Omdat er een nieuwe OP is gemaakt en iedereen opnieuw moest aangeven waar hij zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Waarom zit ik niet meer in vak E in de OP?
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu Jansen in De Kuip is
Ze wat actiever proberen te verkopen is wel een goede zet, maar ik denk dat je gezien eventuele blessures alleen Landzaat kan missen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:36 schreef Gert het volgende:
Been spaart routiniers
ROTTERDAM - Een optreden met Jong Feyenoord/Excelsior is de geroutineerde Feyenoord-reserves bespaard gebleven. "Ik vond het niet nodig ze tegen Jong ADO voor de beker te laten spelen nu er zo de nadruk op hun situatie ligt", aldus Feyenoord-trainer Mario Been.
"Ik heb de keuze aan hen zelf gelaten, maar Makaay, Landzaat en Hofland gaven aan liever te trainen dan deze wedstrijd te spelen. De Cler wilde wel spelen, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat hij rug- en hamstringklachten had." Als de situatie onveranderd blijft, zullen de routiniers er uiteindelijk toch aan moeten geloven.
Been: "Op een gegeven moment moet je toch wedstrijden gaan spelen om ritme te houden. Als dat niet in het eerste is, dan zal dat in het tweede moeten gebeuren."
Ondertussen worden door heel Europa contacten gelegd met potentiële werkgevers om te kijken of er interesse is voor de routiniers. Zo is Kevin Hofland aangeboden bij onder meer het Oostenrijkse Rapid Wien. (telegr)
+ Tiendalli en Vincken dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:37 schreef Juk het volgende:
[..]
Ze wat actiever proberen te verkopen is wel een goede zet, maar ik denk dat je gezien eventuele blessures alleen Landzaat kan missen.
Ik doelde op de miljoenenbank. Maar persoonlijk denk ik dat je Tiendalli als reserve rechtsback moet gebruiken en niet Leerdam.quote:
Tiendalli moet blijven als back-up rechtsback. Echt zo slecht wat Mario aan het doen is. Gaat die Leerdam rechtsback zettenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:41 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik doelde op de miljoenenbank. Maar persoonlijk denk ik dat je Tiendalli als reserve rechtsback moet gebruiken en niet Leerdam.
Vincken verhuren is denk ik de beste optie. Je zal altijd zien dat hij helemaal opbloeit en dan loop je een hoop centen mis.
Bron: Feyenoord.nlquote:Vertrek de Cler, Hofland en Makaay onbespreekbaar
Feyenoord wil het lopende seizoen afmaken met zowel Tim de Cler, als Kevin Hofland en Roy Makaay. Deze mededeling heeft hun zaakwaarnemer Rob Jansen dinsdag te horen gekregen tijdens een uitgebreid onderhoud met de directie van Feyenoord en trainer Mario Been.
Been gaf in het gesprek aan dat het vertrek van de drie spelers wat hem betreft zelfs ‘onbespreekbaar’ is. ‘Want we hebben ze stuk voor stuk nog keihard nodig dit seizoen’, zo liet de oefenmeester zowel de directie als Rob Jansen dinsdagmiddag weten in Stadion De Kuip. Voor één van hen zou de oefenmeester ‘eventueel en met tegenzin’ een uitzondering willen maken, gaf Been nog wel aan. ‘Alleen als Roy Makaay zelf aangeeft dat hij zijn geluk liever ergens anders beproeft, en er doet zich voor hem een mooie gelegenheid voor, zal ik me daar niet tegen verzetten.’ Ook de directie van Feyenoord gaf aan in dat geval mee te zullen denken met de speler. Dit uit respect voor Roy’s fantastische loopbaan en de voorbeeldige wijze waarop de speler zich altijd heeft opgesteld naar de club. ‘Gezien zijn reputatie en indrukwekkende erelijst kunnen we ons voorstellen dat Roy zijn loopbaan niet wil beëindigen bij een ploeg waar hij niet gegarandeerd een basisplaats heeft’, aldus algemeen directeur Eric Gudde. Ook Been ziet dat in: ’Maar ik hoop dus van harte dat het zo ver niet komt’, aldus de trainer.
Zaakwaarnemer Rob Jansen was tevreden over het verloop en de uitkomst van het gesprek. ‘Het is goed voor iedereen dat nog eens duidelijk is uitgesproken dat deze spelers door de clubleiding en de trainer als belangrijke schakels worden gezien.’
De zaakwaarnemer daar van is ( iedergeval in 2006 ) Sigi Lensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bron: Feyenoord.nl
Typisch dat Landzaat niet tussen dat rijtje staat
Klopt, foutje...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:18 schreef Ytereo het volgende:
[..]
De zaakwaarnemer daar van is ( iedergeval in 2006 ) Sigi Lens
Een zwarte dag...quote:RR: Ook Landzaat blijft bij Feyenoord
Volgens Radio Rijnmond blijft ook Denny Landzaat bij Feyenoord. De officiële website van Feyenoord meldde nog niets over de middenvelder. Die heeft overigens ook een andere zaakwaarnemer van Rob Jansen, waarmee Feyenoord vandaag om de tafel zat.
En dat concludeer jij op basis waarvan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:01 schreef Ritmo het volgende:
Gudde heeft duidelijk veel in te brengen.
Hehe, staat er ook: vertrek Makaay is onbespreekbaar, maar als hij echt weg wil kan het wel...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Onbespreekbaar ook echt, wat een grap.
Die zei gisteren nog dat ie ze weg wilde hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:16 schreef Juk het volgende:
[..]
En dat concludeer jij op basis waarvan?
Nee er staat dat een vertrek van Hofland en De Cler onbespreekbaar is en dat ze Makaay ook zeer graag willen behouden maar hem niet tegen gaan werken als laatstgenoemde echt weg wil.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hehe, staat er ook: vertrek Makaay is onbespreekbaar, maar als hij echt weg wil kan het wel...
Titel:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee er staat dat een vertrek van Hofland en De Cler onbespreekbaar is en dat ze Makaay ook zeer graag willen behouden maar hem niet tegen gaan werken als laatstgenoemde echt weg wil.
quote:Vertrek de Cler, Hofland en Makaay onbespreekbaar
Alleen proef gelopen. Zou naar Sundowns in Z-A vertrekken, maar kreeg geen goed gevoel van het gedrag van coach Stoichkov.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:16 schreef Radegast het volgende:
Harrison Afful, zit die nog bij Feyenoord?
Dat heeft Gudde nooit op die manier gezegd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die zei gisteren nog dat ie ze weg wilde hebben.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat heeft Gudde nooit op die manier gezegd.
Dan doelt hij op andere spelers.quote:"De spelersgroep is te groot", gaf Gudde toe. "In deze, de volgende of daaropvolgende transferperiode móeten we naar een kleinere spelersgroep met een lager budget. Maar je kunt die omstandigheden niet dwingen."
Jep.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:41 schreef Ritmo het volgende:
Was hij de laatste weken gewoon fit dan?
Maar is hij te groot? Ga toch lekker roeleren zoals de grote Europese clubsquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Dan doelt hij op andere spelers.
quote:Alleen Roy Makaay mag weg uit Kuip
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Vertrek Hofland en De Cler onbespreekbaar. Zaakwaarnemer Landzaat meldt zich volgende week in Rotterdam. ,,Feyenoord moet voor een oplossing zorgen.’’
Roy Makaay mag weg bij Feyenoord. Een tussentijds vertrek van Kevin Hofland en Tim de Cler is onbespreekbaar voor Mario Been, zo kreeg Rob Jansen - zaakwaarnemer van zowel de drie gepasseerde spelers als hun trainer - gisteren in de Kuip te horen. Over de toekomst van Denny Landzaat heeft de club zich nog niet uitgesproken, maar een afspraak met zijn zaakwaarnemer Sigi Lens is reeds gemaakt.
In een officiële verklaring op de eigen website werd de positie van Makaay in zorgvuldig gekozen bewoordingen omschreven. Ook zijn vertrek heet formeel ‘onbespreekbaar’, maar ‘eventueel en met tegenzin’ zou Been best een uitzondering voor de 34-jarige spits willen maken.
De trainer kan zich immers maar al te goed voorstellen dat een speler met zijn staat van dienst niets voelt voor een bijrol. ,,Alleen als Roy Makaay zelf aangeeft dat hij zijn geluk liever ergens anders beproeft en er doet zich voor hem een mooie gelegenheid voor, zal ik me daar niet tegen verzetten,’’ liet Been optekenen.
Met die geste bewijst de trainer zijn club uiteraard een dienst. Het noodlijdende Feyenoord kan zich geen miljoenensalarissen voor reserves permitteren. ,,We moeten naar een lager salarisbudget. Wiskundig gezien is het heel simpel. Iedereen die van de loonlijst afgaat, helpt ons,’’ sprak Feyenoord-directeur Eric Gudde gisteren voor hij aanschoof voor het topoverleg.
Tegenover Rob Jansen en Esther Goergen van het bureau Sport Promotion kwam de Stadionclub met een zware delegatie die bestond uit de directieleden Eric Gudde en Onno Jacobs, trainer Mario Been, technisch directeur Leo Beenhakker en jurist Joris van Benthem. Allen toonden zich tevreden over de uikomst.
Simpel gezegd komt het beleid van de Rotterdammers hierop neer: lukt het deze zomer niet om dure spelers kwijt te raken, dan moet het maar in de winterstop of nog later gebeuren. ,,Deze transferwindow, de volgende óf de daaropvolgende moet dit appeltje zijn geschild,’’ aldus Gudde. ,,Feyenoord moet naar een selectie die per saldo op een lager budget zal uitkomen. Dan zul je wel in je beleid keuzes moeten maken.’’
Gudde benadrukte daarbij nog maar weer eens dat de autonome Been niet onder een hoedje speelt met de clubleiding, die de miljoenensalarissen van Makaay, Hofland, De Cler en Landzaat liever vandaag dan morgen kwijt is.
,,Die insinuatie vind ik niet passend,’’ aldus Gudde. ,,Als er iemand is die zijn keuzes louter maakt op sportieve gronden, dan is het deze trainer wel.’’
Sportief gezien is het overigens ook niet vreemd dat Been graag wil dat Feyenoord het salaris van Hofland en De Cler juist wél nog een seizoen doorbetaalt.
Achter het vaste centrale duo Vlaar en Bahia is Hofland nog altijd een prima alternatief. En een betere vervanger voor aanvoerder Giovanni van Bronkhorst dan Tim de Cler - door Been nog niet zo lang geleden een van de beste linksbacks van Nederland genoemd - is voor Feyenoord moeilijk te bedenken. De Cler en Hofland mogen zich bovendien nog altijd tot de vaste invallers rekenen.
Dat geldt niet voor Denny Landzaat, wiens rol in de Kuip lijkt uitgespeeld. ,,Voor Denny is het vervelend dat hij op de bank zit,’’ zegt Landzaats zaakwaarnemer Sigi Lens. ,,Ik ga luisteren naar wat Feyenoord daarover te vertellen heeft. Volgende week gaan we met elkaar om de tafel zitten. Dan wil ik weten of er nog vertrouwen is in Denny.’’
Lens wil niet op de zaken vooruit lopen. ,,Maar ik ben door Feyenoord uigenodigd om te komen praten,’’ zegt hij. ,,Dan weet je hoe de situatie is.’’
Landzaat zelf heeft de handdoek nog niet gegooid. ,,Denny wil gewoon voor zijn kans gaan. Hij werkt hard, doet wat hij moet doen. Hij komt alleen niet aan spelen toe, dat ziet iedereen. Ik ook.’’
,,Twee seizoenen geleden heeft Feyenoord aan Denny gevraagd om daar te komen spelen. Hij heeft zich losgerukt van Wigan Athletic om dat te doen. Datzelfde verhaal gaat op voor Makaay, Hofland en De Cler. Al die jongens zaten bij een club. Feyenoord heeft ze destijds gevraagd om te helpen. Ze hebben zich niet zelf aangeboden.’’
Dat de luid bejubelde aankopen nu weer worden afgedankt, verbaast Lens, gezien de trend in het opportunistische topvoetbal, niet. ,,Kijk om je heen. Zie wat er in Spanje gebeurt bij Real Madrid, in Engeland bij Manchester City. Of dichterbij huis: kijk naar Ajax, waar een stuk of twaalf spelers weg moeten. Als er ergens een nieuwe trainer komt, weet je dat er een kans is dat je moet vertrekken.’’
Het is woord is nu aan Feyenoord, vindt Lens, want het voornemen van Landzaat is duidelijk ,,De club moet voor een oplossing zorgen. Ik heb nu geen zin om dingen te roepen. Ik wacht af wat Feyenoord te zeggen heeft. Denny heeft niet tegen me gezegd dat hij weg wil. Absoluut niet. Zo zit hij ook niet in elkaar.’’
Agh, markt zit toch redelijk op slot? Denk dat de laatste week/ paar dagen de meeste verrassende transfers op gaat leveren..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef Happel het volgende:
Komen ze dan lekker op tijd mee, met minder dan 2 weken voor het sluiten van de transfermarkt...
We zijn dan ook net Real Madrid en lozen ze omdat we net niet kampioen zijn geworden en uitgeschakeld zijn ergens laat in de Champions League. Duh.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef TC03 het volgende:
Ridicuul dat Lens het niet spelen van Landzaat wijt aan opportunisme.
Idd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef Happel het volgende:
Komen ze dan lekker op tijd mee, met minder dan 2 weken voor het sluiten van de transfermarkt...
Sowieso een hele vreemde vergelijking idd. Lens wil dus zeggen dat spelers die het ooit goed deden 2 a 3 jaar niets hoeven presteren en toch nog al het vertrouwen verdienen? Het is niet zo dat de betreffende spelers geen eerlijke kans hebben gehad ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:57 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
We zijn dan ook net Real Madrid en lozen ze omdat we net niet kampioen zijn geworden en uitgeschakeld zijn ergens laat in de Champions League. Duh.
Het enige wat hij doet is Feyenoord de schuld te geven zodat hij zijn speler(s) makkelijker elders kwijt kan. In dat geval heb ik liever dat Feyenoord even slecht in het nieuws komt en meer geld pakt, dan dat we minder pakken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Sowieso een hele vreemde vergelijking idd. Lens wil dus zeggen dat spelers die het ooit goed deden 2 a 3 jaar niets hoeven presteren en toch nog al het vertrouwen verdienen? Het is niet zo dat de betreffende spelers geen eerlijke kans hebben gehad ofzo.
Het was dan ook een oversimplificatie van ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:12 schreef Ritmo het volgende:
Nou, Feyenoord moet niet bekend komen te staan als een slechte werkgever, dat werkt tegen je.
En alsof de rest van Nederland/Europa nu denkt dat Feyenoord deze spelers slecht/oneerlijk behandelt heeft ofzo, iedereen kan toch zelf wel nadenken?
Verschilt heel erg per speler. Sommige spelers staan er op hun 17e al terwijl sommige later doorbreken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:43 schreef Ritmo het volgende:
Tsja een middenvelder of aanvaller van 18 moet er toch wel staan, verdedigers en keepers worden pas echt goed als ze begin 20 zijn.
(Centrale) verdedigers moeten het ook vooral van hun fysiek/lengte hebben en die is meestal pas begin 20 echt een beetje ontwikkelt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:48 schreef zlakto het volgende:
[..]
Verschilt heel erg per speler. Sommige spelers staan er op hun 17e al terwijl sommige later doorbreken.
Gewoon op een andere plek gaan zitten. Mocht er iemand gaan zeiken, dan kan je twee dingen doen. Of zeggen dat er nog plaats zat is en dat hij maar verder moet zoeken of jezelf excuseren en met de staart tussen de benen naar je oorspronkelijke plek gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef zlakto het volgende:
Heb net kaarten gekocht voor Fey-Twente. Zit op D stoel 3 en 4. Oftewel een klein deel van het veld zie je door een glas heen. Niet heel erg, maar hopen dat ik nog een ander plekje kan vinden. Iemand hier ervaring mee?
Niet in de taalquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:03 schreef Kopbal het volgende:
Je ziet dat bijvoorbeeld ook aan Bahia, die nu pas echte stappen begint te maken.
Zolang ie maar weet hoe die Suarez doormidden moet trappen, maar ook dat weet ie niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:01 schreef Ytereo het volgende:
[..]
Niet in de taalZijn Nederlands is super slecht. (Gezien bij Feyenoord TV) Ik zit nu naar Feyenoord TV te kijken. Special over Feyenoord - Juventus, echt geweldig was die dag.
Jorien heeft zelf al de grootste moeite met Nederlands. Misschien was het te hoog gegrepen voor hem?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij wordt door iedereen juist geroemd om dat hij zo goed, als een Braziliaan dan, Nederlands kan. Dus ik weet niet wat Jorien nou weer heeft gezien.
Ik zag het dus goed.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:44 schreef Ritmo het volgende:
Ytereo = Jorien? Zag hem al een tijdje posten maar hij gedraagt zich prima, had niet door dat hij het was.
PM jij mij maarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:43 schreef Ritmo het volgende:
Ja hij had buiten het forum om ook nog wat geflikt maar daar mogen we het (hier) niet over hebben geloof ik. PM Sjimz maar.
Huh, wat?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:56 schreef Kopbal het volgende:
Martin 'beetje dikkig' Jol vond het blijkbaar nodig om Been aan te vallen op iets wat helemaal niets met hem te maken heeftHet is weer crisis hoor in Duivendrecht.
Dikkerd.quote:De opvolger van Marco van Basten had ook zijn mening klaar over Mario Been van Feyenoord. "Mario had het onlangs over die wijze neuzen van die praatprogramma’s, maar zelf deed hij er afgelopen jaar wel vijftig keer aan mee", citeert de NSP de Hagenaar. Jol gaf toe dat hij interviews per mail dikwijls liet beantwoorden door zijn perschef bij HSV. "Hij wist wel hoe ik erover dacht, zei hij. Soms is dat wel eens handig."
quote:
quote:Jol dient zowel Adriaanse als Been van repliek
Ajax-trainer Martin Jol heeft geen begrip voor de kritiek die zondagavond in het televisieprogramma Studio Voetbal op hem werd geuit door Co Adriaanse. Volgens de voormalig oefenmeester van Ajax past de uitstraling van de huidige coach van de hoofdstedelingen niet bij de status van de Amsterdamse club. Volgens Adriaanse was het in zijn periode onbespreekbaar geweest om in een trainingspak en met een petje op in de dug-out te zitten. "Als trainer van Ajax heb je met honderden meningen te maken", reageerde Jol. "Daar kun je naar luisteren of niet. Veel trainers doen dat te veel en dan zit je er een blauwe maandag, zoals Co. Ik probeer dat anders te doen." Adriaanse was medio 2000 tot eind 2001 coach van Ajax.
Jol vertelde woensdag verder dat Adriaanse onjuiste informatie geeft. "Hij vertelt op televisie dat Jan Vertonghen een linksback is. Ik heb het nog even bij Jan nagevraagd, maar hij is toch echt opgeleid als middenvelder. Ach ja, misschien is Co iets te lang weggeweest uit Nederland." Adriaanse was de laatste jaren met wisselend succes werkzaam bij FC Porto, Metalurg Donetsk, Al-Sadd en Red Bull Salzburg.
Been
De opvolger van Marco van Basten had ook zijn mening klaar over Mario Been van Feyenoord. "Mario had het onlangs over die wijze neuzen van die praatprogramma’s, maar zelf deed hij er afgelopen jaar wel vijftig keer aan mee", citeert de NSP de Hagenaar. Jol gaf toe dat hij interviews per mail dikwijls liet beantwoorden door zijn perschef bij HSV. "Hij wist wel hoe ik erover dacht, zei hij. Soms is dat wel eens handig."
Jah, die zal zich in slaap gehuild hebben vannachtquote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:24 schreef Gert het volgende:
Oei, wat heeft die pauperige vetklep daar Mario even genadeloos in de hoek gezet.
In Engeland kijken ze ook anders naar verdedigers, daar moet je gewoon je man uitschakeleen, zorgen dat de tegenstander niet scoord, hier moet je ook nog op kunnen bouwen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:55 schreef sjimz het volgende:
Dat van Loovens is gewoon pure pech.
Bij Cardiff City en bij Celtic is hij gewoon goed geworden.
Die ontwikkeling had hij fysiek denk ik nooit in Nederland door kunnen maken want ik denk dat de fysieke weerstand in Engeland en Schotland wel wat groter is dan hier.
Lijkt me aan de andere kant ook wel handig een derde keeper te hebben..quote:Feyenoord wil Vincken en Mulder verhuren
20 augustus 2009
Tim Vincken en Erwin Mulder mogen op huurbasis weg bij Feyenoord. Vincken heeft voor de positie rechts voorin concurrentie van Georginio Wijnaldum en Andwele Slory, terwijl Mulder slechts derde keeper is achter Darley en Rob van Dijk.
Trainer Mario Been bevestigt in AD Sportwereld de status van beide spelers. "Tim mag verhuurd worden. Het is voor hem belangrijk dat hij weer aan voetballen toekomt. Ook voor Feyenoord is het beter als hij elke week speelt. Ik zie absoluut toekomst in hem", zegt hij. Willem II en NEC zouden interesse in de aanvaller hebben.
Mulder vertrekt waarschijnlijk naar Excelsior, hoewel Been eerst wil afwachten hoe keeper Darley herstelt van zijn knieblessure. "Daarom is dat ei nog niet gelegd. Als Darley binnenkort fit is, dan zou Mulder richting Woudestein kunnen gaan."
Je heb die Griek toch.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Lijkt me aan de andere kant ook wel handig een derde keeper te hebben..
Pff, wat willen ze nou? Eerst moest Mulder weg, toen moest ie sowieso blijven en nu weer weg?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Lijkt me aan de andere kant ook wel handig een derde keeper te hebben..
Zou voor Mulder ook beter zijn om weg te gaan, minuten pakken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pff, wat willen ze nou? Eerst moest Mulder weg, toen moest ie sowieso blijven en nu weer weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |