Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En gezien je beheersing van de werkwoordsvervoegingen is het inderdaad hard nodig dat je naar school blijft gaan...
'Hij wilt'...'hij betaald'![]()
Simpel. Ga samen met je moedert naart een advocaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:20 schreef Dionysiou het volgende:
Elke nacht lig ik er wakker van, wat moet ik in godsnaam doen?
Wat zegt de instelling? Meestal regelen ze wel zaken mbt financiering in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:25 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.
Let maar niet op dat gezeur, kan me voorstellen dat je in dit geval alleen je verhaal kwijt wilt. Wat maken die paar spelfoutjes nou uit zeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:25 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.
We hebben er al 3 advocaten opgezet, hij betaald gewoon niet, alles gewonnen juridisch en op papier. Maar nog vertikt ie het..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Simpel. Ga samen met je moedert naart een advocaat.
Die gaat het wel op eisen.
Dat idd. Vaak willen scholen wel helpen in dit soort situaties. Opschorting, in delen betalen, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:31 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wat zegt de instelling? Meestal regelen ze wel zaken mbt financiering in dit soort gevallen.
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:32 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
We hebben er al 3 advocaten opgezet, hij betaald gewoon niet, alles gewonnen juridisch en op papier. Maar nog vertikt ie het..
Ik zal het mijn moeder voorleggen maar die zal het zelfde als mij zeggen ben ik bang.
Al eens gehoord van rechtsbijstand?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:37 schreef BlixaBargeld het volgende:
[..]
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?
Rechtsbijstands verzekeringquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:37 schreef BlixaBargeld het volgende:
[..]
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?
Idd tenenkrommend, niet voor niets dat hij naar het ROC gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En gezien je beheersing van de werkwoordsvervoegingen is het inderdaad hard nodig dat je naar school blijft gaan...
Triestquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In een restaurant als (hulp)kok. Maakte uren van 14 uur op een dag en dat 3-5 dagen achter elkaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:48 schreef Chain_Reaction het volgende:
Waar heb je zelf in de vakantie gewerkt dan?
Als ik het goed heb, kan je alleen bij rechter een loonbeslag krijgen!.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Tahiti het volgende:
Jullie hebben toch alle rechtzaken gewonnen? Dus er kan dan toch gewoon loonbeslag opgelegd worden?
Dat lijkt mij ook. Pak 'm maar aan, die idioot.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Tahiti het volgende:
Jullie hebben toch alle rechtzaken gewonnen? Dus er kan dan toch gewoon loonbeslag opgelegd worden?
Wat een verzuurde aap ben jij zeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waar heb je 1670 euro voor nodig? Op jouw leeftijd ben je nog geen schoolgeld verschuldigd. Dat is pas op je 18de.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:20 schreef Dionysiou het volgende:
Ik begin woensdag met mijn nieuwe opleiding en heb een bedrag van ¤1670,- nodig om te beginnen.
Boekengeld is toch gratis. Bedoel je de borg van 75 euro?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:46 schreef Dionysiou het volgende:
heb ik mijn zusjes boekengeld betaald
Iemand afzeiken lukt je wel, maar een goed advies geven kun je niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wil eerst wel eens weten wat voor opleiding dat is dat hij schoolgeld moet betalen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Waar kunnen we paypal donaties storten?
En dan de rest wat niet gratis is:quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Boekengeld is toch gratis. Bedoel je de borg van 75 euro?
Op veel dingen die je noemt valt makkelijk te bezuinigen als iemand echt krap zit (boeken / woorden boeken lenen of tweedehands). Schriften, mappen en schrijfgerei bij de Action vandaan. Alleen de rekenmachine misschien, maar die valt ook tweedehands ergens te regelen. Maar als het niet hoeft dan kan je makkelijk hoger zitten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef klipper het volgende:
[..]
En dan de rest wat niet gratis is:
pennen,
potloden,
rekenmachine,
bijbel,
woordenboeken (Nederlands, Frans, engels en voor sommigen ook Duits)
schriften,
mappen,
schooltas,
extra "studieboeken" zoals de grote bosatlas,
enz,enz.
Zelf was ik naast de borg van ¤75 voor het gratis boekenpakket nog ruim ¤250 kwijt voor de rest.
Inderdaad, het schoolgeld voor een 16 jarige is erg vreemd.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef Space-Chinees het volgende:
Alleen ik geloof niet hoe een mbo opleiding het eerste jaar meer dan 1600 euro kan kosten. Er klopt gewoon iets niet.
quote:Kleding: Totaal: ¤232,50 incl. BTW
Messenset: Totaal: ¤150,- incl. BTW
Boekengeld + opleidingsgeld + borg kluisje: ¤501,32
Totaal: ¤883,82
Treinkosten (er is geen andere manier omdat ik anders niet op tijd kom etc.)
Jaartrajectabonnement 2e klas
¤ 722
Nu heb ik zelf al gekeken voor een Maandtrajectabonnement voor ¤75,20 per maand.
Uit eindelijk betaal je wel wat meer, maar je verdeelt het geld wel over het hele jaar.
Klopt, hij heeft een lange tijd ondergedoken toen wij 3 jaar volgens mij geleden in Italië zaten belde hij op dat hij dakloos was en onder de brug woonde, onze hele vakantie verpest (was nog jong, hij betaalde toen ik ook niet dus het was zielige papa, maar toch het is je vader) en we hadden amper meer genoten toen, bleek het een grote leugen te zijn om alle deurwaarders etc van zich af te schudden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef TumTum het volgende:
Wat een eikel die pa van jou. Heb weinig advies voor je behalve wat er al gegeven is:
Sleep hem voor de rechter, stuur de deurwaarder van hem af. Hij kan wel niet willen betalen, maar hij piept wel anders als de deurwaarder zijn nieuwe, extra grote flatscreen komt ophalen.
Vind het alleen wel raar dat 3 advocaten er niet opkomen om die 16.000 via de deurwaarder op te laten helen. Weet niet helemaal hoe dat zit, maar neem aan dat die 16.000 niet opgebouwd word in een jaartje. Hoe vaak is hij al gesommeerd om te betalen?
Ik was zelf op de intake gesprek, alles werd netjes uitgelegd en kreeg over alles wat ik nodig had brieven.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:32 schreef MouseOver het volgende:
Weet je trouwens wel zeker dat je dat geld echt nodig hebt? Niet misschien met een half oog iets op een website zien staan wat eigenlijk voor 18+ geldt?
Je zou niet de eerste zijn die zichzelf op zo'n manier een acuut probleem aanpraat.
Sterkte verder trouwens, ook als je dit keer geluk mocht blijken te hebben.
Ik zou inderdaad eens op school gaan praten... Op mijn oude mbo school had de opleiding ook wel eigen messensets, misschien kan je die (tijdelijk) gebruiken. Misschien kan je wat kleding overnemen van andere oud-studenten. Ook boeken hoeven echt niet nieuw te zijn...quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
Bedankt voor alle reacties!
Ik wil echter geen donaties, dat is mijn doel totaal niet, ik wil echter tips om het zelf op te lossen.
Ik zal het geld bedrag nader toelichten:
[..]
Als je 16 bent, mag je verwachten dat je veel van die basisspullen die jij noemt nog wel hebt van de middelbare school.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef klipper het volgende:
[..]
En dan de rest wat niet gratis is:
pennen,
potloden,
rekenmachine,
bijbel,
woordenboeken (Nederlands, Frans, engels en voor sommigen ook Duits)
schriften,
mappen,
schooltas,
extra "studieboeken" zoals de grote bosatlas,
enz,enz.
Zelf was ik naast de borg van ¤75 voor het gratis boekenpakket nog ruim ¤250 kwijt voor de rest.
Mijn jongste doet ook een horeca-opleiding. Daar hebben ze jaarlijks een kleding- en boekenmarkt. Je kunt dat spul dus allemaal 2de hands aankomen. Verder is dat uiteraard allemaal eenmalige aanschaf. Misschien is het mogelijk om hiervoor een leninkje aan te vragen. Ga je lekker in de weekenden alvast ergens aan de slag om het terug te betalen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
Ik wil echter geen donaties, dat is mijn doel totaal niet, ik wil echter tips om het zelf op te lossen.
[..]
Ik werk al genoeg en heb al heel veel gewerkt dat ga ik niet meer doen, ochtend wijk ma-za elke ochtend vind ik genoeg. Heb de grootste wijk hier. Ik zie wel welke opties er open staan, over paar uurtjes bel ik de school.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn jongste doet ook een horeca-opleiding. Daar hebben ze jaarlijks een kleding- en boekenmarkt. Je kunt dat spul dus allemaal 2de hands aankomen. Verder is dat uiteraard allemaal eenmalige aanschaf. Misschien is het mogelijk om hiervoor een leninkje aan te vragen. Ga je lekker in de weekenden alvast ergens aan de slag om het terug te betalen.
Maar goed, dat staat uiteraard los van het feit dat je je pa moet laten aanpakken door een goede advocaat.
Doe ik ook douchebagquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:14 schreef kikoooooo het volgende:
Verkoop die afstandbestuurbare helicopter van 200eu.
Nope, elke maand was ik er doorheen en hielt ik 20 euro over van de 220. Dan waren het weer lenzen, dan weer kleding, dat had mijn moeder wat extra nodig.. en dan ging ik naar de bioscoop.. 1x naar een oefen wedstrijd van Oranje. Daarbij heb ik vaste lasten: mobieltje, verzekering brommer, tanken etc.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:03 schreef The_Hives het volgende:
als je 30 tot 40 uur werkt kan je het zelf toch betalen? Ondanks wat je nu allemaal uitgegeven hebt?
Toen ik 16 was kon ik van dat geld ook gewoon mijn school betalen en daarnaast nog genoeg geld over om leuke dingen te doen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:01 schreef Jansen222 het volgende:
Het laatste en ultimie dwangmiddel dat je hebt is civiele gijzeling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_gijzeling
Lijkt me een dure grap te kunnen wordenquote:wikipedia:
De directeur van het huis van bewaring mag diegene alleen inschrijven op vertoon van de executoriale titel. De eisende partij dient de kosten van het verblijf in het huis van bewaring steeds voor te schieten. Wanneer dit niet gebeurt, kan de directeur degene die in bewaring is genomen in vrijheid stellen.
stufi krijgt ie volgens mij niet op zn 16e hoor (ov jaarkaart tenslotte ook niet)quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:05 schreef donald_dick het volgende:
je krijgt toch stufi? Dan kan je toch aan de IB groep vragen als ze geen rekening houden met je vadrs inkomen? dan scheelt het toch weer zo 100 euro per maand aan extra stufi
Door te werken, we proberen trouwens al 3 jaar loonbeslag te leggen op mijn vader.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:23 schreef simmu het volgende:
was er niet e.o.a. speciaal (incasso)bureau die achterstallige alimentatie int? en hoe krijgt je moeder inkomen?
Zijn er helemaal geen mogelijkheden om met de uitspraak van de rechtzaak verder te gaan naar loonbeslag?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
[..]
Dat hebben we dus al 2x gedaan en elke keer gewonnen, hij heeft geen inkomen hij werkt niet voor de wet dan. Maar hij werkt wel hij onderduikt alles.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zijn er helemaal geen mogelijkheden om met de uitspraak van de rechtzaak verder te gaan naar loonbeslag?
Als hij officieel niet werkt dan zou het toch moeten zijn dat hij uit een bepaalde wetgeving een bijslag ontvangt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:14 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat hebben we dus al 2x gedaan en elke keer gewonnen, hij heeft geen inkomen hij werkt niet voor de wet dan. Maar hij werkt wel hij onderduikt alles.
Zal straks even op mijn gemak alles doornemen, bedanktquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Heb je al geprobeerd via de IBG, die linkjes die ik hier op de vorige pagina had gegeven?
Dat kan ook legaal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:11 schreef dopy14 het volgende:
voor alle non-criminele mensen:
Goon
Someone hired to rough someone up, usually someone big and dumb who commits acts of violence for money.
I'll show those fools, i'll hire a couple of goons to give those butt-pummeling ass clowns a fresh one accross the face. FIST!
220¤ als je 30-40 uur werkt? Dat is weinig zegquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Nope, elke maand was ik er doorheen en hielt ik 20 euro over van de 220. Dan waren het weer lenzen, dan weer kleding, dat had mijn moeder wat extra nodig.. en dan ging ik naar de bioscoop.. 1x naar een oefen wedstrijd van Oranje. Daarbij heb ik vaste lasten: mobieltje, verzekering brommer, tanken etc.
Met 16 jaar krijg je nog geen stufi. Hij heeft uiteraard wel 103 euro kinderbijslag per maand.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:05 schreef donald_dick het volgende:
je krijgt toch stufi? Dan kan je toch aan de IB groep vragen als ze geen rekening houden met je vadrs inkomen? dan scheelt het toch weer zo 100 euro per maand aan extra stufi
Zijn niet alleen buizen. Maar ook koksmuts, werkschoenen met stalen neuzen, enkele sloven. Voor serveerwerk weer andere kleding en andere, nette schoenen. Gaat aardig wat geld in zitten als je dat nieuw aan wilt schaffen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:06 schreef Noork het volgende:
Voor meer dan 200,- aan kleding? Hoeveel koksbuizen heb je wel niet nodig?
Inderdaad klopt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn niet alleen buizen. Maar ook koksmuts, werkschoenen met stalen neuzen, enkele sloven. Voor serveerwerk weer andere kleding en andere, nette schoenen. Gaat aardig wat geld in zitten als je dat nieuw aan wilt schaffen.
Messenset: Kan goedkoper, maar één keer een dure is op termijn goedkoper.
blij om dat te horen. Tis geen perfecte oplossing nog, maar jij kan tenminste naar school.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef Dionysiou het volgende:
Probleem is opgelost.. nouja opgelost? Mijn tante en oma springen er bij in omdat het een noodsituatie is, ik moet woensdag al naar school en heb nog niks. We gaan het later allemaal bij mijn vader verhalen en des nood sturen we big frank op hem af![]()
Zak.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Top. Veel succes!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef Dionysiou het volgende:
Probleem is opgelost.
effe over je ouwe, hè? Hij heeft een kind bij die vrouw? Dat wicht krijgt toch kinderbijslag? Dan moet het toch een makkie zijn voor een sociaal rechercheur om daar te posten om te kijken of die gast daar ook woont? Daarbij moet hij ergens ingeschreven staan, anders is hij zwerver. Dan krijgt hij geeeneens bijstand. Instanties hebben de mogelijkheid om adresgegevens op te zoeken aan de hand van naam, geboortedatum e.d.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef Dionysiou het volgende:
Bedankt allemaal voor de reacties etc.
Ik heb mijn moeder nogmaals voorgelegd van is er geen manier om alles terug te laten betalen ze zei zelf al er is geen manier, het geld zien we niet terug. We betalen 150-200 per maand terug aan mijn tante terug en die heeft het geld net overgemaakt. Wel een opluchting dat ik gewoon naar school kan gaan zonder problemen.
Zal het slim zijn om gewoon eens http://www.incasso-arie.nl of www.bigfrank.nl een mailtje te sturen of te bellen van hey kan jij dit oplossen, dan maar 5% van het bedrag naar ''Arie'' of ''Frank''. Op papier hebben wij alles gewonnen dus we staan in ons recht. Zo komen we ook niet echt verder met mijn vader.
Ik hoop dat ie later zoveel spijt krijgt, dat ie alles kwijt raakt en niks meer heeft dan mag ie lekker in de stront zakken. Walgelijke vent.
verkoop die dx shit dan ook, dan heb je iig een goede start, je pa is een lafaard, wel kinderen op de wereld zetten,maar niet willen opvoeden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Nope, elke maand was ik er doorheen en hielt ik 20 euro over van de 220. Dan waren het weer lenzen, dan weer kleding, dat had mijn moeder wat extra nodig.. en dan ging ik naar de bioscoop.. 1x naar een oefen wedstrijd van Oranje. Daarbij heb ik vaste lasten: mobieltje, verzekering brommer, tanken etc.
Ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef Dionysiou het volgende:
Zal het slim zijn om gewoon eens http://www.incasso-arie.nl of www.bigfrank.nl een mailtje te sturen of te bellen van hey kan jij dit oplossen, dan maar 5% van het bedrag naar ''Arie'' of ''Frank''. Op papier hebben wij alles gewonnen dus we staan in ons recht. Zo komen we ook niet echt verder met mijn vader.
Ik zou eerder LBIO weer op hem af sturen, wat let je?quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef Dionysiou het volgende:
Ik hoop dat ie later zoveel spijt krijgt, dat ie alles kwijt raakt en niks meer heeft dan mag ie lekker in de stront zakken. Walgelijke vent.
Pa maakt kans op de jackpot aan klappen, dat ie nog niet eens voor zijn eigen kinderen wil betalen, lager dan een hooligan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:12 schreef Pandora73 het volgende:
Als "pa" geen inkomen heeft en niet ingeschreven staat op het woonadres van vriendin, dan valt er weinig te halen... Het lijkt erop dat "pa" het slim heeft gespeeld.
Inderdaad, een helicopter, ledlichtjes voor op zijn brommer, microfoons enz.....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zou je je geld niet beter uit geven aan school dan aan helicopters uit Tokyo?
Ik werk godverdomme al 5 jaar en heb er nooit wat aan overgehouden, mijn moeder heeft in die tijd misschien zelfs meer dan 1000,- van me gekregen. En dan zit je te zeuren dat ik geen led lichtje van 9$ kan kopen en een microfoon van 10$ omdat ik mijn buizen moet betalen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, een helicopter, ledlichtjes voor op zijn brommer, microfoons enz.....
Lijkt erop dat deze jongen van leuke, dure rommeltjes houdt.
En ja, natuurlijk mag je iets voor jezelf kopen, maar nutteloze gadgets.....en dan klagen dat je geen geld hebt voor een paar buizen?
Je hebt het over "jullie".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:29 schreef Dionysiou het volgende:
Ik had het niet eens tegen jou kneus maar tegen Gia, blijkbaar voel jij je aangesproken?
Ik heb al een koper. Ik ga naar school bye
Waar bemoei je je mee? TS heeft récht op geld, dat is door nota bene de rechter bepaald. Denk jij dan dat jij het recht hebt zijn bestedingen in twijfel te trekken?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, een helicopter, ledlichtjes voor op zijn brommer, microfoons enz.....
Lijkt erop dat deze jongen van leuke, dure rommeltjes houdt.
En ja, natuurlijk mag je iets voor jezelf kopen, maar nutteloze gadgets.....en dan klagen dat je geen geld hebt voor een paar buizen?
Hij vraagt er toch om? Hji heeft recht op geld maar heeft het niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee? TS heeft récht op geld, dat is door nota bene de rechter bepaald. Denk jij dan dat jij het recht hebt zijn bestedingen in twijfel te trekken?
Nee, hij vraagt om tips om zijn geld te innen. Mijn advies: keer op keer het LBIO op zijn dak blijven sturen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij vraagt er toch om? Hji heeft recht op geld maar heeft het niet.
we zeggen niet dat je niks voor jezelf kan kopen,maar heb je wat gespaard voor school dan? weet je weet al veel langer dat je vader niet ging betalen en dan lijkt het me normaal dat je prioriteiten stelt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:11 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik werk godverdomme al 5 jaar en heb er nooit wat aan overgehouden, mijn moeder heeft in die tijd misschien zelfs meer dan 1000,- van me gekregen. En dan zit je te zeuren dat ik geen led lichtje van 9$ kan kopen en een microfoon van 10$ omdat ik mijn buizen moet betalen?
En die helicopter gaat weg, daar heb je gelijk in.
Maar dat heb ik nu nogmaals 1001 keer gezegd nu.![]()
En daarbij komt of ik nou een microfoon koop in Nederland waarbij de prijs 100% hoger ligt of een microfoon in het buitenland die goedkoper is en nog aan je deur word bezorgd ook. Dan ben ik juist goed bezig![]()
Erg oneerlijk dat jullie zo praten, alsof ik werk om mijn school te moeten betalen en niks anders mag kopen wat ik leuk vind?
Erg kort door de bocht.
je had een paar dingen fout... Heb ze ff verbetertquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:21 schreef simmu het volgende:
schandalig hoe sommigen hier reageren. een 16 jarige moet zich drukmaken om zn cijfers sex, zn vrienden, schoolkeuze drank, uitgaan, sex en hobbies.
sparen voor school is de verantwoordelijkheid van de ouders, niet ts. je kan en moet het ts niet kwalijk nemen dat diens vader een deadbeatdad is!
zal eerder een jaar of 12 zijn denk ik zoquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
je had een paar dingen fout... Heb ze ff verbetert. Merk je over 16 jaar zelf wel
Maar verder heb je natuurlijk 100% gelijk. Iemand van 16 hoort hier helemaal niet mee bezig te zijn. Ik vraag me af hoe oud de fokkers zijn die dit wel vinden.
Volgens mij staat er in België nog een huis leeg met goede kelderquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:46 schreef simmu het volgende:
[..]
zal eerder een jaar of 12 zijn denk ik zo![]()
note to self: tegen die tijd een huis met kelder & goede sloten zoeken (uiteraard een grapje)
Was ik. Ook maar zijdelings trouwens. De plisie heeft tegenwoordig een nieuwe NSB-lijntje. Kun je mensen met patserbakken, die dat duidelijk niet kunnen betalen, op aangeven. Komt de fiscus ff langs om alles door te lichten.quote:nee, serieus: ik vind het om te beginnen heel knap van ts dat die zelf een oplossing zoekt. dat hier dan mensen ts aanvallen is erg flauw en idd kinderachtig. eigenlijk is het jammer dat ts en diens moeder zich zo goed redden. als ts zn moeder namelijk een bijstandsuitkering hadden gehad, dan had die de incasso van de alimentatie namelijk voor rekening genomen. uiteraard niet door het zelf te betalen, maar door het te verhalen bij deadbeatdad. zeg ts, je zei iets over 'niks te halen', heeftie geen uitkering ofzo? dat je eens bij de gemeente gaat babbelen? iemand riep er al iets over, maar ik werd afgeleid
Maar dat advies heb ik ook al gegeven. Natuurlijk heeft hij recht op geld van zijn pa. Maar zolang hij dat niet heeft en zijn moeder de schoolspullen niet kan betalen, lijkt het me belangrijker om buizen te kopen dan gadgets.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, hij vraagt om tips om zijn geld te innen. Mijn advies: keer op keer het LBIO op zijn dak blijven sturen.
Op een dag wordt pa 65 en heeft hij recht op AOW. Ik neem niet aan dat hij de regering dat geld zal laten houden. En ook daar kan loonbeslag op gelegd worden als hij nog uitstaande schulden heeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:02 schreef Pandora73 het volgende:
Volgens mij heeft TS al meerdere keren aangegeven dat "pa" alles op naam van zijn vriendin heeft staan. En zolang die geen samenlevingscontract hebben oid mag niemand iets in dat huis in beslag nemen, want het zijn zijn spullen niet!
En als je dan dus niet werkt en misschien ook wel geen uitkering hebt en je spaargeld (voor zover je dat al hebt) slim hebt weggewerkt, kan TS samen met alle incassobureaus van Nederland op zijn kop gaan staan, maar valt er domweg niks te halen.
Natuurlijk is het een ongelofelijke klootzak, maar wat dit punt betreft heeft "pa" het dus wel slim gespeeld. En nee, daar heb ik géén respect voor, want ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die hun verantwoordelijkheden ontlopen, maar het is slechts een constatering.
sure, maar ts heeft al tig keer aangegeven dat de main-gadget te koop staat. beetje flauw dan om ts dat steeds maar te blijven verwijten. dat je op fok zit hoeft nog niet te betekenen dat je dan de fok mentaliteit maar klakkeloos overneemtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
En inderdaad Simmu, jongeren van 16 zouden niet bezig hoeven te zijn met zorgen om het schoolgeld, maar in dit geval is het niet anders. Zijn moeder kan het schijnbaar niet betalen en zijn vader betaalt het niet. Toch zijn die zaken niet gratis.
Maar waarom benader je hem dan op zo'n respectloze wijze? Dure rommeltjes, nutteloze dingen, hou je er lekker buiten zeg, met je superieure houding. Zeker als TS al zes keer zegt dat de duurste gadget alweer te koop staat om zo de nodige spullen te kunnen kopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat advies heb ik ook al gegeven. Natuurlijk heeft hij recht op geld van zijn pa. Maar zolang hij dat niet heeft en zijn moeder de schoolspullen niet kan betalen, lijkt het me belangrijker om buizen te kopen dan gadgets.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik had het niet over die andere troep die je hebt gekocht maar die helicopter, die kostte niet 10 dollar. Niet iedereen over 1 kam scheren mafkees. Zeg alleen dat je misschien andere prioriteiten moet stellen maar hoop voor je dat je die helicopter kwijt raakt.
maar waarom dan zo hard afstraffen op de dingetjes die hij op dat moment vond dat hij kon kopen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Op een dag wordt pa 65 en heeft hij recht op AOW. Ik neem niet aan dat hij de regering dat geld zal laten houden. En ook daar kan loonbeslag op gelegd worden als hij nog uitstaande schulden heeft.
Dus, TS, blijf hem tot zijn dood op zijn nek zitten. Totdat je dat geld hebt. Het wordt alleen nog meer, de komende jaren.
En inderdaad Simmu, jongeren van 16 zouden niet bezig hoeven te zijn met zorgen om het schoolgeld, maar in dit geval is het niet anders. Zijn moeder kan het schijnbaar niet betalen en zijn vader betaalt het niet. Toch zijn die zaken niet gratis.
hell, ik doe het nog steeds...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:50 schreef kweek89 het volgende:
[..]
HIJ IS 16!!!!!
jij hebt toen je 16 ook genoeg onzin gekocht...
precies xDquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
hell, ik doe het nog steeds...
zegt mn vriendin tenminste
Ik straf hem niet af. Maar hij zegt dat zijn moeder niets kan betalen en zijn vader het niet doet. Vervolgens zegt hij dat het geld dat hij verdient heeft op is gegaan aan zijn moeder en andere belangrijke zaken, dus kan hij niets besteden aan schoolspullen. En dan lees je dat hij nogal graag gadgets koopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:52 schreef kweek89 het volgende:
[..]
maar waarom dan zo hard afstraffen op de dingetjes die hij op dat moment vond dat hij kon kopen?
hij ondersteunt de familie deels en werkt hard...is het dan echt zo´n big deal dat hij iets moois voor zichzelf heeft gekocht waar hij nu spijt van heeft ?
ik hoop dat jij nooit iets doms hebt gekocht toen je 16 was...
En daarom heeft hij de duurste gadget toch ook te koop staan! Ik weet niet of ik moetquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef Gia het volgende:
Fijn dat die tante bijspringt, natuurlijk, maar gadgets kopen als je schoolspullen nodig hebt die niemand anders voor je betaalt, is niet zo slim.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En daarom heeft hij de duurste gadget toch ook te koop staan! Ik weet niet of ik moetof
om zoveel dommigheid.
Ik heb geen enkel idee wat het nut is van het papegaaien van mijn post, zeker niet in relatie tot de opmerking die ik tegen Gia maak.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee? TS heeft récht op geld, dat is door nota bene de rechter bepaald. Denk jij dan dat jij het recht hebt zijn bestedingen in twijfel te trekken?
Je moppert op de verkeerde volgens mij. Natuurlijk heeft hij recht op geld. Het volste recht. Maar hij kan er niet aankomen. Zijn pa is em te slim af, op dit moment. Toch heeft hij op dit moment geld nodig.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
nope, ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
wellicht ben ik niet de enige die zich ergert aan de volhoudendheid van sommigen hier om ts verwijten te maken.
Je zat me af te katten dat ik inging op het uitgavepatroon van TS. Nu doe je precies hetzelfde.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel idee wat het nut is van het papegaaien van mijn post, zeker niet in relatie tot de opmerking die ik tegen Gia maak.
Que? Ik ging in op Gia, absoluut niet op TS.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je zat me af te katten dat ik inging op het uitgavepatroon van TS. Nu doe je precies hetzelfde.
Ik denk dat je haar tekst even opnieuw moet lezen, want dat doet ze nietquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je zat me af te katten dat ik inging op het uitgavepatroon van TS. Nu doe je precies hetzelfde.
Bedoel je niet 'dat ik hem niet kan zien'?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:20 schreef Dionysiou het volgende:
hij wou mijn kleren, lenzen niet betalen maar toch het gore lef te hebben te zeiken dat ik hem niet wil zien.
Mwah, hij heeft soms contact met mijn oom gehad nu niet meer, ehmm van de rest mijn zusjes gaan nog 'wel eens' langs.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:51 schreef THEFXR het volgende:
Dion, hoe ligt jouw vader bij de rest van de familie, is hij helemaal verbannen ofzo?
Toen der tijd wel jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:23 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'dat ik hem niet kan zien'?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:46 schreef klusfoobje het volgende:
elke fokker ff een eurootje of 2 storten?
Dan is dit schoolgeld probleem binnen een paar uur uit de wereld.
Het is zelfs 'maar' ¤ 32.510. Voor meer info zie de folder waarnaar ik linkte eerder in dit topic.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:20 schreef gohan16 het volgende:
Vraag een tegemoetkoming aan bij de IB-groep, als het goed is krijg je je schoolgeld weer terug. Tenzij je ouders meer dan 35000 euro verdienen. Aangezien je vader niet werkt en jouw moeder het amper redt, denk ik niet dat het het geval is bij jouw!
Nogmaals: Tegemoetkoming ouders aanvragen bij de IB-groep.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:23 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Bedoel je niet 'dat ik hem niet kan zien'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |