abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:43:23 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_72180439
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:18 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Heb je ze nog? Indien verkocht, welk rendement heb je gehaald als ik vragen mag?
Ik vind stoplosses altijd nogal tricky .

In ieder geval is 't wel een goeie gok geweest!
Gekocht voor 27,90 en verkocht voor 30,24

Ik stel het eigenlijk altijd wel in omdat ik er ook weer niet al te veel tijd aan kwijt wil zijn. Moet over 2 weken ook weer naar school enzo en dat is het wel handig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:29:42 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72181811
Grapje Geert !!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72183221
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:43 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gekocht voor 27,90 en verkocht voor 30,24

Ik stel het eigenlijk altijd wel in omdat ik er ook weer niet al te veel tijd aan kwijt wil zijn. Moet over 2 weken ook weer naar school enzo en dat is het wel handig.
Tuurlijk, je hebt tenslotte het rendement van 10 jaar spaarboekje op 1 dag gehaald, da's zeker niet mis!
pi_72192255
Aandeel dexia -2,5% na cijfers.
Voor de -2 noteerde het aan 1,6x de boekwaarde, in zo'n moeilijke tijden is dat echt absurd...

[ Bericht 2% gewijzigd door tony_clifton- op 27-08-2009 09:11:02 ]
pi_72192493
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72193032
Vanochtend Vopak gekocht die stijgt ook wel lekker.

Maar morgen komen ze met de cijfers dus dat is even afwachten.
pi_72197587
Via m'n bijbaantje in de horeca heb ik contact kunnen leggen met een trader/analist. Een ouwe rot in het vak die al een tijdje meegaat. Na zowat wekelijks gesprekken met hem te hebben gehad over van alles en nog wat, had hij me vorige week uitgenodigd om bij hem eens een kijkje te komen nemen.

En vandaag was de dag aangebroken. Echt fucking vet! Zit je om 8am met een heel team aan tafel om de dagschema te bespreken en wat de vooruitzichten zijn. Vervolgens gingen we (heb een medestudente ook meegevraagd) met hem achter de computer zitten. Fucking vette scherm/toetsenbord. En voor het eerst ook echt kennis gemaakt met de Bloomberg Terminal. Echt onwijs vet voor de Technishe Analysers onder ons, en voor de mensen die zich liever concentreren op de waarde van een bedrijf zelf.

Echt fucking veel geleerd en ook zeer blij. Eén van de vetste banen ooit! Heerlijk.
pi_72197682
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:51 schreef AQuila360 het volgende:
Vanochtend Vopak gekocht die stijgt ook wel lekker.

Maar morgen komen ze met de cijfers dus dat is even afwachten.
Vopak is de laatste tijd wel erg hard gegaan.
pi_72197952
Klinkt tof m0m0. Wat was hun verwachting voor de komende tijd?

RBS gaat trouwens de strijd weer aan met de sprinters. Geen transactiekosten als je via hun broker handelt. Iemand al ervaring hiermee?
https://marketindex.rbs.com/nl/Home.aspx
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_72200245

Nooit geweten dat JFK een aluhoedje was. Kennedy geeft in deze speech toe van het bestaan van "de wereldelite" en zijn enorme macht.
pi_72200332
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:18 schreef pberends het volgende:

Nooit geweten dat JFK een aluhoedje was. Kennedy geeft in deze speech toe van het bestaan van "de wereldelite" en zijn enorme macht.
Uhm.. eigenlijk BNW, maar goed...

En jij denkt dat die niet bestaat?
pi_72200566
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Uhm.. eigenlijk BNW, maar goed...

En jij denkt dat die niet bestaat?
Dat denk ik juist wel, dat weet iedereen toch .
pi_72200799
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:27 schreef pberends het volgende:
Down om 14:30 (gokje).
Wat een gokpaleis die Dow futures. Werden flink opgepompt naar +20 voor de cijfers, daarna snel naar de min toe.

27-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 22 aug verwachting was -11.000
27-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 15 aug waren 576.000
27-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 15 aug gewijzigd naar 580.000
27-08-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 15 aug -119.000 naar 6.133.000
27-08-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 22 aug -10.000 naar 570.000
pi_72201812
Ombudsman geeft hypotheekverstrekker Obvion onder uit de zak
quote:
Een flinke tik op de vingers voor hypotheekverstrekker Obvion. Klanten van deze dochter van de Rabobank kregen te maken met veel slechtere voorwaarden als ze hun hypotheek tussentijds verhoogden of wijzigden. De renteopslag werd meer dan verdubbeld.

Voorwaarden
Obvion verslechterde de voorwaarden voor zijn bestaande klanten als deze hun lopende hypotheek verhoogden of wijzigden. De klanten moesten ineens voor hun hele lening een hoger rentetarief betalen. De renteopslag werd flink verhoogd. Volgens de financiële ombudsman, kan dat niet zomaar. Obvion heeft een flink tik op haar vingers gekregen.

3000 klanten worden gecompenseerd
Obvion komt haar klanten nu dan ook tegemoet. De ongeveer 3000 klanten die gedupeerd zijn, krijgen vandaag of morgen bericht. Klanten die door de wijziging van de voorwaarden te veel hebben betaald, krijgen dat te veel betaalde in zijn geheel of gedeeltelijk terug.

Obvion vindt overigens dat er met de wijziging van de voorwaarden niets mis is, maar komt de ontevreden klanten na overleg met de financiële ombudsman nu wel tegemoet. Ongeveer 30 klanten van Obvion hadden bij die ombudsman een klacht ingediend.

Renteopslag meer dan verdubbeld
De wijziging van de voorwaarden betrof de opslag die Obvion hanteerde op de variabele rentetarieven. Die opslag was altijd 0,65%, maar werd in november van 2008 verhoogd tot 1,35%. Bestaande klanten werden met die verhoging geconfronteerd als zij geld bijleenden, of hun lening wijzigden (bijvoorbeeld de aflossingsvorm, de looptijd, of de rentevasteperiode).

Te weinig info
Obvion verzuimde de klanten duidelijk te wijzen op de gevolgen die de verhoging of wijziging van hun hypotheek had. Daarom draait Obvion de verslechtering van de voorwaarden nu terug.

Lees hier welke maatregelen de ombudsman Obvion heeft opgelegd.
pi_72201831
Op BNR: minder amerikanen werkloos dan verwacht en de amerikaanse economie krimpt minder dan verwacht....

Krijgen die lui andere cijfers dan ForexFactory?
pi_72201873
En deze is gewoon leuk:

Schiphol lijdt onder alles
quote:
Luchthaven Schiphol wordt aan alle kanten geraakt door negatieve factoren, zo is het vrachtvervoer met 26% gedaald. Het bedrijf gaat huurders helpen de crisis door te komen.

Schiphol wordt hard getroffen door de economische crisis
EXCLUSIEF interview CFO Schiphol: "overal lopen de inkomsten terug, we gaan huurders helpen"

Getroffen
"We zijn in het eerste halfjaar van 2009 zwaar getroffen door de economische crisis. Dit resulteerde in een ongekende daling van ons passagiers- en vrachtvolume'', zegt Schiphol-topman Jos Nijhuis donderdag in een toelichting op de cijfers.

Luchtvaartmaatschappijen leveren de luchthaven minder transferpassagiers op, het bedrijf heeft nog steeds te lijden onder de naweeën van de vliegtaks en Nederland doet het economisch gezien minder dan andere Europese landen.

Daling
De luchthaven ziet zijn belangrijke netwerkfunctie, passagiers faciliteren die via Schiphol naar andere bestemmingen reizen, onder druk komen te staan. ,,Voor het eerst dit jaar zien we een daling op transfergebied'', aldus financieel directeur Pieter Verboom. Dat komt volgens hem door de heftige concurrentie en omdat het slecht gaat met de economie. De transferpassagiers zijn juist erg belangrijk voor Schiphol omdat de thuismarkt relatief klein is.

Vliegtaks
Verboom stelt dat Schiphol nog steeds last heeft van de vliegtaks die in juli is afgeschaft. De extra belasting maakte de luchthaven te duur voor vooral de low-costmaatschappijen waardoor zij uitweken naar andere landen. Ondanks de afschaffing van de vliegtaks, kwamen de prijsvechters maar mondjesmaat terug naar Schiphol.

Om de positie van Schiphol als toonaangevende luchthaven veilig te stellen, heeft het bedrijf eerder dit jaar een ingrijpende reorganisatie ingezet die 450 banen kost. Ook zijn verdere maatregelen genomen om de kosten terug te dringen.

Nettowinst
Schiphol maakte donderdag bekend dat de nettowinst over de eerste helft van het jaar met 76,6 procent kelderde tot 22,4 miljoen euro. Het concern moest de winstverwachting voor heel 2009 naar beneden bijstellen. De winstval werd vooral veroorzaakt door een daling van het passagiers- en vrachtvervoer, een reorganisatievoorziening, waardeverminderingen van het vastgoed en opgelopen rentekosten.

Vastgoed
Exclusief de reorganisatievoorziening en de waardedaling van het vastgoed nam de nettowinst met bijna 25 procent af tot 66,7 miljoen euro. De omzet over de eerste zes maanden van 2009 kwam uit op 553,5 miljoen euro, nagenoeg gelijk aan vorig jaar.

2009
Schiphol verwacht dat de nettowinst over heel 2009 uitkomt tussen de 40 en 50 miljoen euro. ,,De vooruitzichten over de ontwikkeling van het verkeer en vervoer en van de economie wereldwijd in de tweede helft van 2009 zijn op dit moment te onzeker om hierover verdere uitspraken te kunnen doen'', aldus Schiphol.
pi_72201892
27-08-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 15 aug -119.000 naar 6.133.000

Green shoots! Oh wacht, dat zijn Amerikanen waarvan de uitkering helemaal is afgelopen en in tentjes kunnen gaan wonen. Die gaan vast meer consumeren! Buy, buy, buy.
pi_72201942
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:05 schreef RvLaak het volgende:
En deze is gewoon leuk:

Schiphol lijdt onder alles
[..]

Wat een grap dit. Met een agressieve uitbraak van de Mexicaanse griep dit najaar gaat personenvervoer pas echt imploderen.
pi_72201994
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een grap dit. Met een agressieve uitbraak van de Mexicaanse griep dit najaar gaat personenvervoer pas echt imploderen.
ja, maar nu krimpt het alleen
pi_72202889
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, daar gaat een griepje wat niet anders is dan alle andere gewone griepjes wel voor zorgen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_72203659
YES! Eindelijk gaan we naar beneden!
pi_72203911
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:03 schreef janvks het volgende:
YES! Eindelijk gaan we naar beneden!
De enorme spike naar beneden heeft wel wat weg van onderstaand plaatje.

Ben benieuwd waar we op eindigen vandaag. Ik sta open voor -1.5% eindigen of meer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:16:48 #226
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72204077
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De enorme spike naar beneden heeft wel wat weg van onderstaand plaatje.
[ afbeelding ]

Ben benieuwd waar we op eindigen vandaag. Ik sta open voor -1.5% eindigen of meer
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72204503
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja, daar gaat een griepje wat niet anders is dan alle andere gewone griepjes wel voor zorgen
Jij denkt dat veel mensen nog gaan vliegen met zo'n wereldwijde pandemie? Not.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:58:18 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72205374
Ach, die pandemie zal wel meevallen. Dit is gewoon een correctie op een ongekende stijging vanaf de 200. Dat is een groei van de index met meer dan 50%. Daar hoort een correctie van zo'n 17% bij.
The End Times are wild
pi_72205495
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:03 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Vopak is de laatste tijd wel erg hard gegaan.
Had ik straks maar bij + 4% verkocht maarja misschien zijn de cijfers morgen wel goed en dan zal die wel weer iets stijgen en anders er weer uit
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:11:28 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72205742
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had ik straks maar bij + 4% verkocht maarja misschien zijn de cijfers morgen wel goed en dan zal die wel weer iets stijgen en anders er weer uit
Tja. Het is altijd een risico. Maar om 4% meer of minder mag je jezelf nooit tegenhouden om te verkopen als je denkt te gaan dalen. Voor hetzelfde geld staat het aandeel straks 20% lager en denk je: had ik toen maar verkocht.

Denk je dat het gaat dalen: verkopen.
Denk je dat het blijft stijgen: kopen.

En niet laten afhangen van de historische koers van vannochtend.

(Al heb ik hier vaak ook moeite mee hoor!)
The End Times are wild
pi_72205836
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja. Het is altijd een risico. Maar om 4% meer of minder mag je jezelf nooit tegenhouden om te verkopen als je denkt te gaan dalen. Voor hetzelfde geld staat het aandeel straks 20% lager en denk je: had ik toen maar verkocht.

Denk je dat het gaat dalen: verkopen.
Denk je dat het blijft stijgen: kopen.

En niet laten afhangen van de historische koers van vannochtend.

(Al heb ik hier vaak ook moeite mee hoor!)
Ik had ze wel willen verkopen maar omdat morgen die cijfers komen en volgens de verwachting van een aantal ''analisten'' worden die beter dan verwacht. daarom hoopte ik dat het nog wat steeg. Maarja als ze zakken verkoop ik wel meteen en dan heb ik net de kosten eruit ofzo.

Zouden er geen cijfers komen dan had ik ze wel verkocht
pi_72205986
Dow Jones kan vanavond zijn golf 2 neerzetten, daarna een stijging te verwachten die ons kan brengen naar de 310-315..
pi_72206018
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:20 schreef Vandergeld het volgende:
Dow Jones kan vanavond zijn golf 2 neerzetten, daarna een stijging te verwachten die ons kan brengen naar de 310-315..
Ik denk nog steeds richting de 290, daarna naar de 310-320 ofzo komende weken. Niet dat ik op deze scheetjes inspeel overigens.
pi_72206745
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds richting de 290, daarna naar de 310-320 ofzo komende weken. Niet dat ik op deze scheetjes inspeel overigens.
zoiets denkik ook
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72206824
quote:
Zit zelf nog met me calls 300 seppe en oktober. Die kunnen nog heel flink gaan stijgen de komende weken
pi_72207095
Voor mezelf ben ik eruit, zeer mooi correctie volgens de EW theorie, waarbij golf C op de trendlijn werd opgevangen. Grafiekje is van de S&P

pi_72207450
quote:
Neeee alsjeblieft niet ... mijn winst is al met tweederde gedaald
pi_72207559
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef janvks het volgende:

[..]

Troost je, ik ben ook alweer vele percentjes kwijt
pi_72207841
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:11 schreef janvks het volgende:

[..]

Wat je nu doet is hopen op een goede afloop, wat je echter moet doen is kansberekening met welke kans je positie heeft om goed te gaan lopen. Short term puts geef ik op dit moment 20% kans van slagen en 80% kans van verliezen.
pi_72208039
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:00 schreef Vandergeld het volgende:
Voor mezelf ben ik eruit, zeer mooi correctie volgens de EW theorie, waarbij golf C op de trendlijn werd opgevangen. Grafiekje is van de S&P

[ afbeelding ]
pi_72208508
Kutje. Ik had vorig jaar wat met Turbo's gespeeld en nu ontdek ik dat ik vergeten was 100 Turbo's Short European Banks weer te verkopen. Ze kosttten iets van 500 euro, stonden in februari op 1700, nu op 200. Als de aandelen nog twee weken stijgen in het tempo van de laatste tijd lopen ze waardeloos af, snif snif. Ik bid voor een spoedige en diepe beurscrash.
pi_72208734
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:46 schreef dvr het volgende:
Kutje. Ik had vorig jaar wat met Turbo's gespeeld en nu ontdek ik dat ik vergeten was 100 Turbo's Short European Banks weer te verkopen. Ze kosttten iets van 500 euro, stonden in februari op 1700, nu op 200. Als de aandelen nog twee weken stijgen in het tempo van de laatste tijd lopen ze waardeloos af, snif snif. Ik bid voor een spoedige en diepe beurscrash.
Hoe kun je die nu vergeten? Kijk je nooit in je porto?
pi_72208869
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:46 schreef dvr het volgende:
hahahaah RAAP ME OP! hoe kun je die nou vergeten!
pi_72210160
Nou, ik had dat via de Postbank gedaan en dat is allemaal nogal vaag. Ik had vorig jaar een stuk of 5 verschillende turbo's gekocht om een beetje te kijken hoe dat werkt. Ik heb het een paar weken aangekeken en toen de boel weer verkocht (zonder noemenswaardige winst of verlies, en behalve die Eur.Banks dus, waarschijnlijk omdat die lekker in de lift zaten). Daarna ben ik die beleggingsrekening wat uit het oog verloren en kwam bovendien de omzetting van Postbank naar ING tussendoor, waar dat hele beleggingsgebeuren op internet nóg vager is. Het kostte me net een stuk of tien stappen om bij mijn portefeuille te komen. Daar staan die turbootjes me nu voor 127 euro beschaamd aan te kijken. Zucht. Ik hou ze maar aan, want áls de boel inkakt omdat er ergens een bank tenonder gaat hebben ze nog veel potentieel.
pi_72210584
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:23 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Wat je nu doet is hopen op een goede afloop, wat je echter moet doen is kansberekening met welke kans je positie heeft om goed te gaan lopen. Short term puts geef ik op dit moment 20% kans van slagen en 80% kans van verliezen.
We moeten omlaag gaan!!

De meest crappy company genaamd AIG heeft een 300% rally binnne 30 dagen achter de rug en is op het hoogste punt sinds de oktober 08 crash. Waarom gaat de markt dan omhoog?? Ik wordt gek!
pi_72211854
Zo, begint de dollar te vallen ofzo? Dikke spike naar de 1,44.
pi_72212041
Wat een dollarpaniek opeens . Oh wacht, dat zei ik al.
pi_72214133
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:35 schreef pberends het volgende:
Wat een dollarpaniek opeens . Oh wacht, dat zei ik al.
hehe
pi_72214346
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')