Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En gezien je beheersing van de werkwoordsvervoegingen is het inderdaad hard nodig dat je naar school blijft gaan...
'Hij wilt'...'hij betaald'![]()
Simpel. Ga samen met je moedert naart een advocaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:20 schreef Dionysiou het volgende:
Elke nacht lig ik er wakker van, wat moet ik in godsnaam doen?
Wat zegt de instelling? Meestal regelen ze wel zaken mbt financiering in dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:25 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.
Let maar niet op dat gezeur, kan me voorstellen dat je in dit geval alleen je verhaal kwijt wilt. Wat maken die paar spelfoutjes nou uit zeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:25 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ik ben niet echt in de mood om op mijn spellingsfouten gewezen te worden.. mijn moeder ligt nu huilend op bed omdat ze niet eens der eigen zoon naar school kan laten gaan.
We hebben er al 3 advocaten opgezet, hij betaald gewoon niet, alles gewonnen juridisch en op papier. Maar nog vertikt ie het..quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Simpel. Ga samen met je moedert naart een advocaat.
Die gaat het wel op eisen.
Dat idd. Vaak willen scholen wel helpen in dit soort situaties. Opschorting, in delen betalen, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:31 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wat zegt de instelling? Meestal regelen ze wel zaken mbt financiering in dit soort gevallen.
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:32 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
We hebben er al 3 advocaten opgezet, hij betaald gewoon niet, alles gewonnen juridisch en op papier. Maar nog vertikt ie het..
Ik zal het mijn moeder voorleggen maar die zal het zelfde als mij zeggen ben ik bang.
Al eens gehoord van rechtsbijstand?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:37 schreef BlixaBargeld het volgende:
[..]
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?
Rechtsbijstands verzekeringquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:37 schreef BlixaBargeld het volgende:
[..]
Geen geld om je naar school te kunnen laten gaan, maar wel 3 advocaten kunnen betalen?
Idd tenenkrommend, niet voor niets dat hij naar het ROC gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En gezien je beheersing van de werkwoordsvervoegingen is het inderdaad hard nodig dat je naar school blijft gaan...
Triestquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In een restaurant als (hulp)kok. Maakte uren van 14 uur op een dag en dat 3-5 dagen achter elkaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:48 schreef Chain_Reaction het volgende:
Waar heb je zelf in de vakantie gewerkt dan?
Als ik het goed heb, kan je alleen bij rechter een loonbeslag krijgen!.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Tahiti het volgende:
Jullie hebben toch alle rechtzaken gewonnen? Dus er kan dan toch gewoon loonbeslag opgelegd worden?
Dat lijkt mij ook. Pak 'm maar aan, die idioot.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Tahiti het volgende:
Jullie hebben toch alle rechtzaken gewonnen? Dus er kan dan toch gewoon loonbeslag opgelegd worden?
Wat een verzuurde aap ben jij zeg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waar heb je 1670 euro voor nodig? Op jouw leeftijd ben je nog geen schoolgeld verschuldigd. Dat is pas op je 18de.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:20 schreef Dionysiou het volgende:
Ik begin woensdag met mijn nieuwe opleiding en heb een bedrag van ¤1670,- nodig om te beginnen.
Boekengeld is toch gratis. Bedoel je de borg van 75 euro?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:46 schreef Dionysiou het volgende:
heb ik mijn zusjes boekengeld betaald
Iemand afzeiken lukt je wel, maar een goed advies geven kun je niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik wil eerst wel eens weten wat voor opleiding dat is dat hij schoolgeld moet betalen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Waar kunnen we paypal donaties storten?
En dan de rest wat niet gratis is:quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Boekengeld is toch gratis. Bedoel je de borg van 75 euro?
Op veel dingen die je noemt valt makkelijk te bezuinigen als iemand echt krap zit (boeken / woorden boeken lenen of tweedehands). Schriften, mappen en schrijfgerei bij de Action vandaan. Alleen de rekenmachine misschien, maar die valt ook tweedehands ergens te regelen. Maar als het niet hoeft dan kan je makkelijk hoger zitten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef klipper het volgende:
[..]
En dan de rest wat niet gratis is:
pennen,
potloden,
rekenmachine,
bijbel,
woordenboeken (Nederlands, Frans, engels en voor sommigen ook Duits)
schriften,
mappen,
schooltas,
extra "studieboeken" zoals de grote bosatlas,
enz,enz.
Zelf was ik naast de borg van ¤75 voor het gratis boekenpakket nog ruim ¤250 kwijt voor de rest.
Inderdaad, het schoolgeld voor een 16 jarige is erg vreemd.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef Space-Chinees het volgende:
Alleen ik geloof niet hoe een mbo opleiding het eerste jaar meer dan 1600 euro kan kosten. Er klopt gewoon iets niet.
quote:Kleding: Totaal: ¤232,50 incl. BTW
Messenset: Totaal: ¤150,- incl. BTW
Boekengeld + opleidingsgeld + borg kluisje: ¤501,32
Totaal: ¤883,82
Treinkosten (er is geen andere manier omdat ik anders niet op tijd kom etc.)
Jaartrajectabonnement 2e klas
¤ 722
Nu heb ik zelf al gekeken voor een Maandtrajectabonnement voor ¤75,20 per maand.
Uit eindelijk betaal je wel wat meer, maar je verdeelt het geld wel over het hele jaar.
Klopt, hij heeft een lange tijd ondergedoken toen wij 3 jaar volgens mij geleden in Italië zaten belde hij op dat hij dakloos was en onder de brug woonde, onze hele vakantie verpest (was nog jong, hij betaalde toen ik ook niet dus het was zielige papa, maar toch het is je vader) en we hadden amper meer genoten toen, bleek het een grote leugen te zijn om alle deurwaarders etc van zich af te schudden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef TumTum het volgende:
Wat een eikel die pa van jou. Heb weinig advies voor je behalve wat er al gegeven is:
Sleep hem voor de rechter, stuur de deurwaarder van hem af. Hij kan wel niet willen betalen, maar hij piept wel anders als de deurwaarder zijn nieuwe, extra grote flatscreen komt ophalen.
Vind het alleen wel raar dat 3 advocaten er niet opkomen om die 16.000 via de deurwaarder op te laten helen. Weet niet helemaal hoe dat zit, maar neem aan dat die 16.000 niet opgebouwd word in een jaartje. Hoe vaak is hij al gesommeerd om te betalen?
Ik was zelf op de intake gesprek, alles werd netjes uitgelegd en kreeg over alles wat ik nodig had brieven.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:32 schreef MouseOver het volgende:
Weet je trouwens wel zeker dat je dat geld echt nodig hebt? Niet misschien met een half oog iets op een website zien staan wat eigenlijk voor 18+ geldt?
Je zou niet de eerste zijn die zichzelf op zo'n manier een acuut probleem aanpraat.
Sterkte verder trouwens, ook als je dit keer geluk mocht blijken te hebben.
Ik zou inderdaad eens op school gaan praten... Op mijn oude mbo school had de opleiding ook wel eigen messensets, misschien kan je die (tijdelijk) gebruiken. Misschien kan je wat kleding overnemen van andere oud-studenten. Ook boeken hoeven echt niet nieuw te zijn...quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
Bedankt voor alle reacties!
Ik wil echter geen donaties, dat is mijn doel totaal niet, ik wil echter tips om het zelf op te lossen.
Ik zal het geld bedrag nader toelichten:
[..]
Als je 16 bent, mag je verwachten dat je veel van die basisspullen die jij noemt nog wel hebt van de middelbare school.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef klipper het volgende:
[..]
En dan de rest wat niet gratis is:
pennen,
potloden,
rekenmachine,
bijbel,
woordenboeken (Nederlands, Frans, engels en voor sommigen ook Duits)
schriften,
mappen,
schooltas,
extra "studieboeken" zoals de grote bosatlas,
enz,enz.
Zelf was ik naast de borg van ¤75 voor het gratis boekenpakket nog ruim ¤250 kwijt voor de rest.
Mijn jongste doet ook een horeca-opleiding. Daar hebben ze jaarlijks een kleding- en boekenmarkt. Je kunt dat spul dus allemaal 2de hands aankomen. Verder is dat uiteraard allemaal eenmalige aanschaf. Misschien is het mogelijk om hiervoor een leninkje aan te vragen. Ga je lekker in de weekenden alvast ergens aan de slag om het terug te betalen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
Ik wil echter geen donaties, dat is mijn doel totaal niet, ik wil echter tips om het zelf op te lossen.
[..]
Ik werk al genoeg en heb al heel veel gewerkt dat ga ik niet meer doen, ochtend wijk ma-za elke ochtend vind ik genoeg. Heb de grootste wijk hier. Ik zie wel welke opties er open staan, over paar uurtjes bel ik de school.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn jongste doet ook een horeca-opleiding. Daar hebben ze jaarlijks een kleding- en boekenmarkt. Je kunt dat spul dus allemaal 2de hands aankomen. Verder is dat uiteraard allemaal eenmalige aanschaf. Misschien is het mogelijk om hiervoor een leninkje aan te vragen. Ga je lekker in de weekenden alvast ergens aan de slag om het terug te betalen.
Maar goed, dat staat uiteraard los van het feit dat je je pa moet laten aanpakken door een goede advocaat.
Doe ik ook douchebagquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:14 schreef kikoooooo het volgende:
Verkoop die afstandbestuurbare helicopter van 200eu.
Nope, elke maand was ik er doorheen en hielt ik 20 euro over van de 220. Dan waren het weer lenzen, dan weer kleding, dat had mijn moeder wat extra nodig.. en dan ging ik naar de bioscoop.. 1x naar een oefen wedstrijd van Oranje. Daarbij heb ik vaste lasten: mobieltje, verzekering brommer, tanken etc.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:03 schreef The_Hives het volgende:
als je 30 tot 40 uur werkt kan je het zelf toch betalen? Ondanks wat je nu allemaal uitgegeven hebt?
Toen ik 16 was kon ik van dat geld ook gewoon mijn school betalen en daarnaast nog genoeg geld over om leuke dingen te doen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:01 schreef Jansen222 het volgende:
Het laatste en ultimie dwangmiddel dat je hebt is civiele gijzeling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_gijzeling
Lijkt me een dure grap te kunnen wordenquote:wikipedia:
De directeur van het huis van bewaring mag diegene alleen inschrijven op vertoon van de executoriale titel. De eisende partij dient de kosten van het verblijf in het huis van bewaring steeds voor te schieten. Wanneer dit niet gebeurt, kan de directeur degene die in bewaring is genomen in vrijheid stellen.
stufi krijgt ie volgens mij niet op zn 16e hoor (ov jaarkaart tenslotte ook niet)quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:05 schreef donald_dick het volgende:
je krijgt toch stufi? Dan kan je toch aan de IB groep vragen als ze geen rekening houden met je vadrs inkomen? dan scheelt het toch weer zo 100 euro per maand aan extra stufi
Door te werken, we proberen trouwens al 3 jaar loonbeslag te leggen op mijn vader.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:23 schreef simmu het volgende:
was er niet e.o.a. speciaal (incasso)bureau die achterstallige alimentatie int? en hoe krijgt je moeder inkomen?
Zijn er helemaal geen mogelijkheden om met de uitspraak van de rechtzaak verder te gaan naar loonbeslag?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:28 schreef Dionysiou het volgende:
Hallo,
[..]
Dat hebben we dus al 2x gedaan en elke keer gewonnen, hij heeft geen inkomen hij werkt niet voor de wet dan. Maar hij werkt wel hij onderduikt alles.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zijn er helemaal geen mogelijkheden om met de uitspraak van de rechtzaak verder te gaan naar loonbeslag?
Als hij officieel niet werkt dan zou het toch moeten zijn dat hij uit een bepaalde wetgeving een bijslag ontvangt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:14 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat hebben we dus al 2x gedaan en elke keer gewonnen, hij heeft geen inkomen hij werkt niet voor de wet dan. Maar hij werkt wel hij onderduikt alles.
Zal straks even op mijn gemak alles doornemen, bedanktquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Heb je al geprobeerd via de IBG, die linkjes die ik hier op de vorige pagina had gegeven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |