abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:42:13 #151
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72029122
Geen idee, maargoed, we weten wel allemaal hoe die blauwe eruit zagen. Maar dit zijn mooie zwarte schermen, ziet er echt wel goed uit. Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien morgen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_72030345
quote:
De promovendus neemt de 21-jarige middenvelder tijdelijk over van Ajax, dat een kleine huursom ontvangt van de Waalwijkers. Na Skhodran Metaj, Gijs Luirink en Kemy Agustien is Van der Heijden de vierde speler die RKC dit seizoen op huurbasis binnenhaalt.

Bij Ajax heeft Van der Heijden een contract tot medio 2013. De middenvelder wordt beschouwd als een groot talent, maar zag het voorbije seizoen in het water vallen vanwege een zware blessure. De Amsterdamse clubleiding achtte het verstandiger dat Van der Heijden dit seizoen elders speelminuten zou gaan maken.

Als het aan Ajax ligt, vertrekken er de komende twee weken nog veel meer spelers dan alleen Van der Heijden. Javier Martina, Jeffrey Sarpong, Kennedy Bakircioglü, Evander Sno, George Ogararu, Rasmus Lindgren, Oleguer en Gabri staan op de nominatie om verkocht of verhuurd te worden, zo berichtte De Telegraaf onlangs.
Dat is 1.
pi_72030379
RKC prima keuze!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:17:28 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_72030433
Als ie maar niet tegen ons scoort..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_72030746
Goede keuze, meeste kans dat hij gewoon veel wedstrijden speelt.

Groningen is qua niveau misschien leuker, maar ook het risico dat hij dan zoals Slijngaard een paar jaar terug maar heel weinig speelt.
AFC Ajax
pi_72031877
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:17 schreef fathank het volgende:
Als ie maar niet tegen ons scoort..
Een vertonghentje ?

Ik vond persoonlijk het doelpunt van Kluivert vervelender. Dat heeft ons uit eindelijk de titel gekost
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:47:35 #157
51286 w00h00
Digital man!
pi_72031927
quote:
'Oleguer in belangstelling van Espanyol'

Na vage geruchten in Spaanse media gisteren, meldt vandaag ook het Algemeen Dagblad dat Oleguer in de belangstelling zou staan van Espanyol. De centrale verdediger is vooralsnog onder Martin Jol niet zeker van een basisplaats. Naar verwachting zal hij tegen de fysieke sterke Slowaken van Slovan Bratislava vanavond overigens wel in de basis starten.
Nu komt ook AD er mee, het lijkt dus redelijk betrouwbaar.

Ik zeg: dikke strik er om!
pi_72032002
Best jammer dat ie niet geslaagd is bij ons. Als hij weg gaat krijg je financieel wat meer lucht.
pi_72032026
Als een van de weinigen zie ik Oleguer graag blijven. Ik ben nog niet vergeten hoe goed hij in de UEFA-Cup speelde. Ik ben er van overtuigd dat Jol hem goed kan gebruiken en tevens beter kan laten spelen, maar het ziet er niet naar uit dat hij een kans gaat krijgen.

Liever zie ik Wielaert vertrekken. Die clown had nooit gekocht mogen worden.
pi_72032073
Je bent niet de enige Dvm, ik denk er precies zo over (behalve je laatste 2 zinnen). Denk dat Oleguer echt wel toegevoegde waarde kan hebben. Als hij NL zou spreken zou hij een echt leider in je defensie kunnen zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_72032136
Zou mooi zijn als Oleguer nog verkocht kan worden, te dure jongen voor de bank en ook nog eens niet goed genoeg voor Ajax imho.
pi_72032189
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:58 schreef Radegast het volgende:
Zou mooi zijn als Oleguer nog verkocht kan worden, te dure jongen voor de bank en ook nog eens niet goed genoeg voor Ajax imho.

En wie haal je er voor terug? In ieder geval geen ervaren speler met veel ervaring.
pi_72032217
quote:
Precies
pi_72032273
quote:
Plaatsing noodzaak voor Ajax
Door Mike Verweij
AMSTERDAM - De meeste Nederlanders verkeren door de hoge temperaturen nog in vakantiesferen, maar voor Ajax is het vroeg in het seizoen al bittere ernst. De Amsterdammers strijden vanavond (thuis) en volgende week met het Slowaakse Slovan Bratislava om een plaats in de groepsfase van de Europa League en kunnen zich geen financiële zeperd veroorloven.

Miralem Sulejmani (midden) en Luis Suarez (rechts) moeten Ajax aan een plaats in de Europa League helpen.
Please Wait ...

Eliminatie houdt in, dat de gewenste versterkingen van Martin Jol een 'moeilijk verhaal' zullen worden. Plaatsing geeft de hoofdstedelingen wat extra armslag. "We kunnen het geld goed gebruiken", zegt financieel directeur Jeroen Slop.

De Amsterdammers hebben de lat hoog gelegd. "Conform onze sportieve doelstelling hebben we het overleven van de groepsfase - overwinteren - begroot", zegt Slop, die zijn vingers de komende week gekruist zal houden. "Kwalificatie voor de poules van de Europa League levert een startpremie van 600.000 euro op, plus 50.000 voor elk van de zes wedstrijden. Een overwinning is goed voor 120.000 euro en een gelijkspel voor de helft", legt de financiële baas uit.

"Daarnaast krijgen we drie keer inkomsten uit recettes en verdienen we aan de televisierechten", aldus Slop. "Hoe hoog dat laatste bedrag uitvalt, is niet bekend. Net als de Champions League kent de Europa League dit jaar een 'marketpool', wat inhoudt dat de rechten als geheel zijn verkocht. De UEFA hangt daar een verdeelsleutel aan, die van veel dingen afhangt."

Hoewel er de laatste tijd veel om de financiën van Ajax te doen is, bestrijdt Slop dat de situatie zorgwekkend is. "Ondanks de operationele verliezen van de afgelopen jaren, is de financiële positie van Ajax goed. Dat komt door het stabiele eigen vermogen. We kunnen financieel onafhankelijk opereren, maar omdat we dit jaar wederom geen inkomsten op Champions League-niveau, maar Europa League-niveau hebben, kunnen we ons minder permitteren." Slop kijkt dan ook verlangend uit naar deelname aan de Champions League. "We kunnen het geld goed gebruiken. Maar vooral sportief snakt iedereen binnen Ajax naar dit toernooi."

En niet in de laatste plaats trainer Martin Jol. "Het voornaamste doel is ons dit jaar te plaatsen voor de Champions League en lang mee te doen in de beker." Ook al weet de coach uit eigen ervaring bij Tottenham (kwartfinale) en HSV (halve eindstrijd) dat een lang seizoen in de voormalige UEFA Cup ten koste kan gaan van de nationale prestaties, is plaatsing voor de groepsfase volgens hem noodzaak. "Het is belangrijk voor de ontwikkeling van de spelers", noemde hij een ander dan het financiële aspect.
Dezelfde Slop zei onlangs dat we nog een mooie opleidingsvergoeding krijgen voor Zlatan en Huntelaar

Telegraaf
pi_72032629
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:01 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

En wie haal je er voor terug? In ieder geval geen ervaren speler met veel ervaring.
Misschien moeten we eens ophouden met dat kopen kopen kopen.
Wielaert is er nog (ja, die vind ik ook niet goed genoeg) en Alderweireld ook. Van der Wiel kan ook centraal mocht het nodig zijn. We hebben nog een stel rechtsbacks lopen ergens op een bijveld, dus dat kan makkelijk.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:23:09 #166
51286 w00h00
Digital man!
pi_72032672
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:01 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat de scouting toch wel een lijstje heeft met Douglasjes, Chivutjes en Grygeratjes heeft.
pi_72032708
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:20 schreef Radegast het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens ophouden met dat kopen kopen kopen.
Helemaal mee eens. Alleen een sterke spits moet er wel bij vind ik.
AFC Ajax
pi_72032753
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:47 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Nu komt ook AD er mee, het lijkt dus redelijk betrouwbaar.

Ik zeg: dikke strik er om!
Beetje raar om hem dan op te stellen vanavond...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:28:28 #169
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72032784
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:24 schreef Tvduijn het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Alleen een sterke spits moet er wel bij vind ik.
Een alternatief voor dat porseleinen poppetje mag ook wel komen
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:31:14 #170
184336 Vale17
Divide et impera
pi_72032837
Die De Costa mag ook lekker in Italie blijven.. Dan kun je het geld wel beter besteden.

http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Da_Costa_gevolgd_door_Ajax.html
pi_72032894
Da Costa
pi_72032995
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:23 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het nieuwe scherm hangt nu boven zuid-1, hij is echt 2,5 keer zo groot als die oude blauwe schermen van Philips. Dus je moet er wel gewoon op kunnen kijken ja.
En er zit ook een scherm aan de achterkant van het scherm, zeg maar. Dus je hoeft vanaf Zuid niet helemaal naar het scherm op Noord te turen om iets te kunnen zien. Zijn mooie dingen.

De tweede moet er voor NAC-thuis hangen. Sparta komend weekend komt te vroeg.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72033086
- 2 jaar oude versteegrob -

[ Bericht 71% gewijzigd door Prosac op 20-08-2009 10:42:07 ]
wie zaait zal oogsten.....
pi_72033319
Laat eerst Wielaert maar vertrekken, dan Oleguer. Als Oleguer toch geen speeltijd krijgt laat hem dan maar gaan, hij is te goed voor de bank. Haal een vervanger en pleur Wielaert dan maar lekker op de bank. Hopelijk vertrekt hij ook snel. Wat een flutaankoop
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:49:30 #175
51286 w00h00
Digital man!
pi_72033353
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:37 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

En er zit ook een scherm aan de achterkant van het scherm, zeg maar. Dus je hoeft vanaf Zuid niet helemaal naar het scherm op Noord te turen om iets te kunnen zien. Zijn mooie dingen.

De tweede moet er voor NAC-thuis hangen. Sparta komend weekend komt te vroeg.
Er hingen nog altijd van die tsjernobyl televisies waar je nauwelijks iets op kon zien.

Ik ben wel benieuwd naar de schermen, 2,5 keer zo groot is wel groot zeg.
pi_72033366
Gaan wij nog last krijgen van de voorspelde storm?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_72033458
Die beker boeit me geen flikker, gebruik dat maar als kweekvijfer.
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:03:24 #178
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72033757
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de schermen, 2,5 keer zo groot is wel groot zeg.
Hoef je voortaan niet meer naar het veld te kijken.
pi_72033809
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:03 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Hoef je voortaan niet meer naar het veld te kijken.
Als de spelers maar geen tv gaan kijken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:05:42 #180
164283 Luco
Buongiorno!
pi_72033814
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef denthemen het volgende:
Vast niet, wij hebben een chique schuifdak
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_72033830
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:49 schreef denthemen het volgende:
Mwoh, zo snel zal de ArenA niet wegwaaien.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72033863
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:44 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Een vertonghentje ?

Ik vond persoonlijk het doelpunt van Kluivert vervelender. Dat heeft ons uit eindelijk de titel gekost
Niet echt hè. Van PSV won je dat jaar sowieso en dankzij Vertonghen speelde Ajax gelijk, lijkt me duidelijk wel doelpunt pijnlijker is.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_72033868
quote:
In Sportweek 34 van vorig jaar vertelt Luis Suarez hoe heerlijk het is om onder Van Basten te werken: ,,Als ik de bal krijg, mag ik van de trainer doen wat ik wil.
Dat geeft me ontzettend veel vertrouwen. Ik voel me nu beter dan vorig jaar en dat komt door Van Basten. De vrijheid die hij me geeft, maakt me rustiger en sterker.’’ Dat was in oktober 2008.

In augustus 2009 blijkt Van Basten er helemaal niets van gebakken te hebben in de ogen van de Uruguayaan. Er gebeurden rare dingen op de training, Van Basten luisterde niet en hij wisselde er maar op los vertelt de spits in de krant van Wakker Nederland. Alsof hij zojuist zelf ontwaakt was. Het ontbrak er nog net aan dat hij Van Basten niet voor pannenkoek uitmaakte. Al sluit ik niet uit dat deze opmerking gesneuveld is bij de correcties die de perschef van Ajax nog wist te realiseren, omdat Suarez bepaalde opmerkingen zelf uiteindelijk ook iets te gortig vond.

Op zich zal er in het verhaal van Suarez een grote kern van waarheid hebben gezeten. Niet voor niets was het Van Basten zelf die bij zijn afscheid verkondigde dat hij niet goed genoeg voor Ajax was. Het had Suarez echter gesierd als hij dat bijvoorbeeld ook had geroepen toen Van Basten in februari na Ajax-Volendam over hem riep: ,,Hij heeft veel kansen gemist, ik kan onmogelijk tevreden over hem zijn.’’ Suarez accepteerde echter onmiddellijk de excuses van Van Basten met de opmerking: ,,Niemand is perfect!’’

Terwijl het toch de zoveelste keer was dat Van Basten zich kritisch had uitgelaten over de Zuid-Amerikaan, die zich in december nog had beklaagd over het gebrek aan vertrouwen van zijn coach. In januari riep Van Basten doodleuk: ,,Luis heeft nog een lange weg te gaan. Hij moet zich dusdanig focussen dat hij op 26,27-jarige leeftijd een topper is. Dat lukt niet als je denkt: ik speel morgen toch wel.’’

Het interview van afgelopen zondag leek daardoor op een late afrekening. Eentje die vooral in het verkeerde keelgat schoot bij de voormalige schaduw van Van Basten, John van ’t Schip. Nog altijd staat de prent in deze krant op mijn netvlies waarbij beide coaches in exact dezelfde outfit en pose een aanwijzing staan te geven. Lucky Luke en zijn schaduw. Alleen net iets langzamer.

Van ’t Schip zou zich ernstig hebben gestoord aan de kritiek op zijn vriend Van Basten. Al lijkt deze vriendschap, die al dateert van hun jeugdjaren bij Ajax, de nodige scheurtjes te hebben opgelopen. ‘FC Vinkeveen’, zoals beide heren vroeger werden genoemd vanwege hun vele gezamenlijke bezoekjes bij Johan Cruijff in Vinkeveen, is zo hecht niet meer. Zoals het trainersschap van Van Basten bij Ajax ook de vriendschap met Cruijff al een deuk heeft opgeleverd. Wat Cruijff daarover ook mag beweren (,,Het is erg lastig om vanuit Barcelona contact te hebben met Badhoevedorp...’’).

Van Basten zou niet erg gelukkig zijn met de keuze van zijn maatje om bij Ajax te blijven. Van ’t Schip verdient echter een salaris waar menig hoofdtrainer in Nederland jaloers op zou zijn. Toch wekte de gepijnigde blik afgelopen zondag op de bank bij PSV-Ajax niet de indruk van een gelukkig assistent. Na dit seizoen zal zijn plaats ongetwijfeld worden overgenomen door Zeljko Petrovic.

Eigenlijk had de Montenegrijn dit seizoen al gerekend op een plaatsje bij de club uit Amsterdam. Niet voor niets liet hij bij HSV 250.000 euro lopen om vrij te zijn. Verder dan een ‘scoutingsgesprek’ met twee directeuren van Ajax kwam hij echter niet. Al was het volgens de uiterst verbaasde Petro wel een goed gesprek. Zijn vriend Martin Jol, die behoorlijk met de situatie in de maag zit, neemt hij echter niets kwalijk. ‘Zo is de voetballerij’ is zijn diplomatieke antwoord.

Tja, de voetballerij. Een verslavend wereldje, dat soms meer kapot maakt dan je lief is.
AD
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:10:20 #184
157922 fathank
pi_72033931
Laat Wielaert maar weggaan en Oleguer in de basis. En ik meen mij te herinneren dat Oleguer 'maar' 7 ton per jaar verdient. Zo zwaar drukt meneer dus niet op de begroting. Ik denk dat Wielaert wel meer pakt per jaar.
pi_72033999
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:06 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Mwoh, zo snel zal de ArenA niet wegwaaien.
Was het maar zo'n feest.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72034051
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:10 schreef fathank het volgende:
Laat Wielaert maar weggaan en Oleguer in de basis. En ik meen mij te herinneren dat Oleguer 'maar' 7 ton per jaar verdient. Zo zwaar drukt meneer dus niet op de begroting. Ik denk dat Wielaert wel meer pakt per jaar.
Laat Wielaert maar staan. Die is een stuk beter dan Oleguer in mijn ogen.
pi_72034166
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:33 schreef Urquhart het volgende:
Da Costa
Ik vind het wel een talentvolle voetballer, mag van mij wel komen.
pi_72034223
Talentvol is niet goed genoeg denk ik . We kunnen onze eigen jeugd een kans geven als het gaat om talenten. Behalve als je natuurlijk een uitzonderlijk talent kan vastleggen of ene talent voor enepositie waar je in eigenhuis niemand voor hebt.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:20:27 #189
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_72034230
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:04 schreef denthemen het volgende:

[..]

Barca 2
Pardon?! Ik heb niet gezegd dat Jol een kansloos figuur is! En dat hij de ploeg anders laat spelen dan Ajax traditioneel deed, dat zal me toch aan mijn anus oxideren. De landstitel is het doel, met welke middelen dat bereikt wordt doet niet ter zake. Al gaan we scheidsrechters bedreigen.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:52 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Hopelijk is dit een wijze les voor alle Nederlandse voetballers om daar nooit meer heen te gaan. Geen Nederlanders meer naar Real. Nooit meer.
Inderdaad.

Dat het bestuur de beslissing neemt, en niet de trainer is overigens niet bijzonder. Neem VVV. Jan van Dijk wil graag dat Honda blijft. Maar als morgen Martin Jol bij hun komt met 8 miljoen en 4 spelers, dan zit Honda overmorgen in een Amsterdamse sushi-bar. Bij wijze van

Van der Heijden dus verhuurd. Oleguer in de belangstelling. Nou, even het bod afwachten.

[ Bericht 42% gewijzigd door Barca op 20-08-2009 11:26:37 ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_72034266
quote:
Dan moet daar wel een aanvulling op de selectie tegenover staan, want nu een CV laten gaan is kamikaze.
-
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:23:14 #191
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_72034308
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:08 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat is 1.
Leuk dat Van de Heijden komt zie ik hem ook nog een paar keer in Waalwijk voetballen.
#FreeHat
pi_72034310
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:10 schreef fathank het volgende:
Volgens andere verhalen zou ie op 2 miljoen zitten.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:28:49 #193
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72034471
Da Costa

Als die komt neem ik een Dries Roelvink avatar.
Maar er moet wel een CV bij als Oleguer weg gaat , maar ja wie

[ Bericht 0% gewijzigd door Enchanter op 20-08-2009 11:30:04 (toetsenbord fucked up ) ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_72035746
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Laat Wielaert maar staan. Die is een stuk beter dan Oleguer in mijn ogen.
Grappig ik vind het juist andersom, vanaf de 1e wedstrijd zag je al dat Wielaert niks te zoeken had bij Ajax. Ik heb meer vertrouwen in Oleguer en Alderweireld dan Wielaert en Alderweireld. Wat een aanfluiting..
AJAX AMSTERDAM!
pi_72035761
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:23 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Volgens andere verhalen zou ie op 2 miljoen zitten.
Sno zou ook op 2 miljoen zitten...
AJAX AMSTERDAM!
pi_72035793
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:11 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Nee, dat was in dat overzicht van sportweek waarin ook nog een half jaar Celtic was berekend.
En dat zat toen ook al onder de 2 miljoen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:17:18 #197
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_72035910
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Enchanter het volgende:
Da Costa

Als die komt neem ik een Dries Roelvink avatar.
Maar er moet wel een CV bij als Oleguer weg gaat , maar ja wie
Douglas, Granqvist, Wisgerhof? Of Van der Wiel terug naar het centrum en een nieuwe rechtsback halen?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:18:02 #198
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72035931
quote:

[..]

Grapje toch?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72035961
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:17 schreef Barca het volgende:

[..]

Douglas, Granqvist, Wisgerhof? Of Van der Wiel terug naar het centrum en een nieuwe rechtsback halen?
Silva rechtsback kan ook nog, overigens heb ik in vdWiel ook weinig vertrouwen als hij op de back positie al voorbij gelopen word hoe moet dat dan in het centrum
AJAX AMSTERDAM!
pi_72035971
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:18 schreef Houniet het volgende:

[..]

Grapje toch?
Ja, dikke onzin.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:19 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Silva rechtsback kan ook nog, overigens heb ik in vdWiel ook weinig vertrouwen als hij op de back positie al voorbij gelopen word hoe moet dat dan in de verdediging
Ow, de back positie is geen verdediging?
pi_72035993
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:18 schreef Houniet het volgende:

[..]

Grapje toch?
lees quote van Sjimz
AJAX AMSTERDAM!
pi_72036006
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja, dikke onzin.
[..]

Ow, de back positie is geen verdediging?
tikfoutje had het al verbeterd
AJAX AMSTERDAM!
pi_72036043
quote:

[..]

http://www.sportweek.nl/v(...)d_voor_10560000_euro
quote:
44. Evander Sno – 1.100.000
Maar het is niet bekend wat hij bij Ajax verdient.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:25:22 #204
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_72036121
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:22 schreef sjimz het volgende:
Een vertrek.
pi_72036166
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:25 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Een vertrek.
Desnoods verhuur, waarom is hij niet naar Utrecht gegaan die had toch belangstelling voor huur?
AJAX AMSTERDAM!
pi_72036172
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:17 schreef Barca het volgende:

[..]

Wisgerhof

Ja, die is leuk, we halen bij Twente de vervanger van Wieleart weg
Dus de vervanger, die al minder is van iemand die we al hebben het ook met heel veel moeite net trekt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_72036225
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wisgerhof

Ja, die is leuk, we halen bij Twente de vervanger van Wieleart weg
Dus de vervanger, die al minder is van iemand die we al hebben het ook met heel veel moeite net trekt.
Kan je hem ruilen voor Wielaert kijken of ze hem daar nog willen bij Twente . Overigens hoeft Wisgerhof van mij niet.
AJAX AMSTERDAM!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:29:16 #208
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72036241
quote:

[..]

[..]

Klopt wel ongeveer hoor, al is die 1,1 miljoen het salaris van z'n derde contractjaar volgens mij en zit 'ie nu nog in het tweede. Dus hij verdient nu 1,0 rond dacht ik.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:29:32 #209
157922 fathank
pi_72036246
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:25 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Een vertrek.
+1 scherp .
pi_72036288
Douglas en Granqvist zijn goede verdedigers maar echt geen top zoals Chivu, Maxwell en Grygera wel zijn. En voor eerstgenoemde 2 betaal je de volle pond. Scout gewoon 2-3 verdedigers.
pi_72036332
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:29 schreef Silenus het volgende:

[..]

Klopt wel ongeveer hoor, al is die 1,1 miljoen het salaris van z'n derde contractjaar volgens mij en zit 'ie nu nog in het tweede. Dus hij verdient nu 1,0 rond dacht ik.
Dus geen 2 miljoen.

En die 1.1 miljoen was gebaseerd op een half jaar Celtic en een half jaar Ajax.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:33:15 #212
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72036334
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:29 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dus hij verdient nu 1,0 rond dacht ik.
Dat is heel veel geld voor een op zijn best modale voetballer
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_72036488
Las net ergens dat De Jong gaat spelen ipv Aissati en Rommendahl ipv Urby
pi_72036669
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:38 schreef versteegrob het volgende:
Las net ergens dat De Jong gaat spelen ipv Aissati en Rommendahl ipv Urby
En wie dan in plaats van Rommedahl?
pi_72036779
quote:

[..]

[..]

Opmerkelijke lijst hoor

Wat me opvalt is dat kwaliteit geen garantie is voor een goed salaris
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_72036796
De deur staat open voor tien Ajax-spelers
Rasmus Lindgren is een van de spelers die uit mag kijken naar een andere club.

Foto ANP
update
AMSTERDAM - Iedere trainer heeft zijn eigen kijk op voetbal. Maar als hij bij een club aan de slag gaat, kan hij moeilijk twintig spelers meenemen die bij zijn visie passen.

Een nieuwe trainer is dus per definitie opgezadeld met een 'erfenis', een selectie die meestal grotendeels is gevormd door zijn voorganger(s).

Dat is voor Ajax-trainer Martin Jol niet anders. Daarbij wordt van Ajax aanvallend voetbal verwacht - het liefst over de vleugels - én de investeringen in de jeugdopleiding moeten weerspiegelen in het eerste elftal.

Slechts twee aankopen kon Jol zich tot nu toe permitteren: Demy de Zeeuw en derde doelman Jeroen Verhoeven. Voorts kwam Thimothée Atouba transfervrij over van HSV. Geruchten over meer versterkingen (Afonso Alves) zijn er volop. ''Maar,'' zei Jol gisteren, ''tot op heden is tachtig procent van die speculaties niet waar gebleken. Misschien gebeurt er wel helemaal niets meer.''

Daarop zinspeelde Jeroen Slop, financieel directeur van Ajax, afgelopen zaterdag ook al in een interview in deze krant. ''We doen mee aan een Europees toernooi waarin de opbrengsten niet gigantisch zijn. Je kunt niet blijven investeren in dure spelers met hoge afschrijvingen, want er staan geen inkomsten tegenover.''

Vorig jaar kocht trainer Marco van Basten voor zo'n 35 miljoen euro aan spelers. De selectie telt inmiddels ruim dertig voetballers en dat aantal moet worden teruggebracht tot zo'n vierentwintig. Als dat lukt, door spelers te verkopen of te verhuren, ontstaat wellicht ruimte voor Jol om de spelersgroep meer naar eigen inzicht in te vullen.

Vooralsnog is alleen Albert Luque voor een jaar verhuurd aan Málaga. Zijn contract loopt na dit seizoen af. Een zegen voor Ajax, want dan is de club definitief verlost van de torenhoge salarislast (twee miljoen euro per jaar) van de Spanjaard die slechts zestien duels voor Ajax speelde en vier keer scoorde.

Ook rechtsback George Ogararu is grootverdiener en overbodig. Het perspectief voor Evander Sno en Rasmus Lindgren is eveneens niet rooskleurig. Lindgren wil echter tot de winterstop vechten voor zijn kans bij Ajax. Gabri heeft er met de komst van De Zeeuw forse concurrentie bij, maar een snel vertrek van de Spanjaard is uitgesloten omdat hij voorlopig revalideert van een achillespeesblessure.

Oleguer en Kennedy Bakircioglü vormen een 'grensgeval'. Beiden zijn op hun positie, respectievelijk centrale verdediger en rechtsbuiten, geen eerste keus, maar wel de eerste vervanger. Ze hoeven dus niet weg van Ajax, maar over een goed bod valt te praten.

Van de jonge talenten hebben linksbuiten Marvin Zeegelaar en middenvelder Mitchell Donald van Jol een plaatsje in de selectie gekregen. Vurnon Anita (nog) niet, maar zijn veelzijdigheid maakt dat hij Ajax niet mag verlaten. Aanvaller Javier Martina is op proef bij het Italiaanse Bari. Daley Blind, Jan-Arie van der Heijden en Jeffrey Sarpong komen in aanmerking voor verhuur.

''Het is niet de bedoeling dat ik dit seizoen in Jong Ajax speel,'' zegt Van der Heijden. En Sarpong sluit zich daarbij aan. Beiden hebben hun zinnen gezet op de overstap naar een eredivisieclub.

Het ziet ernaar uit dat Van der Heijden verhuurd gaat worden aan RKC. ''Mijn zaakwaarnemer is ermee bezig. Ik vind het belangrijk te weten welk perspectief ik heb bij de club die me huurt. En wat voor soort voetbal er wordt gespeeld. Ik kies voor een aanvallend elftal met een aanvallend ingestelde trainer.'' (DICK SINTENIE)

Fantastische mentaliteit Rasmus, laat hem het dan iig ipv Wielaert proberen als centrale verdediger
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_72036930
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:47 schreef StarGazer het volgende:
Fantastische mentaliteit Rasmus, laat hem het dan iig ipv Wielaert proberen als centrale verdediger
Mee eens. Ik zie eerlijk gezegd liever Wielaert en Anita op dat lijstje dan Oleguer en Lindgren... alhoewel Oleguer te duur is om op de bank plaats te nemen.

Ik las net op een vage geruchtensite dat een bron binnen Ajax heeft aangegeven nog steeds probeert Civelli of Henrique (op huurbasis) wilt overnemen. Kent iemand die Civelli?
pi_72037081
Ik zie Oleguer nog wel 1e keus worden zolang er geen versterking komt.
AJAX AMSTERDAM!
pi_72037141
Lindgren kan best als een opkomende verdediger meespelen, voor zijn verdediging zeg maar.
pi_72037334
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Lindgren kan best als een opkomende verdediger meespelen, voor zijn verdediging zeg maar.
De ouderwetse Ajax"4" bedoel je?
Moet onze wannabe-rapper wel achterblijven.. Atouba ook.
-
pi_72037858
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Beetje raar om hem dan op te stellen vanavond...
Espanyol speelt geen Europees voetbal, maar het blijft wel vreemd alstie weg mag dat je hem vanavond wel opstelt.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:21:16 #222
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72037859
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De ouderwetse Ajax"4" bedoel je?
Moet onze wannabe-rapper wel achterblijven.. Atouba ook.
Zo spelen we eigenlijk al jaren niet meer, tegenwoordig komen de backs vooral idd. nadeel vind ik nog steeds dat dat in de regel minder intelligente/bepalende spelers zijn dan een goede 4.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_72037864
Dak is dicht.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:24:10 #224
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_72037944
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:21 schreef kevin6188 het volgende:
Dak is dicht.
Anti-voetbal.
#FreeHat
pi_72037973
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:51 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik zie eerlijk gezegd liever Wielaert en Anita op dat lijstje dan Oleguer en Lindgren... alhoewel Oleguer te duur is om op de bank plaats te nemen.

Ik las net op een vage geruchtensite dat een bron binnen Ajax heeft aangegeven nog steeds probeert Civelli of Henrique (op huurbasis) wilt overnemen. Kent iemand die Civelli?
Die speelde vorig jaar tegen Ajax, geen slechte verdediger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')