abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72106201
En Deel 2, laatste uit deel 1 :
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Vind je het erg wanneer ik nu even moet grinniken? Denk even na. De situatie, de tijd en het aantal agenten op een hysterische hatelijke menigte etc. M.A.W ultime Godwin wat je nu doet.
[..]
[..]

Waar je die weg hebt weet ik niet, maar in ieder geval stond wat jij hier schrijft niet in die link.
[..]

Jij snapt blijkbaar helemaal niets van wat ik schrijf Want het waren meerdere groepen die aan het rellen waren. Niet alleen hooligans dus. ,
[..]

Niet om het één of ander, maar het lijkt me na die ooggetuigen verslagen meer op een ordinaire groepen rellen tegen elkaar. Heb ik het nog niet eens over de messteken.

Ik geef dus niet op één groep af, maar op al die groepen....oftewel elke idioot die er aan mee deed.
[..]
[..]

Ja, klopt....alleen lees ik deze ook [urlhttp://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/12677_Ajax%20tegen%20%27joods%20imago%27.php]Ajax wil af van 'joods imago'[/url]
[..]
[..]

Heel lang geleden wel daar in de buurt naar strandfeesten geweest, maar die werden toen geloof ik niet bezocht door 40.000 mensen.

Schieten en messteken normaal daar?

Ik vind dat in ieder geval niet normaal. Denk ook niet dat mensen dit als normaal moeten ervaren
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:13 schreef JodyBernal het volgende:

Het is gewoon kut om tegenwoordig politieagent te zijn. Je kunt weinig meer goed doen bij de mensen. Voor een deel hebben ze dat ook wel aan zichzelf te danken, door laks optreden in het verleden, maar grotendeels komt dit door alle bezuinigingen en doordat men de politie als veredelde belastinginner laat fungeren. Voeg daar nog eens aan toe de verziekte mentaliteit van de zogenaamd 'mondige' burger tegenwoordig, die nergens respect meer voor heeft (met dank aan de PvdA) en het is wachten op dit soort ellende.
Voor mij heeft het niet geholpen een paar keer een totaal zinloze bekeuring te hebben gekregen en bij fouten gewoon een 'ik-heb-me-bedacht-brief' van dienstdoende diender te hebben gekregen (zo van, ik zat fout maar draai de feiten om en je mag alsnog dokken). Respect verlies je dan vanzelf en krijg je net als zovelen het 'ga toch boevenvangen'-gevoel.

Gelukkig ook paar keer meegemaakt dat er overlast in de wijk was of toestanden in de binnenstad waar men wel doortastend optrad. Het helpt wel dat ik weinig of niet drink, bij problemen is er vrijwel altijd drank in het spel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:28:19 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_72106277
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!111
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72106285
quote:
zondag 23 augustus 2009
Robby door kogel omgekomen

HOEK VAN HOLLAND - De 19-jarige Robby van der Leeden uit Rotterdam, die zaterdag op een strandfeest in Hoek van Holland overleed, werd geraakt door een kogel waarvan de herkomst nog onbekend is. Het kan niet worden uitgesloten dat het slachtoffer is getroffen door een politiekogel.

Politiewagens onderweg naar het strandfeest in Hoek van Holland waar een grote knokpartij is uitgebroken. FOTO ANP

Op de Hyvespagina van Robby van der Leeden stromen de condoleances binnen. 'Onvoorstelbaar', altijd in mijn hart,' . Annemieke, een van de 196 vrienden en vriendinnen schrijft: 'Rust zacht! dit is niet wat een mens verdient!!! Waar gaat de wereld toch heen ....'

Zes andere mensen in de leeftijd van 18 tot 23 jaar en afkomstig uit Capelle aan den IJssel, Monster, Honselersdijk en Puttershoek raakten gewond. Drie van hen konden in de loop van zondag het ziekenhuis weer verlaten.

Volgens het OM werd in de loop van de avond duidelijk dat de toeloop groter was dan de omvang van het festivalterrein. ,,Die was geschikt voor ongeveer 25.000 mensen. Ook buiten de hekken waren veel mensen'', aldus het OM.
http://www.ad.nl/binnenla(...)kogel_omgekomen.html

Langzaam laat men details los omtrent de ware toedracht...
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:30:27 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72106306
De politie hadden er veel meer mogen neerschieten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72106355
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Is volgens mij redelijk nauwkeurig uit te zoeken of de kogel uit een dienstwapen komt, dus hoop dat we daar nog meer van horen

Als ouder van pubers laat ik die van mij dus wel gaan, maar niet meer onbezorgd. We hebben het hier niet meer over een tand door de lip door een knokpartij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72106358
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Het kan ook niet worden uitgesloten dat de kogel van links kwam.

Er wordt nog onderzoek verricht. Hopelijk komt de ware toedracht hierover boven water. Als het inderdaad een fout is geweest van de betreffende agent, dan zal daar ook wel een passende maatregel op volgen hoor.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72106430
Al die hoolie`s hadden een kogel in hun donder mogen krijgen, respectloze dwaze snuivende randdebielen dat het er zijn.
pi_72106521
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Is volgens mij redelijk nauwkeurig uit te zoeken of de kogel uit een dienstwapen komt, dus hoop dat we daar nog meer van horen
Volgens mij kun je dat zeer gemakkelijk vaststellen.

Maar je voelt 'm natuurlijk al aankomen. "Het is na 4 weken nog steeds onduidelijk van welke kant de kogel is gekomen."

Gevalletje doofpot, as usual.

Epic fail.
pi_72106544
Ik denk echt dat het zo gegaan is zoals ik eerder schreef:
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:07 schreef JodyBernal het volgende:
Ik vermoed dat de agenten ergens een vechtpartij zagen waarbij messen werden getrokken of waarbij al geschoten werd. Toen ze in wilden grijpen verloren ze hun 'cover' en keerde de opgefokte massa, onder invloed van drank en drugs, zich tegen hen. Toen losten ze enkele schoten en moesten ze vluchten het vipdeck op, en toen ging het los. Later zijn er weer schoten gelost.
En wat die zogenaamde "kaalkoppen" met guns betreft: er staat ergens een filmpje op youtube waarin je twee of drie gasten met witte kleren ziet tussen de mensen. Minimaal één van die gasten heeft een kale kop. Ze staan ruggelings tegen elkaar, en als je goed kijkt zie je dat ze hun badge ofzo laten zien en het lijkt erop dat ze op een gegeven moment een pistool trekken. Je ziet die gasten daarna ook wegvluchten. Het is jammer dat ik dit filmpje niet meer terug kan vinden, er staan er inmiddels zoveel op youtube.

Afijn, volgens mij is dit dus gewoon de politie in burger die het vip-deck opvlucht. Criminelen die iemand neer willen knallen gaan er echt niet zo bijstaan.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:45:30 #10
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72106618
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:30 schreef Re het volgende:
De politie hadden er veel meer mogen neerschieten
Beetje overdreven allemaal. Het zijn voor het overgrote deel gewoon normale jongens met een slok en wellicht een snuif teveel op. Gewoon massagedrag. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussengestaan leuzen scanderend.

Dat "Rotterdam Hooligans" betekent echt niet dat het echt hooligans zijn. Dat roepen die Rotterdammers altijd als ze gaan rellen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:46:40 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72106645
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:45 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Beetje overdreven allemaal. Het zijn voor het overgrote deel gewoon normale jongens met een slok en wellicht een snuif teveel op. Gewoon massagedrag. Als ik 18 was geweest had ik er waarschijnlijk ook tussengestaan leuzen scanderend.

Dat "Rotterdam Hooligans" betekent echt niet dat het echt hooligans zijn. Dat roepen die Rotterdammers altijd als ze gaan rellen.
zodra jij met spullen gaat gooien etc mag je van mij een kogel koppen
pi_72106654
Iedereen noemt ze hoolies, ze zullen het waarschijnlijk ook wel zijn maar het zijn gewoon laffe pubers die met een grote groep een grote bek hebben en door drank en drugs de meest waanzinnige dingen doen en roepen.
Dan moet je er niet van opkijken als je een keer een kogel voor je flikker krijgt.
Ik had als politieagent precies hetzelfde gedaan als er zo'n waanzinnige menigte op je afkomt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_72106660
was het slachtoffer iemand van de rellende groepen of een compleet onschuldig slachtoffer?
pi_72106668
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:41 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Maar je voelt 'm natuurlijk al aankomen. "Het is na 4 weken nog steeds onduidelijk van welke kant de kogel is gekomen."

Epic fail.
ah, jij bent ballistisch expert?

We weten geen eens of de kogel nog in het lichaam van die gast zit, hij kan er ook doorheen zijn gegaan.
Of in stukken zijn gebroken toen hij bot raakte. etc etc etc
pi_72106693
Kijk, daarom moet er nou meer geblowed worden, dan krijg je niet van die achterlijk opgefokte toestanden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:50:12 #16
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72106714
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:46 schreef Re het volgende:

[..]

zodra jij met spullen gaat gooien etc mag je van mij een kogel koppen
Hou toch op man, je stelt je aan. Op dit soort feesten gebeurt altijd wel wat. Mensen die een beetje met plastic bekertjes gooien, leuzen scanderen, ruzie zoeken en met elkaar op de vuist gaan. Dat heb je zelfs op lowlands.

Het lijkt allemaal veel erger dan het is, doordat je weet dat er een dode en gewonden zijn gevallen. Als de politie niet had geschoten, was het niet zo massaal uit de hand gelopen en had je er niks meer over gehoord.
pi_72106717
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:41 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Epic fail.
Het zal er wel op uitdraaien dat het noodweer was en groot gelijk hebben ze. Waarom zou de politie hiervoor gestraft moeten worden ? Als er honderden van die malloten onder de drank en drugs op je afstormen is het niet meer dan normaal dat je na een paar waarschuwingsschoten uiteindelijk gericht gaat schieten.
pi_72106750
Nog steeds wil ik weten of de jongens die op de filmpjes 'joden, joden' lopen te schanderen echt voor ajax zijn. Of de politie belachelijk maken.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_72106752
nja, naar wat ik van de fimpjes op youtube zag hing er om te beginnen al geen 'gezellige' sfeer. users van hier die er waren bevestigen dat. mensen gingen daarom ook al weg.

wel heel jammer dat wat een leuk feest kan zijn zo vreselijk vernachelt wordt door een stel aso klaplopers. en ja; als je daar met 4 agenten tegenover een woedende menigte staat, wat moet je dan? laten we hopen dat er uitgezocht wordt wat er nu precies gebeurde en wie wat deed, waarna bij een volgend fesival, gratis of niet, de beveiliging beter is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72106765
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:47 schreef swarleybarney het volgende:
was het slachtoffer iemand van de rellende groepen of een compleet onschuldig slachtoffer?
Het was een Rotterdammer en Feyenoord fan dus grote kans dat ie bij de rellende groepen behoorde,
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:52:25 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72106779
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:50 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Hou toch op man, je stelt je aan. Op dit soort feesten gebeurt altijd wel wat. Mensen die een beetje met plastic bekertjes gooien, leuzen scanderen, ruzie zoeken en met elkaar op de vuist gaan. Dat heb je zelfs op lowlands.

Het lijkt allemaal veel erger dan het is, doordat je weet dat er een dode en gewonden zijn gevallen. Als de politie niet had geschoten, was het niet zo massaal uit de hand gelopen en had je er niks meer over gehoord.
uhmmmm right...

ik denk niet dat er met plastic bekertjes werd gegooid hoor
pi_72106800
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmmm right...

joehoe, jarenlange lowlandsganger hier (dit jaar niet ivm baby). lowlands is niet agro zoals je hier op die fimpjes zag hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:54:10 #23
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72106816
quote:

[..]

uhmmmm right...

Ik denk het wel, zeker in eerste instantie. Waar anders mee, op zo'n strand?

Pas later, toen men de boel begon te slopen, vlogen er ook andere dingen in het rond. Maar toen had de politie al geschoten en toen was het al uit de hand gelopen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:55:39 #24
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72106860
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:53 schreef simmu het volgende:

[..]

joehoe, jarenlange lowlandsganger hier (dit jaar niet ivm baby). lowlands is niet agro zoals je hier op die fimpjes zag hoor.
Lowlands is inderdaad een stuk relaxter (al vind ik er tegenwoordig geen reet meer aan). Maar ook daar heb je ruziezoekers en mensen die met rotzooi gooien. Het zijn er alleen véél minder.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:56:03 #25
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_72106874
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:

Ik vermoed dat de agenten ergens een vechtpartij zagen waarbij messen werden getrokken of waarbij al geschoten werd. Toen ze in wilden grijpen verloren ze hun 'cover' en keerde de opgefokte massa, onder invloed van drank en drugs, zich tegen hen. Toen losten ze enkele schoten en moesten ze vluchten het vipdeck op, en toen ging het los. Later zijn er weer schoten gelost.

[..]

En wat die zogenaamde "kaalkoppen" met guns betreft: er staat ergens een filmpje op youtube waarin je twee of drie gasten met witte kleren ziet tussen de mensen. Minimaal één van die gasten heeft een kale kop. Ze staan ruggelings tegen elkaar, en als je goed kijkt zie je dat ze hun badge ofzo laten zien en het lijkt erop dat ze op een gegeven moment een pistool trekken. Je ziet die gasten daarna ook wegvluchten. Het is jammer dat ik dit filmpje niet meer terug kan vinden, er staan er inmiddels zoveel op youtube.

Afijn, volgens mij is dit dus gewoon de politie in burger die het vip-deck opvlucht. Criminelen die iemand neer willen knallen gaan er echt niet zo bijstaan.
Dit lijkt mij ook een zeer logische verklaring.
Ook icm de uitzending van die 3 meisjes bij Hart van Nederland gisteren en het filmpje dat die gasten met een batch om in een kringetje staan.

Waarschijnlijk liep een vechtpartij / steekpartij of misschien wel schietpartij uit de hand waarna die undercover agenten het noodzakelijk vonden in te grijpen. Toen die relschoppers doorhadden dat er politie tussen hen stond brak de pleuris uit en moesten die gasten zich verdedigen met hun wapen.

Lijkt mij een redelijk logisch scenario, maar verder onderzoek zal het moeten uitwijzen.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_72106917
http://nl.respectance.com/Robby_Van_Der_Leeden

Leuk die voetbal"supporters" en andere lui die zich niet in kunnen houden he
Heeft dus wellicht een onschuldig iemand het leven gekost. (Tenzij hij zelf ook meerelde. Dan is er geen sprake van onschuld hoe "hard" dan ook.)
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72106931
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik denk het wel, zeker in eerste instantie. Waar anders mee, op zo'n strand?

Pas later, toen men de boel begon te slopen, vlogen er ook andere dingen in het rond. Maar toen had de politie al geschoten en toen was het al uit de hand gelopen.
Schei toch uit man, dus een beetje steken en vechten door grote groepen onder invloed die tot alles in staat zijn wuif jij weg ? Politie heeft juist en gepast van zich afgebeten.
pi_72106935
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Noshiba het volgende:
Nog steeds wil ik weten of de jongens die op de filmpjes 'joden, joden' lopen te schanderen echt voor ajax zijn. Of de politie belachelijk maken.

Hier dus.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:59:11 #29
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72106958
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:56 schreef _Tjabbe_ het volgende:
het filmpje dat die gasten met een batch om in een kringetje staan.
Kun jij dat filmpje toevallig nog terugvinden? Er staan er nu zoveel op youtube dat ik hem niet meer zie.

Zou me trouwens ook niks verbazen als dit filmpje op last van de politie van youtube is gehaald.
quote:
Waarschijnlijk liep een vechtpartij / steekpartij of misschien wel schietpartij waarna die undercover agenten het noodzakelijk vonden in te grijpen. Toen die relschoppers doorhadden dat er politie tussen hen stond brak de pleuris uit en moesten die gasten zich verdedigen met hun wapen.

Lijkt mij een redelijk logisch scenario, maar verder onderzoek zal het moeten uitwijzen.
pi_72106962
quote:
[..]

deze?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:00:09 #31
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_72106980
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:58 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Hier dus.
Dat zijn gewoon Rotterdammers die de politie beledigen.
Als het hier Ajax tegen Feyenoord had geweest op deze avond had het niet bij 1 dode gebleven.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_72107013
Er moeten toch betere beelden van zijn. Ik had begrepen dat veronica zelf ook zat te filmen namelijk.
pi_72107019
Dat er een dode is te betreuren, is diep triest. Of de kogel uit een politiewapen kwam, vind ik totaal niet relevant. Relevanter vind ik de vraag waarom groepen mensen zich zo graag tegen de politie keren; dat mensen zich niks meer aantrekken van gezag. Gezag dat daar aanwezig is om de boel in goede banen te leiden.

Zolang ik in de krant lees dat een VVD-politicus de hooligans neerzet als 'oproerkraaiers', hebben we nog een lange weg te gaan in Nederland. Dit incident maakt voor de zoveelste keer duidelijk dat bepaalde mensen wandelende tijdbommen zijn en dat je ze preventief van dit soort feesten moet kunnen weren. Of je dat nou doet via een meldingsplicht of op andere manieren, boeit niet. Kern van de zaak: het feest is verziekt door een groep hooligans: tuig dat overduidelijk veel te soft wordt bestraft in Nederland.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:01:47 #34
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_72107026
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:59 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Kun jij dat filmpje toevallig nog terugvinden? Er staan er nu zoveel op youtube dat ik hem niet meer zie.

Zou me trouwens ook niks verbazen als dit filmpje op last van de politie van youtube is gehaald.
[..]

Deze bedoel ik:
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:03:26 #35
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72107066
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:58 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Schei toch uit man, dus een beetje steken en vechten door grote groepen onder invloed die tot alles in staat zijn wuif jij weg ?
Ik wuif het niet weg, ik zeg alleen dat dit al jaren gebeurt op grote feesten. Zeker op "Rotterdamse" feesten. In de energiehal had je 15 jaar geleden ook al vecht- en steekpartijtjes onder die gabbertjes.
quote:
Politie heeft juist en gepast van zich afgebeten.
Dat klopt, waarschijnlijk. Maar het had natuurlijk nooit zover mogen komen dat het moest. Als de politie eenmaal gaat schieten zijn ze de regie kwijt en dan is er dus ergens iets misgegaan. Teveel mensen, teveel drank en drugs of te weinig controle, you name it.
pi_72107207
als ik die beelden zo zie is het eigenlijk jammer dat ze er maar een kapot hebben geschoten.
hadden er wel een paar honderd mogen zijn, wat een paupervolk.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:08:57 #37
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72107213
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:01 schreef _Tjabbe_ het volgende:

[..]

Deze bedoel ik:
Tanx, ik geloof dat deze het was. Ben niet helemaal zeker, maar deze volstaat.

/edit Kentoet ook bedankt.
pi_72107231
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:49 schreef Hathor het volgende:
Kijk, daarom moet er nou meer geblowed worden, dan krijg je niet van die achterlijk opgefokte toestanden.
De reactie van de burgemeester was helemaal te triest voor woorden.

"Waar ik het meest wakker van lig is dat mensen pillen moet slikken en alcohol moeten drinken om te feesten "

WTF net of dat iets met dit incident te maken heeft.

Dit incident zal dan ook wel weer aangegrepen worden voor een extra zero tolerence beleid of een nieuw verbod
pi_72107243
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:
http://nl.respectance.com/Robby_Van_Der_Leeden

Leuk die voetbal"supporters" en andere lui die zich niet in kunnen houden he
Heeft dus wellicht een onschuldig iemand het leven gekost. (Tenzij hij zelf ook meerelde. Dan is er geen sprake van onschuld hoe "hard" dan ook.)
Van de site:
quote:
Strandfeest Bij het strandfeest Sunset Grooves is zaterdagnacht de 19-jarige Rotterdammer Robby van der Leeden omgekomen. Volgens bezoekers is het feest vergald door aanhangers van Feyenoord en Ajax.

Enkele uren na aanvang kwam het feest door middel van schotenwisselingen ruw ten einde en ontaardde in een complete chaos. Onbekend is nog of het slachtoffer door politiekogels of door schoten van bezoekers om het leven is gebracht.
De politie heeft na de schermutselingen geen enkele arrestatie verricht, zo maakte justitie in Rotterdam gisteren bekend. De drie man die vastzaten, waren al voor de chaos aangehouden. Naast het slachtoffer zijn zes mannen in het ziekenhuis beland. Drie van hen mochten gisteren weer naar huis. Op het feest werd op grote schaal illegale drank en drugs gebruikt, zo zeggen ooggetuigen.

Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten.
Jack was zelf ook op het feest aanwezig. Hij zegt niet te weten wat er precies is gebeurd. „Er was een vechtpartij. Daarbij zijn schoten gelost. Robby is daarbij geraakt. Een andere vriend is door de politie in zijn been geschoten”, is het enige dat hij over het drama kwijt wil.

Jack en zijn vrienden willen een stille tocht houden voor hun overleden maat. Ook hopen ze op een minuut stilte bij de eerstvolgende wedstrijd van Feyenoord. „Robby en ik waren dag en nacht bij elkaar. Het was een drukke jongen met wie je veel lol kon hebben.”
„De rellen ontstonden doordat een grote groep Feyenoordhooligans met een groep Ajaxsupporters op de vuist ging”, zegt getuige Dick van Duijn. Feestganger Emile Serruys vult aan: „Er werd op nog geen vijf meter bij mij vandaan geschoten.
De politie tegen de vandalen. Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
Sunset Grooves-organisator Klaas Rohde van evenementenbureau Tridee wist dat er hooligans aankwamen: „Maar je kunt moeilijk het hele feest afgelasten.”
Klik hier voor beelden op Youtube
Klinkt niet als een willekeurige omstander die is geraakt.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:

De reactie van de burgemeester was helemaal te triest voor woorden.

"Waar ik het meest wakker van lig is dat mensen pillen moet slikken en alcohol moeten drinken om te feesten "

WTF net of dat iets met dit incident te maken heeft.

Dit incident zal dan ook wel weer aangegrepen worden voor een extra zero tolerence beleid of een nieuw verbod
Het een sluit het ander niet uit - al zal het percentage relschoppers wat onder invloed was vast hoog zijn geweest. Er is vast een relatie tussen gebruik van verdovende middelen en problemen zijn.
pi_72107258
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:03 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik wuif het niet weg, ik zeg alleen dat dit al jaren gebeurt op grote feesten. Zeker op "Rotterdamse" feesten. In de energiehal had je 15 jaar geleden ook al vecht- en steekpartijtjes onder die gabbertjes.
[..]

Dat klopt, waarschijnlijk. Maar het had natuurlijk nooit zover mogen komen dat het moest. Als de politie eenmaal gaat schieten zijn ze de regie kwijt en dan is er dus ergens iets misgegaan. Teveel mensen, teveel drank en drugs of te weinig controle, you name it.
je kunt je ook gedragen op een feest, daarom heet het ook feest en geen open-air-free-fight.

en als je het veilig wil hebben zou je dus per 3 feestgangers minimaal 3 agenten moeten hebben om een fatsoenlijke overmacht te hebben, dat gaat dus ook niet werken.

van mij mogen ze vaker op dat tuig schieten, na een tijdje blijven er weinig relschoppers over
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 11:13:45 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72107339
quote:
[..]

http://www.ad.nl/binnenla(...)t_nauw_gedreven.html
Het filmpje, 4 agenten in burger dus.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:14:43 #42
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72107366
quote:
Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten.
Dat klinkt niet of Robby een afkeer van hooligans had.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_72107374
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Noshiba het volgende:
Ik zag dezelfde groep 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' op een filmpje roepen, dus denk het niet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:16:21 #44
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72107402
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef swarleybarney het volgende:

[..]

je kunt je ook gedragen op een feest, daarom heet het ook feest en geen open-air-free-fight.

en als je het veilig wil hebben zou je dus per 3 feestgangers minimaal 3 agenten moeten hebben om een fatsoenlijke overmacht te hebben, dat gaat dus ook niet werken.

van mij mogen ze vaker op dat tuig schieten, na een tijdje blijven er weinig relschoppers over
Wat zou je ervan zeggen als er gewoon niet meer van dit soort massale gratis feesten kwamen, waarbij de instroom aan mensen blijkbaar niet kan worden gecontroleerd?

Je kunt wel op dit tuig schieten, maar daarmee heb je nog steeds niet de echte hooligans te pakken. Wat je hier ziet zijn gewoon relatief normale jongeren die opgezweept door de drank, drugs en agressieve sfeer die er toch al was, leuzen beginnen te roepen en zich massaal tegen de politie keren.

Mensen worden tegenwoordig zo in een keurslijfje geduwd, dat sommigen, met name mannen, toch een uitweg moeten vinden voor hun agressie. Als de gelegenheid zich aandient gaan ze helemaal los.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 11:17:18 #45
8781 crew  Frutsel
pi_72107423
quote:

[..]

uhmmmm right...

Misschien met stukken beton erin

Jammer dat zulke feesten altijd verkloot moeten worden door een groep relschoppers
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:18:54 #46
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72107464
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat klinkt niet of Robby een afkeer van hooligans had.
Je hebt 'hooligans' en hooligans. Dit waren geen echte hooligans, maar gewoon losgeslagen Rotterdamse jongeren.
pi_72107485
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Van de site:
[..]

Klinkt niet als een willekeurige omstander die is geraakt.
zodra ik mensen met honkbalknuppels etc op een feest zie en een dergelijke sfeer heerst ga ik gewoon weg.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:21:03 #48
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72107523
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/binnenla(...)t_nauw_gedreven.html
Het filmpje, 4 agenten in burger dus.

Dat artikel zoch ik dus! Het filmpje hadden we al gevonden.

Dit zijn volgens mij gewoon die "kaalkoppen met pistolen die het vipdeck opvluchtten", waar een ooggetuige op hersenscheet het over heeft.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 11:21:41 #49
8781 crew  Frutsel
pi_72107533
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:19 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

zodra ik mensen met honkbalknuppels etc op een feest zie en een dergelijke sfeer heerst ga ik gewoon weg.
dat bedoel ik...
zodra dat gebeurd mag de politie met alle middelen ingrijpen
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:21:41 #50
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72107534
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Je hebt 'hooligans' en hooligans. Dit waren geen echte hooligans, maar gewoon losgeslagen Rotterdamse jongeren.
Dat klopt, maar als iemand als reden dat Bobby niet bij de harde kern zit opgeeft:

''Hooligan ben je niet zomaar'',

dan duidt dat niet op principiele bezwaren.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')