quote:WEERALARM ORANJE: ZEER ZWARE WINDSTOTEN
In de loop van vanmiddag trekken onweersbuien vanuit het zuidwesten het land binnen. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag.
Er is door de windstoten kans op ZEER grote schade, het weeralarm heeft de code oranje. Dit is de op één na meest dreigende situatie. Ga daarom niet naar buiten tenzij het strikt noodzakelijk is.
De buien verplaatsen zich noordoostwaarts en bereiken aan het einde van de middag het noordoosten.
Bron: RampenInfo.nl / KNMI
quote:Waarschuwing voor extreem weer
(Novum) - De tropische warmte waar Nederland woensdag mee te maken kreeg, wordt donderdagmiddag verdreven door stevige onweersbuien. In de loop van de dag worden buien verwacht met zeer zware windstoten tot 110 kilometer per uur, hagel en lokaal veel neerslag. De buien kunnen zich 'verraderlijk snel' ontwikkelen, waarschuwt het KNMI.
De buien trekken in de loop van de middag vanuit het zuidwesten het land binnen. Aan het begin van de avond wordt het noodweer verwacht in het noordoosten. Het KNMI schat de kans op een weeralarm op zestig procent en deed donderdag alvast een 'voorwaarschuwing' uit.
De tropische warmte bereikte Nederland woensdag. Op veel plaatsen werd het 30 graden. In de nacht van woensdag op donderdag zakt het kwik niet onder de 20 graden.
Donderdagochtend schijnt de zon eerst nog volop en stijgt de temperatuur snel tot boven de 30 graden. In het westen van het land wordt het 32 graden, in het oosten kan de 35 graden worden gehaald. Daarmee wordt het waarschijnlijk de warmste dag van het jaar. De hoogste temperatuur tot nu toe werd op 6 augustus met 32 graden bereikt in Hoek van Holland.
En waar moet ik al die planten laten dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:03 schreef Kaneel het volgende:
Ik zou adviseren je balkon en tuin ff leeg te maken
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:01 schreef Kaneel het volgende:
Ga daarom niet naar buiten tenzij het strikt noodzakelijk is.
Ik een te koop bord aan m'n balkon hangenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:03 schreef Sm0keZ het volgende:
Geweldig, volgens mij heb ik nog een tweetal ramen openstaan thuis
Wij houden van oraaaaanje, om zn daden en zn doeeeeeeeeeeeeen....quote:
Je had een te koop bord aan je balkon hangen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik een te koop bord aan m'n balkon hangen
Het KNMI heeft ook een aantal juiste weeralarmen afgegeven. Vooral in de zomer met zware buien, helaas zitten ze er in de winter nogal eens naastquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:09 schreef LordNemephis het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen - net als alle weeralarmen van het KNMI
Inderdaad, laat ze vooral net doen alsof er niets gaat gebeuren op de warmste dag van het jaar wanneer een groot deel van Nederland op het strand ligt/op het water is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:09 schreef LordNemephis het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen - net als alle weeralarmen van het KNMI
Snel naar huis, het adres erop kalkenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je had een te koop bord aan je balkon hangen.
Ja, was die dag naar het strand, en toen begon het te dreigen, dus op de fiets naar huis. Heb nog nooit zulk noodweer en harde wind meegemaakt, kon letterlijk niet vooruit komen op de fietsquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
17 juli 2004 - Precies vijf jaar geleden
Dit bedoel je?
Was ook een memorabele dag... die wolk dreef zo enschede binnen...dat vergeet ik echt niet meer... je zag hem letterlijk binnen komen rollenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:29 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ja, was die dag naar het strand, en toen begon het te dreigen, dus op de fiets naar huis. Heb nog nooit zulk noodweer en harde wind meegemaakt, kon letterlijk niet vooruit komen op de fiets
Zo, dat was een duur verjaardagscadeautje dan!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:35 schreef Lente_ninja het volgende:
Whehehe, die dag gingen wij naar een verjaardag van een oom. Alleen kwamen we niet verder dan de stadsgrens, omdat toen onze auto vastliep in het water. Moest weggesleept worden terwijl wij in onze nette kleren door het water ons een weg terug naar huis moesten zien te banen
Probleem is dat eigenlijk niemand daar een goed antwoord op weet. Lucht is vrij onstabiel.. er kan van alles gebeurenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:31 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou vandaag (vanaf half 7) in Amsterdam met een boot door de grachten varen.
Gaat het vandaag om korte stevige buien of echt langdurige buien?
En is het beter om die boottocht af te blazen of kan het nog wel door om dat tijdsstip?
Oh god jaquote:
Zo'n boottocht kan er alleen maar interessanter op wordenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:31 schreef Desunoto het volgende:
Ik zou vandaag (vanaf half 7) in Amsterdam met een boot door de grachten varen.
Gaat het vandaag om korte stevige buien of echt langdurige buien?
En is het beter om die boottocht af te blazen of kan het nog wel door om dat tijdsstip?
wowquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Met wat mazzel zien we weer zoiets
de ' beroemde ' 17e juli 2004...boven Enschedequote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:39 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
wow![]()
Ik geloof niet dat ik erg opzie tegen regen, die verstikkende hitte van nu vind ik ook niks
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de ' beroemde ' 17e juli 2004...boven Enschede
Zet die hier ff bij johquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:57 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze tijdens Extrema, in het echt zag het er wat indrukwekkender uit.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Zo'n boottocht kan er alleen maar interessanter op worden![]()
Voor de omstanders![]()
Ik hou het wel goed in de gaten op buienradar e.dquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Probleem is dat eigenlijk niemand daar een goed antwoord op weet. Lucht is vrij onstabiel.. er kan van alles gebeuren![]()
Ik zou toch ff goed opletten... Adam ligt vanaf 1600 uur al in de buiengrens...misschien wat eerder. Geen idee hoe het dan om half zeven is. In elk geval frisser denk ik![]()
[ afbeelding ]
Buienradar heb je nu niets aan... je ziet het namelijk te laat aankomen...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
het is een hoax
op de buienradar lijkt alles op zee te vallen..
Als je de drie uurs voorspelling bekijkt komt het vanaf een uur of 4 wel boven land.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
het is een hoax
dat is dus een hoax... das een nepecho op de radarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
het is een hoax
Dat ziet er gaaf uitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:37 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Met wat mazzel zien we weer zoiets
Ik lig voorlopig nog steeds in de tuin.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dus het gaat allemaal wel weer meevallen vanmiddag/vanavond.
Perenijsjes ftw!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:05 schreef Gwywen het volgende:
Straks mag ik nóg een ijsjevan mezelf
Had ik wel gewoon thuis moeten gaan werken. Hier in Rotterdam is nog helemaal niets. Ik kan nog hele stukken blauwe lucht zien.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:53 schreef Rianne84 het volgende:
het begint nu ook flink te waaien in Alphen
Er was net een gast op de radio en die stond op de pier bij IJmuiden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik kan nog hele stukken blauwe lucht zien.
Ik ben ook in Den Haag, maar heb nog geen klap gehoord...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:47 schreef safumufh het volgende:
ja, het begint hier nu. denhaag. hoorde net de eerste klap, en het waait heel behoorlijk ineens
Mja, misschien was het toch geen onweer... maar het begint wel steeds harder te waaien ja...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:28 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik ben ook in Den Haag, maar heb nog geen klap gehoord...
het waait wel redelijk nu.
Toen zaten wij te barbecuen. De laatste stukjes vlees hebben we héél snel naar binnen gewerkt. Wat een lucht kwam er toen aan zeg.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de ' beroemde ' 17e juli 2004...boven Enschede
Hahaha, ja wij ook, maar dan in Oldenzaalquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:46 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Toen zaten wij te barbecuen. De laatste stukjes vlees hebben we héél snel naar binnen gewerkt. Wat een lucht kwam er toen aan zeg.
Nu hier een paar dunne wolkjes, nauwelijks het vermelden waard.
Dat soort hoge temperatuurverschillen op zo'n klein gebied is vaak wel een voorbode. Komt het dan toch nog?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:48 schreef kissaa het volgende:
Het is 22 graden in Vlissingen en 36 graden in Eindhoven (blz 705, teletekst)
Die overdrijft dan, er zijn wel degelijk wolken te zien maar ze stellen geen hol voor. Zo te zien glijdt alles zo voor de kust langs tot nu toe. Het is hier in ieder geval nog volop genieten (Castricum aan Zee). Ik heb wel rond 13 uur een paar spatjes regen gehad toen er geen wolk te bekennen was, ook wel een keer apart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:21 schreef Xenomaniac het volgende:
Er was net een gast op de radio en die stond op de pier bij IJmuiden.
Zag hetzelfde als jij. Kilometers ver geen wolk te zien.
Ja? Hier iets verderop in Lelystad zou het dan ook moeten gaan waaien zo.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:55 schreef Felixa het volgende:
Almere, bloedheet met wat hoge sluierbewolking en de wind begint ook wat aan te trekken.
Was op BNR.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef elcastel het volgende:
Die overdrijft dan, er zijn wel degelijk wolken te zien maar ze stellen geen hol voor. Zo te zien glijdt alles zo voor de kust langs tot nu toe. Het is hier in ieder geval nog volop genieten (Castricum aan Zee). Ik heb wel rond 13 uur een paar spatjes regen gehad toen er geen wolk te bekennen was, ook wel een keer apart.
Beter dat ze een waarschuwing geven dan niks toch? Denk ook aan de bejaarden en de zwakkere mensen in onze samenleving die nog buiten zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Geef mij ook zo'n lulbaan bij het KNMI
En die horen dus die waarschuwing nietquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beter dat ze een waarschuwing geven dan niks toch? Denk ook aan de bejaarden en de zwakkere mensen in onze samenleving die nog buiten zijn.
Dan klopt het ! Nee maar serieus, ik zie de hele dag al overal wolken behalve voor de zon.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Xenomaniac het volgende:
Was op BNR.
Ik vond het wel lekker even, maar het stelde hier weinig voor.quote:Ik fietste net door het Vondelpark en voelde ook spatjes zonder aanwezige wolken.
Bejaarden welquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En die horen dus die waarschuwing niet
Stranden waren leeg vandaagquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beter dat ze een waarschuwing geven dan niks toch? Denk ook aan de bejaarden en de zwakkere mensen in onze samenleving die nog buiten zijn.
Dit is weer eens zwaar overdreven. Paniek en gelul om niks.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
Beter dat ze een waarschuwing geven dan niks toch?
Ik had net mijn oma (96) nog aan de lijn en die zat heerlijk op het balkon aan een Cornetto te knabbelen.quote:Denk ook aan de bejaarden en de zwakkere mensen in onze samenleving die nog buiten zijn.
dat dusquote:
'S ochtends en in de middag kan je anders prima naar het strand gaan en buiten wapperen. Pas vanavond gaat het echt los.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:23 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dit is weer eens zwaar overdreven. Paniek en gelul om niks.
[..]
Ik had net mijn oma (96) nog aan de lijn en die zat heerlijk op het balkon aan een Cornetto te knabbelen.
Als het te warm wordt gaat ze naar binnen, daar is airco.
Maar om nou voor een stel bejaarden een weeralarm af te kondigen en zelfs de pleziervaart adviseren niet uit te varen op een 30 graden dag is natuurlijk het andere uiterste.
Buien komen ook van het westen richting het oosten. In het oosten merk je nu nog niks inderdaad. In AMsterdam waait het anders al behoorlijk en is het bijna geheel bewolkt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
Weinig wolken en veel hitte in Harderwijk. En ik zit hier met mn lange broek en mn blousje beetje representatief te zijn
Zijn vooroorlogs hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:25 schreef elcastel het volgende:
Het valt me wel op dat vooral de parasols van de bejaarden wind vangen en de lucht in gaan, dat wel.
Toen ik om 11 uur op de fiets stapte las ik her en der dat de pleuris zou uitbreken al rond 13 uur. Ik heb de windvlaag gevoeld, ik heb de windmolens een tijdje niet kunnen zien, maar dat was het. Toen werd het 15-16 uur en ik zie nu nog niks, het betrekt iets, maar dat is hooguit lekker want het is hier flink benauwd op het strand nog.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:26 schreef Zienswijze het volgende:
'S ochtends en in de middag kan je anders prima naar het strand gaan en buiten wapperen. Pas vanavond gaat het echt los.
Ik heb stiekem toch het vermoeden dat het zodalijk los gaatquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Het zal wel weer met een sisser aflopen. Wat een gefaal toch ook bij het KNMI met die onzinnige weeralarmen.
Alsof men tegenwoordig nergens meer tegen kan en overal voor gewaarschuwd moet worden.
Hadden we van de winter ook geen sneeuwalarm? Uiteindelijk viel er lullig weinig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Het zal wel weer met een sisser aflopen. Wat een gefaal toch ook bij het KNMI met die onzinnige weeralarmen.
Alsof men tegenwoordig nergens meer tegen kan en overal voor gewaarschuwd moet worden.
Doe mij nou een lol.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:26 schreef Zienswijze het volgende:
Pas vanavond gaat het echt los.
Alsof het de eerste keer is dat we met regen, wind en onweer te maken krijgen. Iedereen kan op zijn vingers na tellen dat met zulke temperaturen het altijd eindigt met een klap en een flits. Daar hoef je toch geen weeralarm voor af te geven. Ik vind het echt zwaar overdreven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:30 schreef safumufh het volgende:
[..]
Ik heb stiekem toch het vermoeden dat het zodalijk los gaat
Dat was inderdaad te vroeg ingeschat. De neerslag verspellen op zulke dagen is ook niet bepaald het makkelijkste. De atmosfeer is / wordt zeer onstabiel en het verandert van het ene naar het andere moment.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Toen ik om 11 uur op de fiets stapte las ik her en der dat de pleuris zou uitbreken al rond 13 uur. Ik heb de windvlaag gevoeld, ik heb de windmolens een tijdje niet kunnen zien, maar dat was het. Toen werd het 15-16 uur en ik zie nu nog niks, het betrekt iets, maar dat is hooguit lekker want het is hier flink benauwd op het strand nog.
Dat dus. Echt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef MrX1982 het volgende:
Alsof het de eerste keer is dat we met regen, wind en onweer te maken krijgen.
En overleven met het noodpakketquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Doe mij nou een lol.![]()
Als het aan het KNMI had gelegen was Nederland vanaf 14:00 uur binnen gebleven met ramen en deuren gesloten.
Dat bericht hadden ze vanochtend opgemaakt. 14.00 uur was te vroeg ingeschat. Toen lagen de buien nog boven noordwest Frankrijk. Nu ligt de buienlijn boven het zuidwesten van Belgie.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Doe mij nou een lol.![]()
Als het aan het KNMI had gelegen was Nederland vanaf 14:00 uur binnen gebleven met ramen en deuren gesloten.
Het gaat erom dat mensen het niet verwachten. Gister heel dag zon met temperaturen tegen de 30 graden aan. Vanmiddag mooi weer met tropische temperaturen zelfs. En dan "opeens" gaat het los. Vandaar die waarschuwing.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:35 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat dus. Echt.
En alsof we dat niet kunnen handelen.
Dit begint steeds meer een land van mietjes te worden.
Ja maar wat is 'los' dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:30 schreef safumufh het volgende:
Ik heb stiekem toch het vermoeden dat het zodalijk los gaat
Nou is dat sowieso een goede maatregel met deze temperaturen. Met ramen, deuren en gordijnen dicht is het binnen 25 graad terwijl het buiten +35 is. Overigens heeft het hier vanmorgen geonweerd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef Xenomaniac het volgende:Als het aan het KNMI had gelegen was Nederland vanaf 14:00 uur binnen gebleven met ramen en deuren gesloten.
Nee, want gister was het ook zeer warm met de hele dag zon. En toen kreeg je geen buien of onweer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Alsof het de eerste keer is dat we met regen, wind en onweer te maken krijgen. Iedereen kan op zijn vingers na tellen dat met zulke temperaturen het altijd eindigt met een klap en een flits.
Inslagen, brand, straten die onder water lopen, kelders etc..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:38 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja maar wat is 'los' dan?
50mm regen? Hagelstenen als golfballen? Aardverschuivingen? Auto's die door de lucht vliegen?
De brandweer die door de straten vaart?
Wat is los?
Nee geen paniek. De zware buien hangen nog boven het zuidwesten van Belgie en trekken richting Zeeland. Tot nu toe kan je alleen wat druppeltjes voelen in R'dam.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef Den_Haag het volgende:
net 5 tot 6 druppels hier in Rotterdam. PANIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee die komen vandaag en anders zou het morgen komen. Je kunt er in dit land met deze temperaturen gewoon op wachten daar is echt geen weeralarm voor nodig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, want gister was het ook zeer warm met de hele dag zon. En toen kreeg je geen buien of onweer.
laat die regen eens opschieten. wil weer eens door een moesson rijdenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee geen paniek. De zware buien hangen nog boven het zuidwesten van Belgie en trekken richting Zeeland. Tot nu toe kan je alleen wat druppeltjes voelen in R'dam.
Interessant.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
Belgie
ja dat klopt. maar de vraag is dan ook wanneer het komt. dat is meestal onzeker.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee die komen vandaag en anders zou het morgen komen. Je kunt er in dit land met deze temperaturen gewoon op wachten daar is echt geen weeralarm voor nodig.
Ik weet niet hoe belgie ermee omgaat. Ik woon niet daarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Interessant.
Hoe gaat België om met dit noodweer?
Ook weeralarmen en dat soort fratsen, of wordt de Belg slim genoeg geacht om even in de kroeg te gaan zitten tijdens een hoosbui?
Geen weeralarmen in ieder geval:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Interessant.
Hoe gaat België om met dit noodweer?
Ook weeralarmen en dat soort fratsen, of wordt de Belg slim genoeg geacht om even in de kroeg te gaan zitten tijdens een hoosbui?
Er zit niet eens rood in.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef safumufh het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Dit is wat er nog zou moeten komen.
Mietjes niet eens zo zeer, apathische volgzame debielen dekt de lading meer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:35 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat dus. Echt.
En alsof we dat niet kunnen handelen.
Dit begint steeds meer een land van mietjes te worden.
Dat meld je tijdens de weersvoorspelling en zelfs dan is het maar afwachten. Niets zo veranderlijk als het weer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
ja dat klopt. maar de vraag is dan ook wanneer het komt. dat is meestal onzeker.
Ooh gelukkig, dat ziet er goed uit. Vreesde al een anti-climaxquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:44 schreef safumufh het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Dit is wat er nog zou moeten komen.
Dat kan. Maar ze verwachten deze keer zware windstoten met veel buien. Vandaar dat het nu "anders" is. Maar goed, we moeten maar afwachten hoe het zal verlopen vanavond.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat meld je tijdens de weersvoorspelling en zelfs dan is het maar afwachten. Niets zo veranderlijk als het weer.
Precies, tot nu toe is het een topdag geweest.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, we moeten maar afwachten hoe het zal verlopen vanavond.
Als je in het oosten van het land woont, kan je nu nog prima barbequenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:57 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Precies, tot nu toe is het een topdag geweest.
Het enige dat me nog af kan zeiken is dat de bbq volloopt als ie net aan is.
Dat weet ik, dat gebeurt hier langs de kust sowieso vrij vaak. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik plotsklaps midden in een onweersbui sta op het strand. Het is hier inmiddels dicht getrokken en ik ben veilig thuis, godzijdank.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
De neerslag verspellen op zulke dagen is ook niet bepaald het makkelijkste. De atmosfeer is / wordt zeer onstabiel en het verandert van het ene naar het andere moment.
KNMI heeft de buien te vroeg ingeschat. Een uur geleden was nog datzelfde plaatje te zien op hun website, maar dan met de linkerlijn om 15.00uur en de middelste lijn om 18.00uur.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |