Ik loop niet erg snelquote:Op woensdag 16 september 2009 18:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Welke afstanden heb je gelopen op de laatste lessen?
Dit zijn mijn laatste lessen:
Les 12 - 4,15 km
Les 13 - 5,26 km
Les 14 - 5,29 km
Les 15 - 5,29 km
Bedankt! In een ander topic heb ik o.a. GPS Cycle Computer als tip meegekregen. Ik zal dat Trainer UV ook eens bekijken!quote:Op woensdag 16 september 2009 18:11 schreef neen het volgende:
Je zou http://www.rungps.net/wiki/TrainerUVEN kunnen proberen
Les 12 - 3,5 kmquote:Op woensdag 16 september 2009 18:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Welke afstanden heb je gelopen op de laatste lessen?
Dit zijn mijn laatste lessen:
Les 12 - 4,15 km
Les 13 - 5,26 km
Les 14 - 5,29 km
Les 15 - 5,29 km
Herkenbaar.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:32 schreef Sarabi het volgende:
Waarom is hardlopen niet leuk om aan te beginnen....ik heb nooit zin maar als ik dan bezig ben of als ik klaar ben is het zo fijn
[..]
(Vrijwel ) Nooit zin om te beginnen en de eerste minuut of 10/15 je geradbraakt voelen. Daarna is het 'heerlijk'. Herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Voordat je het weet ben je al weer een dikke 11 dagen niet geweest.Nu ben ik weer gezakt in conditie....
Je moet het gewoon minstens 2 x in de week blijven doen, anders val je terug... Nu maar proberen weer te gaan lopen vanavond... Heb nooit zin om te beginnen eigenlijk..
Wow, met recht een succes verhaal en wat ren je snel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Om alle hardlopers hier moed in te spreken een succesverhaal:
2,5 maand geleden ben ik begonnen met Evy. had wel een goede conditie, maar geen hardloopervaring. Begonnen met 3 minuten rennen, 1 lopen. In een week of 3-4 mbv hier en daar een les langzaam door de weken heen gegaan. Nadat ik 1,5 maand geleden hardloopschoenen gekocht had en besloten om 50 dagen geen druppel te drinken begon het beter te gaan, en kon ik al snel week 10 afronden. Daarna zonder mp3tjes verder gegaan en de afstand verlengd, 2 weken geleden een wedstrijd van 7,5 kilometer in 35 minuten gedaan, en vandaag als generale repetitie voor de dam tot dam loop voor het eerst meer dan 15 kilometer gelopen. 15,9 km 3x m'n trainingsrondje, tijd van 1.19.23. Streeftijd voor de DtD van 1.30 moet dus makkelijk lukken, maar het mooie is dat 1.19.23 precies mijn userID op fok is. De cirkel is dus rond.
Maar goed, kort samenvattend: als je ook echt een paar keer per week gaat trainen en je leven een beetje gezond inricht kan Evy heel erg goed helpen om snel goed op gang te komen.
Ik heb gisteren de DtD by Night ook gelopen(1:42:00, ongetrained), maar ik red het echt niet om vandaag nog eens de DtD te lopen...quote:Op zondag 20 september 2009 11:05 schreef AtseBenjamin het volgende:
Gister DtD by Night gelopen en ga zo weer richting Amsterdam om met Ahold nog een keer de DtD te lopen.
Ik heb een hoop gesport in m'n leven, maar ben echt nog nooit zo kapot gegaan als vandaag. Na de finish stortte ik in op een brancard en kon ik nog net aangeven dat ik niet weggevoerd wilde worden, maar daarna heb ik alleen maar op de stoep voor me uit gestaart (wat niet echt ging, aangezien ik alleen maar vlekken zag) en dextrotabletten van mensen uit het publiek gegeten. Uiteindelijk heeft een manager die al een paar minuten binnen was me weten te leiden naar de Gemeentetent, maar ook daar had zag ik er nog erg ongezond uit en had ik totaal geen behoefte in het voorheen zo verlangde biertje.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:44 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wow, met recht een succes verhaal en wat ren je snel.![]()
Have fun morgen met de DtD.
Wat ontzettend GOED (en herkenbaar) yavannaquote:Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef yavanna het volgende:
Aan het begin v.h. jaar was ik een conditieloze kettingrookster waarvoor 100 meter rennen ca. 97 meter rennen teveel was.Vandaag ( met een boel extra kilo's, maar al maanden rookvrij ) de 4EM gelopen.
![]()
Punnikenquote:Op zondag 20 september 2009 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hardlopen is dus niet per definitie gezond. Maar goed, inmiddels gaat het wel weer, en het geeft iig aan dat ik absoluut niet sneller gekund had. Eindtijd was 1.20.38, en ik denk dat ik nu een wat relaxtere hobby ga zoeken. Punniken, of zo.
als je te hard/snel gaat, dan is het niet gezond nee. Te hard punniken wordt ook gevaarlijk hoorquote:Op zondag 20 september 2009 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb een hoop gesport in m'n leven, maar ben echt nog nooit zo kapot gegaan als vandaag. Na de finish stortte ik in op een brancard en kon ik nog net aangeven dat ik niet weggevoerd wilde worden, maar daarna heb ik alleen maar op de stoep voor me uit gestaart (wat niet echt ging, aangezien ik alleen maar vlekken zag) en dextrotabletten van mensen uit het publiek gegeten. Uiteindelijk heeft een manager die al een paar minuten binnen was me weten te leiden naar de Gemeentetent, maar ook daar had zag ik er nog erg ongezond uit en had ik totaal geen behoefte in het voorheen zo verlangde biertje.
Hardlopen is dus niet per definitie gezond. Maar goed, inmiddels gaat het wel weer, en het geeft iig aan dat ik absoluut niet sneller gekund had. Eindtijd was 1.20.38, en ik denk dat ik nu een wat relaxtere hobby ga zoeken. Punniken, of zo.
Even pauze gehouden na een kleine blessure:quote:Op maandag 29 juni 2009 02:23 schreef yozd het volgende:
Hoi,
Ik ben ook maar eens begonnen met hardlopen via het schema van Start to Run 5 km (met die Belgische vrouw die je leuk aanspoort). Ik heb 7 jaar terug voor het laatst echt actief gesport. Speelde toen tafeltennis en trainde minimaal 2x per week en had 1 wedstrijddag. Daarna amper meer wat gedaan (mjah de nodige buikspier oefeningen en sporadisch opdrukken). Ben nu 26 en wil weer wat meer gaan doen. Ben niet te zwaar ofzo, wil gewoon lekker bezig zijn.
Nu mijn vraag; ik heb inmiddels de eerste 3 lessen van week 1 achter de rug, maar het kost me totaal geen moeite, ik zweet wel een beetje, maar ik heb verder niet echt het idee dat ik druk bezig ben. Hoe erg is het om bijvoorbeeld meteen bij week 4 te beginnen? Ik zou die week dan nog een keer kunnen doen als het me teveel moeite kost en daarna pas naar week 5 gaan (week 3 en 4 zijn overigens gelijk in haar schema).
Schema: http://www.uzaloopt.be/wp-content/5tot10kmin10weken.xls
En dan eindelijk... vandaag voor het eerst 30min (ruim 5.5km) achter elkaar gelopen zonder pauzesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:20 schreef yozd het volgende:
Ik wilde vandaag les 13 lopen, maar mijn rechter knie en scheen hurt as hell... :,(
Erg netjes!quote:Op maandag 21 september 2009 08:23 schreef AtseBenjamin het volgende:
Zo dit weekend dus 2 x de Dam tot Damloop gelopen.
En ben er zeker niet ontevreden over het weekend.
De zaterdagavond in 1:26:46 en zondagmiddag in 1:30:12
Zeker over de zondag ben ik tevreden had een groter verval verwacht in me tijd.
mm, misschien heb je wel gelijk, maar wie moet er dan nog " fier" op mij zijnquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:42 schreef Sarabi het volgende:
En nieuw doel bedenken? Of misschien zijn er online nog wel andere schema's te vinden
En gefeliciteerd met het uitlopen van Evy
Lekker met eigen muziek gaan lopen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:39 schreef devlinmr het volgende:Help, ben gisteren aangeland bij de laatste les van deel 2. Zit nu in een zwart gat.... Geen Evy meer.
Wat nu?
Dank.quote:Op maandag 21 september 2009 08:26 schreef zesje het volgende:
[..]
Wat ontzettend GOED (en herkenbaar) yavannaabsoluut megastoer
[..]
Er is nog een schema die tot 15 km gaat. Wellicht is dat wat, werk je toch ergens naar toe, al is het zonder Evy.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
mm, misschien heb je wel gelijk, maar wie moet er dan nog " fier" op mij zijn![]()
Ik ga gewoon met mijn eigen muziek 3 x per week lopen. Weet allleen nog niet of dat 3 x een uur of 1x 30 minuten en 2 x een uur wordt.
Ook vrouw, ook veertiger, ook gezonder gaan leven: stoppen met roken, verstandig eten, sportenquote:Op donderdag 24 september 2009 11:40 schreef yavanna het volgende:
Dank.Ook gaan hardlopen na stoppen met roken?
7,5 Km in Amsterdam? Die ga ik ook lopen. Mijn huidige 'record' tot nu toe was 5,29 km in 34 minuten; maar vanavond ging het best goed: 6,3 km in 40 minuten! Had zelfs het gevoel dat ik nog wel een stukje door kon lopen. (Les 18 Evy 1, maar aan het einde heb ik nog wat extra doorgelopen terwijl de les al afgelopen was). Die 7,5 moeten lukken binnen de 55 minuten!quote:Op donderdag 24 september 2009 11:47 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er is nog een schema die tot 15 km gaat. Wellicht is dat wat, werk je toch ergens naar toe, al is het zonder Evy.![]()
Ik ga maar eens serieus met Evy2 a.d slag. Loop al tijden maar 2 x per week 30 a 45 minuten en kom zo niet vooruit. Niet handig met een 7.5 km loop over een paar weken en eigenlijk zou ik 'ooit' wel graag een 10 km loop willen doen. Nu dan maar eens elders gaan lopen met een zachtere ondergrond ivm mijn schenen, zodat ik 3 x per week kan gaan. Al zal ik dan mijn avondrondjes waarbij ik altijd mijn hond mee neem, wel gaan missen.
Evy's lessen zijn nog wel te vinden via Google. Via BitComet zijn ze nog te downloaden. Geef als zoekterm bij Google: 'start to run met evy gruyaert torrent' en je vindt zequote:Op woensdag 2 september 2009 18:04 schreef caspervc het volgende:
Waar kan ik de lessen voor Evy vinden?? Ik kan nergens meer goede links voor de mp3's vinden voor op de ipod
Je pakt het allemaal nog wat gezonder aan dan ik, zo te lezen.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:17 schreef zesje het volgende:
[..]
Ook vrouw, ook veertiger, ook gezonder gaan leven: stoppen met roken, verstandig eten, sporten![]()
Alleen ben ik ff geblesseerd, onderbeen overbelast, maar bij fysio en hopelijk weer snel aan 't lopen.
Fijn als het dan zo lekker gaat, he. Je hebt nog even de tijd om te trainen, wat dat betreft zal het vast alleen maar beter gaan. Goed hoor, zeker je pas bij les 18 bent.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:00 schreef Skv het volgende:
[..]
7,5 Km in Amsterdam? Die ga ik ook lopen. Mijn huidige 'record' tot nu toe was 5,29 km in 34 minuten; maar vanavond ging het best goed: 6,3 km in 40 minuten! Had zelfs het gevoel dat ik nog wel een stukje door kon lopen. (Les 18 Evy 1, maar aan het einde heb ik nog wat extra doorgelopen terwijl de les al afgelopen was). Die 7,5 moeten lukken binnen de 55 minuten!
Zie mijn reactie een stukje hoger, hoe je alle lessen van Evy kan downloaden. Succes!!quote:Op zondag 27 september 2009 08:57 schreef -moppie- het volgende:
goeiemorgen,
Ik wil zo beginnen met de allereerste les om mijn conditie op re bouwen.
Ik zou de lessen van Evy, via running be, graag op mijn i-pod willen maar ik zie dat je alleen de 1e les gratis kan downloaden?
Ik kan de mensen erg aanraden om een hardloopshirt aan te schaffen. Zelf heb ik die van de AH, en dat maakt echt een groot verschil met een katoenen shirt. Ook heb ik 2 paar goede hardloopsokken aangeschaft. Ook een aanrader! De broek ben ik echter niet zo blij mee. Ik ben toch iets te zelf bewust om in zo'n 'legging' te gaan lopen in de stad.quote:Op zondag 27 september 2009 10:40 schreef MirroRobin het volgende:
Zag in de aldi folder dat er vanaf 3 oktober ook daar running spullen in de aanbieding zijn. Net zoals bij de AH onder andere weer shirts, broeken, jacks en hartslagmeters. Wellicht dat er iemand in geïnteresseerd is die de aanbieding bij AH gemist heeft. Zie hier voor details
Ik heb zelf een garmin forerunner 50 aangeschaft, (kostte iets van 90 euro op ebay).quote:Op woensdag 23 september 2009 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik probeer min 1x pw hard te lopen. Gewoon met mijn mp3 speler. Hopelijk start er hier binnenkort weer een hardloop cursus. Ik heb het idee dat mijn looptechniek zo goed is
voor sinterklaas wil ik de ipod+nike kopen iemand hier ervaring mee?
Dat is gelukt, nu eens kijken of ik morgen ook les 18 overleefquote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond maar mezelf er toe aanzetten om les 17 te gaan lopen...
Dat zou ik ook wel willenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb les 19 gerend in Central Park!
Coolquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk, ik ben jaloers! Da's wel een verschil met het lopen tussen de weilanden in een regenachtige, grauwe, grijze omgeving (wat ik zo dus ga doen...).quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop. Toch ben ik benieuwd hoe jij hem meeneemt. Verder trouwens echt leuk om te zien wat voor progressie je gemaakt hebt. Heb deel 17 en 18 van dit topic even doorgelezen en het is echt heel motiverend voor mij om te zien hoe ver jij in korte tijd bent gekomen.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef yozd het volgende:
Blegh, note to self voor de volgende keer: als er 2 dames voor je hardlopen, hoef je die niet persé in te halen! Pfff, ze begonnen met lopen toen ik aan het stretchen was en toen ik begon met lopen, liepen ze heel erg in de verte. Na 2.2 km had ik ze ingehaald en mezelf volledig opgeblazen. Heb de les (les 5 van StR deel 2) wel uitgelopen, maar ik was kapot halverwege. Op het einde ging het wel weer.
Zo'n haas ik denk ik niks voor mij. Als ik gewoon op de straat fiets (of zelfs in de auto zit), dan wil ik ALTIJD mijn voorganger(s) inhalen. Wat een nare eigenschap. Snel afleren!
Vandaag had ik mijn iPhone toevallig meegenomen in mijn broekzak, maar normaal stop ik hem in een Adidas zakje die met een band om mijn arm zit. Volgens mij kloppen die stats overigens niet helemaal. Als je naar die grafiek onder de routemap kijkt, dan beweegt de km/h enorm. Ik loop niet heel constant, maar zó slecht is het ook weer niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef MirroRobin het volgende:
Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop. Toch ben ik benieuwd hoe jij hem meeneemt. Verder trouwens echt leuk om te zien wat voor progressie je gemaakt hebt. Heb deel 17 en 18 van dit topic even doorgelezen en het is echt heel motiverend voor mij om te zien hoe ver jij in korte tijd bent gekomen.
Ik ga misschien toch maar even kijken of ik ergens een armband kan scoren dan (heb je een link toevallig?). Het signaal zal waar ik loop denk ik nooit zo perfect zijn als de weilanden waarin jij loopt, maar je ziet inderdaad wel behoorlijk verschil tussen de grafiek van de laatste les die je hebt gelopen en de link uit deze post.quote:Op woensdag 30 september 2009 23:10 schreef yozd het volgende:
[..]
Vandaag had ik mijn iPhone toevallig meegenomen in mijn broekzak, maar normaal stop ik hem in een Adidas zakje die met een band om mijn arm zit. Volgens mij kloppen die stats overigens niet helemaal. Als je naar die grafiek onder de routemap kijkt, dan beweegt de km/h enorm. Ik loop niet heel constant, maar zó slecht is het ook weer niet.
Tijdens deze run is die grafiek wat constanter, maar dat is de uitzondering. De totale km/h klopt natuurlijk wel, aangezien de distance en duration wel juist zijn.
Leuk dat je mijn posts kan waarderen! Ik vond zelf de posts van andere users die het StR programma hadden doorlopen ook altijd heel motiverend om te lezen (nu nog steeds trouwens; ik ben pas in het begin van serie 2 van de StR serie).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |