quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Vind je het erg wanneer ik nu even moet grinniken? Denk even na. De situatie, de tijd en het aantal agenten op een hysterische hatelijke menigte etc. M.A.W ultime Godwin wat je nu doet.
[..]
[..]
Waar je die weg hebt weet ik niet, maar in ieder geval stond wat jij hier schrijft niet in die link.
[..]
Jij snapt blijkbaar helemaal niets van wat ik schrijfWant het waren meerdere groepen die aan het rellen waren. Niet alleen hooligans dus. ,
[..]
Niet om het één of ander, maar het lijkt me na die ooggetuigen verslagen meer op een ordinaire groepen rellen tegen elkaar. Heb ik het nog niet eens over de messteken.
Ik geef dus niet op één groep af, maar op al die groepen....oftewel elke idioot die er aan mee deed.
[..]
[..]
Ja, klopt....alleen lees ik deze ook [urlhttp://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/12677_Ajax%20tegen%20%27joods%20imago%27.php]Ajax wil af van 'joods imago'[/url]
[..]
[..]
Heel lang geleden wel daar in de buurt naar strandfeesten geweest, maar die werden toen geloof ik niet bezocht door 40.000 mensen.
Schieten en messteken normaal daar?![]()
Ik vind dat in ieder geval niet normaal. Denk ook niet dat mensen dit als normaal moeten ervaren
Voor mij heeft het niet geholpen een paar keer een totaal zinloze bekeuring te hebben gekregen en bij fouten gewoon een 'ik-heb-me-bedacht-brief' van dienstdoende diender te hebben gekregen (zo van, ik zat fout maar draai de feiten om en je mag alsnog dokken). Respect verlies je dan vanzelf en krijg je net als zovelen het 'ga toch boevenvangen'-gevoel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:13 schreef JodyBernal het volgende:
Het is gewoon kut om tegenwoordig politieagent te zijn. Je kunt weinig meer goed doen bij de mensen. Voor een deel hebben ze dat ook wel aan zichzelf te danken, door laks optreden in het verleden, maar grotendeels komt dit door alle bezuinigingen en doordat men de politie als veredelde belastinginner laat fungeren. Voeg daar nog eens aan toe de verziekte mentaliteit van de zogenaamd 'mondige' burger tegenwoordig, die nergens respect meer voor heeft (met dank aan de PvdA) en het is wachten op dit soort ellende.
http://www.ad.nl/binnenla(...)kogel_omgekomen.htmlquote:zondag 23 augustus 2009
Robby door kogel omgekomen
HOEK VAN HOLLAND - De 19-jarige Robby van der Leeden uit Rotterdam, die zaterdag op een strandfeest in Hoek van Holland overleed, werd geraakt door een kogel waarvan de herkomst nog onbekend is. Het kan niet worden uitgesloten dat het slachtoffer is getroffen door een politiekogel.
Politiewagens onderweg naar het strandfeest in Hoek van Holland waar een grote knokpartij is uitgebroken. FOTO ANP
Op de Hyvespagina van Robby van der Leeden stromen de condoleances binnen. 'Onvoorstelbaar', altijd in mijn hart,' . Annemieke, een van de 196 vrienden en vriendinnen schrijft: 'Rust zacht! dit is niet wat een mens verdient!!! Waar gaat de wereld toch heen ....'
Zes andere mensen in de leeftijd van 18 tot 23 jaar en afkomstig uit Capelle aan den IJssel, Monster, Honselersdijk en Puttershoek raakten gewond. Drie van hen konden in de loop van zondag het ziekenhuis weer verlaten.
Volgens het OM werd in de loop van de avond duidelijk dat de toeloop groter was dan de omvang van het festivalterrein. ,,Die was geschikt voor ongeveer 25.000 mensen. Ook buiten de hekken waren veel mensen'', aldus het OM.
Is volgens mij redelijk nauwkeurig uit te zoeken of de kogel uit een dienstwapen komt, dus hoop dat we daar nog meer van horenquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)kogel_omgekomen.html
Langzaam laat men details los omtrent de ware toedracht...
Het kan ook niet worden uitgesloten dat de kogel van links kwam.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)kogel_omgekomen.html
Langzaam laat men details los omtrent de ware toedracht...
Volgens mij kun je dat zeer gemakkelijk vaststellen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Is volgens mij redelijk nauwkeurig uit te zoeken of de kogel uit een dienstwapen komt, dus hoop dat we daar nog meer van horen
En wat die zogenaamde "kaalkoppen" met guns betreft: er staat ergens een filmpje op youtube waarin je twee of drie gasten met witte kleren ziet tussen de mensen. Minimaal één van die gasten heeft een kale kop. Ze staan ruggelings tegen elkaar, en als je goed kijkt zie je dat ze hun badge ofzo laten zien en het lijkt erop dat ze op een gegeven moment een pistool trekken. Je ziet die gasten daarna ook wegvluchten. Het is jammer dat ik dit filmpje niet meer terug kan vinden, er staan er inmiddels zoveel op youtube.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:07 schreef JodyBernal het volgende:
Ik vermoed dat de agenten ergens een vechtpartij zagen waarbij messen werden getrokken of waarbij al geschoten werd. Toen ze in wilden grijpen verloren ze hun 'cover' en keerde de opgefokte massa, onder invloed van drank en drugs, zich tegen hen. Toen losten ze enkele schoten en moesten ze vluchten het vipdeck op, en toen ging het los. Later zijn er weer schoten gelost.
Beetje overdreven allemaal. Het zijn voor het overgrote deel gewoon normale jongens met een slok en wellicht een snuif teveel op. Gewoon massagedrag. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussengestaan leuzen scanderend.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:30 schreef Re het volgende:
De politie hadden er veel meer mogen neerschieten
zodra jij met spullen gaat gooien etc mag je van mij een kogel koppenquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Beetje overdreven allemaal. Het zijn voor het overgrote deel gewoon normale jongens met een slok en wellicht een snuif teveel op. Gewoon massagedrag. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussengestaan leuzen scanderend.
Dat "Rotterdam Hooligans" betekent echt niet dat het echt hooligans zijn. Dat roepen die Rotterdammers altijd als ze gaan rellen.
ah, jij bent ballistisch expert?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:41 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dat zeer gemakkelijk vaststellen.
Maar je voelt 'm natuurlijk al aankomen. "Het is na 4 weken nog steeds onduidelijk van welke kant de kogel is gekomen."
Gevalletje doofpot, as usual.
Epic fail.
Hou toch op man, je stelt je aan. Op dit soort feesten gebeurt altijd wel wat. Mensen die een beetje met plastic bekertjes gooien, leuzen scanderen, ruzie zoeken en met elkaar op de vuist gaan. Dat heb je zelfs op lowlands.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:46 schreef Re het volgende:
[..]
zodra jij met spullen gaat gooien etc mag je van mij een kogel koppen
Het zal er wel op uitdraaien dat het noodweer was en groot gelijk hebben ze. Waarom zou de politie hiervoor gestraft moeten worden ? Als er honderden van die malloten onder de drank en drugs op je afstormen is het niet meer dan normaal dat je na een paar waarschuwingsschoten uiteindelijk gericht gaat schieten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:41 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dat zeer gemakkelijk vaststellen.
Maar je voelt 'm natuurlijk al aankomen. "Het is na 4 weken nog steeds onduidelijk van welke kant de kogel is gekomen."
Gevalletje doofpot, as usual.
Epic fail.
Het was een Rotterdammer en Feyenoord fan dus grote kans dat ie bij de rellende groepen behoorde,quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:47 schreef swarleybarney het volgende:
was het slachtoffer iemand van de rellende groepen of een compleet onschuldig slachtoffer?
uhmmmm right...quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:50 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Hou toch op man, je stelt je aan. Op dit soort feesten gebeurt altijd wel wat. Mensen die een beetje met plastic bekertjes gooien, leuzen scanderen, ruzie zoeken en met elkaar op de vuist gaan. Dat heb je zelfs op lowlands.
Het lijkt allemaal veel erger dan het is, doordat je weet dat er een dode en gewonden zijn gevallen. Als de politie niet had geschoten, was het niet zo massaal uit de hand gelopen en had je er niks meer over gehoord.
joehoe, jarenlange lowlandsganger hier (dit jaar niet ivm baby). lowlands is niet agro zoals je hier op die fimpjes zag hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmmm right...
ik denk niet dat er met plastic bekertjes werd gegooid hoor
Ik denk het wel, zeker in eerste instantie. Waar anders mee, op zo'n strand?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmmm right...
Lowlands is inderdaad een stuk relaxter (al vind ik er tegenwoordig geen reet meer aan). Maar ook daar heb je ruziezoekers en mensen die met rotzooi gooien. Het zijn er alleen véél minder.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:53 schreef simmu het volgende:
[..]
joehoe, jarenlange lowlandsganger hier (dit jaar niet ivm baby). lowlands is niet agro zoals je hier op die fimpjes zag hoor.
Dit lijkt mij ook een zeer logische verklaring.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:
Ik denk echt dat het zo gegaan is zoals ik eerder schreef:
Ik vermoed dat de agenten ergens een vechtpartij zagen waarbij messen werden getrokken of waarbij al geschoten werd. Toen ze in wilden grijpen verloren ze hun 'cover' en keerde de opgefokte massa, onder invloed van drank en drugs, zich tegen hen. Toen losten ze enkele schoten en moesten ze vluchten het vipdeck op, en toen ging het los. Later zijn er weer schoten gelost.
[..]
En wat die zogenaamde "kaalkoppen" met guns betreft: er staat ergens een filmpje op youtube waarin je twee of drie gasten met witte kleren ziet tussen de mensen. Minimaal één van die gasten heeft een kale kop. Ze staan ruggelings tegen elkaar, en als je goed kijkt zie je dat ze hun badge ofzo laten zien en het lijkt erop dat ze op een gegeven moment een pistool trekken. Je ziet die gasten daarna ook wegvluchten. Het is jammer dat ik dit filmpje niet meer terug kan vinden, er staan er inmiddels zoveel op youtube.
Afijn, volgens mij is dit dus gewoon de politie in burger die het vip-deck opvlucht. Criminelen die iemand neer willen knallen gaan er echt niet zo bijstaan.
Schei toch uit man, dus een beetje steken en vechten door grote groepen onder invloed die tot alles in staat zijn wuif jij weg ? Politie heeft juist en gepast van zich afgebeten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik denk het wel, zeker in eerste instantie. Waar anders mee, op zo'n strand?
Pas later, toen men de boel begon te slopen, vlogen er ook andere dingen in het rond. Maar toen had de politie al geschoten en toen was het al uit de hand gelopen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Noshiba het volgende:
Nog steeds wil ik weten of de jongens die op de filmpjes 'joden, joden' lopen te schanderen echt voor ajax zijn. Of de politie belachelijk maken.
Kun jij dat filmpje toevallig nog terugvinden? Er staan er nu zoveel op youtube dat ik hem niet meer zie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:56 schreef _Tjabbe_ het volgende:
het filmpje dat die gasten met een batch om in een kringetje staan.
quote:Waarschijnlijk liep een vechtpartij / steekpartij of misschien wel schietpartij waarna die undercover agenten het noodzakelijk vonden in te grijpen. Toen die relschoppers doorhadden dat er politie tussen hen stond brak de pleuris uit en moesten die gasten zich verdedigen met hun wapen.
Lijkt mij een redelijk logisch scenario, maar verder onderzoek zal het moeten uitwijzen.
deze?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
En wat die zogenaamde "kaalkoppen" met guns betreft: er staat ergens een filmpje op youtube waarin je twee of drie gasten met witte kleren ziet tussen de mensen. Minimaal één van die gasten heeft een kale kop. Ze staan ruggelings tegen elkaar, en als je goed kijkt zie je dat ze hun badge ofzo laten zien en het lijkt erop dat ze op een gegeven moment een pistool trekken. Je ziet die gasten daarna ook wegvluchten. Het is jammer dat ik dit filmpje niet meer terug kan vinden, er staan er inmiddels zoveel op youtube.
Afijn, volgens mij is dit dus gewoon de politie in burger die het vip-deck opvlucht. Criminelen die iemand neer willen knallen gaan er echt niet zo bijstaan.
Dat zijn gewoon Rotterdammers die de politie beledigen.quote:
Deze bedoel ik:quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:59 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Kun jij dat filmpje toevallig nog terugvinden? Er staan er nu zoveel op youtube dat ik hem niet meer zie.
Zou me trouwens ook niks verbazen als dit filmpje op last van de politie van youtube is gehaald.
[..]
Ik wuif het niet weg, ik zeg alleen dat dit al jaren gebeurt op grote feesten. Zeker op "Rotterdamse" feesten. In de energiehal had je 15 jaar geleden ook al vecht- en steekpartijtjes onder die gabbertjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Schei toch uit man, dus een beetje steken en vechten door grote groepen onder invloed die tot alles in staat zijn wuif jij weg ?
Dat klopt, waarschijnlijk. Maar het had natuurlijk nooit zover mogen komen dat het moest. Als de politie eenmaal gaat schieten zijn ze de regie kwijt en dan is er dus ergens iets misgegaan. Teveel mensen, teveel drank en drugs of te weinig controle, you name it.quote:Politie heeft juist en gepast van zich afgebeten.
Tanx, ik geloof dat deze het was. Ben niet helemaal zeker, maar deze volstaat.quote:
De reactie van de burgemeester was helemaal te triest voor woorden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:49 schreef Hathor het volgende:
Kijk, daarom moet er nou meer geblowed worden, dan krijg je niet van die achterlijk opgefokte toestanden.
Van de site:quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:
http://nl.respectance.com/Robby_Van_Der_Leeden
Leuk die voetbal"supporters" en andere lui die zich niet in kunnen houden he
Heeft dus wellicht een onschuldig iemand het leven gekost. (Tenzij hij zelf ook meerelde. Dan is er geen sprake van onschuld hoe "hard" dan ook.)
Klinkt niet als een willekeurige omstander die is geraakt.quote:Strandfeest Bij het strandfeest Sunset Grooves is zaterdagnacht de 19-jarige Rotterdammer Robby van der Leeden omgekomen. Volgens bezoekers is het feest vergald door aanhangers van Feyenoord en Ajax.
Enkele uren na aanvang kwam het feest door middel van schotenwisselingen ruw ten einde en ontaardde in een complete chaos. Onbekend is nog of het slachtoffer door politiekogels of door schoten van bezoekers om het leven is gebracht.
De politie heeft na de schermutselingen geen enkele arrestatie verricht, zo maakte justitie in Rotterdam gisteren bekend. De drie man die vastzaten, waren al voor de chaos aangehouden. Naast het slachtoffer zijn zes mannen in het ziekenhuis beland. Drie van hen mochten gisteren weer naar huis. Op het feest werd op grote schaal illegale drank en drugs gebruikt, zo zeggen ooggetuigen.
Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten.
Jack was zelf ook op het feest aanwezig. Hij zegt niet te weten wat er precies is gebeurd. „Er was een vechtpartij. Daarbij zijn schoten gelost. Robby is daarbij geraakt. Een andere vriend is door de politie in zijn been geschoten”, is het enige dat hij over het drama kwijt wil.
Jack en zijn vrienden willen een stille tocht houden voor hun overleden maat. Ook hopen ze op een minuut stilte bij de eerstvolgende wedstrijd van Feyenoord. „Robby en ik waren dag en nacht bij elkaar. Het was een drukke jongen met wie je veel lol kon hebben.”
„De rellen ontstonden doordat een grote groep Feyenoordhooligans met een groep Ajaxsupporters op de vuist ging”, zegt getuige Dick van Duijn. Feestganger Emile Serruys vult aan: „Er werd op nog geen vijf meter bij mij vandaan geschoten.
De politie tegen de vandalen. Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
Sunset Grooves-organisator Klaas Rohde van evenementenbureau Tridee wist dat er hooligans aankwamen: „Maar je kunt moeilijk het hele feest afgelasten.”
Klik hier voor beelden op Youtube
Het een sluit het ander niet uit - al zal het percentage relschoppers wat onder invloed was vast hoog zijn geweest. Er is vast een relatie tussen gebruik van verdovende middelen en problemen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:
De reactie van de burgemeester was helemaal te triest voor woorden.
"Waar ik het meest wakker van lig is dat mensen pillen moet slikken en alcohol moeten drinken om te feesten "
WTF net of dat iets met dit incident te maken heeft.![]()
Dit incident zal dan ook wel weer aangegrepen worden voor een extra zero tolerence beleid of een nieuw verbod
je kunt je ook gedragen op een feest, daarom heet het ook feest en geen open-air-free-fight.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:03 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik wuif het niet weg, ik zeg alleen dat dit al jaren gebeurt op grote feesten. Zeker op "Rotterdamse" feesten. In de energiehal had je 15 jaar geleden ook al vecht- en steekpartijtjes onder die gabbertjes.
[..]
Dat klopt, waarschijnlijk. Maar het had natuurlijk nooit zover mogen komen dat het moest. Als de politie eenmaal gaat schieten zijn ze de regie kwijt en dan is er dus ergens iets misgegaan. Teveel mensen, teveel drank en drugs of te weinig controle, you name it.
http://www.ad.nl/binnenla(...)t_nauw_gedreven.htmlquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat klinkt niet of Robby een afkeer van hooligans had.quote:Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten.
Ik zag dezelfde groep 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' op een filmpje roepen, dus denk het nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Noshiba het volgende:
Nog steeds wil ik weten of de jongens die op de filmpjes 'joden, joden' lopen te schanderen echt voor ajax zijn. Of de politie belachelijk maken.
Wat zou je ervan zeggen als er gewoon niet meer van dit soort massale gratis feesten kwamen, waarbij de instroom aan mensen blijkbaar niet kan worden gecontroleerd?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
je kunt je ook gedragen op een feest, daarom heet het ook feest en geen open-air-free-fight.
en als je het veilig wil hebben zou je dus per 3 feestgangers minimaal 3 agenten moeten hebben om een fatsoenlijke overmacht te hebben, dat gaat dus ook niet werken.
van mij mogen ze vaker op dat tuig schieten, na een tijdje blijven er weinig relschoppers over
Misschien met stukken beton erinquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmmm right...
Je hebt 'hooligans' en hooligans. Dit waren geen echte hooligans, maar gewoon losgeslagen Rotterdamse jongeren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat klinkt niet of Robby een afkeer van hooligans had.
zodra ik mensen met honkbalknuppels etc op een feest zie en een dergelijke sfeer heerst ga ik gewoon weg.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Van de site:
[..]
Klinkt niet als een willekeurige omstander die is geraakt.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)t_nauw_gedreven.html
Het filmpje, 4 agenten in burger dus.
dat bedoel ik...quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:19 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zodra ik mensen met honkbalknuppels etc op een feest zie en een dergelijke sfeer heerst ga ik gewoon weg.
Dat klopt, maar als iemand als reden dat Bobby niet bij de harde kern zit opgeeft:quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je hebt 'hooligans' en hooligans. Dit waren geen echte hooligans, maar gewoon losgeslagen Rotterdamse jongeren.
Je ziet ook alleen maar gasten lopenquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:19 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zodra ik mensen met honkbalknuppels etc op een feest zie en een dergelijke sfeer heerst ga ik gewoon weg.
wij zullen wel weer te oud zijn en niet weten waar we over pratenquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat bedoel ik...
zodra dat gebeurd mag de politie met alle middelen ingrijpen
Inderdaad. Helemaal niets wijst er ook op dat er ajacieden waren. Gewoon een grote groep opgefokte jongeren die zich na alle geruchten maar hebben lopen uitleven op de politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je hebt 'hooligans' en hooligans. Dit waren geen echte hooligans, maar gewoon losgeslagen Rotterdamse jongeren.
het zijn gewoon klote hollanders die altijd iets moois moeten verzieken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:16 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat zou je ervan zeggen als er gewoon niet meer van dit soort massale gratis feesten kwamen, waarbij de instroom aan mensen blijkbaar niet kan worden gecontroleerd?
Je kunt wel op dit tuig schieten, maar daarmee heb je nog steeds niet de echte hooligans te pakken. Wat je hier ziet zijn gewoon relatief normale jongeren die opgezweept door de drank, drugs en agressieve sfeer die er toch al was, leuzen beginnen te roepen en zich massaal tegen de politie keren.
Mensen worden tegenwoordig zo in een keurslijfje geduwd, dat sommigen, met name mannen, toch een uitweg moeten vinden voor hun agressie. Als de gelegenheid zich aandient gaan ze helemaal los.
Nee, maar het duidt ook niet per se op wat anders. Het is maar net hoe je zoiets interpreteert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:21 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als iemand als reden dat Bobby niet bij de harde kern zit opgeeft:
''Hooligan ben je niet zomaar'',
dan duidt dat niet op principiele bezwaren.
Jee, dat lijkt me toch echt wel een bedreigende situatie voor die agentenquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)t_nauw_gedreven.html
Het filmpje, 4 agenten in burger dus.
In de eerste instantie zou de aanname kunnen kloppen, maar dan lees ik duidelijk iets wat volgens mij dus geen politie zou kunnen zijnquote:Een blanke, kale man trok een pistool en schoot in de lucht, waarna iedereen uit elkaar stoof.
Of de getuige moet niet kunnen tellen.quote:Iedereen die ik spreek en die grotendeels naast het epicentrum stonden hebben het over vechtpartijtjes die de hele avond al bezig waren, maar dat de gasten (twee, naar het schijnt) die pistolen trokken en daar in eerste instantie stoer mee aan het doen waren en in de lucht schoten, van blanke komaf waren.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:24 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Inderdaad. Helemaal niets wijst er ook op dat er ajacieden waren. Gewoon een grote groep opgefokte jongeren die zich na alle geruchten maar hebben lopen uitleven op de politie.
dan hoort dood gaan er ook bij.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:26 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Nee, maar het duidt ook niet per se op wat anders. Het is maar net hoe je zoiets interpreteert.
Ik kan me goed voorstellen dat jongens van die leeftijd niet per definitie sterk afwijzend staan tegenover hooligans van de club waar ze zelf groot fan van zijn.
Dan draag je de gevolgen van je rellen ook maar lekker toch? Kies je dan toch zelf voor.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:26 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Nee, maar het duidt ook niet per se op wat anders. Het is maar net hoe je zoiets interpreteert.
Ik kan me goed voorstellen dat jongens van die leeftijd niet per definitie sterk afwijzend staan tegenover hooligans van de club waar ze zelf groot fan van zijn.
In eerste instantie zie ik er ook maar twee op dit plaatje:quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:30 schreef paddy het volgende:
Op het plaatje zie ik er namelijk vier op een positie staan zoals het moet.
Ik vind dat die agentjes er best stoer bijstaan zo. En ik kan me ook voorstellen dat het werkt als een rode lap op een stier, zeker als ze hun pistool hebben getrokken.quote:De getuige heeft het over stoer doen met wapens. Dan sta je er echt niet zo bij lijkt mij.
je doet alsof het normaal en begrijpelijk is dat je door alcohol meteen agressief word en gaat rellen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:33 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Misschien waren er ook wel ajacieden, maar die zie je in elk geval niet op de filmpjes. Het kan ook zijn dat sommigen die 4 agenten voor ajacieden aanzagen, omdat er "joden" geroepen werd.
Anyway, het gaat hier volgens mij in elk geval niet om een "afspraak tussen supportersgroepen" à la Beverwijk. Het lijkt er sterk op dat dit gewoon een geval is van de politie die de controle verliest over een enorme menigte (volgens sommigen wel 50.000 man) van bezopen, opgefokte jongeren.
Eigenlijk niks bijzonders, echt niet de eerste keer dat dit gebeurt. Wat het echt bijzonder maakt is dat er een dode is gevallen, mogelijk door een politiekogel.
Zijn ze veel te laf voor. In een grote groep tegen een kleine groep of eenlingen hebben ze een grote bek maar komen ze tegen gelijkwaardige tegenstanders dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten rennen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:26 schreef Slappy het volgende:
Waarom gaan dit soort tuig maar niet eens elkaar opzoeken waar geen onschuldigen bij zijn.Dan mogen ze van mij elkaar wel hersenen in slaan en volschieten met lood scheelt ons weer ellende
op veel grote (nederlandse) feesten en evenementen loopt undercover politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:41 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
In eerste instantie zie ik er ook maar twee op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Pas als je heel goed kijkt zie je dat het er waarschijnlijk meer zijn, nog één of twee aan de achterkant. Ook als ze weglopen in het filmpje lijkt het erop dat het er twee zijn.
Als alles zo snel gebeurt is het niet zo raar natuurlijk dat getuigen er hun eigen draai aan geven. Ze zien er ook niet uit als agenten, dus dan denk je al snel dat het tuig is dat stoer wil doen. Zeker als je het zelf ook allemaal niet meer zo helder ziet door drank/drugs en het late uur.
[..]
Ik vind dat die agentjes er best stoer bijstaan zo. En ik kan me ook voorstellen dat het werkt als een rode lap op een stier, zeker als ze hun pistool hebben getrokken.
Ja, en toevallig hadden ze per ongeluk honkbalknuppels bij zich en is er geschoten. 'Normale' jongeren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:16 schreef JodyBernal het volgende:
Je kunt wel op dit tuig schieten, maar daarmee heb je nog steeds niet de echte hooligans te pakken. Wat je hier ziet zijn gewoon relatief normale jongeren die opgezweept door de drank, drugs en agressieve sfeer die er toch al was, leuzen beginnen te roepen en zich massaal tegen de politie keren.
Wel knap dat jij al weet dat dat de doodsoorzaak is, terwijl er nog geen enkel bewijs daarvoor is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:33 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
blablabla........
Eigenlijk niks bijzonders, echt niet de eerste keer dat dit gebeurt. Wat het echt bijzonder maakt is dat er een dode is gevallen, mogelijk door een politiekogel.
Ik weet niet wat de doodsoorzaak is. De politie sluit dit zelf niet uit, zoals in het eerder geposte artikel van het AD is te lezen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wel knap dat jij al weet dat dat de doodsoorzaak is
Vind je het erg dat ik dat erg onwaarschijnlijk vind? Wanneer een meute dreigend op je af komt, ga jij jezelf niet afzijdig houden van je collega's.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:35 schreef Multiply het volgende:
Ze stonden niet heel de tijd zo bij elkaar. Ik heb er ook 1 gezien die met een getrokken pistool tussen ons in liep.
Ik denk dat ze daar een minuut mischien anderhalve minuut hebben gestaan.
Ik zie nergens honkbalknuppels op al die filmpjes. Jij wel?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en toevallig hadden ze per ongeluk honkbalknuppels bij zich en is er geschoten. 'Normale' jongeren.
Degene die dit denken zijn niet wijzer, alsof de politie graag in dit situaties komt....quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:46 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
op veel grote (nederlandse) feesten en evenementen loopt undercover politie.
vaak ook mensen die niet opvallen in zo'n feest.
je kunt ze wel herkennen als je erop let maar ze zijn er voor je veiligheid.
je ziet ze toch echt met een soort badge zwaaien en als er daarna nog pistolen worden getrokken mag het wel duidelijk zijn.
sowieso, wat ben je voor oetlul als er uberhaupt iemand met een getrokken pistool staat, ga naar huis dan...
en ze staan er niet stoer bij, ze staan met de ruggen naar elkaar waarbij iedere agent een deel van het publiek in de gaten houdt.
die agenten voelen zich alles behalve stoer, denk eerder dat ze het zweet op de rug hadden staan...
Erg dat ze dat mensen dat al normaal vinden idd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en toevallig hadden ze per ongeluk honkbalknuppels bij zich en is er geschoten. 'Normale' jongeren.
Sure, dit was de kans van de politie om te kunnen schieten zonder noodzaakquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik zie nergens honkbalknuppels op al die filmpjes. Jij wel?
Wat dat schieten betreft: het enige dat we zeker weten is dat de poltiie heeft geschoten. Voor de rest weten we niks.
Het kan toch zijn dat ze, zoals ik eerder al zei, geprobeerd hebben om iemand of een groep in te rekenen? En dat dat dus mis is gelopen, FUBAR zegmaar?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Vind je het erg dat ik dat erg onwaarschijnlijk vind? Wanneer een meute dreigend op je af komt, ga jij jezelf niet afzijdig houden van je collega's.
Kijk het bijbehorende filmpje nou maar eens, het is hier al drie keer gepost. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt met die dreiging. Ze hebben precies een screenshot gemaakt op een moment dat het er 'naar' uitziet.quote:Die foto vond ik erg dreigend voor die politieagenten. Heel erg dreigend
Ja dat zou je kunnen denken, maar toen het eerste schot werd gelost renden duizenden mensen daar weg en probeer dan maar eens met zijn vieren zo bij elkaar te blijven staan. Dit filmpje wat je hier ziet is daar al een seconde of 30 na.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Vind je het erg dat ik dat erg onwaarschijnlijk vind? Wanneer een meute dreigend op je af komt, ga jij jezelf niet afzijdig houden van je collega's.
Die foto vond ik erg dreigend voor die politieagenten. Heel erg dreigend
Wanneer zo'n meute om mij heen stond, denk ik dat ik of ging rennen, (wat mij volledig onmogelijk lijkt omdat ze in een kring om je heen stonden) of er een paar mee nam, wanneer ik het gevoel zou krijgen hier zwaargewond of dood uit te komen.
Het was massahysterie wat ik op die foto zag. En een massa in die stemming vertrouw ik voor geen meter.
Maar ik ben dan ook geen politieagent
Wat zie je eigenlijk wel op die filmpjes? Beetje donker, lage reso.. dus, zeg het maar?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Wat dat schieten betreft: het enige dat we zeker weten is dat de poltiie heeft geschoten. Voor de rest weten we niks.
quote:Feestganger Emile Serruys vult aan: „Er werd op nog geen vijf meter bij mij vandaan geschoten.
De politie tegen de vandalen. Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
Om gebruik van het vuurwapen te rechtvaardigen als agent zijnde, kan je terugvinden in de politiewet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:52 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het kan toch zijn dat ze, zoals ik eerder al zei, geprobeerd hebben om iemand of een groep in te rekenen? En dat dat dus mis is gelopen, FUBAR zegmaar?
[..]
Kijk het bijbehorende filmpje nou maar eens, het is hier al drie keer gepost. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt met die dreiging. Ze hebben precies een screenshot gemaakt op een moment dat het er 'naar' uitziet.
Kijk nog eens goed verder in het filmpje, 1 van de weglopende agenten wordt kort aangevallen. Daarna volgt pas een schot.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:52 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Kijk het bijbehorende filmpje nou maar eens, het is hier al drie keer gepost. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt met die dreiging. Ze hebben precies een screenshot gemaakt op een moment dat het er 'naar' uitziet.
Jij weet het beter? Waar zie jij honkbalknuppels op de vele filmpjes? Waaruit concludeer jij dat er voor de politie eerst door anderen is geschoten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Sure, dit was de kans van de politie om te kunnen schieten zonder noodzaak
Ondervraag elke getuige apart en je krijgt alleen maar verschillende verklaringen....quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:53 schreef Multiply het volgende:
[..]
Ja dat zou je kunnen denken, maar toen het eerste schot werd gelost renden duizenden mensen daar weg en probeer dan maar eens met zijn vieren zo bij elkaar te blijven staan. Dit filmpje wat je hier ziet is daar al een seconde of 30 na.
Ik weet het overigens wel zeker dat het zo was aangezien iedereen die bij ons in de buurt stond hetzelfde verhaal gaf. Ook voor hun was het niet duidelijk dat het politie was.
sure einstein, het was uberhaupt geen dreigende situatie, ook die andere filmpjes nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:52 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het kan toch zijn dat ze, zoals ik eerder al zei, geprobeerd hebben om iemand of een groep in te rekenen? En dat dat dus mis is gelopen, FUBAR zegmaar?
[..]
Zeg wijsneus, was jij erbij toen het gebeurde?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:56 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij weet het beter? Waar zie jij honkbalknuppels op de vele filmpjes? Waaruit concludeer jij dat er voor de politie eerst door anderen is geschoten?
Dat blijkt helemaal nergens uit, behalve uit wilde verhalen over "kaalkoppen met pistolen". Die naar het nu schijnt waarschijnlijk gewoon politieagenten waren.
Ja, dat heb ik gezien. Het is voor mij niet helemaal duidelijk, maar het lijkt er inderdaad op dat er één wordt aangevallen, waarna er één keer geschoten wordt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed verder in het filmpje, 1 van de weglopende agenten wordt kort aangevallen. Daarna volgt pas een schot.
Vervang honkbalknuppel voor mes dan maar. Die waren (meervoud) er dus wel volgens bronnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
jodybernal dus wel...quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Vervang honkbalknuppel voor mes dan maar. Die waren (meervoud) er dus wel volgens bronnen.
Ik bedoel mijn reacties dus niet echt persoonlijk, maar vang uit je reacties dat je het heel gewoon moet vinden. Daar ga ik dus echt niet in mee
Het is niet normaal.
Dat het als normaal beschouwd gaat worden? Zorgt er in ieder geval voor dat ik mijn kinderen nooit onbezorgd naar een dergelijk feest kan laten gaan. En ja, ik verwacht wel eens een tand door de lip of een blauw oog, maar messen, wapens en massahysterie ed op zo'n festival?
Kan ik dus echt niet als normaal ervaren.
Inderdaad, die verhalen van die meisjes bij hart van nederland dat die gasten met pillen op daar stonden kon ik gelijk al ontkrachten. Ik kan me het ook wel voorstellen dat als je jezelf doodschrikt en wegrent nou niet echt goed kan onthouden wat er nu precies gebeurt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:56 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ondervraag elke getuige apart en je krijgt alleen maar verschillende verklaringen....
Waar zie jij messen? Welke bronnen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Vervang honkbalknuppel voor mes dan maar. Die waren (meervoud) er dus wel volgens bronnen.
Buiten de dode en de gewonden vind ik het sfeertje dat ik op de filmpjes zie inderaad helemaal niet zo uitzonderlijk. Er wordt veel meer van gemaakt dan het eigenlijk is.quote:Ik bedoel mijn reacties dus niet echt persoonlijk, maar vang uit je reacties dat je het heel gewoon moet vinden. Daar ga ik dus echt niet in mee
Het is niet normaal.
Dat het als normaal beschouwd gaat worden? Zorgt er in ieder geval voor dat ik mijn kinderen nooit onbezorgd naar een dergelijk feest kan laten gaan. En ja, ik verwacht wel eens een tand door de lip of een blauw oog, maar messen, wapens en massahysterie ed op zo'n festival?
Kan ik dus echt niet als normaal ervaren.
Bijbehorende filmpje gekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:52 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
dat zijn dan ook de enige berichten met enige zelfkritiek... voor de rest hoor je alleen maar mensen kankeren op de politie, terwijl die dit dus niet hebben veroorzaakt...quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:48 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de doodsoorzaak is. De politie sluit dit zelf niet uit, zoals in het eerder geposte artikel van het AD is te lezen.
Overdrijf niet zo. Het merendeel van de "honderden tokkies" die om die gasten heen staan heeft niet eens door dat het politie is en danst gewoon verder. Wel zijn ze aan de kant gegaan, omdat iedereen dat deed en omdat nu eenmaal niemand in de buurt val lui met getrokken pistool wil staan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:56 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
sure einstein, het was uberhaupt geen dreigende situatie, ook die andere filmpjes niet
ben jij ooit omringt door honderden tokkies die een "gesprek" met je wilden...
Bronnen die je me zelf gafquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Waar zie jij messen? Welke bronnen?
Ja, dat zie je ze nooit meteen doen, Maar ik zal even een ander filmpje ophalen, wat ik dus wel degelijk dreigend vond. vanaf 1.21quote:Er zal best een steekpartij geweest zijn, maar die lui op die filmpjes lopen echt niet allemaal massaal met messen en andere wapens rond.
Heb je de andere filmpjes wel bekeken?quote:Buiten de dode en de gewonden vind ik het sfeertje dat ik op de filmpjes zie inderaad helemaal niet zo uitzonderlijk. Er wordt veel meer van gemaakt dan het eigenlijk is.
Zeg ik dat ik ze tegen kan houden? Waar dan?quote:En inderdaad, als ik jou was zou ik je kinderen inderdaad niet naar dit soort feesten laten gaan. Als je hen tenminste kunt tegenhouden.
Let vooral op het woord onbezorgd. Het is dus hoe je het leest. Dus fout leest. Ik ben een moeder, maar niet achterlijkquote:Dat het als normaal beschouwd gaat worden? Zorgt er in ieder geval voor dat ik mijn kinderen nooit onbezorgd naar een dergelijk feest kan laten gaan. En ja, ik verwacht wel eens een tand door de lip of een blauw oog, maar messen, wapens en massahysterie ed op zo'n festival?
Heb je de ooggetuigenverslagen wel gelezen? meiden die het hadden over jongeren met messen en knuppels, mensen die wegrenden waarbij ze achterna werden gezeten door agressieve lui die rond zich heen aan het slaan waren... dat was nog allemaal voordat de politie er uberhaupt was...quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:13 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Het merendeel van de "honderden tokkies" die om die gasten heen staan heeft niet eens door dat het politie is en danst gewoon verder. Wel zijn ze aan de kant gegaan, omdat iedereen dat deed en omdat nu eenmaal niemand in de buurt val lui met getrokken pistool wil staan.
Als het echt "honderden tokkies" waren die "een gesprek wilden", dan hadden die agenten het er echt niet levend vanaf gebracht.
dat vind jody bernal uiteraard normaal, hoort bij zo'n feest.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:15 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Heb je de ooggetuigenverslagen wel gelezen? meiden die het hadden over jongeren met messen en knuppels, mensen die wegrenden waarbij ze achterna werden gezeten door agressieve lui die rond zich heen aan het slaan waren... dat was nog allemaal voordat de politie er uberhaupt was...
die gaat er dan gewoon voorstaan en zegt: que si, que no...quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:18 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
dat vind jody bernal uiteraard normaal, hoort bij zo'n feest.
quote:AMSTERDAM - Hoek van Holland geeft geen vergunningen meer af voor strandfeesten zoals Sunset Grooves van afgelopen zaterdag.
© ANPDat zegt de voorzitter van de Rotterdamse deelgemeente Paddy Roomer op BNR Nieuwsradio: “In Hoek van Holland wil ik dit soort feesten niet meer. Dat ga ik Hoek van Holland niet aandoen”.
Bij het dance-feest kwam zaterdagavond een 19-jarige Rotterdammer om bij een vechtpartij. Zes anderen raakten gewond.
Boos aankijken
Volgens Roomer moet er in Nederland nooit worden toegegeven aan de minderheid die het voor de meerderheid verpest.
Maar in Hoek van Holland niet meer, zo zegt de stadsdeelvoorzitter in het BNR-programma Aan de Slag: “Ik heb Hoekenezen gezien die me gisteren boos aankeken en vandaag ongetwijfeld ook boos aankijken […] Ik moet gewoon de verantwoordelijk nemen en zeggen: dit gebeurt nooit meer.”
Geen Feyenoorder
De 19-jarige Rotterdammer die zaterdagavond werd doodgeschoten, is geen lid van de officiële supportersvereniging van Feyenoord. Dat heeft een woordvoerder van de fanclub maandag gezegd.
''Hij komt niet voor op de ledenlijst'', aldus algemeen manager Joop Verschuuren. Hij vindt het vervelend dat de dodelijke vechtpartij in de media gelinkt is met Feyenoord.
''Er zijn op internet beelden van jongeren die 'Rotterdam-hooligans' roepen. Dat heeft, als je het mij vraagt, heel weinig met Feyenoord te maken. Het is natuurlijk treurig wat er is gebeurd, maar er is geen enkel verband met Feyenoord.''
Korter lontje
Volgens Verschuuren hebben mensen tegenwoordig een steeds korter lontje en zijn dit soort uitwassen een maatschappelijk probleem.
''Je kan hier in Rotterdam geen enkel evenement meer houden zonder dat er weer iemand wordt vermoord. Bij het carnaval was dat ook al het geval. Als er dan toevallig iemand in een Feyenoordshirtje loopt, hebben wij het gedaan. Maar je kan niet alle Feyenoordfans over één kam scheren.''
Die ooggetuigenverslagen bedoel je? Die acht ik niet zo heel erg betrouwbaar, zeker niet die van meisjes. Die staan daar bol van de stress te gillen en te janken en denken dat ze doodgaan, en dan zullen ze in de tussentijd zeker ook onthouden hebben wat er nu eigenlijk precies gebeurd is? Als er dan iemand een stuk hout oppakt is natuurlijk meteen een "knuppel". En iemand met een glinsterend bekertje in de hand heeft dan meteen een "mes". En agenten die waarschuwingsschoten lossen worden dan "agressieve kaalkoppen die in het wilde weg met pistolen zwaaien".quote:
Ik ben benieuwd.quote:Ja, dat zie je ze nooit meteen doen, Maar ik zal even een ander filmpje ophalen, wat ik dus wel degelijk dreigend vond.
Ja, en zoals ik al eerder schreef, het doet me een beetje denken aan enkele studentendemonstraties waar ik in de jaren '90 aan meedeed. Daar was een beetje hetzelfde sfeertje, alleen waren de leuzen anders.quote:Heb je de andere filmpjes wel bekeken?
Dan hebben ze je zeker goed geraakt dat je nu zo slap lult?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:23 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
hoop geblaat...
[..]
Ja, en zoals ik al eerder schreef, het doet me een beetje denken aan enkele studentendemonstraties waar ik in de jaren '90 aan meedeed. Daar was een beetje hetzelfde sfeertje, alleen waren de leuzen anders.
Daarom zeg ik, al die snotjong met een wapen op zak. Minimaal half jaar de cel in. Toon nou maar een ballen om die straffen extreem hoog te maken om dit onkruid aan te pakken.quote:Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
Dit is dus een massive fail om het imago van feyenoord geen schade op te laten lopen.quote:Geen Feyenoorder
De 19-jarige Rotterdammer die zaterdagavond werd doodgeschoten, is geen lid van de officiële supportersvereniging van Feyenoord. Dat heeft een woordvoerder van de fanclub maandag gezegd.
''Hij komt niet voor op de ledenlijst'', aldus algemeen manager Joop Verschuuren. Hij vindt het vervelend dat de dodelijke vechtpartij in de media gelinkt is met Feyenoord.
''Er zijn op internet beelden van jongeren die 'Rotterdam-hooligans' roepen. Dat heeft, als je het mij vraagt, heel weinig met Feyenoord te maken. Het is natuurlijk treurig wat er is gebeurd, maar er is geen enkel verband met Feyenoord.''
Je moet wel begrijpen dat het veld echt achterlijk groot was en dat je op die filmpjes maar kleine delen daarvan ziet. Ik heb daar de hele avond alleen maar gezellige mensen gezien waarvan ook mensen met een pilletje op die gewoon aan het genieten waren. Totdat er werd geschoten en er opeens honderden "hooligans" (er stonden echt veel 16 jarige pisventjes bij) om mij heen stonden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:23 schreef JodyBernal het volgende:
Die filmpjes op youtube zeggen wat mij betreft veel meer. En ik zie daarop helemaal niemand met een wapen of iets dat erop lijkt.
Dat is wat anders dan het slap gelul van jordybernal die niet eens reageert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:41 schreef Stray het volgende:
Ik was ook aanwezig op het "feest". Kwam vrij laat daar aan, en de sfeer was niet echt gezellig. Ik en een vriendin besloten dus om onze munten op te maken die we hadden gehaald en dan er vandoor te gaan.
Het was zo gigantisch druk dat ik 3 kwartier in de rij heb gestaan om een drankje te halen. De sfeer voor de bar was dus ook niet al te best. Wel had je een groot verschil qua publiek. De een maakte er een grapje over of een praatje in de trend van "druk he?" terwijl een ander je uitschold omdat je tegen hem aan stond wat vrij onvermijdelijk was in zo'n menigte.
Eindelijk hadden we onze drankjes (meteen maar alle munten uitgegeven want no way dat ik nog een keer in de rij zou gaan staan). Toen richting de uitgang gelopen omdat het daar enigzinds rustig was, richting het podium was het bizar druk en we zouden toch niet lang blijven.
Even later hoorden we een paar knallen, maar had je me verteld dat het trektouwtjes waren had ik het ook geloofd. Dacht zelf dat er een of andere klootzak vuurwerk mee had genomen of iets dergelijks. We stonden dus vrij ver van de schietpartij af.
Op eens kwamen er echt duizenden mensen onze kant oprennen aangezien we vlakbij de uitgang en de nooduitgang stonden en hoorde geschreeuw over schoten. Geloofde er eerst weinig van dus zei tegen m'n vriendin dat we nog wel even bleven wachten, het was immers toch te druk bij de uitgangen en zelf had ik het idee dat mensen gewoon aan het rennen waren omdat anderen aan het rennen waren. Beetje massahysterie leek het.
Op een gegeven moment werd het toch wel beetje eng want hoorde weer een hoop knallen, op last van m'n vriendin naar de uitgang vertrokken dus. Richting de fietsen gelopen, komen we onderweg ik weet niet hoeveel politie en ambulances tegen. Zag iemand hartmassage krijgen in een ambulance. Andere wagens konden met geen mogelijkheid door de mensenmassa om het strand te bereiken, alle wegen stonden helemaal vol met mensen.
Uiteindelijk de fietsen bereikt en naar centrum hoek van holland gegaan om daar nog maar een biertje te pakken en verhalen van andere mensen te horen.
Het bleek dat bepaalde mensen strandtenten in waren gevlucht, hier op een gegeven moment de deuren dichtgingen en iedereen moest gaan liggen totdat het over was. Andere mensen waren geschopt en geslagen door onbekenden, niet door politie trouwens dus dat zullen de kloothommels zijn geweest die gewoon achter de mensenmassa aanliepen om te rellen ofzo. Hoorde even later dat de treinen niet meer tot 10 over 2 reden maar tot half 2 en dat daardoor mensen op het spoor zijn gaan staan om de trein tegen te houden, weet alleen niet of dit waar is omdat daar geen berichten over zijn.
Gelukkig stond ik dus ver van de echte rellen af, heb ik weinig gezien qua schietende mensen, wel zowiezo 1 gewonde (of al overleden) persoon gezien en heel veel verhalen van mensen die geslagen zijn. Vind het aantal gewonden dus héél voorzichtig.
Omdat het meiden zijn vind je die verslagen niet geloofwaardig? Klik dan maar eens op de link van GC. Je gelooft dus alleen maar wat voor jouw gevoel beter in je belevingswereld ligt, maar linkt wel naar de bewuste getuigenverslagen om een ander punt te maken?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:23 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Die ooggetuigenverslagen bedoel je? Die acht ik niet zo heel erg betrouwbaar, zeker niet die van meisjes. Die staan daar bol van de stress te gillen en te janken en denken dat ze doodgaan, en dan zullen ze in de tussentijd zeker ook onthouden hebben wat er nu eigenlijk precies gebeurd is? Als er dan iemand een stuk hout oppakt is natuurlijk meteen een "knuppel". En iemand met een glinsterend bekertje in de hand heeft dan meteen een "mes". En agenten die waarschuwingsschoten lossen worden dan "agressieve kaalkoppen die in het wilde weg met pistolen zwaaien".
In die mensenmassa zie je ook geen wapens trekken, maar je hoort wel schoten. Er zijn blijkbaar wel messteken uitgedeeld?quote:Die filmpjes op youtube zeggen wat mij betreft veel meer. En ik zie daarop helemaal niemand met een wapen of iets dat erop lijkt.
Al toegevoegd en kijk het verdere rijtje ook maar af.quote:Ik ben benieuwd.
Wanneer je aan het rellen gaat slaan draag je de gevolgen van dat rellen ook maar als man en ga je niet janken wanneer de politie met harde hand actie onderneemt toch?quote:Ja, en zoals ik al eerder schreef, het doet me een beetje denken aan enkele studentendemonstraties waar ik in de jaren '90 aan meedeed. Daar was een beetje hetzelfde sfeertje, alleen waren de leuzen anders.
Bizar dat het ineens zo kan omslaan. Het lijkt wel of er toen eenmaal bekend was dat er politie stond al het tuig van het terrein meteen als vliegen er op afkwam om te rellen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:40 schreef Multiply het volgende:
[..]
Je moet wel begrijpen dat het veld echt achterlijk groot was en dat je op die filmpjes maar kleine delen daarvan ziet. Ik heb daar de hele avond alleen maar gezellige mensen gezien waarvan ook mensen met een pilletje op die gewoon aan het genieten waren. Totdat er werd geschoten en er opeens honderden "hooligans" (er stonden echt veel 16 jarige pisventjes bij) om mij heen stonden.
Er zullen best lui geweest zijn die wapens hadden. Maar als je sommigen moet geloven was het één grote tot op de tanden bewapende meute en daar geloof ik weinig van.quote:Ik vind het heel moeilijk om aan de hand van alleen die filmpjes ooggetuigen af te schrijven. Hoewel er waarschijnlijk zat tussen zitten die meer hebben gezien dan er daadwerkelijk was. (bijvoorbeeld die meisjes die bij hart van nederland waren)
maar dat is normaal bij zo'n feestjequote:Op maandag 24 augustus 2009 12:41 schreef Stray het volgende:
...
Sunset Grooves HvHquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:41 schreef Stray het volgende:
Hoorde even later dat de treinen niet meer tot 10 over 2 reden maar tot half 2 en dat daardoor mensen op het spoor zijn gaan staan om de trein tegen te houden, weet alleen niet of dit waar is omdat daar geen berichten over zijn.
Het lijkt de laatste tijd niet anders te kunnen inderdaad. Al moet ik zeggen, was ook bij RTL viert de zomer met optredens van van dik hout en kane e.d. en daar was het ook gezellig druk ( rond de 30,000 man volgens mij?) en daar was het erg goed uit te houden. Leuke sfeer terwijl daar ook mensen liepen met een paar biertjes op. Geen herrie, geen vechtpartijen of iets van die strekking. Ook dat was een gratis feest. Het kan dus nog wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
maar dat is normaal bij zo'n feestje![]()
Ja die gasten kwamen erop af. Maar volgens mij hadden die "hooligans" het al door dat het politie was aangezien ze erheen gingen toen ze al geschoten hadden. Ik en de mensen om mij heen dachten echt dat het 4 gasten waren die gewoon lukraak om zich heen aan het schieten waren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Bizar dat het ineens zo kan omslaan. Het lijkt wel of er toen eenmaal bekend was dat er politie stond al het tuig van het terrein meteen als vliegen er op afkwam om te rellen.
[..]
Er zullen best lui geweest zijn die wapens hadden. Maar als je sommigen moet geloven was het één grote tot op de tanden bewapende meute en daar geloof ik weinig van.
Heb jij zelf lui gezien met wapens, even buiten de politie dan?
Als je dat weet je van jezelf dan kan ik daar niet anders respect voor je opbrengen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:56 schreef swarleybarney het volgende:
Sunset Grooves HvH
als ik dat zo lees waren er heel wat paupers.
ik denk dat de grote steden in de randstad al helemaal vergane glorie zijn.
ik ben blij dat ik een provinciaal ben, gelukkig nog normale en nette omgangsvormen hier
ik hoop dat je de kansoosheid van je post wel inziet huhquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:13 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Het merendeel van de "honderden tokkies" die om die gasten heen staan heeft niet eens door dat het politie is en danst gewoon verder. Wel zijn ze aan de kant gegaan, omdat iedereen dat deed en omdat nu eenmaal niemand in de buurt val lui met getrokken pistool wil staan.
Als het echt "honderden tokkies" waren die "een gesprek wilden", dan hadden die agenten het er echt niet levend vanaf gebracht.
Rotterdam is wel echt legendarisch pauper. Zeg ik als halve oud-Rotterdammer. Dat was al enigszins een tokkiestad, en dan giet je daar ook nog dertig jaar lang Antillianen en Marokkanen in.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:56 schreef swarleybarney het volgende:
Sunset Grooves HvH
als ik dat zo lees waren er heel wat paupers.
ik denk dat de grote steden in de randstad al helemaal vergane glorie zijn.
ik ben blij dat ik een provinciaal ben, gelukkig nog normale en nette omgangsvormen hier
ja utrecht is een mooie stad, van weekend nog wezen stappen, kom er erg graag.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Rotterdam is wel echt legendarisch pauper. Zeg ik als halve oud-Rotterdammer. Dat was al enigszins een tokkiestad, en dan giet je daar ook nog dertig jaar lang Antillianen en Marokkanen in.
Utrecht is nog goed te doen, sommige delen van Amsterdam ook.
Woon je al lang in Utrecht?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Rotterdam is wel echt legendarisch pauper. Zeg ik als halve oud-Rotterdammer. Dat was al enigszins een tokkiestad, en dan giet je daar ook nog dertig jaar lang Antillianen en Marokkanen in.
Utrecht is nog goed te doen, sommige delen van Amsterdam ook.
Dit waren ringen met lichtjes die ergens werden weggegeven. Het bandje dat om je vinger moest ging snel stuk en toen gingen mensen ermee gooien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:49 schreef paddy het volgende:
Ik zag trouwens allemaal van die lichtbollen op de filmpjes door de lucht vliegen. Weet iemand wat dat voor dingen zijn?
Je kunt toch ook kijken met je ogen naar dat filmpje?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik hoop dat je de kansoosheid van je post wel inziet huh
Ik denk werkelijk dat het iemand is die dit soort dingen normaal moet zijn. Probeer liever met tegenargumenten tegen te spreken dat hem persoonlijk aan te vallen. Krijg je alleen maar een bagger topic van.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:01 schreef Bommenlegger het volgende:
Paddy......ik snap niet waarom je ingaat op iemand die niet eens antwoord geeft op de meest simpele vragen.
Dat kan 2 dmgen betekenen, of hij is niet wijzer en weet niks, of hij is zelf 1 van dat soort halzen dat dit veroorzaakt.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat het iemand is die dit soort dingen normaal moet zijn. Probeer liever met tegenargumenten tegen te spreken dat hem persoonlijk aan te vallen. Krijg je alleen maar een bagger topic van.
Hij mag zijn mening hebben van mij, maar mijn mening staat daar pal tegenover.
Ik snoer iemand niet de mond.
(probeer dat tenminste niet te doen)
Weinig met de club, maar zo te horen en zien op filmpjes veel met hun achterban.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:16 schreef Kopbal het volgende:
Behalve dat de dode een Feyenoorder is, heeft het toch ook vrij weinig met de club te maken?
Ach, elke mongool kan Rotterdam hooligans gaan roepen in zo'n situatie. Er zullen vast een hoop Feyenoorders tussen hebben gezeten, maar dat is niet zo verwonderlijk op een feest in HvH.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:21 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Weinig met de club, maar zo te horen en zien op filmpjes veel met hun achterban.
Alles is natuurlijk relatief. Maar als je in de buurt van het centrum of oost blijft, en de binnenstad mijdt tijdens koninginnenacht en het offerfeest, is het best uit te houden. Okee gister bij de AH XL in Overvecht geweest, en dat was toch allemaal weer redelijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:07 schreef Bommenlegger het volgende:
Woon je al lang in Utrecht?
Eensch. Ik kom er ook vandaan, maar ben er een paar jaar geleden ook weggegaan, vanwege de criminaliteit, de verpaupering.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Utrecht is alleen maar goed te doen, omdat ze daar de Marokkanen en het overige tuig bij elkaar in een paar wijken weg van het centrum hebben gestopt. Amsterdam idem. Op termijn wordt het in die steden net zo erg als in Rotterdam nu.quote:Utrecht is nog goed te doen, sommige delen van Amsterdam ook.
Hangt er vanaf wat de huizenprijzen doen. Hopelijk blijft de zeepbel nog lang doorgaan. Maar inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:27 schreef JodyBernal het volgende:
Utrecht is alleen maar goed te doen, omdat ze daar de Marokkanen en het overige tuig bij elkaar in een paar wijken weg van het centrum hebben gestopt. Amsterdam idem. Op termijn wordt het in die steden net zo erg als in Rotterdam nu.
Als je alles zo relatief ziet, waarom dan zo'n uitspraak?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Alles is natuurlijk relatief. Maar als je in de buurt van het centrum of oost blijft, en de binnenstad mijdt tijdens koninginnenacht en het offerfeest, is het best uit te houden. Okee gister bij de AH XL in Overvecht geweest, en dat was toch allemaal weer redelijk_!, maar goed.
Was vast niet in Rotterdam en omgeving?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:00 schreef Stray het volgende:
[..]
Het lijkt de laatste tijd niet anders te kunnen inderdaad. Al moet ik zeggen, was ook bij RTL viert de zomer met optredens van van dik hout en kane e.d. en daar was het ook gezellig druk ( rond de 30,000 man volgens mij?) en daar was het erg goed uit te houden. Leuke sfeer terwijl daar ook mensen liepen met een paar biertjes op. Geen herrie, geen vechtpartijen of iets van die strekking. Ook dat was een gratis feest. Het kan dus nog wel.
Nee. Hij was gewoon een Feyenoordfan, zoals half Rotterdam dat is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:26 schreef maickeltje het volgende:
Sorry ik val hier nu pas binnen, misschien zijn de antwoorden voor mijn vragen al gegeven maar ik kan ze zo niet vinden.
1. Was bobby een hooligan van feyenoord?
Nog niet bekend.quote:2. Is bobby om gekomen door een politie kogel of is dat nog niet bekend?
Dat waren undercover politieagenten.quote:3. Waren die 4 mannen met de rug naar elkaar toe stonden politie of is dit nog niet bekend?
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Het lijkt erop dat er wel een aantal hooligans waren.quote:4. Waren hier feyenoord en ajax hooligans in een vechtparty verwikkeld geraakt of is dit niet bekend?
Die even over de aanwezigheid van honkbalknuppels...en was een man die dit zei volgens mij, dus blijkbaar door jody serieus genomen kan wordenquote:Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
bron?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:30 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat waren undercover politieagenten.
[..]
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Het lijkt erop dat er wel een aantal hooligans waren.
Je zult inderdaad voorlopig wel een paar rijke wijken houden in Amsterdam en Utrecht. Maar dat betekent dat je je dan alleen nog maar daar kunt vertonen om niet met het tuig te worden geconfronteerd. Je zit dan als het ware gewoon opgesloten in je eigen witte buurtje met allemaal paupers er omheen, die af en toe door je straat lopen om te kijken of er nog wat te halen valt. Ik zou daar ook niet erg vrolijk van worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat de huizenprijzen doen. Hopelijk blijft de zeepbel nog lang doorgaan. Maar inderdaad.
Sterker nog, het was op precies dezelfde plek als dit evenement, dacht 2 weken terug op een zaterdag ook. En HvH mag dan gemeente rotterdam zijn, het is al gauw een half uur reizen ex. files naar de hoek hoorquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Was vast niet in Rotterdam en omgeving?
Zomercarnaval ging daar ook al mis en daar lijkt het idd niet te kunnen.
Ik ben bij gratis feesten en festivals geweest deze zomer met vele malen meer bezoekers waarde grootste incidenten wildplassen en openbare dronkenschap waren zo'n beetje. Het kan nog goed in Nederland maar blijkbaar niet in de omgeving van Rotterdam, een grote pauperbende daar.
Ja, van Dik hout en Kane zullen wel wat ander type bezoekers trekken als een dancefeesten. reljosti's komen daar niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:35 schreef Stray het volgende:
[..]
Sterker nog, het was op precies dezelfde plek als dit evenement, dacht 2 weken terug op een zaterdag ook. En HvH mag dan gemeente rotterdam zijn, het is al gauw een half uur reizen ex. files naar de hoek hoorverschil was denk dat er meer lokale mensen op het rtl feest waren (hoek van holland/'s-Gravenzande/monster e.d.) dan rotterdammers.
En wat is daar mis mee dan? Dat snap ik dus nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_eerste_schoten.html
En hier t eerste bericht wat zegt dat er alleen maar door politie is geschoten.
Gatverdamme, waarom moeten ze die 2 idioten bovenaan de pagina zetten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
En blijkbaar kan jij niet goed lezen, en zo krijg je verhalen in deze wereld dit staat er namelijk :quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Ik wist niet dat het onderzoek van de rijksrecherche al klaar was en gepubliceerd op internet stond.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Wie zegt dat er iets mis is?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:40 schreef Dragorius het volgende:
En wat is daar mis mee dan? Dat snap ik dus niet
Ik snap het ook niet. Als je bedreigd wordt door een stelletje raspaupers dan zou ik ook schieten uit zelfverdediging. 100 vs 4, nee dat is eerlijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee dan? Dat snap ik dus niet
Waarom is het dan relevant? Hadden ze zich in elkaar moeten laten meppen door wat van die doorgesnoven debielen dan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wie zegt dat er iets mis is?
Ik geef een link naar een bericht, en iedereen doet of ik t geschreven heb
Goed dat je die postquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Was vast niet in Rotterdam en omgeving?
Zomercarnaval ging daar ook al mis en daar lijkt het idd niet te kunnen.
Ik ben bij gratis feesten en festivals geweest deze zomer met vele malen meer bezoekers waarde grootste incidenten wildplassen en openbare dronkenschap waren zo'n beetje. Het kan nog goed in Nederland maar blijkbaar niet in de omgeving van Rotterdam.
Je zegt zelf dat er ALLEEN MAAR DOOR POLITIE GESCHOTEN IS.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Bommenlegger, kom maar weer met je grote muil.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Deze onthoud ik voor in de pVV topicsquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Beetje overdreven allemaal. Het zijn voor het overgrote deel gewoon normale jongens met een slok en wellicht een snuif teveel op. Gewoon massagedrag. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussengestaan leuzen scanderend.
Dat "Rotterdam Hooligans" betekent echt niet dat het echt hooligans zijn. Dat roepen die Rotterdammers altijd als ze gaan rellen.
Het is relevant omdat er veel verhalen gaan, vooral die in de eerste fase, dat de politie is gaan schieten doordat er een schietpartij was van bezoekers...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarom is het dan relevant? Hadden ze zich in elkaar moeten laten meppen door wat van die doorgesnoven debielen dan?
Eerste regel van t bericht : Alle schoten die afgelopen weekend in Hoek van Holland gelost zijn tijdens het strandfeest zouden afkomstig zijn van de politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:47 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat er ALLEEN MAAR DOOR POLITIE GESCHOTEN IS.
Terwijl dit de berichtgeving is:
Een groep Feyenoordfans had hen herkend, waardoor de agenten zich bedreigd voelden.
Het OM gaat de zaak onderzoeken. Volgens hen is het niet zeker dat de politie de eerste schoten loste, zo meldt de NOS.
Er is dus nog helemaal niet zeker dat de EERSTE schoten gelost is door de politie laat staan ALLE schoten zoals jij vermeld.
En jij kunt toch ook die andere filmpjes aanklikken? Die vind ik nogal heftig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:15 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Je kunt toch ook kijken met je ogen naar dat filmpje?
nee oke, maar jij zegt dat alle kogels zijn gelost door de politie, en nu zeg je dat de politie hun wapen trok omdat er een schietpartij was..beetje krom toch?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Eerste regel van t bericht : Alle schoten die afgelopen weekend in Hoek van Holland gelost zijn tijdens het strandfeest zouden afkomstig zijn van de politie.
Ik zeg niet dat t klopt, ik meld dat een site dit schrijft.
Dacht eerst dat moslims alleen aan dit soor idioterie doen. Ik had het fout tokkies zijn net zo gek. Kan me niet voorstellen dat deze jongen onschuldig was. Maar goed we zullen het later wel zien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:56 schreef Re het volgende:
leuk een stille tocht.en een minuut stilte voor een stuk tuig, dat wordt nog een leuk feestje ...
quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:47 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Bommenlegger, kom maar weer met je grote muil.![]()
Moeite met begrijpend lezen? Verwijzen naar een bericht is niet per definitie mijn eigen mening...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:51 schreef maickeltje het volgende:
[..]
nee oke, maar jij zegt dat alle kogels zijn gelost door de politie, en nu zeg je dat de politie hun wapen trok omdat er een schietpartij was..beetje krom toch?
En er is nog niets bekend het OM is nog aan het onderzoeken blijkbaar.
Hier staat het toch zelf of niet , hier zeg JIJ ; dat er alleen door de politie is geschoten, terwijl dat helemaal NIET in het bericht staat, wie heeft er dan moeite met lezen?!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:36 schreef Atreidez het volgende:
Spitsnieuws zegt dat... Nos betwijfelt t. Ík verwijs alleen naar t bericht en zeg NIETS.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:55 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Hier staat het toch zelf of niet , hier zeg JIJ ; dat er alleen door de politie is geschoten, terwijl dat helemaal NIET in het bericht staat, wie heeft er dan moeite met lezen?!
Dat heb ik allang gedaan, ook dat filmpje van jou hierboven, en ik vind het nog steeds wel meevallen. Prettig is het niet, maar ik heb wel vaker dit soort losgeslagen meutes meegemaakt bij evenementen e.d. (en bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden, waar het echt niet alleen de harde kern van de hooligans zijn die leuzen scanderen en dingen slopen). En al die keren dat ik dit eerder heb gezien, kwam het ook niet in het nieuws.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:51 schreef paddy het volgende:
[..]
En jij kunt toch ook die andere filmpjes aanklikken? Die vind ik nogal heftig.
oke laten we het dan op een miscommunicatie houden het is ook niet belangrijk in ieder geval.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Spitsnieuws zegt dat... Nos betwijfelt t. Ík verwijs alleen naar t bericht en zeg NIETS.
Het is dus helemaal niet uitgesloten. En ik praat dus absoluut geen poep, zoals Bommenlegger = beweert.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:56 schreef Den_Haag het volgende:
Jodyanaal de relkloon
Iemand roept dat alleen de politie geschoten heeft. Zie de leestekens.
Zou wel wat vaker in het nieuws mogen komen zodat er wat meer commentaar op komt, en er wat meer aan gedaan gaat worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:58 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat heb ik allang gedaan, ook dat filmpje van jou hierboven, en ik vind het nog steeds wel meevallen. Prettig is het niet, maar ik heb wel vaker dit soort losgeslagen meutes meegemaakt bij evenementen e.d. (en bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden, waar het echt niet alleen de harde kern van de hooligans zijn die leuzen scanderen en dingen slopen). En al die keren dat ik dit eerder heb gezien, kwam het ook niet in het nieuws.
Het is dat er nu een dooie is gevallen. Dat maakt het grote verschil.
Dat is 1 punt dat het in het nieuws komt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:58 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat heb ik allang gedaan, ook dat filmpje van jou hierboven, en ik vind het nog steeds wel meevallen. Prettig is het niet, maar ik heb wel vaker dit soort losgeslagen meutes meegemaakt bij evenementen e.d. (en bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden, waar het echt niet alleen de harde kern van de hooligans zijn die leuzen scanderen en dingen slopen). En al die keren dat ik dit eerder heb gezien, kwam het ook niet in het nieuws.
Nou, hoe mooiquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef swarleybarney het volgende:
ja hoe mooi als toch blijkt dat die robby niet zo onschuldig was maar met zijn dikke kop vooraan aan het meerelllen was
Erg veel opgefokte lui hier die alleen maar lezen wat ze willen lezen, en die dan vervolgens de boodschapper onterecht daar op aanvallen. Laat ze maar, dit is fok.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Spitsnieuws zegt dat... Nos betwijfelt t. Ík verwijs alleen naar t bericht en zeg NIETS.
werden vermoedelijk gelost door de politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:02 schreef THEFXR het volgende:
Alle kogels afgevuurd door politie'
http://www.nieuws.nl/566202
Ik roep dat de politie slechts 1 schot heeft gelost en voor de rest niet. Dat is ook niet uit te sluiten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het is dus helemaal niet uitgesloten. En ik praat dus absoluut geen poep, zoals Bommenlegger met z'n asociale grote waffel hierboven beweert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt mij iig mooier ipv dat Robby een zondagse kerkganger was en geraakt is door een verdwaalde kogel.quote:
Ik vind het verschrikkelijk dat er een dode gevallen is. Kanttekening: ik vind het bijna net zo verschrikkelijk dat er van dat paupertuig bestaat (dat tuig > zie filmpje).quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:04 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het lijkt mij iig mooier ipv dat Robby een zondagse kerkganger was en geraakt is door een verdwaalde kogel.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:02 schreef THEFXR het volgende:
Alle kogels afgevuurd door politie'
http://www.nieuws.nl/566202
Lees jij bewust over het woord vermoedelijk heen?quote:Alle schoten die zaterdagavond bij het uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland zijn afgevuurd, werden vermoedelijk gelost door de politie.
Och, dat is toch al 20 jaar een gepasseerd station? In de jaren '80 was dit nog nieuws. Toen gebeurden dit soort zaken nog vrijwel alleen bij voetbalwedstrijden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Zou wel wat vaker in het nieuws mogen komen zodat er wat meer commentaar op komt, en er wat meer aan gedaan gaat worden.
klopt, alleen had ik eerder dat vermoeden dan de nieuwsmedia!quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:03 schreef maickeltje het volgende:
[..]
werden vermoedelijk gelost door de politie.
Zolang er vermoedelijk staat zijn er nog geen harde feiten.
Komt nog bij dat dat vermoeden gemeld wordt door bronnen binnen de politie (volgens t bericht), en niet van een of andere journalist.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, alleen had ik eerder dat vermoeden dan de nieuwsmedia!
....quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, alleen had ik eerder dat vermoeden dan de nieuwsmedia!
Hij quote de titel van t bericht, maar is een aanhalingsteken vergeten..quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:09 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Lees jij bewust over het woord vermoedelijk heen?
Dat probeer ik ze dus ook al 100 x duidelijk te maken paddy..maar ja ze lezen wat ze willen lezen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:09 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Lees jij bewust over het woord vermoedelijk heen?
Pardon? ik kwam rond 11 uur daar aan, en behalve dat je door "poortjes" naar binnen moest werd ik niet gefouilleerd, niet aangesproken of zelfs aangekeken door de beveiliging.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:01 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat is 1 punt dat het in het nieuws komt.
Punt 2 is dat er gewoon veel meer mensen als toegestaan er waren.
Punt 3 is dat er gefouilleerd werd op het illegaal naar binnen smokkelen van blikjes bier, maar niet op wapens..
Het feest had gewoon veel gebreken en daarom komt het in het nieuws zodat het misschien de volgende keer kan worden voorkomen.
Voor de ouders zou ik het erg vinden. Ik vraag mij dit trouwens wel af, al hoop ik gewoon dat het een verdwaalde kogel is. De vriend van hem was in zijn knie geschoten, dus dit zet voor mij wel vraagtekens over de betrokkenheid van het slachtoffer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef swarleybarney het volgende:
ja hoe mooi als toch blijkt dat die robby niet zo onschuldig was maar met zijn dikke kop vooraan aan het meerelllen was
Ja De politie doet geen uitspraken meer over de zaak, zegt een woordvoerder..quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Komt nog bij dat dat vermoeden gemeld wordt door bronnen binnen de politie (volgens t bericht), en niet van een of andere journalist.
Wat jij probeert is mensen meningen te ontlokken die je dan kan ontkrachten door te zeggen dat t niet bewezen is.. Beetje zinloos imo. Zit je zelf bij de politie ofzo?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:12 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat probeer ik ze dus ook al 100 x duidelijk te maken paddy..maar ja ze lezen wat ze willen lezen.
Dat zegt al helemaal genoeg...hoe triest het was daar en hoeveel gebreken het feest had.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:13 schreef Stray het volgende:
[..]
Pardon? ik kwam rond 11 uur daar aan, en behalve dat je door "poortjes" naar binnen moest werd ik niet gefouilleerd, niet aangesproken of zelfs aangekeken door de beveiliging.
Gewoon onderbouwend tegenargumenten blijven geven, of je vraag blijven herhalenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:12 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Dat probeer ik ze dus ook al 100 x duidelijk te maken paddy..maar ja ze lezen wat ze willen lezen.
Nee daar zit ik niet bij, maar je moet geen oordeel trekken als het nog niet bekend is, je gaat snel lezen wat je snel wilt geloven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:15 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wat jij probeert is mensen meningen te ontlokken die je dan kan ontkrachten door te zeggen dat t niet bewezen is.. Beetje zinloos imo. Zit je zelf bij de politie ofzo?
mijn punt is, dat ik al eerder de conclusie had getrokken, nu wordt dat ook bevestigd in de media!quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
....
En ik vermoed dat het slachtoffer niet zo onschuldig is als we denken. Eerder dan de media.
What's your point?
Nou ja...Bronquote:Toen er op nog geen tien meter bij mij vandaan een jongen werd beschoten, volgens mij werd hij gewoon in zijn nek afgeschoten, raakte het publiek massaal in paniek”, vertelt een ooggetuige. „Ik heb een paar hysterische jonge meiden over de rand van de bar getild, omdat ze in de verdrukking dreigden te raken tussen bar en publiek. Toen ik even opzij keek, zag ik drie idioten, een ander woord heb ik er niet voor, met de ruggen tegen elkaar staan met allemaal een pistool in de hand waarmee lukraak in de rondte werd geknald.
Dus we moeten gewoon totaal geen nieuwsberichten lezen tot t onderzoek klaar isquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:17 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Nee daar zit ik niet bij, maar je moet geen oordeel trekken als het nog niet bekend is, je gaat snel lezen wat je snel wilt geloven.
Ik heb niets op je tegen en vind het goed dat je die linkjes post maar je zet er zelf iets onder wat niet in de berichtgeving staat...zo krijg je snel fabeltjes in de wereld.
Een losgeslagen meute is wel even wat anders dan duizenden mensen die in paniek naar de uitgang rennen (sprinten). Hiervan zijn namelijk nergens filmpjes van te zien....quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:58 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ben nog steeds van mening dat het niet normaal is, en dus van mij aangepakt mag worden. En nu heb ik het niet over een beetje ongeregeldheid en jij ook niet lees ik uit je posts.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:09 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Och, dat is toch al 20 jaar een gepasseerd station? In de jaren '80 was dit nog nieuws. Toen gebeurden dit soort zaken nog vrijwel alleen bij voetbalwedstrijden.
Door de toename van het aantal en de omvang van openbare evenementen en van het aantal losgeslagen jongeren, alsmede de toegenomen spanningen in de samenleving, is het niet zo gek dat dit soort dingen steeds vaker gebeuren.
Oh jij hebt op dat strand staan schoffelen en alleen politiekogels gevonden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn punt is, dat ik al eerder de conclusie had getrokken, nu wordt dat ook bevestigd in de media!
Alleen agenten hebben geschoten, anders bewijs is er niet.
Zeer dreigende situatie voor de politie, als die robby hierbij om het leven is gekomen omdat via deze situatie een kogel is gelost kan ik alleen maar zeggen dat dit goed gedaan is door de politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nou ja...Bron
Zet echter vraagtekens bij het hoe en wat....
Niet echt politie schietgedrag me dunkt
En alhoewel ieder eent vast al gezien heeft:
Vanaf 25sec duidelijk zich terugtrekkende wetshandhavers
In de filmpjes die van bovenaf een duin zijn gefilmd zie je een hoop in paniek wegrennende mensen, allemaal richting rechterkant (uitgang?). In andere filmpjes zie je rellende en slopende jongen... Ik weet niet naar wie wordt verwezen met losgeslagen meute, maar ze passen in beide contexten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:19 schreef _Tjabbe_ het volgende:
[..]
Een losgeslagen meute is wel even wat anders dan duizenden mensen die in paniek naar de uitgang rennen. Hiervan zijn namelijk nergens filmpjes van te zien....
Het is hier een forum en geen rechtszaak, bij jou moet iedereen met bewijzen komen, anders is het weer niet waar, kom je eens met andere verklaringen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Oh jij hebt op dat strand staan schoffelen en alleen politiekogels gevonden?
Hij herhaalde alleen maar een conclusie uit het bericht. En hij zet dat er ook netjes bij, dat het uit het bericht komt (en dus niet zijn eigen conclusie is).quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:17 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Nee daar zit ik niet bij, maar je moet geen oordeel trekken als het nog niet bekend is, je gaat snel lezen wat je snel wilt geloven.
Ik heb niets op je tegen en vind het goed dat je die linkjes post maar je zet er zelf iets onder wat niet in de berichtgeving staat...zo krijg je snel fabeltjes in de wereld.
Je zegt zelf dat jouw theorie/vermoeden bevestigd is en dat het alleen maar de politie was. Dan heb je daar toch ook bewijs voor anders ben je toch niet zeker van je zaak?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is hier een forum en geen rechtszaak, bij jou moet iedereen met bewijzen komen, anders is het weer niet waar, kom je eens met andere verklaringen?
Hoe meer je dit soort dingen van dichtbij meemaakt, hoe normaler het wordt natuurlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ben nog steeds van mening dat het niet normaal is, en dus van mij aangepakt mag worden. En nu heb ik het niet over een beetje ongeregeldheid en jij ook niet lees ik uit je posts.
Heel normaal zijn dergelijke rellen wat mij betreft dus niet.
Respect voor zo iemand.. Mede omdat er niet specifiek op schotwonden wordt getrained.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
Net kreeg een collega telefoon van een klant die er toevallig ook tussen stond. Deze persoon heeft ( met z'n BHV) 4 mensen met schotwonden geholpen. 3 personen met 1 schotwond, en 1 met 3 schotwonden. Mij ga je dan niet wijsmaken dat er totaal maar rond de 12 gewonden zijn gevallen. Stel dat alleen de politie heeft geschoten, vind ik het wel een kwalijke zaak, want dit waren namelijk wel omstanders.
Ja en nee... Ja onnodige gewonden moeten er nooit vallen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
Net kreeg een collega telefoon van een klant die er toevallig ook tussen stond. Deze persoon heeft ( met z'n BHV) 4 mensen met schotwonden geholpen. 3 personen met 1 schotwond, en 1 met 3 schotwonden. Mij ga je dan niet wijsmaken dat er totaal maar rond de 12 gewonden zijn gevallen. Stel dat alleen de politie heeft geschoten, vind ik het wel een kwalijke zaak, want dit waren namelijk wel omstanders.
Was die klant Regilio Tuur?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
en ik blijf erbij na al die beelden dat de enige fout van de politie is dat ze er maar een afgeknald hebbenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nou ja...Bron
Zet echter vraagtekens bij het hoe en wat....
Niet echt politie schietgedrag me dunkt
En alhoewel ieder eent vast al gezien heeft:
Vanaf 25sec duidelijk zich terugtrekkende wetshandhavers
Laten we idd hopen van niet, al was dit weekend kennelijk een uitzonderingquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:22 schreef paddy het volgende:
Heel normaal zijn dergelijke rellen wat mij betreft dus niet.
Ik las zelfs ergens dat er in totaal 6 gewonden zouden zijn gevallen. Ik heb ook erg veel moeite dat te geloven, als ik alles zo eens lees.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
Ik heb je nog niet op een zinnig woord betrapt, dus vandaar dat je wel gelijk hebt in dat je poep praat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het is dus helemaal niet uitgesloten. En ik praat dus absoluut geen poep, zoals Bommenlegger = beweert.
Als je dit soort verhalen overal hoort, kan ik me niet voorstellen dat alleen agenten schoten hebben gelost.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
Precies en vooral bij de ingang werd haast tot totaal niet gefouilleerd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:33 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Als je dit soort verhalen overal hoort, kan ik me niet voorstellen dat alleen agenten schoten hebben gelost.
Ik heb berichten gelezen waar mensen met messen,pepperspray en een honkbalknuppel waren gesignaleerd, dus het zou me niks verbazen als er net zo'n idioot rondliep met een schietijzer.
Hoezo dan? Hadden ze dan ook maar voorwerpen moeten oprapen en daarmee dreigen? Dat kun je toch niet vergelijken?quote:Als de politie inderdaad de enige is die heeft geschoten, dan is er gewoon iets heel erg misgegaan en dat had nooit moeten/mogen/kunnen gebeuren.
Naar mijn weten slaat hij geen vrouwen, nee.quote:
Als je dat al vind, waar is het einde van deze onzin?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:29 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Hoe meer je dit soort dingen van dichtbij meemaakt, hoe normaler het wordt natuurlijk.
Ja, er zou wat aan moeten gebeuren. Maar dat roept men al 20 jaar en ondanks dat er wel het e.e.a. is ondernomen, lijkt het alleen maar erger te worden. Wat doe je dan?
Laat staan de gasten die het hek molden en zich er erover/langs/onderdoor hebben gegraven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:35 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Precies en vooral bij de ingang werd haast tot totaal niet gefouilleerd.
Helemaal met je eensquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
en ik blijf erbij na al die beelden dat de enige fout van de politie is dat ze er maar een afgeknald hebben
ja, alle youtube filmpjes,daar zie je alleen de politie schietenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat jouw theorie/vermoeden bevestigd is en dat het alleen maar de politie was. Dan heb je daar toch ook bewijs voor anders ben je toch niet zeker van je zaak?
dat zal op het van heek plein zijn geweest.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Laten we idd hopen van niet, al was dit weekend kennelijk een uitzondering
dat ondersteund, de verklaringen van andere personen, dat er veel mee gewonden waren en er waren ook veel meer ambulances.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Stray het volgende:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alle youtube filmpjes,daar zie je alleen de politie schieten
Ja met sexy studentesquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:38 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
dat zal op het van heek plein zijn geweest.
het is uni/hbo intro en er waren optredens van bekende dj's
helaas komen er dan ook soms paupers op af.
op de oude markt was het gisteren gewoon lekker gezellig
heb je de laatste beelden niet gezien waarop je duidelijk ziet hoe ze de politie te lijf willen gaan en de boel slopen...quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik las zelfs ergens dat er in totaal 6 gewonden zouden zijn gevallen. Ik heb ook erg veel moeite dat te geloven, als ik alles zo eens lees.
Als de politie inderdaad de enige is die heeft geschoten, dan is er gewoon iets heel erg misgegaan en dat had nooit moeten/mogen/kunnen gebeuren. Maar laten we inderdaad de conclusies van het onderzoek afwachten.
Nog een linkje:
http://www.ad.nl/binnenla(...)choot_op_strand.html
kom maar op met die andere filmpjes dan!quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Dus jij denkt dat er geen kans is dat er buiten de youtube filmpjes meer is gebeurd? vanuit andere hoeken waar niet gefilmd maar gerend werd etc.?
Het zou achteraf een goeie les voor de politie moeten zijn dat ze niet alleen met een pistooltje naar dit soort evenementen komen, maar ook naar alternatieven kijken. Er zijn een legio aan (politie)wapens in de wereld die niet dodelijk zijn zoals beanbags, rubberkogels, traangas, stunguns enz.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:35 schreef Dragorius het volgende:
Hoezo dan? Hadden ze dan ook maar voorwerpen moeten oprapen en daarmee dreigen? Dat kun je toch niet vergelijken?
Tot nu toe lijkt bijna alles dat ik in dit en voorgaand topic heb gezegd door de media te worden bevestigd:quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:32 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik heb je nog niet op een zinnig woord betrapt, dus vandaar dat je wel gelijk hebt in dat je poep praat.
Wil je dat tegenspreken kom dan ben bronnen en niet met je eigen gedachten aan.
vanuit andere hoeken waar niet gefilmd maar gerend werd etc.?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom maar op met die andere filmpjes dan!
Moest echt lachen om je reactie, maar ben het met je eensquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoezo dan? Hadden ze dan ook maar voorwerpen moeten oprapen en daarmee dreigen? Dat kun je toch niet vergelijken?
ja, en mooie milfen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:40 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ja met sexy studentesmaar dan raken we offtopic.
Dat is waar, maar als je het samenvat is dit gewoon een gratis goedkoop feest wat veel gebreken had, er zijn naar heel veel punten niet gekeken, zoals je hierboven al aan geeft.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zou achteraf een goeie les voor de politie moeten zijn dat ze niet alleen met een pistooltje naar dit soort evenementen komen, maar ook naar alternatieven kijken. Er zijn een legio aan (politie)wapens in de wereld die niet dodelijk zijn zoals beanbags, rubberkogels, traangas, stunguns enz.
Ik zeg dus niet dat ze niet hadden moeten schieten als ze zo in het nauw zijn gedreven, maar als dat zo is, is het ws. een situatie die ze nooit van te voren als mogelijk scenario hebben doorgenomen.
ik ben een luie flikker maar gisteren was er het bericht dat de jongen die overleden is, niet door een politiekogel om het leven was gekomen....quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt bijna alles dat ik in dit en voorgaand topic heb gezegd door de media te worden bevestigd:
- de vier(?) zogenaamde "kaalkoppen" die met getrokken pistool ruggelings tegen elkaar aan staan zijn agenten in burger
- het gaat hier (merendeels) niet om echte hooligans, maar om losgeslagen Rotterdamse jongeren
- schoten alleen gelost door politie (of in elk geval het grootste deel ervan)
- getuigenverklaringen zijn hoogst onbetrouwbaar door de paniek die zich van hen meester had gemaakt en door het drank/drugsgebruik
Nu jij weer. Of hou gewoon je grote mond als je niks zinnigs te melden hebt.
er is uit alle hoeken gefilmd, dat zie je toch zelf ook welquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
vanuit andere hoeken waar niet gefilmd maar gerend werd etc.?
Le-zen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom maar op met die andere filmpjes dan!
de groep van dertig agenten die uit de duinen kwam toen het los ging, hadden toen een wapenstok in de hand. Als die verklaring klopt natuurlijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zou achteraf een goeie les voor de politie moeten zijn dat ze niet alleen met een pistooltje naar dit soort evenementen komen, maar ook naar alternatieven kijken. Er zijn een legio aan (politie)wapens in de wereld die niet dodelijk zijn zoals beanbags, rubberkogels, traangas, stunguns enz.
Ik zeg dus niet dat ze niet hadden moeten schieten als ze zo in het nauw zijn gedreven, maar als dat zo is, is het ws. een situatie die ze nooit van te voren als mogelijk scenario hebben doorgenomen.
Ja die heb ik wel gezien. Maar daar heeft de politie dus al alle controle over de situatie verloren (daarom schieten ze ook).quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:41 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
heb je de laatste beelden niet gezien waarop je duidelijk ziet hoe ze de politie te lijf willen gaan en de boel slopen...
Zegt genoeg me dunktquote:Mijn collega’s en ik merkten vanmorgen, naar aanleiding van tv-beelden, dat er in Hoek van Holland behoorlijk veel geschoten werd, en ook nog eens betrekkelijk regelmatig. Dat is vrij uitzonderlijk en doet meer denken aan een oorlogssituatie dan aan een incident.’’
Welkom bij de politiestaat? Nee dank je.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als je op de muziek let in de achtergrond moet je je beseffen dat er wel degelijk flinke gaten tussen de filmpjes zitten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is uit alle hoeken gefilmd, dat zie je toch zelf ook wel
of je gedraagd je gewoon.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:48 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja die heb ik wel gezien. Maar daar heeft de politie dus al alle controle over de situatie verloren (daarom schieten ze ook).
Dàt mag dus niet gebeuren, dat ze de controle verliezen, als dat wel gebeurt zijn er gewoon fouten gemaakt. Teveel mensen, teveel drank en drugs, te weinig beveiliging, slechte organistatie, you name it.
Dus is dat bericht dat het geen politiekogel was blijkbaar achterhaald, aangezien deze berichten van vandaag zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ik ben een luie flikker maar gisteren was er het bericht dat de jongen die overleden is, niet door een politiekogel om het leven was gekomen....
dus?
Ik denk dat de organisatie van dit feest nog heel wat te verwijten gaat krijgen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:40 schreef -0- het volgende:
Onschuldige slachtoffers dat snap ik sowieso al niet helemaal.
Volgens meerdere getuigen was de sfeer de hele avond al opgefokt met vechtpartijtjes en werd je al half in elkaar gemept als je iemand per ongeluk aanstootte.
Elk weldenkend mens trekt dan toch zijn conclusies en gaat ervandoor lijkt mij?
Ik zou bij een opgefokte sfeer het iig al snel voor gezien houden.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is uit alle hoeken gefilmd, dat zie je toch zelf ook wel
Ik denk dat lief vragen of ze willen ophouden ook niet werktquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Welkom bij de politiestaat? Nee dank je.
Leuk gezegd maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:49 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
of je gedraagd je gewoon.
al dat tuig wat begint te rellen op die video's hebben geen toegevoegde waarde voor de mensheid en samenleving, ze verpesten het voor mensen.
afschieten dus, geen probleem mee.
Ja, inderdaad, gewoon met een machinegeweer en dan de hele boel afschieten. Dat de meerderheid van de mensen die je aan flarden schiet sowieso helemaal niks met de rellen te maken heeft, neem je dan maar voor lief. Immers, het doel heiligt de middelen!quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:49 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
of je gedraagd je gewoon.
al dat tuig wat begint te rellen op die video's hebben geen toegevoegde waarde voor de mensheid en samenleving, ze verpesten het voor mensen.
afschieten dus, geen probleem mee.
9/11 denkwijze me dunkt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:54 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, gewoon met een machinegeweer en dan de hele boel afschieten. Dat de meerderheid van de mensen die je aan flarden schiet sowieso helemaal niks met de rellen te maken heeft, neem je dan maar voor lief. Immers, het doel heiligt de middelen!
het was een privé-feest he, ze konden niets doen omdat er eigen beveiliging rondliep pas toen het mis ging mochten ze ingrijpenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:53 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Leuk gezegd maar zo werkt het natuurlijk niet.
De politie heeft de controle verloren omdat ze gewoon zwaar in de minderheid waren, zich niet wist wat er afspeelde , niet goed genoeg kon in grijpen.
Was je erbij wijsneus of vertrouw je blind op je media?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt bijna alles dat ik in dit en voorgaand topic heb gezegd door de media te worden bevestigd:
- de vier(?) zogenaamde "kaalkoppen" die met getrokken pistool ruggelings tegen elkaar aan staan zijn agenten in burger
- het gaat hier (merendeels) niet om echte hooligans, maar om losgeslagen Rotterdamse jongeren
- schoten alleen gelost door politie (of in elk geval het grootste deel ervan)
- getuigenverklaringen zijn hoogst onbetrouwbaar door de paniek die zich van hen meester had gemaakt en door het drank/drugsgebruik
Nu jij weer. Of hou gewoon je grote mond als je niks zinnigs te melden hebt.
Enkeltje Guantanamo dan maarquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:57 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik meende het dan ook niet, maar swarleybarney ziet het blijkbaar wel zitten.
Ga nou maar gewoon weg, buiten spelen ofzo. Je begint zolangzamerhand strontvervelend te worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:57 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Was je erbij wijsneus of vertrouw je blind op je media?
Zoja hou je mond en veeg je neus af.
En ff he....verhoor 10 getuigen en hoor 10 versies.
Maar ik denk dat je meer zit te trollen dan serieus op iets in te gaan.
Maar goed, er staan nog wat reacties en vragen voor je open, beantwoord die eerst en dan zal ik na gaan denken of ik je serieus neem.
Dan nog waren ze toch met te weinig man om de orde te handhaven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
het was een privé-feest he, ze konden niets doen omdat er eigen beveiliging rondliep pas toen het mis ging mochten ze ingrijpen
Maar wel lopen janken hier dat de politie uit zelfverdediging heeft geschotenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:54 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, gewoon met een machinegeweer en dan de hele boel afschieten. Dat de meerderheid van de mensen die je aan flarden schiet sowieso helemaal niks met de rellen te maken heeft, neem je dan maar voor lief. Immers, het doel heiligt de middelen!
Zeg strontkont.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:58 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon weg, buiten spelen ofzo. Je begint zolangzamerhand strontvervelend te worden.
Even offtopic hé, maar wel geïnteresseerd.. Hoe is 't met uw zoon/dochter? Kan me zo indenken dat hij/zij aardig geschokt is nu ofniet?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:59 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Maar wel lopen janken hier dat de politie uit zelfverdediging heeft geschoten![]()
![]()
Waarom reageer je nog op zo'n overduidelijke troll, hij loopt in verscheidene topics te kloten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeg strontkont.
IK was daar.
Jij niet met je luierpraat.
Kom eens met wat nieuws.
Dat zal je sieren.
De beelden spreken voor zichquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:59 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Maar wel lopen janken hier dat de politie uit zelfverdediging heeft geschoten![]()
![]()
Ah, nu was jij zelf ook daar en niet alleen je dochter! Vertel eens, wat is er volgens jou allemaal gebeurd? En op welke punten heb ik het volgens jou mis?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeg strontkont.
IK was daar.
Jij niet met je luierpraat.
Kom eens met wat nieuws.
Dat zal je sieren.
Ik weet het, maar was vanzelf.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom reageer je nog op zo'n overduidelijke troll, hij loopt in verscheidene topics te kloten.
Dit klopt niet volgens mij.. Zoiezo was het algemeen toegankelijk, waar bij privefeesten weldegelijk een deurbeleid geldt. Daarnaast heeft de politie buiten het terrein, en op de wegen er naartoe weldegelijk een verantwoordelijkheid..quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
het was een privé-feest he, ze konden niets doen omdat er eigen beveiliging rondliep pas toen het mis ging mochten ze ingrijpen
jodybernal...mwuahahahahahahhahhahahaquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ah, nu was jij zelf ook daar en niet alleen je dochter! Vertel eens, wat is er volgens jou allemaal gebeurd? En op welke punten heb ik het volgens jou mis?
Wel netjes blijven heh, op scheldpartijen zit niemand te wachten.
hahahaha bommenlegger meer zeg ik niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
jodybernal...mwuahahahahahahhahhahaha
meer zeg ik niet.
volgens mij was dat gisteren op het journaal,, en officieel was er natuurlijk een "deurbeleid", dat die niet werd gehandhaafd is een tweedequote:Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij.. Zoiezo was het algemeen toegankelijk, waar bij privefeesten weldegelijk een deurbeleid geldt. Daarnaast heeft de politie buiten het terrein, en op de wegen er naartoe weldegelijk een verantwoordelijkheid..
Overigens heb ik op grote feesten binnen ook vaak genoeg politie gezien, zowel in burger als gewoon in uniform.
oh dus het tuig kan zich allen gedragen als ze outnumbered zijn?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:53 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Leuk gezegd maar zo werkt het natuurlijk niet.
De politie heeft de controle verloren omdat ze gewoon zwaar in de minderheid waren, zich niet wist wat er afspeelde , niet goed genoeg kon in grijpen.
Ik vind het juist perfect wat de politie heeft gedaan, maar ik zeg dat het feest niet goed georganiseerd is daar val ik de politie niet op aan maar de gemeente etc die hier verantwoordelijk voor zijn,quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
oh dus het tuig kan zich allen gedragen als ze outnumbered zijn?
Het schorum heeft geen humane basis normen en waarden ?
De gemiddelde partybezoeker zal het zijn ongewassen hol roesten of hij al dan niet een gevaar vormt danwel de gezelligheid van een ander verziekt als oom agent hem niet bij het hadkje houdt.
de gemiddelde agent mag kan niet ingrijpen totdat ze zo in het nauw gedwongen worden .....
Doen ze eens een keer iets nuttigers dan parkeerboetes uitdelen...is het weer niet goed
Ok toegeven ze hadden beter kunnen mikken...zovel schoten en slechts een dode is lachwekkend
Die inconsistentie zag ik dus ook.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:02 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ah, nu was jij zelf ook daar en niet alleen je dochter! Vertel eens, wat is er volgens jou allemaal gebeurd? En op welke punten heb ik het volgens jou mis?
Wel netjes blijven heh, op scheldpartijen zit niemand te wachten.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die inconsistentie zag ik dus ook.
Maar je laat je dochter natuurlijk niet alleen naar zo'n feest gaan waar ze high op de coke in ieder gat meerdere kerengenomen wordt...Je wilt wel dat ze, next day, bij het avond eten kan gaan zitten ipv te blijven staan omdat ze zo uitgewoond is
Da's nooit een excuus wachten op je bierquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:11 schreef Stray het volgende:
Logisch ook maickeltje, als de eet/drink voorzieningen en de beveiliging is neergezet op basis van de vergunning (25,000 man) en er komen 50,000 man op af, kan je wachten op irritaties van de bezoekers doordat ze 3 kwartier in de rij moeten staan voor pils. Niet dat daardoor maar rellen uit moeten breken hoor, ik kon me ook netjes gedragen dus een ander ook maar de organisatie was echt ronduit belabberd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Mea Culpaquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niet iedere vrouw die coke snuift laat zich uitwonen hoor!
En mee-eten zal ze dan sowieso niet doen.
De politie zal ws. ook afgegaan zijn op het aantal mensen dat was toegestaan, maar wie is er verantwoordelijk dat er daadwerkelijk meerdere mensen (het dubbele!) het festivalterrein bereiken?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:11 schreef Stray het volgende:
Logisch ook maickeltje, als de eet/drink voorzieningen en de beveiliging is neergezet op basis van de vergunning (25,000 man) en er komen 50,000 man op af, kan je wachten op irritaties van de bezoekers doordat ze 3 kwartier in de rij moeten staan voor pils. Niet dat daardoor maar rellen uit moeten breken hoor, ik kon me ook netjes gedragen dus een ander ook maar de organisatie was echt ronduit belabberd.
er was toch een vergunning voor 15.000 man verleend terwijl vorig jaar er al meer dan 25.000 mensen waren? Organisatie klopt voor geen meter en dat het escaleert is een logisch gevolgquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De politie zal ws. ook afgegaan zijn op het aantal mensen dat was toegestaan, maar wie is er verantwoordelijk dat er daadwerkelijk meerdere mensen (het dubbele!) het festivalterrein bereiken?
Ik denk dat de vraag eerder moet zijn, wie heeft het dubbele aantal mensen binnengelaten, ik denk met een open festival/feest als deze het moeilijk te beperken is hoeveel mensen er voor de poort komen te staan. Maar net als in een club kan je vol is vol zeggen lijkt me.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De politie zal ws. ook afgegaan zijn op het aantal mensen dat was toegestaan, maar wie is er verantwoordelijk dat er daadwerkelijk meerdere mensen (het dubbele!) het festivalterrein bereiken?
De organisatie, want die heeft meer mensen toegelaten dan toegestaan. Ze hadden gratis af te halen kaarten oid moeten hebben, zodat ze zeker wisten dat er niet meer dan dat aantal naar het feest kwam. De deuren dicht na een x aantal man is niet te doen, dan gaan ze buiten het terrein herrie schoppen waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:17 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Maar je laat je dochter wel naar een feest gaan waar de politie, als ze het niet meer in de hand kand houden, maar als cowboys om zich heen gaat schieten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Maar je laat je dochter natuurlijk niet alleen naar zo'n feest gaan waar ze high op de coke in ieder gat meerdere keren genomen wordt...Je wilt wel dat ze, next day, bij het avond eten kan gaan zitten ipv te blijven staan omdat ze zo uitgewoond is, (Danwel haar buikje rond heeft van andere proteine rijke consumpties)
Zijn idd meerdere getuigen die meldden dat rond 22.00 de toegang werd ontzegd vanwege capaciteit, en dat toen massaal de hekken neer zijn gegaan bij de ingang. Maar dan moet je dus duizend man bewaking neerzetten, wil je dat voorkomen.. Of je communiceert met de politie en zorgt dat ze hoek helemaal niet kunnen bereiken.. Die communicatie tussen organisatie en politie was volgens mij totaal niet aanwezig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Alleen dan zit je weer met het probleem dat een groot deel van de mensen van een aardige afstand komt, en dat ze koste wat 't kost naar binnen willen, en dat er makkelijk de ingang te omzeilen is ben ik bang. Wat dat betreft kan je voor de volgende keer je voorbereiden op meer mensen, en meer is er niet aan te doen lijkt me.
Ja die feestjes zijn er inderdaad wekelijks.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar je laat je dochter wel naar een feest gaan waar de politie, als ze het niet meer in de hand kand houden, maar als cowboys om zich heen gaat schieten?
Inderdaad, dat dus. Ik ken de ligging van het feest niet zo precies, maar volgens mij was het in de duinen, dus wat dat betreft is het alsnog nogal makkelijk te omzeilen lijkt me? Misschien de volgende keer maar wat meer maatregelen nemen of zwaardere/grotere hekken neerzetten of iets in die richting.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:24 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zijn idd meerdere getuigen die meldden dat rond 22.00 de toegang werd ontzegd vanwege capaciteit, en dat toen massaal de hekken neer zijn gegaan bij de ingang. Maar dan moet je dus duizend man bewaking neerzetten, wil je dat voorkomen.. Of je communiceert met de politie en zorgt dat ze hoek helemaal niet kunnen bereiken.. Die communicatie tussen organisatie en politie was volgens mij totaal niet aanwezig.
Ach ja, 't is maar één keertje, kan gebeuren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja die feestjes zijn er inderdaad wekelijks.
In eindhoven is het vorige week op beatstad anders gewoon goed gegaan. Toen er teveel mensen kwamen hebben ze de hekken gesloten en werd er gereguleerd. Hier blijkbaar duidelijk niet. De organisatie heeft enorme steken laten vallen en hde natte tosti's op het terrein moeten ze gewoon met een schop onder hun reet de noordzee trappen. Dat gebeuren met de politie is daar een bijna logisch gevolg van en zeker niet het grote kwade waar sjowdiebanaal over spreekt...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:22 schreef Stray het volgende:
[..]
De organisatie, want die heeft meer mensen toegelaten dan toegestaan. Ze hadden gratis af te halen kaarten oid moeten hebben, zodat ze zeker wisten dat er niet meer dan dat aantal naar het feest kwam. De deuren dicht na een x aantal man is niet te doen, dan gaan ze buiten het terrein herrie schoppen waarschijnlijk.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach ja, 't is maar één keertje, kan gebeuren.
als een paar honderd man nuts gaat, dan kan je er niks meer aan doen inderdaad maar zaak is dit proberen te voorkomen of zo klein mogelijk te houden. Dus continu met beveiliging door eht publiek lopen en ingrijpen bij vechtpartijtjes vervelende lui verwijderen. Alleen al rondlopen kan een hoop voorkomen. Hier bij Sunset is dit alles totaal niet gebeurt wat echt een vreemde zaak isquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Maargoed, ik ben bang dat het sowieso moeilijk is een hele 'kudde' boze mensen in bedwang te houden, hoe je 't ook wendt of keert.
Weleens van sarcasme gehoord?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
![]()
Volgend jaar weer. 5 doden en 45 gewonden.
Jaar daarop weer 8 doden en 62 gewonden.
Geloof me, als er niks gedaan word zijn het geen feesten meer, maar bijeenkomsten van idioten die los gaan met hun pipa en hun messie, zodat ze zelf aan de bal komen en tussen de ribben scoren.
Kan gebeuren zegt ie.
Nee he, beter hadden ze gewoon alvast kunnen gaan liggen zodat de boze meneren ze meteen de grond in hadden kunnen trappen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar politie die in het wilde weg om zich heen gaat schieten uit een vorm van lijfsbehoud is niet de oplossing, lijkt me
waarom?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:35 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Alleen de politie heeft schoten gelost? Nou, sorry hoor. Ik was erbij zaterdag (gelukkig snel en veilig weggekomen). Maar als dat (alleen maar) agenten waren, is het slecht gesteld met de Nederlandse politiemacht.
Nouhouuuuquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Weleens van sarcasme gehoord?
Maar politie die in het wilde weg om zich heen gaat schieten uit een vorm van lijfsbehoud is niet de oplossing, lijkt me
Laten we zeggen dat als het al agenten waren, ze de schijn en hun looks in ieder geval niet mee hadden. Geen bron, puur persoonlijke mening.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |