam. Ik wil wel een baan als scout bij Ajax. Die verdienen ze makkelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:20 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Het mag de naam scouting niet dragen als je met dit soort voorstellen komt.
Plet schiet Ajax wel naar de titel inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
Gewoon net als beenhakker doet die lui de Jupiler league in sturen en ook naar de hoofdklasse
Zijn wij nou de enige die niet blind zijn, jezus man.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:24 schreef Tommeke het volgende:
Ja, Koevermans zat bij AZ en nu bij PSV op de bank, dan zou hij het bij ons wel maken
Een 'falende' Suarez bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar dat vertrouwen en verlangen in Honda vandaan komt.
Ja, het is een goede speler, maar niet het soort speler dat Ajax nodig heeft.
Straks zit hij er een paar weken en kan hij niets, omdat er geen duidelijke spits voor hem staat.
Mwah, we hebben veel middenvelders, dat wel. Maar niet één heeft een goed scorend vermogenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar dat vertrouwen en verlangen in Honda vandaan komt.
Ja, het is een goede speler, maar niet het soort speler dat Ajax nodig heeft.
Idd, we missen een type Litmanen/Sneijder/Van der Vaart.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:01 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mwah, we hebben veel middenvelders, dat wel. Maar niet één heeft een goed scorend vermogen
Perez had nu natuurlijk een belangrijke rol kunnen spelen in dit elftal...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd, we missen een type Litmanen/Sneijder/Van der Vaart.
Klopt, dat is erg zonde geweest.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:11 schreef dndiek het volgende:
[..]
Perez had nu natuurlijk een belangrijke rol kunnen spelen in dit elftal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |