Als fotograaf ben ik een beetje verwend met de albums van Vakcolor die ik maak voor bruiloften. Prachtige kwaliteit en mooie dikke bladen, maar erg duur.
Voor mijn eigen vakanties en zo, ben ik op zoek een album met de volgende specificaties:
-groot (minimaal 30x30 of 30x40 liggend)
-veel pagina's (minimaal 70 pag., maar liefst rond 100 pag.)
-betaalbaar (tot ongeveer ¤ 130,-)
-geschikt voor Mac, of spreads opgemaakt in Photoshop aan te leveren
-doorlopende spreads voor panorama's (dus geen witte strook in midden)
-liefst niet al te dunnen bladen
-Echt goede kwaliteit!! (geen rasters, geen compressie, geen oververscherping, liefst werkend met Adobe rgb, of goede omzetting daar van en dus geen te lage verzadiging)
Veel albums die ik van vrienden en familie heb gezien (Hema en zo denk ik) zagen er erg gerasterd en/of gecomprimeerd en vervolgens weer overscherpt uit. dat vind ik echt onacceptabel aangezien een beetje Epson inktjet tegenwoordig gewoon goede kwaliteit levert.
Qua opmaak wil ik dus met beeldvullend (liefst randloos) en i.i.g. doorlopende spreads kunnen werken, en ik wil graag zwarte bladen. Het is leuk als ik ook met achtergronden in lage dekking kan werken, maar dat is geen must.
Bovenstaande graag in de software die je wordt opgedrongen, danwel zelf spreads makend en aanleveren als highres jpg met kleurprofiel. Als het maar kan:)
Wie-o-wie weet een goede fotoboekenboer voor mijn wensen?
Profotonet? Blurb? Albelli? Albelli heeft een mooi XL boek, maar uitgerekend voor dit (nieuwe) boek geen Mac software. Voor de vierkante variant is de software nu al een uur de helft van de foto's aan het laden (om uit te proberen). Gaat nu om 150 (totaal dus 300) jpgs van 6 tot 12 MB per stuk.
Phototools heeft een witte rand in het midden, dus valt af. Photogo is te duur, en over Pixum heb ik gelezen dat het erg gecompimeerd is.
Hulp wordt erg gewaardeerd, want ik zie door de bomen het bos niet meer, en via de sites zijn ze natuurlijk niet te beoordelen op kwaliteit.
Bedankt alvast.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mook_ op 05-10-2009 03:23:23 ]