abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72002365
Volgens het AD moet het gesprek met Landzaats zaakwaarnemer nog komen, verder zijn die heel wat zekerder van een vertrek van Makaay.
quote:
Alleen Roy Makaay mag weg uit Kuip
Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Vertrek Hofland en De Cler onbespreekbaar. Zaakwaarnemer Landzaat meldt zich volgende week in Rotterdam. ,,Feyenoord moet voor een oplossing zorgen.’’

Roy Makaay mag weg bij Feyenoord. Een tussentijds vertrek van Kevin Hofland en Tim de Cler is onbespreekbaar voor Mario Been, zo kreeg Rob Jansen - zaakwaarnemer van zowel de drie gepasseerde spelers als hun trainer - gisteren in de Kuip te horen. Over de toekomst van Denny Landzaat heeft de club zich nog niet uitgesproken, maar een afspraak met zijn zaakwaarnemer Sigi Lens is reeds gemaakt.

In een officiële verklaring op de eigen website werd de positie van Makaay in zorgvuldig gekozen bewoordingen omschreven. Ook zijn vertrek heet formeel ‘onbespreekbaar’, maar ‘eventueel en met tegenzin’ zou Been best een uitzondering voor de 34-jarige spits willen maken.

De trainer kan zich immers maar al te goed voorstellen dat een speler met zijn staat van dienst niets voelt voor een bijrol. ,,Alleen als Roy Makaay zelf aangeeft dat hij zijn geluk liever ergens anders beproeft en er doet zich voor hem een mooie gelegenheid voor, zal ik me daar niet tegen verzetten,’’ liet Been optekenen.

Met die geste bewijst de trainer zijn club uiteraard een dienst. Het noodlijdende Feyenoord kan zich geen miljoenensalarissen voor reserves permitteren. ,,We moeten naar een lager salarisbudget. Wiskundig gezien is het heel simpel. Iedereen die van de loonlijst afgaat, helpt ons,’’ sprak Feyenoord-directeur Eric Gudde gisteren voor hij aanschoof voor het topoverleg.

Tegenover Rob Jansen en Esther Goergen van het bureau Sport Promotion kwam de Stadionclub met een zware delegatie die bestond uit de directieleden Eric Gudde en Onno Jacobs, trainer Mario Been, technisch directeur Leo Beenhakker en jurist Joris van Benthem. Allen toonden zich tevreden over de uikomst.

Simpel gezegd komt het beleid van de Rotterdammers hierop neer: lukt het deze zomer niet om dure spelers kwijt te raken, dan moet het maar in de winterstop of nog later gebeuren. ,,Deze transferwindow, de volgende óf de daaropvolgende moet dit appeltje zijn geschild,’’ aldus Gudde. ,,Feyenoord moet naar een selectie die per saldo op een lager budget zal uitkomen. Dan zul je wel in je beleid keuzes moeten maken.’’

Gudde benadrukte daarbij nog maar weer eens dat de autonome Been niet onder een hoedje speelt met de clubleiding, die de miljoenensalarissen van Makaay, Hofland, De Cler en Landzaat liever vandaag dan morgen kwijt is.
,,Die insinuatie vind ik niet passend,’’ aldus Gudde. ,,Als er iemand is die zijn keuzes louter maakt op sportieve gronden, dan is het deze trainer wel.’’

Sportief gezien is het overigens ook niet vreemd dat Been graag wil dat Feyenoord het salaris van Hofland en De Cler juist wél nog een seizoen doorbetaalt.

Achter het vaste centrale duo Vlaar en Bahia is Hofland nog altijd een prima alternatief. En een betere vervanger voor aanvoerder Giovanni van Bronkhorst dan Tim de Cler - door Been nog niet zo lang geleden een van de beste linksbacks van Nederland genoemd - is voor Feyenoord moeilijk te bedenken. De Cler en Hofland mogen zich bovendien nog altijd tot de vaste invallers rekenen.

Dat geldt niet voor Denny Landzaat, wiens rol in de Kuip lijkt uitgespeeld. ,,Voor Denny is het vervelend dat hij op de bank zit,’’ zegt Landzaats zaakwaarnemer Sigi Lens. ,,Ik ga luisteren naar wat Feyenoord daarover te vertellen heeft. Volgende week gaan we met elkaar om de tafel zitten. Dan wil ik weten of er nog vertrouwen is in Denny.’’

Lens wil niet op de zaken vooruit lopen. ,,Maar ik ben door Feyenoord uigenodigd om te komen praten,’’ zegt hij. ,,Dan weet je hoe de situatie is.’’
Landzaat zelf heeft de handdoek nog niet gegooid. ,,Denny wil gewoon voor zijn kans gaan. Hij werkt hard, doet wat hij moet doen. Hij komt alleen niet aan spelen toe, dat ziet iedereen. Ik ook.’’

,,Twee seizoenen geleden heeft Feyenoord aan Denny gevraagd om daar te komen spelen. Hij heeft zich losgerukt van Wigan Athletic om dat te doen. Datzelfde verhaal gaat op voor Makaay, Hofland en De Cler. Al die jongens zaten bij een club. Feyenoord heeft ze destijds gevraagd om te helpen. Ze hebben zich niet zelf aangeboden.’’

Dat de luid bejubelde aankopen nu weer worden afgedankt, verbaast Lens, gezien de trend in het opportunistische topvoetbal, niet. ,,Kijk om je heen. Zie wat er in Spanje gebeurt bij Real Madrid, in Engeland bij Manchester City. Of dichterbij huis: kijk naar Ajax, waar een stuk of twaalf spelers weg moeten. Als er ergens een nieuwe trainer komt, weet je dat er een kans is dat je moet vertrekken.’’

Het is woord is nu aan Feyenoord, vindt Lens, want het voornemen van Landzaat is duidelijk ,,De club moet voor een oplossing zorgen. Ik heb nu geen zin om dingen te roepen. Ik wacht af wat Feyenoord te zeggen heeft. Denny heeft niet tegen me gezegd dat hij weg wil. Absoluut niet. Zo zit hij ook niet in elkaar.’’
-
pi_72004051
Komen ze dan lekker op tijd mee, met minder dan 2 weken voor het sluiten van de transfermarkt...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:11:22 #53
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_72004487
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef Happel het volgende:
Komen ze dan lekker op tijd mee, met minder dan 2 weken voor het sluiten van de transfermarkt...
Agh, markt zit toch redelijk op slot? Denk dat de laatste week/ paar dagen de meeste verrassende transfers op gaat leveren..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:23:09 #54
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_72004870
Ridicuul dat Lens het niet spelen van Landzaat wijt aan opportunisme.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72005856
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef TC03 het volgende:
Ridicuul dat Lens het niet spelen van Landzaat wijt aan opportunisme.
We zijn dan ook net Real Madrid en lozen ze omdat we net niet kampioen zijn geworden en uitgeschakeld zijn ergens laat in de Champions League. Duh.
pi_72005902
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef Happel het volgende:
Idd.
-
pi_72005948
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:57 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

We zijn dan ook net Real Madrid en lozen ze omdat we net niet kampioen zijn geworden en uitgeschakeld zijn ergens laat in de Champions League. Duh.
Sowieso een hele vreemde vergelijking idd. Lens wil dus zeggen dat spelers die het ooit goed deden 2 a 3 jaar niets hoeven presteren en toch nog al het vertrouwen verdienen? Het is niet zo dat de betreffende spelers geen eerlijke kans hebben gehad ofzo.
-
pi_72006121
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Sowieso een hele vreemde vergelijking idd. Lens wil dus zeggen dat spelers die het ooit goed deden 2 a 3 jaar niets hoeven presteren en toch nog al het vertrouwen verdienen? Het is niet zo dat de betreffende spelers geen eerlijke kans hebben gehad ofzo.
Het enige wat hij doet is Feyenoord de schuld te geven zodat hij zijn speler(s) makkelijker elders kwijt kan. In dat geval heb ik liever dat Feyenoord even slecht in het nieuws komt en meer geld pakt, dan dat we minder pakken.
pi_72006269
Nou, Feyenoord moet niet bekend komen te staan als een slechte werkgever, dat werkt tegen je.

En alsof de rest van Nederland/Europa nu denkt dat Feyenoord deze spelers slecht/oneerlijk behandelt heeft ofzo, iedereen kan toch zelf wel nadenken?
-
pi_72006324
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:12 schreef Ritmo het volgende:
Nou, Feyenoord moet niet bekend komen te staan als een slechte werkgever, dat werkt tegen je.

En alsof de rest van Nederland/Europa nu denkt dat Feyenoord deze spelers slecht/oneerlijk behandelt heeft ofzo, iedereen kan toch zelf wel nadenken?
Het was dan ook een oversimplificatie van ja.
pi_72007704
Al deze spelers zijn welkom vind ik. Gewoon lekker roeleren.
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 13:10:06 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_72007778
gezien het salaris van de 'oudere jongeren' , dat nu publiekelijk bekend is, denk ik niet dat Feyenoord als een slechte werkgever gezien wordt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_72007852
Bij Real verdienen ze ook zat hoor.
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:29:51 #64
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72015008
Loovens in de voorselectie van Oranje.
pi_72015078
Waarom is die jongen bij ons nooit echt doorgebroken?
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:36:56 #66
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72015182
Was toen heel wisselvallig, en ook gewoon niet goed genoeg. Van den Bergh (?) kreeg toen de voorkeur dacht ik. Typisch weer een gevalletje van aan de ene kant slechte begeleiding en aan de andere kant een speler die pas laat opbloeit.
pi_72015264
We hebben Loovens gewoon te snel weggedaan. We hebben er sowieso wel vaker een handje van spelers die op hun 18e geen basisplaats hebben maar weg te geven.

Heb net kaarten gekocht voor Fey-Twente. Zit op D stoel 3 en 4. Oftewel een klein deel van het veld zie je door een glas heen. Niet heel erg, maar hopen dat ik nog een ander plekje kan vinden. Iemand hier ervaring mee?
pi_72015342
Tsja een middenvelder of aanvaller van 18 moet er toch wel staan, verdedigers en keepers worden pas echt goed als ze begin 20 zijn.
-
pi_72015442
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:43 schreef Ritmo het volgende:
Tsja een middenvelder of aanvaller van 18 moet er toch wel staan, verdedigers en keepers worden pas echt goed als ze begin 20 zijn.
Verschilt heel erg per speler. Sommige spelers staan er op hun 17e al terwijl sommige later doorbreken.
pi_72015558
Dat van Loovens is gewoon pure pech.
Bij Cardiff City en bij Celtic is hij gewoon goed geworden.
Die ontwikkeling had hij fysiek denk ik nooit in Nederland door kunnen maken want ik denk dat de fysieke weerstand in Engeland en Schotland wel wat groter is dan hier.
pi_72015644
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:48 schreef zlakto het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per speler. Sommige spelers staan er op hun 17e al terwijl sommige later doorbreken.
(Centrale) verdedigers moeten het ook vooral van hun fysiek/lengte hebben en die is meestal pas begin 20 echt een beetje ontwikkelt.
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:03:02 #72
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72015745
Je ziet dat bijvoorbeeld ook aan Bahia, die nu pas echte stappen begint te maken.
pi_72015770
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef zlakto het volgende:
Heb net kaarten gekocht voor Fey-Twente. Zit op D stoel 3 en 4. Oftewel een klein deel van het veld zie je door een glas heen. Niet heel erg, maar hopen dat ik nog een ander plekje kan vinden. Iemand hier ervaring mee?
Gewoon op een andere plek gaan zitten. Mocht er iemand gaan zeiken, dan kan je twee dingen doen. Of zeggen dat er nog plaats zat is en dat hij maar verder moet zoeken of jezelf excuseren en met de staart tussen de benen naar je oorspronkelijke plek gaan.

Je kan natuurlijk ook gewoon op Z gaan zitten. Ben je op tijd, dan is daar zat zitplek.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_72017213
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:03 schreef Kopbal het volgende:
Je ziet dat bijvoorbeeld ook aan Bahia, die nu pas echte stappen begint te maken.
Niet in de taal Zijn Nederlands is super slecht. (Gezien bij Feyenoord TV) Ik zit nu naar Feyenoord TV te kijken. Special over Feyenoord - Juventus, echt geweldig was die dag.
pi_72017623
Ja? Ik dacht dat Bahia toentertijd naar een klooster was gegaan om wat Nederlands te leren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')