abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72097040
Uitgegeven: 23 augustus 2009 00:44
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2009 09:48
HOEK VAN HOLLAND - Een 19-jarige jongen is omgekomen op het strand van Hoek van Holland, toen daar tijdens een dance-evenement een grote vechtpartij uitbrak. Zeven andere mensen raakten gewond.

Dat heeft de politie laten weten. De politie heeft na de vechtpartij drie mensen aangehouden. Wat de arrestanten ten laste wordt gelegd is nog onduidelijk.

Rond 23.30 uur klonken schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Sunset Grooves, aldus een woordvoerder van de politie.

Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan. De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde.

Waarschuwingsschoten

Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en een bezoeker gericht hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.

Volgens de politie waren te veel bezoekers op het strandfeest aanwezig. Er was een vergunning verleend voor 15.000 bezoekers, maar het waren er veel meer, aldus de politie.

''Verschrikkelijk'', noemt een woordvoerder van Tridee, de organisator van Sunset Grooves, het incident dat zich heeft afgespeeld op strand Hoek van Holland. Dat het op het evenemententerrein te druk was spreekt de woordvoerder tegen.

''Op het terrein waren niet te veel mensen. Er waren nog wel veel mensen onderweg. Maar die hebben we geadviseerd om niet meer te komen'', aldus de woordvoerder.

Filmpjes

Op internetsite YouTube verschenen zondag beelden van de schietpartij. In een filmpje roept een groep bezoekers ''hooligans, Rotterdam'', waarna een serie schoten klinkt.

bron : http://www.nu.nl/algemeen(...)tij-strandfeest.html

Van het AD met mensen die ernaar toe waren gegaan

Strand leek wel oorlogsgebied'
HOEK VAN HOLLA ND - (UPDATE 10:47 uur) ‘Veel bezoekers van het feest in Hoek van Holland mailen hun ervaringen aan AD.nl ’Veel jongeren waren al vroeg straalbezopen en onder invloed van drugs’, schrijft een inwoner van Hoek van Holland die met zijn tienerdochtrer op het feest aanwezig was.
afbeelding vergroten Chaos op het strand van Hoek van Holland. VIDEOSTILL
‘Al gauw gonsde het van de geruchten dat er Ajax- en Feyenoordhooligans onderweg waren om te knokken,.’

'Als je de eerst berichten leest zou je bijna denken dat het wel mee viel allemaal, maar in werkelijkheid was het net een groot oorlogsgebied, waar geen contact meer gemaakt kon worden met familie en vrienden om te kunnen vertellen dat je veilig was, waar mensen verdwaasd in het pikdonkere duin liepen, of op het strand, of langs de weg. Iedereen voelde zich als in een val terecht gekomen,' schrijft 'vollemaantje.'

'Wat me opviel is dat je het terrein kon oplopen zonder enige vorm van controle, je had alles mee kunnen nemen zoals drank en wapens, schrijft Alain uit Zwijndrecht.‘Bellen ging niet meer het netwerk lag er uit..
Chantal : 'Wij waren rond 9 uur binnen, controle was inderdaad minimaal. Je kon namelijk via de nooduitgangen gewoon naar binnen zonder dat je gecontroleerd werd. Tegen een uur of half 11 was er grote paniek. Wij stonden vrij achteraan op het strand en we zagen een grote menigte ineens heel hard rennen en op ons af komen. Mensen gilden en er was paniek. Tussen de rennende mensen kwamen er groepen agressieve jongens vooruit rennen. Die gingen anderen bewust achterna. Ze schopte en sloegen iedereend die op de grond lag. Ook onschuldige bezoekers die onder de voet werden gelopen. Wij wisten gelukkig te ontkomen ''
Ron meldt AD.nl 'Je kon gewoon zonder controle naar binnen. Er werd alleen bij de dames in de tas gekeken.Nadat er een vechtpartij was geweest ging een vriendin naar de security omdat er een jongen gewond lag op de grond maar die kwamen niet omdat ze onderbezet waren hetzelfde gold voor de politie. Na de voor derde keer weg te zijn gelopen voor een vechtpartij zijn we weg gegaan de sfeer was heel grimmig wij hadden het idee dat als je tegen iemand aan stootte dat je al klappen zou krijgen.'

‘Dat dit gebeurde voelde je aan komen.Sommige mensen zijn eerder naar huis gegaan omdat de sfeer grimmig was., schrijft bezoeker Peter.‘Het was een chaos op de weg, het leek wel een film
We hoorden de sirenes af en aan rijden en werden de verhalen steeds gekker , met als trieste eindresultaat dat alles afgelast werd , massale vechtpartijen , schieten en een dode en gewonden .
Gewoon te triest voor woorden hoe zo’n stel malloten zo’n heel feest kunnen verknallen.'

[ Bericht 37% gewijzigd door Stephan1237 op 23-08-2009 11:18:24 ]
pi_72097114
quote:
Een 19-jarige jongen is omgekomen op het strand van Hoek van Holland, toen daar tijdens een dance-evenement een grote vechtpartij uitbrak.
Het zal je kind maar zijn.
Triest dat dit tegenwoordig een normale gang van zaken is.
  zondag 23 augustus 2009 @ 10:58:11 #4
167856 Toempf
Internetheld
pi_72097131
Een groep vrienden en mijn zusje waren daar, ik had zelf niet zo'n zin om te gaan. Ik sprak mijn vrienden later op de avond nog, ze konden gelukkig redelijk snel wegkomen daar. Het schijnt een grote chaos geweest te zijn. Toen de eerste schoten klonken, begon er 20.000 man te rennen. Daarnaast zijn er veel vechtpartijen geweest tussen hooligans.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  zondag 23 augustus 2009 @ 10:59:32 #5
167856 Toempf
Internetheld
pi_72097156
En volgens de media zijn er maar DRIE mensen gearresteerd. Lekker bezig weer.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_72097164
Rotterdam + feest = knokken
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_72097213
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 10:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Het zal je kind maar zijn.
Triest dat dit tegenwoordig een normale gang van zaken is.
Dit is geen normale gang van zaken hoor.
We doen net of zoiets vroeger nooit gebeurde. Ik heb de indruk dat zoiets vroeger nog wel meer uit de hand liep.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_72097221
Ik ken ook iemand die daar naartoe is geweest , ik ben zelf er niet naar toe geweest, gelukkig nu te lezen
pi_72097224
Een ieder die met wat voor wapen dan ook van plan is naar een feest te gaan, moet men ouderwetsch gegen die mauer parkeren en in een ondiepe kuil laten vallen.
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_72097249
Die hele stad moet weer platgebombardeerd worden
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_72097257
Dat krijg je als je van die kut muziek draait.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72097309
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:02 schreef borisbanaan het volgende:
Een ieder die met wat voor wapen dan ook van plan is naar een feest te gaan, moet men ouderwetsch gegen die mauer parkeren en in een ondiepe kuil laten vallen.
Dus de politie moet zonder wapen daarheen gaan?
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:07:24 #13
239646 Cmonv
Headbanger
pi_72097361
Ik was er ook en ik vond het al raar dat er niet gefouilleerd werd bij de ingang. Normaal wordt je op een een bejaardenfestival al gecontroleerd, maar hier kon je zo doorlopen met een Kalasjnikov in je broekspijp..

Er was naar mijn mening erg weinig security te zien en het was ook veel te druk. Gelukkig stond ik aan de andere kant van het terrein, omdat iemand ons al gewaarschuwd had dat er ongure mensen (bleken achteraf dus hooligans) aan het kutten waren aan de linker kant. Er klonken schoten, maar die hoorde ik pas nadat de chaos was uitgebroken. Dat bleken dus achteraf waarschuwingsschoten van de politie te zijn. Daarvoor had een (naar zeggen) kale man al een geweer getrokken en gericht geschoten.

Gezellig feestje verpest, stelletje kansloze nichten.. ga lekker tegen elkaar knokken in een boxring

[ Bericht 6% gewijzigd door Cmonv op 23-08-2009 11:13:33 ]
pi_72097393
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:05 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Wijsneus. Die politie zou uberhaupt geen wapens moeten hoeven trekken op een FEEST.

Ook leuk dat ze het altijd gedaan hebben, trouwens. Nu grepen ze te laat in, de volgende keer zijn ze "provocerend aanwezig"...
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
pi_72097441
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:05 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Sjonge zeg, dat bedoellt hij toch helemaal niet? Een persoon, niet agent, die met een wapen naar een feest gaat is een randdebiel. Terzijde, in dat filmpje wordt echt no way met scherp gschoten, dikke kankersukkel op die video.
I feel kinda Locrian today
pi_72097449
Rotterdam hooligans.

Nou knul, veel plezier ermee. Godsklere, die mensen hebben toch ook gewoon echt een berg chromosomen minder !

Een beetje lopen bléren op het strand dat je een hooligan bent en dan lopen kankeren dat de politie wat schoten lost.

Paupervolk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72097488
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72097489
Stelletje kakkerlakken.
pi_72097537
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Stelletje kakkerlakken.
Alles is beter dan die kudt muziek die ze daar draaide.
pi_72097559
Niet normaal.
pi_72097564
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:09 schreef starla het volgende:

[..]

Sjonge zeg, dat bedoellt hij toch helemaal niet? Een persoon, niet agent, die met een wapen naar een feest gaat is een randdebiel. Terzijde, in dat filmpje wordt echt no way met scherp gschoten, dikke kankersukkel op die video.
Staat niet in het bericht dat er ook feestgangers met wapens waren.
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
pi_72097611
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:14 schreef Scorpie het volgende:
Niet normaal.
Waar gaat het toch heen met de wereld.
pi_72097635
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:18:01 #24
239646 Cmonv
Headbanger
pi_72097661
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:14 schreef Sackboy het volgende:

[..]

Staat niet in het bericht dat er ook feestgangers met wapens waren.
Dat was wel zo. De politie kwam het terrein op direct nadat er schoten waren gelost door een bezoeker.
quote:
(Novum) - Bij een uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland is zaterdagavond een 19-jarige man doodgeschoten. Acht andere mensen raakten gewond. Toen de politie en ME ingrepen nadat de schoten waren gehoord keerde een 'behoorlijk aantal' festivalbezoekers zich tegen de politie, zegt een woordvoerder van de politie.
pi_72097698
Dat filmpje ook zeg, dat er zo veel van dat soort mensen vrij rondloopt in Nederland
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')