En ik zie nu dat ze een aanbieding hebben tot 4 uur vanmiddag, een luxe album op A4 formaat voor slechts 17,95 incl verzendkosten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:47 schreef TNA het volgende:
De Consumentenbond heeft het recent getest. Webprint had verreweg de beste afdruk- en albumkwaliteit, alleen de gebruikersvriendelijkheid van de software is nogal beroerd.
Maar bestel er vooral geen album als je geen zin hebt om ontzettend gefrustreerd te raken van de software.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:08 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En ik zie nu dat ze een aanbieding hebben tot 4 uur vanmiddag, een luxe album op A4 formaat voor slechts 17,95 incl verzendkosten.
Blurb is goedkoop, maar hou er rekening mee dat je foto's donkerder worden agedrukt dan ze eigenlijk zijn. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Pixum en ik kreeg net een mailtje dat mijn album bij profotonet klaar is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:25 schreef slashyou het volgende:
albeli of blurb
Beide goede kwaliteit, tenminste als je bij albeli de groote vierkante met glanspapier neemt.
Een album van profotonet is ook een aanrader maar wel een tikkie duurder dan de rest denk ik en max. 60 pagina's. Hij is mooi gewordenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blurb is goedkoop, maar hou er rekening mee dat je foto's donkerder worden agedrukt dan ze eigenlijk zijn. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Pixum en ik kreeg net een mailtje dat mijn album bij profotonet klaar is.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:59 schreef H-blast het volgende:
www.blurb.com
iedereen ook even dit boek bestellen: http://www.blurb.com/bookstore/detail/807594
dank bij voorbaat!
Ik moet ook levenquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]USD 76 voor een vakantiealbum van iemand anders
Sorry, maar denk niet dat ik dat ga doen
Neh...quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:40 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ik moet ook leven
Maar denk er anders nog even over na!![]()
haha nee.. Maar heb je iets van een preview optie? Ben wel even benieuwd qua foto's enzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Neh...Tenzij jij die van mij wilt bestellen?
Ik laat hem bij Profotonet afdrukken en het kost je maar EUR 100
Ik hoop dat je duits goed is, maar kijk hier eens.... http://www.fotobuch.de/produkte/fotobuch_professional/quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:28 schreef PKfotografie het volgende:
iemand een idee waar je extra grote boeken kan laten printen?
dus A3 of nog groter?
mijn duits is slecht, maar verder ziet het er goed uit, leveren ook gewoon in nederland?quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hoop dat je duits goed is, maar kijk hier eens.... http://www.fotobuch.de/produkte/fotobuch_professional/
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:57 schreef MCH het volgende:
Daarnaast weet ik dat de consumentenbond hier laatst ook een test over heeft gepubliceerd. De resultaten daarvan zijn ook welkom.
Bedankt voor de snelle reactie. Dat van die gebruiksvriendelijkheid komt inderdaad terug in de test.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:00 schreef TNA het volgende:
Webprint.nl heb ik zelf geprobeerd, en geloof me, de gebruikersvriendelijkheid is extreem laag. Onmogelijke software en veel te weinig mogelijkheden. Beter 15 euro meer en een weekend minder frustraties.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:57 schreef MCH het volgende:
Binnenkort wil ik een fotoalbum laten maken van een hele rits foto's op de computer. Dit kan tegenwoordig online, maar er zijn een heleboel aanbieders. Dus wie heeft er tips bij welke site ik dit het beste kan laten doen. Kwaliteit en gebruiksgemak staan voorop, de kosten zijn niet belangrijk. Daarnaast weet ik dat de consumentenbond hier laatst ook een test over heeft gepubliceerd. De resultaten daarvan zijn ook welkom.
k ken een macgebruiker die gebruik maakt van www.pictoprint.nl, www.taopix.com of in Nederland www.service2sales.com en http://www.blurb.com/quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:54 schreef Jarno het volgende:
Iemand ervaring met goede (!) software voor de Mac wat dit betreft? Dat Albelli spul (van Albumprinter geloof ik) is op een gegeven moment gewoon stuk gegaan en de Kruidvat software waar we het laatste album mee gemaakt hebben doet het niet onder Snow Leopard (OSX 10.6).
iPhoto vind mijn vrouw te beperkt qua layout keuzes en vrijheid en is ook wel erg duur.
Ik snap niet waarom profotonet niet in het lijstje staat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:32 schreef TNA het volgende:
De Consumentenbond heeft deze week een nieuwe test uitgebracht. Ik zal zo wat dingen posten.
Edit: et voila.
[ afbeelding ]
Webprint kost (bijna) de helft van de meeste andere albums en biedt vrijwel de beste afdrukkwaliteit en albumkwaliteit. De software is alleen om te huilen, ik kan me geheel aansluiten bij hun oordeel daarover. Na die frustraties kun je nauwelijks meer van je album genieten
Omdat de kans vrij groot is dat, toen deze test gedaan werd, profotonet nog niet op de markt wasquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:06 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom profotonet niet in het lijstje staat.
Ik neem aan dat je bedoelt dat profotonet in die tijd nog een albums leverde? Aangezien ze al een tijdje aan de weg timmerenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Omdat de kans vrij groot is dat, toen deze test gedaan werd, profotonet nog niet op de markt was
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:14 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt dat profotonet in die tijd nog een albums leverde? Aangezien ze al een tijdje aan de weg timmeren.
Ah oke, het was dat, of een hele oude testquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zeg ikProfotonet was nog niet op de markt met albums
Ik vind de image wrap mooi, de boeken voelen heerlijk aan.quote:
albelli,hema, kruitvat etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:05 schreef Ladyxima het volgende:
wat is dan een programma wat wel goed is voor beginners?
Ja, dankjewel, alleen aan published books staar ik me al grafisch-geilquote:
Alleen de afdruk kwaliteit vind ik toch niet echt heel erg geweldig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, dankjewel, alleen aan published books staar ik me al grafisch-geil
Ik heb nooit iets gemerkt van een slechte afdrukwaliteit bij blurb (al doe ik mijn boeken wel standard in de hoogste kwaliteit), het mondje op deze foto is in het boek net zo scherp als bij de link.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:33 schreef Gits het volgende:
[..]
Alleen de afdruk kwaliteit vind ik toch niet echt heel erg geweldig.
Dat is het jammere. Ik zoek een equivalent met betere afdrukkwaliteit.
Kwaliteit is niet beroerd. Ze drukken alleen donkerder af dan de foto eigenlijk is. Dat is een bekende "klacht".quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets gemerkt van een slechte afdrukwaliteit bij blurb (al doe ik mijn boeken wel standard in de hoogste kwaliteit), het mondje op deze foto is in het boek net zo scherp als bij de link.
Ik vind dat een rommelig topic, maar bedankt voor de info.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:02 schreef Ynske het volgende:
Waar fotoboek laten afdrukken?
Fotoboek samenstellen: wat is jouw favoriete site?
in bovenstaande topics staat al veel infomisschien heb je er iets aan.
Kijk het is bij blurb niet slecht, maar het isgewoon geen fotoboek met fotokaliteit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets gemerkt van een slechte afdrukwaliteit bij blurb (al doe ik mijn boeken wel standard in de hoogste kwaliteit), het mondje op deze foto is in het boek net zo scherp als bij de link.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:10 schreef HQ-Design het volgende:
Aldi Foto Print
Zonder Aldi-reclame oid in het fotoboek verwerkt,
Op zich zijn de kleuren ok, maar als je goed kijkt blijven het 'prints'.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:09 schreef bl0emetjE het volgende:
Bij blurb kun je ergens de kleurprofielen terug vinden die ze gebruiken om te printen.
Ik heb met colorsync en het profiel gewerkt en mijn foto's waren perfect!
http://www.bonsai-photography.com/
Hier kan je het profiel oa downloaden.
Verder staat er van alles onder de "help" op de website zelf.
30x30 was het grootst bij profotonetquote:
max. 60 pagina's bij profotonetquote:-veel pagina's (minimaal 70 pag., maar liefst rond 100 pag.)
60 pag 30x30 = EUR 135quote:-betaalbaar (tot ongeveer ¤ 130,-)
Ja, maar wel middels de Windows-software te uploadenquote:-geschikt voor Mac, of spreads opgemaakt in Photoshop aan te leveren
Jaquote:-doorlopende spreads voor panorama's (dus geen witte strook in midden)
Fotopapier, dus wel wat dikkerquote:-liefst niet al te dunnen bladen
Profotonet levert alleen kwaliteit wat mij betreft. Je zal echter zelf de Adobe-naar-SGB-omzetting moeten doen.quote:-Echt goede kwaliteit!! (geen rasters, geen compressie, geen oververscherping, liefst werkend met Adobe rgb, of goede omzetting daar van en dus geen te lage verzadiging)
Probleem opgelost als je zelf je spreads aanlevert, toch?quote:[..]
Qua opmaak wil ik dus met beeldvullend (liefst randloos) en i.i.g. doorlopende spreads kunnen werken, en ik wil graag zwarte bladen. Het is leuk als ik ook met achtergronden in lage dekking kan werken, maar dat is geen must.
Kijk dan gelijk of je monitor niet veel te helder staat zoals bij zo veel mensen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:55 schreef neen het volgende:
Ik heb vandaag een album van Albelli opgestuurd gekregen, ziet er op het eerste gezicht wel oke uit maar het is nu wel redelijk donker op m'n kamerdus ik zal morgen nog even goed kijken
Het snelle, maar oh zo onbruikbare antwoord:quote:Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Jarno het volgende:
Kruidvat maar eens gemailed of ze ooit wakker gaan worden en OSX 10.6 gaan ondersteunen.
quote:Geachte heer,
Wij zijn hier mee bezig.
Met vriendelijke groet,
Kruidvat Fotoservice Service Center
Dat is dus ook mijn bedoelingquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:59 schreef Kamermans het volgende:
wat ik altijd doe is gewoon in photoshop de pagina's maken, dan heb je het helemaal zelf in de hand. later in het fotoboek programma vul de dan gewoon de gehele pagina met je gephotoshoped bestand.
Ik ben nu met de Aldi software aan het knutselen omdat die een zachte kaft boek hebben en die vind ikquote:Op donderdag 5 november 2009 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil ook graag fotos over 2 paginas kunnen zetten en tekst in de fotos kunnen zetten,
Volgens Hema zou dit per begin november opgelost zijn, doordat er nieuwe techniek wordt gebruikt om de boeken te verwerken.quote:HEMA valt definitief af. Ik heb een testboek laten drukken. Kleuren zijn nog best aardig, maar gezien het formaat van de bronbestanden had ik wel scherpere foto's verwacht
Tegen die tijd eens opnieuw proberen, maar ik heb hem tijdens die actie in huis gehaald... Stom toevalligquote:Op woensdag 11 november 2009 07:57 schreef diomedes het volgende:
[..]
Volgens Hema zou dit per begin november opgelost zijn, doordat er nieuwe techniek wordt gebruikt om de boeken te verwerken.
Albumprinter verwijst nu door naar Albelliquote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef _Calimero_ het volgende:
ik heb 'm er nog niet tussen zien staan geloof ik, maar ik heb mijn reisfoto;s met www.albumprinter.nl laten afdrukken. was erg te spreken over de kwaliteit, en vooral ook de grootte van de fotoboeken.
Daarvoor had ik er 1 bij kruidvat gedaan, maar die heb ik teruggestuurd, omdat mijn foto's allemaal donkerder werden dan ze op de computer leken.
Verrek! inderdaad!quote:Op woensdag 11 november 2009 14:15 schreef neen het volgende:
[..]
Albumprinter verwijst nu door naar Albelli
das al bijna een jaar zo volgens mijquote:Op zondag 15 november 2009 10:48 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Verrek! inderdaad!
Google onthult: Albelli maakt deel uit van albumprinter, de grootste leverancier van fotoboeken in europa....
Speciaal voor deze post een account aangemaakt zie ik..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:12 schreef Yrref79 het volgende:
Deze fotodienst is nog niet zo bekend, maar heb er al wel hele goede verhalen over gehoord.
Http://www.printmijnfotos.nl
Kwaliteit is heel goed. Scherpe foto's, ook op groot formaat. Veel variatie qua fotoboek-omslagen. Prijs ligt ook niet al te hoog. Leuke site ook. Gewoon duidelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |