abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72080265
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:24 schreef Hukkie het volgende:
Koningdavid, hoe kijk je aan tegen het stuk uit Zeitgeist dat het verhaal van Jezus er eigenlijk één van dertien in een dozijn is?
Please don't get him started. . Komt ie weer met zijn topic aan waarin goeroe KD alles weerlegt.
-edit, zie je wel .
pi_72080279
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:24 schreef Fearmonger het volgende:
Oke KD en Sakura, het is tijd dat jullie toe to toe on the bible gaan bitches.
We gaan nooit 'toe-to-toe' omdat ik al zijn vragen beantwoord en mijn denkbeelden altijd beargumenteer en Sakura vrijwel nooit serieus op mijn argumenten en vragen ingaat.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_72080307
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:27 schreef Modus het volgende:

[..]

Please don't get him started. . Komt ie weer met zijn topic aan waarin goeroe KD alles weerlegt.
-edit, zie je wel .
Je denkt toch niet dat ik telkens weer opnieuw ga uittypen voor iedere ietwat goedgelovige ziel die in Zeitgeist gelooft?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_72080325
Zelfs een topic over een vriendschappelijk relatie tussen een moslima en homo moet gaan over het bestaan van Jezus

Is de naam van Wilders al gevallen?
pi_72080340
Je hebt je eigen topics gewoon gebookmarked he? .
pi_72080370
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:30 schreef Modus het volgende:
Je hebt je eigen topics gewoon gebookmarked he? .
Ik heb links waar ik vaak naar moet verwijzen in een .txt bestand gezet ja.
pi_72080371
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:30 schreef Triggershot het volgende:
Zelfs een topic over een vriendschappelijk relatie tussen een moslima en homo moet gaan over het bestaan van Jezus
Gaat vast wel goedkomen met die WFL splitsing. .
pi_72080409
En nu ga ik ff tv kijken, kan Sakura mooi even mijn vragen beantwoorden in de tussentijd.

Ik reageer later weer.
pi_72080418
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zucht... begrijpend lezen is een vak apart zo blijkt maar weer.
Zucht... bijbelkennis is een vak apart, zo blijkt maar weer.
quote:
Johannes schrijft toch dat dit een beschuldiging is t.o.v. Jezus, niet dat hij het daar zelf mee eens is. Dat zijn omstanders zeggen "Jij komt toch uit Nazareth?" is volstrekt logisch aangezien de bijbel meldt dat hij is opgegroeid in Nazareth.
Johannes gelooft zelf dat Jezus de messias is, hij gaat dan toch niet in zijn eigen schrijfsel dat ontkrachten?

En dat jij mij (onterecht) van weinig bijbelkennis beticht is echt ongelooflijk ironisch, of in jouw bewoordingen "hilarisch lachwekkend".
Ik quote het maar weer voor je uit de bijbel zelf
quote:
[37] Op de laatste dag, het hoogtepunt van het feest, stond Jezus in de tempel, en hij riep: ‘Laat wie dorst heeft bij mij komen en drinken! [38] “Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ [39] Hiermee doelde hij op de Geest die zij die in hem geloofden zouden ontvangen; de Geest was er namelijk nog niet, want Jezus was nog niet tot Gods majesteit verheven.
[40] Toen de mensen in de menigte dit hoorden zeiden ze: ‘Dit moet wel de profeet zijn.’ [41] Anderen beweerden: ‘Het is de messias,’ maar er werd ook gezegd: ‘De messias komt toch niet uit Galilea? [42] De Schrift zegt toch dat de messias uit het nageslacht van David komt en uit Betlehem, waar David woonde?’ [43] Zo ontstond er verdeeldheid in de menigte, [44] en sommigen wilden hem grijpen, maar niemand deed hem iets.
En zal het nog even voor je in normaal nederlands vertalen.

Jezus is hier dus bij, en geeft dus met zoveel (zo weinig) woorden toe dat hij uit Nazareth komt. De menigte wil hem namelijk grijpen en hij had dat heel eenvoudig kunnen voorkomen door te zeggen dat hij in bethlehem geboren was wegens een volkstelling die 6 jaar na zijn geboorte plaatsvond ( ) en daarna weer terug gegaan en opgegroeid was in Nazareth.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72080420
kijk. en daarom moet je niet met gelovigen in discussie gaan. of ze nu geloven in een god, of juist niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72080437
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:31 schreef Modus het volgende:

[..]

Gaat vast wel goedkomen met die WFL splitsing. .
We hebben al een SS commando voorbereid.
pi_72080449
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:30 schreef Triggershot het volgende:

Is de naam van Wilders al gevallen?
Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat elk topic wat ook maar vaag met geloof te maken heeft meteen ontaard in christenen die zichzelf moeten verdedigen
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72080477
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:34 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat elk topic wat ook maar vaag met geloof te maken heeft meteen ontaard in christenen die zichzelf moeten verdedigen
Mja, maar dat komt van twee kanten. Wat valt er te verdedigen als er niets aangevallen wordt?
pi_72080484
quote:
Ja, wie claimt, moet verdedigen he. .
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:36:15 #215
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_72080504
Islam is geen geloof
Islam is angst.
pi_72080522
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:35 schreef Modus het volgende:

[..]

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72080566
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:35 schreef Modus het volgende:

[..]

Lees het topic eens door. Ongegrond gebash naar geloof. Vervolgens verdedigen christenen zich, waarna we onze verdediging moeten verdedigen.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
pi_72080569
Misschien wordt KD wel verblindt door blind geloof in de overtuiging dat Jezus wel moet bestaan hebben, wie weet, maar hij discussieert op een far beter manier dan sommige onelinerboys hiero.
pi_72080576
quote:

[..]

Als gelovigen gewoon lekker hun geloof achter hun voordeur houden en anderen niet met hun geloof gaan vermoeien, zou de wereld er een stuk beter uit zien (en mijn toetsenbord een stuk minder slijten )

Wat ik al zo vaak schreef, geloven, geen enkel bezwaar tegen, maar vermoei mij er alsjeblieft niet mee, heeft me tijd genoeg gekost om mij uit mijn christelijke opvoeding los te trekken.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:39:41 #220
224468 Jawzz
Daar had ik je!
pi_72080603
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik telkens weer opnieuw ga uittypen voor iedere ietwat goedgelovige ziel die in Zeitgeist gelooft?
Tja, je denkt toch niet dat wij het weer moeten uittypen voor elke goedgelovige ziel die in de bijbel gelooft?
pi_72080614
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:37 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wie claimt moet met argumenten komen. Doe jij dat dan ook. Voorlopig zie ik KoningDavid volop met dingen komen om zijn beweringen te staven, en jij lult steeds wat in de lucht. En dan ook nog zeer obscure interpretaties.
pi_72080683
Waaaaagh, moslims, men de harpoenssss!!111
Cool story, Hansel.
pi_72080690
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Wie claimt moet met argumenten komen. Doe jij dat dan ook. Voorlopig zie ik KoningDavid volop met dingen komen om zijn beweringen te staven, en jij lult steeds wat in de lucht. En dan ook nog zeer obscure interpretaties.
Ho wacht ff obscure interpretaties zijn KD zijn domein, niet dingen gaan verwarren hé

En trouwens, ik claim niets, de bewijslast ligt bij de claimers de gelovigen in dit geval en die claims rammelen van alle kanten zitten van wilde interpretaties aan elkaar en gebruiken veelal zeer dubieuze bronnen die hun schrijfsels geschreven hebben met een zeer grote dubbele agenda.
pi_72080805
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef UncleErnie het volgende:
Hij kan hele topics vollullen met weet ik hoeveel bijbelquotes en watvoorellendeallemaalmeer maar er zit geen greintje bewijs bij. Anders was hij nu schathemeltjerijk.
pi_72080903
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:43 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ho wacht ff obscure interpretaties zijn KD zijn domein, niet dingen gaan verwarren hé

En trouwens, ik claim niets, de bewijslast ligt bij de claimers de gelovigen in dit geval en die claims rammelen van alle kanten zitten van wilde interpretaties aan elkaar en gebruiken veelal zeer dubieuze bronnen die hun schrijfsels geschreven hebben met een zeer grote dubbele agenda.
Keer op keer kwam jij met argumenten waarom de bijbel niet kloppend zou zijn, keer op keer heeft KD ze onderuit gehaald, waardoor je een volgend punt pakt, in plaats van in te gaan op KD. Nu weer heb je een vrag van mij gekaapd en als verwijt gebruikt, maar het antwoord van ik gekregen heb, en daarna op jouw claims dat het daarom niet klopt gezegd heb, daar heb je ook al niet op gereageerd. Je pakt gewoon weer een volgend punt. Je snapt dat dit niet de meest geloofwaardige manier is te argumenteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')