abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72813854
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke afstanden heb je gelopen op de laatste lessen?

Dit zijn mijn laatste lessen:

Les 12 - 4,15 km
Les 13 - 5,26 km
Les 14 - 5,29 km
Les 15 - 5,29 km
Ik loop niet erg snel
Afgelopen les eigenlijk geen idee meer maar les 13 heb ik nu 3,60km gelopen
Wil eerst de tijden zien uit te lopen en daarna snelheid opbouwen
  woensdag 16 september 2009 @ 19:36:20 #124
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72815326
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:11 schreef neen het volgende:

Je zou http://www.rungps.net/wiki/TrainerUVEN kunnen proberen
Bedankt! In een ander topic heb ik o.a. GPS Cycle Computer als tip meegekregen. Ik zal dat Trainer UV ook eens bekijken!

Vandaag overigens de laatste les van Start to Run deel 1 gelopen. Ik was een beetje moe en dat voelde ik meteen al de eerste meters, maar ik heb het toch uitgelopen . Hier de stats van mijn laatste lessen (vanaf les 17 ben ik gaan "tracken").

Nu kijken of ik die 30 minuten ga redden en na een tijdje misschien aan deel 2 beginnen!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72825082
Succes yozd.
Zelf heb ik vandaag net les 15 gelopen.
Hiervoor had ik een maand stil gestaan, en de 2 lessen daarop om weer op te starten vielen mij erg zwaar. Gelukkig na 3 lessen (die van vandaag dus) viel het me al een stuk beter.
pi_72825376
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke afstanden heb je gelopen op de laatste lessen?

Dit zijn mijn laatste lessen:

Les 12 - 4,15 km
Les 13 - 5,26 km
Les 14 - 5,29 km
Les 15 - 5,29 km
Les 12 - 3,5 km
Les 13 - 4,1 km
Les 14 - 4,4 km
Les 15 - 4,5 km

Ik loop lekker mijn eigen tempo waarbij ik vooral probeer mijn hartslag niet teveel te laten oplopen.

pi_72847651
Waarom is hardlopen niet leuk om aan te beginnen....ik heb nooit zin maar als ik dan bezig ben of als ik klaar ben is het zo fijn

Les 14 ging ook goed
pi_72849747
Ik was vandaag brak, toch maar gaan lopen. 5 km gedaan in 34 minuten; ging niet heel bijzonder goed..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_72912328
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:32 schreef Sarabi het volgende:
Waarom is hardlopen niet leuk om aan te beginnen....ik heb nooit zin maar als ik dan bezig ben of als ik klaar ben is het zo fijn

[..]
Herkenbaar.
Voordat je het weet ben je al weer een dikke 11 dagen niet geweest. Nu ben ik weer gezakt in conditie.... Je moet het gewoon minstens 2 x in de week blijven doen, anders val je terug... Nu maar proberen weer te gaan lopen vanavond... Heb nooit zin om te beginnen eigenlijk..
  zaterdag 19 september 2009 @ 20:41:44 #130
19242 yavanna
Results may vary.
pi_72915553
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:06 schreef Marurk het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Voordat je het weet ben je al weer een dikke 11 dagen niet geweest. Nu ben ik weer gezakt in conditie.... Je moet het gewoon minstens 2 x in de week blijven doen, anders val je terug... Nu maar proberen weer te gaan lopen vanavond... Heb nooit zin om te beginnen eigenlijk..
(Vrijwel ) Nooit zin om te beginnen en de eerste minuut of 10/15 je geradbraakt voelen. Daarna is het 'heerlijk'. Herkenbaar.

Morgen voor mij de 4EM, de loop wat mijn doel was toen ik begon met Evy. Uitlopen zal wel lukken, liefst zonder de bezemwagen achter mij te hebben. ( Ik loop met mijn jonge, zeer sportieve, zoon, wat het tempo vast doet toenemen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 19 september 2009 @ 20:44:47 #131
19242 yavanna
Results may vary.
pi_72915619
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Om alle hardlopers hier moed in te spreken een succesverhaal:

2,5 maand geleden ben ik begonnen met Evy. had wel een goede conditie, maar geen hardloopervaring. Begonnen met 3 minuten rennen, 1 lopen. In een week of 3-4 mbv hier en daar een les langzaam door de weken heen gegaan. Nadat ik 1,5 maand geleden hardloopschoenen gekocht had en besloten om 50 dagen geen druppel te drinken begon het beter te gaan, en kon ik al snel week 10 afronden. Daarna zonder mp3tjes verder gegaan en de afstand verlengd, 2 weken geleden een wedstrijd van 7,5 kilometer in 35 minuten gedaan, en vandaag als generale repetitie voor de dam tot dam loop voor het eerst meer dan 15 kilometer gelopen. 15,9 km 3x m'n trainingsrondje, tijd van 1.19.23. Streeftijd voor de DtD van 1.30 moet dus makkelijk lukken, maar het mooie is dat 1.19.23 precies mijn userID op fok is. De cirkel is dus rond.

Maar goed, kort samenvattend: als je ook echt een paar keer per week gaat trainen en je leven een beetje gezond inricht kan Evy heel erg goed helpen om snel goed op gang te komen.
Wow, met recht een succes verhaal en wat ren je snel.

Have fun morgen met de DtD.
pi_72926551
Gister DtD by Night gelopen en ga zo weer richting Amsterdam om met Ahold nog een keer de DtD te lopen.
pi_72932551
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:05 schreef AtseBenjamin het volgende:
Gister DtD by Night gelopen en ga zo weer richting Amsterdam om met Ahold nog een keer de DtD te lopen.
Ik heb gisteren de DtD by Night ook gelopen(1:42:00, ongetrained), maar ik red het echt niet om vandaag nog eens de DtD te lopen...

Succes vandaag
  zondag 20 september 2009 @ 15:31:27 #134
19242 yavanna
Results may vary.
pi_72934869
Aan het begin v.h. jaar was ik een conditieloze kettingrookster waarvoor 100 meter rennen ca. 97 meter rennen teveel was. Vandaag ( met een boel extra kilo's, maar al maanden rookvrij ) de 4EM gelopen.

Minpuntje was dat al na een paar minuten nare buikkrampen links en rechts kwamen opzetten en die vervolgens de hele weg aan hielden, dat naast de misselijkheid. Les voor de volgende keer -> geen ijskoud water drinken toch wat te kort van te voren. Qua conditie enz had ik nog wel langer kunnen hardlopen, dus dat is wel een dik pluspuntje.

Toch wel fier op mijzelf.

@Alle 10 EM lopers, well done.
pi_72936403
Is er een overzicht voor wanneer er weer marathons zijn? Nu is de DtD geweest. What's next?
  zondag 20 september 2009 @ 16:15:23 #136
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_72936597
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:44 schreef yavanna het volgende:

[..]

Wow, met recht een succes verhaal en wat ren je snel.

Have fun morgen met de DtD.
Ik heb een hoop gesport in m'n leven, maar ben echt nog nooit zo kapot gegaan als vandaag. Na de finish stortte ik in op een brancard en kon ik nog net aangeven dat ik niet weggevoerd wilde worden, maar daarna heb ik alleen maar op de stoep voor me uit gestaart (wat niet echt ging, aangezien ik alleen maar vlekken zag) en dextrotabletten van mensen uit het publiek gegeten. Uiteindelijk heeft een manager die al een paar minuten binnen was me weten te leiden naar de Gemeentetent, maar ook daar had zag ik er nog erg ongezond uit en had ik totaal geen behoefte in het voorheen zo verlangde biertje.

Hardlopen is dus niet per definitie gezond. Maar goed, inmiddels gaat het wel weer, en het geeft iig aan dat ik absoluut niet sneller gekund had. Eindtijd was 1.20.38, en ik denk dat ik nu een wat relaxtere hobby ga zoeken. Punniken, of zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_72944439
Teeveepeetje om mee te lezen
pi_72944830
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:04 schreef Daph_ het volgende:
Teeveepeetje om mee te lezen
jij ging toch de Dam tot Dam lopen? Hoe ging dat?
pi_72945047
Niet gelopen ivm Pfeiffer. Als ik gisteren gelopen had, had ik 2 weken nodig gehad om bij te komen denk ik. Hoe jammer ik het ook vind, het is beter dat ik nu niet gelopen heb. Volgend jaar beter
pi_72957797
Zo dit weekend dus 2 x de Dam tot Damloop gelopen.

En ben er zeker niet ontevreden over het weekend.

De zaterdagavond in 1:26:46 en zondagmiddag in 1:30:12

Zeker over de zondag ben ik tevreden had een groter verval verwacht in me tijd.
pi_72957824
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef yavanna het volgende:
Aan het begin v.h. jaar was ik een conditieloze kettingrookster waarvoor 100 meter rennen ca. 97 meter rennen teveel was. Vandaag ( met een boel extra kilo's, maar al maanden rookvrij ) de 4EM gelopen.
Wat ontzettend GOED (en herkenbaar) yavanna absoluut megastoer
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hardlopen is dus niet per definitie gezond. Maar goed, inmiddels gaat het wel weer, en het geeft iig aan dat ik absoluut niet sneller gekund had. Eindtijd was 1.20.38, en ik denk dat ik nu een wat relaxtere hobby ga zoeken. Punniken, of zo.
Punniken best eng als je zo naar wordt maar wel top gedaan
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72957860
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb een hoop gesport in m'n leven, maar ben echt nog nooit zo kapot gegaan als vandaag. Na de finish stortte ik in op een brancard en kon ik nog net aangeven dat ik niet weggevoerd wilde worden, maar daarna heb ik alleen maar op de stoep voor me uit gestaart (wat niet echt ging, aangezien ik alleen maar vlekken zag) en dextrotabletten van mensen uit het publiek gegeten. Uiteindelijk heeft een manager die al een paar minuten binnen was me weten te leiden naar de Gemeentetent, maar ook daar had zag ik er nog erg ongezond uit en had ik totaal geen behoefte in het voorheen zo verlangde biertje.

als je te hard/snel gaat, dan is het niet gezond nee. Te hard punniken wordt ook gevaarlijk hoor
pi_72964497
Helaas ben ik al een aantal dagen verkouden. Omdat ik al dat stilzitten maar niets vind ben ik vanmiddag toch wezen hardlopen. Wel een extra t-shirt over mijn loopshirt aangetrokken om het niet te koud te hebben (vanwege mijn verkoudheid). Blij dat ik ben wezen sporten, geeft mij toch een goed gevoel met weer extra energie. Wel had ik het een stuk zwaarder (lichaam vermoeid?) en ook problemen met de ademhaling, aangezien ik normaal altijd door mijn neus ademhaal, maar dat nu niet mogelijk was. Met open mond lopen is toch anders, krijg je dorst van en ik ademde ook niet goed, waardoor ik tegen een miltsteek opliep. Maar toch blij dat ik actief ben wezen doen.

Anyway, nog even een vraag over de kleren. Ik heb dus zo'n loopshirt met lange mouwen van de AH gekocht (hiervoor liep ik altijd in normale katoenen t-shirts). Wat nou als ik een extra laag wil toevoegen voor de warmte. Draag ik dat dan over of onder het loopshirt?
  maandag 21 september 2009 @ 20:41:10 #144
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72979748
Ben eind juni begonnen met lopen van de Start to Run lessen:
(kon daarvoor amper 2 minuten hardlopen)
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:23 schreef yozd het volgende:
Hoi,

Ik ben ook maar eens begonnen met hardlopen via het schema van Start to Run 5 km (met die Belgische vrouw die je leuk aanspoort). Ik heb 7 jaar terug voor het laatst echt actief gesport. Speelde toen tafeltennis en trainde minimaal 2x per week en had 1 wedstrijddag. Daarna amper meer wat gedaan (mjah de nodige buikspier oefeningen en sporadisch opdrukken). Ben nu 26 en wil weer wat meer gaan doen. Ben niet te zwaar ofzo, wil gewoon lekker bezig zijn.

Nu mijn vraag; ik heb inmiddels de eerste 3 lessen van week 1 achter de rug, maar het kost me totaal geen moeite, ik zweet wel een beetje, maar ik heb verder niet echt het idee dat ik druk bezig ben. Hoe erg is het om bijvoorbeeld meteen bij week 4 te beginnen? Ik zou die week dan nog een keer kunnen doen als het me teveel moeite kost en daarna pas naar week 5 gaan (week 3 en 4 zijn overigens gelijk in haar schema).

Schema: http://www.uzaloopt.be/wp-content/5tot10kmin10weken.xls
Even pauze gehouden na een kleine blessure:
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:20 schreef yozd het volgende:
Ik wilde vandaag les 13 lopen, maar mijn rechter knie en scheen hurt as hell... :,(
En dan eindelijk... vandaag voor het eerst 30min (ruim 5.5km) achter elkaar gelopen zonder pauzes .

* yozd is trots op zichzelf (o nee, fier!).

Overigens heb ik nog steeds na elke run een beetje een naar gevoel aan mijn knietjes (2 dagen na het lopen ofzo). Niet als ik (trap)loop, niet als ik stilzit, maar af en toe voel ik een klein pijnscheutje als ik in bed lig ofzo. Echt 1 miliseconde en daarna niks meer. Het is niet heel vervelend, maar ook niet helemaal "je-van-het". Maar goed, wel fijn dat ik dit gered heb!

-edit-

Oja, ik wil me nu een beetje gaan verdiepen in die hartslag materie. Heb zo'n goedkoop hartslagmetertje gehaald bij de AH (was afgelopen week in de aanbieding). Vandaag voor het eerst met die band om gelopen en mijn hartslag was elke keer zo rond de 152-155 met een uitschieter naar 161. Is dat een beetje normaal? Ik ben 26 en weeg niet bijzonder zwaar (eerder beneden gemiddeld).
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72988912
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:23 schreef AtseBenjamin het volgende:
Zo dit weekend dus 2 x de Dam tot Damloop gelopen.

En ben er zeker niet ontevreden over het weekend.

De zaterdagavond in 1:26:46 en zondagmiddag in 1:30:12

Zeker over de zondag ben ik tevreden had een groter verval verwacht in me tijd.
Erg netjes!

Heb hem ook 2 keer gelopen, zaterdag 1:26:15 (een pr) en zondag 1:36:36.

Tevreden met beide dagen al had zaterdag mogelijk nog wel wat sneller gekund.
pi_73006778
Met vertraging vandaag les 15 gelopen, de laatste minuutjes waren wel een beetje zwaar.
Eens kijken of ik deze week 4 lessen kan lopen zodat ik weer gelijk loop.
pi_73009889
Help, ben gisteren aangeland bij de laatste les van deel 2. Zit nu in een zwart gat.... Geen Evy meer.

Wat nu?
pi_73009994
En nieuw doel bedenken? Of misschien zijn er online nog wel andere schema's te vinden
En gefeliciteerd met het uitlopen van Evy
pi_73012970
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:42 schreef Sarabi het volgende:
En nieuw doel bedenken? Of misschien zijn er online nog wel andere schema's te vinden
En gefeliciteerd met het uitlopen van Evy
mm, misschien heb je wel gelijk, maar wie moet er dan nog " fier" op mij zijn

Ik ga gewoon met mijn eigen muziek 3 x per week lopen. Weet allleen nog niet of dat 3 x een uur of 1x 30 minuten en 2 x een uur wordt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:57:52 #150
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_73025918
Net terug van vakantie. Op Sicilie toch nog 3x mijn hardloopschoenen aangetrokken. Daar waar in mijn omgeving een verkeersdrempel voor het grootste hoogteverschil zorgt, had ik ineens te maken met echte heuvels/bergen... Eerste keer helemaal dood gegaan, de slotklim van ruim 100 hoogtemeters in 1,5 km parcours was te veel van het goede. Of zou het aan de temperatuur van 30 graden gelegen hebben? Een week later ging het wel en liep ik het traject van 5.2km zelfs binnen het half uur. Een paar dagen voor vertrek nog een lekkere slooptraining gedaan: 20 minuten bergop tegen 8% gemiddeld, en daarna omdraaien en terug lopen. Uiteindelijk iets meer van 200 hoogtemeters gehaald en de afdaling in 13 minuten gedaan.

Nu ga ik starten met StR deel 2, heb alleen nog geen idee hoe ik na 20.00 u ga lopen nu het donker is/wordt. Ben gewend tussen de weilanden te lopen, maar dat is donker en erg stil. Ook moet ik nog ergens warmere loopkleding zien te scoren, de AH aanbieding lijkt alweer voorbij te zijn.
pi_73033487
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:39 schreef devlinmr het volgende:
Help, ben gisteren aangeland bij de laatste les van deel 2. Zit nu in een zwart gat.... Geen Evy meer.

Wat nu?
Lekker met eigen muziek gaan lopen.
Evy is zover ik kan zien voornamelijk bedoeld om op te bouwen. Als je dat eenmaal gehad hebt kun je zelf lekker door sporten.
pi_73048903
Ik probeer min 1x pw hard te lopen. Gewoon met mijn mp3 speler. Hopelijk start er hier binnenkort weer een hardloop cursus. Ik heb het idee dat mijn looptechniek zo goed is
voor sinterklaas wil ik de ipod+nike kopen iemand hier ervaring mee?
  donderdag 24 september 2009 @ 11:40:20 #153
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73064540
quote:
Op maandag 21 september 2009 08:26 schreef zesje het volgende:

[..]

Wat ontzettend GOED (en herkenbaar) yavanna absoluut megastoer
[..]

Dank. Ook gaan hardlopen na stoppen met roken?
  donderdag 24 september 2009 @ 11:47:13 #154
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73064785
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

mm, misschien heb je wel gelijk, maar wie moet er dan nog " fier" op mij zijn

Ik ga gewoon met mijn eigen muziek 3 x per week lopen. Weet allleen nog niet of dat 3 x een uur of 1x 30 minuten en 2 x een uur wordt.
Er is nog een schema die tot 15 km gaat. Wellicht is dat wat, werk je toch ergens naar toe, al is het zonder Evy.

Ik ga maar eens serieus met Evy2 a.d slag. Loop al tijden maar 2 x per week 30 a 45 minuten en kom zo niet vooruit. Niet handig met een 7.5 km loop over een paar weken en eigenlijk zou ik 'ooit' wel graag een 10 km loop willen doen. Nu dan maar eens elders gaan lopen met een zachtere ondergrond ivm mijn schenen, zodat ik 3 x per week kan gaan. Al zal ik dan mijn avondrondjes waarbij ik altijd mijn hond mee neem, wel gaan missen.
pi_73065749
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:40 schreef yavanna het volgende:
Dank. Ook gaan hardlopen na stoppen met roken?
Ook vrouw, ook veertiger, ook gezonder gaan leven: stoppen met roken, verstandig eten, sporten
Alleen ben ik ff geblesseerd, onderbeen overbelast, maar bij fysio en hopelijk weer snel aan 't lopen.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_73086973
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:47 schreef yavanna het volgende:

[..]

Er is nog een schema die tot 15 km gaat. Wellicht is dat wat, werk je toch ergens naar toe, al is het zonder Evy.

Ik ga maar eens serieus met Evy2 a.d slag. Loop al tijden maar 2 x per week 30 a 45 minuten en kom zo niet vooruit. Niet handig met een 7.5 km loop over een paar weken en eigenlijk zou ik 'ooit' wel graag een 10 km loop willen doen. Nu dan maar eens elders gaan lopen met een zachtere ondergrond ivm mijn schenen, zodat ik 3 x per week kan gaan. Al zal ik dan mijn avondrondjes waarbij ik altijd mijn hond mee neem, wel gaan missen.
7,5 Km in Amsterdam? Die ga ik ook lopen. Mijn huidige 'record' tot nu toe was 5,29 km in 34 minuten; maar vanavond ging het best goed: 6,3 km in 40 minuten! Had zelfs het gevoel dat ik nog wel een stukje door kon lopen. (Les 18 Evy 1, maar aan het einde heb ik nog wat extra doorgelopen terwijl de les al afgelopen was). Die 7,5 moeten lukken binnen de 55 minuten!
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:17:32 #157
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73109406
Doen jullie bij elke les die uitgebreide warming up van de 3e Start to Run deel 2 les? Ik vind het een beetje te uitgebreid... Meestal wandel ik 2 minuutjes, daarna jogg ik 1 á 2 minuten en vervolgens doe ik wat rekoefeningen op een vaste plek waarna ik begin te lopen.

(Dit deed ik eigenlijk altijd al, ook bij de 1e serie waarbij de warming up niet echt ter sprake kwam)

Doen jullie het wel elke keer op Evy's manier?
pi_73133843
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:04 schreef caspervc het volgende:
Waar kan ik de lessen voor Evy vinden?? Ik kan nergens meer goede links voor de mp3's vinden voor op de ipod
Evy's lessen zijn nog wel te vinden via Google. Via BitComet zijn ze nog te downloaden. Geef als zoekterm bij Google: 'start to run met evy gruyaert torrent' en je vindt ze Succes!
  zondag 27 september 2009 @ 00:43:49 #159
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73139248
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:17 schreef zesje het volgende:

[..]

Ook vrouw, ook veertiger, ook gezonder gaan leven: stoppen met roken, verstandig eten, sporten
Alleen ben ik ff geblesseerd, onderbeen overbelast, maar bij fysio en hopelijk weer snel aan 't lopen.
Je pakt het allemaal nog wat gezonder aan dan ik, zo te lezen. Wat zul je balen van de blessure van je onderbeen. Wel zicht op een enigzins spoedige genezing/weer a.d slag ( loop ) kunnen?

Vanmiddag op de fiets bedacht ik mij toevallig dat ik echt geen zin had om 'dadelijk' in de 40 te zijn, nu ben ik nog een net geworden 35'tiger nl.
  zondag 27 september 2009 @ 00:50:48 #160
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73139406
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:00 schreef Skv het volgende:

[..]

7,5 Km in Amsterdam? Die ga ik ook lopen. Mijn huidige 'record' tot nu toe was 5,29 km in 34 minuten; maar vanavond ging het best goed: 6,3 km in 40 minuten! Had zelfs het gevoel dat ik nog wel een stukje door kon lopen. (Les 18 Evy 1, maar aan het einde heb ik nog wat extra doorgelopen terwijl de les al afgelopen was). Die 7,5 moeten lukken binnen de 55 minuten!
Fijn als het dan zo lekker gaat, he. Je hebt nog even de tijd om te trainen, wat dat betreft zal het vast alleen maar beter gaan. Goed hoor, zeker je pas bij les 18 bent.

Ik heb vanavond eindelijk eens echt(!) fijn gelopen met ook het 'ik kan wel doorgaan' gevoel en 7.26 km gelopen in 45.33, hond laten zwemmen en laatste stukje rustig naar huis gelopen zodat het totaal op 7.65 km kwam in 47.50.
pi_73141463
goeiemorgen,

Ik wil zo beginnen met de allereerste les om mijn conditie op re bouwen.
Ik zou de lessen van Evy, via running be, graag op mijn i-pod willen maar ik zie dat je alleen de 1e les gratis kan downloaden?
pi_73142427
Zag in de aldi folder dat er vanaf 3 oktober ook daar running spullen in de aanbieding zijn. Net zoals bij de AH onder andere weer shirts, broeken, jacks en hartslagmeters. Wellicht dat er iemand in geïnteresseerd is die de aanbieding bij AH gemist heeft. Zie hier voor details
pi_73142478
quote:
Op zondag 27 september 2009 08:57 schreef -moppie- het volgende:
goeiemorgen,

Ik wil zo beginnen met de allereerste les om mijn conditie op re bouwen.
Ik zou de lessen van Evy, via running be, graag op mijn i-pod willen maar ik zie dat je alleen de 1e les gratis kan downloaden?
Zie mijn reactie een stukje hoger, hoe je alle lessen van Evy kan downloaden. Succes!!
pi_73142652
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:40 schreef MirroRobin het volgende:
Zag in de aldi folder dat er vanaf 3 oktober ook daar running spullen in de aanbieding zijn. Net zoals bij de AH onder andere weer shirts, broeken, jacks en hartslagmeters. Wellicht dat er iemand in geïnteresseerd is die de aanbieding bij AH gemist heeft. Zie hier voor details
Ik kan de mensen erg aanraden om een hardloopshirt aan te schaffen. Zelf heb ik die van de AH, en dat maakt echt een groot verschil met een katoenen shirt. Ook heb ik 2 paar goede hardloopsokken aangeschaft. Ook een aanrader! De broek ben ik echter niet zo blij mee. Ik ben toch iets te zelf bewust om in zo'n 'legging' te gaan lopen in de stad.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 27-09-2009 11:52:47 ]
pi_73144121
Net terug van Evy 17 lopen. Ik had een nieuwe route uitgestippeld die mij buiten de stad zou brengen naar een plas. Ik zou echter stevig moeten doorlopen om tot daar te komen. Ik ben echter in het begin veel te snel gaan lopen met een te hoge hartslag. Halverwege de training was ik daardoor al helemaal op aangezien al mijn energie al verbruikt was. Uiteindelijk viel deze training mij dus erg zwaar (top hartslag 187 met een gemiddelde van 160).
Hierdoor heb ik een goede les voor mijzelf geleerd over rustig opbouwen en niet te hard van stapel lopen in het begin. Is goed om te weten mocht ik ooit nog eens een wedstrijd gaan lopen dat ik moet oppassen om vooral rustig te beginnen.

Ik ga zo kijken bij de Utrecht singelloop, die begint over 20min. Meedoen was mij nog net iets te veel, zo ver ben ik nog niet.
pi_73175754
Gisteren les 1 gedaan, of nou ja, ongeveer.
Heb ik ieder geval minstens een half uur afwisselend gerend en gewandeld.
Voel nu wel echt al mijn spieren..
pi_73177311
Vanavond maar mezelf er toe aanzetten om les 17 te gaan lopen...
pi_73227802
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik probeer min 1x pw hard te lopen. Gewoon met mijn mp3 speler. Hopelijk start er hier binnenkort weer een hardloop cursus. Ik heb het idee dat mijn looptechniek zo goed is
voor sinterklaas wil ik de ipod+nike kopen iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf een garmin forerunner 50 aangeschaft, (kostte iets van 90 euro op ebay).
Ben er echt heel blij mee, je kan de tijd, cadans, afstand en hartslag heel nauwkeurig meten. Hij slaat alles meteen automatisch op via de garmin ANT stick die bijgeleverd is. Ik heb voor de garmin gekozen omdat hij nauwkeuriger is en je ook de hartslag kan meten.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_73228039
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond maar mezelf er toe aanzetten om les 17 te gaan lopen...
Dat is gelukt, nu eens kijken of ik morgen ook les 18 overleef
pi_73229529
Ik heb les 19 gerend in Central Park!
pi_73237744
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
Dat zou ik ook wel willen
pi_73237781
quote:
Cool
Ik kijk wel tegen komende lessen op
  woensdag 30 september 2009 @ 16:46:18 #173
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73247206
quote:
Leuk, ik ben jaloers! Da's wel een verschil met het lopen tussen de weilanden in een regenachtige, grauwe, grijze omgeving (wat ik zo dus ga doen...).
pi_73248124
Normaal loop ik ook heel saai in de stad of richting dorpen om de stad... Maar in Central Park kun je echt superlekker rennen, zeg
Ik heb een keer les 19 gedaan (35 minuten), twee rondjes om het Jackie O Reservoir:

Superleuk, is ook echt bedoeld voor joggers, dus op zaterdag loopt half New York daar Rondje van ruim 2,5 km met pracht-uitzichten.

En een paar dagen later heb ik, om mijn hoofd wat te klaren na een zeer alcoholisch dineetje, 's ochtends vroeg drie rondjes gerend. Heerlijk! (zijn jullie al bekend met het kater-verdrijvende effect van hardlopen?)

En nu ga ik morgen weer gewoon hier in de stad rennen Bo-ring
pi_73248416
Even voor de duidelijkheid, waarom ga je in de stad rennen als Central Park ook een optie is?
pi_73250524
Oh, ik was op vakantie en nu ben ik weer thuis. Nee, als ik in NY woonde, zou ik het wel weten!
  woensdag 30 september 2009 @ 20:13:04 #177
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73253888
Blegh, note to self voor de volgende keer: als er 2 dames voor je hardlopen, hoef je die niet persé in te halen! Pfff, ze begonnen met lopen toen ik aan het stretchen was en toen ik begon met lopen, liepen ze heel erg in de verte. Na 2.2 km had ik ze ingehaald en mezelf volledig opgeblazen. Heb de les (les 5 van StR deel 2) wel uitgelopen, maar ik was kapot halverwege. Op het einde ging het wel weer.

Zo'n haas ik denk ik niks voor mij. Als ik gewoon op de straat fiets (of zelfs in de auto zit), dan wil ik ALTIJD mijn voorganger(s) inhalen. Wat een nare eigenschap. Snel afleren!
pi_73255239
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:13 schreef yozd het volgende:
Blegh, note to self voor de volgende keer: als er 2 dames voor je hardlopen, hoef je die niet persé in te halen! Pfff, ze begonnen met lopen toen ik aan het stretchen was en toen ik begon met lopen, liepen ze heel erg in de verte. Na 2.2 km had ik ze ingehaald en mezelf volledig opgeblazen. Heb de les (les 5 van StR deel 2) wel uitgelopen, maar ik was kapot halverwege. Op het einde ging het wel weer.

Zo'n haas ik denk ik niks voor mij. Als ik gewoon op de straat fiets (of zelfs in de auto zit), dan wil ik ALTIJD mijn voorganger(s) inhalen. Wat een nare eigenschap. Snel afleren!
Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop. Toch ben ik benieuwd hoe jij hem meeneemt. Verder trouwens echt leuk om te zien wat voor progressie je gemaakt hebt. Heb deel 17 en 18 van dit topic even doorgelezen en het is echt heel motiverend voor mij om te zien hoe ver jij in korte tijd bent gekomen.
  woensdag 30 september 2009 @ 23:10:17 #179
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73260497
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef MirroRobin het volgende:

Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop. Toch ben ik benieuwd hoe jij hem meeneemt. Verder trouwens echt leuk om te zien wat voor progressie je gemaakt hebt. Heb deel 17 en 18 van dit topic even doorgelezen en het is echt heel motiverend voor mij om te zien hoe ver jij in korte tijd bent gekomen.
Vandaag had ik mijn iPhone toevallig meegenomen in mijn broekzak, maar normaal stop ik hem in een Adidas zakje die met een band om mijn arm zit. Volgens mij kloppen die stats overigens niet helemaal. Als je naar die grafiek onder de routemap kijkt, dan beweegt de km/h enorm. Ik loop niet heel constant, maar zó slecht is het ook weer niet.

Tijdens deze run is die grafiek wat constanter, maar dat is de uitzondering. De totale km/h klopt natuurlijk wel, aangezien de distance en duration wel juist zijn.

Leuk dat je mijn posts kan waarderen! Ik vond zelf de posts van andere users die het StR programma hadden doorlopen ook altijd heel motiverend om te lezen (nu nog steeds trouwens; ik ben pas in het begin van serie 2 van de StR serie).
pi_73262067
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:10 schreef yozd het volgende:

[..]

Vandaag had ik mijn iPhone toevallig meegenomen in mijn broekzak, maar normaal stop ik hem in een Adidas zakje die met een band om mijn arm zit. Volgens mij kloppen die stats overigens niet helemaal. Als je naar die grafiek onder de routemap kijkt, dan beweegt de km/h enorm. Ik loop niet heel constant, maar zó slecht is het ook weer niet.

Tijdens deze run is die grafiek wat constanter, maar dat is de uitzondering. De totale km/h klopt natuurlijk wel, aangezien de distance en duration wel juist zijn.

Leuk dat je mijn posts kan waarderen! Ik vond zelf de posts van andere users die het StR programma hadden doorlopen ook altijd heel motiverend om te lezen (nu nog steeds trouwens; ik ben pas in het begin van serie 2 van de StR serie).
Ik ga misschien toch maar even kijken of ik ergens een armband kan scoren dan (heb je een link toevallig?). Het signaal zal waar ik loop denk ik nooit zo perfect zijn als de weilanden waarin jij loopt, maar je ziet inderdaad wel behoorlijk verschil tussen de grafiek van de laatste les die je hebt gelopen en de link uit deze post.
pi_73265290
Ik heb ook zo'n iPhone armband voor een paar dollar besteld bij Dealextreme (deze)
Bevalt goed!
pi_73281860
Ik heb deze van DealExtreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15254
Werkt prima!
pi_73281918

Mijn doel, de 7,5 kilometer in Amsterdam lopen binnen de 55 minuten, is gelukt!!

Langste afstand die ik tot nu toe had gelopen was 6 km, normaal loop ik tussen de 5 en 6, de laatste lessen.

Daarnet ging het wel aardig en ik dacht na de les: laat ik nog even wat doorlopen om te kijken of die 7,5 km binnen 55 minuten lukt..

Heb het ruim gehaald: 44 minuten over 7,61 kilometer! Gemiddelde snelheid is dan 10,32 km per uur.

*blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')