Hoe bedoel je precies?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:43 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat als het al agenten waren, ze de schijn en hun looks in ieder geval niet mee hadden. Geen bron, puur persoonlijke mening.
Zie "bepaalde" YouTube-filmpjes, afgelopen zaterdagavond gemaakt. Dat soort types.quote:
Dat is het nieuwe modebeleid van het Rijk. Da'jt moar wet!quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Zie "bepaalde" YouTube-filmpjes, afgelopen zaterdagavond gemaakt. Dat soort types.
Dat kan ook nog.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe modebeleid van het Rijk. Da'jt moar wet!
Droegen ze ook geen badge zichbaar? Uberhaupt niks herkenbaars?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Zie "bepaalde" YouTube-filmpjes, afgelopen zaterdagavond gemaakt. Dat soort types.
Inderdaad, undercover agenten op party's zijn meestal net als sjonnys gekleed om dus vooral niet op te vallenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:53 schreef Atreidez het volgende:
Agenten in burger hoeven natuurlijk niet perse in driedelig pak te lopen.. Die dragen iets waarmee ze in de doelgroep niet opvallen, in dit geval kennelijk sjonnies..
In het ooggetuigenverslag en een aantal andere verslagen stond dat er een dikke kale man was die in zijn eentje was en een pistool had en dat het daarmee begon. dat moet dan nog voor die vier zijn gebeurd...?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:55 schreef x-tremed het volgende:
op het youtube filmpje is duidelijk een badge om de nek hangend te zien
Inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:55 schreef x-tremed het volgende:
Ja, jammer is alleen dat doordat ze in het kruisje staan dat alleen bij die ene te zien is. Vanaf de andere kant kan een heel ander beeld gevormd zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:55 schreef x-tremed het volgende:
Nee, dat lijkt me sowieso niet de bedoeling, gezien 'agent-in-burger-schap'.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Droegen ze ook geen badge zichbaar? Uberhaupt niks herkenbaars?
Zodra ze een wapen trekken lijkt me wel dat ze er meer moet worden "openbaard".quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:58 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me sowieso niet de bedoeling, gezien 'agent-in-burger-schap'.
OK, dat wist ik (nog) niet. Bij deze.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zodra ze een wapen trekken lijkt me wel dat ze er meer moet worden "openbaard".
Stillen in een voetbalstadion bijvoorbeeld hebben wel altijd badge om de nek.
Het is hier amerika niet, stillen hebben gewoon een pasje in hun zak zitten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zodra ze een wapen trekken lijkt me wel dat ze er meer moet worden "openbaard".
Stillen in een voetbalstadion bijvoorbeeld hebben wel altijd badge om de nek.
Maar kun je eens een omschrijving geven. wat viel op enzo?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:00 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
OK, dat wist ik (nog) niet. Bij deze.
Elke wedstrijd bij ons in het stadion zie je ze lopen, niet heel erg goed undercover door die badge aan de ketting om de nekquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:02 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het is hier amerika niet, stillen hebben gewoon een pasje in hun zak zitten.
Zelf heb ik een stille nog nooit gezien met een badge om hun nek...het zou kunnen hoor maar nog nooit gezien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Elke wedstrijd bij ons in het stadion zie je ze lopen, niet heel erg goed undercover door die badge aan de ketting om de neken de oortjes.
Oortjes in ben ik met je eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Elke wedstrijd bij ons in het stadion zie je ze lopen, niet heel erg goed undercover door die badge aan de ketting om de neken de oortjes.
McDos Goffert..van "ons" NECquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:04 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Oortjes in ben ik met je eens.
Badges om hun nek niet, dat is iets uit Amerkaanse films.
En over welk stadion heb je het?
Geen idee wat je bedoelt of op basis waarvan je dat concludeert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Kijk!quote:
Ja, daar ook al. Op nu.nl lees ik dat ze voornl. naar hulzen zoeken in de duinen. Het meeste is er geschoten door een grote groep agenten die zich terugtrok de duinen in, richting de daar aanwezige paviljoens.. Ik kan echt niet begrijpen hoe je als reljongere nog doorgaat met het belagen van politie nadat er al waarschuwingsschoten zijn afgevuurd. Ook staat er dat het slachtoffer bij een van die paviljoens is gevonden..(edit: is gebracht).quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:02 schreef x-tremed het volgende:
tja en als je dan als 4 agenten je terugtrekt in een vip-tent door de dreiging en die wordt vervolgens compleet gesloopt ,door een stel doorgedraaide/gesnoven mongolen, kan ik het gebruiken van je wapen volledig begrijpen
http://www.nu.nl/algemeen(...)rd-door-politie.htmlquote:Duinen
Het politieonderzoek concentreert zich op de duinen. Daar zou voornamelijk zijn geschoten. De zaterdagavond opgeroepen politiemensen zouden zich achterwaarts de duinen in hebben willen terugtrekken.
De gewonden, ook de 19-jarige gedode Rotterdammer, zouden naar een van de drie horecagelegenheden in de duinen zijn gebracht.
dat benne doven....quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:02 schreef maickeltje het volgende:
Stillen zijn vaak te herkennen aan de oortjes die ze in hebben
ff vraagje aan je.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:08 schreef Kopbal het volgende:
Stillen hebben die badge altijd om, ze hangen hem alleen naar buiten/ laten hem zien als dat noodzakelijk is. Zoals nu
Ik vertrouw mijn eigen ogen 100%quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:07 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Voor de rest blijf ik het met je oneens, uit eigen ervaring.
Voetbalclubs zijn niet immuun voor commercie, tenzij ze failliet willen gaan binnen de kortste keren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:07 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Kijk!
Een voetbalclub van liefhebbers, ipv geldwolven en commercie.
Voor de rest blijf ik het met je oneens, uit eigen ervaring.
Elke agent heeft een badge, die zonodig ook aan een koord om je nek heen kan. Heb het ook weleens gezien op een ander feest, in de jaarbeurs... Op het filmpje ziet het er ook duidelijk zo uit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
ff vraagje aan je.
sinds wanneer hebben de stillen hier badges om?
Ben je zo dom opf doe je maar alsof...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar je laat je dochter wel naar een feest gaan waar de politie, als ze het niet meer in de hand kand houden, maar als cowboys om zich heen gaat schieten?
Klopt. De agenten hier (Nijmegen) krijgen ook een ketting om hun badge aan te hangen, en de badge is niet het identiteits pasje. (Dit zal in de rest van NL hetzelfde zijn maar ken er alleen een paar uit Nijmegen.)quote:
Ik weet niet wat je dan gezien hebt, maar agenten krijgen een identiteitsbewijs, en geen badge.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:10 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Elke agent heeft een badge, die zonodig ook aan een koord om je nek heen kan. Heb het ook weleens gezien op een ander feest, in de jaarbeurs... Op het filmpje ziet het er ook duidelijk zo uit.
Ach, wat viel op .... meer tokkie-achtig uiterlijk, maar goed, dat zou dus inderdaad "part of the show" kunnen zijn zoals hiervoor al eens gezegd werd (opgaan in de menigte, niet opvallen). Maar gewoon de hele manier van bewegen, het ongecontroleerd in het rond schieten e.d.. Er werd totaal geen moeite gedaan om orde en rust te handhaven/scheppen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar kun je eens een omschrijving geven. wat viel op enzo?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je dan gezien hebt, maar agenten krijgen een identiteitsbewijs, en geen badge.
Badges reiken ze waarschijnlijk uit op de kermis, maar de politie hier in Nederland hebben en gebruiken geen badges.
En welke vorm heeft dat indentiteits beweis...een chip in de nek ...een tatoage op de pols (het zijn immers joden volgens het klipje) of een plastieke kaartje welk ook badge heet .quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je dan gezien hebt, maar agenten krijgen een identiteitsbewijs, en geen badge.
Badges reiken ze waarschijnlijk uit op de kermis, maar de politie hier in Nederland hebben en gebruiken geen badges.
Zeg wijsneus...dat is een embleem die op een uniformjasje gaat.quote:
Om hierop te antwoorden, gewoon een pasje ter grootte van een pinpas, met foto, rang en korps.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En welke vorm heeft dat indentiteits beweis...een chip in de nek ...een tatoage op de pols (het zijn immers joden volgens het klipje) of een plastieke kaartje welk ook badge heet .
Zeg Smartarse, dat is neiet eens een badge maar een embleem of insignequote:Op maandag 24 augustus 2009 16:16 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeg wijsneus...dat is een embleem die op een uniformjasje gaat.
Niet om je nek.
Dus ff iets anders verzinnen.
Zeg ex-gebande......wat zeg ik nou net waar dat voor is?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zeg Smartarse, dat is neiet eens een badge maar een embleem of insigne
En agenten in burger dragen een uniformjasje?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:16 schreef Bommenlegger het volgende:
Zeg wijsneus...dat is een embleem die op een uniformjasje gaat.
Niet om je nek.
Dus ff iets anders verzinnen.
Welk dus nog steeds badge genoemd wordt en keurig in een houdertje om de nek gedragen kan wordenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:17 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Om hierop te antwoorden, gewoon een pasje ter grootte van een pinpas, met foto, rang en korps.
Dat is dat een stille zich kan en moet identificeren met een identiteitsbewijs, en die zijn zo groot als een pinpas.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef Kopbal het volgende:
Bommenlegger, wat is jouw verklaring dan? Dat mensen door het hele land zich voordoen als agenten?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Welk dus nog steeds badge genoemd wordt en keurig in een houdertje om de nek gedragen kan worden
Duidelijker kan idd niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n soortgelijk iets hebben ze dan om de nek hangen lieve vrienden.
Heren wijsneuzen, ik zal vanaaf even vragen of ik een foto mag schieten van de badge en het ID. Beide heeft mijn wederhelft thuis in de la liggen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:21 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat is dat een stille zich kan en moet identificeren met een identiteitsbewijs, en die zijn zo groot als een pinpas.
En niet met een badge die hier genoemd word.
Is dat zo lieve dragorius?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[ afbeelding ]
Dus vanaf deze post gaan we weer on-topic verderquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef Mert het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe discussie, misschien beter om bij het onderwerp te blijven.
De stillen hebben heel snel en makkelijk hun IDBadge bij de hand.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
ff vraagje aan je.
sinds wanneer hebben de stillen hier badges om?
Doe dat maar eens mert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef Mert het volgende:
[..]
Heren wijsneuzen, ik zal vanaaf even vragen of ik een foto mag schieten van de badge en het ID. Beide heeft mijn wederhelft thuis in de la liggen.
Tijd voor een nieuwe discussie, misschien beter om bij het onderwerp te blijven.
edit: Dragorius was me voorMaar die dus.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De stillen hebben heel snel en makkelijk hun IDBadge bij de hand.
Dus niet hun vergulde politieembleempje maar een plastic badge (kaart) met foto nummer rang .
Die kaart hangt VAAK niet altijd om de nek , en dient voor zover ik weet toonbaar gemaakt te worden danwel zichtbaar te zijn gedurende ingrepen.
Een agent in burger dient zich te indentificeren.
Ik ga er vanuit dat ze dit ook doen,
Agenten houden zich aan de wet ..... miscreanten op strandfeesten niet
niks anders aan toe te voegen. Als agenten zich onder bedreiging terugtrekken in een vip-tent en je gaat als een stel iq-loze mongolen die tent slopen dan vraag je er ook omquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:25 schreef Den_Haag het volgende:
hoe meer beelden ik zie hoe meer ik het terecht vind dat de politie schiet. wat een stel domme apen liepen daar rond zeg.
Merci ....quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[ afbeelding ]
Als we dan toch on-topic moeten blijven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef Dragorius het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lopen ze dan rond in het stadion, maar dan met "burgerkleding" of NEC-achtige spullen aan.
Nu iedereen tevreden? Kunnen we weer mooi on-topic verder
Dat dus, al zullen die wel eerst alleen voor de Rijksrecherche zijn denk ik.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ben in ieder geval blij dat iedereen z'n fantasie de vrije loop laat. Ben benieuwd wat er werkelijk gebeurd is, hopenlijk zijn er betere filmbeelden gemaakt, bijvoorbeeld door Veronica zelf.
-edit- nu kappenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als we dan toch on-topic moeten blijven.
DIt soort dingen schaffen de dienders zelf aan.
Het is niet verplicht en hebben geen wettelijke grond.
Alleen het identiteitsbewijs die door het korps is verstrekt,
Nu kunnen we weer ontopic verder.
PMSLquote:Kankuh ga liggen ga liggen
waar zeg ik dat die dingen overal te koop zijn?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
=
1) Houders met dat soort embleempjes zijn niet zomaar te koop
2) Alleen de binnenkant is van belang: foto met rang etc
Maar ach
Feit blijft dat
1: Het voor de politie godsonmogenlijk was om een onscguldige te raken
2: De politie niet kan schieten als je luistert naar onderstaande salvo's (Salvo's niet schoten)
Was jij ook zo aan het jammeren toen de politie eindelijk daadkracht vertoonde
[..]
PMSL![]()
![]()
![]()
Ik krijg bij jou anders het idee dat je met 1streper ervaring denkt het hele politiekorps regelement uit je hoofd te kennen.. In burger voor een grote groep met een id pasje staan heeft weinig zin, dan biedt die glimmende badge toch een stuk meer uitkomst in het openbaren van je identiteit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:40 schreef Bommenlegger het volgende:
Zeg beroepszeiker, waar zeg ik dat die dingen overal te koop zijn?
DIe kan je bestellen in apeldoorn waar de logistiek zit.
Ik zeg alleen dat ze geen rechtsgeldigheid hebben zeikwijf.
Ik denk dat je daarin sterk vergist.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou anders het idee dat je met 1streper ervaring denkt het hele politiekorps regelement uit je hoofd te kennen.. In burger voor een grote groep met een id pasje staan heeft weinig zin, dan biedt die glimmende badge toch een stuk meer uitkomst in het openbaren van je identiteit.
Nou Bommenlegger:quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarin sterk vergist.
En trouwens we hadden het over die zogenaamde badges, niet over wat je nu zegt.
Want dat klopt, dat maakt geen indruk.
Vertel me alleen ff het verschil tussen een glimmend iets en een geldig identiteitsbewijs.
Of ga je zeggen dat zodra iets glimt meer indruk maakt dan een dof pasje?
Of ga je zeggen dat als het glimt het allemaal voorkomen had worden?
Wat is het nou?
Ik zeg idd dat iets dat glimt meer indruk maakt dan een dof pasje. Waar agenten hun uniform hebben om zich bekend te maken, en een id als bewijs, heeft een agent in burger in mijn beleving verplicht een badge nodig omdat hij geen uniform draagt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:47 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik denk dat je daarin sterk vergist.
En trouwens we hadden het over die zogenaamde badges, niet over wat je nu zegt.
Want dat klopt, dat maakt geen indruk.
Vertel me alleen ff het verschil tussen een glimmend iets en een geldig identiteitsbewijs.
Of ga je zeggen dat zodra iets glimt meer indruk maakt dan een dof pasje?
Of ga je zeggen dat als het glimt het allemaal voorkomen had worden?
Wat is het nou?
Via je INTRAnet als je voor de politie werkt, maar daar zal ie overheen lezenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:53 schreef Mert het volgende:
[..]
Nou Bommenlegger:
De badge kan je zelf bestellen, daarin heb je dus 100 % gelijk. Gewoon via je intranet, dus sla je slag als je nog tegoed in je "rugzakje" hebt.
De "ID-houder" word alleen standaard verstrekt aan ME en Voetbal ondersteuners.
bron: is net wakker van haar dienst![]()
Kunnen we nu stoppen met de hele discussie?!
Oh ja...die Oude Grijpstra en de Gier verhalen...met de Cock met Cee OOO Cee Kaaquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik zeg idd dat iets dat glimt meer indruk maakt dan een dof pasje. Waar agenten hun uniform hebben om zich bekend te maken, en een id als bewijs, heeft een agent in burger in mijn beleving verplicht een badge nodig omdat hij geen uniform draagt.
Dit heeft niets te maken met een discussie hoe het voorkomen had kunnen worden. Dit is de discussie over of mensen konden zien of de agenten in burger daadwerkelijk agenten waren.
Jouw feestje.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:53 schreef Mert het volgende:
[..]
Nou Bommenlegger:
De badge kan je zelf bestellen, daarin heb je dus 100 % gelijk. Gewoon via je intranet, dus sla je slag als je nog tegoed in je "rugzakje" hebt.
De "ID-houder" word alleen standaard verstrekt aan ME en Voetbal ondersteuners.
bron: is net wakker van haar dienst![]()
Kunnen we nu stoppen met de hele discussie?!
Dat zeg ik net wijsneus, maar je was weer sneller dan dat je kan denken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Via je INTRAnet als je voor de politie werkt, maar daar zal ie overheen lezen
Je hoeft geen kaartje te kopen voor die festivals en je wordt er ook niet gefouilleerd?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:54 schreef bloodymary het volgende:
Blijft een feit dat steeds meer dingen worden verpest door dit soort randdebielen. Gelukkig kom je dit soort types nooit tegen op festivals als Lowlands of Rock Werchter omdat ze niet van de muziek houden. Daar zie je 80.000 mensen bij elkaar en geen security of politie (zullen er wel zjin, maar vallen niet op).
De verbintenis tussen sommige muziekstromingen en voetbalhooliganisme bestaan nu eenmaal al een tijdje. Met specifieke smaak heeft dat anno 2009 niet zo veel meer te maken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:54 schreef bloodymary het volgende:
Blijft een feit dat steeds meer dingen worden verpest door dit soort randdebielen. Gelukkig kom je dit soort types nooit tegen op festivals als Lowlands of Rock Werchter omdat ze niet van de muziek houden. Daar zie je 80.000 mensen bij elkaar en geen security of politie (zullen er wel zjin, maar vallen niet op).
Sorry hoor meneer de Brigadierquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:57 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Jouw feestje.
Iedereen met toegang tot bps en de webwinkel kan dat bestellen.
Enne zeg even tegen je wederhelft dat een bloemkool het wel weet.
Mijn rugzakje zit al overvol.
Dank je voor je bezorgdheid.
Doet me goed.
Ik heb danceparade's meegemaakt waar meer als 350000 man rondliep, niet alleen tijdens de truckrit, maar ook op het eindterrein bij de mullerpier toen.. Het is het contrast tussen de ruimte en het aantal bezoekers natuurlijk, waar in Hoek veel te weinig ruimte was voor de aanwezige mensen die ook nog eens de entree overlopen hebben..quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Je hoeft geen kaartje te kopen voor die festivals en je wordt er ook niet gefouilleerd?
Dan ga ik daar volgend jaar zeker heen.
Om?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Je hoeft geen kaartje te kopen voor die festivals en je wordt er ook niet gefouilleerd?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:01 schreef Mert het volgende:
[..]
Sorry hoor meneer de Brigadier![]()
En on-topic maar weer dan, deze discussie lijkt mij gesloten.
Een kaartje kopen uiteraard wel, maar op Werchter word je niet gefouilleerd. Alleen als je een tas hebt wordt er in gekeken, maar dat is meer of je niet stiekem bier of drank meeneemt. Daar hangt nu eenmaal een andere sfeer, komen niet van die hersenloze mongolen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:02 schreef forzaudinese het volgende:
Alle Wilders aanhangers gaan nu weer roepen dat het goed is wat de politie heeft gedaan op dat strandfeest maar als straks blijkt dat hij echt is gedood door een politie kogel dan zitten ze gewoon harstikke fout!
Wat denk je uberhout te bereiken als politie zijnde door met paarden en getrokken pistolen in het donker zo n strandfeest op te gaan...dat kan alleen maar fout gaan toch?
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Om?
Ga je ook een partijtje kogelkoppen?
Ik heb er een pleureshekel aan als zo'n geuniformeerde heaumeau mij voor mijn eigen veiligheid me in mijn kruis voelt. Echter je leest het goed helaas voor mijn eigen veiligheid ...je kunt immers niet meer veilig naar een feestje
-edit- Troll/flame
Elk soort evenement trekt debielen. Werchter ook, Lowlands ook en Pinkpop ook.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Een kaartje kopen uiteraard wel, maar op Werchter word je niet gefouilleerd. Alleen als je een tas hebt wordt er in gekeken, maar dat is meer of je niet stiekem bier of drank meeneemt. Daar hangt nu eenmaal een andere sfeer, komen niet van die hersenloze mongolen.
Schat kijk de videobeelden effequote:Op maandag 24 augustus 2009 17:02 schreef forzaudinese het volgende:
Alle Wilders aanhangers gaan nu weer roepen dat het goed is wat de politie heeft gedaan op dat strandfeest maar als straks blijkt dat hij echt is gedood door een politie kogel dan zitten ze gewoon harstikke fout!
Wat denk je uberhout te bereiken als politie zijnde door met paarden en getrokken pistolen in het donker zo n strandfeest op te gaan...dat kan alleen maar fout gaan toch?
Maar daar zo te zien wel heel veel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:04 schreef Kopbal het volgende:
Overal heb je hersenloze mongolen.
De leeftijdscategorie is op dit feest 16-25, tel daarbij op dat het een gratis feest is. 50.000 man op een terrein waar 25.000 man op mogen. Bij elke muziekstroming zal dit uit de hand lopen. Gewoon enorme inschattingsfouten van zowel de politie als de organisatoren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar daar zo te zien wel heel veel.
En dat uberhout
Even alle sneren daar gelatenquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:04 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Sorry kan het niet laten...
Maar je reactie zegt meer over je dan dat je denkt.
Voor de rest laat ik je in je eigen wereldje met je vooroordelen leven.
Succes en veel plezier daar.
Nog nooit van afgeketste kogels gehoord?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:10 schreef desiredbard het volgende:
Ik blijf biji mijn standpunt het was godsonmogenlijk voor de juten een onschuldige te raken
überhaupt sorry zal het nooit meer doen juf.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:05 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar daar zo te zien wel heel veel.
En dat uberhout
Als je niet weet wat de omstandigheden zijn of er zelf niet geweest bent, waar haal je het dan vandaan om te praten alsof je eerste rij stond?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Even alle sneren daar gelaten
Als jij het hele verhaal niet uit je duim zuigt...en dus inderdaad met je dochter daar was....waarom kan ze niet alleen? Is dat omdat mijn zogenaamde vooroordeel toch niet helemaal een waanbeeld is.
Ja en ik ben vast een ouwe lul...maar als ik naar een feestje ga drink ik graag wat, soms wordt ik dronken soms niet, dat is niet iets dat uik plan. Ik heb geen drugs nodig om het naar mijn zin te hebben (saai he?)
En ja ik vind het vervelend dat het noodzakelijk is gefouileerd te worden.
Mijn Basic rule of thumb is, als er publiek naar een plaats komt waar dat noodzakelijk is ..... dan hoef ik er niet heen. (Dan moet ik waarschijnlijk ook kilo's drug voordat mijn werkelijkheidsbeeld zo vervormnt is dat het gezellig lijkt)
En iemand die dus reageert.... oh er wordt niet gefouileerd dus ga ik ook dat interpreteer ik als ...daar gaan we lekker onrust stoken.
Ikm blijf biji mijnh standpunt het was godsonmogenlijk voor de juten een onschuldige te raken
Alhoewel een politiepaard niet je standaard paard is....is het heel onnatuurlijk voor paarden op een persoon te gaan staan. En een paard een kopstoot geven.... ik heb een paard nog nooit bier zien drinken laat staan een jenevertje.... hoe werkt dat paard neemt het hoofd van het slachtoffer tussen de voorhoeven? en beweegt het eigen hoofd naarvoren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:08 schreef Atreidez het volgende:
Dat van die paarden moet ik m wel gelijk in geven.. Met paarden een donker strand oprennen, dan kan je niet zeggen dat je zeker weten niemand die onschuldig is in gevaar brengt. Een ooggetuige meldde ook al dat een paar meisjes door de paarden werden overlopen waarbij er 1 buiten westen ging door een kopstoot van een paard. Ik heb alle beelden online gezien, en nergens zie ik rellende meiden.
Wat dat betreft is dit ook wel interessant.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nog nooit van afgeketste kogels gehoord?
Zoals gezegd ik houd niet van feesten waar dat noodzaak is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:16 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als je niet weet wat de omstandigheden zijn of er zelf niet geweest bent, waar haal je het dan vandaan om te praten alsof je eerste rij stond?
En voor jou info vriend, ik moest werken en mijn dochter was er voor dat feest.
Als jij het bezwaarlijk vind dat je gefouilleerd word zal je niet veel op dit soort feesten komen, omdat dat in de huisregels is opgenomen als je daar naar binnen wilt.
Dat je drinkt moet je zelf weten, dat is jouw keus, net als drugs, of verwacht je daar een schouderklopje voor?
Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden.
Voor de rest is het wat ik net zeg, de beste stuurlui staan aan wal
Lees anders t verhaal zelf ff : Sunset Grooves HvHquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Alhoewel een politiepaard niet je standaard paard is....is het heel onnatuurlijk voor paarden op een persoon te gaan staan. En een paard een kopstoot geven.... ik heb een paard nog nooit bier zien drinken laat staan een jenevertje.... hoe werkt dat paard neemt het hoofd van het slachtoffer tussen de voorhoeven? en beweegt het eigen hoofd naarvoren.
PMSL sorry als een paard kopstoten geeft dand heb je echt teveel gezopen...sorry gesnoven
Je rent met een paard niet in het donker een strand op.
Je wilt niet dat het beest een been breekt
Ik vind dat rennen eerder onverantwoordelijk naar de briesende vier-beners dan naar de snuivende twee-beners.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Lees anders t verhaal zelf ff : Sunset Grooves HvH
Een paard dat met ze hoofd tegen iemand anders zijn hoofd aanloopt vertaal ik ook, zoals die getuige het ook omschrijft, als een kopstoot. De opzet is er natuurlijk bij het paard niet, maar het risico kan je van te voren inschatten.
Overigens was er ook een filmpje waarop je de paarden in het donker het strand/het duin over ziet rennen, maar die kan ik niet vinden
Eerste filmpje op deze paginaquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik vind dat rennen eerder onverantwoordelijk naar de briesende vier-beners dan naar de snuivende twee-beners.
Maar inderdaad een videootje zou wenselijk zijn .... beelden zat maar geen paard te bekennen
dus datquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:09 schreef cappp het volgende:
Ik zal wel de botte lul zijn, maar ik begrijp die politie volledig. Je hebt zoveel duizend man tegen je opgehitst en je bent met zijn vieren. Als er een agent was omgekomen hadden we hier met zijn allen zitten klagen waarom ze niet hadden geschoten![]()
Dat volk lokt agressie uit en draagt agressie uit, opbeunen met die hap.
wat een opruierige mafketel...quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Eerste filmpje op deze pagina
http://www.kovandijkverte(...)-op-festivalgangers/
triggerhappy.. ze staan in hun broek te schijten, gekquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:48 schreef ASroma het volgende:
tis allemaal niet zo moeilijk, als die triggerhappy undercover politieagenten daar niet waren geweest was dit allemaal niet gebeurd.
opsluiten voor moord dus en de badge voor altijd af nemen.
Sorry maar geen paardenquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je moet wel erg veel fantasie hebben om te zien dat een agent gericht op iemand schiet waarna diegene wegduikt om de kogel te ontwijken. Het is The Matrix niet....quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er staan drie mensen met de rug tegen elkaar, al dan niet undercover agentenquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:50 schreef woid het volgende:
[..]
triggerhappy.. ze staan in hun broek te schijten, gek
Je bent blind?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sorry maar geen paarden
Wel bevestiging dat de politie in het nauw gedreven werd
Da's een boer die staat te jammeren over wie vermoedelijk wat deedquote:
quote:Een week geleden werd een leegstaande kazerne in Vught gekraakt.
Precies wat ik ook dacht. Beveiliging bij binnenkomst had veel beter moeten zijn, minder mensen op het terrein verder en daarnaast ook meer politie op de been.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef maickeltje het volgende:
Er had gewoon een betere controle moeten zijn.
-Er hadden bijvoorbeeld 2 a 3 ingangen moeten zijn.
- Iedereen had bij binnenkomst van het feest gefouilleerd moeten worden, beter 3 kwartier wachten voor dat je naar binnen kan. ( dan 3 kwartier wachten op een biertje omdat er meer mensen zijn dan toegelaten )
- Hier hadden beveiligers aan kunnen bij houden hoeveel personen er op het terrein waren, als het dan vol is dan is het vol.
- Een paar bouwhekjes houd de hele menigte niet tegen dus hier had ook op verbeterd moeten worden.
- Er hadden meer beveiligers / politie op het feest moeten rondlopen.
- Er hadden meer bhv-ers ambulance personeel aanwezig moeten zijn.
Zijn al wat punten wat niet goed op het feest zijn uitgevoerd waren die wel goed uitgevoerd leek mij dat het nooit zo uit de hand had kunnen lopen.
Dat ligt dat aan jouw computer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Da's een boer die staat te jammeren over wie vermoedelijk wat deed
Die eerste link is dood
Nope de flashfile is onbereikbaar...mischien een restriktie op het netwerk, maar daar kom ik dan meestal met de cloak langs. Ik vraag mij af welke reden mijn systeembeheerder heeft om die site otoegankelijk te maken, daar ik werkelijk 99.999999% van de sites kan bereiken vanaf hier.quote:
Precies laten we eerlijk zijn bij een feest als sensation word je overal op gecheckt en kom je echt niet zo makkelijk met drugs of wapens binnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:56 schreef Kidney_Bean het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht. Beveiliging bij binnenkomst had veel beter moeten zijn, minder mensen op het terrein verder en daarnaast ook meer politie op de been.
Ik was er ook. We vonden het heel raar dat wij alleen maar onze tassen open hoefden te doen voor controle op drank, maar verder niet gefouilleerd werden op wat dan ook. Ik had 100 xtc pillen zo meegekregen (mocht ik dat gewild hebben, maar ik gebruik geen drugs). Ben ook wel eens op sensation geweest, daar was de controle zo streng, ik moest zelfs mijn horloge afdoen voor het geval er een pilletje achter zou zittenDe mannen in ons gezelschap werden zelfs helemaal niet gechecked. We zijn net op tijd weggegaan, omdat we wel erg veel agressieve types rond zagen lopen (die waarschijnlijk nog agressiever waren omdat ze onder invloed van 'iets' verkeerde) en het wel weer gezien hadden (achteraf blij dat we weg zijn gegaan, wij stonden zowat onder het vip-deck).
Waar ik dan wel van baal, is dat door een paar rotzooischoppers gelijk alle festivals in Hoek van Holland onder vuur liggen. Er zijn hier een paar geweldige festivals deze zomer geweest, waar de sfeer wel super was. Door één zo'n kut dancefeest gaat gelijk waarschijnlijk de rest ook niet door, daar baal ik gewoon enorm van. De rotzooischoppers kwamen geen eens uit Hoek van Holland zelf! Waarom kunnen Nederlanders niet gewoon een leuk feestje bouwen zonder al die rotzooi?
Het is toch GVD van de gekke dat er zoveel beveiliging dient te zijnquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:04 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Precies laten we eerlijk zijn bij een feest als sensation word je overal op gecheckt en kom je echt niet zo makkelijk met drugs of wapens binnen.
Het deur beleid is gewoon veel beter daar, hier is gewoon een vergunning gegeven en de rest moesten ze maar uit zoeken.
Het is inderdaad jammer maar de goeie mensen moeten altijd lijden onder de slechte mensen dat is zo en zal altijd zo blijven.
waar wilde jij 25.000 man laten die er teveel waren?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef maickeltje het volgende:
Er had gewoon een betere controle moeten zijn.
-Er hadden bijvoorbeeld 2 a 3 ingangen moeten zijn.
- Iedereen had bij binnenkomst van het feest gefouilleerd moeten worden, beter 3 kwartier wachten voor dat je naar binnen kan. ( dan 3 kwartier wachten op een biertje omdat er meer mensen zijn dan toegelaten )
- Hier hadden beveiligers aan kunnen bij houden hoeveel personen er op het terrein waren, als het dan vol is dan is het vol.
- Een paar bouwhekjes houd de hele menigte niet tegen dus hier had ook op verbeterd moeten worden.
- Er hadden meer beveiligers / politie op het feest moeten rondlopen.
- Er hadden meer bhv-ers ambulance personeel aanwezig moeten zijn.
Zijn al wat punten wat niet goed op het feest zijn uitgevoerd waren die wel goed uitgevoerd leek mij dat het nooit zo uit de hand had kunnen lopen.
Er hadden bijvoorbeeld gratis af te halen kaarten kunnen zijn die je bij een VVV kantoor kan ophalen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef Re het volgende:
[..]
waar wilde jij 25.000 man laten die er teveel waren?
Inderdaad, want als er geen beveiliging is op bbijvoorbeeld Lowlands hoef ik en geen kaartje te kopen en kan ik m'n eigen zuipen en eten meenemen. Lijkt me vrij ideaalquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het is toch GVD van de gekke dat er zoveel beveiliging dient te zijn
Het is zoals die idioot op de vorige pagina...geen beveiliging..dan ga ik volgend jaar ook?
De politie heeft juist gehandeld...een raddraaier minder is wara het vooralsnog op lijkt .
De Noordzee...het is tenslotte Hoek van Hollandquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef Re het volgende:
[..]
waar wilde jij 25.000 man laten die er teveel waren?
Nee, op grote feesten met strenge controles lopen geen agressieve doorgesnoven mongolen rond, natuurlijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:04 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Precies laten we eerlijk zijn bij een feest als sensation word je overal op gecheckt en kom je echt niet zo makkelijk met drugs of wapens binnen.
Hoor je mij ergens zeggen dat die er niet rondlopen?!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, op grote feesten met strenge controles lopen geen agressieve doorgesnoven mongolen rond, natuurlijk
Je impliceerde dat dit hele drama deels veroorzaakt is door slechte controles. Dat lijkt me onzin, ook bij strenge controles wordt maar een fractie van de drugs onderschept.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:37 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Hoor je mij ergens zeggen dat die er niet rondlopen?!
bronquote:'Treinen vanaf strandfeest uitgewoond'
UTRECHT - Feestgangers die zaterdagavond met de trein terugreisden vanaf het festivalterrein in Hoek van Holland, hebben de treinwagons behoorlijk toegetakeld. De NS schat dat de schade zal oplopen tot 50.000 euro.
Dat heb ik gezegd ja, en dat is zeker geen onzin, slechte controles maakt het zo makkelijk om het feest te verzieken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je impliceerde dat dit hele drama deels veroorzaakt is door slechte controles. Dat lijkt me onzin, ook bij strenge controles wordt maar een fractie van de drugs onderschept.
oh en omdat dat dus makkelijk is is het de fout van de organisatoren???quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:44 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat heb ik gezegd ja, en dat is zeker geen onzin, slechte controles maakt het zo makkelijk om het feest te verzieken.
Bij dit feest was zoveel mis, en dat het uit de hand loopt heeft daar zeker wel mee te maken.
Ik zag een agent in elkaar geslagen wordenquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:00 schreef forzaudinese het volgende:
Gewoon lachwekkend hoe de politie daar tekeer gaat op een donker strand!
Ah jij hebt het rapport al binnen gekregen? Wil je hem even doorsturen, ben ook wel benieuwd!quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:08 schreef ASroma het volgende:
een trootst, de familie van de jongeman is financieel onafhankelijk geraakt zaterdagavond![]()
dat wordt een hele vette dikke claim.
Wat was de aanleiding dat deze agenten met hun pistolen begonnen te zwaaien. Ik bedoel als ze undercover waren gebleven was het lang niet zo uit de hand gelopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef Atreidez het volgende:
Op 0.50 loopt die blauwe met iets in zijn hand omhoog, en in zijn linkerhand een pistool. Die heeft hem kennelijk niet om zijn nek.. Het is niet hem om je nek te doen verplichte policy, maar gezien de geposte ketting met badge kan het wel degelijk. In wegmisbruikers zie je die in burger zich ook altijd identificeren (verplicht als je in burger bent, ongevraagd identificeren), en daar zie je ook weleens een glinsterende badge en id in een openklapmapje.
als dit optreden als juist wordt afgewimpeld is het rechtssysteem wel lekker verrot.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:09 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Ah jij hebt het rapport al binnen gekregen? Wil je hem even doorsturen, ben ook wel benieuwd!
Ow, ik dacht dat juist dat de overheid de schade ging claimen van alle schade gemaakt door vandalisme en de kosten van alle noodeenheden die ingeschakeld moesten worden in heel Zuid-Holland.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:08 schreef ASroma het volgende:
een trootst, de familie van de jongeman is financieel onafhankelijk geraakt zaterdagavond![]()
dat wordt een hele dikke vette claim.
En daar lik jij je tong bij af?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zag een agent in elkaar geslagen worden
Vroegah konden jongeren gewoon lekker feesten met een pilltetje. Op deze feesten waar je zelfs je drugs kon testen was de sfeer altijd top! Geen aggressieve sfeer gewoon gezellig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het is zoals die idioot op de vorige pagina...geen beveiliging..dan ga ik volgend jaar ook?
Zijn die feesten zo klote dat je je zonder pilletje niet kunt vermaken
Ga je echt naar een feestje toe om het voor een ander te verpesten, danwel wapens/drugs mee te nemen?
De politie heeft juist gehandeld...een raddraaier minder is wara het vooralsnog op lijkt .
Het gerucht gaat dat die agenten in burger van een speciale voetbaleenheid waren, en zijn herkend.. Een andere mogelijkheid is dat ze ingegrepen hebben bij een incident, aangezien de beveiliging dat niet tot nauwelijks deed, en zich niet bewust waren van hoeveel reljeugd er om hen heen stonden. Of, het eerste verhaal dat er een schietpartij was klopt en hun wilden daar op reageren? Zoiezo zijn er nog een scale aan andere scenario's te bedenken.. Zijn geen beelden van ervoor, alleen maar verhalen van in paniek zijnde mensen die flarden van t gebeuren hebben gezien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding dat deze agenten met hun pistolen begonnen te zwaaien. Ik bedoel als ze undercover waren gebleven was het lang niet zo uit de hand gelopen.
Ik denk dat ze beter de ME hadden kunnen waarschuwen en zelf beter op de achtergrond hadden kunnen blijven. Dit optreden is natuurlijk een recept voor ellende.
Wat hebben drugs en wapens in deze context in vredesnaam met elkaar van doen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zijn die feesten zo klote dat je je zonder pilletje niet kunt vermaken
Ga je echt naar een feestje toe om het voor een ander te verpesten, danwel wapens/drugs mee te nemen?
Het bekt zo lekker he.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat hebben drugs en wapens in deze context in vredesnaam met elkaar van doen?
Drugs en feest gaan hand in hand. Ook op andere feesten.
Inderdaad, iemand met een pilletje op is vergelijkbaar met iemand die een wapen draagtquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben ook voor strakker controleren.... maar pil en wapenbezitters dan wel meteen oppakken en en minimaal 2 jaar laten zitten danwel strandrechtelijk in de duinen executeren
Kunnen we na een paar feestjes weer gezellig onbezorgd naar een feestje en veilig met de trein naar huis
Ik moet hier nog aan toevoegen dat die politici ongetwijfeld weer verbijsterd zijn, allemaal dure onderzoeken gaan instellen die de ambtenaren weer aan het werk houden en waar weer 0 resultaat uit voortkomt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:03 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat de media en hun klanten er weer van smullen.![]()
Het is weer hetzelfde circeltje zoals altijd: iedereen wil het toch allemaal weer zien, waarna men weer massaal hun afschuw uitspreekt.
helemaal mee eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:31 schreef JohnDope het volgende:
Het blijkt allemaal weer reuze mee te vallen die personen die hebben lopen schieten (en vanmorgen nog in de media door toeschouwers als mafkezen die lukraak in de rondte stonden te schieten werden bestempeld door goedwillende dagjesmensen) bleken gewoon van de politie.
Verder vinden dit soort situaties zo vaak plaats op festivals, alleen wordt er dan meestal niet geschoten.
Dus die gratis festivals kunnen gewoon door blijven gaan.
[..]
Ik moet hier nog aan toevoegen dat die politici ongetwijfeld weer verbijsterd zijn, allemaal dure onderzoeken gaan instellen die de ambtenaren weer aan het werk houden en waar weer 0 resultaat uit voortkomt.![]()
Verder heb ik wel respect voor die agenten, want als ze echt hadden gewild hadden ze wel weg kunnen komen zonder de cowboy uit te hangen, maar deze mensen hebben echt een hart voor hun vak en genieten zwaar op dit soort momenten (dit zullen ze uiteraard nooit publiekelijk toegeven).
Dat filmpje waarin je die agenten in een driehoek ziet staan, waarna ze op de mensenmenigte lopen te poppen is wel een goed filmpje om mensen bij de politie te krijgen, want zo zie je maar mensen, er zitten niet alleen maar van die bureaumietjes bij de politie die flitsbonnen uitdelen.
Ga je toch lekker ergens anders wonen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het bekt zo lekker he.
Mark my words over 10-15 jaar zijn de grotere feesten verboden door slechts een paar kleine incidenten.
Blijkbaar is dat wat we met ze allen willen, lekker achter de geraniums zitten en werken.
Dit land word met het jaar rotter en rotter.
Dan wed ik mee. Iedereen die zich een klein beetje in drugs verdiept heeft weet dat met name alcohol de grote boosdoener is als het om agressie gaat. Een xtc pil zorgt voor een vrolijk euforisch gevoel. Daar ga je niet van slaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Inderdaad, iemand met een pilletje op is vergelijkbaar met iemand die een wapen draagt
Ik durf te wedden dat het grootste deel v/h aggressieve gedrag op dit soort feesten komt van de alcohol en coke/speed/snuivende gebruikers.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dan wed ik mee. Iedereen die zich een klein beetje in drugs verdiept heeft weet dat met name alcohol de grote boosdoener is als het om agressie gaat. Een xtc pil zorgt voor een vrolijk euforisch gevoel. Daar ga je niet van slaan.
Eum. Nee. Jij hebt duidelijk nog nooit iemand op xtc gezien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Er zijn er ook genoeg die beginnen te rellen als een ixtc-tje ophebben.
Nooit gezien in tig feesten, alleen in combi met andere drugs.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Dus als jij een groep ziet rellen, heb jij een glazenbol die jou vertelt dat er niemand xtc heeft gebruikt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Nooit gezien in tig feesten, alleen in combi met andere drugs.
Dat is zo wanneer mensen nog kort gebruiken, die doorgewinterde xtc gebruikers kunnen gewoon om het minste geringste "snappen".quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:04 schreef x-tremed het volgende:
wat ik zie voornamelijk speed en alcohol, coke ook wel maar minder, en xtc idd lekker vrolijk en alles is lief en leuk
knuffelrellen zijn datquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Ik ben vroeger naar aardig wat feestjes geweest maar nooit heb ik iemand aggresief zien worden van een pilletje.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Jij bent echt een debielquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:31 schreef JohnDope het volgende:
maar deze mensen hebben echt een hart voor hun vak en genieten zwaar op dit soort momenten
Die undercover agenten die bewust tussen de hooligans gaan infiltreren, zijn erg goed getraind voor dit soort situaties en moeten in dit soort situaties actief worden.quote:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat hebben drugs en wapens in deze context in vredesnaam met elkaar van doen?
Drugs en feest gaan hand in hand. Ook op andere feesten.
zie niks verkeerd met dit filmpje. luister maar goed, het zijn dezelfde rellende idioten die nu even tegen paardjes mogen spelen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wat een ontzettend slecht artikelquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef THEFXR het volgende:
Doofpot in Hoek van Holland?
http://misdaadjournalist.web-log.nl//
ja en waar ze het vandaan halen dat er 1 word neergeschoten van dichtbij op dit filmpje.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zie niks verkeerd met dit filmpje. luister maar goed, het zijn dezelfde rellende idioten die nu even tegen paardjes mogen spelen.
\quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef THEFXR het volgende:
Doofpot in Hoek van Holland?
http://misdaadjournalist.web-log.nl//
en daar kan ik geen problemen mee hebbenquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef 2h2h het volgende:
[..]
ja en waar ze het vandaan halen dat er 1 word neergeschoten van dichtbij op dit filmpje.
kan ik er niet uithalen. neergeslagen volgens mij wel.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:37 schreef Roppenzo het volgende:
[tekst]
Als ik dit dan lees denk ik als eerst:
Waarom?
Omdat het feest te vroeg is afgelopen en je tegen je zin te vroeg naar huis moet.. geirriteerd raakt en dingen gaat slopen?
Ik zou blij zijn als ik weg was van dat strand daar op dat moment..
Iemand?
ik ook niet mooi opgelost toch.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:32 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
en daar kan ik geen problemen mee hebben
Filmpje erbij? inderdaad als je naar de aanleiding kijkt volledig terecht:quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:42 schreef 2h2h het volgende:
[..]
ik ook niet mooi opgelost toch.
En als er dan iemand omver word gelopen door een paard klagen ze ook.
Moeten agenten dan met kussen gooien?
Deze had ik nog niet gezien. Je ziet duidelijk dat ze door een flinke groep in het nauw worden gedreven en worden bekogeld met van alles en nog wat. Ook zie je dat hij een waarschuwingsschot geeft, zelfs 2x volgens mij. Niet gek dat ze op een gegeven moment gericht hebben moeten schieten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:33 schreef Magere_Gein het volgende:
Is deze al door iemand geplaatst?: EDIT: dit zijn dus de agenten van dat andere filmpje die met de ruggen tegen elkaar stonden. Andere hoek dus, vanaf VIP area gefilmd.
Loopt iemand langs en die geeft die agent zomaar zonder reden een stoot. Belachelijk. Ik word er echt woedend van. En ook aan het einde van het filmpje dat ze plots met ze allen aanvallen. Zo laf.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:33 schreef Magere_Gein het volgende:
Is deze al door iemand geplaatst?: EDIT: dit zijn dus de agenten van dat andere filmpje die met de ruggen tegen elkaar stonden. Andere hoek dus, vanaf VIP area gefilmd.
ja en dan ga je toch twijfelen aan de onschuldigheid van die gast die dood is en de andere gewonden...quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deze had ik nog niet gezien. Je ziet duidelijk dat ze door een flinke groep in het nauw worden gedreven en worden bekogeld met van alles en nog wat. Ook zie je dat hij een waarschuwingsschot geeft, zelfs 2x volgens mij. Niet gek dat ze op een gegeven moment gericht hebben moeten schieten.
Wat een mongolen zijn die gasten zeg.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deze had ik nog niet gezien. Je ziet duidelijk dat ze door een flinke groep in het nauw worden gedreven en worden bekogeld met van alles en nog wat. Ook zie je dat hij een waarschuwingsschot geeft, zelfs 2x volgens mij. Niet gek dat ze op een gegeven moment gericht hebben moeten schieten.
Wat een mongolen zijn die gasten zeg.
Is er bekend of zij meededen aan de rellen dan? Of liepen ze net op de verkeerde plek?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:59 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
ja en dan ga je toch twijfelen aan de onschuldigheid van die gast die dood is en de andere gewonden...
wat een paupers
Ik gun niemand de dood, maar als ik dit zo zie dan moeten die agenten behoorlijk bang geweest zijn. En die gast die die agent zomaar op zijn muil poeiert.... wat een kkdebiel. Sorry dat ik me verlaag tot hun taalgebruik. Ik hoop dat de politie aan de hand van deze beelden wat mensen van hun bed kan gaan lichten, hoewel ik betwijfel of mensen herkenbaar zullen zijn op die beelden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:59 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
ja en dan ga je toch twijfelen aan de onschuldigheid van die gast die dood is en de andere gewonden...
wat een paupers
Geen gratis feesten meer geven waar 2x de toegestane hoeveelheid mensen binnen is. Dat is altijd vragen om problemen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef Dragorius het volgende:
Maarja, wat leren we hiervan? Weer niks uiteraard.
Ze zouden dit soort rellengasten op moeten pakken en ze terugpakken met wat ze zelf bij de politie doen. Zet er 3 of 4 op een plein en jaag ze op met een man of 150, al stenen en stoelen gooiend. Eens zien of ze hierna ooit weer deel zullen nemen aan een rel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef Dragorius het volgende:
Maarja, wat leren we hiervan? Weer niks uiteraard.
Je ziet toch zelf dat degenen die er niks mee te maken hadden makkelijk weg kunnen gaan. Het meerendeel van wat daar loopt komt juist op de politie... MET GETROKKEN PISTOLEN ... af.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Is er bekend of zij meededen aan de rellen dan? Of liepen ze net op de verkeerde plek?
Het lijkt me wel logisch dat de politie schiet in de richting van die mensen die hen aanvallen en met dingen gooien. Maar ik weet niet of daar ook anderen bij liepen die niet zo gemakkelijk weg konden komen?
Wie weet, maar ze kunnen niet 1.2.3 een blikje non-lethal waterkanonnen etc. lostrekken daar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef SCH het volgende:
Was traangas geen beter oplossing geweest?
Ik kan het allemaal neit zo heel duidelijk zien op die filmpjes, het ziet er nogal chaotisch uit en ik zie niet direct wie de goederiken en de slechteriken zijn. Maar zoals jij het beschrijft, klinkt het wel logisch. Maar is van het slachtoffer bekend of hij bij zo'n soort groep hoorde dan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf dat degenen die er niks mee te maken hadden makkelijk weg kunnen gaan. Het meerendeel van wat daar loopt komt juist op de politie... MET GETROKKEN PISTOLEN ... af.Tja.. als je dan voor je flikker geschoten wordt, dan vraag je er om. Ik ga er bijna vanuit dat de gewonden / dode vooraan stonden bij die rellen.
Nou ja...dat wil ik niet per definitie beweren. Maar het zou goed kunnen. Ik zag tussen de condoleanceberichten namelijk een bericht van een van zijn maatjes... die sloot af met "Vatos Locos 4 ever!" Verder was het een Feyenoord aanhanger, was op zijn Hyves te zien, maar goed... dat zegt allemaal niet veel natuurlijk. Het zou hooguit een indicatie kunnen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar is van het slachtoffer bekend of hij bij zo'n soort groep hoorde dan?
ik heb het even nog een paar gekeken, maar nadat die gast met dat witte shirt op 0:09 die agent een klap geeft, lijkt het net of die stille met dat witte petje die gast in zijn been schiet. hij hinkt een beetje weg daarna namelijk, maar het zal wel zo lijken, het lijkt me sterk dat hij dat zonder waarschuwing doet (maar hij had wel de goeie te pakken als dit idd degene is die in zijn poot is geschoten).quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kan het allemaal neit zo heel duidelijk zien op die filmpjes, het ziet er nogal chaotisch uit en ik zie niet direct wie de goederiken en de slechteriken zijn. Maar zoals jij het beschrijft, klinkt het wel logisch. Maar is van het slachtoffer bekend of hij bij zo'n soort groep hoorde dan?
Gewoon het linkje plakken. Ik doe het wel ff voor je:quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:13 schreef 2h2h het volgende:
weet niet precies hoe ik een filmpje moet plaatsen..
[ [url=http://<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5SE9NFZ-mgU&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5SE9NFZ-mgU&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>]afbeelding[/url] ]
beveiliging genoeg.
Een hoop van die gasten spannen samen indien 1 van hen klappen krijgt van de beveiliging. Beveiliging begint niets tegen een groep van +80 doorgesnoven gekken. Daarnaast zitten er ook behoorlijke beulen tussen die doorgesnoven gekken die hun mannetje wel staan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:28 schreef 2h2h het volgende:
ik weet toch dat hier in limburg de beveiliging vaak heel wat meer doet dan waarschuwen en politie bellen.
Als het hier met stappen met carnaval uit de hand loopt op het plein dan grijpn beveiligers van kroegen samen in. Daar wil je echt geen klappen van krijgen.
dus als deze beveiligers eerder hadden in gegrepen had dit niet gehoven
Inderdaad geen rellende meisjesquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zie niks verkeerd met dit filmpje. luister maar goed, het zijn dezelfde rellende idioten die nu even tegen paardjes mogen spelen.
ja maar daarom hadden ze moeten ingrijpen voor het een groep van 80 man werd. kleine ruzies hadden ze moeten aanpakken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een hoop van die gasten spannen samen indien 1 van hen klappen krijgt van de beveiliging. Beveiliging begint niets tegen een groep van +80 doorgesnoven gekken. Daarnaast zitten er ook behoorlijke beulen tussen die doorgesnoven gekken die hun mannetje wel staan.
Je hebt inderdaad wel een punt ja. Had op zijn minst de ergste rotte appels er al tussen uitgefilterd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:36 schreef 2h2h het volgende:
[..]
ja maar daarom hadden ze moeten ingrijpen voor het een groep van 80 man werd. kleine ruzies hadden ze moeten aanpakken.
laten zien dat ze aanwezig zijn en niets tolereren.
tegen die grote groep kan niemand meer op daar geef ik je gelijk in.
Hier ben ik het ook mee eens.. Maarja, dan moet je ook wel een terrein hebben waar je ze buiten kan houden als je ze er eenmaal uitflikkert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:36 schreef 2h2h het volgende:
ja maar daarom hadden ze moeten ingrijpen voor het een groep van 80 man werd. kleine ruzies hadden ze moeten aanpakken.
laten zien dat ze aanwezig zijn en niets tolereren.
tegen die grote groep kan niemand meer op daar geef ik je gelijk in.
Op Parkpop gebeurt nooit wat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Denk dat ik sowieso niet meer naar grote (gratis) feesten ga,
Dat is dan ook voornl. overdag, met een hoop kinders en families. Andere muziek ook... Je kan moeilijk door dit gebeuren alle gratis evenementen in een groep gooien.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:18 schreef Atreidez het volgende:
Je kan moeilijk door dit gebeuren alle gratis evenementen in een groep gooien.
Ach... ook dan kan er nog van alles gebeuren. Vroeger in de Energiehal ook genoeg gezien. Maar goed... natuurlijk heb je wel gelijk. Bovendien weigert men op die manier ook mensen de toegang die of te dronken, of te waus zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat dus.
Een entreeprijs waardoor je meer professionele mensen kunt inhuren werkt drempelverhogend zodat niet het vee van de richel erheen komt.
Dan is het handiger om er gelijk een prijskaartje aan te hangen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:33 schreef Atreidez het volgende:
Of wel gratis, maar kaarten op aanvraag en duidelijk aangeven als de kaarten op zijn.. Dat voorkomt ook dat er teveel mensen naar het terrein komen.
quote:getuige: "Politie schoot niet op Robby"
24 augustus 2009
Robby van der Leeden is niet door de politie neergeschoten tijdens de rellen op het strand van Hoek van Holland, afgelopen zaterdagavond.
Dat zegt een ooggetuige die 19-jarige Rotterdammer zag neervallen. Robby, een bekende van de getuige, werd door een kogel gedood tijdens een uit de hand gelopen dancefeest.
Verder zegt de getuige dat hij een ander slachtoffer, die in de buik was getroffen, wilde helpen. Hij probeerde de gewonde op te tillen en naar een veilige plek te brengen. Maar dat zou zijn verhinderd door de politie die hem op dat moment klappen zou hebben gegeven.
Mja... dus dan zou dat betekenen dat er nog een schutter was? Misschien had die getuige wel niet door dat het 4 stillen waren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Bron http://www.rijnmond.nl/Ho(...)choten%20op%20Robbie
nope, ik ben geen webloggerquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:25 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
\
als je je weblog spamt zorg dan wel dat je goede artikelen schrijft en niet deze bagger
ik dacht dat hij 3 kogelwonden had?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Bron http://www.rijnmond.nl/Ho(...)choten%20op%20Robbie
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:55 schreef Atreidez het volgende:
Stuk van de NOS uit t journaal, met luchtfoto's en het verhaal volgens politiebronnen..
Goed verhaalquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 04:40 schreef GasTurbine het volgende:
Mijn ooggetuigenverslag: Sunset Grooves HvH
Ik weet zeker dat ik niet gefouilleerd ben hoor. Kwam rond een uur of half 11/11 uur daar aan en kon zo doorlopen (ze zagen zo ook wel dat ik altijd lief doe natuurlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 04:40 schreef GasTurbine het volgende:
Godver wat een hoop bullshit in één topic.
Sowieso meerdere schutters.
Fouilleren moest wel maar men brak door de hekken: daar heb zelfs ik een filmpje van.
De stillen hadden duidelijk badges.
Degene die in z'n buik was geraakt werd meteen geholpen door aanwezige agenten en niemand uit het publiek probeerde diegene te helpen. Sterker nog: het publiek keerde zich tegen de helpende agenten.
Oeh ff lezenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 04:40 schreef GasTurbine het volgende:
Godver wat een hoop bullshit in één topic.
Sowieso meerdere schutters.
Fouilleren moest wel maar men brak door de hekken: daar heb zelfs ik een filmpje van.
De stillen hadden duidelijk badges.
Degene die in z'n buik was geraakt werd meteen geholpen door aanwezige agenten en niemand uit het publiek probeerde diegene te helpen. Sterker nog: het publiek keerde zich tegen de helpende agenten.
die politiequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:15 schreef heracles het volgende:
Wat een idioten daar zeg. Ik weet niet of dit filmpje al gepost is maar je ziet hier echt hoe ze de politie naar achter drijven.
Nee, want in het buitenland breken nooit rellen uitquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
die politieallemaal samen gekluid met zijn vijftige....
gewoon knuppel trekken en chargeren, de carabinieri had dit niet laten gebeuren
de politie gaat in ieder geval niet samengkluid als zeehondjes in een hoekje staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, want in het buitenland breken nooit rellen uit
blablabla die rotterdammers waren duidelijk uit op rellen, nou prima slaat het dan de kop in. Maar toon niet dat je zwak en ging gezag hebt dan gaan er nare dingen gebeuren en loopt het uit de hand, zoals nu.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:08 schreef Dragorius het volgende:
...aldus deze internetheld die zelf uiteraard alles in zijn eentje in toom had kunnen houden.
uhm... ik zie een doldwaze menigte op de politie afstormen. Politie had geen ME uitrusting en dus geen bescherming. Als er stenen, glas, fietsen, tuinmeubulair en weet ik wat nog meer naar je hoofd wordt geslingerd, dan is niets verstandiger dan terugtrekken. Al dan niet met het lossen van waarschuwingsschoten om die dwazen op afstand te houden. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als deze onbeschermde agenten charges uit hadden gevoerd en overmeesterd werden door die paupers. Denk dat er wel een paar agentjes total loss geslagen zouden zijn. Just mijn 2 centen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
blablabla die rotterdammers waren duidelijk uit op rellen, nou prima slaat het dan de kop in. Maar toon niet dat je zwak en ging gezag hebt dan gaan er nare dingen gebeuren en loopt het uit de hand, zoals nu.
jij wou zeggen dat de politie prima gehandeld heeft?
schrikreactie, 80 procent zet het op een lopen, in de tussen tijd kan de ME langskomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
uhm... ik zie een doldwaze menigte op de politie afstormen. Politie had geen ME uitrusting en dus geen bescherming. Als er stenen, glas, fietsen, tuinmeubulair en weet ik wat nog meer naar je hoofd wordt geslingerd, dan is niets verstandiger dan terugtrekken. Al dan niet met het lossen van waarschuwingsschoten om die dwazen op afstand te houden. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als deze onbeschermde agenten charges uit hadden gevoerd en overmeesterd werden door die paupers. Denk dat er wel een paar agentjes total loss geslagen zouden zijn. Just mijn 2 centen.
Ja dat hebben we gemerkt dat ze schrokken van die pistoolschoten...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:32 schreef ASroma het volgende:
[..]
schrikreactie, 80 procent zet het op een lopen, in de tussen tijd kan de ME langskomen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gemerkt dat ze schrokken van die pistoolschoten...
Ja... en een fles komt van 1 meter afstand ook behoorlijk hard aan. En die laffe gasten gooien die echt niet altijd recht van voren naar die agenten. Laf van de zijkant is eerder regel dan uitzondering.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:40 schreef ASroma het volgende:
[..]
een kogel in de lucht is niet eng nee. Wetende dat de Nederlandse politie nauwelijks vuurwapens echt zal toepassen in dit soort situaties. Uiteindelijk zijn het dan ook de undercovers/stillen geweest die gericht gevuurd hebben. Een knuppel komt harder aan dan een kogel in de lucht.
Inderdaad, je ziet ook gewoon dat ze omsingeld zijn op dat filmpje. No way dat je die menigte dan met charges in bedwang kan houden, als je aan alle kanten aangevallen kan worden door zulk tuig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
uhm... ik zie een doldwaze menigte op de politie afstormen. Politie had geen ME uitrusting en dus geen bescherming. Als er stenen, glas, fietsen, tuinmeubulair en weet ik wat nog meer naar je hoofd wordt geslingerd, dan is niets verstandiger dan terugtrekken. Al dan niet met het lossen van waarschuwingsschoten om die dwazen op afstand te houden. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als deze onbeschermde agenten charges uit hadden gevoerd en overmeesterd werden door die paupers. Denk dat er wel een paar agentjes total loss geslagen zouden zijn. Just mijn 2 centen.
Dus... met andere woorden: De stillen zijn de schuldigen in dit verhaal? Ze hadden hun werk niet moeten doen en de hersenloze figuren lekker hun gang moeten laten gaan? Kom op zeg: Zolang er van die idioten rondlopen zal het nodig blijven om ze te laten observeren door undercover agenten. Dat ze op den duur als hoedanig herkend gaan worden hoort er gewoon bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:51 schreef Kopbal het volgende:
Nogmaals, die stillen hadden gewoon lekker weg moeten gaan toen het donker werd.
Stelletje rambo's. Wat denken ze nou, dat ze niet herkend werden? Die gasten ruik je van een kilometer afstand.
het is hun werk, waar is de professionaliteit? tuurlijk zijn het mafkezen die rotterdammers maar dat doet niks af van het feit dat die agenten slecht gehandeld hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus... met andere woorden: De stillen zijn de schuldigen in dit verhaal? Ze hadden hun werk niet moeten doen en de hersenloze figuren lekker hun gang moeten laten gaan? Kom op zeg: Zolang er van die idioten rondlopen zal het nodig blijven om ze te laten observeren door undercover agenten. Dat ze op den duur als hoedanig herkend gaan worden hoort er gewoon bij.
Nee, natuurlijk niet. Maar het is aan hun de taak om de situatie goed in te schatten, en dat hebben ze volgens mij niet gedaan. Daarmee hebben ze de veiligheid van hunzelf en van onschuldige bezoekers in gevaar gebracht. Zo'n voetbal-unit moet als geen ander weten hoe het werkt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus... met andere woorden: De stillen zijn de schuldigen in dit verhaal? Ze hadden hun werk niet moeten doen en de hersenloze figuren lekker hun gang moeten laten gaan? Kom op zeg: Zolang er van die idioten rondlopen zal het nodig blijven om ze te laten observeren door undercover agenten. Dat ze op den duur als hoedanig herkend gaan worden hoort er gewoon bij.
Die gasten staan wel vaker op dat soort evenementen. Dat ze herkend worden weten ze zelf ook wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:51 schreef Kopbal het volgende:
Nogmaals, die stillen hadden gewoon lekker weg moeten gaan toen het donker werd.
Stelletje rambo's. Wat denken ze nou, dat ze niet herkend werden? Die gasten ruik je van een kilometer afstand.
En juist daarom denk ik dat er grove inschattingsfouten zijn gemaakt door Aboutaleb en de politie. Op een feest als dancevalley of mysteryland waar de gevaren op dit soort buitensporig geweld veel en veel minder groot zijn zie je ook altijd al een stuk of 10 ME-busjes langs de kant van het terrein staan, gewoon voor het geval dat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:59 schreef Atreidez het volgende:
Op een feest met 50000 man is bijna iedereen omsingeldDie kring die je gevormd ziet worden is meer omdat ze wapens in hun handen hebben en toen blijkbaar al een keer geschoten hadden.. Als je ziet dat 1 van die stillen, zelfs met wapen in ze hand, gewoon op ze bek wordt gerost, dan lijkt het me toch niet meer als normaal dat je op een gegeven moment zo'n malloot echt probeert te raken. Dan laat ik t feit of ze daar uberhaupt hadden moeten zijn nog in t midden..
Inderdaad.... wat een ontzettende mongool was dat die ff die stille ff in zijn gezicht stampt. Valt me nog mee dat hij hem niet meteen afschoot. Ben benieuwd of die gast nog gepakt gaat worden. Jammer genoeg zijn die beelden niet zo duidelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:59 schreef Atreidez het volgende:
Op een feest met 50000 man is bijna iedereen omsingeldDie kring die je gevormd ziet worden is meer omdat ze wapens in hun handen hebben en toen blijkbaar al een keer geschoten hadden.. Als je ziet dat 1 van die stillen, zelfs met wapen in ze hand, gewoon op ze bek wordt gerost, dan lijkt het me toch niet meer als normaal dat je op een gegeven moment zo'n malloot echt probeert te raken. Dan laat ik t feit of ze daar uberhaupt hadden moeten zijn nog in t midden..
Die gingen uit van de vergunning, die een crowd van 15.000 man behelste. Hoe kun je dat dan verkeerd inschatten als er veeeeel meer komen door de slechte organisatie?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:03 schreef Kopbal het volgende:
[..]
En juist daarom denk ik dat er grove inschattingsfouten zijn gemaakt door Aboutaleb en de politie.
Dat heb je op een gegeven moment als politie-zijnde toch ook in de gaten? Dan stuur je er flink wat meer troepen op af en laat je het terrein afsluiten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die gingen uit van de vergunning, die een crowd van 15.000 man behelste. Hoe kun je dat dan verkeerd inschatten als er veeeeel meer komen door de slechte organisatie?
Ja je trekt uiteraard op zo'n avond "even" een blik agenten + materiaal los.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:08 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dat heb je op een gegeven moment als politie-zijnde toch ook in de gaten? Dan stuur je er flink wat meer troepen op af en laat je het terrein afsluiten.
Lekker makkelijk he, zo achterafquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:08 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dat heb je op een gegeven moment als politie-zijnde toch ook in de gaten? Dan stuur je er flink wat meer troepen op af en laat je het terrein afsluiten.
Dat zal wel moeten kunnen, het kon achteraf toch ook opeens?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja je trekt uiteraard op zo'n avond "even" een blik agenten + materiaal los.
Mwah... strand, mooi weer, gratis dancefeest..... denk dat het wat dat betreft gewoon duidelijk had moeten zijn dat er weleens heeeeul veel mensen op af kunnen komen. Daarnaast waren er signalen dat hoolies zouden verschijnen. Dus in die zin valt ze zeker wel iets te verwijten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die gingen uit van de vergunning, die een crowd van 15.000 man behelste. Hoe kun je dat dan verkeerd inschatten als er veeeeel meer komen door de slechte organisatie?
En wat weet jij nou helemaal, beetje achter je pc'tje commentaar te gaan zitten geven. Held.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:51 schreef Kopbal het volgende:
Sowieso opmerkelijk dat degenen met de meeste kritiek op de politie, ook regelmatig in het hooligan topic posten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En wat weet jij nou helemaal, beetje achter je pc'tje commentaar te gaan zitten geven. Held.
Ik doelde ook op de coppers met gele hesjesquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:15 schreef Kopbal het volgende:
Je kan toch ook niet met 4 agenten een charge gaan uitvoeren tegenover 80 man?
Ik ben er verder niet bij geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar van te voren aanvoelde. Ik denk niet dat ze zomaar met hun pistool hebben lopen zwaaien. Je ziet niet wat er in de minuten daarvoor was voorgevallen. Ik vermoed dat ze al aardig omsingeld waren voor er uberhaupt 1 pistool tevoorschijn kwam.quote:Zij hadden gewoon de situatie moeten inschatten, weg moeten gaan en versterking vragen. Je leest ook zat verhalen van mensen die eerder weggingen omdat er zo'n opgeklopte sfeer hing, dan hebben zij dat toch ook wel gemerkt? Maar in plaats daarvan gaan ze met hun pistool lopen zwaaien, om zo nog meer chaos te veroorzaken.
Oh, dat ze hun pistool hebben moeten trekken zal niet meer dan terecht zijn. Dat ze hebben moeten schieten ook. Daar twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de coppers met gele hesjes
[..]
Ik ben er verder niet bij geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar van te voren aanvoelde. Ik denk niet dat ze zomaar met hun pistool hebben lopen zwaaien. Je ziet niet wat er in de minuten daarvoor was voorgevallen. Ik vermoed dat ze al aardig omsingeld waren voor er uberhaupt 1 pistool tevoorschijn kwam.
Ja ze hadden die lui gewoon alles moeten laten slopen op dat strand, nietwaar?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ze zichzelf in een situatie hebben gebracht waarin dat nodig was.
Ik denk juist dat de 'hoolies' hen in die situatie hebben gebrachtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Oh, dat ze hun pistool hebben moeten trekken zal niet meer dan terecht zijn. Dat ze hebben moeten schieten ook. Daar twijfel ik niet aan.
Het gaat mij er meer om dat ze zichzelf in een situatie hebben gebracht waarin dat nodig was.
Nee, dat ook niet. Maar als ik de filmpjes bekijk dan is er eigenlijk maar 1 groep die had kunnen optreden tegen deze gasten en dat is de mobiele eenheid. En niet een paar stillen en wat lullige agentjes zonder helm en schild.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja ze hadden die lui gewoon alles moeten laten slopen op dat strand, nietwaar?
Dat hoort in het Truth forum thuisquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wordt er nou de hele tijd met telefoontjes gegooid?
Ik zie op alle filmpjes blauwe verlichte dingetjes door de lucht vliegen.
Dat is nogal een understatement.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, dat ook niet. Maar als ik de filmpjes bekijk dan is er eigenlijk maar 1 groep die had kunnen optreden tegen deze gasten en dat is de mobiele eenheid. En niet een paar stillen en wat lullige agentjes zonder helm en schild.
zij hebben zichzelf niet in die situatie gezet, dat deden die tientallen natte tosti's... het zal ook echt niet in je opkomen om maar enigszins afwijzend te reageren op die malloten he... je blijft maar mekkeren over de politie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:21 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Oh, dat ze hun pistool hebben moeten trekken zal niet meer dan terecht zijn. Dat ze hebben moeten schieten ook. Daar twijfel ik niet aan.
Mja... helaas is dat niet zo en zal dat ook nooit gebeuren. De mens zit raar in elkaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:35 schreef 2h2h het volgende:
als iedereen nu eens respect voor elkaar en voor de politie had gehad was dit ook niet gebeurd.
Dan weet jij het, weet ik het. Wist Aboutaleb het vantevoren. Wist de organisatie het.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij voetbalwedstrijden valt er amper nog te rellen, dus verplaatst het zich naar dit soort evenementen waar de reljeugd graag naar toe gaat. Eenmaal in grote getale aanwezig, dan gaat het los. Kun je donder op zeggen.
Hoe weet je dat er niets aan gedaan is?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:44 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dan weet jij het, weet ik het. Wist Aboutaleb het vantevoren. Wist de organisatie het.
Maar is er wat aan gedaan? Nee dus...
Inderdaad. Typisch meelopertjes gedrag.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
zij hebben zichzelf niet in die situatie gezet, dat deden die tientallen natte tosti's... het zal ook echt niet in je opkomen om maar enigszins afwijzend te reageren op die malloten he... je blijft maar mekkeren over de politie.
Er waren 20.000 man teveel binnen, er is bijna niet gefouilleerd, er was geen noodverordening, er zijn slechts 3 mensen gearresteerd, de ME was niet op tijd aanwezig, de politie is zwaar in het nauw gedreven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er niets aan gedaan is?
verder wil ik weten waarom dat tuig messen, pistolen en knuppels bij zich hadden, het leek wel een kudde horzels dat los ging...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:47 schreef THEFXR het volgende:
Het komt nogal dom over, als ze wisten dat er hooligans op dit feest zouden zijn, er geen ME is naar toegestuurd voor het geval dat!
Verder wil weten waarom de politie zoveel salvo's heeft afgevuurd, het leek wel een MP5 wat los ging!
Omdat het helemaal niet interessant is om daar een analyse op los te laten. Iedereen weet namelijk dat het tuig is en dat zij de oorzaak zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:51 schreef Jerruh het volgende:
Wederom rijst mij de vraag: waarom zijn jij, kopbal en sjowdiebanaal zo enorm gefixeerd op eventuele fouten van de politie zonder ook maar te oordelen over de werkelijke oorzaak: dat tuig?
Als er fatsoenlijke toegangscontrole was geweest, met veel beveiligers, dan neem je net niks mee naar binnen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet interessant is om daar een analyse op los te laten. Iedereen weet namelijk dat het tuig is en dat zij de oorzaak zijn.
Je kan je beter eerst afvragen of dit wel klopt..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:51 schreef Jerruh het volgende:
verder wil ik weten waarom dat tuig messen, pistolen en knuppels bij zich hadden
Door continu het optreden van de politie in twijfel te trekken zonder dat duidelijk is wat er precies gebeurd is, lijkt het wel alsof je geen zin hebt om over 'het tuig' te discussierenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet interessant is om daar een analyse op los te laten. Iedereen weet namelijk dat het tuig is en dat zij de oorzaak zijn.
Organisatie heeft zelf op tv gezegd dat controle op glas het enige beleid was.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:08 schreef THEFXR het volgende:
Maar door de drukte, heeft de organisatie besloten om op een gegeven moment alleen maar nog tassen controle uit te voeren
Ben benieuwd wanneer er weer een website in de lucht wordt gehangen waarop de koppen van de vermeende relschoppers te zien zijn. Hoop dat er vele opgepakt gaan worden en dat ze nu eens serieus gestraft gaan worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
vanavond bij opsporing verzocht.
voorlopig weten we nog niets. Maar vanochtend op de radio dat getuigen Antiliaanse jongens op het terrein hadden gezien die hun pistolen aan het showen waren aan elkaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je kan je beter eerst afvragen of dit wel klopt..
voila, het punt wat ik dus met mijn opmerking ook probeerde te maken... er wordt zo kritisch gekeken naar ooggetuigenverslagen, maar acties van de politie worden wel zomaar aangenomen als waar en als slecht gedaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je kan je beter eerst afvragen of dit wel klopt..
Dat dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Door continu het optreden van de politie in twijfel te trekken zonder dat duidelijk is wat er precies gebeurd is, lijkt het wel alsof je geen zin hebt om over 'het tuig' te discussieren
Ergens is het analyseren van groepsgedrag, al dan niet onder invloed van verdovende middelen, ook erg interessant. Merk alleen wel dat wij, simpele Fok!Zielen, te weinig informatie en kennis hebben om zonder meer te kunnen bepalen of het optreden van de politie, de organisatie, etc etc goed of slecht was. Het feit dat het uit de hand kon lopen is een slecht voorteken, maar serieus, als op LowLands 15.000 man op hol slaan na een geweldadige actie van 150 man doen ze daar ook niets. Je moet voorkomen dat die 150 man er zijn en iets doen. De rest gedraagd zich wel en heeft er geen baat bij de boel (en hun eigen feest) te slopen.
"Eej Swa, tjek die pipa dan"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:15 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
voorlopig weten we nog niets. Maar vanochtend op de radio dat getuigen Antiliaanse jongens op het terrein hadden gezien die hun pistolen aan het showen waren aan elkaar
en remember Beverwijk, wapens in overvloed.
Dat is waar. Las wat dat betreft vandaag wel een interessante passage in de krant:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Door continu het optreden van de politie in twijfel te trekken zonder dat duidelijk is wat er precies gebeurd is,
Ergens is het analyseren van groepsgedrag, al dan niet onder invloed van verdovende middelen, ook erg interessant.
quote:'Geweld is heel gewoon. Mensen hebben het in zich om elkaar de vreselijkste dingen aan te doen. De situatie is bepalend. Geweld kan een gevoel van macht en euforie veroorzaken. De sociale druk in een groep kan dat versterken. Het wij-zij denken zoals zoals tussen politie en hooligans wakkert geweld aan. We maken ons erg druk om geweld maar eigenlijk leven we in een extreem geweldsarme tijd.'
(Tom Postmes: hoogleraar sociale psychologie)
Zit zeker wat inquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:22 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dat is waar. Las wat dat betreft vandaag wel een interessante passage in de krant:
[..]
Looser feest voor Loosers dus daar in hoek van Holland,quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat is dan ook voornl. overdag, met een hoop kinders en families. Andere muziek ook... Je kan moeilijk door dit gebeuren alle gratis evenementen in een groep gooien.
das dus helemaal kut, dat weet iedereen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Organisatie heeft zelf op tv gezegd dat controle op glas het enige beleid was.
Voortaan een hersenscan maken voor je naar binnen mag. Zo kun je de eencelligen ook uitsluiten van toegang tot het terrein.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das dus helemaal kut, dat weet iedereen!
jazekerquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Voortaan een hersenscan maken voor je naar binnen mag. Zo kun je de eencelligen ook uitsluiten van toegang tot het terrein.
Tientallen getuigen spreken van een boomlange kale man met een pistool die zich begon te bemoeien en je gelooft toch zeker niet zelf dat de agenten 40+ waarschuwingsschoten afvuurden? Ook liepen er heel wat mensen rond met machetes en messen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
@Gasturbine:
Meerdere schutters? Bedoel je hiermee dat er nog anderen dan de 4 politie agenten gericht hebben geschoten? Vuurgevecht tussen pliesie en boefjes misschien? Of bedoel je dat op diverse plaatsen agenten in het nauw werden gedreven en deze uit noodzaak moesten schieten?
Hoeveel patronen heeft een agent eigenlijk op zak?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef GasTurbine het volgende:
Er was op zich genoeg politie hoor. 30 agenten die in een cordon van 2 rijen het strand op komen marcheren. Daarnaast een paar rijen agenten met gele hesjes die elkaars riem vasthielden die per 7 naar de plek des onheils liepen.
Maar toen klonken er meerdere schoten, en dat kwam zeer zeker niet van de agenten. De agenten waar ik toevallig naast liep zag je al stoppen en naar elkaar kijken maar liepen er toch op af. Helden dat het zijn. Ik weet zeker wat ik zou hebben gedaan: iedereen neerknuppelen die in de weg loopt, maar dan wel de weg naar de eerste de beste uitgang!
Als je er niet bent geweest kan je moeilijk oordelen over de agenten. Ze hebben prima werk afgeleverd.
[..]
Tientallen getuigen spreken van een boomlange kale man met een pistool die zich begon te bemoeien en je gelooft toch zeker niet zelf dat de agenten 40+ waarschuwingsschoten afvuurden? Ook liepen er heel wat mensen rond met machetes en messen.
Net als die meisjes die op SBS vertelden dat 3 man hun pistool trokken terwijl ze enorm veel drugs op hadden ('ja dat zag je aan hun ogen'). Bleken uiteindelijk gewoon stillen te zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat van die kale man... zou ook gewoon 1 van die stillen kunnen zijn. Zat ook een kale tussen geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |